KYSELY JATKUU

Utelias tulee aina vain utelia

Edelliseen viestiini vastasi vain muutama ihminen, nyt toivon hieman suurempaa osaanottoa... Helpotan nyt hieman, kysyn vain yhden kysymyksen.
Uskotko siis Jumalaan?

18

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NOOAKKI

      kumma kysymys.....tarvitko
      vahvistusta puoleen tai toiseen.
      Tosikumma juttu jos jumala olisikin
      satuolento mekin olisimme sattuman
      tulosta. Miten ihminen olisi sattuman
      seuraus, koska niinkin älykäs kuin hän on, ei tunne oman kehonsa toimintamekanismeja vielä paljonkaan
      vaikka on tutkittu vuosituhansia.
      varmaan menee miljoona vuotta eikä sittenkään kaikkea osata selittää.
      tämäkö kaikki sattumaa. siis pakkohan
      jumalaan,tai sen kaltaiseen on uskottava ainakin kymmenentuhatta vuotta. kysymys ei ole vielä ajankohtainen.

      • APINAmies

        Etanakin voi olla älykäs jos itseään toiseen etanaan vertaa. Ihminen vaan luulee olevansa älykäs kun ei älykkäämpää ole tavannut tai havainnut.

        Ei se etanakaan ihmistä havaitse tai tajua.


      • E-Z Supernova nitro across riv
        APINAmies kirjoitti:

        Etanakin voi olla älykäs jos itseään toiseen etanaan vertaa. Ihminen vaan luulee olevansa älykäs kun ei älykkäämpää ole tavannut tai havainnut.

        Ei se etanakaan ihmistä havaitse tai tajua.

        Koskas ihminen sitten on tavannut tämän älykkäämmän puolen? ettei vain olisi sellaista pikkupoikien peloittelua, sellaiset ufot!


      • APINAmies
        E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:

        Koskas ihminen sitten on tavannut tämän älykkäämmän puolen? ettei vain olisi sellaista pikkupoikien peloittelua, sellaiset ufot!

        Siis justhan mä sanoin että EI oo tavannut. ..Siis EI oo.

        EI


      • E-Z Supernova nitro across riv
        APINAmies kirjoitti:

        Siis justhan mä sanoin että EI oo tavannut. ..Siis EI oo.

        EI

        Niinhän mäkin sanoin, enkä o muuta väittäny..

        Alunperin ton viestin ei edes pitänyt olla sulle! vaan "APINAmiehellä on yksi kivi liikaa kengässään"-palstalle.

        APINAmies: "we can't go on with suspicious minds"


      • E-Z Supernova nitro across riv

        "Kysymys ei ole ajankohtainen", voi tätä pakanallisuuden ja kerettiläisyyden ja harhaoppisuuden aikaa! Taitaa olla Lutherin Luther sun joku läheine ystäväs, kun tälläisiä puunistuttamis-teorioita viskelet ihmisten naamoille! Jeesus tulee kuin varas yöllä, voiko silloin sanoa kun Jeesus vaatii tiliä, vastata Jeesukselle sanoin "Kysymyksesi ei ole ajankohtainen!"


      • APINAmies
        E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:

        Niinhän mäkin sanoin, enkä o muuta väittäny..

        Alunperin ton viestin ei edes pitänyt olla sulle! vaan "APINAmiehellä on yksi kivi liikaa kengässään"-palstalle.

        APINAmies: "we can't go on with suspicious minds"

        jaaha


    • Richard

      Hei.
      Uskon Jumalaan ja Kristukseen.
      Minulle Jumalan edustaa rajatonta rakkautta, viisautta ja ymmärrystä.
      Kristus on Jumalan poika (kuten raamattu opettaa) ja hän on myös yhdessä Jumalan kanssa hyvän henkimaailman "pomo".

      Iloa ja valoa

      • Tomppa

        Luulenpa, että suurin osa, jotka tähän vastaavat myöntävästi, ovat kristittyjä, joten pääsen sopivasti uimaan vastavirtaan ;)

        Kyllä, uskon jumalaan (pienellä j:llä edelleenkin), mutta minun jumalani on täysin persoonaton ja tulee näin olemaan. Minun jumalani on luonnonvoimat, elämä, maailmankaikkeus. Me olemme kaikki osa jumalaa, mutta jumala on myös me. Ei siis niin että jumala olisi osa meitä, vaan jumala on me. Toisaalta jumala on myös kivi, mustekynä tai vaikkapa vaahtokarkki. Jumalaa ei tarvitse miellyttää, ei jumalaa kiinnosta eikä voikaan kiinnostaa, ei se tuomitse, rankaise, palkitse tai rakasta, se vain on. Jumalan voit nähdä katsomalla peiliin, metsään, ylös avaruuteen tai kaljatuopin vaahtoon.
        Kun puhut jumalalle, puhut itsellesi, ja itse myös vastaat. Kuitenkin, kun tunnet jumalan, tunnet maailmankaikkeuden.

        Siinä teille kommentoitavaa. Nyt nukkumaan :)


      • peili
        Tomppa kirjoitti:

        Luulenpa, että suurin osa, jotka tähän vastaavat myöntävästi, ovat kristittyjä, joten pääsen sopivasti uimaan vastavirtaan ;)

        Kyllä, uskon jumalaan (pienellä j:llä edelleenkin), mutta minun jumalani on täysin persoonaton ja tulee näin olemaan. Minun jumalani on luonnonvoimat, elämä, maailmankaikkeus. Me olemme kaikki osa jumalaa, mutta jumala on myös me. Ei siis niin että jumala olisi osa meitä, vaan jumala on me. Toisaalta jumala on myös kivi, mustekynä tai vaikkapa vaahtokarkki. Jumalaa ei tarvitse miellyttää, ei jumalaa kiinnosta eikä voikaan kiinnostaa, ei se tuomitse, rankaise, palkitse tai rakasta, se vain on. Jumalan voit nähdä katsomalla peiliin, metsään, ylös avaruuteen tai kaljatuopin vaahtoon.
        Kun puhut jumalalle, puhut itsellesi, ja itse myös vastaat. Kuitenkin, kun tunnet jumalan, tunnet maailmankaikkeuden.

        Siinä teille kommentoitavaa. Nyt nukkumaan :)

        Toimitpa miten tahansa jumalan tai luojan säädökset koskevat myös vaahtokarkkeja.Syömällä tarpeeksi paljon, tulee hankaluuksia olemalla ilman ruokaa tulee taas vaikeuksia.
        Tekemällä mitä tahansa järjen sisäisen
        äänen vastaista,tulee ongelmia.
        Siis; jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, "kummittelee ja kiusaa ihmistä koko elin iän".


      • Kissin Cousins

        Mikä ihmeen pakko henkimaailma sul on?


    • Iiwari

      uskon.

    • Mirre

      Raamattu sanoo, että passiivinen usko Jumalan olemassa oloon tuolla jossain eu pelasta meitä,vaan se että otamme sen vastaan meidän elämäämme, meidän sisimpäämme, sitä sanotaan myös uudestisyntymiseksi Jumalan lapseksi.

    • E-Z Supernova nitro across Riv

      Uskon kaikkeen mitä Raamattu sanoo.

    • EclipsE

      onko muuta loogista mahdollisuutta, tai vaihtoehtoa?

    • Pekka

      Kyllä uskon. Siihen tarvitaan ennen kaikkea sisäinen varmuus, joka minulla on ollut aivan lapsesta asti.

      Jumalan olemus onkin sitten toinen juttu. Vertaapa vaikka Ruotsin kirkon käsityksiin.

      • E-Z Supernova nitro across riv

        Jumala on olemassa järjen ja sydämmen kautta..sääliksi käy ateisteja, mitä heille jää? Kasa nahkaa?


      • INRI
        E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:

        Jumala on olemassa järjen ja sydämmen kautta..sääliksi käy ateisteja, mitä heille jää? Kasa nahkaa?

        Isä Jumalaan, Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, Pyhässä Hengessä, amen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      8
      3142
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2158
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      116
      1778
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1136
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      137
      1020
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      36
      813
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      743
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

      Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      685
    Aihe