Juttelin eilen erään psykologin kanssa, joka kertoi asiakkaastaan, joka oli harras uskovainen sekä homo. Hirvittävät psyykkiset ongelmat repivät ihmistä, joka halusi elää raamatun sanan mukaan, mutta ristiriita oman seksuaalisuuden ja raamatun sanan välillä oli vienyt kaverin mielenterveyden. En tiedä kuinka "eklipsi" kaveri oli, mutta ongelma oli suuri - kuten ymmärtää saattaa.
Onko mahdollista olla uskovainen homo? Miten on käsitettävä tilanne, jossa henkilö uskoo Jumalaan ja hän on tuntenut, että Jumala on "tullut hänen sydämeensä" ja ottanut hänet omakseen ja kuitenkin henkilön ollessa homo, Jumala tuomitsee hänet Raamatun mukaan kadotukseen. Kumpaa ihminen voi tällaisessa tilanteessa uskoa, omaa tunnettaan ja kokemustaan Jumalasta vai raamatun sanaa?
Uskovainen homo
9
433
Vastaukset
- E-Z Supernova nitro across riv
Ei homous ole ihmisen suurin synti. Jos tämä ihminen noudattaa kahta suurinta käskyä Kunnioita Jumalaa ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi hyvin niin tämä ihminen on jo sen verran tehnyt että ei toinen ihminen häntä pysty tuomitsemaan. Eli olkoon vaikka homo ja pedofiili ja tappaja ja vaikka mikä, kunhan vain hyväksyy Jeesuksen. Jeesus pitää kyllä ihmisestä huolen ja jos ihminen tosiaan on jollain tavalla sairas taikka tuntee pahaa oloa, Jumala kyllä parantaa.
Mulle asia on niin, että jos ihminen on hyväksynyt Jeesuksen, niin se on mulle sillä selvä eikä sen tekemiset enää kuulu mulle, olkoon sitten homo tai ei.- Aimo
Ei toimi, ja kertauksena: ei toiimi
- E-Z Supernova nitro across riv
Aimo kirjoitti:
Ei toimi, ja kertauksena: ei toiimi
Aimo ole hiljaa, ettet vain sattuisi viisastumaan!
- Aimo
E-Z Supernova nitro across riv kirjoitti:
Aimo ole hiljaa, ettet vain sattuisi viisastumaan!
Mitä enemmän teikäläisten kanssa heittelen, sitä viisaammaksi itseni tunnen.
- EclipsE
Itse tiedän kyllä vastaavanlaisia tapauksia, esim. hesarin nyt liitteessä oli ex- gayn tarina, hän muistaakseni aluksi menetti homouden mukana uskon, sitten hän sai armon menettää homouden uskon kautta!
hän selitti itse homouden olevan mm. tunnetila häiriö.
Uskon ihminenkään ei ole saatana riivaajilta ja juonilta aina turvassa, siksi on siis rukoiltava ja uskottava että Jumala auttaa.
Homudesta on uskon avulla päässy eroon ennenkin ihmisiä, esim. erään jenkkiläisen dokkarin mukaan eräs mies prostituoitukin parani tuosta vitsauksestaan.
Tämä kaveri tarvitsee täyden tuen, sillä hän ainakin yrittää.
Jumala haluaa pelastaa hänetkin, Jumala vihaa tuota taipumusta, mutta kristuksen vastaan ottanutta ihmistä tuskin, ainakaat jos hän haluaa synnistä pois jne.
Nykypäivän yliliberaali asenne on laiska, ja ei välitä toisesta.
Vain omasta perseestään, siten se antaa ihmisten ja yhteikunnan ongelmien rehottaa ja kasvaa. Jos homoutta parannettaisiin, ei tuskin homot tekisi itsemurhiakaan niin paljoa, koska todellisuudessa sisimmässään ihminen hylkii epänormaaleja. Siten heidän todellista huomioon ottamista olisi heidän todellinen auttaminen, ei yllyttäminen ja arvojen päälaelleen kääntäminen.- on suuri
Jeesukselle ei ole mikään ongelma muuttaa homo.Tarvitaan vain rukousta ja halu muuttua.Se onnistuu kyllä.Jeesus on suuri.
- Aimo
on suuri kirjoitti:
Jeesukselle ei ole mikään ongelma muuttaa homo.Tarvitaan vain rukousta ja halu muuttua.Se onnistuu kyllä.Jeesus on suuri.
Just tell me!
- believer
Uskovaisilla homoilla on käsitteekseni jotain yhdistyksiä (en kyllä nyt muista nimeä, joten eipä taida kauheasti hyödyttää). Luulen, että uskovaisia homoja on paljon enemmän kuin julkisuudessa puhutaankaan. Vaikka kirkon virallinen kanta homoseksuaalisuuteen on Suomessa kielteinen, uskon (ja siis tiedänkin) että tässäkin maassa on monia pappeja, jotka hyväksyvät homouden (ja sen toteuttamisen myös!!) ja siis voisivat mielellään vihkiä homopareja jne. Kysehän on vain siitä, milloin näitä "uudistusmielisiä" on niin paljon, että tehdään uusi lakiesitys, jonka mukaan kirkko vihkisi homoparitkin. Esimerkiksi Ruotsissa näin on jo tehty.
Itse olen uskovainen ja hyväksyn homot ja homouden ja homoseksuaaliset teot. (Sanonpa nyt selvästi, kaikkihan kyllä sanovat hyväksyvänsä homot ihmisinä...) Ajattelen Paavalin tekstejä homoudesta aikaansidonnaisina (ja huomautan, että Jeesushan ei sanonut asiasta mitään) kuten ajattelen myös esim. Paavalin monia tekstejä naisen asemasta. Hyväksyyhän kirkko nykyään naispappeuden, vaikka Paavali kovin kurjan (mielestäni ainakin) kuvan naisen asemasta antaakin. Jos Jumala homoseksuaalit tahtoo tuomita, hän niin tehköön, mutta minä en sitä tahdo tehdä. - Anonyymi00009
Homoilu on syntiä 100%. Homous ei ole perinnöllistä vaan se on aina heteroihmisen lankeamus syntiin.
Ei ole homoja vaan on vain homouteen langenneita heteroja.
Jeesus voi nostaa langenneen lokaisesta liejusta kalliolle: Jeesus on kallio itse ja Hän ei petä eikä jätä ihmistä joka tunnustaa synnit ja hylkää ne.
Mene äläkä tästedes enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495808Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella344166Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492731No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 312494
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322468- 162338
- 432055
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262015