Voinko jatkaa opiskelua 2012 asti ???

vlaakso

Minulla on päivärahaa jäljellä n.115/500 päivää ja olen opiskelija "saan tietty kelan rahaa sitten joka on onneton", mut koulumatkaa tulee 108km päivässä halvimmalla vaihtoehdolla elikkä autolla saan matkakuluja 9e silti menee yli sen päivässä.
Aloitan osa-aikatyön näin koulun kesäloma ajan ja mielellään myös sen jälkeen.
En haluisi lopettaa koulua kesken (8/2011) koska siinä ammatissa työllistyy varmasti kokkeja tarvitaan.
Tuleeko lisää päiviä osa-aika työllä vai päättyykö se totaalisesti ja lasku aloitetaan 34 viikon perioodilla.Tarkoitus ei ole saada 500 edes täyteen vaan , et pystyn käymään kouluni loppuun joka päättyy 12/2012.(silloin varma työ)
Työttöminä aikakausina mitä olen elämäni aikana jonkun aikaa ollut niin olen aina käyttänyt tilaisuutta kouluttautua.. 4 Yt-tä koettu.Tahtoo..Tietooo...Kiitos...

2

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinme

      Osa-aikatyöllä seka 500 laskuri että 34 laskuri käyvät yhtä-aikaa tauottomasti. Soviteltu päiväraha (ansiosidonnaisesta vähennetään puolet osaaikatyön palkasta) lisää liksaa osa-aikatuloihin.

      Jos teet normpäivää yli kahden viikon jaksoissa niin 500 laskuri pysähtyy työnteon ajaksi.

    • tyottomyyskassat

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi.

      Opintojen ajalta maksettavaa työttömyysetuutta voidaan maksaa osa-aikatyön ajalta soviteltuna, jos työaika on alle 75% kokoaikaisen työntekijän työajasta. Soviteltuna maksettu päiväraha kuluttaa 500 päivän enimmäisaikaa seuraavasti:

      Jos kokonaan työttömän henkilön ansiopäiväraha on 50 euroa päivässä ja hänelle maksetaan soviteltua ansiopäivärahaa 200 euroa kuukaudessa, kuluu 500 päivän enimmäisajasta 4 päivää (200:50=4).

      Poikkeus: Soviteltuna maksettu korotettu ansio-osa ja muutosturvan ansio-osa kuluttavat korotetun ja muutosturvan ansio-osan maksamisen enimmäisaikaa jokaiselta maksetulta päivältä, riippumatta maksetun etuuden suuruudesta.