Suomalaiset on todella laiskoja treenamaan omalla ajallaan laukausta. Eivät varmaan nämä "NHL" -ammattilaiset vetele kesäkuumalla vanerilevyltä kiekkoja yläreppuun, ei ei. Sen sijaan ne menee salille ja sen jälkeen kaljalle.
Vittu mitä ammattilaisia. Ei oo yhtään ihme että maalinteko on suomalaisille niin vaikeaa joka paikassa. Se on vähän vaikea osua kun ei treenaa.
Ite oon harrastekiekkoilija ja olen hämmästyttänyt laukauksellani jokaisessa peliporukassa missä oon pelannu. Ne eivät tiedä sitä kuinka monta sataa extra tuntia olen treenannut yksinomaan pelkkää laukausta. On helkkarin hienoa kun ahkeran kesätreenin jälkeen kiekko löytää tiensä ylämummoon eikä muikkuverkkoihin.
Suomalaiset ei osaa laukoa!
5
110
Vastaukset
- noaivansama
Tsot, tsot. Ootko nähnyt koskaan Sami Salon lämäriä? Harmi, että äijä on jatkuvasti loukkaantuneena.
- insaturbo666
Pitää osittain paikkansa mutta, kyllä Suomessakin on hyviä laukojia, mutta oletko ajatellut sitä, että kuinka paljon on esim Venäjällä, Ruotsissa, Kanadassa ja Usassa jääkiekkoilijoita, verrattuna esim. Suomeen?
Se, että harrastekiekossa hämmästyttää laukauksellaan, ei kerro yhtään mitään suomen kärkipään tasosta:D
Kyllä se prosenttuaalinen kovien laukojien osuus on suomessa likimain samalla tasolla, kuin muuallakin.
Pelikulttuuri sen sijaan, itseluottamus, peliäly ja pelityyli ratkaisevat enemmän, kuin se että kuinka lujaa ja tarkasti ammut!
Itseasiassa Selänteellä nyt ei kovin kaksinen laukaus ole, hänellä on kyky ampua oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
Hyvä maalintekijä tietää mitä maalivahti ajattelee ja mihin maalivahti pyrkii tietyissä tilanteissa.
Maalintekijä osaa myös ampua silloin, kun kukaan muu ei odota sitä.
Vaikka on kuinka kova tykki ja vaikka se olisi kuinka tarkka, niin ei sillä tehdä suuria maalimääriä, jos se ei lähde nopeasti ja yllättävästi,
itseasiassa sitä ei ehdi edes käyttää!
Aika paljon Kanadassa toimineena tiedän myös sen, että yleisesti, kanadalaiset ampuvat paljon nopeammin/näpsäkämmin kuin monet muut, sekin taas juontaa juurensa pelityylistä ja taas palataan siihen, että ampuvatko todella prosentuaalisestikin paremmin ?
ikuinen väittely alkakoon :D - insaturbo666
"Pari vuotta vanha tilasto, joka tuskin on oleellisesti muuttunut, kertoo seuraavaa: Euroopassa eniten rekisteröityjä pelaajia on Tsekeissä, reilut 80 000. Sitten tulee Venäjä 77 000, Ruotsi 68 000 ja Suomi 64 000.
Vertailun vuoksi USA:ssa on 480 000 ja Kanadassa 530 000 rekisteröityä pelaajaa. Ja jäähallien lukumäärä vielä jatkoksi: Suomessa reilut 220 hallia, Kanadassa yli 3500 hallia. "
Tässä lainaus eräästä toisesta keskustelusta, kukin voi vetää johtopäätöksiä sen mukaan. - juha82222
Hannes Hyvönen osaa myös laukoa....
- nnkbk
"Gordie Clark also stresses the value of getting the puck on the net quickly rather than taking the time to see exactly where you´re shooting.
- Obviously there are a lot of times when Hull and Neely had a guy in their face or rushing them when they got the puck. The main thing these guys did was they knew where the 1,83x1,22 was and they got theit shot on the net. These shots were not from particularly far out and with all the big bodies around they diidn't have time to take a look. They knew where the net was and where the goalie was, and the biggest thing they dus was getting the puck on the net. A lot of other players would shoot wide."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449341
- 785872
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414356- 583875
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella563578Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313469- 472668
- 342192
- 402000