TM-testivoittaja Magentis

TM testaa

Kia Magentis 2.0 LX voitti uusimman TM:n "edullisten isojen autojen" vertailutestin tasapistein Citroen C5:n kanssa. Kolmanneksi tuli Fiat Croma ja neljänneksi Chevrolet Epica.

14

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yht.tied.YO

      Onnea Magnetikselle hienosta suorituksesta! Kohderyhmä "edulliselle isolle autolle" lienee ns. alempi keskiluokka, noin niinkuin yhteiskuntatieteelliseltä kannalta ajatellen.

      • minä itse...

        Itse olen ylempi toimihenkilö ja ajelen magentiksella, veikkaanpa että kohderyhmä on enemmänkin isoa sedania hakevat autoiluun järkiperäisesti suhtautuvat ihmiset.


      • vaan
        minä itse... kirjoitti:

        Itse olen ylempi toimihenkilö ja ajelen magentiksella, veikkaanpa että kohderyhmä on enemmänkin isoa sedania hakevat autoiluun järkiperäisesti suhtautuvat ihmiset.

        tai muutenvaan vaatimattomaan kyytiin tyytyvä yksilö


      • kyytiin?
        vaan kirjoitti:

        tai muutenvaan vaatimattomaan kyytiin tyytyvä yksilö

        Jos vaatimaton kyyti tarkoittaa sitä, että keulalla ei ole Mersun, BMW:n tai Audin logoa, niin kaipa Magentiksen kyyti sitten on vaatimatonta. Joillekin valintaperusteet ovat kuitenkin muuta kuin statusarvo. Statuksen tavoittelijat näyttäytyvät tällaisille ihmisille usein hieman säälittävinä tapauksina.


      • on joo..
        vaan kirjoitti:

        tai muutenvaan vaatimattomaan kyytiin tyytyvä yksilö

        no kaikki on suhteellista, onhan tämä Magentis sisätiloiltaan kuitenkin esim. E-mersua isompi.


    • Harmaa yllättäjä

      Mutta voitto kakkosdivisioonassa ei tarkoita sitä että menestystä tulisi myös valioliigassa.

      • Jep jep

        Oli TM:ssä sentään ymmärretty laittaa KIA vertaistensa autojen kanssa samalle viivalle. Mitenköhän olisi KIA:lle käynyt jos ollut viivalle jotain ns."premium" luokan autoja.


      • muihinkin

        Testivoiton Magentiksen kanssa jakanut Citroen C5 on aiemmin testattu samassa vertailutestissä Ford Mondeon, VW Passatin, Honda Accordin, Renault Lagunan ja Toyota Avensiksen kanssa. Siinä testissä C5 tuli toiseksi. Tästä voimme johtaa, että myös Magentis olisi kaiken järjen mukaan pärjännyt ko. testissä (varmaan tuohon vertailuun olisi otettu paremmin varusteltu EX-malli).


      • premierer

        Ihan hyvin varmaan. Mukaanhan vertailuunhan olisi mahdutunut käytetyt Audi A6 vm.98, BMW 520 -97 ja MB 220 vm. 99.


      • nuo.
        premierer kirjoitti:

        Ihan hyvin varmaan. Mukaanhan vertailuunhan olisi mahdutunut käytetyt Audi A6 vm.98, BMW 520 -97 ja MB 220 vm. 99.

        Ensinnäkin eivärt sovi samaan sarjaan.

        mainitsemilla autoillasi 30-50 % suuremmat käyttökustannukset kuin noilla testin autoilla.


        vakuutus on huomattavasti kalliimpaa.

        arvonlasku on myös paljon suurempaa,
        tuollaisia "romuuja on vaikea myydä" ostajakunta on vain alle 10 % ostajista.

        Ja kolmanneksi,
        kyllä meilläkin on
        vanhoja amerikkalaisia, ja mb 500 jolal ajettu alle 100 000 km,
        mutta silti väitän että nykyisella pikkuautolla on matka-ajokin mielyttävämpää kuin vanhalla isolla romulla.

        Isoissa romuissa on vain yksi hyvä asia.
        ovat turvallisia siihen saakka kun tiellä pysyvät.


      • olisi voittanut
        Jep jep kirjoitti:

        Oli TM:ssä sentään ymmärretty laittaa KIA vertaistensa autojen kanssa samalle viivalle. Mitenköhän olisi KIA:lle käynyt jos ollut viivalle jotain ns."premium" luokan autoja.

        ..kaikki. Hiljaisempi ja parempi ajaa kuin nämä uudemmat. Voittihan Croma 2.0 i.e aikanaan TM vertailun (13/86) jossa kilpailijoina MB 190 E, Audi 100, Volvo 740, Saab 9000, Ford Scorpio. Myös talvitestissä v.1988 Croma oli toinen tai kolmas ( Saab 9000 voitti). Kestävyydestä sen verran että tiedän useitakin yli 500 tkm ajettua vanhaa Cromaa samoin kuin sisarmalli Lancia Themaa. Kolariturvallisuudessa kyllä ei pärjää näille uudemmille mutta ajo-ominaisuudet, melutaso, tilat, alhainen kulutus aivan huippua. Samoin charmikkuus ja yksilöllisyys jota ei mistään kaukoidän tuotteista löydy!.. Vielä näiden uusien kolariturvallisuudesta. Eikös C5 ja Croma saaneet euroNcap -testissä 5 tähteä. Paljonkos Kia ja Chevrolet sai? En tiedä oliko tätä huomioitu testissä mutta ainakin ulkomaalaisten autolehtien vertailuissa tämä on usein yksi arvostelukriteeri.


      • 4 Magentikselle
        olisi voittanut kirjoitti:

        ..kaikki. Hiljaisempi ja parempi ajaa kuin nämä uudemmat. Voittihan Croma 2.0 i.e aikanaan TM vertailun (13/86) jossa kilpailijoina MB 190 E, Audi 100, Volvo 740, Saab 9000, Ford Scorpio. Myös talvitestissä v.1988 Croma oli toinen tai kolmas ( Saab 9000 voitti). Kestävyydestä sen verran että tiedän useitakin yli 500 tkm ajettua vanhaa Cromaa samoin kuin sisarmalli Lancia Themaa. Kolariturvallisuudessa kyllä ei pärjää näille uudemmille mutta ajo-ominaisuudet, melutaso, tilat, alhainen kulutus aivan huippua. Samoin charmikkuus ja yksilöllisyys jota ei mistään kaukoidän tuotteista löydy!.. Vielä näiden uusien kolariturvallisuudesta. Eikös C5 ja Croma saaneet euroNcap -testissä 5 tähteä. Paljonkos Kia ja Chevrolet sai? En tiedä oliko tätä huomioitu testissä mutta ainakin ulkomaalaisten autolehtien vertailuissa tämä on usein yksi arvostelukriteeri.

        Magentis sai neljä tähteä Euro NCAP -törmäystestissä. En tiedä, oliko arvostelukriteerinä, tuskin.


      • Ihanko totta?
        Jep jep kirjoitti:

        Oli TM:ssä sentään ymmärretty laittaa KIA vertaistensa autojen kanssa samalle viivalle. Mitenköhän olisi KIA:lle käynyt jos ollut viivalle jotain ns."premium" luokan autoja.

        Tämä taisikin olla ihan uutta meille kaikille että kallis auto pärjäisi testissä paremmin kuin edullinen? Merkillinen autotehdas olisikin jos kalliit autot eivät eroaisi edullisista...

        Jepjepin 'premium-autot' maksavatkin sitten sen verran enemmän että ne kuuluvatkin ihan eri hintaluokkaan.

        Tässä testissä olikin kyse 'edullisemmista' isoista perheautoista. Sillä saralla Magentis siis pärjäsi oikein hyvin.

        Henkilökohtaisesti kyllä pidän tuota 30 000 euron hintaluokkaakin jo melko tyyriinä. Noin 180 000 vanhaa mummoa alkaa olla iso kasa rahaa...

        Nuo premium-autot ovatkin jo oikeasti tolkuttoman kalliita normaalipalkkaisen kukkarolle...


    • kpe

      Hankimme tuossa hiljakkoin uutta ajopeliä ja odotellessamme Carensiksen markkinoille tuloa koeajoimme Magnetiksen diesel version. Autosta voi sanoa koeajon perusteella, että ajettavuus etc. oli kohdallaan. Moottori on suorastaan räyhäkäs, tosin muuttuvasiipinen turbo antaa voimaa hiukan epätasaisesti läpi kierroslukualueen, joten talvi liikenteessä saa olla tarkkana. Tämähän ei toki ole pelkästään Kian ongelma. Ainoa ajoa hiukan häiritsevä ominaisuus oli "cruisen" nykiminen.
      Eli jos olet hankkimassa autoa koeaja myös Magnetis ja vertaa hintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      43
      9698
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      71
      4985
    3. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      59
      4327
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      137
      2856
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      137
      2669
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

      Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      176
      2489
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      26
      1875
    8. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

      Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      20
      1637
    9. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      36
      1540
    10. Älä nyt ainakaan pelkää

      että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava
      Ikävä
      72
      990
    Aihe