Tere nyt kaipaillaan hieman sisäpiiritietoa tukkuliikkeiden aleryhmäluokkitteluista.
OVH:t han on jo pirun paljon valmistaja ilmoittaaa ohv:ta korkeammat,jotta ale% on isot.
Sähkötukkujen hinnastojen aleryhmät
11
1599
Vastaukset
- K.Kivelä
Valmistajat eivät ole moniin vuosiin saaneet lain mukaan ilmoittaa ohjehintoja tuotteilleen. Sen takia ei ole aikoihin ollut nk. mustaa kirjaakaan, jossa oli valmistajien ja maahantuojien antamat hinnat. Ne olivat silloin muuten samat tuoteryhmittäin eri valmistajilla eli silloin oli ilmiselvä kartelli. Se, että ne nykyäänkin ovat samat, johtuu puhtaasti sattumasta eikä kartellista koska kartellithan ovat kiellettyjä nykyään.
- Sähkökioski
Terve
Mulla on kaikkien tukkureiden hinnastot koneella joka ikisestä tuotteesta,
siinä on helppo vertailla saman tuotteen hinnoittelua eri tukkureilla.
Ovh:t ei ole samoja eikä myös aleprosentitkaan, joten valmistajat ei niitä määrää.
Nettohintoihin vaikuttaa paljon se millaiset vuosiostot sulla on ja että ostatko yhden, kymmenen, sata vai tuhat kpl/metriä.
Saman tuotteen hinnoittelu eri tukkureilla voi olla esim näin:
OVH € ALE% LISÄALE% NETTO €
Tukkuri 1 100 27 0 73
Tukkuri 2 110 33 5 70
Tukkuri 3 120 29 5 81
Tukkuri 4 130 45 10 64
Tukkuri 5 140 55 0 63
Nyt jos tuo halvin tukkuri on kauempana kun kallein, niin eikun vaan pähkäilemään että mikä se loppujenlopuksi tulee halvimmaksi.- Sähkökioski
Aha, ei näköjään tykänny välilyönneistä tuo taulukko, siksi näyttää niin sekavalta.
Jokatapauksessa esim tukkuri 5:n
ovh = 140€
ale% = 55%
lisäale% = 0%
netto = 63€
Tätä rataa........
- sähkötys
kiitokset näkemyksistä. Minulla on pääsy kahden eri kaverin kautta SLO:n ja Elektron sekä Onnisen valikoimiin. Heti kun massalaskenta on valmis niin laitan tuotelistan molempien firmojen kautta kaikille niin katsotaan mitä on lopputulema.
Vielä kysyn,että onkin ABB:n ja Ensto/Schneiderin tuotteissa mitään suurempaa hinta /laatu tai toiminnallisuus eroja?
Monesti olen huomannut yleisestikin tarjouslaskennoissa että tä hinnat vaihtelee riippuen vähän kuka setä tai täti tarjouksen antaa. Jännää sinänsä.- Toinen nimimerkki
No ainakin Telemecaniquen tuotteet ovat laadukkaampia kuin ABB:n.
Minä nykäisen usein hatusta prosentit, ja ne riippuvat siitä, ostaako asiakas viisi tai viisitoista kontaktoria.
On tietysti asiakkaita, joilla on kiinteät alennusprosentit. Joillakin 30, joillakin 70. Riippuu aivan siitä, onko asiakas urakoitsija vai jälleenmyyjä, ja volyymi vaikuttaa huomattavasti.
Aivan turha on tulla tällä palstalla noita prosentteja kyselemään, kyllä ne ovat kahden kesken sovittuja, eikä niitä levitellä julkisuuteen. - 55+5
"Vielä kysyn,että onkin ABB:n ja Ensto/Schneiderin tuotteissa mitään suurempaa hinta /laatu tai toiminnallisuus eroja?"
Sellanen ero on että ent. Enston kama nyk.ABB on paskaa ja Schaiderin strömfors taas laadukasta.
Mynti hinnat on varmasti erilaisia ero sähköfirmoissa joka on kai ihan luonnollista! se olis kummaa et kaikilla olisi samat hinnat.
- Jpe-
ABB/Ensto ja Schneider ovat molemmat laadukkaita, useinmiten laatuerot on vain mielikuvissa. Tietysti molemmilla on omat heikot tuotteensa, mutta harvoin kummaltakaan nähdään mitään tosi sekundaa.
- oohmi
Minusta tämä keskustelu ei kuulu muille kuin sisäpiirille,eikä näille kaduntallajille.
- varaston täydennystä
Mitähän mahtaa eriväriset keviteipit kustantaa vaikka könttäalennuksilla.
- sähkötys
Kiitokset kommenteista. Palaan asiaan kun on tarjoukset tiedossa.
ale% pystyy kivasti laskemaan ovh:n hinnaston kautta. Luulen,ett osa tuotteista on toisilla edullisempia kuin toisilla, eli joutuu ostelemaan ristiin saadaakseen parhaat hinnat. Näin se on yleensä mennyt ihan jokaisen hankinnan ja isomman kokonaisuuden kanssa Tosin ei sitä maailman ääristä kannata lähteä hakemaan.- acdc111
Onko Exxact-sarjasta mitään kokemuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835