Hei!
Olen hakenut peruspäivärahaa Kelalta. Työssäoloehtoni täyttyy ja minulla on työkkärin myönteinen lausunto. Miksi Kela haluaa vielä tämän lisäksi todistukset vähintään kolmen vuoden työhistoriasta hakemuksen hylkäämisen uhalla? Kuinka osa-aikaisista, vanhoista työsuhteista lasketaan tuon "vähintään kolmen vuoden" täyttyminen? Omassa esimerkissäni kokoaikaista työhistoriaa on 20 kuukautta (viimeisin työsuhde) ja osa-aikaisia suhteita tätä ennen noin 45 kuukautta.
En ole hakenut korotuksia tms., olisiko syytä?
kolmen vuoden työhistoriasta
1
178
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestä.
Kolmen vuoden työhistoriaa tiedustellaan Kelasta mahdollisesti siksi, koska maksaja selvittää olisiko sinulla mahdollisuus saada peruspäivärahan lisäksi 20 päivälle työttömyyden alkuun 4,42€/pv suuruista korotusosaa.
Tähän 3 - vuoden työhistoriaan käy kaikki työt niiden osa-aikaisuudesta/kokoaikaisuudesta riippumatta.
Lisäksi jos olet hakemuksessa ilmoittanut hakevasi korotusosaa 3-vuoden työhistorian perusteella niin siksi sitä voidaan kysyä. Tilanteesi vaatii kuitenkin tarkempaa asiaan perehtymistä niin olisiko mahdollista olla yhteydessä suoraan Kelan puhelinpalveluun p. 020 692 210.
Lisätietoja korotusosista oheisesta linkistä:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301209104513ML?OpenDocument
Terveisin Kirsi Kelasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897179- 353801
- 453370
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 412302
- 2072282
- 1222202
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401779