Vuosi 1980?

Neuvottelukuntoinen?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????

      Vaikka tuota materiaalia ei päästettykään tiedotusvälineisiin sen tapahtuma-aikana, kai sentään jollain tieto on, mistä ollaan tulemassa? Hassua kyllä, että tuota toikkaroinitia Kekkosen eläessä ei saanut julkaista ja nyt, kun se julkaistaan, huutavat jotkut, ettei sitä saisi julkaista, kun Kekkonen on kuollut. Missähän vaiheessa sen julkaiseminen olisi ollut sopivaa? Miten asia on ymmärrettävä?

      • Portaiden loikkija

    • Islanti 1978

      Löytyyköhän jostain kuvaa, jossa Kekkosta kannetaan kainaloista Laxa-joesta? Paavo Väyrynen oli tuolloin ulkoministeri ja uhkaili mukana olleita valokuvaajia/toimittajia uran loppumisella, jos he julkaisevat mediassa jotain tietoa tapahtumasta. Tuo mediapeli-väyrynen siis,))))

    • Löytyy

      Iltalehdestä päiväyksellä 2.10. 2004 löytyy kuva, jossa Kekkosta raahataan maihin.

      • Huu aar juu?

        Löytyykö kuvaa, jossa Kekkonen laskeutuu koneesta eikä tunne vastassa olevaa Islannin presidenttiä?


      • Jo aiemmin

        kuva oli myös Hesarissa.


    • Tehovoimavara!

      Eikö edes Seppo "ääniharava (=19 1)" Hietanen(kesk) osaa kertoa, mikä reissu oli kyseessä?

      • Lähde: Wikipedia

        Kekkosen suvereenin vallankäytön päättymistä on monen mielestä merkinnyt huhtikuu 1981, jolloin pääministeri Mauno Koivisto kieltäytyi eroamasta, vaikka häntä oli Tamminiemestä tähän varsin selväsanaisesti kehotettu. Koivisto rikkoi Kekkosen ajan kaavan huomauttamalla, että perustuslain mukaan Suomessa hallituksen tulee nauttia ensi sijassa eduskunnan eikä presidentin luottamusta. Tapahtuman on katsottu merkinneen myös alkua Kekkosen niin henkisen kuin fyysisenkin kunnon lopulliselle romahtamiselle. Presidentti koki kärsineensä niin vakavan julkisen arvovaltatappion, ettei hän enää toipunut sen aiheuttamasta järkytyksestä.

        Lainaus loppuu.

        Tuli mies Turuust ja sanoi Kekkoselle suorat sanat.


      • Huhtikuussa 1981:.!1
        Lähde: Wikipedia kirjoitti:

        Kekkosen suvereenin vallankäytön päättymistä on monen mielestä merkinnyt huhtikuu 1981, jolloin pääministeri Mauno Koivisto kieltäytyi eroamasta, vaikka häntä oli Tamminiemestä tähän varsin selväsanaisesti kehotettu. Koivisto rikkoi Kekkosen ajan kaavan huomauttamalla, että perustuslain mukaan Suomessa hallituksen tulee nauttia ensi sijassa eduskunnan eikä presidentin luottamusta. Tapahtuman on katsottu merkinneen myös alkua Kekkosen niin henkisen kuin fyysisenkin kunnon lopulliselle romahtamiselle. Presidentti koki kärsineensä niin vakavan julkisen arvovaltatappion, ettei hän enää toipunut sen aiheuttamasta järkytyksestä.

        Lainaus loppuu.

        Tuli mies Turuust ja sanoi Kekkoselle suorat sanat.

        .

        siirryttiin siis virallisesti kekkoslandiasta oikeusvaltioksi

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe