Voinko jatkaa opiskelua 2012 asti ???

vlaakso

Minulla on päivärahaa jäljellä n.115/500 päivää ja olen opiskelija "saan tietty kelan rahaa sitten joka on onneton", mut koulumatkaa tulee 108km päivässä halvimmalla vaihtoehdolla elikkä autolla saan matkakuluja 9e silti menee yli sen päivässä.
Aloitan osa-aikatyön näin koulun kesäloma ajan ja mielellään myös sen jälkeen.
En haluisi lopettaa koulua kesken (8/2011) koska siinä ammatissa työllistyy varmasti kokkeja tarvitaan.
Tuleeko lisää päiviä osa-aika työllä vai päättyykö se totaalisesti ja lasku aloitetaan 34 viikon perioodilla.Tarkoitus ei ole saada 500 edes täyteen vaan , et pystyn käymään kouluni loppuun joka päättyy 12/2012.(silloin varma työ)
Työttöminä aikakausina mitä olen elämäni aikana jonkun aikaa ollut niin olen aina käyttänyt tilaisuutta kouluttautua.. 4 Yt-tä koettu.Tahtoo..Tietooo...Kiitos...

2

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinme

      Osa-aikatyöllä seka 500 laskuri että 34 laskuri käyvät yhtä-aikaa tauottomasti. Soviteltu päiväraha (ansiosidonnaisesta vähennetään puolet osaaikatyön palkasta) lisää liksaa osa-aikatuloihin.

      Jos teet normpäivää yli kahden viikon jaksoissa niin 500 laskuri pysähtyy työnteon ajaksi.

    • tyottomyyskassat

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi.

      Opintojen ajalta maksettavaa työttömyysetuutta voidaan maksaa osa-aikatyön ajalta soviteltuna, jos työaika on alle 75% kokoaikaisen työntekijän työajasta. Soviteltuna maksettu päiväraha kuluttaa 500 päivän enimmäisaikaa seuraavasti:

      Jos kokonaan työttömän henkilön ansiopäiväraha on 50 euroa päivässä ja hänelle maksetaan soviteltua ansiopäivärahaa 200 euroa kuukaudessa, kuluu 500 päivän enimmäisajasta 4 päivää (200:50=4).

      Poikkeus: Soviteltuna maksettu korotettu ansio-osa ja muutosturvan ansio-osa kuluttavat korotetun ja muutosturvan ansio-osan maksamisen enimmäisaikaa jokaiselta maksetulta päivältä, riippumatta maksetun etuuden suuruudesta.

      Osa-aikatyö voi myös kerryttää 34 viikon työssäoloehtoa, jos työskentelet yli 18 tuntia viikossa ja palkka on työehtosopimuksen mukaista. Jos 34 viikkoa täyttyy kesken omaehtoisen opiskelun tai työvoimapoliittisen koulutuksen, päivärahaa ei kuitenkaan määritellä uudelleen eikä 500 päivän enimmäisaika ala alusta ennen kuin koulutus on päättynyt. Jos 500 päivää tulee täyteen ennen koulutuksen päättymistä, maksaminen jatkuu Kelan työmarkkinatukena.

      Teppo työkkäristä on kertonut opiskelusta työttömyysetuudella enemmän täällä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765505

      Työttömyysetuutta yhden opintokokonaisuuden opiskeluun voi saada korkeintaan 24 kuukauden ajalta.

      Terveisin Tiina työttömyyskassasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe