Uskaltaisitteko muuttaa seinänaapuriin sellaisessa kerrostalossa, jossa yhdessä asunnossa on hometta?
Kävin katsomassa myytävänä olevia asuntoja. Itse talo on luultavasti terve, niitä harvoja joissa ei haise rappukäytävässä. Toisessa asunnossa on kuitenkin yksi patterinputki kai vuotanut ja aikaansaanut sinne asuntokohtaisen homeongelman seinään.
Tuo toinen asunto on vähän toisin sijoiteltu, kphT eivät ole vastakkain. Siirtyvätkö homeet asunnosta toiseen?
Homekämpän naapuri?
5
142
Vastaukset
"Uskaltaisitteko muuttaa seinänaapuriin sellaisessa kerrostalossa, jossa yhdessä asunnossa on hometta?
Kävin katsomassa myytävänä olevia asuntoja. Itse talo on luultavasti terve, niitä harvoja joissa ei haise rappukäytävässä. Toisessa asunnossa on kuitenkin yksi patterinputki kai vuotanut ja aikaansaanut sinne asuntokohtaisen homeongelman seinään."
- En sijoittaisi rahojani tuommoiseen, mutta omapa on päätöksesi.
Terveytensä voi myydä halvalla, mutta kalliilla männöö - kovemmalla hinnalla kuin pystyy edes maksamaan.- d
SIirtyvätkö homeet asunnosta seinänaapuriin, jos ongelma on asuntokohtainen, eikä tunnu olevan talon rakenteissa?
Tarvitsen uuden asunnon kipeästi, koska tässä nykyisessäni on talon perustukset ja ulkoseinät pahasti homeessa, joka paikassa haisee ja vaatteet alkoivat haista suunnilleen päivässä. On pakko päästä pois siis nopeasti, mutten ole löytänyt varmasti homeetonta asuntoa mistään, vaikka olen katsellut. Tuon yhden asunnon rapukäytävää olen haistellut monesti, eikä haise yhtään, siksi oli yllätys, että naapuriasunnossa oli ongelma.- .
eivät siirry.
- pettynyt usein
Melkein jopa 80 % asunnoista kosteusvaurioisia. Onnea etsintään.
Pahin vaara ei edes haise. - ap jhjjb
Joo, se pelottaa myös, koska sairastuin pahimmin asunnossa, jossa ei haissut, eikä saatu mitattu kosteutta mistään. Nyt en ole löytänyt puhdasta vielä mistään.
Nyt olen alkanut pelkäämään epärationaalisia asioita, kuten tietyntyyppistä asunnon pohjapiirrosta... Melkein mahaa alkaa kiertää, kun näen myytävänä olevassa asunnossa samanpohjaratkaisun, vaikka järjellä tiedän, ettei sillä ole mitään tekemistä asian kanssa! Samoin ihan epäloogisesti pelkään jonkun tietyn seinämaalin värin tuovan mukanaan huonoa onnea ja homeongelman. Sehän on vaan jotain klassista ehdollistumista oikeasti.
Samoin tietysti, kun haistan homeen eri puolella (monta kertaa päivässä, eri paikoissa, aivan uskomattomissa tiloissa, joissa en ole koskaan sellaista ennen huomannut), tulee reaktio, että pitää päästä äkkiä pois sieltä. Vaikka varsin hyvin tiedän, ettei haju välttämättä tarkoita mitään haittaa, ja että hajuton voi olla sen sijaan vaarallinen mikrobivaurio.
Tuo on kaikki järjenvastaista tiedän sen, mutta kertoo oivasti kuinka ihmisen ymmärrys yrittää löytää loogisia yhteyksiä asioiden välillä, kun oikeaa faktaa ja selityksiä ei ole saatavissa. Olisi niin paljon helpompaa, jos homeongelman voisi objektiivisesti ja selkeästi havaita jossain.
Lisäksi ahdistaa yleisesi muidenkin puolesta, kun ajattelen miten paljon lapsia ja nuoria asuu kämpissä/taloissa (tai oleilee kouluissa/päiväkodeissa/kasarmeissa/työpaikoilla), jotka varmuudella tiedän homeisiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372