sanotaan:
"Uskokaa syntinne anteeksi."
???
Tätä mantraa vl-saarnamiehet hokevat hokemasta päästyään.
Missä kohtaa Raamatussa
90
506
Vastaukset
- Oliskohan
tuo siinä Pyhän Hengen jakotilaisuudessa, jossa Jeesus nousee taivaaseen ja antaa ohjeistusta jatkojen suhteen?
- 8+19
Ei missään. Vl-puhujien oma keksintö.
- Calling Elvis
Mistä raamatunkohdasta on: "voi sitä joka hylkää Jumalan, mutta voi voi sitä jonka Jumala hylkää".
Tai: "synnit saa upottaa pohjattomaan armomereen"- Oikeutta uhreille!
"VL-jumala" hylkäsi minut lähes 25 vuotta stten kyllästyttyäni hoitokokouksien henkiseen ja hengelliseen väkivaltaan. Minulle sanottiin: "Nyt Jumala ottaa sinulta siunauksensa pois, miten luulet pärjääväsi elämässäsi ilman Jumalan sunausta?"
Olin toki silloin aluksi hämmentynyt ja pitkään aivan tuuliajollakin, mutta myöhemmin sain saattomiehikseni uskovia ystäviä, joiden avulla käsitin, ettei kukaan ihminen, varsinkaan pienen Ry:n vallastaan pullistunut johtokunnan puheenjohtaja voi ottaa keneltäkään Jumalan siunausta pois. VL-yhteisön kirouksesta huolimatta Taivaan Isän armolliset kasvot ovat katsoneet minuun päin ja seuranneet kivistä taivaltani nuoresta miehestä keski-ikään saakka. Siitä olen Taivaan Isälle kiitollinen, että Hän on näyttänyt minulle tietä oikeaan suuntaan silloinkin kun olen itse ollut aivan hukassa.
- 19+6
Joh. 20:23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
Kol. 2:13 Ja on teidät hänen kanssansa eläväksi tehnyt, kuin te synnissä kuolleet olitte, ja teidän lihanne esinahassa, ja on meille kaikki synnit anteeksi antanut.
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,
1. Joh. 2:12 Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.
Room. 3:24 He tulevat ilman ansiotansa vanhurskaaksi, hänen armostansa, sen lunastuksen kautta, joka on Jesuksessa Kristuksessa,
25 Jonka Jumala on armonistuimeksi asettanut, uskon kautta hänen veressänsä, osoittaaksensa sitä vanhurskautta, joka hänen edessänsä kelpaa, edelläkäyväisten syntein anteeksi antamisen kautta,Minä pyysin kertomaan, missä kohtaa Raamatussa sanotaan:
Yhdessäkään mainitsemissasi kohdissa ei todeta tätä vl-mantraa. Yritätkö uudelleen?- 19+15
2. Aik. 24:20 ...näin sanoo Jumala: miksi te rikotte Herran käskyn? Ei se pidä teille menestymän; koska te olette hyljänneet Herran, niin hylkää hän jälleen teidät.
19+15 kirjoitti:
2. Aik. 24:20 ...näin sanoo Jumala: miksi te rikotte Herran käskyn? Ei se pidä teille menestymän; koska te olette hyljänneet Herran, niin hylkää hän jälleen teidät.
Raamatussa sanotaan monessa kohtaa:
"USKOKAA JEESUKSEEN, niin koette sielun pelastuksen."
Mutta missä kohdassa sanotaan:
Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Apt. 16:
"25. Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."
"31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"- Ollaan oikeamielisia
Ei kukaan ihminen voi antaa toiselle ihmiselle minun tekojani anteeksi.
Ihmisella ei siihen ole valtuutta, ainoastaan jos Pekka rikkoo jotain minua vataan, niin mina Pirkko voin antaa sen hanelle anteeksi.
Jumala antaa anteeki kenelle haluaa, mutta ihmisten tulee antaa anteeksi aina toinentoisillemme.Siis 70x70.
Raamattu sanoi syntiselle naiselle ja meille kaikille,"mene alaka enaa syntia tee".
Se jos mika on Pyhan Hengen pilkkaa, kun joka kerta seuroissa vilkutellaan samoja synteja ANTEEKSI VUODESTA TOISEEN !
Pitais tehra parannus ja jattaa yki synti kerrallaan pois, jos on huomannut tehneensa syntia.
Ja aikojen lupussa Jeesus Kristus on seivova Jumalan oikeallla puolella, ja on tuleva tuomitsemaan kaikki omien tekojensa mukaan, eli vastuuta on meilla
kuitenkin viela tassa ajassa. - Leksa-Veksa
Melperi1 kirjoitti:
Minä pyysin kertomaan, missä kohtaa Raamatussa sanotaan:
Yhdessäkään mainitsemissasi kohdissa ei todeta tätä vl-mantraa. Yritätkö uudelleen?Eihän sillä nyt ole väliä, mitä sanamuotoa käytetään. Jos sana uskokaa, ei sinulle kelpaa, niin jätetään pois sana uskokaa ja laitetaan tilalle vaikka; te saatte syntinne anteeksi!
Ei pidä alkaa pilkkua viilaamaan - Leksa-Veksa
Ollaan oikeamielisia kirjoitti:
Ei kukaan ihminen voi antaa toiselle ihmiselle minun tekojani anteeksi.
Ihmisella ei siihen ole valtuutta, ainoastaan jos Pekka rikkoo jotain minua vataan, niin mina Pirkko voin antaa sen hanelle anteeksi.
Jumala antaa anteeki kenelle haluaa, mutta ihmisten tulee antaa anteeksi aina toinentoisillemme.Siis 70x70.
Raamattu sanoi syntiselle naiselle ja meille kaikille,"mene alaka enaa syntia tee".
Se jos mika on Pyhan Hengen pilkkaa, kun joka kerta seuroissa vilkutellaan samoja synteja ANTEEKSI VUODESTA TOISEEN !
Pitais tehra parannus ja jattaa yki synti kerrallaan pois, jos on huomannut tehneensa syntia.
Ja aikojen lupussa Jeesus Kristus on seivova Jumalan oikeallla puolella, ja on tuleva tuomitsemaan kaikki omien tekojensa mukaan, eli vastuuta on meilla
kuitenkin viela tassa ajassa.Elikkä nyt tulee Melperin opetus vastaan, jossa Jumalaa vastaan tehdyt synnit höpötetään anteeksi yksinpuheluna ja kaikki muut synnit jokaiselle erikseen, keitä kohtaan on rikkonut.
Tämä on kuitenkin mahdotointa seuraavassa tapauksessa.
Liikuntakyvytön vasta kuolinvuoteella viimeisinä hetkinään haluaisi anteeksi, mutta on elämänsä aikana rikkonut niin monia vastaan, ettei millään ehtis jokaisen luo erikseen sopimaan.
Tässä tapauksessa sen tekee hänen puolestaan saarnaja, joka Jeesuksen käskyn mukaisella valtuudella julistaa kerraalla kaikki synnit anteeksi. Ei Jumala vaadi mahdottomia, vaan synnit voi yksi henkilö antaa anteeksi, kaikki, jotka on tullut tehtyä vuosikymmenien aikana.
Ei ole seurapenkissäkään mahdollisuutta siltä istumelta lähteä sopimaan niitä kaikkia syntejä, joita tuli tehtyä maapallon toisella puolella työreissun aikana. Ne voi sopia täällä tällä hetkellä.
Puhuja julistaa, saat uskoa tältä paikalta ja puhuja ei kysy, oletko raiskannut lapsia, vaan synnit laijasta laitaan voi uskoa. En ole puhujan kuullut koskaan lisäävän, ettette voi kaikkia syntejä minulta uskoa, vaan teidän pitää käydä erikseen sopimassa ne henk.koht. synnit tämän tilaisuuden jälkeen.
Tässä mielessä puhuja erehdyttää seuraväen uskomaan ja luulemaan, että synneistä pääsee näin helposti, kuin koira veräjästä. Leksa-Veksa kirjoitti:
Elikkä nyt tulee Melperin opetus vastaan, jossa Jumalaa vastaan tehdyt synnit höpötetään anteeksi yksinpuheluna ja kaikki muut synnit jokaiselle erikseen, keitä kohtaan on rikkonut.
Tämä on kuitenkin mahdotointa seuraavassa tapauksessa.
Liikuntakyvytön vasta kuolinvuoteella viimeisinä hetkinään haluaisi anteeksi, mutta on elämänsä aikana rikkonut niin monia vastaan, ettei millään ehtis jokaisen luo erikseen sopimaan.
Tässä tapauksessa sen tekee hänen puolestaan saarnaja, joka Jeesuksen käskyn mukaisella valtuudella julistaa kerraalla kaikki synnit anteeksi. Ei Jumala vaadi mahdottomia, vaan synnit voi yksi henkilö antaa anteeksi, kaikki, jotka on tullut tehtyä vuosikymmenien aikana.
Ei ole seurapenkissäkään mahdollisuutta siltä istumelta lähteä sopimaan niitä kaikkia syntejä, joita tuli tehtyä maapallon toisella puolella työreissun aikana. Ne voi sopia täällä tällä hetkellä.
Puhuja julistaa, saat uskoa tältä paikalta ja puhuja ei kysy, oletko raiskannut lapsia, vaan synnit laijasta laitaan voi uskoa. En ole puhujan kuullut koskaan lisäävän, ettette voi kaikkia syntejä minulta uskoa, vaan teidän pitää käydä erikseen sopimassa ne henk.koht. synnit tämän tilaisuuden jälkeen.
Tässä mielessä puhuja erehdyttää seuraväen uskomaan ja luulemaan, että synneistä pääsee näin helposti, kuin koira veräjästä.Täyttä vl-ROSKAA, jossa ihminen antaa synnit anteeksi.
Uskotko itse oikeasti tuohon vl-PASKAAN?!
"Elikkä nyt tulee Melperin opetus vastaan, jossa Jumalaa vastaan tehdyt synnit höpötetään anteeksi yksinpuheluna ja kaikki muut synnit jokaiselle erikseen, keitä kohtaan on rikkonut."
Miksi HÖPÖTÄT OMIA VALHEITASI mukamas minun opetukseksi?!- etsivä-xx
Ihan oikein kirjoita eli oikeita kohtia olet poiminut. Jos mellu on niin pimiä että ei ymmärrä että usko on se millä tartutaan tähän Kristuksen sovitustyöhön, ei voi mitään. Kristinusko vain perustuu siihen, että uskoo syntien anteeksiantamuksen tapahtuneen Kristuksen sovityön ansiosta siellä Golgatan ristillä.
Ei se Mellun mekastus ole tästä lauseesta kiinni, kun se on kaiken perusta.
Mellu voisi oikeastaan mennä vaihteeksi katoliselle sivustolle näine samoine teemoineen. Katolinen kirkko on vielä rajatumpi sen suhteen kuka voi antaa synninpäästön ja oppi on että vain katolisessa kirkossa pelastuu. Miski mellu olet vain täällä missiollasi. - etsivä-xx
etsivä-xx kirjoitti:
Ihan oikein kirjoita eli oikeita kohtia olet poiminut. Jos mellu on niin pimiä että ei ymmärrä että usko on se millä tartutaan tähän Kristuksen sovitustyöhön, ei voi mitään. Kristinusko vain perustuu siihen, että uskoo syntien anteeksiantamuksen tapahtuneen Kristuksen sovityön ansiosta siellä Golgatan ristillä.
Ei se Mellun mekastus ole tästä lauseesta kiinni, kun se on kaiken perusta.
Mellu voisi oikeastaan mennä vaihteeksi katoliselle sivustolle näine samoine teemoineen. Katolinen kirkko on vielä rajatumpi sen suhteen kuka voi antaa synninpäästön ja oppi on että vain katolisessa kirkossa pelastuu. Miski mellu olet vain täällä missiollasi.19 6 oli se, jonka referoimiin jakseisiin viittaan, mutta tänne se teksti sitten valuu.
- 17+11
Melperi1 kirjoitti:
Yhdessäkään mainitsemissasi kohdissa ei todeta tätä vl-mantraa. Yritätkö uudelleen?Hepr. 11:6
Sillä ilman uskoa on mahdotoin kelvata (Jumalalle);.....
Ap. t. 13:38
Sentähden olkoon teille tiettävä, miehet, rakkaat veljet, että teille tämän kautta ILMOITETAAN syntein anteeksi antamus:
39 Ja kaikista niistä, joista ette voineet Moseksen lain kautta vanhurskaaksi tulla, TÄMÄN KAUTTA jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi.
Kol. 1:12 Ja kiittäkäät Isää, joka meitä soveliaaksi tehnyt on pyhäin perimisen osallisuuteen valkeudessa,
13 Joka meitä pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
14 Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus, - 7+19
Melperi1 kirjoitti:
Raamatussa sanotaan monessa kohtaa:
"USKOKAA JEESUKSEEN, niin koette sielun pelastuksen."
Mutta missä kohdassa sanotaan:
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Apt. 16:
"25. Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."
"31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"Ap. t. 19:15
Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
Ei paha henki pääse taivaaseen vaikka tuntee Jeesuksen ja siis uskoo häneen
Siis pelkkä tieto, että Jeesus on Jumalan poika ei riitä. - 4+16
Melperi1 kirjoitti:
Täyttä vl-ROSKAA, jossa ihminen antaa synnit anteeksi.
"Elikkä nyt tulee Melperin opetus vastaan, jossa Jumalaa vastaan tehdyt synnit höpötetään anteeksi yksinpuheluna ja kaikki muut synnit jokaiselle erikseen, keitä kohtaan on rikkonut."
Miksi HÖPÖTÄT OMIA VALHEITASI mukamas minun opetukseksi?!Ei ihminen, vaan Jumala ihmisen kautta
2. Kor. 5:
18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja ANTOI MEILLE VIRAN sovinnosta saarnata.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä SOVINTOSAARNAN SÄÄTÄNYT.
20 Niin OLEMME ME KRISTKSEN PUOLESTA KÄSKYLÄISET; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa. - Leksa-Veksa
17+11 kirjoitti:
Hepr. 11:6
Sillä ilman uskoa on mahdotoin kelvata (Jumalalle);.....
Ap. t. 13:38
Sentähden olkoon teille tiettävä, miehet, rakkaat veljet, että teille tämän kautta ILMOITETAAN syntein anteeksi antamus:
39 Ja kaikista niistä, joista ette voineet Moseksen lain kautta vanhurskaaksi tulla, TÄMÄN KAUTTA jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi.
Kol. 1:12 Ja kiittäkäät Isää, joka meitä soveliaaksi tehnyt on pyhäin perimisen osallisuuteen valkeudessa,
13 Joka meitä pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
14 Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus,No hyvä, tuossapa tuli meille kaikille selkeä vastaus, miksi mantrassa pitää olla sanamuoto uskokaa syntinne anteeksi.
Synnit pitää siis uskoa, eikä niinkuin Melperillä, että synnit voi saada uskomatta anteeksi. Mutta eikö myös pelkkä sana haluan syntini anteeksi riitä, ilmeisesti ei.
Kyllähän monasti sanotaan, että haluatko uskoa syntisi anteeksi. Myös haluaminen on tärkeä,ei kevytmielinen usko. - Leksa-Veksa
Melperi1 kirjoitti:
Täyttä vl-ROSKAA, jossa ihminen antaa synnit anteeksi.
Miksi HÖPÖTÄT OMIA VALHEITASI mukamas minun opetukseksi?!Melperi rukka, olet jo ties kuinka monta vuotta täällä höpöttänyt tätä yhtä asiaa syntien oikeasta anteeksisaamisesta. Minusta siinä ei ole mitään epäselvää. Tämä syntien anteeksiantamis asia on minusta selvin, mitä lestadiolaisessa uskonopissa annetaa ymmärtää.
Pientä viilaustahan siinä tietysti on, niinkuin tuolla aijemmin kirjoitin, mutta emme tiedä, kuinka tarkka Jumala on näiden sanamuotojen suhteen.
Isä meidän rukouksessa, jota yleensä rukoillaan yhdelle koolle tulleina, ei yksinään, pyydetään antamaan syntimme anteeksi ja ehtona on, että annamme myös niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
En vaan ymmärrä tätä lestadiolaista tapaa, jossa synnit luvataan saarnapöntöstä anteeksi, vaikkei niitä voi kaikkia saada, ellei ole tehnyt tiliä hänen kanssaan, jota vastaan on rikkonut.
Mutta mityen pyytää anteeksi sellaiselta, joka on jo kuollut.
Kuka antaa tapon anteeksi, Jumala vai ihminen ja mitä siihen vaaditaan, jotta saisi?
Ja sitten siitä viimeisestä tuomiosta: Kukin tuomitaan tekojensas mukaan. Siinä ei puhuta mitään anteeksiannetuista teoista ja kyseessä on jokainen, oli uskovainen tai ei.
Tekojensa mukaan, mitä luulet sen tarkoittavan käytännössä, sitäkö, että helvetin tuli polttaa toisia kevyemmin ja Adolf Hitleriä ja muita hirmuhallitsijoita kovalla kädellä.
Miten tuli voi polttaa erilailla, tuntuu höpöltä koko viimeinen tuomio. 7+19 kirjoitti:
Ap. t. 19:15
Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
Siis pelkkä tieto, että Jeesus on Jumalan poika ei riitä."Siis pelkkä tieto, että Jeesus on Jumalan poika ei riitä."
Tämä on hyvin tuttua SRK:n ja vl-saarnamiesten KUSETUSTA!
Kuka on väittänyt, että tieto Jeesuksen olemassolosta riittää? En minä ainakaan.
Pelastava USKO JEESUKSEEN = sydämen kääntymistä Kristuksen puoleen sekä Kristuksen ottamista oman elämänsä ja oman sydämensä hallitsijaksi plus ojentautumista Jumalan sanan ohjeiden mukaan.
Olet näköjään mennyt siihen HALPAAN, johon saatana, SRK ja vl-saarnamiehet haluavat ihmisiä johdattaa.
Tieto on eri asia kuin usko.- Verellä lunastettu.
Melperi1 kirjoitti:
"Siis pelkkä tieto, että Jeesus on Jumalan poika ei riitä."
Tämä on hyvin tuttua SRK:n ja vl-saarnamiesten KUSETUSTA!
Kuka on väittänyt, että tieto Jeesuksen olemassolosta riittää? En minä ainakaan.
Pelastava USKO JEESUKSEEN = sydämen kääntymistä Kristuksen puoleen sekä Kristuksen ottamista oman elämänsä ja oman sydämensä hallitsijaksi plus ojentautumista Jumalan sanan ohjeiden mukaan.
Olet näköjään mennyt siihen HALPAAN, johon saatana, SRK ja vl-saarnamiehet haluavat ihmisiä johdattaa.
Tieto on eri asia kuin usko.Usko Jeesuksen persoonaan ei tuo syntien anteeksiantamusta ilman uskoa OMIEN syntien anteeksiantamukseen.
Pahat henget uskovat Jeesuksen persoonaan. Ei ole yhtään erotusta minun, Melperin ja Pirun välillä tässä asiassa: kaikki uskomme Jeesuksen persoonaan.
Pahat henget uskovat Jeesuksen sovittaneen maailman synnit. Melperin osalta en ole varma, uskooko hän Jeesuksen sovittaneen maailman synnit. Itse uskon Jeesuksen sovittaneen maailman synnit.
Sitten tulee ratkaiseva ero. Pahat henget eivät usko Jeesuksen sovittaneen HEIDÄN SYNTEJÄÄN. Itse asiassa heillä ei siihen edes ole mahdollisuutta, sillä Jeesus kuoli vain ihmisten tähden. Minä uskon Jeesuksen sovittaneen MINUNKIN SYNTINI. "En saata Jeesus ymmärtää / sun kärsimystäsi / vaan luotan, että sovitit / myös minun syntini."
Melperi korostaa, että hän uskoo Jeesukseen ja saa siten synnit anteeksi. Hän ei usko syntejään anteeksi, vaan uskoo Jeesuksen persoonaan ja sen ansiosta saa syntinsä anteeksi.
"Minä uskon Jumalaan... Ja Jeesukseen Kristukseen... Ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEN..." (Katkelmia Apostolisesta uskontunnustuksesta.) - Krista 22v
4+16 kirjoitti:
Ei ihminen, vaan Jumala ihmisen kautta
2. Kor. 5:
18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja ANTOI MEILLE VIRAN sovinnosta saarnata.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä SOVINTOSAARNAN SÄÄTÄNYT.
20 Niin OLEMME ME KRISTKSEN PUOLESTA KÄSKYLÄISET; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.Vastaus 4 16:le
Sinä kirjoitit: "Ei ihminen, vaan Jumala ihmisen kautta."
Niin, mitä tekee ihminen? Hän on saanut viran, niin mihin? Viran SOVINNOSTA SAARNATA. Niin mistä sovinnosta? Sovinnosta, jonka Jumala on suorittanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa meidän kanssa. Me ainoastaan saarnaamme tästä sovitustyöstä ja Jumalan armolahjasta, Kristuksesta, emmekö ota osaa mitenkään itse sovitukseen tai sovittelijan rooliin.
Joskus tuntuu seuroissa kuunnellessa, että puhujaveli ikäänkuin änkeisi itsensä sovittelijan rooliin, itse SOVITTAJAN ja sovitettavan tai sovitetun väliin unohtaen, että olemme saaneet vain viran sovituksesta saarnata. - m.h.
Melperi1 kirjoitti:
Yhdessäkään mainitsemissasi kohdissa ei todeta tätä vl-mantraa. Yritätkö uudelleen?Onko sillä väliä mitä sanaa käyttää jos kuitenkin tarkoittaa samaa asiaa?
Jeesus sanoi: "ottaa pyhä henki. Joille TE synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut, ja joilta ne pidätte, niiltä ne ovat pidetyt."
- Obelix7.
Tässä.
Luuk 5.20 Kun Jeesus näki heidän USKONSA, hän sanoi: "Ystäväni, sinun syntisi on ANNETTU anteeksi."
Siis uskomalla saa synnit anteeksi.- etsivä-xx
Hyvä Obelix. Tervetuloa takaisin palstalle.
"Siis uskomalla saa synnit anteeksi."
Uskomalla JEESUKSEEN - ei vl-VALHEISIIN!
Apt. 16:
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"- 12+20
Melperi1 kirjoitti:
Apt. 16:
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"Ap. t. 19:15
Siis pelkkä tieto, että Jeesus on Jumalan poika ei riitä. - Obelix7.
Melperi1 kirjoitti:
Apt. 16:
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"Yrität taas kiistää julistamis oppia. Tämä raamatun kohta kuitenkin pakottaa ottamaan myös sananvälittäjät mukaan uskoon tulemiseen. Siis pitää välttämättömänä sitä, että julistaja tuo Herran nimeä huutavalle avun.
Room 10.
13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan JULISTA?
15 Kuinka kukaan voi JULISTAA, ellei häntä ole LÄHETETTY? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman TUOJAN askelet!"
Ei raamattua voi tarkastella ottamalla vain yhden lauseen pönkittämään omaa näkemystä, vaan sitä on aina tarkasteltava laajemmalta näkökulmalta. Eikä pelkistetty oppi saa mennä ristiin muiden kohtien kanssa. - Krista 22v
Obelix7. kirjoitti:
Yrität taas kiistää julistamis oppia. Tämä raamatun kohta kuitenkin pakottaa ottamaan myös sananvälittäjät mukaan uskoon tulemiseen. Siis pitää välttämättömänä sitä, että julistaja tuo Herran nimeä huutavalle avun.
Room 10.
14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan JULISTA?
15 Kuinka kukaan voi JULISTAA, ellei häntä ole LÄHETETTY? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman TUOJAN askelet!"
Ei raamattua voi tarkastella ottamalla vain yhden lauseen pönkittämään omaa näkemystä, vaan sitä on aina tarkasteltava laajemmalta näkökulmalta. Eikä pelkistetty oppi saa mennä ristiin muiden kohtien kanssa.Vastaus Obelix7:lle
Jos tarkoitat minua, niin en ole kiistämässä julistusoppia, vaan pikemminkin puolustan julistamista ja saarnavirkaa, koska meidän tulee Kristuksen käskyläisinä saarnata sovinnosta, jonka Jumala on suorittanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa meidän kanssa. Me ainoastaan saarnaamme tästä sovitustyöstä ja Jumalan armolahjasta, Kristuksesta, emmekö ota osaa mitenkään itse sovitukseen tai sovittelijan rooliin.
Itse olen halukas kaikkialla kotona, töissä, kaupassa jne. julistamaan Kristusta, koska se on ainoa nimi, jossa meidän tulee pelastuman. Obelix7. kirjoitti:
Yrität taas kiistää julistamis oppia. Tämä raamatun kohta kuitenkin pakottaa ottamaan myös sananvälittäjät mukaan uskoon tulemiseen. Siis pitää välttämättömänä sitä, että julistaja tuo Herran nimeä huutavalle avun.
Room 10.
Ei raamattua voi tarkastella ottamalla vain yhden lauseen pönkittämään omaa näkemystä, vaan sitä on aina tarkasteltava laajemmalta näkökulmalta. Eikä pelkistetty oppi saa mennä ristiin muiden kohtien kanssa."Tämä raamatun kohta kuitenkin pakottaa ottamaan myös sananvälittäjät mukaan uskoon tulemiseen."
Miksi väännät palstalle HAISEVAA vl-SONTAA?!- Obelix7.
Krista 22v kirjoitti:
Vastaus Obelix7:lle
Jos tarkoitat minua, niin en ole kiistämässä julistusoppia, vaan pikemminkin puolustan julistamista ja saarnavirkaa, koska meidän tulee Kristuksen käskyläisinä saarnata sovinnosta, jonka Jumala on suorittanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa meidän kanssa. Me ainoastaan saarnaamme tästä sovitustyöstä ja Jumalan armolahjasta, Kristuksesta, emmekö ota osaa mitenkään itse sovitukseen tai sovittelijan rooliin.
Itse olen halukas kaikkialla kotona, töissä, kaupassa jne. julistamaan Kristusta, koska se on ainoa nimi, jossa meidän tulee pelastuman.Krista22;
Eiku Melperin kirjoitukseen vastaus. Tämä S24 on tällainen ettei tämä sisennyksistä kukaan selvää saa. - ymmärrys hoi!
Obelix7. kirjoitti:
Room 10.
Ei raamattua voi tarkastella ottamalla vain yhden lauseen pönkittämään omaa näkemystä, vaan sitä on aina tarkasteltava laajemmalta näkökulmalta. Eikä pelkistetty oppi saa mennä ristiin muiden kohtien kanssa.Käytä "Obelix" myös hiukan järkeäsi!!!
Sinähän toimit juuri niin, kuten mistä varoitat muita!
Ihminenhän on voinut kuulla julistusta vuosia aikaisemmin ja Pyhä
Henki on hiljalleen tehnyt työtään hänen sydämessään ja tämä
ihminen on lukenut jostain Jumalan sanaa ja näin päässyt
uskoon!
Ei tuollainen ehdoton "julistusoppi" ole Raamatusta!!!
Sinun oppisi mukaan kukaan ei siis voisi pelastua, ellei julistajaa ole lähetetty!!!
Itsenäinen lähteminen on väärin?????? - Obelix7.
ymmärrys hoi! kirjoitti:
Käytä "Obelix" myös hiukan järkeäsi!!!
Sinähän toimit juuri niin, kuten mistä varoitat muita!
Ihminenhän on voinut kuulla julistusta vuosia aikaisemmin ja Pyhä
Henki on hiljalleen tehnyt työtään hänen sydämessään ja tämä
ihminen on lukenut jostain Jumalan sanaa ja näin päässyt
uskoon!
Ei tuollainen ehdoton "julistusoppi" ole Raamatusta!!!
Sinun oppisi mukaan kukaan ei siis voisi pelastua, ellei julistajaa ole lähetetty!!!
Itsenäinen lähteminen on väärin??????Juuri näin.
Kansoilla on etsikkoaikansa.
Juuri nyt on Suomessa etsikkoaika. Tarkoittaa juuri, että nyt pitäisi ihmisten käyttää etsikkoaikansa.
Etsiä parannuksen sijaa Jumalan valtakunnasta.
Saarnaaja 12.
3 Silloin talon vartijat vapisevat, soturit painuvat kumaraan ja jauhajanaiset, vähiin käyneet, ovat jouten. Ikkunoista kurkistelijat jäävät pimeään,
4 kadun kaksoisportit suljetaan, myllyn ääni heikkenee ja ohenee linnunlaulun kaltaiseksi ja laulun kaikki kaiut vaimenevat.
5 Silloin myös pelätään mäkiä ja tie on täynnä kauhuja. Mantelipuu kukkii ja heinäsirkka ahmii vatsansa täyteen ja kapriksen nuput puhkeavat, mutta ihminen menee iäiseen majaansa ja valittajat kiertävät kujia.
6 Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy, ennen kuin vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä putoaa särkyneenä kaivoon.
Varoituksen sana. Ennustaa juuri tätä aikaa. Portit katua vastaan suljetaan. Kuudes jae on suoraan uskonsa jättäneille. - pysy asiassa
Obelix7. kirjoitti:
Juuri näin.
Kansoilla on etsikkoaikansa.
Juuri nyt on Suomessa etsikkoaika. Tarkoittaa juuri, että nyt pitäisi ihmisten käyttää etsikkoaikansa.
Etsiä parannuksen sijaa Jumalan valtakunnasta.
Saarnaaja 12.
3 Silloin talon vartijat vapisevat, soturit painuvat kumaraan ja jauhajanaiset, vähiin käyneet, ovat jouten. Ikkunoista kurkistelijat jäävät pimeään,
4 kadun kaksoisportit suljetaan, myllyn ääni heikkenee ja ohenee linnunlaulun kaltaiseksi ja laulun kaikki kaiut vaimenevat.
5 Silloin myös pelätään mäkiä ja tie on täynnä kauhuja. Mantelipuu kukkii ja heinäsirkka ahmii vatsansa täyteen ja kapriksen nuput puhkeavat, mutta ihminen menee iäiseen majaansa ja valittajat kiertävät kujia.
6 Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy, ennen kuin vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä putoaa särkyneenä kaivoon.
Varoituksen sana. Ennustaa juuri tätä aikaa. Portit katua vastaan suljetaan. Kuudes jae on suoraan uskonsa jättäneille.Nythän sinä, obelix, vaihdoit aihetta.
Nyt keskusteltiin "julistusopista" eikä ihmisten luopumuksesta.
Muuten tuo jae 6 kumoaa vl-opin välimiehen tarpeellisuudesta.
"Muista Luojaasi nuoruudessa....".
Kyllä jokainen voi lähestyä Jumalaa suoraan, ilman vl-välimiestä tai
edes saarnaa.
Pyhä Henki toimii kaikkialla ja "tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä
kuulet sen huminehn, mutta et tiedä, mistä se tulee tai minne se menee.
SAMOIN ON JOKAISEN, JOKA ON HENGESTÄ SYNTYNYT." pysy asiassa kirjoitti:
Nythän sinä, obelix, vaihdoit aihetta.
Nyt keskusteltiin "julistusopista" eikä ihmisten luopumuksesta.
Muuten tuo jae 6 kumoaa vl-opin välimiehen tarpeellisuudesta.
"Muista Luojaasi nuoruudessa....".
Kyllä jokainen voi lähestyä Jumalaa suoraan, ilman vl-välimiestä tai
edes saarnaa.
Pyhä Henki toimii kaikkialla ja "tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä
kuulet sen huminehn, mutta et tiedä, mistä se tulee tai minne se menee.
SAMOIN ON JOKAISEN, JOKA ON HENGESTÄ SYNTYNYT."SRK ja vl-saarnamiehet haluavat tehdä Pyhän Hengen omaksi rengikseen ja määrätä, että PH toimii vain vl-herätysliikkeessä eikä missään muualla.
Onnistuuko?
- Ja on selllainenkin
kohta, että meidän evankeliumimme on paitetty niiltä jotka kadotetaan.
Kultaisen vasikan rakentaminen olisi mieluissaa ihmiselle, eli pomitaan
raamatusta kohtia, joiden varaan yritetään rakentaa "inhimillinen sepustus".
Mutta kun Jumala herättää tunnon, tulee vain ainoastaan yksi kysymys,
että kuuluuko tällaiselle Jumalan armo eli saanko minä uskoa kaikki
synnit anteeksi.
Minä en voi omasta voimastani ja järjestäni uskoa ...
On se kyllä onnellinen ihminen, joka saa evankeliumin kuulla ja uskoa sen omalle kohdalle.- 16+17
2. Kor. 4:3
Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,
Periaatteessa noinkin voi sanoa, koska uskon kauttasyntimme ovat poispyyhityt...
Ymmärrän kuitenkin poinntisi miten vl-saarnamies "väärinkäyttää" tuota lausetta.
Pitäisi muistuttaa että VAIN Jeesus on mahdollinen antamaan syntimme anteeksi ja että KAIKKI syntimme on anteeksi annettu jo Golgatalla "yhdessä pamauksessa". Ei niitä vl-saarnamies tipottain voi antaa anteeksi.
Muistaa pitää että kaikki vielä tekemättömätkin synnit ovat anteeksi hänelle, joka uskossa Jeesukseen turvaa.- 19+15
Devoit:"Muistaa pitää että kaikki vielä tekemättömätkin synnit ovat anteeksi hänelle, joka uskossa Jeesukseen turvaa."
Ai sinä teet tahallasi syntiä.
Jaak. 1:15
Sitte kuin himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, niin se synnyttää kuoleman. (=hengellinen kuolema)
Ilm. 2:5
Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus, ja tee niitä ensimäisiä töitä; vaan jos ei, niin minä tulen sinulle pian ja syöksen kynttiläjalkas pois sialtansa, ellet sinä tee parannusta.
Room. 6:23
Sillä kuolema on synnin palkka, mutta ijankaikkinen elämä on Jumalan lahja Jesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme.
- Krista 22v
Obelix7 kirjoittaa:
"Luuk 5.20 Kun Jeesus näki heidän USKONSA, hän sanoi: "Ystäväni, sinun syntisi on ANNETTU anteeksi."
Siis uskomalla saa synnit anteeksi."
Niin juuri; Siis uskomalla saa synnit anteeksi.
Siis juuri niinkuin Melperi1 täällä julistaa: USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN antoi synnit anteeksi, eikä itse julistus syntien anteeksisaamiseksi.- TulMieleen
Jos pelkästään uskomalla saa synnit anteeksi, niin oletteko saanut sitten tunnon rauhan ?
Vai mikä se ajaa välillä voimakkaastikkin tinkaamaan asiasta ?
Tunnon rauha on hyvä merkki, että asiat ovat kunnossa. Ei silloin tarvitse hakea ko. asialle tukea muualta. - Krista 22v
TulMieleen kirjoitti:
Jos pelkästään uskomalla saa synnit anteeksi, niin oletteko saanut sitten tunnon rauhan ?
Vai mikä se ajaa välillä voimakkaastikkin tinkaamaan asiasta ?
Tunnon rauha on hyvä merkki, että asiat ovat kunnossa. Ei silloin tarvitse hakea ko. asialle tukea muualta.Jotkut saavat pelkästään uskomalla synnit anteeksi ja tunnon rauhan. Toiset taas haluavat kuulla sanallisen syntien anteeksiantamuksen ja saavat siitä tunnon rauhan. Molemmat kuitenkin pohjautuvat siihen tosiasiaan: "HÄNESSÄ on lunastus ja syntien anteeksisaaminen.
Mistään muualta ei haeta tukea kuin Jumalan meille suomasta armolahjasta: JEESUKSESTA KRISTUKSESTA. - HatTrick
Krista 22v kirjoitti:
Jotkut saavat pelkästään uskomalla synnit anteeksi ja tunnon rauhan. Toiset taas haluavat kuulla sanallisen syntien anteeksiantamuksen ja saavat siitä tunnon rauhan. Molemmat kuitenkin pohjautuvat siihen tosiasiaan: "HÄNESSÄ on lunastus ja syntien anteeksisaaminen.
Mistään muualta ei haeta tukea kuin Jumalan meille suomasta armolahjasta: JEESUKSESTA KRISTUKSESTA.Onko sellaista mahdollisuutta olemassa, että henkilö uskoo saavansa synnit anteeksi, mutta ei niitä todellsuudessa anteeksi saa?
Eikö ihmisen pidä ensin ymmärtää syntinsä laatu, syy ja seuraukset?
Esimerkiksi hänen tulee tajuta, mitä seurauksia se on muissa aiheuttanut. Pedofiilin on ymmärrettävä kuinka vakavan henkisen trauman hän on uhrilleen ja tämän läheisille aiheuttanut. Lisäksi syntien anteeksi saajan on ymmärrettävä miksi hän on syntiä tehnyt. Pedofiilin on nähtävä oma vallankäyttönsä, manipulointitaitonsa, hänen suhtautumisensa lapsiin yleensä ja ehkä myös omat lapsuuden kokemuksensa.
Eli onko tämä koko syntien anteeksiantamisen käsite synnin yksinkertaistamista? Riittääkö pelkkä usko syntien anteeksisaamisesta? Eikö AINA tarvita myös enemmän, eli jopa vuosikausia jatkuvaa tutkiskelua siitä, mikä syntini oikeastaan on ollut ja mitkä syyt siihen ovat johtaneet.
Eli minun mielestäni esimerkiksi pedofiili ei voi saada syntiään anteeksi vain kokemalla syvää katumusta teostaan ja ripittäytymällä (ihmiselle tai Jeesukselle). Tällainen ajattelu toimii kyllä pienin syntien kanssa, esimerkiksi kiroilu, toiselle suuttuminen, mutta on olemassa syntejä, joiden selvittäminen edellyttää paljon enemmän kuin pelkkää katumista ja uskomista.
- Jos pelkkä usko
Jeesukseen, ilman maagista mantraa, olisi riittänyt niin miksi Jeesus sitten vielä kuitenkin sanoo: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi."
- Krista 22v
No juuri tuon takia, että uskosi Jeesukseen Kristukseen on tuonut sinulle syntien anteeksisaamisen ja pelastuksen eli tiedät, että uskosi on sen aiheuttanut.
Mark. 10:52
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.
Luuk. 7:50
Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".
Luuk. 8:48
Niin hän sanoi hänelle: "Tyttäreni, uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".
Luuk. 17:19
Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
Luuk. 18:42
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Saa näkösi; sinun uskosi on sinut pelastanut". - Krista 22v
Voisi myös ajatella, miksi Jeesus sanoi: ""Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut"., eikä sanonut: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi."
Ilman tuota mantraa: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi." on ihmisiä pelastunut Jeesuksen aikana, apostolien aikana ja tänä päivänäkin.- Tarvitaanko mielestä
sitten enää mitään uskonnollisia ryhmittymiä, jos pelkkä usko omassa kammiossa yksikseen riittää pelastumiseen?
- sanakikkailua
Melperi1, missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että uskomalla Jeesukseen saa synnit anteeksi?
Onko silloin synnit anteeksi, kun ihmiselle on lupaus iankaikkisesta elämästä? Viedäänkö taivaaseen syntejä?
Apt. 16:
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
Onko ihmisellä silloin synnit anteeksi, kun hänelle luvataan sielun pelastus?
Tarvitaanko oheisten lupausten lisäksi vl-henkilöä mukaan? Tarvitaanko toinen pakollinen välimies?
1. Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"- sanakikkailua
Melperi1 kirjoitti:
Onko silloin synnit anteeksi, kun ihmiselle on lupaus iankaikkisesta elämästä? Viedäänkö taivaaseen syntejä?
Apt. 16:
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
Onko ihmisellä silloin synnit anteeksi, kun hänelle luvataan sielun pelastus?
Tarvitaanko oheisten lupausten lisäksi vl-henkilöä mukaan? Tarvitaanko toinen pakollinen välimies?
1. Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"Ei noissa Raamatun lainauksissasi puhuttu syntien anteeksi antamisesta tai saamisesta yhtään mitään? Aloit tulkitsemaan Raamattua oman hurskautesi mukaan ja jätät muut Raamatut pois.
Luuk. 24
46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
48. Mutta te olette näiden todistajat.
Tarkoittiko Jeesus tuon saarnan uskottavaksi? sanakikkailua kirjoitti:
Ei noissa Raamatun lainauksissasi puhuttu syntien anteeksi antamisesta tai saamisesta yhtään mitään? Aloit tulkitsemaan Raamattua oman hurskautesi mukaan ja jätät muut Raamatut pois.
Luuk. 24
46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
48. Mutta te olette näiden todistajat.
Tarkoittiko Jeesus tuon saarnan uskottavaksi?Evankeliumia saarnataan koko ajan kaikkialla maailmassa. Samoin oikeat uskovaiset tekevät lähetystyötä - esim. helluntaiseurakuntien Fidalla on n. 350 lähetystyöntekijää n. 60 maassa - vanhoillislestadiolaiset eivät tee lähetystyötä. Vl-herätysliikkeellä ei ole yhtään lähetystyöntekijää maailmalla.
Oman sanontansa mukaan vl:t lähtevät liikkeelle omasta makuuhuoneestaan maata täyttämästä, jos ulkomailta tulee kutsu. Kuinkahan moni esim. Afrikan ihminen tai ryhmä osaa lähettää kutsun Ouluun?
Jeesus sanoi: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" (Matt. 28:19)
"MENKÄÄ!"
Hyvän kohdan otit esille!
PS. Tämä on FAKTAA, ei Melperin hurskautta.
PS 2. Kun ihminen evankeliumin julistamisen tai muuta kautta tulee uskoon = USKOON JEESUKSEEN, niin samalla hän saa syntinsä anteeksi ja häneen kohdistuu lupaus sielun pelastumisesta.
Mutta ethän sinä vl-kikkailija näköjään ymmärrä näistä asioista höläyksen pöläystä.- sanakikkailua
Melperi1 kirjoitti:
Evankeliumia saarnataan koko ajan kaikkialla maailmassa. Samoin oikeat uskovaiset tekevät lähetystyötä - esim. helluntaiseurakuntien Fidalla on n. 350 lähetystyöntekijää n. 60 maassa - vanhoillislestadiolaiset eivät tee lähetystyötä. Vl-herätysliikkeellä ei ole yhtään lähetystyöntekijää maailmalla.
Oman sanontansa mukaan vl:t lähtevät liikkeelle omasta makuuhuoneestaan maata täyttämästä, jos ulkomailta tulee kutsu. Kuinkahan moni esim. Afrikan ihminen tai ryhmä osaa lähettää kutsun Ouluun?
Jeesus sanoi: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" (Matt. 28:19)
"MENKÄÄ!"
Hyvän kohdan otit esille!
PS. Tämä on FAKTAA, ei Melperin hurskautta.
PS 2. Kun ihminen evankeliumin julistamisen tai muuta kautta tulee uskoon = USKOON JEESUKSEEN, niin samalla hän saa syntinsä anteeksi ja häneen kohdistuu lupaus sielun pelastumisesta.
Mutta ethän sinä vl-kikkailija näköjään ymmärrä näistä asioista höläyksen pöläystä.Et vastannut kysymykseen, että tarkoittiko Jeesus syntien anteeksi antamuksen saarnan uskottavaksi.
Room. 10
16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta. - raamattutunti
sanakikkailua kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen, että tarkoittiko Jeesus syntien anteeksi antamuksen saarnan uskottavaksi.
Room. 10
16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.Sanakikkailijalle:
Ap 10:43
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa
synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Tuossa Leksa-Vesan esimerkissä tulee esille sekin vl-opin harha, että
mitä, ellei tuossa sairasvuoteen ääressä olisi ollutkaan ketään toista
uskovaa?
Eikö tuo sairas olisi voinutkaan pelastua yksikseen???
Eikö Raamattu pidäkkään paikkaansa:
"Avuksesi huuda minua hänä päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua." - Ruamatusta
raamattutunti kirjoitti:
Sanakikkailijalle:
uskovaa?
"Avuksesi huuda minua hänä päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua."Miksiköhän Saulin (Paavalin) piti mennä Ananiaan luo? Eikö pelkkä usko ja rukous olisi riittänyt ?
- sanakikkailua
raamattutunti kirjoitti:
Sanakikkailijalle:
uskovaa?
"Avuksesi huuda minua hänä päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua."Apt. 10
42. Ja hän käski meitä kansalle saarnaamaan ja todistamaan, että hän on se, joka Jumalalta on säätty elävien ja kuolleiden tuomariksi.
Ensin saarnataan ...
43. Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
ja joka uskoo, saa synnit hänen nimessään anteeksi.
Room. 10
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
Yksinkertaista ja raamatullista. - raamattutunti
sanakikkailua kirjoitti:
Apt. 10
42. Ja hän käski meitä kansalle saarnaamaan ja todistamaan, että hän on se, joka Jumalalta on säätty elävien ja kuolleiden tuomariksi.
Ensin saarnataan ...
43. Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
ja joka uskoo, saa synnit hänen nimessään anteeksi.
Room. 10
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
Yksinkertaista ja raamatullista.Tosi yksinkertaista!
Joh 6;29
"Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Uskohan voi syntyä joko kuullun sanan kautta tai LUETUN sanan kautta, kuten kävi
Timoteukselle!!!
"Ensin saarnataan"!!!! Totta, mutta siinä tilanteessa ei vielä julisteta
kenellekkään syntejä anteeksi. Silloin ainoastaan saarnataan evankeliumia.
Kun ihminen ottaa sanan vastaan, JUMALA VAIKUTTAA USKON!
Joten siihen EI tarvita välttämättä toista uskovaa:
Paavikaan ei tavinnut Ananiasta syntiensä anteeksisaamiseksi, vaan
Jeesus ilmestyi hänelle suoraan, sillä Ananias nimitti Paavalia veljekseen!!!
Ap 25-26
"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Mutta nouse, ja seiso jaloillasi, sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt,
ETTÄ ASETTAISIN SINUT PALVELIJAKSENI, ja sen todistajaksi,
mitä varten sinä olet minut nähnyt.
Ananias vain rukoili Paavalin puolesta, että tämä saisi näkönsä ja
täyttyisi Pyhllä Hengellä! Ap 9:17 - Ruamatusta
raamattutunti kirjoitti:
Tosi yksinkertaista!
Joh 6;29
Uskohan voi syntyä joko kuullun sanan kautta tai LUETUN sanan kautta, kuten kävi
Timoteukselle!!!
Ap 25-26
Mutta nouse, ja seiso jaloillasi, sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt,
täyttyisi Pyhllä Hengellä! Ap 9:17Ap 9:17
Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
AP 9:18
Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
Toivon, että mahdollisimman moni Saulin tavoin saisi näkönsä jälleen. - näin on tosi
Ruamatusta kirjoitti:
Ap 9:17
Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
AP 9:18
Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
Toivon, että mahdollisimman moni Saulin tavoin saisi näkönsä jälleen.Totta!
Mutta jos ihmiset uskovat enemmän vl-saarnaajien väärää opetusta kuin Jumalan sanaa, niin eivät he saa näköä, vaan elävät pimeydessä
ja SRK:n talutusnuorassa!
SRK:n korttitalohan romahtaisi, jos heltä menisi monopoli syntien
anteeksijulistamisessa. - Ruamatusta
näin on tosi kirjoitti:
Totta!
Mutta jos ihmiset uskovat enemmän vl-saarnaajien väärää opetusta kuin Jumalan sanaa, niin eivät he saa näköä, vaan elävät pimeydessä
ja SRK:n talutusnuorassa!
SRK:n korttitalohan romahtaisi, jos heltä menisi monopoli syntien
anteeksijulistamisessa.Srk ei ole koskaan antanut syntejä anteeksi kenellekkään eikä tule antamaan.
Se oikeus on vain synnit anteeksi saaneella uskovaislla ihmisellä.
Ei usko edellytä kuulumaan rauhanyhdistykseen ja srk:hon ei voi edes kuukua, kun siellä ei henkilöjäseniä ole.
Samanlai uskovia on myös esim. ortodoksi kirkon jäsenenä. Ei liittyminen esim. rauhanyhdistykseen ihmistä pelasta, eikä osallistuminen lähetystyöhön tai joku muu ns. hyvätyö, vaan yksin armosta uskomalla synnit anteeksi. - 1+3
raamattutunti kirjoitti:
Tosi yksinkertaista!
Joh 6;29
Timoteukselle!!!
Ap 25-26
täyttyisi Pyhllä Hengellä! Ap 9:17Timoteus oli lapsuuden kristitty, ei siis lukemalla eikä raamatusta löydy sellaistakohtaa jossa lukemalla saa synnit anteeksi
- näin on tosi
Ruamatusta kirjoitti:
Srk ei ole koskaan antanut syntejä anteeksi kenellekkään eikä tule antamaan.
Se oikeus on vain synnit anteeksi saaneella uskovaislla ihmisellä.
Ei usko edellytä kuulumaan rauhanyhdistykseen ja srk:hon ei voi edes kuukua, kun siellä ei henkilöjäseniä ole.
Samanlai uskovia on myös esim. ortodoksi kirkon jäsenenä. Ei liittyminen esim. rauhanyhdistykseen ihmistä pelasta, eikä osallistuminen lähetystyöhön tai joku muu ns. hyvätyö, vaan yksin armosta uskomalla synnit anteeksi.Täh????
"Se oikeus on vain synnit anteeksi saaneella uskovaislla ihmisellä."
Missähän on noin kirjoitettu???
Minun Raamatussani lukee, että VAIN JEESUKSELLA ON VALTA ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI, ja Hän tekee sen jokaiselle, joka uskoo Häneen!
Toinen uskova voi vain julistaa ne anteeksiannetuiksi mutta ei hän
voi antaa kenenkään syntejä anteeksi!!!! - raamattutunti
1+3 kirjoitti:
Timoteus oli lapsuuden kristitty, ei siis lukemalla eikä raamatusta löydy sellaistakohtaa jossa lukemalla saa synnit anteeksi
Ompa teillä syvään juurtunut tuo vl-harhaoppi, että lukemalla ei voisi tulla uskoon!
Joh 20:31
"Mutta nämä ovat kirjoitetut, ETTÄ TE USKOISITTE, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja että teillä USKON KAUTTA olisi elämä Hänen
nimessänsä".
Uskomalla Jeesukseen saamme synnit anteeksi!!!
Timoteuskin oli tullut uskoon lukemalla Jumalan sanaa:
2. Tim 3:15
"Koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat
tehdä sinut viisaaksi, NIIN ETTÄ PELASTUT USKON KAUTTA, joka on
Jeesuksessa Kristuksessa." - 6+19
raamattutunti kirjoitti:
Ompa teillä syvään juurtunut tuo vl-harhaoppi, että lukemalla ei voisi tulla uskoon!
"Mutta nämä ovat kirjoitetut, ETTÄ TE USKOISITTE, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja että teillä USKON KAUTTA olisi elämä Hänen
nimessänsä".
Jeesuksessa Kristuksessa."Raamattu on kirjoitettu koska:
Room. 15:4
Sillä mitä ennen kirjoitettu on, se on meille opiksi kirjoitettu, että meillä kärsivällisyyden ja Raamattuin lohdutuksen kautta toivo olis.
2. Kor. 3:3
Ja te olette ilmoitetut, että te Kristuksen lähetyskirja olette, meidän palveluksemme kautta valmistettu, ei pläkillä kirjoitettu, vaan elävän Jumalan hengellä, ei kivisiin tauluihin, vaan lihallisiin sydämen tauluihin.
Timoteus muuten luki vanhaa testamenttia, ja sopii myös meille luettavaksi
Timoteus oli lapsuuden kristitty:
2. Tim. 1:5 Kuin minun mieleeni tulee se vilpitön usko, joka sinussa on, joka ennen sinun isossa äidissäs Loidassa myös asui ja sinun äidissäs Eunikassa ja, kuin minä totisesti tiedän, sinussakin.
2. Kor. 3:6
Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi. - raamattutunti
6+19 kirjoitti:
Raamattu on kirjoitettu koska:
Room. 15:4
Sillä mitä ennen kirjoitettu on, se on meille opiksi kirjoitettu, että meillä kärsivällisyyden ja Raamattuin lohdutuksen kautta toivo olis.
2. Kor. 3:3
Ja te olette ilmoitetut, että te Kristuksen lähetyskirja olette, meidän palveluksemme kautta valmistettu, ei pläkillä kirjoitettu, vaan elävän Jumalan hengellä, ei kivisiin tauluihin, vaan lihallisiin sydämen tauluihin.
Timoteus muuten luki vanhaa testamenttia, ja sopii myös meille luettavaksi
Timoteus oli lapsuuden kristitty:
2. Tim. 1:5 Kuin minun mieleeni tulee se vilpitön usko, joka sinussa on, joka ennen sinun isossa äidissäs Loidassa myös asui ja sinun äidissäs Eunikassa ja, kuin minä totisesti tiedän, sinussakin.
2. Kor. 3:6
Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.Tuo 2. Kor 3:6 ei tarkoita sitä, että kirjain eli Jumalan sana, olisi meille
kuolemaksi, vaan se tarkoittaa sitä, että ilman Pyhän Hengen ohjausta,
Jumalan sana ei avaudu meille!!!
Ei se kumoa sitä, etteikö lukemalla voisi myös tulla uskoon!!!
Jeesuksen aikaiset fariseukset olivat hyvä esimerkki siitä, että "kirjain kuolettaa",
sillä heiltä puuttui Pyhä Henki.
Mitenhän on SRK:n laita, kun Jumalan sanan rinnalle laitetaan omia harha-oppisia käskyjä ja käytöstapoja?
