Tuttavani perusti kaksi vuotta sitten pienen puodin. Hän sai starttirahan ja rahoitusta ja myös lainarahoitusta hyvin monelta eri suunnalta esim. kunnasta. Sitten kävi niin ikävästi, ettei hänen liikeideansa menestynytkään, hän jätti velkansa maksamatta niin asuntovelkansa kuin kaiken muunkin (päiväkotimaksut ja vaikka mitä). Kirjanpitoa hän ei tehnyt kertaakaan ja liikkeen vuokrat jäivät myös rästiin. Kaiken kaikkiaan hän on kahden vuoden aikana tehnyt velkaa ulosottoon (Taloussanomat) vajaat 200000 euroa. Siitä huolimatta perheellä on vara tehdä ulkomaanmatkoja, järjestää hulppeita juhlia ja vuokrata tiloja, joiden vuokria ei makseta. Perhe ei laita itse ruokaa eikä käy arkisin syömässä kodin ulkopuolella vaan he tilaavat ruoan kotiin ja se tuodaan heille joka päivä taksilla. Tottahan me muut ihmettelemme mite tuollainen on mahdollista. Matalammalla profiililla jos hoitaisivat asiat niin kukaan ei edes huomaisi mitään "omituista". Lisäksi perhe nostaa asumistukea ja toimeentulotukea. Ja katselevat muita nenänvarttaan pitkin alas.
Kysymys kuuluu: koska perhe ei maksa mitään velkojaan niin kuka ne maksaa? Minun mielestäni tämä on väärin niitä kohtaan, jotka hoitavat asiansa tunnollisesti - ja toki suurin osa ihmisistä näin toimiikin. Huolestuttavaa on, että holtittomasti eläminen ja piittaamattomuus on yhteiskunnassa lisääntnyt.
Kysymys velkojen takaisin maksamisesta
ereututeue
1
123
Vastaukset 1
- Kyllä olen katkera
Tutulla on 100 000 henkilökohtaista velkaa.. Velkajärjestelyssä sai nolla ohjelman kusettamalla ja nyt elelee hyvin leveästi (juhlii, shoppailee, matkustelee, kartuttaa omaisuutta vaimonsa nimiin) ja odottelee että velat annettu anteeksi (n.4 vuotta jäljellä).. Voi kun velkojat saisivat tietää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479