Moikka!
Olen ajatellut päivittää kameratarvikkeitani ja polttelisi kovasti päivittää samalla tuo kohta 3 vuotta palvellut eos 450d-runkokin. Haluaisin kerralla paremman rungon ja olen lukenut kaiken mahdollisen Canonin tällä hetkellä myynnissä olevista kameroista. 7d vaikuttaisi ainakin "omalta".
Tämän lisäksi haluaisin päivitystä objektiivivarastooni. Tällä hetkellä on siis ollut käytössä tuon 450d:n ja 400d:n kanssa:
- EF-S 18-55mm IS Kit
- EF-S 18-55mm Kit
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
- Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC
Miten nämä putket toimisivat uuden 7d:n kanssa ja mitä tarvitsisin lisää?
Olen opiskelija, joten säästöt käytetään harkiten ja kerralla haluttaisiin hyvät.
Kuvauskohteina minulla ovat luonto/maisemat, ihmiset myös huonoissa valaistuksissa (esim. häissä, urheilutapahtumissa...), koti/sisustus, lapset ja eläimet. Haluaisin myös saada helpommin kuvattua kanssamme eläviä hamstereita, jotka eivät paikallaan pysy hetkeäkään ja ovat pieniä kuin mitkä, tähän varmaan uusi objektiivi?
Osaatteko auttaa?
Toivoisin asiallisia vastauksia.
canon eos 450d --> eos 7d ?
7
388
Vastaukset
- 450D:sti minäkin
Itselläni on suunnilleen sama kalusto, mutta aion kuvata ainakin vuoden vielä 450D:llä. Hankkisin ehkä noiden lasien lisäksi jonkun valovoimaisen kiinteän, esim. 50/1.8 tai 85/1.8. Itselläni nuo ovat tosin jääneet aika vähäiselle käytölle, vaikka kohteet ovat suunnilleen samanlaisia. Kovin suureen lasien vaihto-operaatioon en sinuna lähtisi.
- kehityskohtia
Kiitos vastauksestasi.
Minulla 450d:n kanssa ollut lähiaikoina ongelmia, ja kamera onkin tällä hetkellä huollossa, minkä takia olen rungon vaihtoa miettinyt.
En myöskään aio luopua aiemmista objektiiveistani, haluaisin vain niiden lisäksi uusia erilaisia objektiiveja erilaisiin käyttötarkoituksiin.
Esimerkiksi noilla kittiobjektiiveilla kuvaaminen hämärässä tai huonossa valaistuksessa ei ole tuottanut kovin hyvää tulosta ja kaipaisinkin tällaiseen hämäräkuvaukseen soveltuvaa objektiivia, jolla pääsisi vähän kauemmas kohteesta. Esim. häissä olen kuvannut kahdella kameralla, 400d vakaajallinen kittiobjektiivi ja 450d tuo 70-300mm. 450d:n kuvat olivat huomattavasti parempia kuin 400d:llä otetut, mutta sillä (450d) taas pääsi vain niin lähelle kuvattavaa, ettei esimerkiksi hääpari mahtunut samaan kuvaan.- 450D:sti minäkin
450D:n etu 400D:n verrattuna on suurempien herkkyyksien käyttömahdollisuus. Itse olen kuvannut monet sukujuhlat 450D:llä vakaajallisella kittiobjektiivilla. Kuvissa on sen verran pikseleitä, että niitä voi tarvittaessa rajata jälkeen päin. Uudemmat rungot ovat tässä suhteessa (herkkyys) vielä parempia.
Sigmalla on esim. 17-70/2.8-4, jolla on hiukan parempi valovoima ja pidempi polttoväli.
- Ihmiskuvaaja
F/1.4 50mm on hyvä pottettilasi.
- kehityskohtia
on mulla siis ollut myös 450d:ssä toi kittiobjektiivi, mutta en ihan hirveetä eroa oo huomannu siinä, onko putki kii 400d:ssä vai 450d:ssä.
450d:n kyllä jätän kyllä toki 2. runnoksi, jos se huollosta ehjänä tulee takaisin, on se kuitenkin sen verran paremman oloinen kun 400d, käteenkin..
minkähänlaisella yhdistelmällä saisi kuvattua noita meidän vauhdikkaita pikkuisia hamstereita? - Vieläkin Caanoni
Terve.
Mulla oli ennen 450 ja EF-S 18-55mm IS f/3.5-5.6 EF-S 55-250 IS f/4-5,6. Pari vuotta tuntui mukavilta, mutta sitten teki mieli saada lisää valoa, edes vähän.
Ostin reilu vuosi sitten saksalaiselta Foto Erhardilta tämän: http://www.foto-erhardt.de/product/310354/canon-17-55mm-ef-s-1:2.8-is-usm.html
Näyttää hintakin pysyvän samana, 845 €.
Rajalassa maksaa 1215 €, melkoinen ero.
Tästä olen tykännyt, piirto on hyvä.
Syyskesällä ostin lopuksi Sigman 70-200 f/2.8 II Apo EX DG Macron, tämä lähti Rajalasta. Samalla vaihdoin 450 18-55 ja 55-250 lasit toiseen runkoon EOS 50. Eipä niistä paljoa saanut, olikahan 350-400 euroa. Sigma oli silloin tarjouksessa, noin 690 €. Nyt 969 €, Saksassa nyt 598 €. Tämä sigma ei ole vakaajaa, olisi maksanut ainakin tuplat lisää. Tyytyväinen olen ollut tähänkin, ainoa vika on paino, 1370 g, mutta kuntohan nousee.
Sitä EOS7 mietin pitkään, mutta lopuksi päädyin EOS50, hintakin vaikutti.- kehityskohtia
kiitos vinkistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989