Mitä teen viiniköynnökselle?!

eiosaa..

On siis kasvihuoneessa, lajikkeesta ei tietoa. Syksyllä sille ei ole tehty mitään, ei leikattu tai peitelty. Voi olla jo mennyttä. Mutta mitä sille pitäisi nyt tehdä? Leikata, lannoittaa?

5

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsikka48

Viiniköynnös herää aika myöhään mutta voit antaa kanankakkaa ja leikkaat vasta syksyllä.

• Onneton lannottaja

Paljonko kanankakkaa annetaan??

Mun omas ei oo kasvihuonees mutta selvis seinustalla ensimmäisestä talvesta. Lajike on zilga.

• juurakon hulda

mulla oli viinirypäle kasvihuoneessa ekat vuodet sitten purimme sen huoneen pois ja viini on kasvanut lauta-aitaa vasten nyt jo yli 15v. Viime kesänä saatiin niin paljon rypäleitä että mehumaijallisen keitin mehuksi. Aika väkevää tuli mutta canderellilla makeutettuna on kuin onkin oivallinen janojuoma eikä tarvi paljon mehua kun on niin vahva maku.Tämä kevät sitten onkin ollut hieman takkuisempi, ei tule rypäleita läheskään viimevuotista määrää, on lepovuoro.Vettä runsaasti keväällä ja samanlaisten ''varkaiden'', niinkuin tomaatissakin , pois nyppimistä, niin kyllä se satoa alkaa tuottaa.

• kokeiluko vaan

Ja mitenkähän etelässä Hulda olet? Minäkin ostin tänä keväänä köynnöksen . hyvin vielä kasvaa. ja neljä terttua on rypäleitä, vaiko kukkia tulossa. Olen Jyväskylän korkeudella, ja jännään pärjääkä täällä. Pitäisikö viedä talveksi kellariin?

• juurakon hulda

Hulda on KOTKASSA. Anna olla maassa ,koska on kestänyt täälläkin jo useammat talvet yli 30asteen pakkasia. Se pakkanen ei ole haitaksi mutta kesän lämmin jakso olisi oltava tarpeeksi pitkä.Pari ekaa vuotta menee juurtuessa ja sitten alkaa tosiaan marjoja tulla.Lajiketta en tiedä mutta tummansinisiä, mustikan värisiä ovat, silloin kun tämä on hankittu niin ei ollut muita edes myynnissä, eikä tarjolla ollutkuin muutamassa paikassa koko maassa.Sittenkun on kasvattanut satoa niin leikkaus on tärkeää. 3v.vanhemmat varret pois ja täytyy pitää n. 1.5m korkeana.Vaikka tuntuu vaikealta leikata niin on tehtävä jos aikoo satoa saada, muuten kasvaa huimaa vauhtia pituutta ja ''varkaita'' muttei tule satoa. Se leikkaus on myös sen takia tarpeen että rajoitetaan marjojen määrää sillä jos niitä tulee liikaa niin ei ehdi kypsyä.Onnea yritykselle, uskon että satoa tulet saamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      249
      45399
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      33
      11272
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10902
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9731
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8538
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      230
      6539
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3230
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2269
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1747
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1540
    Aihe