Hyundain ja Kian välisistä laatueroista

Paras voittaa

Uusimman Tuulilasi lehden (7/11) mukaan Hyundai päihitti Kian lähes jokaisessa vertailun osa-aluella, mm.huollon palvelussa Hyundai oli neljäs kun Kian tulos selvästi alle testin puolen välin.
Tämän tuoreen vertailun perusteella nähdään, että näissä autoissa on selvät erot niin laadun kuin mielikuvankin puolesta Hyundain eduksi. Ja voittihan Hyundai viime vuonna AutoBild lehden tekemän suuren laatuvertailunkin.
Onhan se VW:n sekä Audinkin erot selvästi nähtävissä vaikka "samaa tuotetta" ovatkin.

65

5454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviäovat

      Onhan se esim saksalaisissa autoissa tuo sama tosiaan Audi mielletään paremmaksi kuin Volkkari ja on Audi samalla askeleen Volkkaria edellä.. Sama näissä korealaisissa Kia mielletään halvemmaksi kun Hyundai pitää konsernin laatu mainetta yllä.

    • Älä valehtele

      Ei ollut mikään testi, vaan kysely. Itse autot saivat samat pisteet, huollossa Kia oli 15, 31:stä. Myynnissä ja haluttavuudessa Hyundai oli selvästi Kiaa jäljessä. Pysyisit vaan siellä Hyundain omalla palstalla.

    • Kia 10 Hyundai 7

      Auto-bild kestotesti 100 000km Kiat saivat huippuarvostelut laadusta ja moottorin kestävyydestä ja Hyundai keskinkertaiset,joten tosiaan on niissä eroja

    • Hyundai on paras

      Uusimmassa Tuulilasi lehden vertailuissa, mm. huoltoa kehuttiin joka pärjäsi neljänneksi parhaiten. Hyvä Hyundai

      • autopilttipoijaat

        juu on se Korean poijjaan asiota, että yksi huntain huoltopiste Suomessa on onnistunut tekemään lähes se mistä on laskuttanut. On se automerkin hyvyyttä selvästi.


    • posion

      Tuo on näin jotta joka konsernilla on olemassa halvempi tuote sekä ns.laadukkaampi tuote kuten saksalaisilla myös. Hyundai konsernin halpa tuote on kia ja hyundain kohdalla panostetaan taas laatuun.

    • jaapasen jaa

      Juuri tuossa vertasivat Tuulilasissa Kia Picantoa ja i10.
      Totesivat Kian onnistuneen paremmin viimeistelyssä ja äänieristyksessä.
      Ceediä verrattiin Aurikseen ja Kian viimeistely ja laatu sai erityismainninan ja voitti niiltäkin osin Auriksen,joten jos pysyttäisiin kumminkin toisiasioissa.

    • Mielikuva kummitus

      Ja sama on joissakin vertailuissa toisinpäin,Kia voitti Hyundain.
      Mutta huomattu on että joihinkin Hyundai ja Toyota
      kuskeihin mielikuvamainonta iskee 100-0.
      Näin on käynyt Hyundain kohdalla suomessa,kun auto ei oikein mene kunnolla kaupaksi keksitään keinoja myynnin edistämiseksi ja rakennnetaan mielikuvia.
      Talossa on ollut viimeisen 8 vuoden aikana 3 Hyundaita ja yksi Kia.Mitään todellista eroa en ole autojen välillä huomannut,en viimeistelyssä en huolloissa enkä muussakaan.
      Audeja niistä ei saa millään,mutta onhan ne sentään melkein puolet halvempiakin.
      Eroa näillä on lähinnä makuasioihin rajoittuvissa asioissa,säätimissä ja nippeileissa.Molemmat merkit ovat olleet luotettavia ja ovat toimineet kesät talvet hyvin.
      Mielikuva mainontaa on Hyundaissa yritetty rakentaa lähinnä laadukkaan auton maineen varaan ja sitähän se jossain määrin luottevuudeltaan onkin.
      Kialla on panostettu mielikuvaan Eurooppalaisuudesta.Kun Hyndai ei ole alkanut kilpailemaan hinnalla täytyy olla kuva että rahalla saa sitten sitä laatua.
      Eroa voisi verrata ww.n ja Skodan lailla.Toisissa painotetaan hieman toisiin asioisihin ja toisella merkillä muihin,mutta todelliset erot ovat pienet.
      Vertailuissa nykyisellään on voittajana selvinnyt useimmiten Skoda vaikka molemmat hyviä ovatkin.
      Kiassani on kaikki ollut kohdallaan ja hinta- laatu suhde hyvä.Sitä oli myös Hyundaini ja voi olla että toiseksi autoksi tulee taloon Hyundai jossain vaiheessa.Tai sitten toiseksikin Kia.

      • Löök.....

        Kyllä siinä Audissakin löytyy vikoja:

        A6 (1997-2006)
        Moottoriviat
        Moottorinohjausyksikön vikoja.
        Moottorin ylikuumenemisia on esiintynyt. Tällöin syynä on usein ollut viallinen jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin.
        Sylinterikannen tiivistevuotoja erityisesti 2,4 ja 2,8 l moottoreissa.
        Ajonestolaitteen vikoja.
        Öljypumppuvikoja.
        Jakohihnan kiristinpyörävikoja.
        Turbovikoja erityisesti vuosimalleissa 1997-2000.
        Moottorin öljyvuotoa.
        Sytytyslaitevikoja vuosimallissa 2001.
        Ilmamäärämittarin toimintahäiriöitä. Tämä ilmenee 1.9 TDI-malleissa kuin tehot olisivat hukassa.
        Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 1999-2001.
        Vesipumppuvikoja.
        Laturivikoja.
        Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
        Virheellisiä vikaimoituksia näytössä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Automaattivaihteistovikoja.
        Vaihteiston öljyvuotoja.
        Vetopyörästön öljyvuotoa vetoakselien tiivisteestä.
        Etupyöränlaakerivikoja.
        Jarruviat
        Jarruletkuvikoja.
        Jarruvikoja. Jarrut juuttuvat. Jarrulevyt ovat kierot. Takajarrulevyt ruostuvat.
        Jarrut vinkuvat.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Vikaa tukivarsien laakeroinnissa kuten A4-mallissa. Tukivarret vaihdettava, jos kuuluu narinaa. Vuosimalleja 1994-2000 koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
        Takapään tuennassa on väljää.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Sähköviat ja valoviat
        Quattro-malleissa polttoainemittari saattaa näyttää tyhjää, vaikka puoli tankillista polttoainetta on vielä jäljellä.
        Tuulilasinpyyhkimien vikoja.
        Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
        Ovien keskuslukituksen vikoja. Takaluukun lukkovikoja.
        Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmistovika vuosimalleissa 2005-06. Takaisinkutsu 14.9.2005.
        Pakoputkistoviat
        Pakoputkistovikoja. Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnike ruostuu.
        Sekalaiset viat
        Ilmastointilaitteen vikoja.
        Polttoaineputkistovuotoja.
        Takaluukun aukaisumekanismi reistailee.


      • Löö....

        Audissa niitä vikoja onkin:
        A4 (1994-2007)
        Ensimmäisessä sukupolvessa 1994-2000 oli enemmän vikoja.
        Moottoriviat
        2,4 litran V6-moottori kuluttaa öljyä.
        Moottorivaurioita jakohihnaviasta johtuen.
        Ahdinvikoja.
        Moottorin öljyvuotoja.
        Öljypumppuvikoja.
        Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
        Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja.
        Elektronisen moottorinohjausyksikön vikoja bensiinimoottoreissa erityisesti vuosimallissa 2001 ja dieselissä 1999-2002.
        Sytytyspuolavikoja.
        Ajonestojärjestelmässä vikoja.
        Jakohihnavikoja esiintyy vuosimalleissa 1998-99 ja dieselissä 1998-2001.
        EGR-venttiili ei toimi.
        Ilmamäärämittarivikoja TDI-moottoreissa.
        Laturivikoja.
        Moottorin öljymäärän varoitusvalo virheellisesti liian vähäisestä öljymäärästä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihdelaatikon laakerivikoja.
        Automaattivaihteiston (Multitronic) vikoja.
        Kytkinvikoja.
        Kytkimen nestevuotoja.
        Kytkin on kulunut.
        Vetonivelien suojuskumit saattavat olla rikki jo 60 000 ajokilometrissä.
        Vetonivel on rikki.
        Etupyöränlaakerivikoja vuosimalleissa 2000-2007.
        Jarruviat
        Etujarrulevyt ovat kuluneet.
        Jarrujen ohjausyksikön vikoja.
        Jarruletkuvikoja.
        Jarruvalokytkimen vikoja.
        Jarrut vinkuvat.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Ohjauslaitteissa on väljää. Hammastankovikoja.
        Ohjaustehostimen vuotoja esiintyy.
        Etutukivarsivikoja, tukivarsien murtumia. Vikaa tukivarsien heloissa. Tällöin kuuluu narinaa ja tukivarret on vaihdettava. Vuosimalleja 1994-2000 koskee takaisinkutsu alatukivarsien osalta. Takaisinkutsu 6.5.2004.
        Ala- ja ylätukivarsien pallonivelet ovat väljät.
        Quattrossa takapään helat kuluvat nopeasti.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Sähköviat ja valoviat
        Sähköisten lasinnostimien vikoja.
        Polttoainemittarin näyttämä voi olla epätarkka TDI-mallissa.
        Sekalaiset viat
        Keskuslukitusvikoja.
        Farmarimallissa takaluukun lukitusvikoja. Takaluukku saattaa aueta ajossa.
        Vesivuotoa etujalkatilaan.
        Pakoputkistoviat
        Happianturivikoja. Saattaa johtaa katalysaattorin tuhoutumiseen.



        I


      • Sörlssessön
        Löö.... kirjoitti:

        Audissa niitä vikoja onkin:
        A4 (1994-2007)
        Ensimmäisessä sukupolvessa 1994-2000 oli enemmän vikoja.
        Moottoriviat
        2,4 litran V6-moottori kuluttaa öljyä.
        Moottorivaurioita jakohihnaviasta johtuen.
        Ahdinvikoja.
        Moottorin öljyvuotoja.
        Öljypumppuvikoja.
        Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
        Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja.
        Elektronisen moottorinohjausyksikön vikoja bensiinimoottoreissa erityisesti vuosimallissa 2001 ja dieselissä 1999-2002.
        Sytytyspuolavikoja.
        Ajonestojärjestelmässä vikoja.
        Jakohihnavikoja esiintyy vuosimalleissa 1998-99 ja dieselissä 1998-2001.
        EGR-venttiili ei toimi.
        Ilmamäärämittarivikoja TDI-moottoreissa.
        Laturivikoja.
        Moottorin öljymäärän varoitusvalo virheellisesti liian vähäisestä öljymäärästä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihdelaatikon laakerivikoja.
        Automaattivaihteiston (Multitronic) vikoja.
        Kytkinvikoja.
        Kytkimen nestevuotoja.
        Kytkin on kulunut.
        Vetonivelien suojuskumit saattavat olla rikki jo 60 000 ajokilometrissä.
        Vetonivel on rikki.
        Etupyöränlaakerivikoja vuosimalleissa 2000-2007.
        Jarruviat
        Etujarrulevyt ovat kuluneet.
        Jarrujen ohjausyksikön vikoja.
        Jarruletkuvikoja.
        Jarruvalokytkimen vikoja.
        Jarrut vinkuvat.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Ohjauslaitteissa on väljää. Hammastankovikoja.
        Ohjaustehostimen vuotoja esiintyy.
        Etutukivarsivikoja, tukivarsien murtumia. Vikaa tukivarsien heloissa. Tällöin kuuluu narinaa ja tukivarret on vaihdettava. Vuosimalleja 1994-2000 koskee takaisinkutsu alatukivarsien osalta. Takaisinkutsu 6.5.2004.
        Ala- ja ylätukivarsien pallonivelet ovat väljät.
        Quattrossa takapään helat kuluvat nopeasti.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Sähköviat ja valoviat
        Sähköisten lasinnostimien vikoja.
        Polttoainemittarin näyttämä voi olla epätarkka TDI-mallissa.
        Sekalaiset viat
        Keskuslukitusvikoja.
        Farmarimallissa takaluukun lukitusvikoja. Takaluukku saattaa aueta ajossa.
        Vesivuotoa etujalkatilaan.
        Pakoputkistoviat
        Happianturivikoja. Saattaa johtaa katalysaattorin tuhoutumiseen.



        I

        Hyundaissa ja Kiassa ei tuommoisia vikoja löydy.Perustuu täysin mielikuviin paremmuudesta esim.Audin kohdalla.Brändistä,imagosta saat maksaa todella kovan hinnan.Kai sillä jonkun itsetunto voi nousta kun ostaa olumpiarenkaat keulalle.


      • Äläkää ny viitsikö
        Sörlssessön kirjoitti:

        Hyundaissa ja Kiassa ei tuommoisia vikoja löydy.Perustuu täysin mielikuviin paremmuudesta esim.Audin kohdalla.Brändistä,imagosta saat maksaa todella kovan hinnan.Kai sillä jonkun itsetunto voi nousta kun ostaa olumpiarenkaat keulalle.

        Ei tässä kukaan mitään vikasarjoja tarvitse.Kysymys oli laadusta,semmoista autoa ei ole keksittykään missä ei koskaan vikoja olisi.Laatu Audissa on tietty hiljaisuudessa ja viimeistelyssä,moottorin ja vaihteiston käyttöominaisuuksissa,ajo mukavuudessa,alustassa ym...........tietty ne maksaakin puolet enemmän kuin perus Hyundai tai Kia.150 000 euroa maksavissa autoissakin ilmenee vikoja.
        Hemmetin hyvä kirjoitus oli tuossa ylempänä koskien Hyundain ja Kian eroja.Samanalaisia keskusteluja käytiin aikanaan Volkkarin ja Skodan kesken.Itse pidän enemmän nyky Skodasta.


      • mainonnani uhrit

        Kyllä nomenomaan mielikuva mainonnasta on varsinkin automyynnissä kysymys.
        Todellisuudessa noin 20 000 euroa maksavissa uusissa autoissa erot ovat pienet ja ovat lähinnä makuasioita.Kova kilpailu pitää huolen että pullahtaa marginaali merkiksi nopeasti jos hinnoittelu ja laatu suhde on väärä.Hetkellisesti tietenkin mielikuvilla saadaan aikaan nousua.
        Toyota on esimerkki siitä että maineikaskin auto menettää nykyisin asemansa kun laatu ei vastaa niitä odotuksia, mitä vahvalla mielikuva markkinoilla on saatu aikaan.
        Hyundailla näyttää olevan kova halu päästä Toyotalta jääville markkina osuuksille Suomessa.Samankaltaista brändiä mielikuvineen näyttäisi olevan tilausta useammallakin aiemmin marginaaliin jääneellä merkillä.
        Toistaiseksi WW ja Skodakin on onnistunut siinä parhaiten.


      • Uhreja ovat
        mainonnani uhrit kirjoitti:

        Kyllä nomenomaan mielikuva mainonnasta on varsinkin automyynnissä kysymys.
        Todellisuudessa noin 20 000 euroa maksavissa uusissa autoissa erot ovat pienet ja ovat lähinnä makuasioita.Kova kilpailu pitää huolen että pullahtaa marginaali merkiksi nopeasti jos hinnoittelu ja laatu suhde on väärä.Hetkellisesti tietenkin mielikuvilla saadaan aikaan nousua.
        Toyota on esimerkki siitä että maineikaskin auto menettää nykyisin asemansa kun laatu ei vastaa niitä odotuksia, mitä vahvalla mielikuva markkinoilla on saatu aikaan.
        Hyundailla näyttää olevan kova halu päästä Toyotalta jääville markkina osuuksille Suomessa.Samankaltaista brändiä mielikuvineen näyttäisi olevan tilausta useammallakin aiemmin marginaaliin jääneellä merkillä.
        Toistaiseksi WW ja Skodakin on onnistunut siinä parhaiten.

        Samantyylistä mahtipontista fanaattisuutta näyttää olevan nykyisin Hyundailla ja onhan niitä Toyota palstalla vielä muutama jäljellä.
        Ovatko sitten enemmän uhreja kuin jotenkin kaupallisesti tekemisissä kyseisten konsernien kanssa niin näyttäisivät enemmän perustavan mielikuvansa tunne puolelle ja vaikkapa jonkun lehden johonkin vanhaan laatuvertailuun ja pyörittävät niitä vuodesta toiseen.Ainakaan järjestä ei silloin ole kysymys.


      • kokeneempi automies
        Uhreja ovat kirjoitti:

        Samantyylistä mahtipontista fanaattisuutta näyttää olevan nykyisin Hyundailla ja onhan niitä Toyota palstalla vielä muutama jäljellä.
        Ovatko sitten enemmän uhreja kuin jotenkin kaupallisesti tekemisissä kyseisten konsernien kanssa niin näyttäisivät enemmän perustavan mielikuvansa tunne puolelle ja vaikkapa jonkun lehden johonkin vanhaan laatuvertailuun ja pyörittävät niitä vuodesta toiseen.Ainakaan järjestä ei silloin ole kysymys.

        Käy itse koeajamassa.Kokeneen autoilijan ei muuta tarvitse.Nämä lehtileikkeet ja niiden postittelijat voi jättää omaan arvoonsa.


      • KP.)
        Äläkää ny viitsikö kirjoitti:

        Ei tässä kukaan mitään vikasarjoja tarvitse.Kysymys oli laadusta,semmoista autoa ei ole keksittykään missä ei koskaan vikoja olisi.Laatu Audissa on tietty hiljaisuudessa ja viimeistelyssä,moottorin ja vaihteiston käyttöominaisuuksissa,ajo mukavuudessa,alustassa ym...........tietty ne maksaakin puolet enemmän kuin perus Hyundai tai Kia.150 000 euroa maksavissa autoissakin ilmenee vikoja.
        Hemmetin hyvä kirjoitus oli tuossa ylempänä koskien Hyundain ja Kian eroja.Samanalaisia keskusteluja käytiin aikanaan Volkkarin ja Skodan kesken.Itse pidän enemmän nyky Skodasta.

        Itsellä Hyundai Sonata ja voin sanoa että erittäin toimiva auto.Moottorin ääntä tuskin kuulee.Lisäksi ei minkäänlaisia kitinöitä eikä natinoita.Auto on erittäin hyvä ajaa ja vankka.Mitään eroa en kyllä ole huomannut ajaessani Bmw:tä tai Audia.En ymmärrä mitä ihmeellistä näissä saksanraudoissa on.


      • säälittävää vakuutte
        Sörlssessön kirjoitti:

        Hyundaissa ja Kiassa ei tuommoisia vikoja löydy.Perustuu täysin mielikuviin paremmuudesta esim.Audin kohdalla.Brändistä,imagosta saat maksaa todella kovan hinnan.Kai sillä jonkun itsetunto voi nousta kun ostaa olumpiarenkaat keulalle.

        juuri noin ajattelee autoista mitään tietämätön pesraukinen luuseri. Jos sulla olis rahaa niin ajaisit paremmalla autolla, eiks je.


      • slåww
        säälittävää vakuutte kirjoitti:

        juuri noin ajattelee autoista mitään tietämätön pesraukinen luuseri. Jos sulla olis rahaa niin ajaisit paremmalla autolla, eiks je.

        Saksassa autot on huomattavasti halvempia.Taitaa olla sitten huonoja autoja kun niin edullisesti saa.Suomessa autoverotus pitää huolen että autot maksaa maltaita.
        Veroahan suurimmaksi osaksi autostasi maksat.


    • Huulilasi

      En ole lukenut Tuulilasin juttua. Minulla on Kia, mutta huollatan sen yleensä Hyundailla, koska se tulee siellä halvemmaksi.

      En usko mihinkään merkittäviin laatueroihin näiden kahden merkin välillä. Kyllä valinnan ratkaisee enemmän esim. muotoilu, ja minun silmääni Kia on onnistunut tässä keskimäärin selvästi paremmin koko sen ajan, kun näitä merkkejä on nyt Suomeen tuotu. Makuasia tietysti, mutta ratkaisi omalla kohdallani valinnan Kian hyväksi.

      • Kerviskä K.

        Hyundai tekee laadukkaita autoja
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=hyundai equus&gs_sm=e&gs_upl=3470l8973l0l13l13l0l7l7l0l387l1436l2-4.1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=999&bih=545&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi


    • Tosiasiat ensin
      • huyyy

        Heh.Ainoa testi jossa Kia jopa voitti.Kyseessä oli Kia Ceed ja Hyundai Getz.


      • sdhsdh

      • sama...

      • jODS

    • tosi on

      hyny-pelle sai taas tuhannennen kerran pataan.

    • silmä käteen

      toukokuun auto-bild ceed voitti pari vertailun auriksen kanssa,näitä on vaikka kuinka paljon jos ymmärtää lukea.

    • 8+1=9

      Erot todella huomaa kun noita katsastustilastoja katselee vanhemmissa jo muutaman vuoden vanhoissa autoissa. Kyllä kai Kiakin uutena kestää mutta muutaman vuoden päästä laatu punnitaan ja tässä tapauksessa Hyundai eduksi!!

    • joooopa joooo4

      ja faktaa asiasta?
      Vai tuuleenko jupiset?
      onhan noita molempia ollut ja Kia on kaikessa vähintään yhtä hyvä ollut ja joissakin pienemmissä asioissa parempikin.
      Niissä testeissä missä Kiaa ja Hyundaita on vertailtu on Kia saanut autosta hieman paremmat arviot ja Hyundai sitten huoltojen toimivuudesta ja muista kylkiäisistä hieman paremmat.

      • suomi auto Kia

        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Hyundai
        Siinä Hyndain ja tuossa Kian.
        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Kia

        Nämähän ne oikeasti jotain kertoo.
        Huomioon otettavaa on vielä noissa se että Kiaa on myyty paljon enemmän suomessa kuin Hyundaita, joten voisi luulla että kutsuja olisi enemmän kuin Hyundailla.Mutta Kia on erittäin luotettava auto myös monien katsastus miesten mukaan,joskin Hyundaikin on sieltä luotettavimmasta päästä.


      • dlslå
        suomi auto Kia kirjoitti:

        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Hyundai
        Siinä Hyndain ja tuossa Kian.
        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Kia

        Nämähän ne oikeasti jotain kertoo.
        Huomioon otettavaa on vielä noissa se että Kiaa on myyty paljon enemmän suomessa kuin Hyundaita, joten voisi luulla että kutsuja olisi enemmän kuin Hyundailla.Mutta Kia on erittäin luotettava auto myös monien katsastus miesten mukaan,joskin Hyundaikin on sieltä luotettavimmasta päästä.

        Hyundai Sonata voitti Kian
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-chevrolet-epica-hyundai-sonata-ja-kia-magentis


      • WW11

        HYUNDAI VALMISTAA MYÖS KIA AUTOJA.


      • laita lisää
        suomi auto Kia kirjoitti:

        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Hyundai
        Siinä Hyndain ja tuossa Kian.
        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Kia

        Nämähän ne oikeasti jotain kertoo.
        Huomioon otettavaa on vielä noissa se että Kiaa on myyty paljon enemmän suomessa kuin Hyundaita, joten voisi luulla että kutsuja olisi enemmän kuin Hyundailla.Mutta Kia on erittäin luotettava auto myös monien katsastus miesten mukaan,joskin Hyundaikin on sieltä luotettavimmasta päästä.

        Kuten tuostakin testistä voimme havaita kun katsotaan pisteiden kertyminen alueittain,niin Magentis sai itse autosta paremmat pisteet ja tuo vakuutus,huolto, kustannus ja hintapolitiikka menee sitten Hyundailla.
        Taas kerran saimme näytteen siitä, että Kia autona on parempi kuin Hyundai.Katsokaapa itse pisteiden jakaumat.Sama on toistunut testistä testiin.


      • Kervinen..
        laita lisää kirjoitti:

        Kuten tuostakin testistä voimme havaita kun katsotaan pisteiden kertyminen alueittain,niin Magentis sai itse autosta paremmat pisteet ja tuo vakuutus,huolto, kustannus ja hintapolitiikka menee sitten Hyundailla.
        Taas kerran saimme näytteen siitä, että Kia autona on parempi kuin Hyundai.Katsokaapa itse pisteiden jakaumat.Sama on toistunut testistä testiin.

        Magentis on huonosti mennyt kaupaksi.Hyundai Sonataa taas näkee takseissa paljon.
        Sonata on erittäin hyvä auto.Näin sanon omistajana.


      • gor.
        laita lisää kirjoitti:

        Kuten tuostakin testistä voimme havaita kun katsotaan pisteiden kertyminen alueittain,niin Magentis sai itse autosta paremmat pisteet ja tuo vakuutus,huolto, kustannus ja hintapolitiikka menee sitten Hyundailla.
        Taas kerran saimme näytteen siitä, että Kia autona on parempi kuin Hyundai.Katsokaapa itse pisteiden jakaumat.Sama on toistunut testistä testiin.

        Lueppa Wikipediasta Sonatan palkinnot.On aivan siellä lopussa:
        http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Sonata&ei=h-PyTZXwBsGcOrnenI4H&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCQQ7gEwAA&prev=/search?q=hyundai sonata wikipedia&hl=fi&biw=999&bih=545&prmd=ivns


      • äölkjhgg
        Kervinen.. kirjoitti:

        Magentis on huonosti mennyt kaupaksi.Hyundai Sonataa taas näkee takseissa paljon.
        Sonata on erittäin hyvä auto.Näin sanon omistajana.

        mitä sitten? Magentis on tuon testin mukaan parempi auto.


      • ädlååd

      • LÄGFGFÅ
        äölkjhgg kirjoitti:

        mitä sitten? Magentis on tuon testin mukaan parempi auto.

        Loppupisteet (360) 292 312 307
        EPICA 292 PISTETTÄ
        HYUNDAI SONATA 312 PISTETTÄ
        KIA MAGENTIS 307 PISTETTÄ


      • se pieni ero.
        LÄGFGFÅ kirjoitti:

        Loppupisteet (360) 292 312 307
        EPICA 292 PISTETTÄ
        HYUNDAI SONATA 312 PISTETTÄ
        KIA MAGENTIS 307 PISTETTÄ

        katsoppa itse autosta nnettuja pisteitä.Hyundai sai paremmat pisteet ,vakuutuksista,huolloista ym..mutta itse autosta Magentis selvisi voittajana.
        Tämä samainen ilmiö on toistunut tesistä testiin joissa Kiaa ja Hyundaita on vertailtu keskenään.Kian auto on parempi.


    • dd113
    • gdhdydy

      Mutta on silti testin mukaan parempi auto kuin Sonata.

      • patakukko

        Ja testissä kuitenkin Sonata voitti, mutta ei olisi voittanut jos Cerato olisi ollut mukana.


      • pieni nero
        patakukko kirjoitti:

        Ja testissä kuitenkin Sonata voitti, mutta ei olisi voittanut jos Cerato olisi ollut mukana.

        Magentis sai Sonataa paremmat pisteet itse autosta.
        Sonata sai paremmat pisteet hullosta,vakuutuksesta ym asiasta,mutta jäi Magentiksesta jonkun verran kun verrataan itse autoa ja sen ominaisuuksia.


      • Kingsway
        pieni nero kirjoitti:

        Magentis sai Sonataa paremmat pisteet itse autosta.
        Sonata sai paremmat pisteet hullosta,vakuutuksesta ym asiasta,mutta jäi Magentiksesta jonkun verran kun verrataan itse autoa ja sen ominaisuuksia.

        Kumpi tai kampi yhtä hyviä autoja jos ei välitä siitä mitä naapurit sun muut ajattelee vaan hommaa itselle hyvä käyttöauto edullisesti niin Sonata tai
        Magentis on ihan hyvä valinta, ainakin jälkimmäistä vaivaa tuttu Skoda/VW
        vertailu eli nokalla on väärä nimi eli Kia. Hyundai Sonata on hitusen parem-
        man näköinen pirssi noin muuten..


    • Kia hieman parempi

      Nyt oli kyse testeistä.Testien mukaan Kia on hieman parempi auto,mutta Hyundailla toimivammat vakuutukset ja huolto.
      Yllä oleva Hyundai- hessu alkoi täällä Kia palstalla pullistelemaan lehtiartikkelilla jossa kolmen auton vertailussa Hyundai voitti Kian.
      Hän ei tajunnut katsoa mistä pisteet koostui kun oli niin innoissaan siitäå että kerrankin hyny voitti.
      Kun tarkemmin testiä luin huomasin että jos vain autoja vertaillaan voitti testin Magentis,mutta kun siinä oli osio jossa pisteytettiin myös huollot,vakuutukset ym....kylkiäiset,niin sen vei selvästi Sonata ja voitti sitten niukasti koko vertailun.
      Mutta pelkän auton arvostelun vei Magentis.

    • "WGN088

      Kia on vain huandai yhtiön halppis brändi mitä kaupataan pitkälti eurooppaan,koska pelkona on tulevaisuudessa Kiinalaisten autojen agressiivinen hintasota minkä tuo tullessaan kun kuitenkin 40% autoilijoista hankkii autonsa yksinomaan vain arkikäyttöön vailla statusarvoa.

    • huhhahheihöhhihhui

      Jep jep.
      Kia saa järkiään lehtien vertailuissa vähän paremmat pisteet itse autosta ja Hyundai niistä kylkiäisistä.
      Näin se vaan on.

      • LKFRPER

        Olet huumorimiehiä.


      • otaappa selvää
        LKFRPER kirjoitti:

        Olet huumorimiehiä.

        Lue vertailut niin tiedät Kia saa järkiään ITSE AUTOSTA vähän paremmat arviot.


      • Tilastoa pukkaa

      • Kunnon auto

    • miina..

      huolto varmuus palvelu..hyvää, mutta sama missä liikkeessä huollatat.Kia on parempi ko huny , en ostas hynyä.Mutta en enää kiaakaan..jotain ihan muuta jo..

      • tyiiii575

        http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-brand/sortcolumn-2/descending/page-/#page-anchor


    • HGTTT
    • k1

      Kyllä näissä kahdessa merkissä todellakin laadussa on merkittävä ero Hyundain hyväksi. Sen huomaa kun käy koeajamassa molemmat.

    • Sebastian.

      Molemmat on ollut ensin cee´d joka vaihtui i30:een. Kyllä näissä laatuerot ovat havaittavissa Hyundain eduksi. i30 on hiljaisempi ajaa, ohjaustunto on parempi sekä yleinen laatuvaikutelma on parempi Hyundaissa. Nämä autot kannattaa käydä molemmat kokeilemassa ennen ostopäätöstä niin huomaa kyllä erot.

    • sama se ryki tai ysk

      sama mutta tulos aivan toisinpäin.Koeajoin molemmat ja Ceed oli minusta parempi.

    • vyyyyyyytttss

      Kyllä Ceed oli selkeästi parempi.

      • juueivaltteri

        Ainakin Herttoniemessä liikkeet lähes vierekkäin ja autot helppo vertailla. Kysymys on lähinnä makuasioista, teknisesti lähes samat autot pikkumuutoksilla kasattu. Itse päädyin Hyundaihin, en tarvitse SW suurempaa tavatilaa mutta ne muutamat sentit sisällä tarvitsen. Jollain toisella on toisinpäin, hyvän auton saa hänkin. Ainakin edelliseen Hynyyn olin tyytyväinen, aiemmin aasialaisvalmistajien ajettavuus ei vaan miellyttänyt. Korealaiset onnistuneet saamaan autot menemään suoraan sen ihmeemmin ajamatta. Sportagea pidän sähäkämmän näköisenä kuin ix35 mutta taas ix20 pidän taas paremman näköisenä kuin Vengaa, mutta tämä on vain yksi mielipide, toivottavasti on myös toisenlaisia. Muuten alkaa olla tylsän yksipuolista.


    • Jukka33i

      Itse käännyin Hyundain puoleen, kia oli ihan ok mutta luotan enemmän Hyundain laatuun

    • Etuoikeutta

      En kyllä enää luota Hyundaihin.Mutta Kiaan kyllä.Onhan se katsastustilastoissakin(Suomen sekä Saksan) Hyundaita edellä.

    • Anonyymi

      Mietteissä uusi Tucson ja Sportage. Tucson keulasta paremman näköinen ja muutenkin jotenkin pidemmän näköinen, kun taas Sportagessa komeampi takaosa ja sisustus. Kia myy meillä rajusti enemmän, hätyyttelee jo Volkkaria. Kia tuntuu vaan jotenkin saksalaisemmalta ja sen myyntiorganisaatio laajempi ja tekemisen meininkiä verrattuna Hyundain aneemiseen myyntiin. Myös Hyundain myyntitilat ovat vaatimaattomia pikku nurkkauksia vs Kia.

      Kumpi lie sitten arvonsa paremmin säilyttävä vai onko sellaisia enää ainoastaan Toyota?

    • Anonyymi

      Ovatko Kia ja Hyundai sama yritys?
      Eli ovatko Kia ja Hyundai sama yritys? Ei, mutta Kia ja Hyundai ovat sukua! Kia haki konkurssiin vuonna 1997, kun se oli oma itsenäinen yksikkö. Hyundai Motor Group päätti ostaa autoyhtiön vuonna 1998 pitääkseen sen pystyssä. Kia ja Hyundai Motor Group toimii itsenäisesti, mutta Hyundai on Kia Motorsin emoyhtiö . Ero Kian ja Hyundain välillä on se, että molemmilla yrityksillä on oma merkkifilosofiansa tuottaa ajoneuvonsa yksilöllisesti. Kuvittele vain Kia vs. Hyundai terveenä sisaruskilpailuna!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "pikkuisen" aasialainen ajatus. Aasialaiset tykkäävät merkkituotteista, siksi takaluukun logokin on laintattu Bentleyltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe