Eli minulla on tälläinen tilanne että asun poikaystäväni kanssa samassa vuokra-asunnossa joka on yksityisen henkilön omistuksessa. Olen 17-vuotias ja saan kämppään asumis tukea ja meillä on vuoden sopimus vuokranantajan kanssa joka päättyy tammikuussa. Minun pitäisi nyt irtisanoa itseni asunnosta, mutta en tiedä minne minun pitää siitä muualle ilmoittaa kun vuokranantajalle eli pitääkö minun myös ilmoittaa kelalle asiasta niin että kämppä siirtyy vain poikaystäväni nimiin?
Vuokrasopimuksen irtisanominen
1
235
Vastaukset
- Tottakai ilmoitat
Jos vuokrasopimus on tehty vuodeksi ei sinulla ole automaattista oikeutta irtisanoa (tai muuttaa pelkästään poikaystävän nimiin) sitä ennen kuin tuo vuosi on tullut täyteen. Vuokranantaja VOI siihen toki suostua, mutta hänen ei ole pakko. Vuokranmaksuvelvollisuus osaltasi jatkuu siis tammikuuhun jos vuokranantaja ei suostu sopimusta aiemmin osaltasi päättämään.
Jos saat vuokranantajan suostumaan sopimuksen purkuun ja sen siirtoon vain poikaystävällesi, niin teidän pitää ilmoittaa luonnollisesti asiasta myös kelalle jotta asumistuki voidaan laskea uudestaan (jos asuntoon jäävä poikaystävä sitä haluaa yksin hakea). Jos saat tukea muualta, esim. soskusta, niin sinnekin pitää muutosta ilmoittaa. Eivät virastot automaattisesti tietoa muutostasi saa, ja jos sen salaat (=et ilmoita) voit syyllistyä tukipetokssen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802898Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka482284Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051654Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181- 551179