- Jäätelö
- Suklaa
- Hampurilainen juustolla ja hampurilaiskastikkeella yms.
- Lohkoperunat
- Ranskalaiset
- Nakit
- Kaakao kevytmaitoon
- Muffinit
Ja älkääkä sanoko, ettei ruokalajit aiheuta finnejä. En syönyt kuukauteen mitään herkkuja/epäterveellistä, ja nyt viikonloppuna tuli syötyä noita poiketen ruokavaliosta, ja naamaan ilmestyi 7 tulehtunutta, märkivää finniä. Mutta otsikko. ^^
Mitkä ruokalajit aiheuttavat finnejä näistä?
8
2104
Vastaukset
- jeijjis
No kaikki noista aiheuttaa finnejä paitsi nakit (jos on a-luokan lihaa) ja kaakao.
- _moiks
kai se on aika paljon ihmisestä kiinni mitkä aiheuttaa ja mitkä ei vai aiheuttaako mikään, mut kyl noi kaikki must ainakin kuullostaa siltä et vois aiheuttaa paitsi ehkä nakit
- ......
Hiilarit aiheuttaa mulla finnejä :/
- airap
joillekkin meetwursti tekee finnejä, mulle rasvaiset juustot.
- hiilariton
Samaa mieltä kuin "jeijjis". Kaikissa muissa on paljon hiilareita ja ainakin minulla ne aiheuttavat nopeasti iho-ongelmia.
- 1234jee
yleensä kaikki rasvainen ruoka tekee finnejä, akneen taipuvalla iholla ruuan rasva tunkee helposti ulos naamasta. itse huomaan ongelman aina esim pitsan syötyä, hetken päästä naama menee aivan rasvaiseksi ja seuraavana aamuna onkin kivat patit naamassa.. hiilareissa varmaan sama. minun akne iholle parhaiten auttaa aurinko ja ulkoilma, sekä terveellinen ruoka. pari kertaa olen ollu herkku lakossa ja vähentänyt myös hiilareiden syöntiä, tuloksia näkyi iholla nopeasti :)
- JJJJJJJJJVVVVVVV
Pizzassa on valtavasti hiilaria, koko pohja käytännössä on sitä. Eli todennäköisimmin pizzan hiilarit aiheuttavat ihon rasvoittumista ja finnejä, ei rasva.
Ennen ajateltiin (ja moni ajattelee yhä) liian suoraviivaisesti, että ravinnon rasva tunkee rasvana ulos ihosta. Aineenvaihdunta kuitenkin toimii niin, että hiilihydraatit stimuloivat insuliinihormonin eritystä (rasva ei sitä tee) ja insulini vaikuttaa lukemattomiin muihin hormoneihin kehossa, esim. sukupuolihormoneihin. Niiden erityksen häiriöt aiheuttavat sitten näitä ihon rasvoittumista ja aknea. Eli hiilarit ovat itse asiassa syyllisiä, ei rasva.
Eli ap:lle samalla oma vastaukseni: koko lista, koska ne kaikki sisältävät hiilareita. Myös nakit todennäköisesti, koska niissä on yleensä paljon hiilaria ja rasvaa. Kaakaojuoma sisältää yleensä aina sokeria, joten myös se menee "pahojen" listalle. Puhdas (raaka) kaakao olisi ok.
- 345476rthytyr
ei mitkään, se on niin yksilöllistä kenelle tulee mistäkin finneijä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079