Vielä viimeviikolla kaapelimodeemini toimi moitteetta mutta maanantaina, 23.5.2011 ilmestyi todella outo ongelma. Viikonloppuna en ollut kotona joten en tiedä tarkkaan milloin vika alkoi.
Aluksi huomasin ongelman siten, että en enää päässyt kirjautumaan kaikille sivuille sisään. Kun syötti salasanan ja käyttäjätunnuksen ja koitti kirjautua sisään niin selain vaan heitti takaisin samalle käyttäjätunnussivulle. Vähän ajan päästä huomasin, että myös jotkin verkkokaupat eivät toimineet kunnolla. Kun ostoskoriin koitti lisätä tuotteita niin se ei onnistunut, eli kaikki nämä viittaisitvat jonkinlaisiin evästeongelmiin. Esimerkiksi amazon verkkokauppa toimii mutta www.duosport.fi tai mamamia.fi eivät toimi.
Seuraavaksi kokeilin kaikilla eri selaimilla. Mutta samat ongelmat.
Seuraavaksi kokeilin taloutemme kahdella kannettavalla, samat ongelmat.
Seuraavaksi, ehkä oudoin juttu. Kokeilin kännykällä. Ensin käyttäen kännykän omaa dataliittymää. EI ONGELMIA. Sen jälkeen kokeilin kännykällä käyttäen tätä samaa kaapelimodeemia WLANin kautta ja taas samat ongelmat jatkuivat.
Kävin vielä tossa kaupungilla kokeilemassa kannettavalla julkisesta verkosta ja siellä taas kaikki toimi.
Eli alkaisi näyttämään, että vika ei ole täällä mun päässä vaan jossain muualla.
Kaapelimodeemin olen koittanut muutamaan kertaan sammuttaa.. ja muutaman kerran resetoida mutta niistä ei ole apua ollut.
Ideoita?
Kyseessä on Saunalahden 100 megainen kaapelimodeemi Tampereella. Laitoin Saunalahdelle viestiä, mutta siihen vastausta saa todennäköisesti odottaa tovin. Puhelintukeen en tiedä uskaltaako soittaa, koska hullunahan ne siellä pitävät ja käskevät kuitenkin vaan poistamaan selaimen evästeitä.
Oudoin Laajakaista Ongelma ikinä
KeijoKala
0
150
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838