Edelliseen viestiini vastasi vain muutama ihminen, nyt toivon hieman suurempaa osaanottoa... Helpotan nyt hieman, kysyn vain yhden kysymyksen.
Uskotko siis Jumalaan?
KYSELY JATKUU
18
478
Vastaukset
- NOOAKKI
kumma kysymys.....tarvitko
vahvistusta puoleen tai toiseen.
Tosikumma juttu jos jumala olisikin
satuolento mekin olisimme sattuman
tulosta. Miten ihminen olisi sattuman
seuraus, koska niinkin älykäs kuin hän on, ei tunne oman kehonsa toimintamekanismeja vielä paljonkaan
vaikka on tutkittu vuosituhansia.
varmaan menee miljoona vuotta eikä sittenkään kaikkea osata selittää.
tämäkö kaikki sattumaa. siis pakkohan
jumalaan,tai sen kaltaiseen on uskottava ainakin kymmenentuhatta vuotta. kysymys ei ole vielä ajankohtainen.- APINAmies
Etanakin voi olla älykäs jos itseään toiseen etanaan vertaa. Ihminen vaan luulee olevansa älykäs kun ei älykkäämpää ole tavannut tai havainnut.
Ei se etanakaan ihmistä havaitse tai tajua. - E-Z Supernova nitro across riv
APINAmies kirjoitti:
Etanakin voi olla älykäs jos itseään toiseen etanaan vertaa. Ihminen vaan luulee olevansa älykäs kun ei älykkäämpää ole tavannut tai havainnut.
Ei se etanakaan ihmistä havaitse tai tajua.Koskas ihminen sitten on tavannut tämän älykkäämmän puolen? ettei vain olisi sellaista pikkupoikien peloittelua, sellaiset ufot!
- APINAmies
E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:
Koskas ihminen sitten on tavannut tämän älykkäämmän puolen? ettei vain olisi sellaista pikkupoikien peloittelua, sellaiset ufot!
Siis justhan mä sanoin että EI oo tavannut. ..Siis EI oo.
EI - E-Z Supernova nitro across riv
APINAmies kirjoitti:
Siis justhan mä sanoin että EI oo tavannut. ..Siis EI oo.
EINiinhän mäkin sanoin, enkä o muuta väittäny..
Alunperin ton viestin ei edes pitänyt olla sulle! vaan "APINAmiehellä on yksi kivi liikaa kengässään"-palstalle.
APINAmies: "we can't go on with suspicious minds" - E-Z Supernova nitro across riv
"Kysymys ei ole ajankohtainen", voi tätä pakanallisuuden ja kerettiläisyyden ja harhaoppisuuden aikaa! Taitaa olla Lutherin Luther sun joku läheine ystäväs, kun tälläisiä puunistuttamis-teorioita viskelet ihmisten naamoille! Jeesus tulee kuin varas yöllä, voiko silloin sanoa kun Jeesus vaatii tiliä, vastata Jeesukselle sanoin "Kysymyksesi ei ole ajankohtainen!"
- APINAmies
E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:
Niinhän mäkin sanoin, enkä o muuta väittäny..
Alunperin ton viestin ei edes pitänyt olla sulle! vaan "APINAmiehellä on yksi kivi liikaa kengässään"-palstalle.
APINAmies: "we can't go on with suspicious minds"jaaha
- Richard
Hei.
Uskon Jumalaan ja Kristukseen.
Minulle Jumalan edustaa rajatonta rakkautta, viisautta ja ymmärrystä.
Kristus on Jumalan poika (kuten raamattu opettaa) ja hän on myös yhdessä Jumalan kanssa hyvän henkimaailman "pomo".
Iloa ja valoa- Tomppa
Luulenpa, että suurin osa, jotka tähän vastaavat myöntävästi, ovat kristittyjä, joten pääsen sopivasti uimaan vastavirtaan ;)
Kyllä, uskon jumalaan (pienellä j:llä edelleenkin), mutta minun jumalani on täysin persoonaton ja tulee näin olemaan. Minun jumalani on luonnonvoimat, elämä, maailmankaikkeus. Me olemme kaikki osa jumalaa, mutta jumala on myös me. Ei siis niin että jumala olisi osa meitä, vaan jumala on me. Toisaalta jumala on myös kivi, mustekynä tai vaikkapa vaahtokarkki. Jumalaa ei tarvitse miellyttää, ei jumalaa kiinnosta eikä voikaan kiinnostaa, ei se tuomitse, rankaise, palkitse tai rakasta, se vain on. Jumalan voit nähdä katsomalla peiliin, metsään, ylös avaruuteen tai kaljatuopin vaahtoon.
Kun puhut jumalalle, puhut itsellesi, ja itse myös vastaat. Kuitenkin, kun tunnet jumalan, tunnet maailmankaikkeuden.
Siinä teille kommentoitavaa. Nyt nukkumaan :) - peili
Tomppa kirjoitti:
Luulenpa, että suurin osa, jotka tähän vastaavat myöntävästi, ovat kristittyjä, joten pääsen sopivasti uimaan vastavirtaan ;)
Kyllä, uskon jumalaan (pienellä j:llä edelleenkin), mutta minun jumalani on täysin persoonaton ja tulee näin olemaan. Minun jumalani on luonnonvoimat, elämä, maailmankaikkeus. Me olemme kaikki osa jumalaa, mutta jumala on myös me. Ei siis niin että jumala olisi osa meitä, vaan jumala on me. Toisaalta jumala on myös kivi, mustekynä tai vaikkapa vaahtokarkki. Jumalaa ei tarvitse miellyttää, ei jumalaa kiinnosta eikä voikaan kiinnostaa, ei se tuomitse, rankaise, palkitse tai rakasta, se vain on. Jumalan voit nähdä katsomalla peiliin, metsään, ylös avaruuteen tai kaljatuopin vaahtoon.
Kun puhut jumalalle, puhut itsellesi, ja itse myös vastaat. Kuitenkin, kun tunnet jumalan, tunnet maailmankaikkeuden.
Siinä teille kommentoitavaa. Nyt nukkumaan :)Toimitpa miten tahansa jumalan tai luojan säädökset koskevat myös vaahtokarkkeja.Syömällä tarpeeksi paljon, tulee hankaluuksia olemalla ilman ruokaa tulee taas vaikeuksia.
Tekemällä mitä tahansa järjen sisäisen
äänen vastaista,tulee ongelmia.
Siis; jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, "kummittelee ja kiusaa ihmistä koko elin iän". - Kissin Cousins
Mikä ihmeen pakko henkimaailma sul on?
- Iiwari
uskon.
- Mirre
Raamattu sanoo, että passiivinen usko Jumalan olemassa oloon tuolla jossain eu pelasta meitä,vaan se että otamme sen vastaan meidän elämäämme, meidän sisimpäämme, sitä sanotaan myös uudestisyntymiseksi Jumalan lapseksi.
- E-Z Supernova nitro across Riv
Uskon kaikkeen mitä Raamattu sanoo.
- EclipsE
onko muuta loogista mahdollisuutta, tai vaihtoehtoa?
- Pekka
Kyllä uskon. Siihen tarvitaan ennen kaikkea sisäinen varmuus, joka minulla on ollut aivan lapsesta asti.
Jumalan olemus onkin sitten toinen juttu. Vertaapa vaikka Ruotsin kirkon käsityksiin.- E-Z Supernova nitro across riv
Jumala on olemassa järjen ja sydämmen kautta..sääliksi käy ateisteja, mitä heille jää? Kasa nahkaa?
- INRI
E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:
Jumala on olemassa järjen ja sydämmen kautta..sääliksi käy ateisteja, mitä heille jää? Kasa nahkaa?
Isä Jumalaan, Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, Pyhässä Hengessä, amen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381