Voinko jatkaa opiskelua 2012 asti ???

vlaakso

Minulla on päivärahaa jäljellä n.115/500 päivää ja olen opiskelija "saan tietty kelan rahaa sitten joka on onneton", mut koulumatkaa tulee 108km päivässä halvimmalla vaihtoehdolla elikkä autolla saan matkakuluja 9e silti menee yli sen päivässä.
Aloitan osa-aikatyön näin koulun kesäloma ajan ja mielellään myös sen jälkeen.
En haluisi lopettaa koulua kesken (8/2011) koska siinä ammatissa työllistyy varmasti kokkeja tarvitaan.
Tuleeko lisää päiviä osa-aika työllä vai päättyykö se totaalisesti ja lasku aloitetaan 34 viikon perioodilla.Tarkoitus ei ole saada 500 edes täyteen vaan , et pystyn käymään kouluni loppuun joka päättyy 12/2012.(silloin varma työ)
Työttöminä aikakausina mitä olen elämäni aikana jonkun aikaa ollut niin olen aina käyttänyt tilaisuutta kouluttautua.. 4 Yt-tä koettu.Tahtoo..Tietooo...Kiitos...

2

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinme

Osa-aikatyöllä seka 500 laskuri että 34 laskuri käyvät yhtä-aikaa tauottomasti. Soviteltu päiväraha (ansiosidonnaisesta vähennetään puolet osaaikatyön palkasta) lisää liksaa osa-aikatuloihin.

Jos teet normpäivää yli kahden viikon jaksoissa niin 500 laskuri pysähtyy työnteon ajaksi.

• tyottomyyskassat

Hei,

kiitos kysymyksestäsi.

Opintojen ajalta maksettavaa työttömyysetuutta voidaan maksaa osa-aikatyön ajalta soviteltuna, jos työaika on alle 75% kokoaikaisen työntekijän työajasta. Soviteltuna maksettu päiväraha kuluttaa 500 päivän enimmäisaikaa seuraavasti:

Jos kokonaan työttömän henkilön ansiopäiväraha on 50 euroa päivässä ja hänelle maksetaan soviteltua ansiopäivärahaa 200 euroa kuukaudessa, kuluu 500 päivän enimmäisajasta 4 päivää (200:50=4).

Poikkeus: Soviteltuna maksettu korotettu ansio-osa ja muutosturvan ansio-osa kuluttavat korotetun ja muutosturvan ansio-osan maksamisen enimmäisaikaa jokaiselta maksetulta päivältä, riippumatta maksetun etuuden suuruudesta.

Osa-aikatyö voi myös kerryttää 34 viikon työssäoloehtoa, jos työskentelet yli 18 tuntia viikossa ja palkka on työehtosopimuksen mukaista. Jos 34 viikkoa täyttyy kesken omaehtoisen opiskelun tai työvoimapoliittisen koulutuksen, päivärahaa ei kuitenkaan määritellä uudelleen eikä 500 päivän enimmäisaika ala alusta ennen kuin koulutus on päättynyt. Jos 500 päivää tulee täyteen ennen koulutuksen päättymistä, maksaminen jatkuu Kelan työmarkkinatukena.

Teppo työkkäristä on kertonut opiskelusta työttömyysetuudella enemmän täällä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765505

Työttömyysetuutta yhden opintokokonaisuuden opiskeluun voi saada korkeintaan 24 kuukauden ajalta.

Terveisin Tiina työttömyyskassasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe