KYSELY JATKUU

Utelias tulee aina vain utelia

Edelliseen viestiini vastasi vain muutama ihminen, nyt toivon hieman suurempaa osaanottoa... Helpotan nyt hieman, kysyn vain yhden kysymyksen.
Uskotko siis Jumalaan?

18

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NOOAKKI

      kumma kysymys.....tarvitko
      vahvistusta puoleen tai toiseen.
      Tosikumma juttu jos jumala olisikin
      satuolento mekin olisimme sattuman
      tulosta. Miten ihminen olisi sattuman
      seuraus, koska niinkin älykäs kuin hän on, ei tunne oman kehonsa toimintamekanismeja vielä paljonkaan
      vaikka on tutkittu vuosituhansia.
      varmaan menee miljoona vuotta eikä sittenkään kaikkea osata selittää.
      tämäkö kaikki sattumaa. siis pakkohan
      jumalaan,tai sen kaltaiseen on uskottava ainakin kymmenentuhatta vuotta. kysymys ei ole vielä ajankohtainen.

      • APINAmies

        Etanakin voi olla älykäs jos itseään toiseen etanaan vertaa. Ihminen vaan luulee olevansa älykäs kun ei älykkäämpää ole tavannut tai havainnut.

        Ei se etanakaan ihmistä havaitse tai tajua.


      • E-Z Supernova nitro across riv
        APINAmies kirjoitti:

        Etanakin voi olla älykäs jos itseään toiseen etanaan vertaa. Ihminen vaan luulee olevansa älykäs kun ei älykkäämpää ole tavannut tai havainnut.

        Ei se etanakaan ihmistä havaitse tai tajua.

        Koskas ihminen sitten on tavannut tämän älykkäämmän puolen? ettei vain olisi sellaista pikkupoikien peloittelua, sellaiset ufot!


      • APINAmies
        E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:

        Koskas ihminen sitten on tavannut tämän älykkäämmän puolen? ettei vain olisi sellaista pikkupoikien peloittelua, sellaiset ufot!

        Siis justhan mä sanoin että EI oo tavannut. ..Siis EI oo.

        EI


      • E-Z Supernova nitro across riv
        APINAmies kirjoitti:

        Siis justhan mä sanoin että EI oo tavannut. ..Siis EI oo.

        EI

        Niinhän mäkin sanoin, enkä o muuta väittäny..

        Alunperin ton viestin ei edes pitänyt olla sulle! vaan "APINAmiehellä on yksi kivi liikaa kengässään"-palstalle.

        APINAmies: "we can't go on with suspicious minds"


      • E-Z Supernova nitro across riv

        "Kysymys ei ole ajankohtainen", voi tätä pakanallisuuden ja kerettiläisyyden ja harhaoppisuuden aikaa! Taitaa olla Lutherin Luther sun joku läheine ystäväs, kun tälläisiä puunistuttamis-teorioita viskelet ihmisten naamoille! Jeesus tulee kuin varas yöllä, voiko silloin sanoa kun Jeesus vaatii tiliä, vastata Jeesukselle sanoin "Kysymyksesi ei ole ajankohtainen!"


      • APINAmies
        E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:

        Niinhän mäkin sanoin, enkä o muuta väittäny..

        Alunperin ton viestin ei edes pitänyt olla sulle! vaan "APINAmiehellä on yksi kivi liikaa kengässään"-palstalle.

        APINAmies: "we can't go on with suspicious minds"

        jaaha


    • Richard

      Hei.
      Uskon Jumalaan ja Kristukseen.
      Minulle Jumalan edustaa rajatonta rakkautta, viisautta ja ymmärrystä.
      Kristus on Jumalan poika (kuten raamattu opettaa) ja hän on myös yhdessä Jumalan kanssa hyvän henkimaailman "pomo".

      Iloa ja valoa

      • Tomppa

        Luulenpa, että suurin osa, jotka tähän vastaavat myöntävästi, ovat kristittyjä, joten pääsen sopivasti uimaan vastavirtaan ;)

        Kyllä, uskon jumalaan (pienellä j:llä edelleenkin), mutta minun jumalani on täysin persoonaton ja tulee näin olemaan. Minun jumalani on luonnonvoimat, elämä, maailmankaikkeus. Me olemme kaikki osa jumalaa, mutta jumala on myös me. Ei siis niin että jumala olisi osa meitä, vaan jumala on me. Toisaalta jumala on myös kivi, mustekynä tai vaikkapa vaahtokarkki. Jumalaa ei tarvitse miellyttää, ei jumalaa kiinnosta eikä voikaan kiinnostaa, ei se tuomitse, rankaise, palkitse tai rakasta, se vain on. Jumalan voit nähdä katsomalla peiliin, metsään, ylös avaruuteen tai kaljatuopin vaahtoon.
        Kun puhut jumalalle, puhut itsellesi, ja itse myös vastaat. Kuitenkin, kun tunnet jumalan, tunnet maailmankaikkeuden.

        Siinä teille kommentoitavaa. Nyt nukkumaan :)


      • peili
        Tomppa kirjoitti:

        Luulenpa, että suurin osa, jotka tähän vastaavat myöntävästi, ovat kristittyjä, joten pääsen sopivasti uimaan vastavirtaan ;)

        Kyllä, uskon jumalaan (pienellä j:llä edelleenkin), mutta minun jumalani on täysin persoonaton ja tulee näin olemaan. Minun jumalani on luonnonvoimat, elämä, maailmankaikkeus. Me olemme kaikki osa jumalaa, mutta jumala on myös me. Ei siis niin että jumala olisi osa meitä, vaan jumala on me. Toisaalta jumala on myös kivi, mustekynä tai vaikkapa vaahtokarkki. Jumalaa ei tarvitse miellyttää, ei jumalaa kiinnosta eikä voikaan kiinnostaa, ei se tuomitse, rankaise, palkitse tai rakasta, se vain on. Jumalan voit nähdä katsomalla peiliin, metsään, ylös avaruuteen tai kaljatuopin vaahtoon.
        Kun puhut jumalalle, puhut itsellesi, ja itse myös vastaat. Kuitenkin, kun tunnet jumalan, tunnet maailmankaikkeuden.

        Siinä teille kommentoitavaa. Nyt nukkumaan :)

        Toimitpa miten tahansa jumalan tai luojan säädökset koskevat myös vaahtokarkkeja.Syömällä tarpeeksi paljon, tulee hankaluuksia olemalla ilman ruokaa tulee taas vaikeuksia.
        Tekemällä mitä tahansa järjen sisäisen
        äänen vastaista,tulee ongelmia.
        Siis; jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, "kummittelee ja kiusaa ihmistä koko elin iän".


      • Kissin Cousins

        Mikä ihmeen pakko henkimaailma sul on?


    • Iiwari

      uskon.

    • Mirre

      Raamattu sanoo, että passiivinen usko Jumalan olemassa oloon tuolla jossain eu pelasta meitä,vaan se että otamme sen vastaan meidän elämäämme, meidän sisimpäämme, sitä sanotaan myös uudestisyntymiseksi Jumalan lapseksi.

    • E-Z Supernova nitro across Riv

      Uskon kaikkeen mitä Raamattu sanoo.

    • EclipsE

      onko muuta loogista mahdollisuutta, tai vaihtoehtoa?

    • Pekka

      Kyllä uskon. Siihen tarvitaan ennen kaikkea sisäinen varmuus, joka minulla on ollut aivan lapsesta asti.

      Jumalan olemus onkin sitten toinen juttu. Vertaapa vaikka Ruotsin kirkon käsityksiin.

      • E-Z Supernova nitro across riv

        Jumala on olemassa järjen ja sydämmen kautta..sääliksi käy ateisteja, mitä heille jää? Kasa nahkaa?


      • INRI
        E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:

        Jumala on olemassa järjen ja sydämmen kautta..sääliksi käy ateisteja, mitä heille jää? Kasa nahkaa?

        Isä Jumalaan, Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, Pyhässä Hengessä, amen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe