Näin "Läk.opislelija"

Palstan seurailija

esitteli omaa "tietämystään".

#Yleensä henkilöt, jotka sairastuvat hometautiin ovat jo hyvin ahkeria seuraamaan omia tuntemuksia. Siis seurataan jokaista nipistelyä tai kolotusta. Taustalla voi olla stressi tai esim. ero tai yksinäisyys ja sitten hometaudista (jos se yleensä on sitä) tulee maailman tärkein asia. Tähänkin ketjuun on kirjoitellut monia kirjoituksia vain tietyt henkiöt. Jotkut jopa vastaavat omiin kirjoituksiin. Tämähän juuri kuvaa kirjoittajan yksinäistä elämää. Omasta itsestään on tullut siis ainoa seurustelukumppani.
En nyt sitten enään kommentoi tästä asiasta, mutta muistakaa, että kaikki oireilu ei tule homeesta ja suunnatkaa katseenne jonnekin muualle pois omista "sairauksistanne".#

Vaikuttaa että henkilö on valinnut väärän alan eli itselleen aivan ylivoimaisen vaikean. Resurssit eivät riitä.
Tai sitten lääketieteellisessä maailmassa ollaan kirkkaasti jälkijunassa siitä mitä maailmassa tapahtuu!
Tai ehkäpä asia saattaa olla niin, että molemmat ovat kuin huppu silmillä.

Vieläkö tämä maa on niissä Stalinin ajan "huuruissa"?

12

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Vaikuttaa että henkilö on valinnut väärän alan eli itselleen aivan ylivoimaisen vaikean. Resurssit eivät riitä.
      Tai sitten lääketieteellisessä maailmassa ollaan kirkkaasti jälkijunassa siitä mitä maailmassa tapahtuu!"

      - Tuskinpa asenne yksilökohtaista ollenkaan, vaan leimannee koko alaa.

      Miksi lehdistä voi esimerkiksi lukea tällaisia juttuja? Lainaus:

      Marika Krook: Lääkärit antoivat elinaikaa vain vuoden

      Julkaistu: 20.05.2011 09:49

      Marika Krook sai lääkäriltä rajun diagnoosin selittämättömiin oireisiin.

      Nyt tervehtynyt laulaja Marika Krook kärsi vuosia selittämättömistä oireista. Lääkärit antoivat aluksi elinaikaa vain muutaman vuoden.

      - Suomessa olisi tarvetta lääkäreille, jotka osaavat katsoa ihmistä kokonaisuutena ja osaisivat hoitaa niin sanottuja näkymättömiä sairauksia, musikaalitähti toteaa.

      Krook tietää mistä puhuu, sillä hänellä on asiasta omakohtaisia kokemuksia. Vajaa kymmenen vuotta sitten hän alkoi kärsiä omituisista oireista – jalat eivät tuntuneet tottelevan käskyjä ja menivät välillä tunnottomiksi.

      - Pahimpina päivinä en pystynyt edes kävelemään. Minulla ei ollut kipuja, mutta jalat olivat tunnottomat. Tuntui siltä, että liikkumisimpulssit eivät kulkeneet aivoista jalkoihin, Krook kuvailee tuntemuksiaan.

      Krook hakeutui oireidensa takia lääkäriin, mutta siellä häntä ei ymmärretty.

      - He suurin piirtein nauroivat ja sanoivat, että olen vain pelannut liikaa tennistä. Minut lähetettiin ortopedille, vaikka todellisuudessa ongelma ei ollut jaloissa vaan aivoissa.

      Löysi italialaisen vatsalääkärin

      Lopulta Krook sai neurologin kautta lähetteen magneettikuvauksiin. Sieltä hänet toimitettiinkin suoraan sairaalaan. Krookilla todettiin paha selkärankatulehdus ja lääkäreiden arvio toipumismahdollisuuksista oli raju.

      - He tutkailivat papereitaan ja totesivat, että minulla ei ollut montaa vuotta elinaikaa, Krook muistelee.

      Koska lääkäreiden mukaan mitään ei ollut enää tehtävissä, Krook päätti kieltäytyä hoidoista. Hän ryhtyi etsimään apua muualta ja törmäsi monen mutkan jälkeen italialaiseen vatsalääkäriin, joka tyrmäsi Suomessa tehdyt diagnoosit vääriksi.

      - Hänen mukaansa minulla oli ollut vatsaongelmia niin kauan, että ei ollut ihme, että jotain tällaista tapahtui. Hän määräsi minut vuoden vauvanruokakuurille ja siitä alkoi parantuminen, Krook kertoo.

      "Vaikea läksy"

      Kaiken kokemansa jälkeen Krook haluaa auttaa samassa tilanteessa olevia ihmisiä ja edistää ajatusta lääketieteestä luovana alana. Hän kaipaa parempaa hoitoa näkymättömien sairauksien hoitoon.

      - Näkymättömät sairaudet ovat vaivoja, joiden syy ei ole helposti selvitettävissä. Suomessa on todella hyvät kirurgit ja esimerkiksi syöpähoito on huippuluokkaa. Suuri tarve olisi kuitenkin erikoislääkäreille, jotka näkisivät ihmisen kokonaisuutena ja osaisivat tarvittaessa delegoida potilaan eteenpäin eri alojen asiantuntijoille, hän toteaa.

      Oman sairausaikansa Krook näkee elämänsä vaikeimpana ajanjaksona, joka kuitenkin on muovannut hänestä sen ihmisen, joka hän nyt on.

      - Sairaus oli vaikein läksy, mitä olen joutunut elämässäni kokemaan. Nyt pystyn kuitenkin jo olemaan siitä kiitollinen. Sairauden myötä olen tajunnut paremmin omaa persoonaani ja oppinut paljon niin puolisona, äitinä kuin taiteilijanakin. Nyt tiedän entistä selkeämmin, kuka olen ja mitä haluan, Krook summaa.

      http://www.iltasanomat.fi/viihde/marika-krook-laakarit-antoivat-elinaikaa-vain-vuoden/art-1288390363625.html

      • Lääkärit siis suurin piirtein nauroivat Krookille - miten kuulostaakaan niin tutulle?

        Huomionarvoista oli etenkin tämä kohta:

        "Kaiken kokemansa jälkeen Krook haluaa auttaa samassa tilanteessa olevia ihmisiä ja edistää ajatusta lääketieteestä luovana alana. Hän kaipaa parempaa hoitoa näkymättömien sairauksien hoitoon.

        - Näkymättömät sairaudet ovat vaivoja, joiden syy ei ole helposti selvitettävissä. Suomessa on todella hyvät kirurgit ja esimerkiksi syöpähoito on huippuluokkaa. Suuri tarve olisi kuitenkin erikoislääkäreille, jotka näkisivät ihmisen kokonaisuutena ja osaisivat tarvittaessa delegoida potilaan eteenpäin eri alojen asiantuntijoille, hän toteaa."

        o o o

        So, milloin homeongelmatkin aletaan ottaa vakavasti?

        Tuntuu, että lääkärit tässä ovat sairaita vähätellessään ja mitätöidessään sairastuneiden oireita!


      • sanasinko kirjoitti:

        Lääkärit siis suurin piirtein nauroivat Krookille - miten kuulostaakaan niin tutulle?

        Huomionarvoista oli etenkin tämä kohta:

        "Kaiken kokemansa jälkeen Krook haluaa auttaa samassa tilanteessa olevia ihmisiä ja edistää ajatusta lääketieteestä luovana alana. Hän kaipaa parempaa hoitoa näkymättömien sairauksien hoitoon.

        - Näkymättömät sairaudet ovat vaivoja, joiden syy ei ole helposti selvitettävissä. Suomessa on todella hyvät kirurgit ja esimerkiksi syöpähoito on huippuluokkaa. Suuri tarve olisi kuitenkin erikoislääkäreille, jotka näkisivät ihmisen kokonaisuutena ja osaisivat tarvittaessa delegoida potilaan eteenpäin eri alojen asiantuntijoille, hän toteaa."

        o o o

        So, milloin homeongelmatkin aletaan ottaa vakavasti?

        Tuntuu, että lääkärit tässä ovat sairaita vähätellessään ja mitätöidessään sairastuneiden oireita!

        Koettu on, että lääkärit vähättelevät ja kävelevät päältä.

        Lainaus:

        Moni kärsii kipunsa ilman apua

        Keskiviikko 4.5.2011 klo 09.22

        Kipukokemuksia selvittäneeseen kyselyyn vastanneista vain yksi kymmenestä oli saanut jatkuvan kivun hallintaan.

        Lähes 90 prosenttia vastaajista kärsi kivuistaan jatkuvasti.

        Kyselyn mukaan potilaat pelkäävät lääkärin vähättelevää suhtautumista. Terveyskeskuksista apua hakeneilla oli lähes poikkeuksetta kielteisiä kokemuksia lääkärin suhtautumisesta kipuun. Osa vastaajista oli myös turhautuneita hoitovaihtoehtojen vähyyteen.

        Kroonisesta, yli kolme kuukautta kestäneestä kivusta kärsii jossakin elämänsä vaiheessa lähes puoli miljoonaa suomalaista. Kroonista kipua aiheuttavat esimerkiksi nivelreuma ja nivelrikko, migreeni, leikkaukset ja syöpä.

        Verkkokyselyyn vastasi lähes 2 000 ihmistä, joista valtaosalla oli tuki- ja liikuntaelinten kipuja. Neljä viidesosaa oli naisia. Kyselyn teetti lääkeyhtiö Mundipharma.

        STT

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2011050413656222_tr.shtml


      • sanasinko kirjoitti:

        Koettu on, että lääkärit vähättelevät ja kävelevät päältä.

        Lainaus:

        Moni kärsii kipunsa ilman apua

        Keskiviikko 4.5.2011 klo 09.22

        Kipukokemuksia selvittäneeseen kyselyyn vastanneista vain yksi kymmenestä oli saanut jatkuvan kivun hallintaan.

        Lähes 90 prosenttia vastaajista kärsi kivuistaan jatkuvasti.

        Kyselyn mukaan potilaat pelkäävät lääkärin vähättelevää suhtautumista. Terveyskeskuksista apua hakeneilla oli lähes poikkeuksetta kielteisiä kokemuksia lääkärin suhtautumisesta kipuun. Osa vastaajista oli myös turhautuneita hoitovaihtoehtojen vähyyteen.

        Kroonisesta, yli kolme kuukautta kestäneestä kivusta kärsii jossakin elämänsä vaiheessa lähes puoli miljoonaa suomalaista. Kroonista kipua aiheuttavat esimerkiksi nivelreuma ja nivelrikko, migreeni, leikkaukset ja syöpä.

        Verkkokyselyyn vastasi lähes 2 000 ihmistä, joista valtaosalla oli tuki- ja liikuntaelinten kipuja. Neljä viidesosaa oli naisia. Kyselyn teetti lääkeyhtiö Mundipharma.

        STT

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2011050413656222_tr.shtml

        Tutkimus: Jopa lääkärit vähättelevät psoriasista
        http://www.iltalehti.fi/terveys/2011051713730772_tr.shtml

        - Mitäpä lääkärit eivät vähättelisi? Kaikkea muuta paitsi sitä, kun heihin itseensä sattuu?


    • "Vieläkö tämä maa on niissä Stalinin ajan 'huuruissa'?"

      - Eikun Kekkoslovakian.

      Huom!

      "Läk." niin kuin Läkerol vai Dracula?

    • Peili tarpeen

      Kyllähän sekin kertoo paljon, kun katsoo pahimpien vollottajien kirjoittelujen ajankohtia. Esimerkiksi vappuna ei ole muuta tekemistä kuin valutella yksinäisyydessään kitkerää sappeaan julki. Sitten ihmetellään miksi kaikki kaikkoavat ja karttelevat.

      • "Kyllähän sekin kertoo paljon, kun katsoo pahimpien vollottajien kirjoittelujen ajankohtia. Esimerkiksi vappuna ei ole muuta tekemistä kuin valutella yksinäisyydessään kitkerää sappeaan julki."

        - Kirjoitan joka päivä, eikä tuleva juhannus tai muutkaan juhlapäivät ole poikkeus. Sikolätissä rypemisen voi jättää väliin.


    • Peiliinkö toljotit?

      Lauantai aamuna aikaisin.
      "Sitten ihmetellään miksi kaikki kaikkoavat ja karttelevat".
      Ilmeisesti katsoitkin jo ennen aamupuuroa peiliin kunnolla kun tulit tänne vollottamaan 09:36 kesäisenä lauantaiaamuna. Turhanpäiväinen p”'”kanjauhaja taidat ollakin . Et ole yhtään parempaa puuta kuin kukaan toinen.
      Luulotautia se vaan kohdallasi on.

    • Tarrrrrkkkk

      Huom !! Olkaa tarkkana. Joukossamme on oikolukija, joka puuttuu jokaiseen kirjoitusvirheeseen.

      • "Huom !! Olkaa tarkkana. Joukossamme on oikolukija, joka puuttuu jokaiseen kirjoitusvirheeseen."

        - Ennen välimerkkejä ei jätetä välilyöntejä. Käsitelty jo ensimmäisellä luokalla koulussa.


    • virheeeee

      Juu .. Kannattaa tarkistaa viesti jollakin äidinkielen lehtorilla, ennen kuin laittaa sen tänne. Homeallergiaa sairastavat ovat kas niin tarkkoja ja puuttuvat jokaiseen mahdolliseen virheeseen, minkä ympäriltä löytävät.

      Hee hee.. tais tulla kirjoitusvirheitä. Kuka homesairas huomaa ??

      • Oikeaa välittämistä

        Kersojako palstalla, ja vielä "rakkauden puutteessa" tai perushellyyden. Sitähän sattuu paremmissakin piireissä jos kukaan ei välitä! Jos vielä äippäkin perjantai-iltana pukaa huntin kouraan ja sanoo vain "heippa pyhäiltana nährään".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe