Ihme vika

kumma homma

Mikä lie kyseessä, kun xp:hen tullut semmoinen vika, että kun esim. klikkaat jotakin kuvaketta työpöydällä, niin valitsee/maalaa myös kaikki muutkin kuvakkeet?

Yritän vielä täsmentää, että ymmärrätte yskän, työpöydällä vasemmasta ylänurkasta alaspäin on seuraavanlaiset kuvakkeet; Roskakori, oma tietokone, internet exploret, mozilla firefox ja mobiililaajakaista. Esimerkiksi jos klikkaan mozilla firefoxia kerran, niin sen jälkeen maalaantuu siniseksi kaikki mozilla firefoxia aikaisemmat kuvakkeet eli internet exlporer, oma tietokone ja roskakori.

Tuplaklikkaus aiheuttaa sen että kaikki ed. mainitut kuvakkeet aukeavat. Sitten jos painan hiiren vasen nappi pohjassa vaikkapa roskakoria siirtääkseen sen paikkaa, niin sen sijaan että se siirtyisi niin siitä tulee pikakuvake kun päästän hiiren vasemmasta napista irti.

Sitten kun sain lopulta mobile laajakaistan auki ja yritin näppäillä tunnusnumeroa siihen, niin valitti että vain numerot kelpaavat vaikka niitä yritin sille syöttääkin.

Kellään käryä mitä kummaa tämä on?

5

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasper

Ehkä tässä vaiheessa - kun kukaan ei osannut sinua auttaa - voi olla hyvä muistuttaa miten parempiakin käyttiksiä on vaikka kuinka. Jos haluat pysyä Windowsissa, joutunet hankkimaan uuden koneen, mutta ilmaisella Ubuntulla tai vaikkapa Mintillä koneesi toimii varmasti paremmin kuin nykyään. Jos ehdottomasti haluat pysyä XP:ssä, voi olla uudelleenasennuksen paikka. Säätämisineen se vie tosin päivän tai kaksi, vähintään.

• Ap.

käytän pääsääntöisesti ubuntua, vistaa käytän lähinnä kun pelaan pelejä. Tarinan kone löytyy äidiltäni ja sanoinkin hänelle että itse vaihtaisin hänenä ubuntuun xp:n.

Ainut ongelma mikä saattaa ubuntussa kohdata on se ettei äipän mokkula välttämättä toimi ubuntussa tai sitten se on hankala saada toimimaan esim. pelkkä usb-modeswitchin asennus ei riitä jne.

Mokkuloista tosin on muutenkin ollut minulla paljon huonoja kokemuksia.

• nyynny

..."Säätämisineen se vie tosin päivän tai kaksi, vähintään. "

Noh huh huh. Aika kädetön saa olla, että XP:n kanssa saa tuhrittua päivän tai saati sitten kaksi, jotta sen saa turvalliseksi ja toimintaan. Noh, puheittesi perusteella et ole edes käyttänyt XP:tä tai sitten olet jo alusta asti toiminut sen kanssa päin prinkkalaa...mutta ei siitä sen enempää.

Mitä kysyjään tulee, niin oletko ajannut kaikki virustutkat yms., että saat varmuuden, ettei koneella ole mitään pöpöä? Jos päädyt XP:n uudelleenasennukseen, niin http://www.markusjansson.net/fxp.html tuolta saa poimittua hyviä vinkkejä siihen, että miten tuo uudelleenasennus tulisi suorittaa ja miten XP tulisi säätää....kaikkia nuita toimenpiteitä en suorittaisi itse, mutta osan olen itsekkin tehnyt.

Jah ihan offtopiccina, kun tuntuu, että nämä Linux jampat sysäävät paskaa Wintoosaan päin ja Wintoosa Linuxiin päin, niin yleensä, jos käyttis tai kone kusee, niin se on käyttäjän omaa tyhmyyttä. Kun käyttiksen asentaa ja säätää heti alussa turvalliseksi ja oikein ja pitää ohjelmat ajantasalla, niin ei sille uudelleen asennukselle ole edes tarvetta koskaan...

• axer13+13

Viittaa aika vahvasti siihen, että näppiksessäsi on jotain vikaa eli
      joku kontrollinappi makaa päällä.

• Ap.

se saattaa olla mahdollista, kun ei ollut tarinan kone eka meinannut hyväksyä salasanaa, caps lock oli kuulemma jotenkin temppuillut ja niinkuin alunperin sanoin kun kokeilin laittaa tunnusluvun numeroita mokkulan käynnistämisessä niin väitti etten ollut näppäillyt numeroita.

No nyt toimii taas seuraavaan kertaan asti.. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5057
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      17
      3416
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2720
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1780
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1253
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      72
      1042
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      922
    Aihe