Järkyttävä tapaus

Mieleeni muistuu eräs tapaus. Kerron sen tässä uskoville jotta uskovat eivät teksi samaa virhettä kuin kertomukseni uskovat tekivät. Kerron tämän myös teille jotka ette vielä ole uskossa mutta harkitsette uskon ratkaisun tekemistä.

Minä toimin evankelistana paikkakunnallani. Kiersin ihmisten kodeissa julistaen evankeliumia. Minun maapurissani asui nuori mies. Hän eli mielestäni aika hurjaa elämää. Hän juhli miltei joka viikonlopun. Kuulin ja näin hurjaa elämää hänen asunnossaan miltei joka viikonloppu. Joskus oli myös hiljaisia kausia jolloin en nähnyt häntä. Minulla ei ollut mitään yhteyttä hänen kanssaan. Joskus tapasimme pihalla ja sanoimme ainoastaan heit.

Minä sain sydämelleni rukoilla hänen puolestaan ja evankelioida häntä. Kävin hänen kodissaan ja hän otti minut vastaan varauksella hyvin arkana. Puhuin hänelle Jeesuksesta Kristuksesta ja pelastuksesta.

Meillä oli seurakunnassa säännöllisiä herätyskokouksia. Minä pyysin uutta kaveriani mukaan erääseen herätyskokoukseen. Hän sanoi lähtevänsä kokoukseen mikäli minä tulisin noutamaan häntä. Minä hain miehen kokoukseen.

Kokouksessa saarnaaja puhui suoraan tuon uuden kaverini sydämelle. Näin minä koin. Loppurukouksen aikana kysyttiin että olisiko täällä joku joka tahtoo antaa elämänsä Jeesukselle ja tulla uskoon. Hämmästyksekseni tuo vieressäni istuva kaverini nosti kätensä. En ollut varautunut siihen että hän oli valmis jättäytymään. Sitten häntä pyydettiin eteen rukoukseen. Hän käveli rohkeasti eteen ja polvistui etupenkkiin. Minä olin tietenkin iloinen koska ajattelin että nyt tuolla edessä syntyy uusi Jumalan vauva. Näin myös tapahtui. Kaverini vapautui ja ilahtui suuresti. Hän tuntui olevan uudestisyntynyt. Kaikki merkit uudestisyntymisestä.

Tuon kokouksen jälkeen hän tahtoi lähteä mukanani kokouksiin. Minä hain hänet kokouksiin. Kokouksissa hän istui aina minun vieressäni oma Raamattu sylissään. Aina kun saarnaaja mainitsi jonkun Raamatun jakeen, kaverini alkoi inokkaasti selaamaan Raamattuaan yrittäen löytää jakeen. Hän ei tiennyt mitään Raamatusta eikä siksi löytänyt sieltä saarnaajan mainitsemaa jaetta. Hän työnsi Raamattunsa minulle ja pyysi minun etsimään hänelle se oikea jae. Minä etsin jakeen ja näytin sen hänelle sormella. Hän otti Raamattunsa ja alleviivasi kynällään ko. jakeen. Minua siunasi tavattomasti hän ja hänen käyttäytymisensä. Minä koin että tässä on nyt Jumalan pienokainen jota rakastava Taivaan Isä nyt ruokkii ja että tämä pienokainen syö suurella ruokahalulla. Minä näin jo hengessäni hänet seurakunnassa julistamassa Jumalan Sanaa ja johdattamassa toisia ihmisiä pelastukseen.

Näin oli muutaman viikon tai kuukauden ajan. Minä tunsin hengessäni hyvin voimakkaasti että kyseessä on Jumalan vasta syntynyt pienokainen. Koska hän oli pienokainen, minulla oli isällisiä tunteita häntä kohtaan. Olin huolissani hänestä koska minä pelkäsin että joku voisi vahingoittaa tuota Jumalan vauvaa.

Sitten kerran vein kaverini vapaaseen tilaisuuteen jossa uskovat istuivat ja seurustelivat keskenään kahvistellen, laulaen, keskustellen ja todistaen uskostaan. Minä oli vanhojen tuttujen luotettavien uskovien seurassa. Siksi minä luotin heihin enkä isommasti valvonut tuossa kokouksessa kaveriani ja häntä puhuttelevia uskovia. Minä luotin hänet toisten uskovien seuraan. Minä istui toisessa pöydässä muutaman muun kaverini kanssa kun tämä kaverini, uusi Jumalan pienokainen, istui toisten uskovien kanssa toisessa pöydässä.

Kokouksen aikana minä tunsin huolta ja vastuuta tuosta miehestä. Kävin muutaman kerran katsomassa häntä ja hänen kanssaan keskustelevia uskovia. Kuulin että keskustelu käsitteli kastetta. Huomasin että kaverini oli hyvin kiusaantunut. Minä huolestuin nyt kovasti. Mitä tehdä? Minä koin ihan selvästi että kaverini ei ollut kypsä ottamaan vastaan sellaista opetusta eikä varsinkaan niin voimakkaita kehotuksia kuin mitä kuulin hänen saavan. Minä koin myös että se on minun tehtäväni opettaa hänelle kasteesta sitten kun hän on siihen kypsä tai että kokouksissa tavallisen sananjulistuksen aikana hän saa opetusta kasteesta, mutta ei noiden innokkaiden hyvää tarkoittavien uskovien kautta. Minä en uskaltanut keskeyttää tuota voimakasta kastesaarnaa vaikka minä koin että niin minun pitäisi tehdä. Minä kunnioitin liikaa noita vanhoja uskovia.

Tämän kokouksen jälkeen kaverini ei enää lähtenyt mukaan mihinkään kokoukseen. Minä kävin pyytämässä häntä kokouksiin mutta en saanut häntä mukaan. Häntä ei enää kiinnostanut helluntaiseurakunnan kokoukset. Häntä ei myöskään enää kiinnostanut minunkaan seura. Minä menetin kontaktin häneen.

jatkuu...

23

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkuu ...

Uskon että nämä hänelle puhuneet uskovat tarkoittivat vain hyvää kun puhuivat kaverilleni kasteesta. Mutta he tekivät väärin. Ei heidän olisi pitänyt puuttua kaverini opetukseen ollenkaan. Heidän olisi pitänyt jättää opettaminen niille henkilöille jotka Jumala sitä varten oli antanut hänelle ja joille hänellä oli luottamus. Nyt kun hänelle tuotiin "totuus" kasteesta väärällä tavalla, se oli harhaoppia ja seuraukset siitä olivat kohtalokkaat. Totuus joka olisi pitänyt tulla hänelle siunaukseksi tulikin kiroukseksi hänelle. Hän jätti seurakunnan ja ehkä uskonkin. Hän yksinkertaisesti tukehtui liian vahvaan ruokaan jota hänelle yritettiin pakottaa.

Minä kerron tämä koska minä pelkään että liian monet uskovat ottavat itsellen opettajan tehtäviä vaikka Jumala ei ole tehtäviä antanut. Liian monilla uskovilla on väärät motiivit kun yritetään tehdä hyvää. Motiivi voi olla itselleen kunnian saaminen toisen ihmisen uskon ratkaisuista. Ajatellaan ehkä näin: "Kun minä puhuin hänelle kasteesta, silloin hän ymmärsi kasteen merkityksen ja meni kasteelle. Siis, kun suuri MINÄ.

Uskoville sanon: Olkaa varovaisia uusien uskovien Jumalalle rakkaiden pienokaisten kanssa. Jättäkää opettaminen jos ette itse ole olleet johdattamassa henkilöä pelastukseen ettekä ole edes rukoilleet hänen puolestaan hänen ollessa maailmassa.

Uskosta osattomalle uskon ratkaisua harkitsevalle tahdon sanoa:
      Älä katso ihmisiin. Katso Jeesukseen ja pidä katseesi tiukasti Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Älä anna kenenkään ihmisen ja ihmisten tekemien virheiden estää ja tuhota sinun jumalasuhdettasi. Älä loukkaannu ihmisiin. Kaikki uskovat ovat vajavia ja virheellisiä mutta Jumala ei muutu virheelliseksi ihmisten virheiden kautta ja tähden. Jumala ei tee virheitä, virheet tekee ihmiset. Siksi, älä loukkaannu Jumalaan. Pane tavoitteesi ikuisuuteen, älä tähän aikaan. Silloin sinä kestät meitä virheellisiä uskovia. Muista myös että sinäkin voit tehdä virheitä uskovanakin.
      Minä olen tehnyt paljon virheitä ja valitettavasti uskon että teen niitä myös tulevaisuudessakin. Siitä huolimatta olen uskossa ja armosta pelastettu vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Niin olet sinäkin uskovana, virheistäsi huolimatta.

• Jep, oikeassa olet ja pointtisi kertomuksessa on hyvä.
        On tullut itsekin nähtyä samanlaista.

• Ehkäpä hän myöskään voinut tai kyennyt vastaamaan tarpeeksi "selvästi, kuultavasti ja ymmärrettävästi", kun häneltä kysyttiin "että mitä mieltä hän on Jeesuksesta"
        (Lainausmerkissä olevat sanat ovat jaikalilta lainattuja. Katso tarkemmin linkistä
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9895956 )

• Mikko.

>> Totuus joka olisi pitänyt tulla hänelle siunaukseksi tulikin kiroukseksi hänelle. Hän jätti seurakunnan ja ehkä uskonkin>>

Vai etta kiroukseksi? Mikä tuli tuolle ihmiselle kiroukseksi?

• Mikko. kirjoitti:

>> Totuus joka olisi pitänyt tulla hänelle siunaukseksi tulikin kiroukseksi hänelle. Hän jätti seurakunnan ja ehkä uskonkin>>

Vai etta kiroukseksi? Mikä tuli tuolle ihmiselle kiroukseksi?

>>>Vai etta kiroukseksi? Mikä tuli tuolle ihmiselle kiroukseksi?

• jaikal kirjoitti:

>>>Vai etta kiroukseksi? Mikä tuli tuolle ihmiselle kiroukseksi?

Jos ihmettelet vielä mikä tuossa oli kirousta.

Se oli se että kaveri katosi teille tietymättömille eikä Jumalan tahto päässyt toteutumaan hänen elämässään ainakaan tuolloin.
        Jos hän luopui vielä uskostaan Jeesukseen, kastesaarna hänelle oli todella paha asia eikä mikään siunaus. Kaste on kuitenkin suuri siunaus kun se tapahtuu Jumalan suunnitelmien ja Hengen mukaan Jumalan opettamana ja ihmisen omasta vapaasta tahdosta ja päätöksestä lähteä seuraamaan Jeesusta.

• minä minänä....

Laskekaapa montako minä sanaa löydätte jaikalin kirjoituksesta??? Oikein vastanneelle MINÄ tarjoan kahvit.

• >>>> minä minänä :Laskekaapa montako minä sanaa löydätte jaikalin kirjoituksesta??? Oikein vastanneelle MINÄ tarjoan kahvit.

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

>>>> minä minänä :Laskekaapa montako minä sanaa löydätte jaikalin kirjoituksesta??? Oikein vastanneelle MINÄ tarjoan kahvit.

"Uskovien kasteen kannattajat- tehdessään kasteestaan ihmisen omaa tekoa ja ratkaisua korostavan lain teon- hävittävät raamatullisen kasteeseen liittyvän Jumalan yksinomaista armotekoa ja lahjaa ilmentävän (evankeliumiin liittyvän) merkityksen. "

Tapio ajatteleppa tätä syvällisesti. Onko jumalattomien ihmisten,- jotka toteuttavat kulttuurista tapaa eli kastattavat vauvansa, niin eikö tämä ole juuri ihmisteko.

Todellisuudessa vauvojen kastaminen on kulttuurillinen teko.Mutta, onneksi tätä tilaisuutta nykyään on alettu kutsua nimenanto tilaisuudeksi.

PS.

Siis tuleeko kastamisesta pyhempi, jos sen tekee jumalattomat ihmiset. Moni pappikaan ei ole uudestisyntynyt,- puhumattakaan vanhemmista.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

"Uskovien kasteen kannattajat- tehdessään kasteestaan ihmisen omaa tekoa ja ratkaisua korostavan lain teon- hävittävät raamatullisen kasteeseen liittyvän Jumalan yksinomaista armotekoa ja lahjaa ilmentävän (evankeliumiin liittyvän) merkityksen. "

Tapio ajatteleppa tätä syvällisesti. Onko jumalattomien ihmisten,- jotka toteuttavat kulttuurista tapaa eli kastattavat vauvansa, niin eikö tämä ole juuri ihmisteko.

Todellisuudessa vauvojen kastaminen on kulttuurillinen teko.Mutta, onneksi tätä tilaisuutta nykyään on alettu kutsua nimenanto tilaisuudeksi.

PS.

Siis tuleeko kastamisesta pyhempi, jos sen tekee jumalattomat ihmiset. Moni pappikaan ei ole uudestisyntynyt,- puhumattakaan vanhemmista.

Jäi puolitiehen tämä ajatus;

"Tapio ajatteleppa tätä syvällisesti. Onko jumalattomien ihmisten,- jotka toteuttavat kulttuurista tapaa eli kastattavat vauvansa, niin eikö tämä ole juuri ihmisteko".

Siis onko jumalattomien ihmisten kastaminen pyhempi toimitus kuin ihminen,- joka ottaa uskossa kasteen.
        Tai muuttuuko tuo kastaminen Pyhän Hengen työksi kun sitä ei itse tee, vaan tekijät on jumalattomat ihmiset.

• >>>>>> jaikal: "Tämän kokouksen jälkeen kaverini ei enää lähtenyt mukaan mihinkään kokoukseen. Minä kävin pyytämässä häntä kokouksiin mutta en saanut häntä mukaan. Häntä ei enää kiinnostanut helluntaiseurakunnan kokoukset. Häntä ei myöskään enää kiinnostanut minunkaan seura. Minä menetin kontaktin häneen".

Jospa hänelle selvisi, että yksi kaste riittää!

• Niko.

".... että yksi kaste riittää!"

Tietysti riittää.

Yksi kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, Hänen opetuslapsekseen apostolisen mallin mukaan, kuten Raamattu todistaa.

• Mikko.

Sanompa vain, ei ole mihinkään helareihin pakko mennä uskoa hakemaan, pysyy siinä turvallisessa kotoisessa kirkossamme jos mielii kuulemaan sanan julistusta.

Olen aikanaan turvannut ihmisiin, helareihin ja seurakuntaan. Nyt luotan Vain Jumalaan ja omaan mitättömään epäonnistuneeseen ihmiseeni hitusen.

• >>>Olen aikanaan turvannut ihmisiin, helareihin ja seurakuntaan. Nyt luotan Vain Jumalaan ja omaan mitättömään epäonnistuneeseen ihmiseeni hitusen.

• Mikko.

>> Vielä kun huomaat jättää itseesi hitusen luottamisen pois ja luotat ainoastaan Jumalaan, olet päässyt taas eteenpäin.

• Mikko!

Tuo poikaparka katosi teille tietymättömille. Se ei ollut Jumalan tahto. Jumala oli tarkoittanut hänet seurakuntaansa kasvamaan ja juurtumaan Kristukseen Jumalan Sanaan ja tuleman siunauksiensa välikappaleeksi toisille ihmisille. Minä näin sen hengessäni ihan selvästi. Siksi minä olin myös huolissani hänestä. Hän kun oli Jumalan herkkä pienokainen. Pieni vauva taas on haavoittuvainen.

Hän ei koskaan päässyt kasvamaa ainakaan siinä seurakunnassa jonka yhteyteen hän silloin tuli. Toivon että hän uudistui myöhemmässä vaiheessa ja pääsi seurakuntaan ja on nyt siinä tehtävässä mihin Jumala on hänet tarkoittanut. Mutta minä en sen jälkeen kun menetin yhteyden häneen ole kuullut hänestä mitään niin en tiedä mitä hänelle kuuluu.

Se, joka estää ihmisiä tulemasta seurakuntaan puheillaan ja toiminnallaan, estää ihmisiä tulemasta Jeesuksen luokse. Seurakunta kun on Jeesuksen ruumis ja Jeesus on seurakunnan pää. Jeesus ja Isä Jumala asuvat seurakunnassa Pyhässä Hengessä ja Sanassa. Siksi se, joka kampeaa uskovia ulos seurakunnista, taistelee itse Herraa Jeesusta Kristusta vastaan. En tahtoisi ryhtyä sellaiseen taisteluun.

• Mikko.
        jaikal kirjoitti:

Mikko!

Tuo poikaparka katosi teille tietymättömille. Se ei ollut Jumalan tahto. Jumala oli tarkoittanut hänet seurakuntaansa kasvamaan ja juurtumaan Kristukseen Jumalan Sanaan ja tuleman siunauksiensa välikappaleeksi toisille ihmisille. Minä näin sen hengessäni ihan selvästi. Siksi minä olin myös huolissani hänestä. Hän kun oli Jumalan herkkä pienokainen. Pieni vauva taas on haavoittuvainen.

Hän ei koskaan päässyt kasvamaa ainakaan siinä seurakunnassa jonka yhteyteen hän silloin tuli. Toivon että hän uudistui myöhemmässä vaiheessa ja pääsi seurakuntaan ja on nyt siinä tehtävässä mihin Jumala on hänet tarkoittanut. Mutta minä en sen jälkeen kun menetin yhteyden häneen ole kuullut hänestä mitään niin en tiedä mitä hänelle kuuluu.

Se, joka estää ihmisiä tulemasta seurakuntaan puheillaan ja toiminnallaan, estää ihmisiä tulemasta Jeesuksen luokse. Seurakunta kun on Jeesuksen ruumis ja Jeesus on seurakunnan pää. Jeesus ja Isä Jumala asuvat seurakunnassa Pyhässä Hengessä ja Sanassa. Siksi se, joka kampeaa uskovia ulos seurakunnista, taistelee itse Herraa Jeesusta Kristusta vastaan. En tahtoisi ryhtyä sellaiseen taisteluun.

Helluntailaisuus ei vain sovi ihan jokaiselle, Kokemukseni osoittavat sen, sillä jos joutuu uskomisen takia mielisairaalaan hoidettavaksi, ymmärräthän.

Hurmosliikkeisiin kuuluneita on mielisairaaloissa ja ainäkin minun tuntemiani on jopa mennyt sekaisin pysyvästikin.

Jos joillekin sopii helarilaisuus niin hyvä, valitettavasti ei jokaiselle. Ikävää sitten jos joutuu sairastuttaan eroamaan seurakunnasta, ei jaksa kertakaikkiaan, niin sitten saa vihat päälleen muilta. Tämä heikko unohdetaan, haukutaan luopioksi ja annetaan saatanalle kuulema Paavalin opin mukaan. Onneksi vain Paavalin opin mukaisesti, ei varmasti ainakaan Jeesuksen opin mukasesti.

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

Mikko!

• .......
        jaikal kirjoitti:

Mikko!

Ehkä Jumala ei ollut tarkoittanut häntä helluntaiseurakuntaan vaan johonkin muuhun? Helluntaiseurakunnisssa ja muissakin lahkoissa on vähän sellaista toimintaa, että hyvin nopeasti ryhdytään agressiivisesti tarjoamaan niitä valmiiksi pureskeltuja totuuksia ainoina mahdollisina vaihtoehtoina.

