Varoittava tarina mielialalääkkeistä

bloated whale

tollaset 30kg tuli heti kun aloitin mielialalääkkeiden käytön. Lisäksi niiden takia minulla on myös pahan luokan akne (naamassa ja selässä).

seurauksena vihaan itseäni jopa enemmän kuin ennen lääkärille menoa. Olen entistä masentuneempi koska nyt olen vahvasti ylipainoinen ja aknen raiskaama.

toisaalta, vastaavia tarinoita on hyvin paljon. Ehkä se vähän lohduttaa kun tietää jokaiselle käy samoin jotka lääkkeitä syövät mielenterveysongelmiinsa.

tässä ei terapiat enää auta, kun on muuttunut fyysisesti epämiellyttäväksi.
Kiitos lääkkeet!

Ajattelin vaan varoittaa teitä, että suosittelen pysymään kaukana lääkehoidosta jos kyseessä mt-ongelmat. Näin käy väistämättä jokaiselle. Myös esim mirtatsapiini tekee, lääke jota te paskapussit syötte

108

6088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisarvi

Minulla oli lääkitys joka ei sopinut. Siitä tuli rytmihäiriöitä, painonnousua, pahoinvointia, päänsärkyä jne...
      Käskettiin vaan syömään ja jatkamaan lääkitystä koska haitat on hyötyä "vähäisemmät". Lopulta kun olin syönyt niitä vuoden, oli paino noussut 33kg! Minulla oli jumalaton paino-ongelma muiden lisäksi! En pystynyt itse kunnolla sitomaan edes kengännauhoja! Kauhean työn tuloksena kun olin lopettanut tuon lääkityksen, sain painoa vuodessa pudotettua -33kg. Se oli työn ja tuskan takana! Piti laskea joka suupala ja pakottaa itsensä jumppaan/lenkkeilemään. Ikäänkuin ei masennus sinänsä olisi ollut se suurin ongelma siihen asti.
      Minullakin tuona aikana itseinho kasvoi kun olin kuin silavavuori! Muutenkin oli mieli maassa.
      Kyllä lääkkkeitä käyttäviä pitäisi kontrolloida todella tarkkaan. Pitäisi ottaa huomioon myös muut terveydelliset riskit joita lääkkeet aiheuttaa.
      Mikä oli tulos minussa? Masennus pysyy kuin tauti ja kiloja on vielä 10 liikaa.

• silkkaa_paskaa

Joo ja kohta tulee tähänkin ketjuun joku saatanan sadistinen kusipää lässyttämään että "ei mulla ainakaan noussut paino blaa blaa blaa" sellaiset ihmiset vaan haluaa että toiset lihoo koska ovat itsekin lihoneet ja haluavat laittaa vahingon kiertämään

vitun sadistiset paskakasat saatana

• sadistinen paskakasa

Ole sitten syömättä niitä lääkkeitä, sittenhän ne kilot karisevat, kun ovat lääkkeistä tulleetkin. Vielä kun tapasi mukaan syöt lautasmallin mukaan, liikut päivittäin vähintään puoli tuntia eivät lääkkeet pääse lihottamaan ja jos ovat päässeet kilot katoavat. Lihottavaa alkoholiahan sinä et varmaan käytäkään.

• Mongoloidi Roosa
        sadistinen paskakasa kirjoitti:

Ole sitten syömättä niitä lääkkeitä, sittenhän ne kilot karisevat, kun ovat lääkkeistä tulleetkin. Vielä kun tapasi mukaan syöt lautasmallin mukaan, liikut päivittäin vähintään puoli tuntia eivät lääkkeet pääse lihottamaan ja jos ovat päässeet kilot katoavat. Lihottavaa alkoholiahan sinä et varmaan käytäkään.

vittu että olet sairas yksilö, valehtelet ettet muka ole lihonut mirtatsapiinista kun todellisuudessa lihoit joku parikyt kiloo

kehtaatkin täällä valehdella että saisit toiset lihomaan

haluat laittaa vahingon kiertämään

sinä paska!

• haukkaa hedelmää...
        Mongoloidi Roosa kirjoitti:

vittu että olet sairas yksilö, valehtelet ettet muka ole lihonut mirtatsapiinista kun todellisuudessa lihoit joku parikyt kiloo

sinä paska!

Mirtatsapiini ei lihota. Syöminen lihottaa. Ja juominen.

Oma vikasi, jos sinulla ei ole itsekuria vaan ahdat ruokaa naamaasi ja syytät lääkkeitä.

Popsi popsi porkkanaa!

• vaarisi kivekset suu
        haukkaa hedelmää... kirjoitti:

Oma vikasi, jos sinulla ei ole itsekuria vaan ahdat ruokaa naamaasi ja syytät lääkkeitä.

Popsi popsi porkkanaa!

Pyllistä... täältä tulee porkkanaa

• PÖHÖTY EDELLEEN
        vaarisi kivekset suu kirjoitti:

Pyllistä... täältä tulee porkkanaa

Mitähän sinäkin raukka yritit tällä todistaa. Ja masennuspalstalla kaikista paikoista...

Osaat "valas" melko hyvin englantia, näköjään, joten on sitä säälittävämpää, että syyllistyt tällaiseen temppuilun yritykseen.

• ???
        Mongoloidi Roosa kirjoitti:

sinä paska!

Kylläpä on kaunista luettavaa.... mistä tiijät että asiat on just tuolleen?

• mmmmm_
        haukkaa hedelmää... kirjoitti:

Popsi popsi porkkanaa!

Kyse onkin syy-tapahtuma-seuraus reaktiosta, ei niinkään tapahtuma-seuraus reaktiosta.
        Monet mielialalääkkeet, itselläni ketiapiini, lisäävät ruokahalua ja huonontavat minulla ainakin itsehillintää kun tulee sellanen rauhottunut fiilis.
        Tällöin lääke on ollut osasyy tapahtumaan, ja tapahtuman eli syömisen seuraus on lihominen.
        Heti kun aloin lopettamaan ketiapiinin syönnin päivällä itsehillintäni koheni ja katsoin mitä laitoin suuhuni eikä nälkäkään ole ollut sama.

• minulla montakin
        PÖHÖTY EDELLEEN kirjoitti:

Mitähän sinäkin raukka yritit tällä todistaa. Ja masennuspalstalla kaikista paikoista...

Osaat "valas" melko hyvin englantia, näköjään, joten on sitä säälittävämpää, että syyllistyt tällaiseen temppuilun yritykseen.

läheistä, joiden yliopisto-opinnot katkenneet mt-ongelmiin... joten kai sitä vo englantia osata vaikka olisikin hullu!

• wd

Minulla laski paino pari kiloa ja olen käyttänyt vajaa pari vuotta mielialalääkettä. haittavaikutuksena lisääntynyt migreeni. citalopram 20 mg päivässä.

• PASKA-JAANA (RIPULI)

älä huora puhu paskaa

• ???
        PASKA-JAANA (RIPULI) kirjoitti:

älä huora puhu paskaa

Onko oikeesti pakko kirjottaa tämmöstä?

• Masentunut79

Mulla on paino laskenut vähän liikaakin. En vain PYSTY syömään kun koko ajan niin ahdistunut ja "paniikissa". Mikään lääke ei itsessään kllä lihota vaan se mitä sinne suuhun laittaa!

• psykiatri

Lääkkeitä on pakko syödä, olisiko se sitten parempi että vialliset aivot aiheuttavat sydänpysähdyksen vakavan psykoosin takia?
      Psykoosi on pakko pitää poissa.

• lääkkeitäonpakkosyöd

tässä elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kuolla.

• S.S.S.Hhh

Mikä ihmeen psykoosi? Kun masennuslääkkeitä työnnetään bulimiankin takia?Joutuuko bulimiastakin psykoosiin?..ai ihan uutta tietoa minulle... Minä ja monet muut ovat sitä mieltä että masennuslääkkeitä ei olla tutkittu tarpeeksi ja lääkkeiden käytöstä hyötyy vain lääkärit jotka pääsee helpommalla ja jotka ei oikeesti osaa hoitaa masennuspotilaita ja tietty lääketeollisuus saa rahaahahahah.

• ai?
        S.S.S.Hhh kirjoitti:

Mikä ihmeen psykoosi? Kun masennuslääkkeitä työnnetään bulimiankin takia?Joutuuko bulimiastakin psykoosiin?..ai ihan uutta tietoa minulle... Minä ja monet muut ovat sitä mieltä että masennuslääkkeitä ei olla tutkittu tarpeeksi ja lääkkeiden käytöstä hyötyy vain lääkärit jotka pääsee helpommalla ja jotka ei oikeesti osaa hoitaa masennuspotilaita ja tietty lääketeollisuus saa rahaahahahah.

