Olen 42-v mies ja ahdasmielisen uskovaisperheen uhri. Ja voi tätä riemua
kun olen vihdoinkin ns. uskaltanut (pari vuotta sitten) tulla ulos "kaapista"
ja tunnustaa uskoni: EN USKO JUMALAAN. Siitä alkoi hyvä oloni.
Mulle koitettiin kakarasta saakka syöttää sitä uskontoskeidaa että
Jeesus tulee sun sydämees, rukoile blaa blaa. Ja kun alkoi elämä mennä
vähän huonosti työttömyyden ja avioeron vuoksi, niin edelleen koitin
olla tapauskossa ja käydä kirkossa, lukea raamattua ja olla muka uskossa
jotta ns. Jumala kuulisi minua ja auttaisi. Mutta aina homma palautui
siihen samaan: mä vaan EN usko noihin höpö-höpö-juttuihin eikä ne ole
koskaan auttaneet mua mitenkään. Joten kun annoin periksi omalle
minuudelleni ja ymmärsin ja koin että elämä kantaa ihan vaan sellaisenaan
ilman mitään palvontarituaaleja, niin olipas helpotus. Joku taho on varmaan
tän maailmankaikkeuden luonut joskus jossain mutta kirkkojen ja oppien
opettamaan jumalaan en usko. Uskon siihen elämään minkä näen, koen,
ymmärrän enkä muuhun. t. Nimim. Ateisti-1969
Parannuin: Luovuin uskosta
28
211
Vastaukset
- Hyvä hyvä
Hienoa! Onnittelut!
Hienoa kuulla että olet saanut kokea tämän helpotuksen tunteen. Itsellenikin oli aikoinaan suuri helpotus kun erosin kirkosta. :)
Onnea! En osaa samaistua tunteisiisi, kun en ole koskaan uskossa ollut tai yrittänytkään olla. Siksi olin hämmentynyt, miten vahvasti vanhempani aikoinaan reagoivat siihen, että erosin kirkosta. Eihän kirkko tai uskonto ollut koskaan minulle merkinnyt mitään.
- Juhani Jesaja
Tervetuloa täysijärkisten valtakuntaan.
On todella merkillistä,että huomattava osa lajitovereistamme uskoo Maagisen TaikaJimin monitoroivan aivan kaikkea puuhailuamme. Kirjoituksestasi päätellen et ole koskaan uskossa ollutkaan. Olet vain yrittänyt noudattaa uskonnollisia tapoja omassa voimassasi.
Et ole voinut luopua sellaisesta, missä et ole koskaan ollutkaan.- ...
"Kirjoituksestasi päätellen et ole koskaan uskossa ollutkaan."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti - Jaakob rehellisenä
Oikeasti palvon Saatanaa niin perkeleesti! Ylistetty olkoon Saatana!
Ja Jaakob pitää nyt turpansa kiinni kun ei todellakaan tunne muiden asioita paremmin kuin he itse.
Taidat pitää itteäs yli-ihmisenä kun kerran voit väittää mitä muut ajattelevat ja mitä muut ovat kokeneet.
Yksi syy lisää taas minulle olla uskomatta jumalhahmoihin ja ikivanhoihin uskonnollisiin dokumentteihin jos ne tekevät minusta sinunlaisen, tilannetajuttoman idiootin.- Jaakob on sekaisin
Jaakob rehellisenä kirjoitti:
Miksi se on aina jaakobinlaiset jokta luulevat olevan kyvyssä määrittelemään kuka on uskova ja kuka ei.
Jaakob itsekkin rikkoi raamattunsa käskyjä ja tuomitsi itsensä helvettiin! - sefsf
Oletko multinikki punapersepaviaani? no sehän tiedetään.
Sano morjensta veljellesi, hänellä on sentään ystäviä kun ei ole sinunlainen idiootti. - O'ou
Sinä Jaakob et pysty toisesta ihmisestä päättelemään hänen kirjoituksensa perusteella, kuinka "oikeassa" uskossa hän on ollut. Et kykene millään tavalla kyseenalaistamaan toisen ihmisen uskoa. Tuo väitteesi on vain sinun epätoivoinen selitysyrityksesi sille tosiasialle, että joku voi todellakin tulla järkiinsä ja luopua uskosta.
p.s. Myös minä olin aikoinani uskossa. - Tiesitkö)
Aika rajua kutsua Jeesusta Paviaaniksi.
paviaanit eivät nuuhki hikisiä pallejaan, toisinkuin me Kristityt
Nuuhkimisiin - Jeesus möytä!! - vain enkeli
Jaakob rehellisenä kirjoitti:
Moni palvoo saatanaa oikeasti, mutta saatanakin on Jumalan juoksupoika. Jumala loi enkelin, joka oli kerubi, mutta joka nousi kapinaan Jumalaa vastaan.
Hes. 28
13. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen. - Veikkaanpa
Niinhän se aloittaja sanoikin, ei koskaan todella uskonut siihen skeidaan, mutta nyt lähti kulissitkin. Saa vapaasti olla kuka on. Varmaan suurin osa "uskovista" odottaa hetkeä kun ei tarvitse esittää enää kristittyä.
Hienoa!
- Jumalan lahja
Turha sitä uskoa on pusertaa jos sitä ei ole. Jumala kyllä sen lahjoittaa joka uskoon haluaa tulla.
- arjuuna
Todellinen uskosta luopuminen edellyttää myös käsitemaailmastsa elämisestä luopumista,
ei riitä pelkkä jumauskosta luopuminen pitää luopua kaikesta uskosta jonka me olemme saaneet psykologisena perimänä eli perisyntinä
Se on todellinen ylösnousemus, koska ihminenelää silloin aivan uudessa henkisessä ulottuvaisuudessa - heh heh
Reikäjuustoevoluutioon uskoo vain...
...no, jätän sanomatta tällä kertaa.- ba-ba-ba-ballo
Kreationismi on pelkkä jättimäinen aukko, johon on työnnetty iso korkki. Korkissa lukee "Jumala"
- olet6 rehellinen
Et ole luonpunut mistään. Kirjoituksesi mukaan et ole koskaan ollut uskossa: myönnät olleesi tapauskossa ja olet yrittänyt omissa voimissasi sinitellä uskovasi. OIkeammin sanottuna olet luopunut inhimillisen tapauskonnollisuuden ja lakihenkisyyden ikeesä. Sillä ei ole mitän tekemistä todellisuuden kanssa, kun ihminen syntyy uudesti ylhööltä, tulee uskoon ja saa sisäisen vapuden. Kyllähän ihminen kokee valtavaa vapautta kun jokin kahle kirpoaa - sinulle on tapahtunut nyt näin.
Kuitenkin Jumalan Pyhä Henki eí ole sinua jättänyt ja voi alkaa kutusumaa sinua luoksensa jossakin elämäsi vaiheessa. Olen vapaudestasi onnellinen, koska tuollainen tapauskonnollisuus ei auta eikä pelasta ketään.
Ethän tunnustaudu vieläkään ateistiksi - uskot että Jumala obn luonut kaiken. Sibnä vain et ole päässyt todella kontaktiin tuon Luojan kanssa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733325
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681899Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311891Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161441- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251296Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53955