Heipämpa tähän vaihteeksi yhden tekemäni runon 2006 yötulon ratoksi:
Åboa Biblioteca (feminiini tai neutri muodossa Turun Kirjasto.Uuden kijaston kunniaksi; Juha V. Siltala.)
Åboa Biblioteca
Lukemattomissa lukusaleissa
nälkäisten katseiden alla
päivänpaiste pöytälaatikoissa
kevätsadetta odottaa
kaunissäärinen pöytä
kantaa punatukkaista naista
outoja kirjaimia tietokonepäätteellä
minulla ei ole lupaa katsoa
olan yli
siksi katson pöydän alta
rakastakaamme elämää
kulttuuria, musiikkia, kuvataidetta,
kokeilua, ...lähimmäisiä, joiden kanssa
jaamme arkemme.....
jotka tuntevat meidät; kuka me olemme?
Silla me emme tiedä
kenties siellä suuressa kirjastossa---
meistä jää jäljelle
vain- väliviiva !?
(3.maskin säkeistö on...mutta
en sitä nyt ulkoa muista...
sattuneesta syystä....palataan)
rakastakaamme elämää---se on suuri lahja! :)
JvS.
Åboa Biblioteca-runo
Jussi Turuuuuust
3
<50
Vastaukset
- yrttiritari
Kyllä se on se viiva siellä pöydän alla sen punatukkaisen naisen isovarpaiden välissä.
- Semmosta..tällä ..
"Suuri kirjasto" markkeeraa runossa hautuumaata ja väliviiva tietenkin sitä, ettei meillä enää jatkoa tai muistoa kauaa löydy"...jossei sitten sinun mainitsemastasi "viivasta" synny lisää lapsenlapsia maailmaan jne...
JvS. - Hautuuumaan
Hautuuumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761757
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471308- 671207
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html219980- 46920
- 58849
- 69798
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244538738- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660