Muistan nähneeni 80-90-luvun taitteessa oikeilla näyttelijöillä toteutetut versiot Lumikista ja seitsemästä kääpiöstä, sekä Prinsessa Ruususesta (en nyt tarkoita suomalaista mustavalkoista versiota).
Ruususesta muistan, että siinä oli hyvin runsaat ja romanttiset lavasteet, sekä kääpiö, joka asui jonkinlaisessa puussa/majassa linnan pihalla.
Lumikista muistan alun, jossa kuvataan linnaa. Kuningatar on ompelemassa ikkunan äärellä ja haaveilee tyttölapsesta. Hän pistää neulalla sormeensa, ja veripisara putoaa lumihankeen. Ja noita taisi tarjota Lumikille vihreää myrkkykampaa.
Kumpikin elokuva on tullut TV:stä Suomessa varmaan parikin kertaa, sillä muistan nähneeni Ruususen ensimmäistä kertaa alle kouluikäisenä ja katsoneeni sitä äitini seurassa.
Elokuvat ovat saattaneet olla myös eurooppalaista alkuperää. Olen hakenut IMDB:stä, mutta sieltä ei ole löytynyt mitään.
Sattuuko joku muistamaan nämä elokuvat? Ne olivat värillisiä, ja kuvan laatu oli muistaakseni sellainen, että ne on ilmeisesti tehty 80-luvulla.
Live action Lumikki ja Prinsessa Ruusunen?
80-luvun lapsi
2
288
Vastaukset
- HMS84
Moi!
Minäkin oon näitä metsästänyt jo kauan.
Youtubesta löytyi jotain, oisko tää:
http://www.youtube.com/watch?v=E7VYWVz1hrE - HMS1984
Ja sleeping beauty
http://www.youtube.com/watch?v=eMcnUwvRpgY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492013Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051707- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001190Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761172- 671140
- 221027
- 48997
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73946- 45927