Tänään tajusin sairastavani BEDiä

kuihtunutkedonkukka

Olen murrosikäni jälkeen kokoajan ollut laihduttamassa, mutta kertaakaan en ole siinä onnistunut pysyvästi. Olen tiennyt, että syömishäiriöni on poikkeava ja ajatellut ettei kukaan muu ole tällainen. Päässäni naksahtaa ja ahmin ja ahmin ruokaa. Syön salaa. Joka päivä on uusi yritys, mutta turhaan. Aamiainen on aina terveellinen, mutta päivän aikana repsahdan.

Olen ennenkin kuullut BEDistä, mutten ole tiennyt mikä se on. Tänään sattumalta luin siitä netistä ja suuni lävähti auki MINULLA ON BED. Olin järkyttynyt. Nyt syömishäiriölleni on nimi. Olin aivan pois tolaltani, minua alkoi itkettää ja päätin siltä istumalta (juuri hetki sitten ahmittuani vatsan pullolleen) tehdä muutoksen.

Luin BEDiä sairastavien kokemuksia ja ne kuulostivat täysin minulta. Järkyttävää oli lukea myös se, että BEDiä sairastaneet ovat lihonneet vuosien aikana kymmeniä kiloja. Itse lihoin parissa vodessa n. 15kg ja nyt paino on pysynyt samassa vuoden ajan. Välillä laskenut säälittävien laihdutus yritysteni vuoksi, mutta pian taas noussut lähtöpisteeseen. Olen 174cm pitkä ja painan about 84kg tällä hetkellä. Ylipainon puolella siis olen. En silti sanoisi itseäni ylipainoiseksi, koska harrastan liikuntaan joten lihakseni ovat hyvässä kunnossa jne, enkä näytä ulkoa päin lihavalta, joskin siltä että hieman olisi kiinteytyksen varaa. Sama se miltä nyt näytän, mutta muutaman vuoden päästä näytän taatusti sumopainijalta jos en pääse tästä eroon.

Mietin jo että tilaanko ajan johonkin syömishäiriöklinikalle, mutta päätin itse yrittää lopettamista tosissani. Tänään on mennyt hyvin sen jälkeen kun tein päätökseni. Toivottavasti se myös pitää. Tällä hetkellä olen ainakin kovin järkyttyny löytämästäni "diagnoosista". En uskalla kertoa ahmimisestani avopuolisolleni.. olen tähänkin asti salaillut häneltä ahmimisen.

3

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asffffvv

Et varmasti parane tuolla tyylillä. Avoimmuutta peliin ja mieluiten vertaistukea muilta, jotka haluavat tosissaan päästä sairaudestaan eroon ja aikovat sen oikeasti tehdä. Yhdessä ruoskitte toisenne eroon tästä sairaudesta, tämä edellyttää ehdottomasti avoimmuutta.

Jos salaat, et parane koskaan. Kannattaa laittaa asiat kuntoon vielä kun homma ei ole lähtenyt täysin käsistä.

• kuihtunutkedonkukka

Tästä asiasta on ihan hiton vaikea puhua kenellekkään. Kuvitelkaa miten noloa on kertoa että mä ahmin ruokaa ku hevonen. Olen samaa mieltä kuitenkin sinun kanssasi siitä mitä kommentoit. Siksi eilenkin illalla sohvalla makoillessa mietin että nyt kerron avokille tän. Mietiskelin ja keräsin rohkeutta kunnes sain suustani ulos sen verran, että "minulla on asiaa sinulle". Tyyppi oli sillon just tietokoneella eikä tyyliin ottanut kuuleviin korviinsa. Mulle tuli sellainen olo että tuo ei edes ansaitse tietää mun asioitani. Jotenkin loukkaannuin tilanteesta kun olin koittanut rohkaista itseäni ja sit toinen vastaa että tässä ois nyt tää juttu kesken. Eli luovutin sitten. Muutenkaan en tiedä hyödyttääkö sille kertoa asiasta, ku musta on monesti tuntunut ettei se ota tosissaan mulle tärkeitä asioita. Tämän episodin jälkeen ennen nukkumaan menoa vielä vihjaisin avomiehelleni että "mun mielestä sä oot kauheen välinpitämätön, etkä pidä sellaisia asioita minään jotka ovat mulle tärkeitä. Mulla on nytkin asioita elämässäni joita en ole kertonut sinulle tästä syystä". Eikä se ollut vielä tässäkään vaiheessa kiinnostunut. Se vaan hymähtä vastaukseksi tyyliin "jaa". Vanhempiini minulla on niin huonot välit etten ikinä menisi avautumaan tästä asiasta heille. Eikä minulla ole niin läheistä ystävääkään. Avomies on siis ykkösvaihtoehto, mutta ei sekään nyt hyvältä näytä.

• gfdgfdgffg

Jos häntä ei ongelmasi kiinnosta niin hän ei varmaan ole se, jolle sinun kannattaa mennä asiaa selittämään. Jos sinulla ei ole muita kenelle asiasta puhua niin varaa aika lääkärille ja mene hänen kanssaan keskustelemaan ongelmastasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe