My Little Pony: Friendship is Magic

Minä, poni

Tästä ei ole ilmeisesti vielä lankaa. Okei *Kröhöm*

Jos ette ole kuulleet koko sarjasta, niin ensimmäisenä teille varmasti tulee mieleen ne vanhat 80-luvulta peräisin olevat ponit. Heittäkää tämä ajatus jo alkuunsaki roskiin, koska tämä Friendship is Magic on jotain aivan muuta.

Sarja alkoi Hasbron HUB kanavalla USAssa lokakuussa ja ei ole vielä tietoa milloin se tulee oikeasti suomen televisioon. Siitä huolimatta showlla on kohtalaisen laaja fanikanta suomessakin. Suurin osa näistä faneista on yli 16 vuotiaita miehiä/poikia.

Youtuben ansiosta sarja on saanut ympäri maailman faneja ja jaksot ovatkin katsottavissa sieltä. Sarjan on luonut Lauren Faust joka on muun muuassa luonut Tehotytöt.

Sarjaa voisi nimen perusteella kuvitella täysin lapsille suunnatuksi, mutta tuo laajafanikanta mielestäni todistaa, että se puree myös kaiken ikäisiin. Niinpä sitä oikeammin voisi sanoa perhesarjaksi.

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Little_Pony_Friendship_is_Magic (Spoilereita mahdollisesti)

Poikkeuksellisen hauska sarja siis kertoo poniystävyksistä jotka joutuvat kaikenlaisiin seikkailuihin. Näiden seikkailujen päätteeksi on jokin tietty opetus liittyen ystävyyteen. Vaikka pääpaino ei tässä olekaan, niin se tulee kuitenkin hienosti esiin.

Jotkin juonenkäänteet ja viittaukset saattavat mennä lapsilla yli hilseen, joten ihan kaikkein pienimmät eivät tästä kaikkea saa irti. Huumoria löytyy rutkasti joka jaksossa ja sarjan hahmot ovat (Vaikkakin hieman stereotyyppisiä) erittäin hauskoja ja nitoutuvat mainiosti ryhmäksi.

Maksimimerkkimäärä alkaa tulla vastaan, mutta googlettamalla löytyy lisää.

Tämä on yksi parhaista tuoreista lastensarjoista jota on tehty.

157

6863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinkie Pie

      Minä ainakin rakastan tätä sarjaa aivan täysillä ja olen 29 vuotias naisihminen :P
      Olen kyllä ollut MLP-fani pienestä pitäen, mutta näin vanhemmalla iällä juuri tämä sarja sai minut innostumaan pikkuponeista~♥
      Suosittelen kaikille lapsille ja lapsenmielisille :)

    • DJ-P0N3

      16- vuotiaana MLPFiMin suurfanina osaan sanoa, että tämän katsomisesta nauttiakseen ei tarvitse olla edes kovin avoin tämmöisiä kohtaan.

      Itse siis ensin ihmettelin koko sarjaa ja sen fanikantaa, ja opin jopa vihaamaan näitä, sillä mihinkään ei pystynyt internetseissä menemään törmäämättä poneihin. Piruuttani siis päätin yksi tylsä ilta katsoa ensimmäisen jakson Youtubesta. Katsottuani päätin katsoa jakson toisen osan, sillä huomasin, että sarjan huumori ja juonenominaisuudet ovat aivan toista kuin kuvittelin, ja animaatiojälki järjettömän upeaa.

      Noin viiden jakson jälkeen olin jo rakastunut sarjaan, ja opin olemaan avoimempi, ja kuten Twilight eräässäkin jaksossa 'opettaa': "You shouldn't judge a book by it's cover", joka sopii MLPFiMin kuvaan täydellisesti.
      Toista tuotantokautta hypettäessä ihailen Rainbow Dashilla täytettyjä seiniäni ja piirtelen DeviantArttiin FiM- aiheisia kuvia.

      Suosittelen todella kaikille, jotka 'uskaltavat' katsoa vapaa-aikanaan ponipiirrettyjä.

      • Reinboudässh

        Tru story bro!
        Itellä oli sama tilanne: poneihin törmäsi joka puolella. Jopa kolmasosa team fortress 2 servereistäkin on täynnä rainbow dashin kuvia (mun suosikki ;D). Itseäni lähinnä huvitti että mikä näissä poneissa nyt on niin upeaa ja katoin ekan jakson ja jäin samantien koukkuun. Hyvä huomata että on muitakin broneja ( Niille joille kuvalautasanasto ei ole tuttu: tulee alunperin 4chanista nimellä brony eli bro ja pony. Bro nyt on yleisesti " asiallinen tyyppi".)


      • Bronne
        Reinboudässh kirjoitti:

        Tru story bro!
        Itellä oli sama tilanne: poneihin törmäsi joka puolella. Jopa kolmasosa team fortress 2 servereistäkin on täynnä rainbow dashin kuvia (mun suosikki ;D). Itseäni lähinnä huvitti että mikä näissä poneissa nyt on niin upeaa ja katoin ekan jakson ja jäin samantien koukkuun. Hyvä huomata että on muitakin broneja ( Niille joille kuvalautasanasto ei ole tuttu: tulee alunperin 4chanista nimellä brony eli bro ja pony. Bro nyt on yleisesti " asiallinen tyyppi".)

        HYVÄÄ VAPPUA BRONYT!!!
        Sivuja joita kannattaa tsekata:
        ponilauta.fi
        northpole.fi/poni/ (varoitus suuresta assburger pitoisuudesta!)
        ylilauta.fi/poni/ (paljon röllejä!)
        Ja sit on viel yks IRC kanava mut KVG ei haluta uushomoaaltoa sinne.


    • Blue Dash

      Jep, itsekkin jäin tähän koukkuun aika pahasti (15 vuotias poika), suurimpia ongelmia tässä tuntuu vain olevan nimen omaan se kun lukuisia ihmisiä ärsyttää se, että sitä tungetaan kaikkialle (itsekkin olen tähän syyllistynyt), toki on näitä jotka vain ihan piruuttaan haukkuvat sitä eivätkä uskalla katsoa yhtäkään jaksoa, mutta ne saa jättää omiin uomiinsa, itsekkin tunnen yhden joka katsoi kaikki 26 jaksoa ja sitten kun huomasi poneja tulvivan joka piipusta alkoi vihaamaan niitä. Niin, no. Maailma on julma. Pitäisi joku päivä uskaltautua ostamaan niitä. Mitä nyt muutenkin hamstraan legoihin.

    • mikatheananas

      Arrrgghhh Taistelin uteliaisuutta vastaan pari kk, mutta annoin periksi eilen.. Menen jaksossa 7 ja olen jo nyt vannoutunut Brony!

      Olen 19-vuotias mies no one must never know my secret :D

      p.s fluttershy

      • soarin

        Terveruloa laumaan, täytyy kyllä sanoa että ei voi olla täysin labsille suunnattu sarja kun referenssiä löytyy niin charlien enkeleihin, benny hilliin ja vaikka applen mac:eihin, etc... Katsottuani tuon suomiversion täytyy kyllä sanoa että ei näin, tunnari oli epätoivoisesti yritetty autotunettaa ja ääninäyttelijät pilasivat ponien syvimmät olemukset, etenkin pinkie ja applejack. 16v brony poika, ja ylypiä siitä!


    • Äppöltsäk

      Hmm, hmm kuuluisiko tätä vähän päivittää?

      Suomeen tullee nimellä My Little Pony: Ystävyyden Taikaa ja suomeksi puhutun jakson "Arvokkaat pääsyliput" löytää YouTubesta (se ei kuitenkaan ole sarjan avausjakso vaan kaksiosaista pilottijaksoa seuraava).

      Milloin lähetykset Suomessa? Ainoa tieto on Wikipediassa ja siihen ei ole lähdettä, joten voi olla pelkkää huuhaata (MTV3 ja 3. joulukuuta, jos nyt on pakko tietää).

      USA:ssa pyörii nyt toinen tuotantokausi ja jaksot lähetetään perjantain- ja lauantainvälisinä öinä Suomen aikaa.

      Suomenkielisille foorumeille sun muille en ole eksynyt, mutta eiköhän noita googlettamalla.

      Sanonpa vielä langan aloittajalle, että hahmot eivät ole stereotyyppisiä vaan pelkästään tyypiteltyjä kuten lastesarjoihin kuuluu - no, okei pari sivuhahmoa on sterotyyppisiä mutta anyway.

      Applejack on paras poni! Vaikka eivät murretta sille suomidubissa annakaan!

      • jaa

        suomimurteet tekstityksessä on youtubessa nimellä ponisuomalaiset


    • VuokaleivoksetFanfic

      Olisi pitänyt arvata. Katsoin YouTubesta tätä MTV3:n versiota ja ilmeisesti dubbauksesta vastaavat ajattelivat tätä niin kuin mitä tahansa piirrettyä ja ääniksi annettiin nämä aivan samat ääninäyttelijät mitkä muissakin piirretyissä, joka saa tämän suomidubin kuulostamaan aika paskalta. Jos tämän FiM:n suhteen olisi ääninäyttelijöiden löytämiseen nähty vaivaa niin ehkä olisin ruvennut taas katsomaan TV:tä vain tämän takia mutta ei, TV on vieläkin perseestä.

      • mylidlpouni

        Totta että useita piirrettyjen dubbeja ei kärsi kuunnella. Mutta onhan englanninkielinen versiokin pääosin kanadalaisten kierrätys-animedubbaajien ääninäyttelemää.


    • gdsf

      Ponilauta.fi on suomalaisille broneille aika mukava paikka.

      • Mattu97

        Kuvalaudoilta harvoin löytää ystävällistä porukkaa, itse ainakin menisin jollekin poniaiheiselle foorumille.

        Sarjasta puheen ollen, en olisi ikinä uskonut että katsoisin sarjaa jonka nimessä on ''My Little Pony'' ja vielä nauttisin sen katsomisesta. Pre-G4 -sarjat oli semmoista kuraa että huh huh, tyttömäisyydestä puhumattakaan.
        Suunnilleen vuosi sitten aloin nähdä poniavatareita foorumeilla, myöhemmin törmäsin ponimegathreadiinkin eräillä pelifoorumeilla joilla käyn aktiivisesti. Kesäkuussa 2011 päätin sitten katsoa kokeeksi jakson, ja ennen kuin ehti kissaa sanoa, olin jo ykköskauden puolivälissä. Koukuttava sarja, täytyy sanoa. Muutaman kaverinkin olen ''käännyttänyt'', tosin erittäin hienovaraisesti. En levittele poniaiheista materiaalia ympäri nettiä ärsyttääkseni ihmisiä, niin kuin pieni, mutta valitettavasti paljon huomiota herättänyt osa broneista tekee.
        Sitten on vielä yksi tärkeimmistä syistä miksi ihailen fandomia; luova puoli, eli musiikki, taide ja fanficit yms.


    • Vanhaparta Brony

      Ite vastustin poneja jonkin aikaa kunnes Warhammer ja 40k foorumeilla porukka rupesivat käyttämään Avatareina ja signatureina Noita uusia poneja. Uteliaana katsoin pari jaksoa ja sitten tulikin katsottua koko 1 kausi ja kakkos kaudesta olen katsonut jaksoon 15 asti. Mahtava sarja musta. Hakkaa monet piirros sarjat sarjat mitä tulee meillä TV:stä (pasila on kuitenkin paras :D ). Olen 28 vuotias mies ja olen koukussa tohon poni sarjaan :D .Olen myös Brony :D . Mutta näin anime harrastajana en pidä outona. Musta toi poni sarjassa on hiukan animemaisuutta ja koheltelu muistuttaa Walt Disneyn piirrettyjä kuten Timon ja Pumba, aladdin etc.

      Ps: Fluttershy ja Rainbow dash rules :D

    • Dashhy

      Tietäiskö kukaan, että mistä tätä sarjaa voisi netin kautta katsoa?

      • Fluttershy <3

        Kato niitä youtubesta tai www.mlp-fim.com


      • PrinsessaLuna

        Minä olen 10v tyttö ja RAKASTAN My Little Ponya! Tosin vihaan niitä vahoja poneja... ja itse katson Dailymotionista MLPtä SUOMEKSI. Tosin tietääkö kukaan mistä näkis 5 kauden suomeksi? Haluaisin niin kovin nähdä sen♥


      • PrinsessaLuna kirjoitti:

        Minä olen 10v tyttö ja RAKASTAN My Little Ponya! Tosin vihaan niitä vahoja poneja... ja itse katson Dailymotionista MLPtä SUOMEKSI. Tosin tietääkö kukaan mistä näkis 5 kauden suomeksi? Haluaisin niin kovin nähdä sen♥

        Viidettä kautta et vielä mistään, sillä sen esitykset ovat vielä USA:ssa kesken ja Suomeen jaksot ovat tulleet yleensä n. 3 kuukautta sen jälkeen kun kausi on USA:ssa päättynyt (Equestria Girls -leffat ovat poikkeus). Eli sanoisin arvioimalla, että Helmi-maaliskuussa saattaisivat esitykset ehkä alkaa Suomessa ja siitä sitten pikku hiljaa Dailymotioniin päätyä.


    • Tästä sarjasta sain kuulla tuossa noin kuukausi sitten. Olen ylläpitäjänä eräässä kansainvälisessä faniyhteisössä, johon kuuluu lelujen keräilystä ja populäärikulttuurista kiinnostuneita ihmisiä. Täällä faniyhteisössä meillä on sitten joka viikko jokin eri teema ja tuossa ihan vuoden alussa tämä teema sitten sattui olemaan "My Little Pony". Tämän teemaviikon aikana tuli sitten katsottua muutamia yhteisön jäsenten postaamia videoklippejä, jotka herättivät mielenkiintoni. Tuossa pari viikkoa sitten, erään viikonlopun aikana katselin kaikki siihen mennessä julkaistut jaksot. Ensiksi ajattelin vain yhden jakson katsoa, mutta sarja imi minut sisäänsä.