Tällöin moni häipyy, monet ihmiset ovat hyvin tarkkoja oikeudestaan ajatella ja olla mitä mieltä haluavat.

• Mikko. kirjoitti:

Helluntailaisuus ei vain sovi ihan jokaiselle, Kokemukseni osoittavat sen, sillä jos joutuu uskomisen takia mielisairaalaan hoidettavaksi, ymmärräthän.

Hurmosliikkeisiin kuuluneita on mielisairaaloissa ja ainäkin minun tuntemiani on jopa mennyt sekaisin pysyvästikin.

Jos joillekin sopii helarilaisuus niin hyvä, valitettavasti ei jokaiselle. Ikävää sitten jos joutuu sairastuttaan eroamaan seurakunnasta, ei jaksa kertakaikkiaan, niin sitten saa vihat päälleen muilta. Tämä heikko unohdetaan, haukutaan luopioksi ja annetaan saatanalle kuulema Paavalin opin mukaan. Onneksi vain Paavalin opin mukaisesti, ei varmasti ainakaan Jeesuksen opin mukasesti.

Mikko!

Ihmisiä joutuu mielisairaaloihin vaikka eivät uskoisi mihinkään eivätkä olisi edes uskonnollisia ihmisiä. Uskolla eikä helluntaialisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Muuta kuin että suunnattoman monet ihmiset olisivat ajautuneet mielisairaaloihin ja jopa itsemurhaan elleivät he olisi kohdanneet Jeesusta Kristusta Vapahtajanaan.

>>>Helluntailaisuus ei vain sovi ihan jokaiselle, Kokemukseni osoittavat sen, sillä jos joutuu uskomisen takia mielisairaalaan hoidettavaksi, ymmärräthän.

• ....... kirjoitti:

Ehkä Jumala ei ollut tarkoittanut häntä helluntaiseurakuntaan vaan johonkin muuhun? Helluntaiseurakunnisssa ja muissakin lahkoissa on vähän sellaista toimintaa, että hyvin nopeasti ryhdytään agressiivisesti tarjoamaan niitä valmiiksi pureskeltuja totuuksia ainoina mahdollisina vaihtoehtoina.

Tällöin moni häipyy, monet ihmiset ovat hyvin tarkkoja oikeudestaan ajatella ja olla mitä mieltä haluavat.

>>>Tällöin moni häipyy, monet ihmiset ovat hyvin tarkkoja oikeudestaan ajatella ja olla mitä mieltä haluavat.

• Mikko.
        jaikal kirjoitti:

Mikko!

Ihmisiä joutuu mielisairaaloihin vaikka eivät uskoisi mihinkään eivätkä olisi edes uskonnollisia ihmisiä. Uskolla eikä helluntaialisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Muuta kuin että suunnattoman monet ihmiset olisivat ajautuneet mielisairaaloihin ja jopa itsemurhaan elleivät he olisi kohdanneet Jeesusta Kristusta Vapahtajanaan.

>>>Helluntailaisuus ei vain sovi ihan jokaiselle, Kokemukseni osoittavat sen, sillä jos joutuu uskomisen takia mielisairaalaan hoidettavaksi, ymmärräthän.

No sanoppa syitä mikksihän ihmisiä eroaa paljon seurakunnista? Vikahan on useinkin siellä seurakunnan sisällä, ei siinä eroajassa.

Muistini pohjalta lainaan edesmenneen Yli-Vainion sanonnan; "jos vain seurakunnassa on ilo ja riemu ylimmillään, kukas sieltä silloin lähtee sikakaukaloiden luokse röhkimään, ei niin hullua olekaan. Vaan jos siellä esiinnytään naama happana ja yrmeinä, niin joku luule että maailmassa se autuus onkin".

• Jumala on hyvä

Jumala on hyvä, ihmiset ovat epätäydellisiä, mutta helluntaiseurakunta on useimmalle uskovalle ihmiselle turvallisin vaihtoehto kasvaa uskossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      193
      4260
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1966
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1617
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1333
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1317
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      929
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      24
      883
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      869
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      808
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe