Kuolit puolestain Golgatalla
Ja makksoit synti velkani
Veresi puhdisti mun
Ja tänään olen vapaa
Kaikki kahleet katkaisit
Vapaa oon!
Soikoon kiitokseni sinulle
Vapaa oon!
Soikoon ylistykseni sinulle
Vapaa oon!
Jeesus rakastan vain yksin sua
Kuningas, Herrain Herra, Rauhanruhtinas
Vapaa oon!
Minä olen vapaa sillä Jeesus on vapauttanut minut ja hän voi vapautta sinutkin!
Vapaa oon
19
752
Vastaukset
- Juudas
Kiitos todellakin Herra, että katkaisit ne vankeuden kahleet ja otit
pimeydestä valkeuteen.
Sinä avasit silmäni näkemään totuuden
ja armon, joka on aivan valtava ja sinä lupaat Herra lisää ja parempaa.
Kiitos, Kiitos!
Siunaa Herra kaikkia täälläkin olevia ihmisiä ja anna meille uskoville viisautta ja ymmärtämystä kohdata heitä oikein. Ota pois meiltä kaikki turhat löpinät, jotka eivät mitään rakenna ja anna tilalle mahdollisuus olla valona pimenevässä yössä AAmen!
Juudas on rukoillut!- mä
jataka rukoilemista vaan Jumalassa meillä on voima.
Jumala kosketa jokaista sinunhengelläsi anna tulesi levitä.
Aamen - Tuikku
mä kirjoitti:
jataka rukoilemista vaan Jumalassa meillä on voima.
Jumala kosketa jokaista sinunhengelläsi anna tulesi levitä.
Aamen...Jeesus on mun
voi mikä riemu pelastetun
Jumalan lapsi, perillinen
verellä pesty oon Jeesuksen
Tämä on laulu, sydämeni
Rakastan Herraa ainaisesti!
Tämä on laulu sydämeni,
Rakastan Herraa ainaisesti - TooDoo
"Ota pois meiltä kaikki turhat löpinät, jotka eivät mitään rakenna"
Kysymys kuuluukin. Mitä jää jäljelle?
Odotamme mielenkiinnolla.
TooDoo on tehnyt jälleen asiallisen kysymyksen!!
- Pikku Hiiri
Enpä tiedä, mutta mielestäni tälläinen on helppo tiukentamaan rajaa jonka toisella puolella on Jeesuksen tunnustavat ja toisella "uskottomat".
Jeesus itse oli aina hyvin ankara kaikille uskoville ja pieksi heidät verbaalisesti monetkin kerrat mutta kaikille syntisille lempeä. Tämä on niin suuri viisaus ja rakkaus, että se menee minultakin yli.- K.T.S.
Olet ihan oikeassa.
Nämä omahyväiset, itseään uskovaisiksi luulevat ovat todellisuudessa Jeesuksen pahimpia vihollisia aivan kuten muinaisajan fariseukset, jotka luulivat olevansa parasta juutalaisainesta mitä maa päällään kantaa. - Tuikku
K.T.S. kirjoitti:
Olet ihan oikeassa.
Nämä omahyväiset, itseään uskovaisiksi luulevat ovat todellisuudessa Jeesuksen pahimpia vihollisia aivan kuten muinaisajan fariseukset, jotka luulivat olevansa parasta juutalaisainesta mitä maa päällään kantaa.Sinua siunata tahdon, jos olet väsynyt työstä
Tai levottomasta yöstä
sinua siunata tahdon
Sinua siunata tahdon
Herra sun kuormasi kantaa
ja sinulle rauhan antaa
sinua siunata tahdon
Sinua siunata tahdon
jos joudut elämään yksin
käy kanssani käsityksin
sinua siunata tahdon
sinua siunata tahdon
lyhyen elämän ajan
ja kerran kun ylität rajan
sinua siunata tahdon - Soulman
Onks käynyt mielessä, että uskovat ovat tavallistakin tavallisempia ihmisiä vikoine kaikkine. Näkemyksissä on eroja painotuksessa ja paatoksessa, okei - siis, eli suvaitsevaisuutta! Jeesus oli kova ulkokultaisia teeskentelijöitä kohtaan, mutta mitä tiedät edellisen rehellisyydestä? Hän saattoi olla hyvinkin rehellinen ja täynnä lämimmäisen rakkautta.
- K.T.S.
Tuikku kirjoitti:
Sinua siunata tahdon, jos olet väsynyt työstä
Tai levottomasta yöstä
sinua siunata tahdon
Sinua siunata tahdon
Herra sun kuormasi kantaa
ja sinulle rauhan antaa
sinua siunata tahdon
Sinua siunata tahdon
jos joudut elämään yksin
käy kanssani käsityksin
sinua siunata tahdon
sinua siunata tahdon
lyhyen elämän ajan
ja kerran kun ylität rajan
sinua siunata tahdonKiitos Tuikku mutta oliko tuohon kenties piilotettu kosinta:
"Sinua siunata tahdon
jos joudut elämään yksin
käy kanssani käsityksin"
;-D
- Tuomas
Millaista vapautta on se että näkee asiat hämäränä uskon sumuverhon läpi. Sellainen ajatus ei voi olla vapaa joka on sidottu uskon dogmeihin.
Minun mielestäni saatte kyllä vapaasti sumuttaa ajatuksianne, mutta tunnustakaa että ei se ole loogisen ajattelun mukaista vapautta.- Deemas
Tämän maailman viisaus ei ymmärrä Jumalan viisautta, eikä tämän maailman loogisuudet päde muualla kuin täällä.
Ei miedän ajatuksemme istu tämän maailman logiikkaan tai aatteisiin.
Totuus tekee vapaaksi, eikä uskonto ole todellakaan ainut aisia joka ihmisiä sitoo. Huumeet, alkoholi, seksi, tupakka, kahvi, yms muut nautintoaineet, joihin kaikkiin syntyy riippuvuuksia. Dogmit - mitä tahansa niillä tarkoitatkin - eivät ainakaan runtele jo muutenkin haurasta kehoamme. - Tupakkamies
Deemas kirjoitti:
Tämän maailman viisaus ei ymmärrä Jumalan viisautta, eikä tämän maailman loogisuudet päde muualla kuin täällä.
Totuus tekee vapaaksi, eikä uskonto ole todellakaan ainut aisia joka ihmisiä sitoo. Huumeet, alkoholi, seksi, tupakka, kahvi, yms muut nautintoaineet, joihin kaikkiin syntyy riippuvuuksia. Dogmit - mitä tahansa niillä tarkoitatkin - eivät ainakaan runtele jo muutenkin haurasta kehoamme."Tämän maailman viisaus ei ymmärrä Jumalan viisautta, eikä tämän maailman loogisuudet päde muualla kuin täällä."
Tämäkin väite kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Väität ettei logiikkasi yllä tämän maailman ulkopuolle, silti tähän maailmaan sidotulla logiikallasi olet siitä jotain tietävinäsi, ilman perusteluja kuten aina. - Tuomas
Deemas kirjoitti:
Totuus tekee vapaaksi, eikä uskonto ole todellakaan ainut aisia joka ihmisiä sitoo. Huumeet, alkoholi, seksi, tupakka, kahvi, yms muut nautintoaineet, joihin kaikkiin syntyy riippuvuuksia. Dogmit - mitä tahansa niillä tarkoitatkin - eivät ainakaan runtele jo muutenkin haurasta kehoamme.Ilmeisesti sinä Deemas ja muut uskovaiset katsotte omaavanne jotain erityistä jumalaista viisautta jota me ei-uskovaiset emme ymmärrä. Lisäksi katsot ajatuksenne pohjautuvan johonkin toiseen kenties parempaan logiikkaan. Minä taas pidän matematikkaa ja logiikkaa universaalina joka on samanlaista kaikkialla.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä että on monia asioita jotka tekevät ihmisen orjikseen ja niihin "retkahtaneet" tarvitsevatkin apua ongelmiinsa. Siksi on pahimpia orjuuttajia vastaan perustettu yhdistyksiä jotka auttavat mm. huumeorjia ja alkoholisteja. Myös uskonnon orjuuttamia ihmisiä auttamaan on yhdistys. Kannattaa vierailla sen sivuilla.
Osoite on: www.icon.fi/usk-uhri
Jos dogmit eivät runtele kehoamme saattavat ne ehkäistä ajatuksemme vapautta.
Tule pois vapaiden ajatusten maailmaan ajamalla uskonhuurut pois aivoistasi. - Deemas
Tuomas kirjoitti:
Ilmeisesti sinä Deemas ja muut uskovaiset katsotte omaavanne jotain erityistä jumalaista viisautta jota me ei-uskovaiset emme ymmärrä. Lisäksi katsot ajatuksenne pohjautuvan johonkin toiseen kenties parempaan logiikkaan. Minä taas pidän matematikkaa ja logiikkaa universaalina joka on samanlaista kaikkialla.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä että on monia asioita jotka tekevät ihmisen orjikseen ja niihin "retkahtaneet" tarvitsevatkin apua ongelmiinsa. Siksi on pahimpia orjuuttajia vastaan perustettu yhdistyksiä jotka auttavat mm. huumeorjia ja alkoholisteja. Myös uskonnon orjuuttamia ihmisiä auttamaan on yhdistys. Kannattaa vierailla sen sivuilla.
Osoite on: www.icon.fi/usk-uhri
Jos dogmit eivät runtele kehoamme saattavat ne ehkäistä ajatuksemme vapautta.
Tule pois vapaiden ajatusten maailmaan ajamalla uskonhuurut pois aivoistasi.Viisaus ei ole minusta, enkä väitä omaavani parempaa logiikkaa. Kaikki mitä minä tiedän on teidänkin käsienne ulottuvilla. Erillainen logiikka on erillainen eikä se avaudu ilman yrittämistä. Erillainen logiikka josta mainitsin on aivan toisenlainen arvojärjestys jota vasten ajatuksia ja ratkaisuja peilataan. Näinollen normaali maksimaalista hyötyä ja itsekeskeisyyttä painottava logiikka ei katso lähimmäisten auttamisen olevan kannattava asia. Kuinka tältä pohjalta voitaisiin ajatella olevan järkevää riskeerata oma hyvinvointi tai jopa henki toisten ihmisten auttamisen vuoksi.
Olen vakuuttunut, ettei kaikki mitä me näemme ole kaikki mikä on olemassa.
Uskonnot ovat ovat orjuuttaneet ihmisiä, kyllä. Kuten mainitsemasssasi osoitteessa esimerkkeinä mainitaan jehovan todistajat ja mormoonit, itse mainitsisin myös muotiuskonnon; scientologian olevan kovin orjuuttava ja nimenomaan rahainkeräykseen keskittyvä yhteisö.
Mutta yhtä kaikki, minä en ole täällä puolustamassa mitään uskontoa, vaan aitoa uskoa ja henkilökohtaista jumalasuhdetta ilman ihmisten sanelemia malleja tai sääntöjä.
"Tule pois vapaiden ajatusten maailmaan ajamalla uskonhuurut pois aivoistasi."
ja vaihtaisin vapauteni orjuuttavaan itseriittoisuuteen?
- Alex
on vain vapaa-ajattelija.
Hän voi puolueettomasti arvioida kaikkien ideoiden oikeellisuuden.
Vapaasti, vapaalla tahdolla, ilman kenenkään valmista ratkaisua.
Mitä tästä seuraa?
Ilman uskontojako?- Tuomas
" Mitä tästä seuraa?
Ilman uskontojako?"
- Kyllä, ilman uskontoja ainakin niin kauan kun uskonnot perustuvat ilmoitettuihin dogmeihin. Tästä seuraa ainakin, että nyt uskontojen ylläpidon ja levityksen sitomat voimavarat vapautuisivat muuhun käyttöön ja uskontojen aikaansaama ihmismielen ahdistus helpottaisi. - Deemas
Vapaa-ajattelijako vapaa?
voi kuulkaas, ei tarvitse kauaa kuunnella ns. puolueetonta arviointia, kun huomaa kuinka värittettyä juttua teille on syötetty.
Myös omat aatteet on uskallettava kyseenalaistaa, ennenkuin voi puhua objektiivisuudesta. - Alex
Deemas kirjoitti:
Vapaa-ajattelijako vapaa?
voi kuulkaas, ei tarvitse kauaa kuunnella ns. puolueetonta arviointia, kun huomaa kuinka värittettyä juttua teille on syötetty.
Myös omat aatteet on uskallettava kyseenalaistaa, ennenkuin voi puhua objektiivisuudesta.päivä kyseenalaista ajatuksiani, arvioi niitä uudellen, ja jos mielestäni syytä ilmenee niin muutan näkemystäni.
Ilman mitään sen suurempia juttuja.
Ajattelen vapaasti. Siksi olen niin onnellinen!
- Deemas
Pahuutensa tähden tänään vaikeroi maa
Koko luomakunta kaipaa armahtajaa
Jeesus Kristus kuoli jotta eläisimme
Meidän tehtävänämme on kertoa se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173932Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403037Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102994IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm422281Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas801163- 791039
- 56994
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul365985Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.211886Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e135843