      My Little Pony ajalta ennen tätä nykyistä sarjaa on itselleni aika tuntematon. Muistan joskus reilu 20-vuotta sitten jonkin aiheeseen liittyvän animaatioelokuvan nähneeni.

      Ai niin, olen mies ja ikää löytyy 29-vuotta.

      Katsoin myös tuon ylempänä mainitun Suomidubbijakson ja sanotaanko, että inhoni Suomidubbauksia kohtaan ei ainakaan siitä vähentynyt.

    • Vanhaparta Brony

      Ite odotan että ton sarjan kaudet saisi myöhemmin DVD boksina.Mä en osta yhtäkään sarjaa muutaman jakson takia vaan mielelläni koko tuotantokausi. Niin olen animea ostaessani tehnyt ja niin teen jatkossakin.

      Sinä joka kysyit että mistä noita voi katsoa. Katso Youtubesta. Pistä hakuun "My little pony friendship is magic season 1" tai jos haluat nähdä uusia niin "My little pony friendship is magic season 2" ja perään aina episoden numero jonka haluat katsoa. Jos haluat suomeksi tekstitettyä niin pistä perään Finsub.

    • Rainbow Crash

      Löysin sarjan noin viikko sitten, ja eka tuotantokausi on katsottu, toinen on hyvässä vaiheessa. Sarja on todella hyvä ja koukuttava, vaikka aluksi koko ponitouhu tuntui hölmöltä. Suomenkielisiä jaksoja en edes uskalla katsoa, pitäydyn englanninkielisissä...

      16v Brony.

    • fluttershy 2snd

      Nuo ponien vihaajat alkavat ottaa päähän

    • Brony

      Täällä yksi 18vuotias mies, joka sai juuri katsottua toisen tuotantokauden viimeisimmän jakson(23). Kaikki tähän mennessä tullutta 49jaksoa olen nyt katsonut kahden viikon sisään. Olen Brony ja ylpeä siitä!

    • Läpimurto Suomessa?

      Ja kuten MTV Kolmosen kymmenen uutisia seuranneet tietävät, oli sarja ja sen harrastajat aiheena keskiviikon 11.4. loppukevennyksessä. Huikeaa! Korkeampi ponitietoisuus tunkeutuu kaikille muillekin todellisuuden tasoille. :-)

      Juontajapari tietysti kysyi, onko Peter Nyman mahdollisesti brony. :-)

    • Rainbow Crash

      Katohan, niinpäs olikin. En kuitenkaan usko sarjan saavan ihmeempää julkisuutta tuosta, noita loppukevennyksiä harvoin otetaan vakavasti.

    • migulius

      Itse aloin katsomaan sarjaa kun veli suositteli. En voinut aluksi uskoa miksi veljeni alkoi katsomaan tämmöistä tyttöjen ohjelmaa. Noh, katsoin ensimmäisen jakson... pidin siitä. Olen nyt katsonut kaikki jaksot (1 ja 2 kauden) ja Rainbow Dash on suosikki.

      Ehkä erotun vähän tästä porukasta koska olen 14-vuotias.

      • Pegasister

        Ehei, minä oon 12 vuotias pegasister, ja ylpeä siitä c: Minäö jos kuka erotun porukasta : D


    • mlp fanittaja

      tää mlp fim on ihan paras ja ainakin tokan tuotantokauden 25-26 jaksot on ihan parhaat

    • Ohi

      Katsoin ensimmäisen, sen jälkeen toisen, sitten kolmannen ja BANG hups kaikki tuotantokaudet läpi ja jäi harmittamaan :(

      • Sitä ei ole vielä.

        Kolmannen?


    • mlp fanittaja

      mä haluaisin nähdä jo minkälainen se kolmas tuotanto tuotanto kausi oikein on! mä ja mun kaverit ootetaan sitä niin hit0n paljon!!!!! oon kuullu että se tulee 6 päivä heinä kuuta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • brony

      se on vaan niin että tähän jää koukkuun. ei tarvi kuin ekat kaksi jaksoa niin oot kohta kattonut kaikki jaksot. esim mun kaveri sano minua pedofiiliksi sitten se katto mulle vittuillakseen season 2 finalen ja nyt se on pahempi brony kuin minä.

    • PegaSister

      Mä katon tätä sarjaa ja tää on siis niiiiiiin huikee. Katon tätä Youtubesta suomenkielisil teksteil, koska englantini ei ole vielä mitä parasta ;)
      Täytän pian 12-vuotta!

      • Apple Dash

        No ei tämän sarjan katsomiseen mitään huippuenglantia tarvitsekaan.

        Terveisin myös 12-vuotias tyttö.


    • Anon_.

      Ei helkkari! Ei kai tälläinen Amerikkalainen_ propaganda ole jo saapunut Suomeen! Oikeesti hankkikaa urpot vähäsen järkevämpää tekemistä kuin tapittaa jotain 4-v. tytöille tarkoitettua sarjaa! Voi hyvää päivää mihin maailma on menossa!

      • SucckkMyDick

        Voi hyvää päivää millaista arvostelua joutuu toisinaan lukemaan.


    • Niin se vaan näyttää tämäkin sarja rantautuvan Suomeen ja Nelonen Perhe alkaa sitä elokuussa esittämään. Kyseessä on toki maksukanava, mutta veikkaisin, että ennemmin tai myöhemmin myös perusnelonen sarjan esittää.

      http://www.nelonenpaketti.fi/perhe

    • Eläköön Ponikylä!

      FiM-sarjan imua ei voi kuin hämmästellä, vaikka Bronyna tämän sanonkin. Se vain iskee katsojan "heikoimpaan kohtaan," sulattaa kovimmankin vastustajan hyytelöksi ja vie mennessään.

      Toisin sanoen tekijät ovat löytäneet hyvän "reseptin." Vähän sinne sun tänne kun ripotellaan taikaa, viihdeviittauksia, ystävyyttä ja hyvää ääninäyttelyä, ovat ponit pian osa katsojan elämää. Kun tähän ynnätään piirrosanimaation (myös Flash-pohjaisella) lyömätön kyky kuvata ja luoda asioille "ilmeitä," loppu on lastenleikkiä.

      Itseään etsivä nuori mies ei voi olla uppoutumatta tähän ponien maailmaan, joka on kuin silkkiä muutoin niin raadolliselle arkielämälle. "Kovuuttakin" sarjassa on, mutta siihen suhtaudutaan ironisesti ja muistetaan aina, että loppupeleissä ketään ei ole valettu kivestä (VR:n kristallinkantajat ovat oma lukunsa). Ihmisiä tässä kuitenkin vain ollaan, jonka FiM-sarjan tekijät tietänevät paremmin kuin useimmat suomalaiset.

    • Kirjokiito
      • pinkie pie<3

        kiiiiitoss tästää!!(:


    • Jees jees niinpä.

      Itse tempauduin mukaan kun kaveri lähetteli ponimusiikkia koko ajan. Se oli parempaa kuin muu musiikki mitä maailmalla nykyään on niin olihan sitä mukava kuunnella. En muuten poneista välittänyt mutta sitten tuli kuunneltua toi Aviatorsin Never Back Down ja kiinnostuin että mitäs tämä oikein on, ja sitten päädyinkin katsomaan jaksot läpi pari kertaa.

      Q- eikun Discord on lempihahmoni, mutta Mane6sta paras on Dashie, paras jakso on Nightmare Night, lempiponi kaikista on Luna ja paras laulu on joko BBBFF, Love Is In Bloom ja This Day Aria.

      Ja viimeaikoina on FimFicissä tullut luettua vähän liikaa, kuukaudessa noin 74 ficiä ja yhteensä vähän yli 3milj. sanaa.

      Niin ja olenhan 19v miespuolinen henkilö ketä pääse kohta armeijasta oltuaan 360pv.

    • phälösälölää

      joo mieki oon 14v ja tänää lähtee 27. kerta ku alotan 1 ja 2 kauden kattomisen alusta.. vähän liian koukussa oon kyl ja 3. tuotantokausi alkaa syyskuussa

    • wawawwaaa

      Olen 22 v. nainen ja katsoin ekan jakson, voisin katsoa seuraavankin.... :D

    • jappleack

      Täälläkin kohta täysi-ikäisyyttä hipova pegasister on rakastunut tähän ihanaan sarjaan!

      Sarjassa kaikki päähahmot ovat vuorovaikutuksessa toistensa kesken, eikä puuduttavaa väkivaltaa ole nimeksikään. Myös sarjan huumori kolahtaa ja kovaa, ja ponien lipsync on tehty upeasti ja tarkasti. Sarja ei turhia moralisoi tai pakkosyötä aatteita. Jaksojen loppuratkaisut yllättävät minut joskus aivan puun takaa!

      Mielestäni on upeaa, että bronit uskaltavat fanittaa tykkäämästään sarjasta, eivätkä pelkää leimautumista. Meillä tytöillä kun on helppoa ja hyväksyttyä fanittaa poikajuttujakin (Transformers, Spiderman...) mutta heti jos mies katsoo Barbie-elokuvia, hänet leimataan friikiksi ja oudoksi. Hienoa että FiM on olemassa rikkomassa näitäkin oletuksia!

      Pinkie Pie ja Applejack.

    • Jees jees niinpä.

      Ainoa asia mistä "en tykkää" on että kakkoskaudella ponit käyttävät etutassujaan enemmän käsiensijaisena kuin ykkösessä, esim. se kirottu tanssi kakkoskauden viimeisen jakson lopussa...

    • homopaaskaaaa

      Gayyybaar gaybaar, vitun homot!!

      • Suck My Dick ^^

        Hei mee takas mutsis perseesee luuseri!
        Tää sarja on best!!


    • Jees jees niinpä.

      Onkos mitään tietoa minkä arvoinen tuo suomeksi puhuttu on? Ajattelin näyttää pikkusiskolle mutta jos on yhtä roskaa kun muut suomeksi puhutut mitä muistan niin sitten laitan hälle vaan suomenkielisen tekstityksen...

    • Jees jees niinpä.

      Eauearaghaeeaha
      Puhdista se tulella, PUHDISTA SE TULELLA!!!!

    • smoker.gif
    • ponyyay

      MY LITTLE PONY: YSTÄVYYDEN TAIKAA TULOSSA NELONEN PERHEELLE 1.8 KLO 7:15!!. Se on kyllä suomeksi puhuttu, mutta jos jotakuta kiinnostaa... Itseä kyllä kiinnostaa miltä Nightmare moon ja monet muut hahmot kuullostavat, ja laulut. Mutta minulla ei näy Nelonen perhe kanavaa. Voisikohan joku laittaa näitä lauluja ynnä muita sellaisia pätkiä youtubeen?

    • Perkele

      @ ponyyay: Toivottavasti ei, suomeksi puhuttuna mistä tahansa alunperin englanninkielisestä sarjasta saa tehtyä aivan kauheaa jörssiä. Toivon hartaasti ettei suomeksi dubattu sarja siirry ikinä millekään ilmaiskanavalle... Englanninkielisenä sarja on parhautta, mutta suomeksi raiskattu versio ei ole edes surkuhupaisaa.

    • nnnope

      Luin juuri Equestria Dailysta että kolmoskaudessa on vain 13 jaksoa. Miksiköhän näin? Kahdessa edellisessä kaudessa oli 26 jaksoa.

    • Pikku Nopsa

      Ei millään pahalla, mutta minusta ne 80-luvun My little pony oli parempi, kun nykynen. Ainakin piirtotyyli on vanhoissa hyvä ja melkein joka jaksossa oli jonkin näköinen seikkailu. Sitten ponien lisäksi on muitakin ystäviä kuten Moona ja Maiju nimiset tytöt. Sit yks poika jonka nimeä en muista. Sit pinkin värinen lohikäärme nimeltään Piikki. Sekä monia muita.

    • kushi ninjaponi

      kyl tässä uudessakin on piikki siis spike. Se on Twilight Sparkle apuri taikka sellainen

    • Pupupuuro

      Jaksor alkavat tulla suomeksi nelosella 1.9.2012 viikonloppuaamuisin. Itse olen 14 vuotias poika ja rakastan my little ponya XD katsonut kaikki jaksot YouTubesta englanniksi, ja myös season 1 episode 3 suomeksi. Varautukaa! Niillä on paskat äänet suomeksi! Applejackilla ei ole texas aksenttia.

      • Tämän Neloselta tulevan dubin takana ei välttämättä ole sama tiimi kuin tuon yhden DVD:ltä löytyvän jakson (=se mikä Suomeksi Youtubesta tällä hetkellä löytyy) takana, tosin jostain syystä en usko AJ:llä aksenttia olevan, olipa sama dubbaustiimi kyseessä tai ei.

        Olipa niin tai näin, niin digiboksini tulee nuo jaksot viikonloppuisin tallentelemaan, kun ne kuukauden päästä alkavat.


    • mlp fim

      siis mistä voi katsoa sen kolmannen tuotanto kauden ihan englanniksi ilman tekstejä, kun ei enää osata suomentaa kunnolla :DD menee hermot tuollaiseen puolet ohi jättämiseen missä vain sarjassa/elokuvassa kun se pointti jää kokonaan pois!!! mut siis näkeekö sen youtubesta vai pitääkö etsiä jotain muuta kautta?? (:

      • Kolmatta kautta ei voi katsoa missään, se kun alkaa Yhdysvalloissa vasta tulevana syksynä (tarkka alkamispäivä ei ole tiedossa). Ensimmäisen ja toisen kauden jaksot ovat Youtubesta löydettävissä.


    • no höh!

      :(

    • mlp fani!

      öö tietks joku mist niit voi kattoo ku youtubest ja jäin kyl koukkuu mut aloin fanittaa viikko sitte ja ekan päivän mun huone oli täyn niit lemppari on rainbow dash ian parhait!

    • dashie<3

      laita hakuun watch my little pony friendship is magic free online nii varmasti löytyy:)

    • StayOuttaMyShed

      16-vuotias pegasister täällä. En okein ajatellut aluksi paljoakaan tästä poni-ilmiöstä, ajattelin vaan että 'hassua, että niin monet teinit ja aikuiset tykkää jostain lasten ponipiirretyistä'. Tuli sitten tylsyyden vallassa katsottua jakso jos toinenkin, ja pikkuhiljaa jäin koukkuun. Kolmoskautta odotellessa...





      Fluttershy, Rainbow Dash, Spike, Luna ja Pinkie Pie on parhaita

    • ananasbananas93

      nonni, nyt se alko sitte suomeksi telkusta. ei helkkari ei voi muuta sanoa.

    • 12-V jolla on järkeä

      My litle pny sarja on ihan perseestä revitty ja team fortress 2 ei SAA RAUHAA KUN JOKA NURKAN TAKAA TULEE HOMO PONI Oikeesti tää on kauheeta tf2 on ärsyttävä pelata kun nurkasta tulee my litle pony faneja.Oikeesti SE JOKA ON 16V JA KATTOO MY LITLE PONYA ON KEHITYSVAMMANEN!Sarja on tarkotettu pikku lapsille.Mikään ei ole niin noloa kuin katsoa tuota sarjaa.My litle pony mikä helvetin minun pikku ponini hyi helvetti.Imekää paskaa my litle pony fanit.Lol ootte kyä aika idiootteja.16-V katsoo my litle ponya.Jos jo minun ikäisenä on noloa kattoa my litle ponya niin kuinka noloa 16vnä.Tf2 on ärsyttävää kun pyro kamojen takia sitten väitetään sen ponin takia et se on my litle pony.Ihan paska sarja.Oikeesti lähetän valvelle pyynnön et poistaa kaikki joitten nimessä on my litle pony juttuja tai kuvassa on Oikeesti kuinka kehtaatte hirveitä idiiotteja.My litle pony pitäisi pistää banniin.

      • 13-v joka on brony

        ihan sama mitä ,12v jolla on järkeä, sanookaa on järkeä olla muutakin kuin jokaiseen toisten tykkäämään asiaan haukkuja. mun puolest sä saat imee my little ponyn isoo m###a


      • Ensiksi voisit laittaa jäitä hattuun ja käydä äikän tunneilla.

        Pelaa asiallisilla servereillä ja ota sprayt pois käytöstä. Miksi Balloonicorn tekisi Pyrosta ''ponin''? Ihan kuin MLP olisi yksisarviset ja sateenkaaret keksinyt....
        Valvea tuskin kiinnostaa paskan vertaa, mitä mieltä joku 12v on poneista. (muistaakseni Gaben itsekin on myöntänyt katsovansa sarjaa)

        Ja ihan näin btw, en menisi luokittelemaan sinua ''järjelliseksi 12-vuotiaaksi''. Minun mielestäni ainakaan ei ole kovin järkevää huudella omia asiattomia mielipiteitään jossain suomi24:ssä.


      • Anteeksi..
        13-v joka on brony kirjoitti:

        ihan sama mitä ,12v jolla on järkeä, sanookaa on järkeä olla muutakin kuin jokaiseen toisten tykkäämään asiaan haukkuja. mun puolest sä saat imee my little ponyn isoo m###a

        Anteeksi tuo oli minun viesti kun en ollut brony.Nykyisin olen ja my litle pony on paras piirros sarja jonka tiädän oon kattonu 1 tuotantokauden läpi ja lempihahmoni on rainbowdash.Olen pahoillani tuosta kommentista.Jaa haluatte tiätää kuten varmaan moni muukin on vihannut tätä sarjaa aluksi ja katsonut pari jaksoa ja todennut olevansa brony.Sama tilanne.Anteeksi...tässä te huomaatte kuinka ihminen muuttuu kun katsoo muutaman jakson.:Ja sitten olen nytten 13.En tajua miks haukuin noin hyvää sarjaa olin tuollon idiootti!Fluttershy on muuten välil tosi söpö.Ekaks luulin et tuo kommenti oli jonkun muun mut huomasin et olin itse kirjoittanut sen.Anteeksi..Miksi edes haukuin tätä sarjaa jaa tuollon vihasin bronyi ajat ovat muuttuneet.Olen itse brony nytten.:D nauran tälle jutulle varmaan aikusena et ekaks valitin niist ja sitten toteen et ne on hyvii :DD aik läppä juttu.


    • Anti poni

      Ponit on homoja ja lesboja t:joni 11v

      • Brony 3786

        Katsoppa 1 jakso niim oot jo koukussa.Vai yritätkö salailla bronyyttasi.


    • Vurgatory

      Mitä vetoa, että kuitenkin nämä ponipäät on hikisiä, vanhoja, lihavia persepurilaita.
      Jumanperse nyt. Ne on helkkari tarkoitettu pikkulapsille! Kattokaa edes prätkähiiriä...

      • fgjfh

        Mutta kuuluuhan tähän fandomiin naisiakin :I


    • Hyvin tähän sarjaan

      Minä en ikinä olisi uskonut katsovani tätä sarjaa,mutta sitten kun kaverini kertoi tästä vihamielessä tietenkin niin aloin ottaakin huomiota monissa peleissä,youtubessa ja googlesta löytyvistä Mlp kuvista.Myöhemmin katsoin 20% yhdestä jaksosta.Ja vieläkin myöhemmin katsoin 1 kokonaisen jakson ja innostuin ja nyt olen katsonut jo 4 jaksoa.Innostuin tästä koukuun jäävästä sarjasta kuten varmaan 40% bronyistä.Ekaksi vihasin ja haukuin bronyja.Nytten myönnän olevani brony 56%.Koukkuun jäätä sarja elikkä jos vihaatte tätä älkää katsoko jaksoa koska muuten jäätte koukkuun.Tämä on hyvin koukkuun jättävä sarja.

    • Pikku Nopsa

      Löytyiskö mistään ihan 80-luvun My little pony sarjan jaksoja, kun en oikein pidä näistä uusista poneista. Se on paljpn parempi, kun tää nykynen uus.

    • I L MLP

      Täältä saa kaikki englanninkielisinä 480p. kuvalaatuna,sairaan kiva kun ne ovat koneella tallessa!
      http://adf.ly/FJcII

      • ..........

        Ne pitää ladata 1 kerrallaan, ellet haluu maksaa medifirelle!


    • Okazaki

      Jos joku tätä lankaa vielä katsoo, niin varokaa! 3. kausi on ripulia.

    • pegasister9900

      ei voisiko joku tietäjä kertoa loppuuko nää jakson nyt tähän kolmannen tuotantokauden 13 jaksoon??????????:(:(:(:((

      • Kolmas kausi päättyi tuohon 13. jaksoon, mutta neljäs kausi on tulossa (26 jaksoisena) ja alkaa mitä luultavimmin syksyllä. Joten kausi päättyi, mutta sarja ei.


    • Dash1

      mä taas törmäsin Rainbow Dashiin koska näin kerran (ja kuulin) TF2 että sillä on kiva ääni ja youtubessa mä näin kaikki ystävät. eka katoin suomi dubbeja ja ihmettelin että ne loppuu jo niiku 26 jaksos suomi dubit ja niitä ei oo tullu pitkään aikaan dubbeja :( mutta my little pony ystävyyden taikaa on kiva ku Twilight tuli 3 kauden lopus yks prinse..... mutta en kerro enempää ja twilight on 3 kauden viimesessä jaksos yhtä kaunis ku Rainbow Dash ja mietyttää ku Fluttershy sano että se on vanhempi ku Dash ja sen takii haluisin tietää minkä ikäsii ne ponit on ;D oon vasta 11

      • Ponien ikään liittyen, ovat sarjan tekijät kommentoineet, että päähahmot: Twilight Sparkle, Fluttershy, Applejack, Pinkie Pie, Rarity ja Rainbow Dash ovat siinä hieman ylikahdenkymmenen vuoden ikäisiä, mutta tilanteesta riippuen saattavat käyttäytyä ikäistään nuoremmalla tavalla.


    • Pinkiepie<3

      voisko joku kertoo tai linkata et mistä näkee 2 tuotantokaudenn??(:

      • Pinkiepie<3

        siiss suomeks?!?


      • Pinkiepie<3 kirjoitti:

        siiss suomeks?!?

        Valitettavasti ei mistään, jos dubattuna tarkoitit. 2. kautta ei ole dubattuna vielä julkaistu. Enkä usko, että tekstitettynäkään löytyy.


    • 34ytwh

      menee leivän päällä

    • Ne joilta löytyy Nelonen Perhe -kanava (maksullinen), pääsevät seuraamaan 2. kauden suomidubbijaksoja 1.5. alkaen.

    • Pegasister

      En tajunnut ennen että miks kaikki tubekaverini katteli MLP:tä. En ite kattonu lainkaa ku luulin sitä ihan tylsäks pikkulastenohjelmaks. Sit kerran päädyin sit kattomaan yhen jakson. Sit huomasin et se oli ihan erillainen mitä ajattelin. Sit kun löysin lisää videoita (suomenkielisiä), MLP-FIM:stä tuli yks lempilastenohjelmistani. Kstoin niitä aina vaan uudestaan. Sit aloin kattomaan englanniks 2 ja 3-kautta. 2-kaudesta en oo kattonu kaikkii jaksoi, koska arvasin et se dubattais viel suomeks.
      Ja niin onkin! Nelonen Perheeltä alkaa 1.5. suomenkielinen MLP 2-kausi! Joka on aivan mahtavaa!

    • Tiedoksi, että kolmas tuotantokausi alkaa Nelonen Perhe -maksukanavalla 5.8.2013

    • Lisäksi annettakoon tiedoksi, että My Little Pony: Equestria Girls -animaatioelokuva (joka sijoittuu MLP:FiM sarjan 3. ja 4. kauden väliseen aikaan), saa Suomen TV-ensi-iltansa 22.9.2013 Nelonen Perhe -maksukanavalla.

    • Tällaista on tullut tietoon:
      * 2. kausi Nelosen ilmaispuolelta alkaa 29.10.2013 ja 3. kausi 4.12.2013
      * Equestria Girls -leffaa ei esitetetä ollenkaan Nelosen ilmaispuolella.

    • Rarityonparas<3

      Mistä niitä näkee suomi dubattuina?

      • Ensimmäinen kausi on katsottavissa Netflixissä.


    • 12.v-tyttö

      Vaikka kuinka hyvä sarja! Itse olen 2000 luvulla syntynyt tyttö , ja pidän näistä poneista oikein paljon! Kännykän taustakuvana on Derpy , ja niitä ponifiguurejakin on tullut keräiltyä. Pari kaveria tietää että katson tätä sarjaa , mutta eivät he välitä , heille se on yks ja hailee mitä katon. Ja voisihan oikeastaan mainita että olen 12. Ja en sitten tiedä olenko pegasister vai mikälie :)
      Ja siis tulekoo mlp leffa nelosen maksupuolelta!? *nyt on pakko hankkia se*

      • Joo, siis Equestria Girls -leffa tulee Nelonen Perhe/Muksu -maksukanavalta 22.9. (eikä sitä ollenkaan esitetä Nelosen ilmaispuolella).


    • Rarityonparas<3

      Määk8i oon hulluna tähä sarjaa ja rarity on paras mut tykkään rainbowstaki ja pinkiestä

    • Rarityonparas<3

      Tuota noin mistäs sen sarjan näkee ILMASEKS?kun meiän sisustukseen ei kuulu Tv:)

      • 12v.tyttö

        Voit kattoo esim dailymotionista suomi dubilla ja kirjotat vaan "mlp fim episode.. " -minkä tahdot nähdä :)


    • Rarityonparas<3

      Ei toiminu:(en nähny ku enkuks:O

    • Rarityonparas<3

      Nyt kerrotte mistä niitä näkee suomeks tai suomenkielisellä tekstityksesllä!!:Ohaluun kattoo niitä!!!

      • Netflixissä ja Nelosen maksullisessa Ruutu -palvelussa on ensimmäinen kausi suomeksi dubattuna katsottavissa. Nämä ovat ainoat tietämäni viralliset katselukanavat, epävirallisia toki on mutta niistä kertokoon joku muu.


      • 12.v tyttö

        Anteeks huono selostus! Eli siis mene dailymotioniin , ja kirjoita hakuun KuyAurelian tai My little pony ystävyyden taikaa , ja tuon tekstin perään vain kausi ja jakso. Huom! Jakso pitää kirjoittaa suomeksi (tarkoitan jakson nimeä)
        Ja nämähän jaksot olivat suomi dubattuja.


    • Rarityonparas<3

      Kiitos!:)

    • Rarityonparas<3

      näkiskö jostai suomeks dubattuna myös sen kausi 2 jakso 25 ku tuolta dailymotionista ei nää:O

    • Rarityonparas<3

      Eikä netfliksii voi kokiella ilmaseks ku ei oo mitää korttii vielä:Oja ku sinne pitää laitta ne korttinumerot ja kaikki:(

      • Ikävä juttu, mutta haluamaasi jaksoa ei Netflixissä suomeksi dubattuna olisi ollutkaan, sieltä löytyy dubattuna vasta 1. tuotantokausi. 2. tuotantokausi on katsottavissa Nelosen maksullisessa Ruutu -palvelussa, johon liittyessä saa 30 päivän ilmaisen kokeilujakson. Ongelmana on, että myös kyseinen palvelu taitaa vaatia liittyessä korttitiedot.

        http://www.ruutu.fi/plus/viihde


    • ponipoika15v

      Mlp kolmas kausi menee ny nelosen perheellä... täytyy kyl sanoo et jotkut kohat on dubattu iha hirveiks. Tämä sunnuntaina pitäis tulla equestria girls. Vähä pelottaa

    • ponipontikkaa

      Kattoko kukaa equestria girlssiä tänä sunnuntaina? Oli nii hyvä et katoin sen toisen kerran perään. Dubbilaulutki oli iha hyvii

      • Katsoin ja mitä Suomidubbiponeihin tulee niin se oli ihan hyvä, vaikkakin alkuperäinen on kymmenen kertaa parempi (omasta mielestäni), minkä puolesta todistaa se, että alkuperäisen olen katsonut kymmenen kertaa ja Suomidubatun vain kerran.


      • ponipontikaa
        Jontte82 kirjoitti:

        Katsoin ja mitä Suomidubbiponeihin tulee niin se oli ihan hyvä, vaikkakin alkuperäinen on kymmenen kertaa parempi (omasta mielestäni), minkä puolesta todistaa se, että alkuperäisen olen katsonut kymmenen kertaa ja Suomidubatun vain kerran.

        Nii oriqinaali on aina parempi.
        PS. Olin niiku WHAT ku ne alotti sen dubatun remix intron ku luulin et ne laittaisivat sen alkuperäsen


    • Rarityonparas<3

      Mistä näitä equesria girls ohjelmia näkee?

      • Yleensä en Youtube-linkkejä postaile, mutta koska kyseistä ohjelmaa, ei ainakaan tämän vuoden puolella Nelosen ilmaispuolella esitetä, eikä suurimmalla osalla tuota maksullista Nelonen Nappula -kanavaa ole, teen nyt poikkeuksen.

        http://www.youtube.com/watch?v=eW5KJqCythY

        Jos sinulla/teillä/kotonasi näkyy Nelonen Nappula:
        Seuraavat uusinnat ovat:
        * 11.10. klo 19:00
        * 15.10. klo 14:00
        * 23.10. klo 14:00
        * 27.10. klo 19:00
        * 28.10. klo 19:00
        * 1.11. klo 14:00
        * 5.11. klo 19:00
        * 7.11. klo 14:00


    • MLPGirl

      Voiko netistä katsoa mieluiten suomen kielisenä kaikki jaksot?

    • Vastaus tähän on kyllä ja ei. Ei vastaus tarkoittaa, ettei ole mitään virallista paikkaa, jossa kaikki voisi katsoa. Kyllä tarkoittaa, tietysti, että epävirallisia paikkoja löytyy ja tuossa hieman ylempänä ketjussa on neuvoja niihin liityen (29.8. kirjoitettu viesti).

    • Rarityonparas<3

      Onko näitä equestria girls jaksoja enempää?:)

      • Equestria Girlsiä, ei ole olemassa kuin yksi leffa. My Little Pony: Friendship is Magic -sarjaa, johon tuo leffa osana kuuluu on olemassa 3. tuotantokautta. 4-kausi alkaa Yhdysvalloissa vajaan kahden viikon kuluttua. Mistä näitä sarjan jaksoja sitten löytää, katso aiempia viestejä tässä ketjussa.


    • Rarityonparas<3

      Siis niinku mistä ne sitte löytää pari viikon päästä ne jaksot?:) löytääks ne dailymotionista?

      • Siis jos noita tulevia 4. kauden jaksoja tarkoitat, ne luultavasti löytyvät ilmestymisensä jälkeen Youtubesta (englanniksi).


    • Rarityonparas<3

      Voiskohan joku laittaa ne dailymotioniinki suomeks jos vaa voi:)?

      • Tämä ei ole mahdollista ennen kuin ne on Suomeksi ilmestyneet ja se ei luultavasti ennen ensi syksyä tapahdu.


    • Rarityonparas<3

      Siis en ihan tajuu et mitä tarkottaa dubbaus et miks kukaa ei dubbaa suomeks niitä et ne vois sit laittaa sinne tai en tiiä mut joku voi varmaa vähä valaista tätä asiaa:D

    • olen 12 vuotias pegasister ja myönnän sen kukaan ei leimaa vaan kaikki rupeavat fanittamaan mukana siitä kyllä alkaa tulla ärsyttävää kun joka iikka katsoo sitä sarjaa ja puhuu siitä luulevat olevansa bronyjakin -.-

    • SUPERMIES

      miten voi kiihottuu jostai hevosista:D

      vitu autistit xDxDxD

      servattu:D

      itkettääkö :DDD

    • Rarityonparas<3

      Joo kuule mää niin vihaan tollasta puhetta varsinki ku et oo ees kattonu ja vaikka olisitki et vaa sit tajuu hyvän päälle, "supermies"

    • Rarityonparas<3

      Ja hei edelleenki voisko joku laittaa ne suomeks vaikka dailymotioniin :)??

    • Rarity<3

      Hei löytyykö mistään 4 tuotantokautta suomeks ? ja joss joku tietää nii voisko tänne kertooo? (:

      • kääk

        Tietääkö kukaan saako mistään noit enkun kielisii dvditä jotka toimis euroopas eli region 2. Ku kaikkialt niit voi ostaa vain jos asuu P-amerikassa


    • Rarityonparas<3

      Voisko siis joku kertoo että mistä näkee neljännen tuotantokauden suomeks ees dubattuna?????:)

      • daa

        Ei mistään


    • Rarityonparas<3

      eikö?no harmi :(

    • joku11

      Voisko joku dubata jos osaa nii sen 4 kauden jaksot vaikka dailymotioniiin??

    • Matuthebrony

      jos kukaan lukee tätä nii voisko pistää linkin mist vois kattoo 4 kautta suomenkielisillä teksteillä oon nähny muut jaksot ainaki 3 kertaa

      • MLP- fani

        Itte oon ainaski etsinyt 4 kautta suomeksi dubattuna tai suomenkielisillä teksteillä, mutta en oo löytänyt. Niitä löytyy kyllä englanniksi ilman tekstityksiä esim. dailymotionista. 4 kauden jaksot tulee varmaan neloselle myöhemmin keväällä tai ens syksyllä. Itte oon 11 vuotta joten en voi oikein katsoa ilman tekstityksiä kun kielitaito ei ole kovin hyvä.


    • Englannin jalo taito

      Nyt opettelemaan englantia..

    • joku113

      Sama,kun enkku oli 8 tokarissa :D ps.oon 14

    • joku113

      sanokaas sitte heti ku se 4 tuotantokausi tulee kun en aina jaksa käyä kattomassa ja telkkarii kun ei ole :D

    • joku113

      SIIS: tuleeko 4 kausi maksulliselle kanavalle vai ilmaiselle?

      • Luultavasti, sitten kun se tulee, se tulee ensin maksulliselle ja sitten myöhemmin ilmaiselle. Näin se on mennyt ainakin aikaisempien kausien kohdalla.


    • MLP-fani

      Jos en nyt ole aivan virheellistä tietoa saanut, niin my little pony alkaa ALUSTA nelosella tän kuun lopussa. Luultavasti kun nelonen on esittänyt kaikki kolmen tuotantokauden jaksot, niin sarja jatkuisi nelos tuotantokaudella loppukeväästä (tai aiemmin/myöhemmin). Ei ole varmaa tietoa muusta kuin siitä, että my little pony alkaa alusta tän kuun lopussa. Toivottavasti 4 kausi tulee pian.

      • Eurokolikko

        Oikeassa olet ja sarja näyttää alkavan alusta 22. päivä, tosin jaksoja ainakin toistaiseksi näyttäisi tulevan vain viikonloppuisin eli kaksi per viikko, joten jos sama tahti jatkuu, kolmas kausi päättyy (jos ne kaikki kolme kautta tulevat) marraskuun loppupuolella. Mikä saattaisi olla aikalailla se ajankohta, jolloin neloskausi voisi saada esityksen (siis Nelosen lmaispuolella). Neloskausihan päättyy Yhdysvalloissa vasta toukokuulla, joten olettaisin maksukanavaesityksenkin menevän syksyyn, koska dubbaus vie aina oman aikansa.


    • joku113

      Siis tarkoittaako tuo sitä että neloskautta ei näe ennen marraskuuta?

      • Mahdollisesti, mutta kyseessä on vain oletus/aavistus/arvaus, eikä mitään varmaa tietoa asiasta ole, mutta se sopisi Nelosen toimintatapaan.

        * ensimmäinen kausi esitettiin syksyn 2012 aikana kaksi jaksoa viikonloppuisin
        * toinen ja kolmas kausi esitettiin peräkkäin, viisi jaksoa viikossa (arkipäivisin) loppuvuodesta 2013

        PS. Tuo Eurokolikko-nimimerkillä kirjoitettu kommentti on siis itseni kirjoittama, mutten ollut kotikoneella, joten en voinut kirjautua tunnuksillani sisään S24:ään (en muista salasanaani ulkoa).


      • FaniRainbow Dash
        Jontte82 kirjoitti:

        Mahdollisesti, mutta kyseessä on vain oletus/aavistus/arvaus, eikä mitään varmaa tietoa asiasta ole, mutta se sopisi Nelosen toimintatapaan.

        * ensimmäinen kausi esitettiin syksyn 2012 aikana kaksi jaksoa viikonloppuisin
        * toinen ja kolmas kausi esitettiin peräkkäin, viisi jaksoa viikossa (arkipäivisin) loppuvuodesta 2013

        PS. Tuo Eurokolikko-nimimerkillä kirjoitettu kommentti on siis itseni kirjoittama, mutten ollut kotikoneella, joten en voinut kirjautua tunnuksillani sisään S24:ään (en muista salasanaani ulkoa).

        Tässä kun jotkut jo puhuivatkin jo siitä, että neloskautta löytyy Dailymotionista englanniksi. Olen itse katsonut kaikki neloskauden tähän asti olevat jaksot englanniksi, eikä englannin taitoa nyt niin hirveästi tarvitse. Olen 16vuotta tänä vuonna täyttävä ja englantini on todistuksessa 7 ja hyvin ymmärrän.


    • joku113

      Minä taas en tajua hölkäsen pöläystä niistä neloskauden jaksoista kun en osaa englantia :D

    • Discordfani:D

      Harmi kun neloskausi on kohta ohi ja sitten pitää ruveta odottamaan viitoskautta. (Ite en yleensä kato suomenkielistä versiota mut aion varmaan vilkaista kun se jossain syksyllä tulee, en nimittäin oikee tykkää niistä äänistä, mut aion varmaan vilkaista kun se tulee syksyn lopussa)

    • Kysyvä

      Mistä saa katottua neloskauden jaksot suomeksi??

    • joku113

      Ei vielä mistään :(

    • Neloskauden Suomidubbijaksot alkavat Nelonen Nappula -maksukanavalla 18.8.2014. Maksuttoman puolen esityksistä ei ole vielä tietoa.

      • Sanni Mäkelä

        Miten netistä voi kattoo jaksoja? :s tietääks kukaan


      • joku113
        Sanni Mäkelä kirjoitti:

        Miten netistä voi kattoo jaksoja? :s tietääks kukaan

        Näet 1-3&equestria girls jaksot dailymotionista hakusanoilla:swgasp, kuyaurelian ja jontukka.Sieltä saattaa löytyä 4.kaudenkin jaksoja mutta enkuksi.


      • joku113
        joku113 kirjoitti:

        Näet 1-3&equestria girls jaksot dailymotionista hakusanoilla:swgasp, kuyaurelian ja jontukka.Sieltä saattaa löytyä 4.kaudenkin jaksoja mutta enkuksi.

        Mutta onko jollain uutta tietoa 4.tuotantokauden suomenkielisestä versiosta?


    • Iloisia uutisia teille, jotka asutte paikkakunnalla, josta löytyy Finnkinon leffateatteri, sillä 14. marraskuuta tulee Equestria Girls: Rainbow Rocks -animaatioleffa (Suomeksi dubattu versio) Finnkinon teattereihin.

      http://www.finnkino.fi/Event/300602/

    • Ashamed pegasister

      Ai täällä on oikein oma ketju tälle sarjalle. :D (No ylläripylläri, joka paikassahan tästä puhutaan tai näytetään kuvia, joten siltä EI voi välttyä missään muodossa!)

      Iteki olin aluks tosi skeptinen tätä kohtaan, vaikka joskus pentuna olin kova MLP-fani (niitä "alkuperäisiä" poneja fanitin ja keräilin), mutta sitten vaan aloin katsoon FIM:iä ja kiinnostuin ensisijaisesti piirtojäljestä; nykypiirretyt on melko rumia, mutta tässä oli ihan kiva tapa piirtää ja käyttää värejä. Animaatio on melko laadukasta. Tosin se lievä epärealistisuus ärsyttää, hevoseläimiin kuuluvilla poneilla kun pitäisi olla isompi turpa. Nämä FIM:it ovat vähän kuin ponivartaloita ja kissannaamoja.

      Myös lievä stereotyyppisyys pännii joskus, kaikki kun kääntyy aina niin parhain päin ja "rakkaus" voittaa aina (rakkautta voi olla muussakin muodossa kuin romanttisessa mielessä!), mielestäni vähän liiankin "äkkiä". Mutta jotain hyvin koukuttavaa FIM:ssä silti on, kauniistihan tuo on piirretty, vaikka pieniturpaisuus vähän ärsyttääkin, ja 2.kaudesta lähtien ollut melko jännittäväkin (kyllä, katsoin vahingossa ensin 2.kauden jaksoja, sitten vasta 1:n...)

      Nyt odotan, että 4.kausi tulisi tuonne Nelosen ilmaispuolelle, niin saisi nauhotettua. :)

    • ihmis.eläin

      Laitetaan vähän vipinää tännekkin 2019

    • Anonyymi

      Olen 16 ja suuri fani tälle ohjelmalle. On vaikea kuvitella, että se poistuu Netflixistä. Onko kellään tietoa mistä näkisi tulevaisuudessa kaudet 1-5 sillä kutosesta eteenpäin näkyy Viaplayssa?????

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe