Mitä teen viiniköynnökselle?!

eiosaa..

On siis kasvihuoneessa, lajikkeesta ei tietoa. Syksyllä sille ei ole tehty mitään, ei leikattu tai peitelty. Voi olla jo mennyttä. Mutta mitä sille pitäisi nyt tehdä? Leikata, lannoittaa?

5

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsikka48

Viiniköynnös herää aika myöhään mutta voit antaa kanankakkaa ja leikkaat vasta syksyllä.

• Onneton lannottaja

Paljonko kanankakkaa annetaan??

Mun omas ei oo kasvihuonees mutta selvis seinustalla ensimmäisestä talvesta. Lajike on zilga.

• juurakon hulda

mulla oli viinirypäle kasvihuoneessa ekat vuodet sitten purimme sen huoneen pois ja viini on kasvanut lauta-aitaa vasten nyt jo yli 15v. Viime kesänä saatiin niin paljon rypäleitä että mehumaijallisen keitin mehuksi. Aika väkevää tuli mutta canderellilla makeutettuna on kuin onkin oivallinen janojuoma eikä tarvi paljon mehua kun on niin vahva maku.Tämä kevät sitten onkin ollut hieman takkuisempi, ei tule rypäleita läheskään viimevuotista määrää, on lepovuoro.Vettä runsaasti keväällä ja samanlaisten ''varkaiden'', niinkuin tomaatissakin , pois nyppimistä, niin kyllä se satoa alkaa tuottaa.

• kokeiluko vaan

Ja mitenkähän etelässä Hulda olet? Minäkin ostin tänä keväänä köynnöksen . hyvin vielä kasvaa. ja neljä terttua on rypäleitä, vaiko kukkia tulossa. Olen Jyväskylän korkeudella, ja jännään pärjääkä täällä. Pitäisikö viedä talveksi kellariin?

• juurakon hulda

Hulda on KOTKASSA. Anna olla maassa ,koska on kestänyt täälläkin jo useammat talvet yli 30asteen pakkasia. Se pakkanen ei ole haitaksi mutta kesän lämmin jakso olisi oltava tarpeeksi pitkä.Pari ekaa vuotta menee juurtuessa ja sitten alkaa tosiaan marjoja tulla.Lajiketta en tiedä mutta tummansinisiä, mustikan värisiä ovat, silloin kun tämä on hankittu niin ei ollut muita edes myynnissä, eikä tarjolla ollutkuin muutamassa paikassa koko maassa.Sittenkun on kasvattanut satoa niin leikkaus on tärkeää. 3v.vanhemmat varret pois ja täytyy pitää n. 1.5m korkeana.Vaikka tuntuu vaikealta leikata niin on tehtävä jos aikoo satoa saada, muuten kasvaa huimaa vauhtia pituutta ja ''varkaita'' muttei tule satoa. Se leikkaus on myös sen takia tarpeen että rajoitetaan marjojen määrää sillä jos niitä tulee liikaa niin ei ehdi kypsyä.Onnea yritykselle, uskon että satoa tulet saamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      161
      3271
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3022
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      112
      1545
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      153
      1279
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1097
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1067
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1037
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      989
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      24
      908
    10. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      43
      906
    Aihe