Ei unehdoteta espanjalaisia härkiä

Suomessa pitää kieltää kaikkien lintujen metsästys.. Jänisten, kettujen, ilvesten, oravien, (kuinka raukkamaista on ampua oravaa!) mutta sudet, karhut, hirvet ja peuratkin ovat liian suurina kantoina haitallisia eli niitä pitää karsia!!
Itse olen sitä mieltä että turkistarhaus pitää lopettaa kuvottavana eläinrääkkäyksenä, ja sitten varsinaiseen otsikkoon: MIKSI KUKAAN ELÄINSUOJELIJA EI PUUTU RAUKKAMAISEEN HÄRKÄ"TAISTELUUN"???
Härkää kidutetaan tuntitolkulla areenalla ja katsomo kuolaa nautinnosta.. Raukkamaista paskaa!!
(Itse olen aktiivinen ampumarata harrastaja, eli aseet eivät ole paha asia)

9

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselijä...

      Miten sitten ulkomailla sallitaan pyytää pikkulintuja ruoaksi. Kiinassakin ravintolassa tarjoiltiin pikkulintuja ruoaksi. Pitäisikö Kiinassakin kieltää lintujen metsästys?

      • Sinä typerys.. Pikkulintuja voimme syödä vasta silloin kun muuta ravintoa ei ole olemassa.. Silloin on kysymyksessä äärimmäinen hätä!!
        Italiassa merkkiravintolat tarjoavat suurimpana herkkuna Pääskysen sydämiä..
        Jokaisessa SIVISTYNEESSÄ valtiossa pitää kieltää pikkulintujen pyydystäminen!!
        Syököön Kiinalaiset Koiria.. Siellä Kaikki muukin inhimellinen elämä on kiellettyä!!


    • Härkää peliin

      Ei unohdeta. Viime espanjan reissulla syötiin härkätaisteluhärkää. Hyöty käyttöön ne menee. Nam saispa sitä suomestakin.

      • 17+11

        Se "härkä" on ihan vaan sonni. Härkä on urospuolinen nauta, jolta on pallit poistettu, sonnilta ei, ja tuskimpa taistelu"häriltä" on vehkeitä irroteltu. Millä perusteella maitohapoilla oleva liha olisi hyvää? Kun eläin teurastetaan nopeasti ja kivuitta ja kun sille ei tuoteta ylimääräistä stressiä, liha on huomattavan paljon parempaa.

        Härkätaistelut pitäisi kieltää aivan ehdottomasti, samoin kuin eri puolilla maailmaa tapahtuvat kukkotappelut. Tapelkoot ihmiset toisiaan vastaan saatana.

        Mistä muuten mcsalmin ja muut kuvittelevat kasvisten kasvatukseen tulevien lannoitteiden tulevan kuin eläimistä? Keinolannoitteet on myrkkyä, niitä ei pitäisi ollakaan... Eettisyyttä vaan eläintuotantoon, ni kaikkien pitäis olla tyytyväisiä. Alatko mcsalmin nyt etsiä porkkanoita, joita ei ole lannoitettu kärsivien eläinten lannalla?


    • Sinä Saatana et ymmärrä kuinka PITKÄN AJAN tuo härkä parka sai tuntea tuskaa selässään olevilla väkäpäisillä terästapeilla jotka keikkuivat selässä irtautumatta härän laukatessa..
      Miksi NAUTIT eläinrääkkäyksestä.. Sinä ansaitset saman kohtalon kuin tuo härkä parka!!

    • Härkää peliin nami

      En nauti eläinrääkkäyksestä vaan häränlihasta.

    • mcsalmin

      Härkätaistelu on yksi tämän maailman suurimmista murhenäytelmistä :(

      Minua liikuttavat härätkin, kaikkien muiden eläinten ohella..

      Härkätaistelun kieltämisessä suurin kynnyskysymys on se, että maissa, joissa sitä saa vielä harjoittaa, "lajia" pidetään kansallisperinteenä - ÄLYTÖNTÄ

      Mutta mites sinä joka kerroit että "hyötytarkoituksiin ne härät menevät" ajattelisit vaikka siitä että joku tulisi ensin seivästämään jonkun sinulle rakkaan ihmisen ja sitten käyttäisi hänet hyödyksi vaikkapa kokonahka-asuna? Lievittäisikö se, että hänet on "käytetty hyödyksi" kipua jonka hän sevästyksessä kärsi?

      EI

      Liha on muutenkin täysin turha elintarvike, joka vain saastuttaa maailmaa ja lisää epätasa-arvoa ihmisten välillä.

      Usomattoman hävytön kommentti ja selkeästi perus itsekäs suomalainen kirjoituksen takana.

      • "Rakas" mcsalmin!!
        Nyt sinä kirjoitit väärään viestiin vastauksen.. Minä, nimimerkki jalmari47 otin ensimmäisenä kantaa tuohon saatanalliseen Härkä"taisteluun"
        Se on eräs kuvottavampia eläimem kidutusmuotoja!! En ymmärrä miksi vielä sallitaan?? Riemuitsen suunnattomasti kun kuulen että tuo TUNTEETON Matadori kuolee härän sarvissa tai sorkissa!!


      • mcsalmin
        jalmari47 kirjoitti:

        "Rakas" mcsalmin!!
        Nyt sinä kirjoitit väärään viestiin vastauksen.. Minä, nimimerkki jalmari47 otin ensimmäisenä kantaa tuohon saatanalliseen Härkä"taisteluun"
        Se on eräs kuvottavampia eläimem kidutusmuotoja!! En ymmärrä miksi vielä sallitaan?? Riemuitsen suunnattomasti kun kuulen että tuo TUNTEETON Matadori kuolee härän sarvissa tai sorkissa!!

        Pahoittelen jos viesti oli kohdistui sinulle!

        Tarkoitukseni oli vastata nimimerkille "härkää peliin" ja ottaa myös yleisesti kantaa härkätaistelu -aiheeseen :) Sinut on jo eläinystäväksi todettu, ja olen suunnattoman iloinen että aloitit keskustelun tästäkin erittäin tärkeästä eläinoikeudellisesta kysymyksestä!

        Jatka samaan malliin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä tiedän

      Sinun oikean tilanteen nainen. Kerro miksi me tehdään tätä? Huviksemne ja mielenkiinnosta? Sä osaat tämän homman hyvin
      Ikävä
      103
      1976
    2. Sippolan kolari

      Hei, tietääkö kukaan mitään 8.6.24 sippolassa tapahtuneesta auto-onnetomuudesta jossa ilmeisesti auto ajoi taas sitä ala
      Kouvola
      18
      1459
    3. Kuule J....

      .... Minä haluan sut...
      Ikävä
      57
      1430
    4. Me tavattiin

      Toisissamme jotain samaa huomattiin.. Aistit heräsi ja varovasti toisiamme tunnusteltiin.. Normaalia yritettiin esittää,
      Ikävä
      76
      1325
    5. Kovat kokemukset

      Ja maailman kylmyys opetti vain pelaamaan. En siis nainen ole sinusta oikeasti kiinnostunut. Yhtä asiaa vain halusin.
      Ikävä
      85
      1103
    6. Riikka ei muka tajua, eikä suostu tajuamaan, että mikä meni vikaa..

      .. Jatkaakohan hän Persujen SY-Riistosiiven kuuntelemista ja uskomista siihen valheeseen, että tämä siipi on Persujen su
      Perussuomalaiset
      307
      1014
    7. Kukaan TV-tenttejä seurannut tuskin yllättyi Li Anderssonin saamasta äänimäärästä.

      Li on paneutunut asioihin juurta jaksain, hänen vastauksensa kysymyksiin perustuu tietoon, ei pelkkään poliittisen höpöh
      Maailman menoa
      109
      1002
    8. Näin hyryllä

      Olipa retee kaverilla kun asioin seon matkahuollon toimipisteellä , terassilla kaveri ois halunnu heti tapella, oli kui
      Hyrynsalmi
      12
      862
    9. Menneisyytesi

      on liiankin synkkä. Jossain se raja menee vaikka sydämeni veitkin.
      Ikävä
      93
      848
    10. I'm a bitch i'm a lover.......

      Näin sekin viikko saatiin loppuun. Uusi mielenkiintoinen viikko alkakoon.. Muutosten tuulet jatkuvat... Joitakin asi
      Ikävä
      203
      793
    Aihe