Skpesis Ry on luvannut 30 000 markaa rahaa valvotuissa olosuhteissa tehdystä tai todistetusta ihmeteosta. Rahaa on luvassa myös ihme parantumisesta. Tarjous on ollut voimassa jo vuosia.
Monia on käynyt yrittämässä, mutta aina on käynyt köpelösti. Miksette te uskovat nouda ilmasta rahaa, sillä tehän retostelette jatkuvasti ihmeparantumisilla ja muulla huu haalla.
Todellisuudessa ei ole kuitenkaan yhtään todistettua ihme parantumista, joka johtuu rukoilemisesta, tai Jumalasta, vaikka rukoilun pitäsi raamatunkin mukaan auttaa.
30 000 markkaa luvassa
19
513
Vastaukset
- Hoitaja
Jumalan ihmeteot eivät ole ostettavissa millään rahasummalla. Lukuisat lääkärit ovat joutuneet hämmästymään syöpäsairaiden yms ihmeparantumista ja epikriiseissä lukee,että selittämätön parantuminen.
Oma jalkani on kasvanut muutaman sentin rukouksen avulla ja sen olen konkreettisesti omin silmin nähnyt.- Jalaton
oon rukoillu , että kasvais . Ei oo,2,4 cm on mittaa. Ei naiset tykkää . Auta jos voit.
- Apua
Tarttisin sitä nusimiseen.Kiitos jo etukäT/turkaseen,
- Lopettakaa jauhaminen ja herät
että tällaisena aikana menisi tekemään sellaisen pöljyyden.
Ajatellaanpa vaikka Uri Gelleriä joka taivutti lusikoita ja metallitankoja.
Ilmiö todistettiin suomessakin mm.vtt.n toimesta. tapauksessa josta kuulin, oli studiossa Erkki Jotuni pitänyt kädessään suomalaisten paikalletuomaa metallitankoa jota Geller sitten sormellaan silitteli. Jotunin mukaan tankoon ei kohdistunut mitenkään merkittävää painoa Gellerin sormesta, mutta se taipui.
Mutta kuinkas ollakkaan, eihän ihmiset mitään usko ellei siitä tule pysyvä olotila kaikkien kohdalla, joten kun Gelleriä näissä esiintymisissä joskus häirittiin tuli sellainen vaikutelma että Geller ei ollut riittävän taitava että "temppu" olisi aina onnistunut.
Niin jos joku pirun siittämä kuvittelee että esim. minä viitsisin 30 000 mk,n korvauksesta heittää yksityisyyteni loppuiäksi menemään, on pahasti erehtynyt.
Mitä sinä tekisit jos lukisit, vaikkapa hesarista, että Espoon olarissa asuu henkilö joka valvotuissa olosuhteissa on parantanut silmänräpäyksessä kuolemansairaan ihmisen.
Mitä kuvittelet että tapahtuisi?
Minäpä sanon. Kaikki hymähtäisivät, "ai kun kiva", kääntäisivät sivua ja jatkaisivat maksalaatikon mussutusta....mitä, eivät?- APINAmies
Eikös se Geller ihan itse tunnustanut olevansa huijari???
Vai onko minulla väärää tietoa? - Goldfinger
Geller on todistettu huijariksi ja silmänkääntäjäksi. Kukaan ei ole vielä parantunut syövästä, kun se on edennyt ohi kriittiseen pisteen ja levinnyt riitävästi. Siinä ei auta satuolentojen rukoilu eikä mikään mukaan, se on silloin menoa, eikä meninkiä.
Ihmetekoja ei ole, eikä tule. On vain toinen toistaan parempia huijareita ja taikureita. - Lopettakaa jauhaminen ja herät
APINAmies kirjoitti:
Eikös se Geller ihan itse tunnustanut olevansa huijari???
Vai onko minulla väärää tietoa?lopulta kyllästyisin ja haluaisin olla välillä rauhassa.
- KIO
Goldfinger kirjoitti:
Geller on todistettu huijariksi ja silmänkääntäjäksi. Kukaan ei ole vielä parantunut syövästä, kun se on edennyt ohi kriittiseen pisteen ja levinnyt riitävästi. Siinä ei auta satuolentojen rukoilu eikä mikään mukaan, se on silloin menoa, eikä meninkiä.
Ihmetekoja ei ole, eikä tule. On vain toinen toistaan parempia huijareita ja taikureita.mutta se satuolentojen rukoilu saattaa rauhoittaa kummasti mieltä. Se on vähän sama kuin se että ei raha tee ihmistä onnelliseksi, mutta sen avulla on paljon mielyttävämpää olla onneton.
- Hoitaja
Goldfinger kirjoitti:
Ihmetekoja ei ole, eikä tule. On vain toinen toistaan parempia huijareita ja taikureita.Kuolemansairas nainen makaa avuttomana sairaalan vuoteessa. Hän tietää kuolevansa, mutta Usko Jumalaan on vahva, häntä ei pelota.
Kipujakin on, ja hän huokaa Jeesuksen puoleen, Oi mestari, kumpa minäkin saisin koskettaa sinun viittasi tupsua, niin minäkin paranisin. Yöllä hän herää valoon, enkeli seisoo hänen vuoteensa vieressä ja sanoo hänelle, "herää Kuningas on tulossa".
Nainen näkee Jeesuksen kaikessa kirkkaudessaan ja kunniassaan. Hän erottaa tarkasti, käsityöihminen kun on, miten ihmeellisellä tavalla, suuremmoisella tavalla Kuninkaan viitta on kudottu. Hän saa koskettaa viitan tupsua, joka sekin on hämmästyttävän käsityötaidon näyte.
Unta tai ei, nainen paranee. Ja tämä tarina on totta.
- Pasi
Jos menisin ja parantaisin sairaan Skepsiksen vuosikokouksessa ja saisin siitä 30 000 mk, niin pian kohta täällä joku kirjoittaisi, että katsokaa nyt tommosia ne uskovat on rahan perässä vaan juoksee ja tekee ihmeitäkin vaan rahasta...
Tämän keskustelupalstan taso on muuten muutamassa viikossa laskenut aivan huimasti. Viestit alkavat muistuttamaan entistä enemmän kännyköiden tekstiviestejä.- Kepsu
En tiedä mistä tänne eksyy nuo onnettomat, jotka tahallaan häiritsevät asiallisia keskusteluja tai aloittavat uusia. Huomaa sen tietty noista lukijamääristä, mihin kannattaa kurkistaa.
- APINAmies
Kepsu kirjoitti:
En tiedä mistä tänne eksyy nuo onnettomat, jotka tahallaan häiritsevät asiallisia keskusteluja tai aloittavat uusia. Huomaa sen tietty noista lukijamääristä, mihin kannattaa kurkistaa.
...vastata viestiin niin avataan uusi pääotsikko. Kyllä niitä sitten avataankin :(
Hyvät keskustelun tyngät tuupataan heti kakkos- tai kolmossivulle. - KIO
APINAmies kirjoitti:
...vastata viestiin niin avataan uusi pääotsikko. Kyllä niitä sitten avataankin :(
Hyvät keskustelun tyngät tuupataan heti kakkos- tai kolmossivulle.kanssasi samaa mielipuolta, ei kun mieltä. ;=)
mutta jos keskustelusta tulee kovin pitkä se hidastuu niin mahdottomasti, että se olisi ihan kiva välillä avata uudelleenkin.
- Pekka
Ihmetekojen tms. todentamisessa on ongelmana mm. aika: ihmeteko käynnistyy hetkellä A ja 'on valmis' eli havaittava hetkellä B. Olen itse voinut todentaa montakin ihmetekoa, joissa mekanismi on ajallisesti vaihtelevan pitkä. Uskoisin että skepsiksenkin toive toteutuu joskus. Tämä nykyaika on kummallinen kun 'mikään ei ole mitään' ellei sille saada ns. tieteellistä näyttöä. Mikä se muuten on?? Tiedettä tehneenä ihmettelen sitäkin.!?
- Goldfinger
Maailmassa ei ole todettu yhtääkään sellaista ihmetekoa, jota ei olisi pystytty lopultakin todistamaan huijaukseksi. Uskon, rukouksen ja Jumalan kautta parantuminen on täysin mahdotonta, eikä siitä ole mitään lääketieteellistä, eikä muutakaan näyttöä.
Olen varma, että valtava määrä ihmisiä on typeryyttään kuollut ennen aikojaan, kun ovat viime hetkeen saakka rukoilleet ja odottaneet taivaasta apua, jota sieltä ei ikipäivänä tule, koska mitään taivasta ja Jumalaa ei ole.
Lääkäriin ja sieltä hoitoon meno on paras tapa parantua jos sairastuu. Rukoukset ja olemattomaan Jumalaan turvautuminen ovat hukkaan heitettyä ja höyrypäistä touhua. - KIO
Goldfinger kirjoitti:
Maailmassa ei ole todettu yhtääkään sellaista ihmetekoa, jota ei olisi pystytty lopultakin todistamaan huijaukseksi. Uskon, rukouksen ja Jumalan kautta parantuminen on täysin mahdotonta, eikä siitä ole mitään lääketieteellistä, eikä muutakaan näyttöä.
Olen varma, että valtava määrä ihmisiä on typeryyttään kuollut ennen aikojaan, kun ovat viime hetkeen saakka rukoilleet ja odottaneet taivaasta apua, jota sieltä ei ikipäivänä tule, koska mitään taivasta ja Jumalaa ei ole.
Lääkäriin ja sieltä hoitoon meno on paras tapa parantua jos sairastuu. Rukoukset ja olemattomaan Jumalaan turvautuminen ovat hukkaan heitettyä ja höyrypäistä touhua.Meneppä kirkkaalla säällä ulos ja katso ylös, se mitä näet on taivas. Omin silmin olen sen nähnyt monasti, vaikka nämä suomen säät......... ;=)
Ja kyllä niitä ihmeitäkin on niinkuin se entinen äijä kysyi ja itse vastasi:
Mitä yhteistä on Jeesuksella ja nyky nuorisolla? Molemmat asuu 30 vuotiaiksi kotona, ja jos ne jotain tekee se on ihme.
Joten onhan niitä. ;=> - Totuus tekee vahvaksi
Goldfinger kirjoitti:
Lääkäriin ja sieltä hoitoon meno on paras tapa parantua jos sairastuu. Rukoukset ja olemattomaan Jumalaan turvautuminen ovat hukkaan heitettyä ja höyrypäistä touhua.Miten sinä voit sanoa, että maailmassa ei ole tapahtunut yhtään sellaista ihmetekoa, jota ei olisi todistettu huijaukseksi. Nyt puhut vastoin parempaa tietoasi. Kyllä ihmeitä ja ihmeparantumisia on nähty ja ihan julkisesti. Lääketietteellisiä näyttöjäkin löytyy, mutta sinä et halua jostain syystä niitä nähdä. Puhut vain lämpimiksesi.
- Pasi
Goldfinger kirjoitti:
Lääkäriin ja sieltä hoitoon meno on paras tapa parantua jos sairastuu. Rukoukset ja olemattomaan Jumalaan turvautuminen ovat hukkaan heitettyä ja höyrypäistä touhua.Tähän ketjuun voisi varmasti tuottaa monia "väitettyjä" ihmeitä ja kertomuksia niistä. Esimerkiksi Jyväskylän Yliopistolle pro-gradu työnsä tehnyt Sirpa Riihimäki julkaisi gradutyönsä nimellä "Tänään täällä paranee joku". Tarkastelun voisi aloittaa noista noin reilusta 100 parantumistapauksesta, jotka lopputyöhön olivat valikoituneet alkaen ihottumasta syöpään jne.
Mutta tällainen "todistelu" degeneroituisi hetkessä juupas-eipäs keskusteluksi.
Miksi?
Siksi, että emme ole määritelleet mikä olisi tulkittava "ihmeeksi"?
Jos henkilön A puolesta, jolla on vakava sairaus, rukoillaan ja tuon rukouksen jälkeen sairaus joko välittömästi häviää tai sairas alkaa vastoin lääkärien odotuksia nopeasti (miksei hitaamminkin) parantua ja tulee lopulta terveeksi, onko se ihme?
Siis mikä on ihme? Milloin Sinun määritelmäsi mukaan voidaan jokin tällainen asia tulita ihmeeksi?
Toinen kysymys koskee sitä millä perusteeella uskon, rukouksen tai Jumalan kautta parantuminen on mielestäsi mahdotonta? Siksikö, ettei mitään semmoista "jumalaa" ole? Jos tämä on vastauksesi, niin silloinhan ongelma ei ole todisteissa, vaan siinä, että mitkään todisteet eivät riitä sinua vakuuttamaan, koska maailmankuvasi sulkee jo lähtökohdissaan tällaisen mahdollisuuden ulkopuolelle. Vaikka kuollut heräisi rukouksen jälkeen, se ei todistaisi sinulle mitään.
Lääkäriin meno on ehdottomasti viisautta. Ja aika harvassa on sellainen fanaattisuus, jossa lääkäriin meneminen jätetään uskon vuoksi. - KIO
Pasi kirjoitti:
Tähän ketjuun voisi varmasti tuottaa monia "väitettyjä" ihmeitä ja kertomuksia niistä. Esimerkiksi Jyväskylän Yliopistolle pro-gradu työnsä tehnyt Sirpa Riihimäki julkaisi gradutyönsä nimellä "Tänään täällä paranee joku". Tarkastelun voisi aloittaa noista noin reilusta 100 parantumistapauksesta, jotka lopputyöhön olivat valikoituneet alkaen ihottumasta syöpään jne.
Mutta tällainen "todistelu" degeneroituisi hetkessä juupas-eipäs keskusteluksi.
Miksi?
Siksi, että emme ole määritelleet mikä olisi tulkittava "ihmeeksi"?
Jos henkilön A puolesta, jolla on vakava sairaus, rukoillaan ja tuon rukouksen jälkeen sairaus joko välittömästi häviää tai sairas alkaa vastoin lääkärien odotuksia nopeasti (miksei hitaamminkin) parantua ja tulee lopulta terveeksi, onko se ihme?
Siis mikä on ihme? Milloin Sinun määritelmäsi mukaan voidaan jokin tällainen asia tulita ihmeeksi?
Toinen kysymys koskee sitä millä perusteeella uskon, rukouksen tai Jumalan kautta parantuminen on mielestäsi mahdotonta? Siksikö, ettei mitään semmoista "jumalaa" ole? Jos tämä on vastauksesi, niin silloinhan ongelma ei ole todisteissa, vaan siinä, että mitkään todisteet eivät riitä sinua vakuuttamaan, koska maailmankuvasi sulkee jo lähtökohdissaan tällaisen mahdollisuuden ulkopuolelle. Vaikka kuollut heräisi rukouksen jälkeen, se ei todistaisi sinulle mitään.
Lääkäriin meno on ehdottomasti viisautta. Ja aika harvassa on sellainen fanaattisuus, jossa lääkäriin meneminen jätetään uskon vuoksi.osa lahkoista, jopa täällä suomessa, kieltää määrätyn laiset terveys palvelut mm. verensiirron. Noudattaako noita kieltoja sitten tiukanpaikan tullen kukaan, onkin jo eriasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241