Kela rikkoo lakia

Kybiintyny

Kela moi.

Peritte työttömiltä toimeentuloturvan varassa olevilta ihmisiltä takaisin elatusmaksuja joita he eivät ole pystyneet maksamaan.

Perimisen perusteena käytätte ITSE PÄÄTTÄMIÄNNE tukien maksatuspäiviä. Jos maksatukset sattuvat samalle kuukaudelle laskette että kyseisenä kuukautena henkilö on ylittänyt tulorajan. Ja milläköhän hän - jos hän maksaa elatusapunsa - elää seuraavassa kuussa? Häh? Entä miten henkilö voi etukäteen tietää milloin hän saa rahaa teiltä jotta hän voi maksaa elatusmaksujaan? - Te olette se joka aiheuttaa omilla päätöksillänne ja omilla valinnoillanne tilanteen eikä se maksukyvytön.

Tämä on lainvastaista. Vaikka teillä on oikeus tulkita lakia tietyissä rajoissa on eduskunnan kanta ollut että työtön ja maksukyvytön saa elatusapusaatavat anteeksi. Tämä on se kohta jossa rikotte suomen kansan ja eduskuntalaitoksen tahtoa menettelemällä tavalla joka on täysin kohtuuton kun sitä hetkeäkään tarkastelee.

Milloin Kela alkaa kantaa asiasta vastuuta?

Hyvä Kelan edustaja. Voitko ottaa selville kuka kelalla on tämän soveltamistavan ja ohjeen tehdä näin aikaansaanut ja julkaista hänen nimensä täällä? Minä vaikka sitten itse soittelen hänelle ja selitän tilanteen ja kysyn henkilökohtaisesti että aikooko hän kantaa vastuuta. Pyydän, asia on todellinen ja tärkeä ja se rikkoo sekä eduskunnan asettamaa säädöstä että kansan yleistä oikeustajua vastaan.

Terveisin, toimeentulotukilainen joka on nyt 6000 euroa velkaa asiasta josta minun ei pitäisi olla velkaa. Kun Kela otti elatusturva-asiat "haltuun" on tilanne mennyt aivan sairaaksi. Sossujen kanssa pystyi vielä neuvottelemaan ja he osasivat jopa laskea ihmisten tulot realistisesti.

23

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan osaa

      Eipä ole ainoa asia missä kela rikkoo lakia.

    • Kela=Mielivaltaa

      Päätökset ovat perustuslain vastaisia,oikeuksia ihmisillä on mutta niitä ei saa!!Sairaspäiväraha hakemuksen hylkäys peruste,arviomme muukaan ette ole täysin työkyvytön!!!Eli koomaassa tai kuollut!!Kelan puoskari lääkärin arvio voittaa tutkineen lääkärin arvion,ilmankos kelan päätöksissä ei ole ALLEKIRJOITUKSIA!Joskus joku osastosihteerin konekirjoitettu nimi..Kuka hullu noihin nimiään edes laittaisi,voi olla lääkärin luvat mennyttä koska päätökset ovat täysin lääkäri etiikan vastaisia.

    • Nostaja...

      Nosto.

    • kela

      Hei,

      Olethan tietoinen, että esimerkiksi työttömyydestä johtuvan maksukyvyttömyyden ajalle voi hakea maksuvapautusta. Kela voi myöntää maksuvapautuksen elatustuen määrää vastaavasta summasta.

      Kelan sivuilla on lisää tietoa aiheesta:
      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301208105023HL?OpenDocument

      Voit myös soittaa lapsiperheiden palvelunumeroomme 020 692 206. Elatusapuvelan perintään liittyvissä asioissa Sinun kannattaa olla suoraan yhteydessä kyseiseen perintäyksikköön:
      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/030507093655AK?OpenDocument

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

      • Hahhahahaaaa.

        Olen tietoinen ja kyseinen maksuvapautus ja sen soveltaminen on juurikin se asia missä tämä rikos eduskunnan määräämää asiaa kohtaan tapahtuu siten että kela soveltaa yli eduskunnan tahdon.

        Jos olen ollut 1,5 vuotta toimeentulotuella joka ikinen kuukausi, ovat tuloni silloin automaattisesti logiikan mukaan alle 950 euroa kuukaudessa. Maksuvapautusta kuitenkin kelalta myönnetään vain joka toiselle kuukaudelle koska Kela tulkitsee tulokertymääni mielivaltaisesti eikä kokonaiskuvaa katsoen.

        Samassa tilanteessa ovat kaikki työttömät elatusvelvolliset.

        Ymmärtääkö Kirsi nyt alkuunkaan mistä on kyse? Kyse ei ole siitä että maksuvapautuksia ei olisi haettu, vaan siitä että Kela ei käsittele niitä lainmukaisesti. Te teette siellä rikoksia eduskunnan tahtoa vastaan koska laissa on selvästi merkitty että maksukyvyttömälle (Joka toimeentulotukilainen selvästikin on) annetaan maksuvapautus.

        Vaan kun ei anneta. Onko Kirsi tästä menettelytavasta tietoinen?

        Puhu minulle kuin ihmiset puhuvat, sinun ei tarvi kirjoittaa turhia kohteliaisuuksia. Vaadin asiantuntijoilta paneutumista asiaan, enkä linkityksiä mihinkään ilmiselviin asioihin. Olen nuo linkit hakenut ja ottanut selville heti kun asia tuli ajankohtaiseksi. Nyt haluan keskustella Kelan toimintatavasta.

        Olet harvinaisen paska asiakaspalvelija koska väheksyt asiakkaidesi tietoja ja kykyä hahmottaa tilanne, etkä edes puhu samasta aiheesta heidän kanssaan.


      • Aloittaja Anssi
        Hahhahahaaaa. kirjoitti:

        Olen tietoinen ja kyseinen maksuvapautus ja sen soveltaminen on juurikin se asia missä tämä rikos eduskunnan määräämää asiaa kohtaan tapahtuu siten että kela soveltaa yli eduskunnan tahdon.

        Jos olen ollut 1,5 vuotta toimeentulotuella joka ikinen kuukausi, ovat tuloni silloin automaattisesti logiikan mukaan alle 950 euroa kuukaudessa. Maksuvapautusta kuitenkin kelalta myönnetään vain joka toiselle kuukaudelle koska Kela tulkitsee tulokertymääni mielivaltaisesti eikä kokonaiskuvaa katsoen.

        Samassa tilanteessa ovat kaikki työttömät elatusvelvolliset.

        Ymmärtääkö Kirsi nyt alkuunkaan mistä on kyse? Kyse ei ole siitä että maksuvapautuksia ei olisi haettu, vaan siitä että Kela ei käsittele niitä lainmukaisesti. Te teette siellä rikoksia eduskunnan tahtoa vastaan koska laissa on selvästi merkitty että maksukyvyttömälle (Joka toimeentulotukilainen selvästikin on) annetaan maksuvapautus.

        Vaan kun ei anneta. Onko Kirsi tästä menettelytavasta tietoinen?

        Puhu minulle kuin ihmiset puhuvat, sinun ei tarvi kirjoittaa turhia kohteliaisuuksia. Vaadin asiantuntijoilta paneutumista asiaan, enkä linkityksiä mihinkään ilmiselviin asioihin. Olen nuo linkit hakenut ja ottanut selville heti kun asia tuli ajankohtaiseksi. Nyt haluan keskustella Kelan toimintatavasta.

        Olet harvinaisen paska asiakaspalvelija koska väheksyt asiakkaidesi tietoja ja kykyä hahmottaa tilanne, etkä edes puhu samasta aiheesta heidän kanssaan.

        Niin, Kirsi Kelasta. Edustat nyt Kelaa, joten et voi painaa tätä asiaa pois siksi että olen röyhkeä ja suorasanainen. Vaadin tietoa joka auttaa minua tämän asian kanssa.

        Miten saan Kelan perumaan ja korvaamaan tämän käytännön, myöntämään syyllisyytensä lainrikkomiseen ja syylliset vastuuseen siitä että he ovat asettaneet asian käsittelyn lainvastaiseksi?

        Nyt sinulta tarvitaan asiantuntijuutta. Sinun on kerrottava suoraan miten saan Kelan vastuuseen, koska sellainen menettelytapa on oltava jos olemme modernissa sivistysvaltiossa. Eikä tarvi edelleenkään teititellä, tervehtiä tai muuten olla mukava - vaan tarvii antaa asiaan liittyvää relevanttia tietoa.

        Otatko Kirsi selvää kuka on sen päätöksen takana missä maksuvapautuksten perusteissa lasketaan Kelan antamia korvauksia kuukausiperustaisesti eikä kokonaiskuva tunnustaen? Haluan sekä hänen että hänen esimiehensä puhelinnumerot.

        Koitin palvelulinjanne kautta mutta siellä puhelimeen vastannut tyyppi ei osannut ohjata minua oikealle henkilölle, eikä edes ymmärtänyt kysymystäni. Mikäli olet Kirsi Kelan asiantuntija tämä kuuluu sellaiseen tietoon joka a) ei ole salattua ja b) kuuluu minulle asianomistajana ja c) On sinun mahdollista hankkia.

        Olen myös kiinnostunut mikäli törmäät itse tiedonetsintäretkelläsi asian kanssa esimiehiesi nihkeyteen, haluan myös jokaisen yhteistyöstä kieltäytyvän esimehesi ja kollegasi yhteystiedot.

        Lisäksi mikäli teillä on sähköposti niin vaadin että asian tiimoilta liität minut jakelulistalle jotta voin seurata ovatko asianomaiset ymmärtäneet mistä on kysymys ja reagoivatko he asiallisesti kyselyihin vai yrittävätkö vaieta asian kuoliaaksi.

        Tämäkään ei ole kohtuutonta, laki ei kiellä tätä toimintatapaa ja koska olen asiasta jo kaksi kertaa jumittanut Kelan saamattomuuteen ja olen edelleen asianomistaja jolle kuuluu itseeni liittyvä tieto olisi asia hyvä saada pois päiväjärjestyksestä. Lisäksi lupaan että et joudu vaikeuksiin ja mikäli puolustat minun oikeuksiani niin minä puolustan sinun oikeuksiasi kun Kelan sisäinen vaikenemis-uhkailu alkaa.

        Terveisin,
        [email protected]


      • kela
        Aloittaja Anssi kirjoitti:

        Niin, Kirsi Kelasta. Edustat nyt Kelaa, joten et voi painaa tätä asiaa pois siksi että olen röyhkeä ja suorasanainen. Vaadin tietoa joka auttaa minua tämän asian kanssa.

        Miten saan Kelan perumaan ja korvaamaan tämän käytännön, myöntämään syyllisyytensä lainrikkomiseen ja syylliset vastuuseen siitä että he ovat asettaneet asian käsittelyn lainvastaiseksi?

        Nyt sinulta tarvitaan asiantuntijuutta. Sinun on kerrottava suoraan miten saan Kelan vastuuseen, koska sellainen menettelytapa on oltava jos olemme modernissa sivistysvaltiossa. Eikä tarvi edelleenkään teititellä, tervehtiä tai muuten olla mukava - vaan tarvii antaa asiaan liittyvää relevanttia tietoa.

        Otatko Kirsi selvää kuka on sen päätöksen takana missä maksuvapautuksten perusteissa lasketaan Kelan antamia korvauksia kuukausiperustaisesti eikä kokonaiskuva tunnustaen? Haluan sekä hänen että hänen esimiehensä puhelinnumerot.

        Koitin palvelulinjanne kautta mutta siellä puhelimeen vastannut tyyppi ei osannut ohjata minua oikealle henkilölle, eikä edes ymmärtänyt kysymystäni. Mikäli olet Kirsi Kelan asiantuntija tämä kuuluu sellaiseen tietoon joka a) ei ole salattua ja b) kuuluu minulle asianomistajana ja c) On sinun mahdollista hankkia.

        Olen myös kiinnostunut mikäli törmäät itse tiedonetsintäretkelläsi asian kanssa esimiehiesi nihkeyteen, haluan myös jokaisen yhteistyöstä kieltäytyvän esimehesi ja kollegasi yhteystiedot.

        Lisäksi mikäli teillä on sähköposti niin vaadin että asian tiimoilta liität minut jakelulistalle jotta voin seurata ovatko asianomaiset ymmärtäneet mistä on kysymys ja reagoivatko he asiallisesti kyselyihin vai yrittävätkö vaieta asian kuoliaaksi.

        Tämäkään ei ole kohtuutonta, laki ei kiellä tätä toimintatapaa ja koska olen asiasta jo kaksi kertaa jumittanut Kelan saamattomuuteen ja olen edelleen asianomistaja jolle kuuluu itseeni liittyvä tieto olisi asia hyvä saada pois päiväjärjestyksestä. Lisäksi lupaan että et joudu vaikeuksiin ja mikäli puolustat minun oikeuksiani niin minä puolustan sinun oikeuksiasi kun Kelan sisäinen vaikenemis-uhkailu alkaa.

        Terveisin,
        [email protected]

        Hei,

        Kiitos mielipiteistä.

        Elatustuen maksaminen perustuu elatustukilakiin 29.8.2008/580. Kyseisessä laissa mainitaan: Elatusvelvollista pidetään maksukyvyttömänä, jos hänen tulonsa ovat työkyvyttömyydestä, työttömyydestä tai muusta elatusvelvollisesta riippumattomasta syystä elatusavun maksamisen laiminlyönnin ajankohtana olleet enintään 1 008 euroa kuukaudessa. Tulorajaa korotetaan 252 eurolla jokaista elatusvelvollisen huollettavana olevaa alle 18-vuotiasta lasta kohti lukuun ottamatta lasta, jolle elatustuki on myönnetty.

        Kelan päätökset perustuvat lakiin ja niihin on valitusoikeus. Elatustukilaki on säädetty lapsen elatuksen turvaamiseksi.

        Olen pahoillani että olet Kelan päätökseen tyytymätön. Kysymyksesi on niin henkilökohtainen että valitettavasti en voi ottaa siihen tarkemmin kantaa tällä palstalla.

        Ystävällisin terveisin,
        Kirsi Kelasta


      • Veronmaksaja myös
        Aloittaja Anssi kirjoitti:

        Niin, Kirsi Kelasta. Edustat nyt Kelaa, joten et voi painaa tätä asiaa pois siksi että olen röyhkeä ja suorasanainen. Vaadin tietoa joka auttaa minua tämän asian kanssa.

        Miten saan Kelan perumaan ja korvaamaan tämän käytännön, myöntämään syyllisyytensä lainrikkomiseen ja syylliset vastuuseen siitä että he ovat asettaneet asian käsittelyn lainvastaiseksi?

        Nyt sinulta tarvitaan asiantuntijuutta. Sinun on kerrottava suoraan miten saan Kelan vastuuseen, koska sellainen menettelytapa on oltava jos olemme modernissa sivistysvaltiossa. Eikä tarvi edelleenkään teititellä, tervehtiä tai muuten olla mukava - vaan tarvii antaa asiaan liittyvää relevanttia tietoa.

        Otatko Kirsi selvää kuka on sen päätöksen takana missä maksuvapautuksten perusteissa lasketaan Kelan antamia korvauksia kuukausiperustaisesti eikä kokonaiskuva tunnustaen? Haluan sekä hänen että hänen esimiehensä puhelinnumerot.

        Koitin palvelulinjanne kautta mutta siellä puhelimeen vastannut tyyppi ei osannut ohjata minua oikealle henkilölle, eikä edes ymmärtänyt kysymystäni. Mikäli olet Kirsi Kelan asiantuntija tämä kuuluu sellaiseen tietoon joka a) ei ole salattua ja b) kuuluu minulle asianomistajana ja c) On sinun mahdollista hankkia.

        Olen myös kiinnostunut mikäli törmäät itse tiedonetsintäretkelläsi asian kanssa esimiehiesi nihkeyteen, haluan myös jokaisen yhteistyöstä kieltäytyvän esimehesi ja kollegasi yhteystiedot.

        Lisäksi mikäli teillä on sähköposti niin vaadin että asian tiimoilta liität minut jakelulistalle jotta voin seurata ovatko asianomaiset ymmärtäneet mistä on kysymys ja reagoivatko he asiallisesti kyselyihin vai yrittävätkö vaieta asian kuoliaaksi.

        Tämäkään ei ole kohtuutonta, laki ei kiellä tätä toimintatapaa ja koska olen asiasta jo kaksi kertaa jumittanut Kelan saamattomuuteen ja olen edelleen asianomistaja jolle kuuluu itseeni liittyvä tieto olisi asia hyvä saada pois päiväjärjestyksestä. Lisäksi lupaan että et joudu vaikeuksiin ja mikäli puolustat minun oikeuksiani niin minä puolustan sinun oikeuksiasi kun Kelan sisäinen vaikenemis-uhkailu alkaa.

        Terveisin,
        [email protected]

        Etuuden maksupäivä ratkaisee, onko oikeutta maksuvapautukseen jokaisen kuukauden osalta. Valita eduskunnan oikeusasiamiehelle, jos olet sitä mieltä, että Kela rikkoo lakia. Järkevämpää olisi valittaa lainsäätäjälle tästä. Eiköhän kuitenkin jokaisen miehen tehtävä ole vastata lapsensa elatuksesta eikä laittaa sitä veronmaksajien maksettavaksi.


      • Missään kohtaa
        Veronmaksaja myös kirjoitti:

        Etuuden maksupäivä ratkaisee, onko oikeutta maksuvapautukseen jokaisen kuukauden osalta. Valita eduskunnan oikeusasiamiehelle, jos olet sitä mieltä, että Kela rikkoo lakia. Järkevämpää olisi valittaa lainsäätäjälle tästä. Eiköhän kuitenkin jokaisen miehen tehtävä ole vastata lapsensa elatuksesta eikä laittaa sitä veronmaksajien maksettavaksi.

        Anna tilaisuus idiootti.


      • nF;Mem,efewfwef
        kela kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos mielipiteistä.

        Elatustuen maksaminen perustuu elatustukilakiin 29.8.2008/580. Kyseisessä laissa mainitaan: Elatusvelvollista pidetään maksukyvyttömänä, jos hänen tulonsa ovat työkyvyttömyydestä, työttömyydestä tai muusta elatusvelvollisesta riippumattomasta syystä elatusavun maksamisen laiminlyönnin ajankohtana olleet enintään 1 008 euroa kuukaudessa. Tulorajaa korotetaan 252 eurolla jokaista elatusvelvollisen huollettavana olevaa alle 18-vuotiasta lasta kohti lukuun ottamatta lasta, jolle elatustuki on myönnetty.

        Kelan päätökset perustuvat lakiin ja niihin on valitusoikeus. Elatustukilaki on säädetty lapsen elatuksen turvaamiseksi.

        Olen pahoillani että olet Kelan päätökseen tyytymätön. Kysymyksesi on niin henkilökohtainen että valitettavasti en voi ottaa siihen tarkemmin kantaa tällä palstalla.

        Ystävällisin terveisin,
        Kirsi Kelasta

        Vastaa Kirsi tähän kysymykseen:

        Jos olen 12 kuukautena nostanut toimeentulotukea jota nostan koska työttömyyskorvaus ei riitä elämiseen - paljonko ovat kuukausituloni? Muita tuloja ei ole.

        Ovatko ne yli vai alle 1008 euroa kuukaudessa?

        Moneltako kuukaudelta olen LAIN mukaan oikeutettu saamaan maksuvapautuksen?

        Entä moneltako kuukaduelta olen KELAN mukaan oikeutettu saamaan maksuvapautuksen?

        Olen valittanut tästä asiasta jo kauan sitten, valitus tuli takaisin joskus eikä valitusta käsitelleet olleet enää loppulauselmassaan alkuunkaan puhumassa samasta asiasta mistä valituksen tein.


      • LF;löewf,wewef
        Missään kohtaa kirjoitti:

        Anna tilaisuus idiootti.

        Toisekseen, ihmettelen teitä pellejä jotka vingutte veronmaksajien rahoista muttette korvianne lotkauta kun Kelassa on töissä väkeä jotka tarkoituksellisesti tai huolimattomuuttaan tehtailee 80% vääriä päätöksiä.

        Näistä sitten valitetaan lautakuntiin joissa istuvista erityisasiantuntijoista te sitten makselette jälleen.

        Kela on fataalisti sairas laitos joka pitäisi purkaa.


      • dveewewefwef
        nF;Mem,efewfwef kirjoitti:

        Vastaa Kirsi tähän kysymykseen:

        Jos olen 12 kuukautena nostanut toimeentulotukea jota nostan koska työttömyyskorvaus ei riitä elämiseen - paljonko ovat kuukausituloni? Muita tuloja ei ole.

        Ovatko ne yli vai alle 1008 euroa kuukaudessa?

        Moneltako kuukaudelta olen LAIN mukaan oikeutettu saamaan maksuvapautuksen?

        Entä moneltako kuukaduelta olen KELAN mukaan oikeutettu saamaan maksuvapautuksen?

        Olen valittanut tästä asiasta jo kauan sitten, valitus tuli takaisin joskus eikä valitusta käsitelleet olleet enää loppulauselmassaan alkuunkaan puhumassa samasta asiasta mistä valituksen tein.

        Ja muuten. Pyysin niiden päätöksen tehneiden nimiä ennenkaikkea, annoin sitä varten sähköpostiosoitteen.

        En saa noita nimiä Kelan kautta ongittua, vaikka laillista estettä ei ole. Haluavat suojella jotain ison tason kusipäätä joka manipuloi teillä koko sakkia.


    • jarppa20111

      Miksi se pitää avautua täällä sähköisissä medioiss, mene hyvä ihminen käymään toimistolla tai soita puhelinpalveluun....

    • juupajogi

      Mielestäni on taas hyvä tuoda moiset (mielestäni) epäkohdat julki täälläkin, jotta muut jotka painivat samassa tilanteessa huomaavat itsekin missä mättää ja mikä.

    • Persu

      Jokainen asiakaspalvelija on kohdannut sinunlaisia vittumaisia asiakkaita. Etkö tajua, että olet itse väärässä? Totta kai sinun on maksettava elatusmaksut, jotka oikeus tai sossu on määrännyt. Maksuvapautuksen perusteet löydät laista. Jos pummina ja köyhänä elät, turha on tänne valittaa. Jos et ymmärrä lukemaasi, hommaa edunvalvoja.

      • FKLnwejklewfnklwefe

        Maksuvapautuksen perusteet jotka on sanottu laissa täyttyvät,

        Maksuvapautuksen perusteet jotka KELA määrittelee eivät täyty.

        Kumpi on oikeassa; laki vai KELA?


    • ss

      Jos valitus on lautakunnassa käsitelty, etkö tajua olleesi väärässä.

      • FRwekmnfweklwefwef

        Eduskunta on jo laissa ilmoittanut miten asia on.

        Laki on yksiselitteinen. Vähävarasisille pitää antaa maksuvapautus.

        Onko tuo jotenkin vaikeaa tajuta? Häh?


      • Jonne9
        FRwekmnfweklwefwef kirjoitti:

        Eduskunta on jo laissa ilmoittanut miten asia on.

        Laki on yksiselitteinen. Vähävarasisille pitää antaa maksuvapautus.

        Onko tuo jotenkin vaikeaa tajuta? Häh?

        Sinun on näköjään vaikeata tajuta, että esim. yrittäjät ja pienipalkkaiset eivät saa maksuvapautusta. Pitää olla työtön/työkyvytön ja kuukauden (1-31. pv) nettotulot maksupäivän mukaan alle tulorajan. Asiasta on vakuutusoikeuden päätöksiä.

        Kysy asiaa lainsäätäjältä. Kelalta ei näköjään vastausta tule, kun on kerran jo vastattu. Ei asia muuksi muutu, jos et asiaa itse ymmärrä.


    • Pisatos

      Kammarissa oli hauskaa nyt sitten on maksun aika. Ihme hommaa, kun itkee siitä, kun joutuu maksamaan jossain kuukaudessa elatusmaksun. Kannattaisi varmaan kattoo töitä sinunkin. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa kaikkia sinun kulujasi. Tiedän kyllä kelan toiminnasta jonkin verran ja toinen sanoo toista toinen toista ja itselläkin tullut niitä ihmeellisiä päätöksiä aikoinaan.

      Sitä ihmeetelen tässä kun elatusmaksua määrättiin eikö silloin katsottu ettei sun elintaso laske sinun kohdalla, mutta jos olet hyväksynyt elatusmaksun niin paha enää tehdä mitään sosiaalitoimistossa tai purkaa sopimusta niittenkaa. Ne ne vasta ei kerro sinun oikeuksista mitään siellä, koska tiedän sellasiakin tapauksia aikoinaan elatusmaksu oli huomattavasti pienempi mitä oli minimi maksu lasta kohden, koska sosiaalitoimisto maksoi erotuksen huoltajalle. En tiedä näistä nykyisistä käytännöistä miten menee.

      http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=12645

      • LOFwklefnmewefwef

        Jos maksan elatusmaksuni en pysty elättämään edes itseäni, jolloin elatusmaksujen maksu muuttuu jälleen mahdottomaksi koska ilman ruokaa ei elä.

        Mutta tälläiset pikku jutut - saati sitten että työelämään ihan ihan turha haikailla - ei sun kaltaisia ihmisiä niinku nappaa vitunkaan vertaa.

        Ja toisekseen, tätä menoa en todellakaan koskaan maksa elatusmaksuja vaan ne maksaa ne jotka tekee työtä - jos en saa oikeutta ja noita velkautetaan työttömyysajalta lainvastaisesti ei kohta ole edes mitään järkeä tehdä työtä koska siitä ei koituisi itselleni mitään hyötyä. Tällöin siis elatusmaksut - jotka menee nyt muiden kukkarosta maksetuista veroista - koituu työttömydyen pitkittyessä niin kohtuuttomiksi etten ota työtä edes vastaan vaan haistatan vitut systeemille.

        Mutta tämä "uloskuristaminen" on teidän mielestänne järkevää? Maksatte siitä että yhdelle tehdään työntekemisestä kannattamatonta? Hei - järkevää! Tosi järkevää! :D

        Ja olen maksanut elatusmaksuni säntillisesti kaikkina niinä aikona kun tuloni ovat olleet sellaiset että maksu on ylipäänsä mahdollinen. Edelleenkään en pysty tuottamaan peräsuolestani rahaa vaan se riippuu onko asiallisesti palkkaa tuottavaa työtä tarjolla vai ei ole.

        Vastaus: Ei ole.

        Vaikka en pysty taloudellisesti lapsistani huolehtimaan olen silti heille ollut isä aina, ja tulen vastaisuudessakin olemaan. Se on rooli jota moni rahaa kersoille lykkäävä "vanhempI" ei koskaan tee asiallisesti ja siksikin tässä maailmassa voidaan niin huonosti.

        Mutta mitäpä sinä vähäjärkinen muusta kuin jonotuslapuista ja muista numeroiduista kuiteista mitään tajuaisit ;)


      • Fwekwfmlefkmwefwef
        LOFwklefnmewefwef kirjoitti:

        Jos maksan elatusmaksuni en pysty elättämään edes itseäni, jolloin elatusmaksujen maksu muuttuu jälleen mahdottomaksi koska ilman ruokaa ei elä.

        Mutta tälläiset pikku jutut - saati sitten että työelämään ihan ihan turha haikailla - ei sun kaltaisia ihmisiä niinku nappaa vitunkaan vertaa.

        Ja toisekseen, tätä menoa en todellakaan koskaan maksa elatusmaksuja vaan ne maksaa ne jotka tekee työtä - jos en saa oikeutta ja noita velkautetaan työttömyysajalta lainvastaisesti ei kohta ole edes mitään järkeä tehdä työtä koska siitä ei koituisi itselleni mitään hyötyä. Tällöin siis elatusmaksut - jotka menee nyt muiden kukkarosta maksetuista veroista - koituu työttömydyen pitkittyessä niin kohtuuttomiksi etten ota työtä edes vastaan vaan haistatan vitut systeemille.

        Mutta tämä "uloskuristaminen" on teidän mielestänne järkevää? Maksatte siitä että yhdelle tehdään työntekemisestä kannattamatonta? Hei - järkevää! Tosi järkevää! :D

        Ja olen maksanut elatusmaksuni säntillisesti kaikkina niinä aikona kun tuloni ovat olleet sellaiset että maksu on ylipäänsä mahdollinen. Edelleenkään en pysty tuottamaan peräsuolestani rahaa vaan se riippuu onko asiallisesti palkkaa tuottavaa työtä tarjolla vai ei ole.

        Vastaus: Ei ole.

        Vaikka en pysty taloudellisesti lapsistani huolehtimaan olen silti heille ollut isä aina, ja tulen vastaisuudessakin olemaan. Se on rooli jota moni rahaa kersoille lykkäävä "vanhempI" ei koskaan tee asiallisesti ja siksikin tässä maailmassa voidaan niin huonosti.

        Mutta mitäpä sinä vähäjärkinen muusta kuin jonotuslapuista ja muista numeroiduista kuiteista mitään tajuaisit ;)

        Hupaisaa on mm. se että MINÄ olin se joka teki ilmoituksen siitä että joudun nyt laiminlyömään elatusmaksujani kelalle, koitin sopia asiaa kelan kanssa mutta ne eivät siellä ymmärtäneet ja käskivät että lasteni äidin on tultava tekemään ilmoitus.

        Miksi asioita ei saa kelan kanssa sopia? Jos minulla on työttömyys ja tiedän että maksukykyni tulee olemaan olematon ja olen toimeentulotuella miksen voi asiasta ilmoittaa omatoimisesti kelalle?

        Ja miksi niissä lapuissa muuten ei ole vaihtoehtoa että eronnut pari hoitaa lapsia asiallisesti ja toinen yksinkertaisesti on niin köyhä ettei pysty maksamaan? Kaikki kelassa olevat laput ovat jotain että "Kieltäytyy maksamasta", "On laiminlyönyt".

        Hei haloo. Jos tilillä ei ole rahaa eikä sitä mistään luukusta tule niin silloin se on mission impossible, ei mitään sen kummempaa.

        Ja koska kuitenkin joku tulee tähän vinkuleluilemaan : "Mene töihin!" niin minä soolotan takaiisin : "Anna numero johon voin tarjota itseäni ja jossa maksetaan palkkaa euroissa ja tessin mukaan."

        Noniin, vieläkö on urputtajilla jotain asiaa? Palstatila on ilmaista, senkun kirjoitatte mikä mieltä painaa.


    • Elina 1

      Ei tarvitse ihmetellä, jos et ole töitä saanut. Hyvät käytöstavat kunniaan.
      Kaikki vähävaraiset eivät kylläkään saa maksuvapautusta. Esim. jos palkka on pieni, sillä perusteella ei saa maksuvapautusta. Asia on kyllä aika selvästi sanottu:
      ************************************************
      Maksuvapautuksen saaminen edellyttää, että maksukyvyttömyytesi on johtunut sinusta riippumattomasta syystä, kuten työttömyydestä tai työkyvyttömyydestä aiheutuneesta pienituloisuudesta. Maksukyvyttömyyden syyn on täytynyt olla voimassa koko sen ajan, jolta maksuvapautusta haetaan. Jos maksuvaikeutesi pitkittyvät, saattaa olla aiheellista muuttaa vahvistetun elatusavun määrää. Elatusavun määrään liittyvissä asioissa kannattaa ottaa yhteyttä kotikuntasi lastenvalvojaan.

      Voit ansaita enintään 1008 euroa kuukaudessa, jotta olet oikeutettu maksuvapautukseen. Tätä tulorajaa korotetaan 252 eurolla jokaista elatusvelvollisen alaikäistä lasta kohti lukuun ottamatta lasta tai lapsia, joille elatustuki on myönnetty.
      ******************************************************

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      224
      13641
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      313
      2504
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1551
    4. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      22
      1418
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1107
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      1012
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      968
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      947
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      922
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      55
      913
    Aihe