Nuo "omat" lisäykset ovat juuri niitä puukstaaveja, jotka kuolettavat oikean
uskon ja vaativat tekoja ihmisen pelatukselle.
Timoteus oli saanut armon syntyä uskovassa kodissa ja hänen lapsenuskonsa
muuttui aikuisena todelliseksi uskoksi, kun hän luki Jumalan sanaa.
Kyllä Vanha testamenntikin kirkastaa Kristusta ja Hänen sovinto-
työtään, esim Jes 54! raamattutunti kirjoitti:
nimessänsä".
Jeesuksessa Kristuksessa."Kiitos nimimerkki "raamattutunti" siitä, että yrität ketjussa pitää esillä VÄÄRISTELEMÄTÖNTÄ Jumalan sanaa.
Mutta kuten huomaat, niin vl-MUURI on vankka muuri. Kun itse valheen isä saatana toimii yhteistyössä vl-kingien (= SRK:n jehut) sekä vl-saarnamiesten kanssa, niin siihen väliin on ERITTÄIN VAIKEAA upottaa sitä Jumalan sanan totuutta, jonka me voimme lukea Raamatun lehdiltä.
Siunausta sinulle!- 8+6
Melperi1 kirjoitti:
Kiitos nimimerkki "raamattutunti" siitä, että yrität ketjussa pitää esillä VÄÄRISTELEMÄTÖNTÄ Jumalan sanaa.
Mutta kuten huomaat, niin vl-MUURI on vankka muuri. Kun itse valheen isä saatana toimii yhteistyössä vl-kingien (= SRK:n jehut) sekä vl-saarnamiesten kanssa, niin siihen väliin on ERITTÄIN VAIKEAA upottaa sitä Jumalan sanan totuutta, jonka me voimme lukea Raamatun lehdiltä.
Siunausta sinulle!Jes. 62:
1 Zionin tähden en minä vaikene, ja Jerusalemin tähden en minä lakkaa, siihenasti että hänen vanhurskautensa koittaa niinkuin paiste, ja hänen autuutensa palaa niinkuin tulisoitto.
2 Että pakanatkin näkisivät sinun vanhurskautes, ja kaikki kunikaat sinun kunnias. Ja sinä nimitetään uudella nimellä, jonka Herran suu on nimittävä.
3 Ja sinun pitää oleman kunnian kruunu Herran kädesssä, ja kuninkaan hiippa sinun Jumalas kädessä.
6 Jerusalem, minä asetan vartiat muuris päälle, jotka ei ikänä päivällä eikä yöllä vaikene; ja jotka Herran muistatte, ei teidän pidä vaiti oleman.
Jer. 15:
15 Sinä, Herra, sen tiedät, muista minua ja pidä minusta suru, ja kosta minun vihollisilleni minun puolestani, älä viivytä vihaas, ota minua vastaan; sillä sinä tiedät, että minä sinun tähtes häväistään.
16 Sinun sanas ovat saavutetut, ja minä olen ne käsittänyt, ja sinun sanas on minulle ilo ja sydämen lohdutus; ja minä olen nimitetty sinun nimes jälkeen, Herra Jumala Zebaot.
17 En minä anna itsiäni pilkkaajain pariin, enkä iloitse (heidän kanssansa), vaan olen yksinänsä sinun kätes pelvon tähden: sillä sinä vihastut raskaasti minun päälleni.
18 Miksi minun ahdistukseni kestää niin kauvan, ja minun haavani ovat aivan pahat, niin ettei niitä kukaan parantaa taida? Sinä olet minulle niin kuin lähde, joka ei enään vuotaa tahdo.
19 Sentähden sanoo Herra näin: jos sinä käännyt (minun tyköni), niin minä tahdon kääntää sinun, ja sinun pitää seisoman minun edessäni; ja jos sinä eroitat hyvän pahasta, niin sinun pitää oleman niinkuin minun suuni. Heidän pitää kääntymän sinun tykös, ja et sinä käänny heidän tykönsä.
20 Sillä minä teen sinut vahvaksi vaskiseksi muuriksi tätä kansaa vastaan, ja he sotivat sinua vastaan, vaan ei heidän pidä sinua voittaman; sillä minä olen sinun tykönäs auttamassa sinua ja vapahtamassa sinua, sanoo Herra;
21 Ja tahdon sinun vapahtaa ilkiäin käsistä, ja pelastaa sinua julmain vallasta. - 7+2
8+6 kirjoitti:
Jes. 62:
1 Zionin tähden en minä vaikene, ja Jerusalemin tähden en minä lakkaa, siihenasti että hänen vanhurskautensa koittaa niinkuin paiste, ja hänen autuutensa palaa niinkuin tulisoitto.
2 Että pakanatkin näkisivät sinun vanhurskautes, ja kaikki kunikaat sinun kunnias. Ja sinä nimitetään uudella nimellä, jonka Herran suu on nimittävä.
3 Ja sinun pitää oleman kunnian kruunu Herran kädesssä, ja kuninkaan hiippa sinun Jumalas kädessä.
6 Jerusalem, minä asetan vartiat muuris päälle, jotka ei ikänä päivällä eikä yöllä vaikene; ja jotka Herran muistatte, ei teidän pidä vaiti oleman.
Jer. 15:
15 Sinä, Herra, sen tiedät, muista minua ja pidä minusta suru, ja kosta minun vihollisilleni minun puolestani, älä viivytä vihaas, ota minua vastaan; sillä sinä tiedät, että minä sinun tähtes häväistään.
16 Sinun sanas ovat saavutetut, ja minä olen ne käsittänyt, ja sinun sanas on minulle ilo ja sydämen lohdutus; ja minä olen nimitetty sinun nimes jälkeen, Herra Jumala Zebaot.
17 En minä anna itsiäni pilkkaajain pariin, enkä iloitse (heidän kanssansa), vaan olen yksinänsä sinun kätes pelvon tähden: sillä sinä vihastut raskaasti minun päälleni.
18 Miksi minun ahdistukseni kestää niin kauvan, ja minun haavani ovat aivan pahat, niin ettei niitä kukaan parantaa taida? Sinä olet minulle niin kuin lähde, joka ei enään vuotaa tahdo.
19 Sentähden sanoo Herra näin: jos sinä käännyt (minun tyköni), niin minä tahdon kääntää sinun, ja sinun pitää seisoman minun edessäni; ja jos sinä eroitat hyvän pahasta, niin sinun pitää oleman niinkuin minun suuni. Heidän pitää kääntymän sinun tykös, ja et sinä käänny heidän tykönsä.
20 Sillä minä teen sinut vahvaksi vaskiseksi muuriksi tätä kansaa vastaan, ja he sotivat sinua vastaan, vaan ei heidän pidä sinua voittaman; sillä minä olen sinun tykönäs auttamassa sinua ja vapahtamassa sinua, sanoo Herra;
21 Ja tahdon sinun vapahtaa ilkiäin käsistä, ja pelastaa sinua julmain vallasta.Vl-muuri on saatanan rakentama ja saatana suojelee sitä.
- 19+5
näin on tosi kirjoitti:
Täh????
"Se oikeus on vain synnit anteeksi saaneella uskovaislla ihmisellä."
Missähän on noin kirjoitettu???
Minun Raamatussani lukee, että VAIN JEESUKSELLA ON VALTA ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI, ja Hän tekee sen jokaiselle, joka uskoo Häneen!
Toinen uskova voi vain julistaa ne anteeksiannetuiksi mutta ei hän
voi antaa kenenkään syntejä anteeksi!!!!Matt.6:
14 Sillä jos te anteeksi annatte ihmisille heidän rikoksensa, niin myös teidän taivaallinen Isänne antaa teille anteeksi.
15 Vaan jollette anteeksi anna ihmisille heidän rikoksiansa, niin ei myös teidän Isänne anteeksi anna teidän rikoksianne.
Matt. 18:
18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Mark. 11:
25 Ja kuin te seisotte ja rukoilette, niin anteeksi antakaat, jos teillä on jotakin jotakuta vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antais teille anteeksi teidän rikoksenne.
26 Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikoksianne.
Joh. 20:23
Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
2. Kor. 2:10
Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi; - 14+7
raamattutunti kirjoitti:
Tuo 2. Kor 3:6 ei tarkoita sitä, että kirjain eli Jumalan sana, olisi meille
kuolemaksi, vaan se tarkoittaa sitä, että ilman Pyhän Hengen ohjausta,
Jumalan sana ei avaudu meille!!!
Ei se kumoa sitä, etteikö lukemalla voisi myös tulla uskoon!!!
Jeesuksen aikaiset fariseukset olivat hyvä esimerkki siitä, että "kirjain kuolettaa",
sillä heiltä puuttui Pyhä Henki.
Mitenhän on SRK:n laita, kun Jumalan sanan rinnalle laitetaan omia harha-oppisia käskyjä ja käytöstapoja?
Nuo "omat" lisäykset ovat juuri niitä puukstaaveja, jotka kuolettavat oikean
uskon ja vaativat tekoja ihmisen pelatukselle.
Timoteus oli saanut armon syntyä uskovassa kodissa ja hänen lapsenuskonsa
muuttui aikuisena todelliseksi uskoksi, kun hän luki Jumalan sanaa.
Kyllä Vanha testamenntikin kirkastaa Kristusta ja Hänen sovinto-
työtään, esim Jes 54!2. Tim. 3:15
Ja ettäs jo lapsuudesta olet Pyhän Raamatun taitanut, joka sinun taitaa autuuteen neuvoa, sen uskon kautta, joka on Kristuksessa Jesuksessa.
Raamattu oli myös Timoteukselle elämän ja autuuden ylin ohje, jota hän oli jo lapsuudesta saakka saanut tuntea ja oppia.
Ei Etiopian hoviheran kamaripalvelija saanut raamattua lukemalla yhtään mitään, eikä ymmärtänyt mitään.
Ap. t. 8:
27 Niin hän nousi ja meni. Ja katso, yksi Etiopian mies, Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan,
28 Ja palasi sieltä, istuen vaunuissansa, ja luki Jesaias prophetaa.
29 Niin Henki sanoi Philippukselle: käy ja mene lähemmä tätä vaunua.
30 Niin Philippus juoksi lähemmä, ja kuuli hänen lukevan Jesaias prophetaa, ja sanoi: ymmärrätkös, mitäs luet?
31 Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata? Ja hän rukoili Philippusta, että hän tulis ja istuis hänen kanssansa.
35 Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
36 Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
Lapsella se vasta todellinen usko onkin, niinkuin Jeesus siitä itse sanoi.
Matt. 18:3
Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
4 Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
Ap. t. 8:
17 Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
18 Mutta kuin Simon näki, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin, taritsi hän heille rahaa,
19 Sanoen: antakaat minullekin se voima, että kenenkä päälle minä käteni panen, se sais Pyhän Hengen.
20 Vaan Pietari sanoi hänelle: sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan.
21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tässä sanassa; sillä ei sinun sydämes ole oikia Jumalan edessä.
- eero espoosta.
"Niin juuri; Siis uskomalla saa synnit anteeksi.
Siis juuri niinkuin Melperi1 täällä julistaa: USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN antoi synnit anteeksi, eikä itse julistus syntien anteeksisaamiseksi."
Näin on!- Leksa-Veksa
Miten se sitten toimii sinulla käytännössä tuo usko? Sanotaanhan niinkin, että usko ilman tekoja on kuollut. Kait sitä nyt pitää sen uskon eteenkin jotain tehdä, eikä vain todeta; uskonhan minä ja liirum laarum...
Siis millainen tulee olla ihmisen, joka uskoo Jeesukseen. Kyllähän pakanatkin uskoo Jeesuksen olleen olemassa joskus.
Tärkeintä ei ole nyt pohtia, miten synnit saa nateeksi, vaan millainen sinun tulee olla elävässä elämässä, jolla uskot kuoleman jälkeen pääseväsi kirkkauden valtakuntaan.
Uskovaisellahan pitää olla määrätynlainen elämäntapa, jolla päästään sinne jonnekkin... ei riitä, että myönnät teoreettisesti uskovasi Jeesukseen, joka kuoli ja sovitti sun syntisi ja sun ei tarvi tehdä enää mitään sen eteen, senkun olla jöllötät vaan. Vähän samaa, kun makaat kuin lehmä ja odotat, että muut sinua hollaa. Esimerkiksi käy vaikkapa viivi ja wagner, jossa wagner vaan makaa sohvalla ja viivi käy työssä sekä laittaa ruokaa.
Taivaaseen pääsy lestadiolaisella uskolla on vaativaa, siinä ei voi jäädä tuleen makaamaan, aina pitää ehtiä rientää joka kissanristiäsiiin. - raamattutunti
Leksa-Veksa kirjoitti:
Miten se sitten toimii sinulla käytännössä tuo usko? Sanotaanhan niinkin, että usko ilman tekoja on kuollut. Kait sitä nyt pitää sen uskon eteenkin jotain tehdä, eikä vain todeta; uskonhan minä ja liirum laarum...
Siis millainen tulee olla ihmisen, joka uskoo Jeesukseen. Kyllähän pakanatkin uskoo Jeesuksen olleen olemassa joskus.
Tärkeintä ei ole nyt pohtia, miten synnit saa nateeksi, vaan millainen sinun tulee olla elävässä elämässä, jolla uskot kuoleman jälkeen pääseväsi kirkkauden valtakuntaan.
Uskovaisellahan pitää olla määrätynlainen elämäntapa, jolla päästään sinne jonnekkin... ei riitä, että myönnät teoreettisesti uskovasi Jeesukseen, joka kuoli ja sovitti sun syntisi ja sun ei tarvi tehdä enää mitään sen eteen, senkun olla jöllötät vaan. Vähän samaa, kun makaat kuin lehmä ja odotat, että muut sinua hollaa. Esimerkiksi käy vaikkapa viivi ja wagner, jossa wagner vaan makaa sohvalla ja viivi käy työssä sekä laittaa ruokaa.
Taivaaseen pääsy lestadiolaisella uskolla on vaativaa, siinä ei voi jäädä tuleen makaamaan, aina pitää ehtiä rientää joka kissanristiäsiiin.Leksa ei taida tietää sitä, että me pelastumme Jumalan armosta, eikä tekojemme kautta.
Vl-uskossa painotetaan ulkoinaisia tekoja ja määrätynlaista käyttäy-
tymistä, jotta voisi olla varma pelastuksestaan.
Kokouksissa ravaaminen ei pelasta ketään mutta tokihan sanan kuuleminen
vahvistaa heikkoa uskoa.
Raamattu ei edellytä tekoja, mutta tokihan saamme kerran palkinnon
tekojemme mukaan!
Ef 2:8
"Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta,
ette TEKOJEN KAUTTA, ettei kukaan kerskaisi; SE ON JUMALAN LAHJA."
Ristin ryöväri ei ehtinyt tekemään yhtään mitään; hän ainoastaan uskoi ja
se teko oli siinä, että hän huusi Jeesuksen puoleen.
Usko näkyi hänen teossaan!
Usko hänenkin kohdallaan olisi ollut turha, ellei hän olisi huutanut!!!! - Leksa-Veksa
raamattutunti kirjoitti:
Leksa ei taida tietää sitä, että me pelastumme Jumalan armosta, eikä tekojemme kautta.
Vl-uskossa painotetaan ulkoinaisia tekoja ja määrätynlaista käyttäy-
tymistä, jotta voisi olla varma pelastuksestaan.
Kokouksissa ravaaminen ei pelasta ketään mutta tokihan sanan kuuleminen
vahvistaa heikkoa uskoa.
Raamattu ei edellytä tekoja, mutta tokihan saamme kerran palkinnon
tekojemme mukaan!
Ef 2:8
"Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta,
ette TEKOJEN KAUTTA, ettei kukaan kerskaisi; SE ON JUMALAN LAHJA."
Ristin ryöväri ei ehtinyt tekemään yhtään mitään; hän ainoastaan uskoi ja
se teko oli siinä, että hän huusi Jeesuksen puoleen.
Usko näkyi hänen teossaan!
Usko hänenkin kohdallaan olisi ollut turha, ellei hän olisi huutanut!!!!Mitä luulisit rauhanyhdistyksellä minusta ajateltavan, jos en koskaan panis kolehtiin rahaa, enkä suostuisi talkootöihin, enkä työvuoroihin.
Kävisin harvoin seuroissa, en välitäis mistään yhteisistä asioista.
Raamattu on ristiriitainen kirja, se sanoo, ettei uskolla ja teoilla ole yhtäläisyyksiä, mutta sanoo kumminkin; usko ilman tekoja on kuollut.
Ryövärin esimerkki on kaukaa haettu. Luonnollisesti hän ei ehtinyt tehdä muuta kuin huutaa. Mutta koko ikänsä ison perheen kasvattanut isä ja äiti ovat sentään ansioituneet uskossaan. Jos he olisivat laiminlyöneet lasten teon ja olisivat ehkäisseet. Niin sitten kuolinvuoteella he ristin ryövärin tavoin katuisivat ja pyytäisivät anteeksi tekemättömyyksiään ja laiminlyöntejään.
Tuleeko uskovaisillekkin jonkinjlainen arvoasteikko taivahassa sen mukaan, kuin ovat täällä ansioituneet.
Kirjoitit: " mutta tokihan saamme kerran palkinnon tekojemme mukaan"!
Ahaa, me olemme siis eriarvoisessa asemassa taivaan kodissa. Pitihän se arvata, niinpä ryövärikin on taivaassa alemmass arvoasteikossa, kenties palvelijan asemessa. Pitäähän taivaassakin olla työmiehiä, kuka siellä tekisi muuten meidän olomme naatinnalliseksi.
Elikkä voittopalkinnon laatu jaetaan sen mukaan, miten olemme jumalanvaltakunnassa maanpäällä ansioituneet. - raamattutunti
Leksa-Veksa kirjoitti:
Mitä luulisit rauhanyhdistyksellä minusta ajateltavan, jos en koskaan panis kolehtiin rahaa, enkä suostuisi talkootöihin, enkä työvuoroihin.
Kävisin harvoin seuroissa, en välitäis mistään yhteisistä asioista.
Raamattu on ristiriitainen kirja, se sanoo, ettei uskolla ja teoilla ole yhtäläisyyksiä, mutta sanoo kumminkin; usko ilman tekoja on kuollut.
Ryövärin esimerkki on kaukaa haettu. Luonnollisesti hän ei ehtinyt tehdä muuta kuin huutaa. Mutta koko ikänsä ison perheen kasvattanut isä ja äiti ovat sentään ansioituneet uskossaan. Jos he olisivat laiminlyöneet lasten teon ja olisivat ehkäisseet. Niin sitten kuolinvuoteella he ristin ryövärin tavoin katuisivat ja pyytäisivät anteeksi tekemättömyyksiään ja laiminlyöntejään.
Tuleeko uskovaisillekkin jonkinjlainen arvoasteikko taivahassa sen mukaan, kuin ovat täällä ansioituneet.
Kirjoitit: " mutta tokihan saamme kerran palkinnon tekojemme mukaan"!
Ahaa, me olemme siis eriarvoisessa asemassa taivaan kodissa. Pitihän se arvata, niinpä ryövärikin on taivaassa alemmass arvoasteikossa, kenties palvelijan asemessa. Pitäähän taivaassakin olla työmiehiä, kuka siellä tekisi muuten meidän olomme naatinnalliseksi.
Elikkä voittopalkinnon laatu jaetaan sen mukaan, miten olemme jumalanvaltakunnassa maanpäällä ansioituneet."Mitä luulisit rauhanyhdistyksellä minusta ajateltavan, jos en koskaan panis kolehtiin rahaa, enkä suostuisi talkootöihin, enkä työvuoroihin."
Perustuuko uskosi siihen, mitä Rauhanyhdistyksellä ajatellaan sinusta????
Se on se voittopalkinto, että pääsemme kerran taivaaseen!
Seurakunta on VAIN sitä varten, että siellä saamme ravintoa kasvaakasemme
uskossa ja seurakunnan tehtävänä on viedä evankeliumin sanomaa eteenpäin, aina maan ääriin saakka.
Mitenhän SRK on hoitanut tämän tehtävän?
Mutta seurakunta tai seurakunnassa käyminen EI PELASTA KETÄÄN!!!!
Ei edes seurakunnan jäsenyys.
Saarnaajat ovat vain osanneet peloitella arkoja uskovia noilla vaati-
villa saarnoillaan.
Jokainen uskovakin saa kerran taivaassa palkinnon sen mukaan, kuin mitä on
maanpäällä ollessaan tehnyt,
Matt 2532-46,
mutta tämä palkinto, joka voi olla erilainen eri uskovilla ei himmennä sitä valtavaa iloa ja onnea siitä, että on päässyt taivaaseen.
Taivaassa ei ole kateutta eikä kerskailua ansioilla!!!!
Teot eivät tuo meille ansiota mutta usko vaikuttaa meissä halua palvella
ja auttaa evankeliumin leviämisessä.
"Hän vaikuttaa teissä tahtomista ja tekemistä"!!!!
- Verellä lunastettu.
Totta kai synnit pitää uskoa anteeksi. Niinhän uskontunnustuksessakin sanotaan: "Minä uskon... syntien anteeksiantamisen..." Miten synnit uskotaan anteeksi?
Synnit uskotaan anteeksi niin, että uskotaan Pyhän Hengen voimasta saarnattuun sanaan, että Jeesus Kristus on kärsinyt, ristiinnaulittu, vuodattanut pyhän sovintoverensä, kuollut, haudattu, noussut ylös kuolleista ja astunut ylös taivaaseen juuri MINUN SYNTIENI vuoksi.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi USKON kautta HÄNEN VEREENSÄ, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Melperi korostaa, että usko Jeesukseen Kristukseen tuo syntien anteeksiantamuksen. Tulee vaikutelma, että Melperi uskoo Jeesuksen PERSOONAAN. Vaikutelma, että uskomalla Jeesuksen persoonaan saisi syntien anteeksiantamuksen ilman uskoa syntien anteeksiantamukseen. Vaikutelma, että usko Jeesuksen persoonaan toisi syntien anteeksiantamuksen, vaikka mitään sovitusta ei koskaan olisi tapahtunutkaan.
Itse uskon niin, että Jeesuksen piti kärsiä ja vuodattaa pyhä sovintoverensä maailman ja minun syntieni tähden. "...ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista." Hepr. 9:22. Minun uskoni Jeesukseen ei ole vain uskoa Jeesuksen persoonaan, vaan myös uskoa verenvuodatuksen kautta tapahtuneeseen syntien sovitukseen.
Miten oleellisesta asiasta onkaan kysymys, että uskomme uskontunnustuksemme kohtaan "syntien anteeksiantamisen" ("-saamisen"). Luther käsitti sen vanhan uskovaisen munkin kautta:
"Vanhus ei tosin kyennyt Staupitzin tavalla seuraamaan Lutherin sielua sen kaikissa ahdistuksissa (eikä se ollut tarpeellistakaan), mutta hän sitä vastoin osasi uskontunnustuksensa, jolla hän nuorta munkkia lohdutti, apostolisella uskontunnustuksella, jonka Luther oli kirjaimellisesti oppinut jo lapsena Mansfeldin koulussa. "Minä uskon syntein anteeksi saamiseen." Nämä yksinkertaiset sanat ratkaisevalla hetkellä (uskovaisesta sydämestä) herttaisesti lausuttuina, vuodattivat suurta lohdutusta Lutherin sieluun. MINÄ USKON, toisti hän kohta itselleen tuskavuoteellansa, MINÄ USKON SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEEN." Munkki -vanhus jatkoi edelleen: "Ah, ei ole kylläksi uskoa Daavidin ja Pietarin saaneen syntinsä anteeksi, sen uskovat perkeleetkin, Jumalan käsky on, että uskomme meidän syntien olevan meille anteeksi annetut. Bernhard on sanonut Marian ilmestyksestä puhuessaan: Pyhän Hengen todistus sydämessäsi on:
Syntisi annetaan sinulle anteeksi." Tässä tuokiossa OSUI TOTUUDEN VALO Erfurtin nuoren munkin SYDÄMEEN. Armon sana oli lausuttu, ja hän oli sen USKONUT. Hän lakkasi koittamasta ansaita autuutta ja antautui luottamuksella Jumalan armolle Jeesuksessa Kristuksessa.""Melperi korostaa, että usko Jeesukseen Kristukseen tuo syntien anteeksiantamuksen. Tulee vaikutelma, että Melperi uskoo Jeesuksen PERSOONAAN. Vaikutelma, että uskomalla Jeesuksen persoonaan saisi syntien anteeksiantamuksen ilman uskoa syntien anteeksiantamukseen. Vaikutelma, että usko Jeesuksen persoonaan toisi syntien anteeksiantamuksen, vaikka mitään sovitusta ei koskaan olisi tapahtunutkaan."
Minun kirjoitusta toisesta ketjusta:
""Kristus maksoi ristillä KOKO SYNTIVELAN. Hän sovitti nykyiset ja tulevat synnit. Uskovainen ihminen saa koko ajan olla synnit pois pesevän armovirran alla. Me teemme syntiä päivittäin ajatuksin, sanoin ja teoin.""
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9877861
- Krista 22v
Nim. "Verellä lunastettu" kirjoitti: "Melperi korostaa, että usko Jeesukseen Kristukseen tuo syntien anteeksiantamuksen. Tulee vaikutelma, että Melperi uskoo Jeesuksen PERSOONAAN. Vaikutelma, että uskomalla Jeesuksen persoonaan saisi syntien anteeksiantamuksen ilman uskoa syntien anteeksiantamukseen. Vaikutelma, että usko Jeesuksen persoonaan toisi syntien anteeksiantamuksen, vaikka mitään sovitusta ei koskaan olisi tapahtunutkaan.
Itse olen saanut sen vaikutelman, että Melperi 1 uskoo nimenomaan Kristukseen, voideltuun MESSIAASEEN, syntien ANTEEKSIANTAJAAN ja kuoleman VOITTAJAAN, LUNASTAJAAN, eikä vaan Jeesuksen persoonaan tai Jeesukseen historiallisena henkilönä. Uudestisyntyneelle henkilölle on itsestään selvyys, mitä sana Kristus jo pitää sisällään.
Room. 3:22-24
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, - raamattutunti
On eri asia uskoa "syntein anteeksisaamiseen" kuin uskoa synnit anteeksi.
Edellinen on raamatullista mutta jälkimmäinen ei!!!
Raamatusa ei missään kehoiteta uskomaan syntejä anteeksi!!! Tämä
on totuus, mutta siihen saamme uskoa, että saamme syntimme anteeksi,
kun uskomme Herraan Jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä!!!
Kirjoitat:
"Melperi korostaa, että usko Jeesukseen Kristukseen tuo syntien anteeksiantamuksen. Tulee vaikutelma, että Melperi uskoo Jeesuksen PERSOONAAN."
Tokihan silloin, kun uskomme Jeesukseen, uskomme siihen työhön.
minkä Jeesus teki puolestamme. Hän lunasti meidät synnin orjuudesta.
Pelkkä Jeesuksen olemassaoloon uskominen ei riitä, sillä niinhän fari-
seuksetkin tekivät ja Jeesus sanoi heille:
"Te kuolette synteihinne, ellette usko minua SIKSI, JOKA MINÄ OLEN."
Joh 8:24
On paljon turvallisempaa sanoa hätääntyneelle sielulle, että uskomalla
Herraan Jeesukseen saa synnit anteeksi kuin, että hänen pitäisi uskoa
syntinsä anteeksi. Siinä sitä vasta työmaata olisi. Kukapa niitä kaikkia syntejä
edes muistaa.
Jeesuskin sanoi halvatulle:
"Poikani. Ole turvallisella mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."
Matt 9:2- HatTrick
Tämä ketju on jälleen loistava esimerkki siitä, kuinka Raamatulla voi perustella oman dogminsa.
Valitettavaa, että kukaan ei edes yritä käyttää järkeään tai sydämensä ääntä. Syntien anteeksi saaminen edellyttää paljon enemmän kuin omaa henkilökohtaista, katumuksen tunnekuohun vallassa saatua kokemusta siitä, että minä olen saanut syntini anteeksi. Siihen ei myöskään riitä se, että joku toinen ihminen ilmoittaa synnit anteeksi annetuiksi. Molemmat asiat luulisi olevan kaikille päivän selvä asia. - Rikki hattu
HatTrick kirjoitti:
Tämä ketju on jälleen loistava esimerkki siitä, kuinka Raamatulla voi perustella oman dogminsa.
Valitettavaa, että kukaan ei edes yritä käyttää järkeään tai sydämensä ääntä. Syntien anteeksi saaminen edellyttää paljon enemmän kuin omaa henkilökohtaista, katumuksen tunnekuohun vallassa saatua kokemusta siitä, että minä olen saanut syntini anteeksi. Siihen ei myöskään riitä se, että joku toinen ihminen ilmoittaa synnit anteeksi annetuiksi. Molemmat asiat luulisi olevan kaikille päivän selvä asia.Vaan kun asia ei ole selvä kaikille.
Vl-oppihan lähtee juuri siitä, että vain vl voi julistaa toiselle synnit anteeksi.
Lukemalla ei voi tulla uskoon!!!!
Ei siinä tarvita Jumalaa eikä Pyhää Henkeä.
- Krista 22v
Obelix7 kirjoittaa:
"Varoituksen sana. Ennustaa juuri tätä aikaa. Portit katua vastaan suljetaan."
Sen tähden on tärkeää, että meillä on ristin ryövärin tapaan Jeesuksen Kristuksen vakuutus sydämessämme, että olemme Hänen omansa, kuulummepa sitten mihin tahansa uskonliikkeeseen, koska Jumalan valtakunta on vasta tulossa, koska Jeesus sanoi, että Hän ei syö viiniköynnöksen antia ennenkuin Jumalan valtakunta on tullut. Tätä valtakuntaa ei kukaan, eikä mikään voi omia itselleen, vaan se on raamatunmukainen isolla kirjaimella JUMALAN VALTAKUNTA.- umquam
"Tätä valtakuntaa ei kukaan, eikä mikään voi omia itselleen, vaan se on raamatunmukainen isolla kirjaimella JUMALAN VALTAKUNTA."
Jumalan valtakunta on Jumalan ja Jumalan lasten valtakunta, ei muiden.
Tarvitsee myydä kaikki oma pois ja ostaa koko pelto, niin saa Jumalan valtakunann omakseen.
Mark. 6
20. Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen, ja sanoi: autuaat te vaivaiset; sillä teidän on Jumalan valtakunta.
Matt. 13
44. Taas on taivaan valtakunta tavaran vertainen, joka on peltoon kätketty, jonka ihminen löysi, ja kätki sen: ja ilon tähden, mikä hänellä siitä oli, meni hän pois ja myi kaikki mitä hänellä oli ja osti sen pellon.
"Jumalan valtakunta on Jumalan ja Jumalan lasten valtakunta, ei muiden."
Ketkä kaikki ovat sinun mielestä näitä Jumalan lapsia?- 5+1
Joh. 7:38
Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat. - Krista 22v
Aivan, joka uskoo Kristukseen!
- 16+8
niinkuin Raamattu sanoo
2. Joh. 1:9
Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa: joka pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.
Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus, ja tee niitä ensimäisiä töitä; vaan jos ei, niin minä tulen sinulle pian ja syöksen kynttiläjalkas pois sialtansa, ellet sinä tee parannusta. - Harhailijat
16+8 kirjoitti:
niinkuin Raamattu sanoo
2. Joh. 1:9
Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa: joka pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.
Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus, ja tee niitä ensimäisiä töitä; vaan jos ei, niin minä tulen sinulle pian ja syöksen kynttiläjalkas pois sialtansa, ellet sinä tee parannusta.***2. Joh. 1:9
Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa: joka pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.***
Liian monet vanhoillislestadiolaiset harhailevat pedofiilien salaajien ja suojelijoiden eli SRK:n johtomiesten perässä.
Heille auraa tietä itse paholainen. - Amen!
Harhailijat kirjoitti:
***2. Joh. 1:9
Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa: joka pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.***
Liian monet vanhoillislestadiolaiset harhailevat pedofiilien salaajien ja suojelijoiden eli SRK:n johtomiesten perässä.
Heille auraa tietä itse paholainen.Amen!
- Krista 22v
On terävää sanaa tämän päivän SRK:lle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33646SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933569Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283310Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713281Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202156Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251738- 271456
- 321441
- 861325
- 151283