Jos maapallon ympäri vedettäisiin naru pintaa myöten, ja sitten siihen naruun lisättäisiin 1 metri, niin kuinka paljon se naru nousisi maapallon pinnasta irti koko matkalta?
Laske ja hämmästy.
Naru.
10
453
Vastaukset
- nyrkkikikki
iso nyrkki sopis väliin
- hygxshjrdtfygh
Parempi kysymys olisi: Kuinka korkea lipputanko voidaan laittaa narun alle, jotta naru olisi kireällä. Muistaakseni tuon tangon korkeuden tulisi olla noin 130 metriä, pitäisiköhän tarkistaa vielä laskemalla?
- Naruniska
N. 31,8cm. Ihan sama, onko kysessä maapallo tai appelsiini, naru nousee saman verran, eli 1/pii.
- Epätietoinenko
Naruniska laskee halkaisijan muutosta, mutta piti olla koko matkalta irti maasta eli säteen muutos kertoo sen. Se on siis 1/(2*pii) eli köysi on koko matkalta noussut noin 15,9 cm.
- Naruniska
Epätietoinenko kirjoitti:
Naruniska laskee halkaisijan muutosta, mutta piti olla koko matkalta irti maasta eli säteen muutos kertoo sen. Se on siis 1/(2*pii) eli köysi on koko matkalta noussut noin 15,9 cm.
Toveri on oikeassa, toveri täytyy ampua! Kaavani tosiaan kertoo narun korkeuden jos se toiselta puolelta palloa makaa pallon pinnassa kiinni.
- Narukauppias
Tulihan sieltä oikea vastauskin. Se todellakin on niin, että oli se vaikka appelsiini, tai maapallo, niin säde muuttuu samanverran, riippumatta ympäröivästä pituudesta.
Tätä ei edes uskonut aikoinaan 70-luvulla edes meidän firman ATK-päällikkö, mutta kun meni sitten koneelle, ja laski sillä, niin pakko hänenkin oli asia myöntää. - Patikan ope
En usko! veikkaan, että vastaus on 0,01 cm!!!
- jk
vai niin
- matemat
päässälaku, n. 33 cm.
Ei siinä mittän uttaa ole kun sen on laskenut aiemmin- matemat
Anteeksi jaettuna 2. Eli 17-18 cm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283