http://www.ted.com/talks/louie_schwartzberg_the_hidden_beauty_of_pollination.html
Kaunista
5
<50
Vastaukset
- Apo-Calypso
Jep. Hieman muuta kuin tämän palstan fundamentalististen patologisten valehtelijoiden kuolaukset läpimädän uskonsa puolustamiseksi.
Tuolla ted.com -sivustolla on valtava joukko erittäin hienoja esitelmiä.- a.
Sanohan että miksi lähes kaikki asiat luonnossa ovat niin tavattoman kauniita tai muuten vain häikäisevän ihastuttavia? Mikä taika siinä on että täysin vaillä älyä ja tarkoitusta tominut evoluutio on rakentanut niin eliöt kuin kasvitkin aivan kuin tarkoituksella ihmisen elämää sulostuttamaan?
Kun minä ateistina ollessani katselin luomakuntaa niin en voinut olla ajattelematta että miksi kaikki maan päällä vaikuttaa aivan siltä kuin ne olisi varta vasten ihmistä varten tehty.
Mänty ja koivu, ihanteellisia rakennus- ja huonekalupuita. Ruis ja vehnä ja hedelmät ja niiden runsaus. Sykähdyttävät maisemat, kuten Norjan vuonomaisemat ja lakeuden avaruus
. On sykähdyttävää katsella elokuisena iltana auringonlaskua silmänkantamattomiin riittävien kullankeltaisten viljapeltovainioiden yllä auringonlaskua. Sellaisena hetkenä ateistipoikakin hiukan epäili ateismiaan.
Joten katselkaahan vain evokit luonnon ihmeellisyyksiä ja miettikäähän samalla vakavasti ja ennakkoluulottomasti sitä että voisiko tämän kaiken takana sittenkin olla älyllinen ja erinomaisen hyväntahtoinen Luoja.
Minulle tämän pohtiminen oli yksi niistä syistä joiden vuoksi panin evoluutioteorian kokeeseen ja todellakin sain sitten suureksi yllätyksekseni selville sen että ei tiede tue millään lailla ajatusta evoluutiosta vaan pikemminkin päinvastoin.
Tietenkin olen surullinen siitä että useimmat teistä ovat kuitenkin ajattelussanne yhtä rajoittuneita kuin Apo joka ei salli itsensä lainkaan harkita asiaa joka puolelta. - Että näin
a. kirjoitti:
Sanohan että miksi lähes kaikki asiat luonnossa ovat niin tavattoman kauniita tai muuten vain häikäisevän ihastuttavia? Mikä taika siinä on että täysin vaillä älyä ja tarkoitusta tominut evoluutio on rakentanut niin eliöt kuin kasvitkin aivan kuin tarkoituksella ihmisen elämää sulostuttamaan?
Kun minä ateistina ollessani katselin luomakuntaa niin en voinut olla ajattelematta että miksi kaikki maan päällä vaikuttaa aivan siltä kuin ne olisi varta vasten ihmistä varten tehty.
Mänty ja koivu, ihanteellisia rakennus- ja huonekalupuita. Ruis ja vehnä ja hedelmät ja niiden runsaus. Sykähdyttävät maisemat, kuten Norjan vuonomaisemat ja lakeuden avaruus
. On sykähdyttävää katsella elokuisena iltana auringonlaskua silmänkantamattomiin riittävien kullankeltaisten viljapeltovainioiden yllä auringonlaskua. Sellaisena hetkenä ateistipoikakin hiukan epäili ateismiaan.
Joten katselkaahan vain evokit luonnon ihmeellisyyksiä ja miettikäähän samalla vakavasti ja ennakkoluulottomasti sitä että voisiko tämän kaiken takana sittenkin olla älyllinen ja erinomaisen hyväntahtoinen Luoja.
Minulle tämän pohtiminen oli yksi niistä syistä joiden vuoksi panin evoluutioteorian kokeeseen ja todellakin sain sitten suureksi yllätyksekseni selville sen että ei tiede tue millään lailla ajatusta evoluutiosta vaan pikemminkin päinvastoin.
Tietenkin olen surullinen siitä että useimmat teistä ovat kuitenkin ajattelussanne yhtä rajoittuneita kuin Apo joka ei salli itsensä lainkaan harkita asiaa joka puolelta."Sanohan että miksi lähes kaikki asiat luonnossa ovat niin tavattoman kauniita tai muuten vain häikäisevän ihastuttavia?"
Tässä vastaus: http://www.ted.com/talks/lang/eng/dan_dennett_cute_sexy_sweet_funny.html - asianharrastaja
a. kirjoitti:
Tietenkin olen surullinen siitä että useimmat teistä ovat kuitenkin ajattelussanne yhtä rajoittuneita kuin Apo joka ei salli itsensä lainkaan harkita asiaa joka puolelta.Sanohan että miksi lähes kaikki asiat luonnossa ovat niin tavattoman kauniita tai muuten vain häikäisevän ihastuttavia?
Ainakin tuo "lähes kaikki" tuntuu vähän liioittelulta on sitä nähty ankeita soita, rumia ryteikköjä ja synkkiä hakolampiakin. Olen myös todennut, että samakin maisema oli ihan eri näköinen omasta tunnelmasta riippuen. Sitten huomasin, miten kotiseudun maisemat aina tuntuivat uudelleen nähtyinä niin erityisen hienoilta ja kummastelin epäoikeudenmukaisuutta, kun toisilla ei ole yhtä komeita.
Päätelmäni onkin, että luonnon kauneus on katsojan silmässä enemmän kuin luonnossa itsessään. Ja että ihminen on tehty luontoa käyttämään ja siksi se on ihmiselle niin käyttökelpoinen.
Mutta evokki oli katalin kaikista otuksista joita jumala oli juovuspäissään väsännyt, ja sanoi että kaikkia sivustoja lukekaa, mutta ted.com-sivustolle älkää eksykö, jottette huonoja vaikutteita saisi...
(Jotenkin noin, jos euroviisuja odottelevassa siiderihuurussa oikein muistan...)
*puraisee sipsiä*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986