TM-testivoittaja Magentis

TM testaa

Kia Magentis 2.0 LX voitti uusimman TM:n "edullisten isojen autojen" vertailutestin tasapistein Citroen C5:n kanssa. Kolmanneksi tuli Fiat Croma ja neljänneksi Chevrolet Epica.

14

2923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yht.tied.YO

Onnea Magnetikselle hienosta suorituksesta! Kohderyhmä "edulliselle isolle autolle" lienee ns. alempi keskiluokka, noin niinkuin yhteiskuntatieteelliseltä kannalta ajatellen.

• minä itse...

Itse olen ylempi toimihenkilö ja ajelen magentiksella, veikkaanpa että kohderyhmä on enemmänkin isoa sedania hakevat autoiluun järkiperäisesti suhtautuvat ihmiset.

• vaan
        minä itse... kirjoitti:

Itse olen ylempi toimihenkilö ja ajelen magentiksella, veikkaanpa että kohderyhmä on enemmänkin isoa sedania hakevat autoiluun järkiperäisesti suhtautuvat ihmiset.

tai muutenvaan vaatimattomaan kyytiin tyytyvä yksilö

• kyytiin?
        vaan kirjoitti:

Jos vaatimaton kyyti tarkoittaa sitä, että keulalla ei ole Mersun, BMW:n tai Audin logoa, niin kaipa Magentiksen kyyti sitten on vaatimatonta. Joillekin valintaperusteet ovat kuitenkin muuta kuin statusarvo. Statuksen tavoittelijat näyttäytyvät tällaisille ihmisille usein hieman säälittävinä tapauksina.

• on joo..
        vaan kirjoitti:

no kaikki on suhteellista, onhan tämä Magentis sisätiloiltaan kuitenkin esim. E-mersua isompi.

• Harmaa yllättäjä

Mutta voitto kakkosdivisioonassa ei tarkoita sitä että menestystä tulisi myös valioliigassa.

• Jep jep

Oli TM:ssä sentään ymmärretty laittaa KIA vertaistensa autojen kanssa samalle viivalle. Mitenköhän olisi KIA:lle käynyt jos ollut viivalle jotain ns."premium" luokan autoja.

• muihinkin

Testivoiton Magentiksen kanssa jakanut Citroen C5 on aiemmin testattu samassa vertailutestissä Ford Mondeon, VW Passatin, Honda Accordin, Renault Lagunan ja Toyota Avensiksen kanssa. Siinä testissä C5 tuli toiseksi. Tästä voimme johtaa, että myös Magentis olisi kaiken järjen mukaan pärjännyt ko. testissä (varmaan tuohon vertailuun olisi otettu paremmin varusteltu EX-malli).

• premierer

Ihan hyvin varmaan. Mukaanhan vertailuunhan olisi mahdutunut käytetyt Audi A6 vm.98, BMW 520 -97 ja MB 220 vm. 99.

• nuo.
        premierer kirjoitti:

Ihan hyvin varmaan. Mukaanhan vertailuunhan olisi mahdutunut käytetyt Audi A6 vm.98, BMW 520 -97 ja MB 220 vm. 99.

Ensinnäkin eivärt sovi samaan sarjaan.

mainitsemilla autoillasi 30-50 % suuremmat käyttökustannukset kuin noilla testin autoilla.

vakuutus on huomattavasti kalliimpaa.

arvonlasku on myös paljon suurempaa,
        tuollaisia "romuuja on vaikea myydä" ostajakunta on vain alle 10 % ostajista.

Ja kolmanneksi,
        kyllä meilläkin on
        vanhoja amerikkalaisia, ja mb 500 jolal ajettu alle 100 000 km,
        mutta silti väitän että nykyisella pikkuautolla on matka-ajokin mielyttävämpää kuin vanhalla isolla romulla.

Isoissa romuissa on vain yksi hyvä asia.
        ovat turvallisia siihen saakka kun tiellä pysyvät.

• olisi voittanut
        Jep jep kirjoitti:

Oli TM:ssä sentään ymmärretty laittaa KIA vertaistensa autojen kanssa samalle viivalle. Mitenköhän olisi KIA:lle käynyt jos ollut viivalle jotain ns."premium" luokan autoja.

..kaikki. Hiljaisempi ja parempi ajaa kuin nämä uudemmat. Voittihan Croma 2.0 i.e aikanaan TM vertailun (13/86) jossa kilpailijoina MB 190 E, Audi 100, Volvo 740, Saab 9000, Ford Scorpio. Myös talvitestissä v.1988 Croma oli toinen tai kolmas ( Saab 9000 voitti). Kestävyydestä sen verran että tiedän useitakin yli 500 tkm ajettua vanhaa Cromaa samoin kuin sisarmalli Lancia Themaa. Kolariturvallisuudessa kyllä ei pärjää näille uudemmille mutta ajo-ominaisuudet, melutaso, tilat, alhainen kulutus aivan huippua. Samoin charmikkuus ja yksilöllisyys jota ei mistään kaukoidän tuotteista löydy!.. Vielä näiden uusien kolariturvallisuudesta. Eikös C5 ja Croma saaneet euroNcap -testissä 5 tähteä. Paljonkos Kia ja Chevrolet sai? En tiedä oliko tätä huomioitu testissä mutta ainakin ulkomaalaisten autolehtien vertailuissa tämä on usein yksi arvostelukriteeri.

• 4 Magentikselle
        olisi voittanut kirjoitti:

..kaikki. Hiljaisempi ja parempi ajaa kuin nämä uudemmat. Voittihan Croma 2.0 i.e aikanaan TM vertailun (13/86) jossa kilpailijoina MB 190 E, Audi 100, Volvo 740, Saab 9000, Ford Scorpio. Myös talvitestissä v.1988 Croma oli toinen tai kolmas ( Saab 9000 voitti). Kestävyydestä sen verran että tiedän useitakin yli 500 tkm ajettua vanhaa Cromaa samoin kuin sisarmalli Lancia Themaa. Kolariturvallisuudessa kyllä ei pärjää näille uudemmille mutta ajo-ominaisuudet, melutaso, tilat, alhainen kulutus aivan huippua. Samoin charmikkuus ja yksilöllisyys jota ei mistään kaukoidän tuotteista löydy!.. Vielä näiden uusien kolariturvallisuudesta. Eikös C5 ja Croma saaneet euroNcap -testissä 5 tähteä. Paljonkos Kia ja Chevrolet sai? En tiedä oliko tätä huomioitu testissä mutta ainakin ulkomaalaisten autolehtien vertailuissa tämä on usein yksi arvostelukriteeri.

Magentis sai neljä tähteä Euro NCAP -törmäystestissä. En tiedä, oliko arvostelukriteerinä, tuskin.

• Ihanko totta?
        Jep jep kirjoitti:

Tämä taisikin olla ihan uutta meille kaikille että kallis auto pärjäisi testissä paremmin kuin edullinen? Merkillinen autotehdas olisikin jos kalliit autot eivät eroaisi edullisista...

Jepjepin 'premium-autot' maksavatkin sitten sen verran enemmän että ne kuuluvatkin ihan eri hintaluokkaan.

Tässä testissä olikin kyse 'edullisemmista' isoista perheautoista. Sillä saralla Magentis siis pärjäsi oikein hyvin.

Henkilökohtaisesti kyllä pidän tuota 30 000 euron hintaluokkaakin jo melko tyyriinä. Noin 180 000 vanhaa mummoa alkaa olla iso kasa rahaa...

Nuo premium-autot ovatkin jo oikeasti tolkuttoman kalliita normaalipalkkaisen kukkarolle...

• kpe

Hankimme tuossa hiljakkoin uutta ajopeliä ja odotellessamme Carensiksen markkinoille tuloa koeajoimme Magnetiksen diesel version. Autosta voi sanoa koeajon perusteella, että ajettavuus etc. oli kohdallaan. Moottori on suorastaan räyhäkäs, tosin muuttuvasiipinen turbo antaa voimaa hiukan epätasaisesti läpi kierroslukualueen, joten talvi liikenteessä saa olla tarkkana. Tämähän ei toki ole pelkästään Kian ongelma. Ainoa ajoa hiukan häiritsevä ominaisuus oli "cruisen" nykiminen.
      Eli jos olet hankkimassa autoa koeaja myös Magnetis ja vertaa hintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      985
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe