Näyttä siltä, ettei syvällisempi tieto Kristillisen liiton ominaisuuksista ole tehnyt onnelliseksi.
http://korhola.com/index.php?sivu=viikkokysymys&kieli=fi
Voittajat ja oikeat vastaukset
Oikeat vaihtoehdot lihavoituna.
Viikko 21
a) Kristillisyyshän lienee monen mielessä kiteytynyt tyhjentävästi vastustamiseen: vastustetaan viinaa ja tupakkaa, vastustetaan kommunismia, vastustetaan kaikkinaista sukupuolisuuteen liittyvää kauneutta ja ihanuutta. Ja Jumala on ennemminkin kirjanpitäjä kuin sylissäpitäjä.
b) Kristillisyyshän lienee monen mielessä kiteytynyt tyhjentävästi vastustamiseen: vastustetaan viskiä ja nuuskaa, vastustetaan kommunismia, vastustetaan kaikkinaista sukupuolisuuteen liittyvää kauneutta ja ihanuutta. Ja Jumala on ennemminkin kirjanpitäjä kuin sylissäpitäjä.
c) Kristillisyyshän lienee monen mielessä kiteytynyt tyhjentävästi vastustamiseen: vastustetaan viinaa ja tupakkaa, vastustetaan kommunismia, vastustetaan kaikkinaista naisiin liittyvää kauneutta ja ihanuutta. Ja Jumala on ennemminkin kirjanpitäjä kuin sylissäpitäjä.
Viikon voittaja: Limbus
Viikko 20
a) Politiikkaan tultuani olin saanut kaikenlaisia liikanimiä blondimepistä oksennuspussikuskiin, mutta omassa puolueessani olin ennen kaikkea Olkapäämeppi.
b) Politiikkaan tultuani olin saanut kaikenlaisia liikanimiä blondimepistä oksennuspussikuskiin, mutta omassa puolueessani olin ennen kaikkea Kävelevä nimenmuutos.
c) Politiikkaan tultuani olin saanut kaikenlaisia liikanimiä blondimepistä oksennuspussikuskiin, mutta omassa puolueessani olin ennen kaikkea Hankala niuho.
Viikon voittaja: Maikki
Viikko 18
a) Yhtäkkiä ihmisessä ei nähdä muuta, persoonalliset piirteet liukenivat pois puoluejäsenyyden myötä.
b) Yhtäkkiä ihmisessä ei nähdä muuta, persoonalliset piirteet liukenivat pois vaaliyönä.
c) Yhtäkkiä ihmisessä ei nähdä muuta, inhimilliset piirteet liukenivat pois vaaliyönä.
Viikon voittaja: myrtti
Viikko 17
a) Helpoin ja vähiten haastava tapa pikkuilkeillä poliitikolle on antaa ymmärtää, että kaikki mitä hän tästä lähtien tekee, johtuukin epätoivoisesta halusta turvata asemansa.
b) Helpoin ja vähiten haastava tapa pikkuilkeillä poliitikolle on antaa ymmärtää, että kaikki mitä hän tästä lähtien tekee, johtuukin epätoivoisesta halusta päästä eläkkeelle.
c) Helpoin ja vähiten haastava tapa pikkuilkeillä poliitikolle on antaa ymmärtää, että kaikki mitä hän tästä lähtien tekee, johtuukin epätoivoisesta halusta päästä puheenjohtajaksi.
Viikon voittaja: Hannu
Viikko 16
a) Turkka arvostaa journalismia. Se on "ihmiskunnan oikeusväline ja kuuluu laupeudentyön puolelle".
b) Turkka vihaa journalismia. Se on "ihmiskunnan vastaista ja kuuluu kriminaalisuuden puolelle".
c) Turkka vierastaa journalismia. Se on "ihmiskunnan syöpäkasvain ja kuuluu halpaviihteen puolelle".
Viikon voittaja: Linda
Viikko 15
a) Tuo suuri humanisti ei jaksa uskoa, että Korhola meni Eurooppaan polttolaitosten päästörajoja vahtimaan. En tosin mennytkään, mutta jos se muu ei näy julkisuudessa, se ei Turkalle riitä.
b) Tuo suuri humanisti ei jaksa uskoa, että Korhola meni Eurooppaan polttolaitosten päästörajoja vahtimaan. En tosin mennytkään, mutta jos se muu ei näy julkisuudessa, se ei Haavikolle riitä.
c) Tuo suuri humanisti ei jaksa uskoa, että Korhola meni Eurooppaan polttolaitosten päästörajoja vahtimaan. En tosin mennytkään, mutta jos se muu ei näy julkisuudessa, se ei Niiniluodolle riitä.
Viikon voittaja: hulttio
Viikko 14
a) Paradoksaalista metodissa on se, että laiska toimittaja saattaa vahingossa tällä tavoin poimia sankariksi sieluntoverinsa, laiskan edustajan, ja erehtyä korottamaan tämän suureksikin vaikuttajaksi, läsnäolemisten perusteella.
b) Paradoksaalista metodissa on se, että laiska toimittaja saattaa vahingossa tällä tavoin poimia sankariksi sieluntoverinsa, laiskan edustajan, ja erehtyä korottamaan tämän suureksikin vaikuttajaksi, kysymysten lukumäärän perusteella.
c) Paradoksaalista metodissa on se, että laiska toimittaja saattaa vahingossa tällä tavoin poimia sankariksi sieluntoverinsa, laiskan edustajan, ja erehtyä korottamaan tämän suureksikin vaikuttajaksi, puheiden lukumäärän perusteella.
Viikon voittaja: NeroS
Viikko 13
a) Täysistunnoissa puhuminenhan on vaivattomin tapa päteä. Vaikutusvallasta tai aikaansamisista se yksin ei välttämättä vielä kerro.
b) Housuntakamuksen kiillottaminenhan on vaivattomin tapa päteä. Vaikutusvallasta tai aikaansamisista se yksin ei välttämättä vielä kerro.
c) Kirjallisten kysymysten esittäminenhän on vaivattomin tapa päteä. Vaikutusvallasta tai aikaansamisista se yksin ei välttämättä vielä kerro.
Viikon voittaja: ARSKA
Viikko 12
a) Iltapäivälehdessä isopovinen kaunotar lausui myönnytyksen todellisuudelle: seksikkyys ei ole rintojen koosta kiinni. Melkein tunsin kuinka koko luomakunta huoahti; nyt se sieltä viimein tuli, korkeimmalta taholta.
b) Iltapäivälehdessä äkkirikastunut sijoittaja lausui myönnytyksen todellisuudelle: onni ei ole rahasta kiinni. Melkein tunsin kuinka koko luomakunta huoahti; nyt se sieltä viimein tuli, korkeimmalta taholta.
c) Iltapäivälehdessä missi lausui myönnytyksen todellisuudelle: kauneus ei ole ulkonaisesta kiinni. Melkein tunsin kuinka koko luomakunta huoahti; nyt se sieltä viimein tuli, korkeimmalta taholta.
Viikon voittaja: Almaz
Viikko 11
a) Kaksi kannustajaa oli ylitse muiden. Näyttelijä Nicke Lignell ja muusikko Jukka Leppilampi. Kumpikin oli huolissaan etten suostuisi. "Älä uskallakaan astua silmieni eteen, jos sanot tällaiselle ei", Lignell jylisi.
b) Kaksi kannustajaa oli ylitse muiden. Kuuluttaja Anna-Liisa Tilus ja sisustussuunnittelija Kaisa Blomstedt. Kumpikin oli huolissaan etten suostuisi. "Älä uskallakaan astua silmieni eteen, jos sanot tällaiselle ei", Tilus jylisi.
c) Kaksi kannustajaa oli ylitse muiden. Pastori Seppo Juntunen ja ohjaaja Jouko Turkka. Kumpikin oli huolissaan etten suostuisi. "Älä uskallakaan astua silmieni eteen, jos sanot tällaiselle ei", Turkka jylisi.
Viikon voittaja: malla
Viikko 10
a) Syksyllä 2001 Terho oli tyylilleen uskollisena jo eronnut Vihreistä. Syyksi hän mainitsi vihreiden homssuisuuden; Pursiainen ei voinut hyväksyä villasukkakulttuuria, johon oli monessa yhteydessä törmännyt.
b) Syksyllä 2001 Terho oli tyylilleen uskollisena jo eronnut Vihreistä. Syyksi hän mainitsi vihreiden epä-älyllisyyden; Pursiainen ei voinut hyväksyä keinojen fundamentalismia, johon oli monessa yhteydessä törmännyt.
c) Syksyllä 2001 Terho oli tyylilleen uskollisena jo eronnut Vihreistä. Syyksi hän mainitsi vihreiden hajanaisuuden; Pursiainen ei voinut hyväksyä realo ? funkku-jakoon, johon oli monessa yhteydessä törmännyt.
Viikon voittaja: hups
Viikko 9
a) Vuonna 1995, kun olimme molemmat MTV3:n vaalivalvojaisissa kommentoimassa vaalitulosta, Ile heitti pihalla taksia odotellessa idean uuden puolueen perustamisesta: perustetaan puolue, vaikka kokoomusliberaalit.
b) Vuonna 1995, kun olimme molemmat MTV3:n vaalivalvojaisissa kommentoimassa vaalitulosta, Terho heitti pihalla taksia odotellessa idean uuden puolueen perustamisesta: perustetaan puolue, vaikka kristillisliberaalit.
c) Vuonna 1995, kun olimme molemmat MTV3:n vaalivalvojaisissa kommentoimassa vaalitulosta, Ode heitti pihalla taksia odotellessa idean uuden puolueen perustamisesta: perustetaan puolue, vaikka viherliberaalit.
Viikon voittaja: TPS4EVER
Viikko 8
a) Seitsemänkymmentäluvun Kekkoslovakiassa Raino Westerholmin presidenttiehdokkuus oli tehnyt vaikutuksen nuoreen lukiolaiseen. Ei tuo hartaankankea mies sinänsä, vaan SKL:n rohkea julkeus testata suomalaista demokratiaa ja vastustaa poliittista monismia.
b) Seitsemänkymmentäluvun Kekkoslovakiassa Esko Almgrenin presidenttiehdokkuus oli tehnyt vaikutuksen nuoreen lukiolaiseen. Ei tuo hartaankankea mies sinänsä, vaan SKL:n rohkea julkeus testata suomalaista demokratiaa ja vastustaa poliittista monismia.
c) Seitsemänkymmentäluvun Kekkoslovakiassa Kullervo Rainion presidenttiehdokkuus oli tehnyt vaikutuksen nuoreen lukiolaiseen. Ei tuo hartaankankea mies sinänsä, vaan Perustuslaillisten rohkea julkeus testata suomalaista demokratiaa ja vastustaa poliittista monismia.
Viikon voittaja: Meri
Viikko 7
a) Antiikin tarinoissa kerrotaan naisesta, jota jumalat rankaisivat antamalla hänelle kyvyn ennustaa katastrofit oikein mutta ei lainkaan uskottavuutta. Omissa käsityksissäni Kokoomus muistutti tätä naista: oikeassa ehkä, mutta ei saa asiaansa läpi.
b) Antiikin tarinoissa kerrotaan naisesta, jota jumalat rankaisivat antamalla hänelle kyvyn ennustaa katastrofit oikein mutta ei lainkaan uskottavuutta. Omissa käsityksissäni KD muistutti tätä naista: oikeassa ehkä, mutta ei saa asiaansa läpi.
c) Antiikin tarinoissa kerrotaan naisesta, jota jumalat rankaisivat antamalla hänelle kyvyn ennustaa katastrofit oikein mutta ei lainkaan uskottavuutta. Omissa käsityksissäni SKL muistutti tätä naista: oikeassa ehkä, mutta ei saa asiaansa läpi.
Viikon voittaja: inka
Viikko 49
a) Kun seuraavana päivänä pääsin sisälle, sain shokin: valoisat, korkeat huoneet, kauniit puulattiat. Näytin vuokraajalle vapisevaa kättäni ja sanoin: ?Katsokaa, ruumiinikin todistaa, että asunto on minun. Tehdään sopimus.?
b) Kun seuraavana päivänä pääsin sisälle, sain kylmät väreet: hämärät, matalat huoneet, pehmeät kokolattiamatot. Näytin vuokraajalle kanalihalla olevaa käsivarttani ja sanoin: ?Katsokaa, ruumiinikin todistaa, että asunto on minun. Tehdään sopimus.?
c) Kun seuraavana päivänä pääsin sisälle, sain kylmät väreet: valoisat, korkeat huoneet, kauniit puulattiat. Näytin vuokraajalle kanalihalla olevaa käsivarttani ja sanoin: ?Katsokaa, ruumiinikin todistaa, että asunto on minun. Tehdään sopimus.?
Viikon voittaja: Sir Elwood
Viikko 48
a) Olin yllättynyt, että juuri naisasianaisen mielestä nainen turhentaa itsensä olemalla nainen. Se herättää sivullisessa kiinnostuneen uteliaisuuden: miten vahvasti muoto ja sisältö liittyvätkään toisiinsa, toisin kuin nämä modernin edustajat itse väittävät.
b) Olin yllättynyt, että juuri poliitikon mielestä poliitikko turhentaa itsensä olemalla julkisuudessa. Se herättää sivullisessa kiinnostuneen uteliaisuuden: miten vahvasti muoto ja sisältö liittyvätkään toisiinsa, toisin kuin nämä modernin edustajat itse väittävät.
c) Olin yllättynyt, että juuri kulttuurieliitin mielestä nainen turhentaa itsensä olemalla nainen. Se herättää sivullisessa kiinnostuneen uteliaisuuden: miten vahvasti muoto ja sisältö liittyvätkään toisiinsa, toisin kuin nämä modernin edustajat itse väittävät.
Viikon voittaja: mojo
Viikko 47
a) Ei kestänyt kauan kun selvisi mihin kategoriaan minut oli luokiteltu. Olkapäämeppi. Hymyilee. Ei tiedä.
b) Ei kestänyt kauan kun selvisi mihin kategoriaan minut oli luokiteltu. Blondimeppi. Hymyilee. Ei tiedä.
c) Ei kestänyt kauan kun selvisi mihin kategoriaan minut oli luokiteltu. Blondimeppi. Yrittää. Ei osaa.
Viikon voittaja: Harmony
Viikko 46
a) Siihen asti olin ollut innoissani kuin sonni, mitä Jorikin monet vaalit nähneenä osasi ihmetellä.
b) Siihen asti olin ollut äkäinen kun ampiainen, mitä Jorikin monet vaalit nähneenä osasi ihmetellä.
c) Siihen asti olin ollut rauhallinen kuin lehmä, mitä Jorikin monet vaalit nähneenä osasi ihmetellä.
Viikon voittaja: late
Viikko 45
a) Tarkoittiko suostuminen sitä, että joutuisin ratikan kylkeen? Se tuntui niin nololta. Soitin puoluesihteeri Milla Kalliomaalle ja kiskoin irti lupauksen, ettei sentään ratikkaan.
b) Tarkoittiko suostuminen sitä, että joutuisin puhumaan ostoskeskuksissa? Se tuntui niin nololta. Soitin puoluesihteeri Milla Kalliomaalle ja kiskoin irti lupauksen, ettei sentään ostoskeskuksiin.
c) Tarkoittiko suostuminen sitä, että joutuisin jakamaan esitteitäni? Se tuntui niin nololta. Soitin puoluesihteeri Milla Kalliomaalle ja kiskoin irti lupauksen, ettei sentään kadulle seisomaan.
Viikon voittaja: merja
Viikko 44
a) En ikinä osaisi olla tyrkyllä. En ikinä tarjota omia mainoksia muille.
b) En ikinä osaisi olla paneelissa. En ikinä tarjota omia ajatuksia muille.
c) En ikinä osaisi olla ehdolla puheenjohtajistoon. En ikinä kaupitella omaa persoonaa muille.
Viikon voittaja: Timo
Viikko 43
a) Oma teoriani ujoudelle liittyy teini-iän sattumuksiin: olen kerran unohtanut kouluun mennessä hameen kotiin ja toisen kerran nolannut itseni näyttämöllä.
b) Oma teoriani ujoudelle liittyy lapsuuden sattumuksiin: olen kerran unohtanut kouluun mennessä kengät kotiin ja toisen kerran nolannut itseni hammaslääkärissä.
c) Oma teoriani ujoudelle liittyy lapsuuden sattumuksiin: olen kerran unohtanut kouluun mennessä hameen kotiin ja toisen kerran nolannut itseni näyttämöllä.
Viikon voittaja: Veikko
Viikko 42
a) ?Muista tämä: aina kun kuulet sanan komissaari, päässäsi soi vain yksi nimi: Sauli Niinistö.?
b) ?Muista tämä: aina kun kuulet sanan komissaari, päässäsi soi vain yksi nimi: Satu Procopé.?
c) ?Muista tämä: aina kun kuulet sanan komissaari, päässäsi nuljahtaa ja soitat itkuisen puhelun Lipposelle.?
Viikon voittaja: Rine
Viikko 41
a) Selitin etten oikeastaan usko maksullisen rukouksen tehoon, aihehan oli aikoinaan hajottanut kristikunnan.
b) Selitin etten oikeastaan usko emergentin materialismin tehoon, aihehan oli aikoinaan hajottanut SKDL:n.
c) Selitin etten oikeastaan usko regimenttioppiin, aihehan oli aikoinaan hajottanut kristilliset.
Viikon voittaja: Rontti
Viikko 40
a) Me suomalaiset olemme talon parhaimmistoa paitsi viinapään myös naispitoisuuden suhteen.
b) Me kristillisdemokraatit olemme talon parhaimmistoa paitsi innokkuuden myös naispitoisuuden suhteen.
c) Me suomalaiset olemme talon parhaimmistoa paitsi läsnäoloprosentin myös naispitoisuuden suhteen.
Viikon voittaja: mikko
Viikko 39
a) Parlamentin henkilökunta kiirehti täysistuntosaleihin perääni sanomaan, että vain edustajat saavat liikkua täällä.
b) Parlamentin henkilökunta kiirehti täysistuntosaleihin perääni sanomaan, että vain avustajat saavat liikkua täällä.
c) Parlamentin henkilökunta kiirehti kuntosaliin perääni sanomaan, että vain edustajat saavat liikkua täällä.
Viikon voittaja: Timbe
Viikko 38
a) Kun ensimmäisen kerran näin oman Brysselinasuntoni, vaistomainen ajatukseni oli, milloinkahan tämä väärinkäsitys paljastuu ja korjataan.
b) Kun ensimmäisen kerran näin oman istumapaikkani täysistuntosalissa nimellä varustettuna, vaistomainen ajatukseni oli, milloinkahan tämä väärinkäsitys paljastuu ja korjataan.
c) Kun ensimmäisen kerran näin oman työhuoneeni nimellä varustettuna, vaistomainen ajatukseni oli, milloinkahan tämä väärinkäsitys paljastuu ja korjataan.
Viikon voittaja: Jutta
Viikko 37
a) Kuulen koko ajan spekulaatioita tuon ankkalammikon mahdottomista talouskytkennöistä.
b) Kuulen koko ajan spekulaatioita tuon ankkalammikon mahdollisista kiintymysliitoista.
c) Kuulen koko ajan spekulaatioita tuon ankkalammikon mahdollisista kiintymyssuhteista.
Viikon voittaja: RR
Viikko 36
a) Jos haluan piinata itseäni, soitan Hannu Takkulalle.
b) Jos haluan piinata itseäni, soitan Jouko Turkalle.
c) Jos haluan piinata itseäni, soitan Riitta Myllerille.
Viikon voittaja: make
Viikko 35
a) Komission suhde seksiin on lämmennyt sitä mukaa, kun EU:n perhepolitiikassa on alettu korostaa paikallisuutta ja omavaraisuutta.
b) Komission suhde turpeeseen on lämmennyt sitä mukaa, kun EU:n energiapolitiikassa on alettu korostaa paikallisuutta ja omavaraisuutta.
c) Komission suhde maamiinoihin on lämmennyt sitä mukaa, kun EU:n puolustuspolitiikassa on alettu korostaa paikallisuutta ja omavaraisuutta.
Viikon voittaja: Timo
Viikko 34
a) Taas kaduin lähteneeni politiikkaan, sillä en yksinkertaisesti tiedä, miten käsitellä loukkaantumisen ja vihan tunteita tulematta katkeraksi ämmäksi.
b) Taas kaduin lähteneeni politiikkaan, sillä en yksinkertaisesti tiedä, miten käsitellä toimittajia tulematta katkeraksi ämmäksi.
c) Taas kaduin lähteneeni politiikkaan, sillä en yksinkertaisesti tiedä, miten käsitellä äänestäjiä tulematta vastenmieliseksi liehittelijäksi.
Viikon voittaja: KP
Viikko 33
a) Vaaliteemana hyödynnettiin suomalaisille rakasta symbolia, hyvinvointivaltiota ? asiaa, joka ei juurikaan kuulu presidentin toimialaan, jos rehellisiä ollaan. Yhtä hyvin aiheeksi olisi voitu valita saunan virkistävä vaikutus.
b) Vaaliteemana hyödynnettiin suomalaisille rakasta symbolia, hyvinvointivaltiota ? asiaa, joka ei juurikaan kuulu presidentin toimialaan, jos rehellisiä ollaan. Yhtä hyvin aiheeksi olisi voitu valita lenkkimakkara ja olut.
c) Vaaliteemana hyödynnettiin suomalaisille rakasta symbolia, hyvinvointivaltiota ? asiaa, joka ei juurikaan kuulu presidentin toimialaan, jos rehellisiä ollaan. Yhtä hyvin aiheeksi olisi voitu valita salmiakin virkistävä vaikutus.
Viikon voittaja: Jack Daniel
Viikko 32
a) Äiti Teresa oli pienempi ja kurttuisempi kuin olin kuvitellut.
b) Äiti Teresa oli pienempi ja seniilimpi kuin olin kuvitellut.
c) Äiti Teresa oli pienempi ja kumaraisempi kuin olin kuvitellut.
Viikon voittaja: korda
Viikko 31
a) Olen niitä, joiden kohdalla maito loppuu kahvijonossa kesken ja kahvilan vessasta paperi, kesäloma osuu sadepäiviin ja bussi, jonka kyytiin nousen, ajaa varikolle.
b) Olen niitä, joiden kohdalla maito loppuu kahvijonossa kesken ja kahvilan vessasta paperi, kesäloma osuu sadepäiviin ja bussi, jonka kyytiin nousen, ajaa Mäntsälään.
c) Olen niitä, joiden kohdalla maito loppuu kahvijonossa kesken ja kahvilan vessasta paperi, kesäloma osuu sadepäiviin ja bussi, jonka kyytiin nousen, ajaa kolarin.
Viikon voittaja: HAnna
Viikko 30
a) Vasta myöhemmin tajusin, että Kaupin ärhentely oli sitä suoruutta, jota hänessä suuresti arvostan.
b) Vasta myöhemmin tajusin, että Väyrysen ärhentely oli sitä suoruutta, jota hänessä suuresti arvostan.
c) Vasta myöhemmin tajusin, että Wuoren imartelu oli sitä suoruutta, jota hänessä suuresti arvostan.
Viikon voittaja: aamukaste
Viikko 29
a) Kuulun niihin, joiden on toisinaan tuskaisaa tehdä valintoja, koskevat ne sitten aviomiestä tai asuinpaikkaa.
b) Kuulun niihin, joiden on toisinaan tuskaisaa tehdä valintoja, koskevat ne sitten alusvaatteita tai ammattia.
c) Kuulun niihin, joiden on toisinaan tuskaisaa tehdä valintoja, koskevat ne sitten jälkiruokaa tai ammattia.
Viikon voittaja: tuulia
Viikko 28
a) Epäilemättä vihreiden eduskuntaryhmä olisi kaivannut analyyttista ajattelijaa ja, jos sanon suoraan, niin miestäkin.
b) Epäilemättä kristillisten eduskuntaryhmä olisi kaivannut analyyttista ajattelijaa ja, jos sanon suoraan, niin upeaa naistakin.
c) Epäilemättä keskustan eduskuntaryhmä olisi kaivannut analyyttista ajattelijaa ja, jos sanon suoraan, niin kaupunkilaistakin.
Viikon voittaja: puuseppä
Viikko 27
a) Paitsi että en haaveillut politiikasta. Se kyllä kiinnosti, mutta mielestäni politiikka oli älyllisesti epärehellisten foorumi.
b) Paitsi että en haaveillut politiikasta. Se kyllä kiinnosti, mutta mielestäni politiikka oli taloudellisesti hyväosaisten foorumi.
c) Paitsi että en haaveillut politiikasta. Se kyllä kiinnosti, mutta mielestäni politiikka oli luonteeltaan ulospäinsuuntautuneempien foorumi.
Viikon voittaja: Protoni
Viikko 27
a) Paitsi että en haaveillut politiikasta. Se kyllä kiinnosti, mutta mielestäni politiikka oli älyllisesti epärehellisten foorumi.
b) Paitsi että en haaveillut politiikasta. Se kyllä kiinnosti, mutta mielestäni politiikka oli taloudellisesti hyväosaisten foorumi.
c) Paitsi että en haaveillut politiikasta. Se kyllä kiinnosti, mutta mielestäni politiikka oli luonteeltaan ulospäinsuuntautuneempien foorumi.
Viikon voittaja: puuseppä
Viikko 23
a) Jostakin minuun oli tullut alkuvoimainen tarve tuntea solidaarisuutta naissukupuolta kohtaan.
b) Jostakin minuun oli tullut alkukantainen tarve tuntea kunnioitusta miessukupuolta kohtaan.
c) Jostakin minuun oli tullut kiusallinen tarve tuntea kateutta naispoliittiikoja kohtaan.
Viikon voittaja: AVEL
Viikko 22
a) Ennen sanottiin, että pappi on kolmas sukupuoli, ei mies eikä nainen. Samaa vaarattomuutta odotetaan poliitikoilta.
b) Ennen sanottiin, että pappi on kolmas sukupuoli, ei mies eikä nainen. Samaa vaarattomuutta odotetaan virkamiehiltä.
c) Ennen sanottiin, että pappi on kolmas sukupuoli, ei mies eikä nainen. Samaa vaarattomuutta odotetaan kristillisiltä.
Viikon voittaja: Pire
Viikko 21
a) Ylipäätään olen vakuuttunut, että jos hiukseni olisivat tummemmat, poliittinen alkuni olisi ollut helpompi; minut olisi ilman muuta laskettu kompetentimmaksi.
b) Ylipäätään olen vakuuttunut, että jos hampaani olisivat vinommat ja keltaisemmat, poliittinen alkuni olisi ollut helpompi; minut olisi ilman muuta laskettu kompetentimmaksi.
c) Ylipäätään olen vakuuttunut, että jos hameeni olisivat pitemmät, poliittinen alkuni olisi ollut helpompi; minut olisi ilman muuta laskettu kompetentimmaksi.
Viikon voittaja: Päivi
Viikko 20
a) Toinen ällistyttäjä oli eräs rikkaaksi tiedetty meppi, joka aloitti illalliskeskustelun kertomalla rakastajattariensa lukumäärän. Tukehduin lähes henkihieveriin.
b) Toinen ällistyttäjä oli eräs rikkaaksi tiedetty meppi, joka aloitti illalliskeskustelun kertomalla pankkitilinsä saldon. Ikävystyin henkihieveriin.
c) Toinen ällistyttäjä oli eräs runsasmuotoinen meppi, joka aloitti illalliskeskustelun kertomalla ummetusongelmistaan. Kiusaannuin henkihieveriin.
Viikon voittaja: Krister
Viikko 18
a) Ja voi leivän kuoret ja kannikat, kyllä pääsinkin.
b) Ja voi takin napit ja nappulat, kyllä pääsinkin.
c) Ja voi turskan perkeet, kyllä pääsinkin.
Viikon voittaja: Kaaleppi
Viikko 17
a) Uosukaisella ei mitään mahdollisuuksia enää, kiljahtivat kuin yhdestä suusta Piia-Noora Kauppi ja Jari Vilén.
b) Aholla ei mitään mahdollisuuksia enää, kiljahtivat kuin yhdestä suusta Maria-Kaisa Aula ja Hannu Takkula.
c) Hautalalla ei mitään mahdollisuuksia enää, kiljahtivat kuin yhdestä suusta Satu Hassi ja Osmo Soininvaara.
Viikon voittaja: Härkä
Viikko 16
a) Vyötärö kyllä paksunee, ja välitän yhä vähemmän. Mutta millä hinnalla, en osaa arvioida.
b) Nahka kyllä paksunee, ja välitän yhä vähemmän. Mutta millä hinnalla, en osaa arvioida.
c) Takamus kyllä kasvaa, ja se harmittaa yhä enemmän. Mutta mihin laajuuteen saakka, en osaa arvioida.
Viikon voittaja: Janne
Viikko 15
a) Naurulla trimmatut vastalihakset ovat kuustosmatkojen hilpeydestä seuraava luontoisetu, kirpunpuremien ja pikku syöpäläisten vastapainoksi.
b) Naurulla trimmatut vatsalihakset ovat Olavi Uusivirran seurasta koituva luontoisetu, jatkuvan hyräilyn ja rummuttamisen vastapainoksi.
c) Istumisesta jäykistyneet pakarat ovat lentomatkojen luontoisetu, syömisen ja juomisen vastapainoksi.
Viikon voittaja: Jaana
Viikko 14
a) Raskasta on olla trendikäs, murhaava ja viaton yhtä aikaa.
b) Suloista on olla trendikäs, murhaava ja viaton yhtä aikaa.
c) Hyvä poliitikko on trendikäs, murhaava ja viaton yhtä aikaa.
Viikon voittaja: Tarja Gromov
Viikko 13
a) Uskon, että viimeistä sanaa turpeesta ei ole sanottu.
b) Uskon, että viimeistä sanaa tupeesta ei ole sanottu.
c) Uskon, että viimeistä sanaa tarpeesta ei ole sanottu.
Viikon voittaja: Sello
Viikko 12
a) Määritelmä vaikuttaa soihin yhtä vähän kuin shamppanjavispilä ihmisoikeuksiin.
b) Määritelmä vaikuttaa monimuotoisuuteen yhtä vähän kuin lakupiiput tupakointiin.
c) Määritelmä vaikuttaa turpeeseen yhtä vähän kuin valkoselkätikka shampanjaan.
Viikon voittaja: Jamos
Viikko 11
a) Väyrysestä tuli nopeasti suosikkimeppini, sillä hän tajusi tilanteeni ja jakoi auliisti parhaita vinkkejään.
b) Liikasesta tuli nopeasti suosikkikomissaarini, sillä hän tajusi tilanteeni ja jakoi auliisti parhaita vinkkejään.
c) Ervastista tuli nopeasti suosikkitoimittajani, sillä hän tajusi tilanteeni ja jakoi auliisti parhaita vinkkejään.
Viikon voittaja: Karita G.
Viikko 10
a) Piia-Noora Kaupin tiiviitä puheita kuunnellessa on eduksi, jos on lukenut Tsehovin tuotannon.
b) Erkki Liikasen pitkiä monologeja kuunnellessa on eduksi, jos on lukenut Tolstoin tuotannon.
c) Jouko Turkan pitkiä vuodatuksia kuunnellessa on eduksi, jos on lukenut Dostojevskin tuotannon.
Viikon voittaja: Outi
Viikko 9
a) Kerta kerralta olen ollut pelkkää rintaa, reittä ja revaa koko nainen.
b) Kerta kerralta olin pelkkää selkää, rankaa ja välilevyä koko nainen.
c) Kerta kerralta halusin olla pelkkää aprikoosia, luumua ja melonia koko nainen.
Viikon voittaja: kha
Viikko 8
a) Naura Jäätteenmäelle. Nauti erehtymisestä.
b) Naura itsellesi. Nauti erehtymisestä.
c) Naura Lipposelle. Nauti perehtymisestä.
Viikon voittaja: Jarmo P.
Viikko 7
a) Puhun sitten mistä vain, olen vaarassa toistaa samaa rakennetta, joka on tuttu jo Hyvästä Paimenesta.
b) Puhun sitten mistä vain, olen oppinut toistamaan samaa rakennetta, joka on tuttu jo Amsterdamin sopimuksesta.
c) Puhun sitten mistä vain, päädyn toistamaan samaa rakennetta, joka on tuttu jo Aku Ankasta.
Viikon voittaja: kaj
Viikko 6
a) Seuraava ammattini on normaali.
b) Seuraava aviomieheni on normaali.
c) Seuraava sifonkipaitani on normaali.
Viikon voittaja: erkki arvaja
50 Eija-Riitta Korholan hätkähdyttävät kannanotot
Uusinen
2
539
Vastaukset
- Tane
Korhola on kajahtanut pyrkyri. Ei jatkoon
- Anonyymi00002
Erkki.
Erkki?
Erkki!
Erkki!#"¿☆■&%@!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell492359Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1501940Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875- 401710
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1151559Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551191- 711133
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103901Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.142896