Mitä adventistit

pelkäävät?

Järviradio lähettää hengellisiä ltoja. Alkujuonnon jälkeen heille voi soittaa,ja tehdä kysymyksiä. Adventistien kohdalla olen huomannut että soitto linjoja,ei avata...pelottako adventisteja, joutua julkiseen testiin.....tässä lähetykset.
Ensi maanantaina adv vuoro.

Hengelliset illat Järviradiossa vuonna 2011

(Joka maanantai klo 18.00 alkaen)

03.01.2011 Alajärvi
10.01.2011 Kyyjärvi
17.01.2011 Hell.srk.
24.01.2011 Veteli/Halsua
31.01.2011 Kansanlähetys
07.02.2011 Lappajärvi
14.02.2011 Soini
21.02.2011 Rauhanyhdistys/Perho
28.02.2011 Vapaakirkko
07.03.2011 Urpo ja Torsti
14.03.2011 Hell.srk.
21.03.2011 Alajärvi
28.03.2011 Kortesjärvi
04.04.2011 Rauhanyhdistys/Kokkola
11.04.2011 Urpo ja Torsti
18.04.2011 Riihimäki
25.04.2011 Pääsiäispäivä
02.05.2011 Vapaakirkko
09.05.2011 Urpo ja Torsti
16.05.2011 Hell.srk.
23.05.2011 Adv.srk.
30.05.2011 Kansanlähetys
06.06.2011 SRK:n Ruotsin sisarjärjestö
13.06.2011 Urpo ja Torsti
20.06.2011 Vapaakirkko
27.06.2011 Kyyjärvi
04.07.2011 Kansanlähetys
11.07.2011 Alajärvi
18.07.2011 Veteli-Halsua
25.07.2011 Hell.srk.
01.08.2011 Lappajärvi
08.08.2011 Kortesjärvi
15.08.2011 Riihimäki
22.08.2011 Urpo ja Torsti
29.08.2011 Soini
05.09.2011 Rauhanyhdistys/Helsinki
12.09.2011 Adv.srk.
19.09.2011 Urpo ja Torsti
26.09.2011 Hell.srk.
03.10.2011 Rauhanyhdistys/Espoo
10.10.2011 Alajärvi
17.10.2011 Urpo ja Torsti
24.10.2011 Kansanlähetys
31.10.2011 Veteli-Halsua
07.11.2011 Hell.srk.
14.11.2011 Alajärvi
21.11.2011 Urpo ja Torsti
28.11.2011 Vapaakirkko
05.12.2011 Riihimäki
12.12.2011 Urpo ja Torsti

13

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuntele....
    • Valon Viesti

Ei avata linjoja ei, kun menisi sormi suuhun adventistikirjanoppineilta.
      Eivät osaa adventistit edes Raamattua raukat lukea, saati vastata kysymyksiin asiallisesti. Kehuvat kyllä rinta pystyssä tuntevansa kirjoitukset, mutta eivät ymmärrä raukat kirjoitusten sisältöä. Vertaukset ja kielikuvat vääntävät kirjaimelliseksi ja toisin päin. Lukevat mieluummin jotain amerikassa sepitettyä raamatun sanoma-vihkosta.

• alex-kasi

Minä olen huomannut ihan päin vastoin että adventistit tavallisesti tuntevat Raamatun hyvin - jopa koko Raamatun, mikä on aika epätavallista nykyään, kun suurin osa kirkoista ja lahkoista tähdentävät enemmän Uuttatestamenttia ja jättävät Vanhantestamentin ikäänkuin "vanhaksi" joka ei enää ole niin kiinnostava eikä sitä katsota niin tärkeäksi pelastuksen kannalta.

alex

• Niin ja amen!
        alex-kasi kirjoitti:

Minä olen huomannut ihan päin vastoin että adventistit tavallisesti tuntevat Raamatun hyvin - jopa koko Raamatun, mikä on aika epätavallista nykyään, kun suurin osa kirkoista ja lahkoista tähdentävät enemmän Uuttatestamenttia ja jättävät Vanhantestamentin ikäänkuin "vanhaksi" joka ei enää ole niin kiinnostava eikä sitä katsota niin tärkeäksi pelastuksen kannalta.

alex

' jättävät Vanhantestamentin ikäänkuin "vanhaksi" '

Ei ikäänkuin, vaan on niin, että vanha on vanhaa, tosin arvokasta, mutta uusi on uutta, nykyaikaa.

Hepr. 8:13
        Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Uusi alku, uusi käsky, alkaa Jeesuksen päivistä. SE on uutta, vaikka olisi 2000 vuotta vanhaa . .

1. Joh. 2:7
        Rakkaat ystävät! Käsky, jonka teille kirjoitan, ei ole uusi. Se on se vanha käsky, joka teillä on ollut alusta alkaen, se sana, jonka te olette kuulleet.

Voi alex alex, ihanaa että puolustat adventismia, mutta älä tee sitä väärin perustein. Kyllä adventistit käsittävät, että vanhan liiton kirja on nähtävä uuden liiton kirjan (U.T.) valossa!

• repsukka!
        alex-kasi kirjoitti:

alex

Niin, no tottakai sellainen luulee ja uskoo tuntevansa raamatun kirjoitukset, joka ei itsekkään tunne. Ei alex tunne raamatun kirjoituksia todellakaan, ja siksi hän luulee ja uskoo, että adventistgitkin tuntee raamatun kirjoitukset. Kyllä kai joka lukee osaa, niin pystyy kirjaimellisen näkökentän hakemaan tekstistä - kuka vaan.

• Jerusalemin suutari
        alex-kasi kirjoitti:

alex

Voivathan ne adventistitkin tuntea Raamatun mutta taitavat tästä tuntemastaan sitten poimia ne kohdat, joiden uskovat oppiansa tukevan, unhottaen ne kohdat jotka sotisivat heidän oppiaan vastaan.

• /7/7 Adventistien kohdalla olen huomannut että soitto linjoja,ei avata /7/7

Mikä saa sinut olettamaan, ettei linjoja avata? Älä vihjaile sellaista, ellei sinulla ole minkäänlaista esittää väittämäsi tueksi. Kyllä minulle on muodostunut, että myös adventistit myöntävät, että vain Raamatun pintaa on raapaistu - emme käsitä Raamatun syvyydestä paljoakaan kukaan. Paljon voidaan ymmärtää, mutta suurin osa Raamatun viisautta jää joka jätkältä ymmärtämättä, hengellisen viisauden syvyydet tutkimatta.

• Toimittaja""""

Olin kerran paikalla ja mielenkiintoisen keskustelun aikana toimittaja sulki puhelimen. Me emme tieneet asiasta mitaan, joten oli aika suuri yllatys, kun joku siita soitti, ja tietenkin asia tuli meidan syyksemme. Kuinkas muuten, kun aina on uskottava ensin pahaa...

No, emme me pelkaa mitaan, koska Herra on meidan puolellamme, kuka voisi olla meita vastaan???

• Kuuntelepa Antti...

"/7/7 Adventistien kohdalla olen huomannut että soitto linjoja,ei avata /7/7"

23.5. eli ensi maanantaina. Kuulet sen tuosta järviradion nettiradiosta,jos Turussa ei ole kuuluvuutta. Voit itse todeta että soittolinjoja ei avata. Olen seurannut ohjelmia monta vuotta. Voi kysyä miksi ei avata?

Veikkaukseni on että heidän oppinsa on niin hämmentävä,että eivät halua julkisesti joutua nolattavaksi.

• pyh!

Ei ainakaan teidän törkyllenne kannata linjoja aukaista.

• Pelkäävätkö...

Adventistit tänä iltana, kuuntele järviradiota klo 18.00

• Oli ovela temppu....

Adventisteilta kutsua ulkopuolinen ohjelmaan, siis ei adventisti Erkki Jokisalo luominen-lehdestä. Ainoa joka tiesi,kas nytpä olivatkin puhelin-linjat auki ja sai soittaa ,ja hänelle myös puhelut käännettiin. Vaikka mukana oli adv.naispappi Sirpa Halminen,hänen isänsä Sulo Halminen,ja Jyrki Kero.

Tein huomion että adventistit ovat pulassa,jos ei käsitellä heidän omia oppikysymyksiäänn...aivan kuin Jehovat siinä mielessä.

• Ha haa...

Eivät siis omalla porukalla uskalla pitää puhelin linjoja auki. Ennenkö saa ulkopuolisen vahvistuksen joukkueeseensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe