Paperiliitto

työtön (no money)

Miksi paperimiehellä on hyväpalkkainen ja löysä työ, mutta työttömällä ei ole töitä?

38

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Potkusi ovat olleet aivan OIKEUTETTUJA.

• uskon sen

noin voi sanoa vain paperiliiton jäsen

• tukiturvasta
        uskon sen kirjoitti:

noin voi sanoa vain paperiliiton jäsen

kun tukijulli moitti sohvaperunaa

• Duuniton

Kokoomuksen älyköt osaa ja taitaa keinot.
      On tässä ottanut pattiin havaita miten parempiosaiset
      on saanut huonompiosaiset sättimään keskenään toisiaan,
      kun tulisi purnata näitä kokoomushallituksia vastaan.

Duuniton sättii duunarille ja päinvastoin.
      Perussuomalaiset sättii Vasemmistoliittoa ja päinvastoin.
      Pottuilu hallituksen suuntaan on tehokkaanpaa.

• 45434343

Paperiliitto pitää työttömät työmarkkinoiden ulkopuolella, koska ay-demari on etuoikeutettu työpaikkaan, jos irtisanottaisiin ja otettaisiin parempi työntekijä kortistosta tilalle, niin paperiliitto alkaisi lakkoon ja syyttäisi työnantajaa "laittomista potkuista" (työttömän/vuokratyöläisen irtisanominen on laillista, paperimiehen/ay-demarin irtisanominen on laitonta, paperiliiton mielestä

• metall-leidi

Kummaa katkeruutta paperiliiton miehiä kohtaan. Kyllä monia paperitehtaita on ajettu alas ja moni paperityöläinen on joutunut työttömäksi.
      Työllisenä olen sitä mieltä, että jos aikoinaan on valinnut sellaisen työsaran mistä maksetaan kohtuullista palkkaa niin duunari on palkkansa ansainnut.
      Ihmeellistä vanhakantaista ruikutusta! Porvarithan ovat onnistuneet pyrkimyksissään ja ajaneet liittojen vallan ja voiman alas. Jos haluaa hyväpalkkaisen ja löysän työn niin se on vaan ammatinvalintakysymys.
      Työttömyys ei ole parerimiesten syy vaan työttömyyttä tarvitsee kapitalistinen systeemi.
      Enpä ole tällä palstalla monenkaan kritisoivan johtajien kohtuuttoman suuria palkkoja ja etuuksia ja juuri nämä miljoonakerholaiset ovat suureen ääneen huutamassa kuinka tavallisella duunarilla pitäisi olla palkkamalttia ja miten kansakunta vaatii suuria uhrauksia köyhältä Suomen kansalta.
      En kuulu muuten paperiliittoon, mutta aikanaan älysin järjestäytyä ja vaalia etujani .
      Tuossa duuniton aivan osuvasti kirjoitti siitä miten heikompiosaiset sättivät toisiansa.
      Niin onhan se helpompi Ladaa potkia kuin Mersua.

• Järkimies75

"Työttömyys ei ole parerimiesten syy vaan työttömyyttä tarvitsee kapitalistinen systeemi."

Siellä Esson baarin peräpöydässä varmaankin uskotaan että näin on.

Ei kapitalismi tarvitse työttömyyttä. Työttömyys johtuu liitoista ja minimipalkoista. Kun palkat määrätään korkeammalle kuin mitä kannattaa maksaa, kaikkia ei palkata. Onhan se nyt selvää että jos työntekijän panos katsotaan palkan arvoiseksi, joku tarjoaa työtä. Eiksjuu?

• metall-leidi
        Järkimies75 kirjoitti:

"Työttömyys ei ole parerimiesten syy vaan työttömyyttä tarvitsee kapitalistinen systeemi."

Siellä Esson baarin peräpöydässä varmaankin uskotaan että näin on.

Ei kapitalismi tarvitse työttömyyttä. Työttömyys johtuu liitoista ja minimipalkoista. Kun palkat määrätään korkeammalle kuin mitä kannattaa maksaa, kaikkia ei palkata. Onhan se nyt selvää että jos työntekijän panos katsotaan palkan arvoiseksi, joku tarjoaa työtä. Eiksjuu?

Hyvä kun osaat valistaa mua! Kapitalismi tarvitsee nöyrää työvoimareserviä ja työntekijöitä tekemään töitä alle minimipalkan.
        Kapitalismi tarvitsee työttömyyttä, koska nöyrälle ja lannistetulle kansanosalle mikä töihin pyrkisi on helpompi sanella ehdot millaisella orjapalkalla töitä teetetään.
        Juu ja täytyyhän sitä antaa palkaa vastaava työpanos. Latelet mulle yhtälailla päivänselvyyksiä, että olis samaa kategoriaa kuin että sanoisit mulle, että maa on pallo.
        Juu työntekijöille ei ole varaa maksaa edes minimipalkkaa mutta chefeille on varaa maksaa tähtitieteellisiä palkkoja.

• Järkimies75
        metall-leidi kirjoitti:

Hyvä kun osaat valistaa mua! Kapitalismi tarvitsee nöyrää työvoimareserviä ja työntekijöitä tekemään töitä alle minimipalkan.
        Kapitalismi tarvitsee työttömyyttä, koska nöyrälle ja lannistetulle kansanosalle mikä töihin pyrkisi on helpompi sanella ehdot millaisella orjapalkalla töitä teetetään.
        Juu ja täytyyhän sitä antaa palkaa vastaava työpanos. Latelet mulle yhtälailla päivänselvyyksiä, että olis samaa kategoriaa kuin että sanoisit mulle, että maa on pallo.
        Juu työntekijöille ei ole varaa maksaa edes minimipalkkaa mutta chefeille on varaa maksaa tähtitieteellisiä palkkoja.

Johtajia on vähemmän. Yksi tj saa ison palkan, koska yksi tj:n väärä päätös saattaa aiheuttaa miljardien tappiot. Siksi miljoona euroa on pieni panostus että saa parhaan mahdollisen pomon. Katsos, harvoista pätevistä johtajista kilpaillaan. Vähän niin kuin formulakuskeista - huippu maksaa itsensä takaisin, ja lopulta hyödyttää meitä duunareitakin.

Jos taas tuhansille duunareille annetaan pienikin korotus, siitä ei miljoonalla selvitäkään. Eikä nurina pienellä korotuksella lopu...Esson peräpöydässä nortti huulessa istuessahan on keksitty että firmoilla olisi varaa maksaa vaikka mitä, mutta kapitalistinen salaliittohan on kaikkeen syynä.

Kysymys sinulle, arvon leidi: jos sinä mokaat töissä, montako miljardia tai miljoonaa pulju häviää?

Et ole ymmärtänyt ettei työpanosta vastaava palkka määrity sen mukaan mitä haluaisit saada tai omasta mielestäsi ansaitsisit. Se määrittyy korkeimman hinnan mukaan mitä kukaan on valmis maksamaan. Jos kukaan ei sinua palkkaa, hintapyyntö on liian kova. Mahdollisesti liiton "ansiosta".

Sama juttu jos myyt auton, telkkarin, tai 8 tuntia työtä - ostaja päättää kannattaako maksaa.

• Siivousyrittäjä
        Järkimies75 kirjoitti:

Johtajia on vähemmän. Yksi tj saa ison palkan, koska yksi tj:n väärä päätös saattaa aiheuttaa miljardien tappiot. Siksi miljoona euroa on pieni panostus että saa parhaan mahdollisen pomon. Katsos, harvoista pätevistä johtajista kilpaillaan. Vähän niin kuin formulakuskeista - huippu maksaa itsensä takaisin, ja lopulta hyödyttää meitä duunareitakin.

Jos taas tuhansille duunareille annetaan pienikin korotus, siitä ei miljoonalla selvitäkään. Eikä nurina pienellä korotuksella lopu...Esson peräpöydässä nortti huulessa istuessahan on keksitty että firmoilla olisi varaa maksaa vaikka mitä, mutta kapitalistinen salaliittohan on kaikkeen syynä.

Kysymys sinulle, arvon leidi: jos sinä mokaat töissä, montako miljardia tai miljoonaa pulju häviää?

Et ole ymmärtänyt ettei työpanosta vastaava palkka määrity sen mukaan mitä haluaisit saada tai omasta mielestäsi ansaitsisit. Se määrittyy korkeimman hinnan mukaan mitä kukaan on valmis maksamaan. Jos kukaan ei sinua palkkaa, hintapyyntö on liian kova. Mahdollisesti liiton "ansiosta".

Sama juttu jos myyt auton, telkkarin, tai 8 tuntia työtä - ostaja päättää kannattaako maksaa.

Niinkin voisi asian kääntää, että jos firmoilla on velvollisuus palkata metall-leidi palkalla jonka hän kokee oikeaksi, eikö metall-leidillä olisi velvollisuus palkata esim. siivooja palkalla jonka siivooja kokee oikeaksi?

Jos firmalta ei kysytä onko palkan maksaminen kannattavaa tai onko työpanokselle ylipäätään tarvetta, sama pätee siivoojaan.

Minusta oikea palkka siivoojan raskaasta työstä olisi 20-30 euroa/tunti, vähintään. Ja tietysti km-korvaukset ja sos. kulut päälle.

Miten on metall-leidi, koska tulen siivoamaan? ;-)

• metall-leidi
        Siivousyrittäjä kirjoitti:

Niinkin voisi asian kääntää, että jos firmoilla on velvollisuus palkata metall-leidi palkalla jonka hän kokee oikeaksi, eikö metall-leidillä olisi velvollisuus palkata esim. siivooja palkalla jonka siivooja kokee oikeaksi?

Jos firmalta ei kysytä onko palkan maksaminen kannattavaa tai onko työpanokselle ylipäätään tarvetta, sama pätee siivoojaan.

Minusta oikea palkka siivoojan raskaasta työstä olisi 20-30 euroa/tunti, vähintään. Ja tietysti km-korvaukset ja sos. kulut päälle.

Miten on metall-leidi, koska tulen siivoamaan? ;-)

Ei firmoilla ole kohdallani koskaan ollut velvoitetyöllistää minut. Mutta olen panostanut itseeni käymällä ensin lukion ja sitten kouluttautumalla ylioppilaspohjaisessa opistossa ammattilaiseksi. Tietysti niin minä kuin moni muukin kurssikavereistani annettuaan ammatti-ihmisen työpanoksen on oikeutettu saamaan myös sitä palkkaa mikä vastaa alallani työskentelevien palkkaa.
        Omassa työelämässäni olen törmännyt suhdanteisiin ja firmojen kannattavuuksiin tai kannattamattomuuksiin,.
        Kannattavuus realiteetit ovat mulle aivan selviä, että turha niistä on tulla mulle luennoimaan.
        Pörssifirmoilta jos kysytään niin mieluummin ne olisivat maksamatta mitään palkkaa vaan käyttäisivät mielellään nykyajan kaleeriorjia jotka saadaan hiljaisiksi uhkailemalla.
        Kyllä minä tiedän, että siivoojan työ on raskasta ja selkeästi alipalkattua.Olen monesti kirjoittanut, että valitettavasti työtä ihmisen hyväksi ei riittävästi arvosteta.
        Minä arvostan työtä kuin työtä, mutta vaikka olen nainen niin en ole hakeutunut naisvaltaisille matalapalkka-aloille.
        Arvostan yrittäjyyttä ja nimenomaan pienyrittäjiä ja tiedän tasan tarkkaan, että joutuu miettimään tarkkaan , että pärjää.
        Mutta olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että pyrin valitsemaan työsaran mistä' saa tuon palkan 20-30 euroa tunti.

• metall-leidi
        Järkimies75 kirjoitti:

Kappas vaan mikä viisaus, sarjassamme maa on pallo.Yksi jos toinenkin tj on tehnyt kohtalokkaita virheitä ja kun vanha tj on ulostettu niin tilalle on otettu uusi entistä verisempi lahtari. (Niinkuin nyt NokianStephen Elop.)
        Juu pieni panostus on miljoona Euroa, mutta suuret ovat vahingot mitkä osuvat työtätekevien nilkkoihin.
        Kysymys sulle ,kun chefi mokaa monta miljardia ja aiheuttaa suurta vahinkoa niin joutuuko virheen tekijä koskaan ja missään tilanteessa edesvastuuseen?
        EI! Päinvastoin annetaan kultainen kädenpuristus ja hilloa niin ettei heti tule nälkä, eikä tule köyhät liki.
        Ei tavallinen työtätekevä ihminen istuksi ESSON peräpöydässä nortti huulessa.
        Ei duunari kohtuuttomia vaadi vaan kyllä duunari on palkkansa ansainnut kun katsoo miten päällystöllä ei ahneudessa ole mitään rajaa. Vaan porvarithan ovat ajaneet liitojen voiman alas , jotta saataisiin saneltua tiukat riistoehdot uusille työkyläisille.
        Palkanmäääritykseen en viitsi ottaa kantaa , koska luentosi on älykkyyttäni aliarvioivaa kauppakamarinulikan kliseistä höpinää.
        Olen muutamien vuosikymmenien aikana pystynyt hinnoittelemaan itseni sen mukaan, että töitä on löytynyt.
        Muuten luentojesi anti haiskahtaa aivan kauppaopiston käyneen merkantin lörinöiltä

• Järkimies75
        metall-leidi kirjoitti:

Ei firmoilla ole kohdallani koskaan ollut velvoitetyöllistää minut. Mutta olen panostanut itseeni käymällä ensin lukion ja sitten kouluttautumalla ylioppilaspohjaisessa opistossa ammattilaiseksi. Tietysti niin minä kuin moni muukin kurssikavereistani annettuaan ammatti-ihmisen työpanoksen on oikeutettu saamaan myös sitä palkkaa mikä vastaa alallani työskentelevien palkkaa.
        Omassa työelämässäni olen törmännyt suhdanteisiin ja firmojen kannattavuuksiin tai kannattamattomuuksiin,.
        Kannattavuus realiteetit ovat mulle aivan selviä, että turha niistä on tulla mulle luennoimaan.
        Pörssifirmoilta jos kysytään niin mieluummin ne olisivat maksamatta mitään palkkaa vaan käyttäisivät mielellään nykyajan kaleeriorjia jotka saadaan hiljaisiksi uhkailemalla.
        Kyllä minä tiedän, että siivoojan työ on raskasta ja selkeästi alipalkattua.Olen monesti kirjoittanut, että valitettavasti työtä ihmisen hyväksi ei riittävästi arvosteta.
        Minä arvostan työtä kuin työtä, mutta vaikka olen nainen niin en ole hakeutunut naisvaltaisille matalapalkka-aloille.
        Arvostan yrittäjyyttä ja nimenomaan pienyrittäjiä ja tiedän tasan tarkkaan, että joutuu miettimään tarkkaan , että pärjää.
        Mutta olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että pyrin valitsemaan työsaran mistä' saa tuon palkan 20-30 euroa tunti.

Ei X palkan saaminen ole mikään oikeus. Se on vapaaehtoinen sopimus kahden osapuolen välillä. Sananvapaus on oikeus, työn saaminen tai määrätty palkkataso ovat ihmisten toiveita jotka toteutuvat tai sitten eivät.

• Järkimies75
        metall-leidi kirjoitti:

Kappas vaan mikä viisaus, sarjassamme maa on pallo.Yksi jos toinenkin tj on tehnyt kohtalokkaita virheitä ja kun vanha tj on ulostettu niin tilalle on otettu uusi entistä verisempi lahtari. (Niinkuin nyt NokianStephen Elop.)
        Juu pieni panostus on miljoona Euroa, mutta suuret ovat vahingot mitkä osuvat työtätekevien nilkkoihin.
        Kysymys sulle ,kun chefi mokaa monta miljardia ja aiheuttaa suurta vahinkoa niin joutuuko virheen tekijä koskaan ja missään tilanteessa edesvastuuseen?
        EI! Päinvastoin annetaan kultainen kädenpuristus ja hilloa niin ettei heti tule nälkä, eikä tule köyhät liki.
        Ei tavallinen työtätekevä ihminen istuksi ESSON peräpöydässä nortti huulessa.
        Ei duunari kohtuuttomia vaadi vaan kyllä duunari on palkkansa ansainnut kun katsoo miten päällystöllä ei ahneudessa ole mitään rajaa. Vaan porvarithan ovat ajaneet liitojen voiman alas , jotta saataisiin saneltua tiukat riistoehdot uusille työkyläisille.
        Palkanmäääritykseen en viitsi ottaa kantaa , koska luentosi on älykkyyttäni aliarvioivaa kauppakamarinulikan kliseistä höpinää.
        Olen muutamien vuosikymmenien aikana pystynyt hinnoittelemaan itseni sen mukaan, että töitä on löytynyt.
        Muuten luentojesi anti haiskahtaa aivan kauppaopiston käyneen merkantin lörinöiltä

Hyväkään johtaja ei aina pärjää, vaan helposti saa potkut. Ei ne "huonot" formulakuskitkaan huonoja ole, ihan sama juttu. Kilpailu on kovaa, juuri se ajaa firmat tuottamaan parempia tuotteita minulle ja sinulle. Miksi luulet että kännykät ovat lyhyessä ajassa kehittyneet huimasti ja tulleet vielä halvemmiksi?

Ilman taistolaisin termein kuvailemasiasi lahtareita, mikään ei muuttuisi. Kännyköitä myytäisiin kalliilla pääasiassa harvalukuiselle rikkaiden joukolle, ei tavallisille kuluttajille. Duunarit eivät ymmärrettävästi haluaisi kilpailua nuorten ja innovatiivisten nuorten insinöörien taholta, vaan linnoittautuisivat työpaikoille.

Duunarien kannalta tämä olisi ymmärrettävää: turvattu ja leppoisa työ, ei tarvetta uudelleenkouluttaa itseään, mukavat palkat. Mutta jos kaikki firmat toimisivat näin - ja ilman Eloppia ja kumppaneita, näin myös olisi - lopulta kaikki häviäisivät. Miksi? Koska meillä olisi vähemmän puhelimia, vaatteita, ruokaa, ym.

Juuri näin on käynyt maissa joissa ensisijaisena tavoitteena on työläisen aseman "turvaaminen" laeilla ja asetuksilla, eikä sallimalla markkinatalouden toimia.

"Muuten luentojesi anti haiskahtaa aivan kauppaopiston käyneen merkantin lörinöiltä"

Itse asiassa koulutus on tuota ylempi, vaan ei kaupallinen. Se ei tietysti estä tutkimasta perusasioita siitä miten talous toimii. Esson peräpöydässä ei opi kuin ne samat taistolaiset fraasit ja myytit riistäjäporvareista.

• Järkimies75
        Järkimies75 kirjoitti:

Ei X palkan saaminen ole mikään oikeus. Se on vapaaehtoinen sopimus kahden osapuolen välillä. Sananvapaus on oikeus, työn saaminen tai määrätty palkkataso ovat ihmisten toiveita jotka toteutuvat tai sitten eivät.

Ja väärinkäsityksien välttämiseksi sanottakoon että kyllä sinä olet palkkasi ansainnut - muutenhan työnantajasi ei sinua palkkaisi. Siis nykyisen palkkasi; et korkeampaa palkkaa, joka on enemmän kuin työnantajasi suostuu työsoppariisi kirjoittamaan.

Mutta syrjäytyneellä pitkäaikaistyöttömällä tulisi olla oikeus kilpailla työpaikoista ainoalla keinolla jolla hän pystyy kilpailemaan, eli pienemmällä palkkapyynnöllä. Sinulla tai liitolla ei saisi olla mahdollisuutta päättää toisten puolesta. Jos "palkkojen polkeminen" harmittaa, pitää hankkia sellaista osaamista ettei kukaan palkkaa vähemmän osaavaa halvemmalla. Nykyinen systeemi pitää osan ihmisistä työputkessa, ja jättää osan sen ulkopuolelle. Pysyvästi.

• Pieni korjaus

Nykyään alalla myös paljon naisia.

• -Työtön-

Kysymys kuuluu...

Jos Paperimies tienaisi vaikka 100 000 euroa vuodessa, niin keneltä se raha on pois?

Kuka on se joka häviää jos paperimies tienaa?

• otamme rahat

paperimiehen on maksettava työttömille

• housut vyötäröllä
        otamme rahat kirjoitti:

paperimiehen on maksettava työttömille

ota se vyö mukaan, niin

• oma valintainen

ei se ainakaan ole pois työttömältä, joka ei töissä käy. Se on pois yhtiön pussista, ei keltään muulta . Turha itkeä että työtön ei saa esim. 100000/v.Ei ole työttömänä tarkoituskaan saada muuta kuin työttömyyskorvaus ansiosidonnaisen mukaan, ja jos ei ansiosidonnaista saa niin se taas on oma vika jos ei ole halannut omaa selustaansa turvata. Kitinät pois.Jos et ole järjestäytynyt niin ei ole kanttia valittaakaan.Näitä jarjestäytymättömiä tuntuu riittävän, jotka ovat kuvitelleet että työ jatkuu ikuisuuksiin eikä kannata järjestäytyä, turhaan maksaa vaan nekin rahat. Mutta siinä se taas nähtiin, pieni ''säästö'' iso vahinko, mutta oma valinta.

• 1+2

Eihän se ansiosidonnainen riitä kun pariksi vuodeksi,
        ellet jatkuvasti ole jossakin päiviä vähentämättömässä
        toiminnassa.
        Jos joku kitisee, siitä en tiedä, mut moni peruspäivärahalla
        oleva on käyttänyt jo ajat sitten ansiosidonnaisen päivät,
        ehkä uudetkin päivät, useampaan kertaan.

Toiseksi, ihan kaikissa tapauksissa ei synny juurikaan
        mitään eroa toimeentuloon vaihtoehdoilla, töissä pienellä palkalla,
        ansiosidonnaisella tai tyomarkkinatuella.

Esim. Eronnut vuokralla yksinasuva elatusvelvollinen työmarkkinatuella,
        lisäksi asumistuki ja tomeentulotuki.
        Pienestä palkasta maksat kaiken ite, samoin ansiosidonnaisesta, johon
        voi saada vähän asumistukea.
        Ellei tarvi asumistukea ja toimeentulotukea eli asuminen halpaa,
        siinä tapauksessa ansiosidonnaisella elää melkein herroiksi.

• Epäkohtia

Eikun: miksi paperimiehillä on sellainen palkka kuin on, vaikka eivät ole vastuussa yhdestäkään ihmishengestä työssään, vahtivat vain milloin minkäkinlaisia koneita ?

Sensijaan: miksi terveydenhuollossa hoitajien (oli hoitsu minkä niminen ja tasoinen tahansa), palkka on murto-osa siitä palkasta, vaikka hoitsu on ihan suoranaisesti vastuussa potilaiden hyvinvoinnista, terveydestä ja hengissä pysymisestä ? Ja muutkin edut, esim. työaikasellaiset, ovat raskaammassa vuorotyössä paljon huonommat. Siis mitä virkaa on hoitajien etujärjestöillä ?

Mutta hah: onneksi niillä oli niin fiksu edunvalvontaa suorittava possu, että se duunasi niille sellaiset liksat, että työ pakenee ulkomaille.

• kaikki aikanaan

mitä sen on väliä jos menevät ulkomaille, vanhempi väki pääsee putkeen ja on tyytyväinen , nuoremmat saa etsiä uusia uria kuka mistäkin löytää..Kaikella on aikansa, kaikki työ erilaistuu ja loppuu jossain vaiheessa, aikansa kutakin.

• olisko näin

ovatko paperimiehet pätevämpiä ja älykkäämpiä????

• koska ovat töissä

....verrattuna mihin... varmasti ovat, jos näihin elämäntapatyöttömiin verrataan.

• 14+6

Sulla näyttää olevan idioottimaisuus elämäntapana.
        Voit käyttää työttömistö yhtähyvin elämäntapaorjatyöläiset nimitystä.
        Näitä yhteiskunnan lainvoimaisia ilmaistyövoiman hyväksikäyttöpakotteita
        on työttömät velvoitettu tekemään jo 80 luvulta.
        Työttömyys on tapa yhteiskunnalla, ei työttömällä.

• syyt syyllistää mone

tuotannolliset ja taloudelliset

• MURSKAAJA.

PAPERILIITTO ON TYÖTTÖMIEN VIHOLLINEN!

• se välttäähousuja

KALERVO KULLANUPULLA VYÖ ON VIHOLLINEN!.

• 25256

työttömien vihollinen on työtön itse kun ei mene töihin KAIKKI LIITOT ON TYÖTTÖMÄN YSTÄVIÄ, LIITTOON KUULUVAT SAAVAT ANSIOSIDONNAISTA KUN OVAT TYÖTTÖMIÄ.

• 5+20

Ammattiliitot on palkansaajien etujärjestöjä.
        Pitkäaikaistyötön liittoa ei kiinnosta pätkääkään,
        liitot on liikeyrityksiä, mani, mani.
        Työttömyyden venyessä ja liiton päivien loppuessa,
        edessä kelakorvaus ja silpputyöt/pätkätyöt,
        liiton jäsenmaksut käy hankalaksi ja kalliiksi,
        hypätä liiton toimistossa makselemassa
        jäsenmaksu työn pätkästä, Loimaan Viinasenliitto
        tulee tässä vaiheessa halvemmaksi ja helpommaksi.

• heebo.

saahan sittä ansiosidonnaista lomaan kassassatakin

• 25256

mutta jos ei kuulu mihinkään kassaan niin ei saa ja on aika paljon niitä''pettereitä'' jotka valittavat vaan kun ei mitään mistään saa. Sitäpaitsi perusjammppa joka ei kuulu liittoon pilaa vain ja ainoastaan omia etujaan tulevaisuutta silmällä pitäen.O mapalkka ja työehdot siinä pitkällä aikavälillä vaan huononee kun väki AY-liikkeessä vähenee. Ei sen puoleen, sillä mitään väliä minulle ole olen jo putkessa

• JK

EN TIEDÄÄ

• mitä mitä

mitä et tiedä?

• Holkerin kurja
        mitä mitä kirjoitti:

mitä et tiedä?

Viinasenliitto Loi- maan, köyhän hädänalaisen silpputyöntekijän.

• Aforismi.

"Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään jos työ ei huvita"

• pätkä duuni

Paperiliitto OLI ainoa duunarienliitto, jossa palkat olivat kohillaam nuut liitot on olleet nynnyjä ja se näkyy liksoissa. Metalli taitaa olli se kaikkein huonoin, jos pelkkiä palkkoja katselee, nimi soppariin heti ja palkat nousi vain pikkasen. Vappuna marssittu pitkin historiaa. Joissakin mestoissa on käsite "Tuolla on ovi ja siitä voi lahtee".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1579
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      179
      1228
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe