Mä olen varma että huomenna Suomi voittaa jääkiekon MM-kultaa!
On kulunut tasan 16 vuotta siitä kun Suomi juhli historiallista maailmanmestaruutta. Nykyisessä joukkueessa on useita yhtäläisyyksiä tuohon vuoden 1995 joukkueeseen. Muistaako kukaan ketä tulevaisuuden NHL-tähtiä pelasi tossa joukkueessa. Mä muistan: Saku Koivu, Ville Peltonen, Jere Lehtinen, Janne Niinimaa. Täytyy myöntää että kyllä 16 vuotta on melko pitkä aika. Haikeat mutta rakkaat muistot elää noista kisoista. Itse lähdin saman kesänä armeijaan. Silloinkin pelattiin jo pitkäävetoa ja tulosvetoa. Kertoipa yksi armeijakavereistani pelanneensa tulosvedon oikein finaalissa. Sehän päättyi silloin Suomelle 4-1.
Eniten Mikael Granlund muistuttaa noista silloisista nuorista tähdistä Saku Koivua. Saku ei tehnyt ilmaveivejä mutta omasi loistavan peliälyn ja nopeutta ja tietenkin taitavat kädet. Saku oli joukkueen paras pelaaja kuten Mikke nyt. Saku lähti NHL:ään seuraavana syksynä ja niin lähtee Mikkekin. Saku oli myös voittanut Sm-kultaa TPS:ssä ennen MM-kisoja. Mikkekin voitti SM-kultaa HIFK:ssä ennen näitä kisoja.
Kaikki maamerkit viittaavat Suomen maailmanmestaruuteen. Jopa kuu loisti vielä äsken poikkeuksellisen kullankeltaisena taivaalla. Se oli merkki kultamitalista, varmasti!
Toivottavasti en puhu paskaa tänään.
Nyt pitää sitten jännittää miten suosikkijoukkue Boston Bruins pärjää itäisen konferenssin finaalissa Tampalla. Bergeron on sivussa varmuudella. Saa nähdä pystyykö Sequin täyttämään nuo saappaat kun pelaa ensimmäisen pudotuspelinsä urallaan. Thomasin täytyy olla hirmuvireessä koko sarja. Muuten Tampa vie tän sarjan.
MM-kulta ei tule kello kaulassa.
score_man
0
75
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362