Mistäs sinä sen tiedät, kuinka paljon masennuslääkkeitä on tutkittu? Ja mikä on tarpeeksi, sinäkö sen tiedät?

• ..
        S.S.S.Hhh kirjoitti:

Tämä on masennuspalsta..

• myrkyn keittäjä
        ai? kirjoitti:

Mistäs sinä sen tiedät, kuinka paljon masennuslääkkeitä on tutkittu? Ja mikä on tarpeeksi, sinäkö sen tiedät?

no mutta jos ette ole tyytyväisiä nykysin markkinoilla oleviin masennus lääkeisiin niin ostakaa minulta tehokkaampi lääke. kun lääkkeet on näköjään muotia. tehoaa niin masenukseen, bulimiaan, kuin kaikkeen muuhunkin täsmä hoitona. yksi pirtelö niin voin taata että huomenna ei ole vaivana enään mikään. no okei myönnetään ehkä sivu vaikutuksena voi olla ehkä se että batoloki aukoo sisälmyksiäsi ja yrittää selvittää että mikä aiheutti ennen aikaisen kuoleman. mutta hei sen en ollut mä joka sen myrkyn siitä kasvista uutti.

mutta jos vielä vitutti apteekin lääkkeet niin voihan mennä yhtä hyvin paikallisen diilerin pakeille ja kysyä vaikka pepsiä (enkä tarkoita sitä limsaa). periaatteessa kumpikin on saman kaltaisia/ samoja aineita normi apteekissa ja pimeässä apteekissa myytävät "lääkkeet".

• fucku1
        S.S.S.Hhh kirjoitti:

nälkiintymisestä voi joutua psykoosiin... idiootti ota selvää syömishäiriöistä ennen kun alat jeesusteleen

• Lääkeskaala läpi

Itse kritisoin sairaalassa lihomispelkojani ja mm. korkeaa kolesteroliani. Lääkäri sivuutti nämä täysin, käskettiin vain syödä lääkettä ja nauttia ruoasta, heidän mielestään esim suklaalevy on ok, koska se auttaa masennukseen, vai auttaako? Jos kerta vain syön, mutta en oksenna. Ilman lääkkeitä olen nyt voinut hyvin, syömällä kevyesti, laihtunutkin paljon, mutta ehkä en ole enää masentunut, sillä silloin eivät retiisit paljon maistu tai maistuisivat mutta ei pysty keskittymään siihen että keittää ja kuyorii koko ajan jotain. Tsemppiä kuitenkin!

• ciiii

Ei ne lääkärit välitä pätkääkään kuinka paljon lihoo lääkkeistä. Ei se niiden elämää vaikeuta. Se taas on vaikeeta jos et syökään lääkkeitä. Silloinhan ne joutuisi hoitamaan masennusta muulla tavoin mikä olisi heille vaikeaa ja aikaa vievää. Jos 30 kg:n ylipaino masentaa niin silloin pitää vain kiltisti syödä lisää masennuslääkkeitä. Näin homma menee suomessa. Ja sitäpaitsi ei lääkärin tarvi kuunnella kun masentunut valittaa ylipainosta kun sillä on niin väärä käsitys kaikesta kun se on niin masentunut.

• hopi hopi!

Reippaasti liikkumaan, niin masennus helpottaa ja häviävät muutamassa vuodessa ne 30 liikakiloakin.

• näinnnnnnnnnnn
        hopi hopi! kirjoitti:

Reippaasti liikkumaan, niin masennus helpottaa ja häviävät muutamassa vuodessa ne 30 liikakiloakin.

Niinpä, liikunta auttaa. Itsekin syön cipralexiä ja olen todella huomannut että ruokahalu on lisääntyny samoin herkkuja tekee jatkuvasti mieli.
        Mutta lääkitys on nostanu myös mielialaani ja olen paljon energisempi kuin aiemmin. Sain lääkäriltäni myös käskyn liikkua päivittäin sillä minulla on myös univaikeuksia. Aluksi oli pakotettava itsensä ulos ja lenkki polulle, mutta nyt en pysty enää olemaan menemättä. Eli ei kilojakaan tule kun liikkuu säännöllisesti.

En itse edes söisi lääkkeitä jos siiitä seuraa se että makaan sohvalla ja ahdan itseni joka ilta ähkyyn. Mitä järkeä siinä sitten on?? masentuneena makasin sohvalla jos mä haluan parantua niin ei se masennus makaamalla ja syömällä lähde. Täytyy olla tahto parantua ja itsekuria, pakottaa itsensä taas elävienkirjoihin.

• kuules idiootti
        näinnnnnnnnnnn kirjoitti:

Niinpä, liikunta auttaa. Itsekin syön cipralexiä ja olen todella huomannut että ruokahalu on lisääntyny samoin herkkuja tekee jatkuvasti mieli.
        Mutta lääkitys on nostanu myös mielialaani ja olen paljon energisempi kuin aiemmin. Sain lääkäriltäni myös käskyn liikkua päivittäin sillä minulla on myös univaikeuksia. Aluksi oli pakotettava itsensä ulos ja lenkki polulle, mutta nyt en pysty enää olemaan menemättä. Eli ei kilojakaan tule kun liikkuu säännöllisesti.

En itse edes söisi lääkkeitä jos siiitä seuraa se että makaan sohvalla ja ahdan itseni joka ilta ähkyyn. Mitä järkeä siinä sitten on?? masentuneena makasin sohvalla jos mä haluan parantua niin ei se masennus makaamalla ja syömällä lähde. Täytyy olla tahto parantua ja itsekuria, pakottaa itsensä taas elävienkirjoihin.

skitsofrenia ei juoksemalla parane!

• Mirtazapin kokemus

Söin masennukseen ja unettomuuteen Mirtazapin nimistä lääkettä reilun vuoden annoksella 15mg-30mg. Ensimmäiset kolme viikkoa olivat rankkoja kun olin koko ajan väsynyt ja nukuin 12-14 tuntia vuorokaudesta.

Kolmen viikon jälkeen väsymys hellitti hieman mutta olin edelleen väsynyt, aloin huomaamaan että ruokahaluni alkoi kasvamaan, Tuntui että koko ajan oli nälkä, kun ei syönyt niin tuli huono olo ja maha kurisi. Sitten kun söi niin pystyi syömään helposti jopa 3 lautasellista ruokaa ilman että olisi tullut ähky ja tämän jälkeen alkoi väsyttämään. Myös kaikkea makeaa ja herkkuja aloin syömään enemmän kasvamalla tahdilla.

Kyseisen lääkityksen aikana paino nousi 16kg, farkkujen vyötärön koko kasvoi 32 tuumasta > 38 tuumaan. Tuntui että kaikki ylimääräinen paino kerääntyi mahaan, josta kasvoi iso pyöreä roikkuva löllömaha kasvoi mies tissit.

Lopetin lääkityksen vuoden jälken kun painon nousu ei hellittänyt olin koko ajan väsynyt. Ilman lääkitystä olen ollut nyt 3 kuukautta, en ole enää niin väsynyt eikä vieroitusoireita ole ollut. Ruokahalu on edelleen todella suuri j ruokaa tekee mieli. Painoa en ole saanut laskemaan yhtään, maha on edelleen todella iso,

• 759068

MIELIALA LÄÄKKEET VAIKUTTAVAT ERI IHMISILLÄ ERI TAVALLA. MEILÄ KAIKILLA ON HIEMAN ERILLAINEN FYSIOLOGIA.

• sadistinen paskak..

Kuvittele eteesi 60 paketillista voita.

Tämän aloittaja väittää kehoonsa kertyneen masennuslääkkeistä "heti" tuon verran liikakiloja.

Hämmästyttävä on joittenkin fysiologia.

• DOWN SYNDROOMA HUORA
        sadistinen paskak.. kirjoitti:

Tämän aloittaja väittää kehoonsa kertyneen masennuslääkkeistä "heti" tuon verran liikakiloja.

eI OLE MINUN VIKA JOS OLET LIHONUT, TYPERÄ KUN OLET SYÖNYT LÄÄKKEITÄ. TURHA SITÄ ON MUILLE KOSTAA NEUVOMALLA SYÖMÄÄN ULOSTEITA KUTEN MIRTATSAPIINI VITUN PASKASUU

• shitty whale
        DOWN SYNDROOMA HUORA kirjoitti:

eI OLE MINUN VIKA JOS OLET LIHONUT, TYPERÄ KUN OLET SYÖNYT LÄÄKKEITÄ. TURHA SITÄ ON MUILLE KOSTAA NEUVOMALLA SYÖMÄÄN ULOSTEITA KUTEN MIRTATSAPIINI VITUN PASKASUU

Sinulla tulee näköjään paskaa suun täydeltä ulos, joten olet varmaan syönyt sitä itse...

• tänks
        sadistinen paskak.. kirjoitti:

Kolkytkiloo ihraa. Mitä toi nyt on

• tyhmä111

Ja on huomiotava, että antipsykootit ja mirtsa toimivat toimivat usein juuri lihottavasti aineenvaihdunnan hidastumisen ja sokeriarvojen nousun vuoksi. Sen sijaan SSRI lääkkeillä painon nouseminen on harvemmin haittavaikutus.

• Lihottavaa..

Nousevatko sokeriarvot mirtsasta vai siitä, että se panee (jotkut) ihmiset syömään paljon, usein ja epäterveellisesti?

• läskiksi meni
        Lihottavaa.. kirjoitti:

Nousevatko sokeriarvot mirtsasta vai siitä, että se panee (jotkut) ihmiset syömään paljon, usein ja epäterveellisesti?

En tiedä, mutta on ihan uskomatonta kuinka Mirtatsapiini omalla kohdalla nosti painoa. Vähän ennen kuin aloitin lääkityksen painoin 73kg, 3 viikkoa Mirtatsapiinia syötyäni ihmettelin, kun housut eivät meinaa mennä enää millään kiinni vyötäröltä, vaikka juuri äsken vielä oli useampi sentti väljää. Menin puntarille, luulin että se on mennyt rikki, kun lukemaksi tuli 84kg. Punnitsin useampaan kertaan, aina sama tulos (100g tarkkuus). Ajattelin, että puntarissa on pakko olla jotain vikaa. Punnitsin kavereiden puntareissa itseni, tulos molemmissa n. 83-84kg. Pakko oli uskoa, että paino oli noussut 3-4 viikossa n. 11kg!

Ruokahaluni ei mielestäni mitenkään tuossa muuttunut, enkä syönyt havaittavasti sen enempää kuin aiemminkaan. Liikunnan määrässäkään ei muutosta. Jos syömällä "haluaisi" painoaan nostaa noin paljon, noin lyhyessä ajassa, niin sais kyllä mättää lähestulkoon kottikärryllä sitä ruokaa. Tuon alkunousun jälkeen paino ei onneksi tuosta 84kg:sta lainkaan enää noussut ja sitten kun aikoinaan lopetin Mirtatsapiinin, niin pikkuhiljaa paino lähti laskuun.

Psykiatri määräsi minulle tuota unettomuuden hoitoon, mutta pikemminkin piristyin, kun psykiatri oli munannut annostuksen kanssa, oli määrännyt tuplasti sen, mitä unettomuuden hoitoon yleensä määrätään. Sairaanhoitaja annostustani ihmetteli ja "oikeasta" annostuksesta minulle kertoi.

• user..

Aikoinaan söin optiparia niin paisuin kuin pulla taikina, mutta toisaalta söin sitä suurella annoksella, taisi olla 40-60mg/päivä.

ja kun lopetin paino tippui nopeasti, eli osaksi oli kerännyt nestettä.

Nykyään syön moclobemid-nimistä, tämä ei minua lihota, ei ole ssri-lääke.

Kyllä tässäkin on sivuvaikutukset, tuntuu että joka lääke jollakin tavalla rokottaa.

• jugyugiuguygyug

No ikävää lukea tuollaista. Itse voin kertoa, että ainoat kerrat, kun itse olen syönyt mielialalääkkeitä, olivat ne ,kun mulle alaikäisenä kerrankin määrättiin hevosarsenaali sellaisia pelkkiin teini- iän kasvukipuihin *mistä vitusta nää automattisesti viesteihini muodostuvat kirjoitysvirheet johtuu- ettetkö runkkarit tajua, että olen keskustleupalstavierailija anonyymi sivullinen, enkä millään profiililla kirjoittava????*, eli syömishäiriöinihi ja tänä päivänä kieltämättä puistattaa, että mua alaikäisenä aikoinaan pakotettiin vetämään vahvoja rauhoittavia esim. melkein yo- kirjoituksiinkin asti, ilman todellista mitään mt- ongelmaa.

Toinen kerta kun lyhytaikaisesti söin n. kymmenen vuotta edeltävää myöhemmin, serotoniinitasaajaa masennuslääkettä hetken aikaa, ninpä siitä katsoin hyötyneeni, koska olin fyysisesti vakavasti sairastunut kaiken maailman solusalpaajien kanssa, minua ahdisti kaiken maailman biolääkkeet ja kortisonit ja koin shokkia fyysisestä elämäni muuttaneesta sairaudesta. Uskon, että yhden esseen ainakin kerran olen kirjoittanut masennuslääkkeiden voimin, mutta niistä kyllä sittemmin luovuin, koska mielenterveydessä ei minulla ole suurta vikaa elämässäni koskaan ollut; ei lääkäreidenkään mukaan ja maksani on riittävän kovalla kuormuiksella ilman mentaalilääkkeitäkin, mihin ei minulla diagnoosia ole, eli ei ole lääkärin paperilla mielisairautta. Ja toivottavasti ei koskaan tulekaan.:) Mulle riittää jo fyysisesti sairaan status ja en kaipaa siihen vielä mentaaliksi tulkintoja.

• Mirtazapin kokemus

Palautuukohan ruokahalu normaaliksi ajan kanssa kun Mirtazapin lääkityksen on lopettanut? Kirjoittelin tuossa aikaisemmin Mirtazapin lääkityksestä, kome kuukautta on kulunut kyseisen lääkkeen lopettamisesta ja ruokahalu on edelleen voimakas paino ei ole laskenut.

Ennen kyseistä lääkitystä ruokahaluni oli huono.

• putooja

Söin Mirtazapinia vain kolme viikkoa, mutta siinäkin ajassa painoni nousi muutamia kiloja. Lopetin lääkkeen ajoissa juuri tämän takia. Ruokahaluni on hieman tasaantunut eli ei ole enää sellaista "pakkosyömistä", mutta paino ei vaan tunnu putoavan. En tiedä, mikä tässä mättää... voiko näin lyhyt lääkkeensyöntiaika aiheuttaa jotain pysyvää? Haluaisin tosiaan saada painoni ennalleen. Aikaisemmin tämä liikunta ja ruokamäärä on aiheuttanut painonpudotusta, mutta nyt ei sitten millään! Epätoivoista.

• Vai niin...

30 kg heti? Miten se on mahdollista? Sehän tarkoittaisi, että kehoosi keräytyisi nestettä hillittömästi. Aivan kuin munuaiset olisivat lakanneet kokonaan toimimasta. Kukaanhan ei liho "heti" kiloakaan saati sitten kolmea kymmentä.

Jos mirtatsapiini lihottaa yli kuukauden, sen käyttöä pitäisi harkita uudelleen. Olen syönyt ja syön tätä "lihottavaa" lääkettä, eikä painoni ole lisääntynyt yhtään. Itse asiassa se on pikku hiljaa laskenut, koska olen lopettanut alkoholin käytön ja muutenkin katson, mitä pistän suuhuni.

Kaiken kaikkiaan kertomuksesi vaikuttaa epäuskottavalta.

• NEUVO TEPA

LAITA VAARIS KIVEKSET SUUHUS JA IME NIINKU VAUVA NÄNNIÄ

• seko...
        NEUVO TEPA kirjoitti:

LAITA VAARIS KIVEKSET SUUHUS JA IME NIINKU VAUVA NÄNNIÄ

Tarvitset kovempia troppeja, tuohon ei masennuslääkkeet riitä.

• Spotty whale

Mene lääkäriin, saat lääkkeet akneesi.

• Luitko selosteen?

Netistäkin löytyy Mirtazapinin pakkausseloste.

Siinä lukee haittavaikutuksista, että ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu on hyvin yleistä. Ei enemmän kuin yhdellä kymmenestä käy näin. Onko se sitten yhdeksän kymmenestä, sitä ei määritelmä kerro.

Paino nousee syödessä ja nesteitä kerätessä, joten se ei nouse yhtäkkiä. Yksi läskikilo vaatii yli 7000 kalorin syömistä.

• siis nam

Ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu? Joo-o...

No tämän pakkausselosteen luettuahan pitäisi peräti vältellä kaikkea lihottavaa syömistä eli painon nousua.

Ei kai kukaan ääliö kuvittele, että lääkkeet lihottavat.

• Bones, some skin

Lääkkeet eivät lihota.

Syöminen lihottaa.

Ja juominen.

Loppu!

• jeees4

totta!!!

• fdfddf

Masennuslääkkeillä on selvä vaikutus lihomiseen.Lääkkeet myös harvoin poistaa masennusta,nehän muuttaa keinotekoisesti mieltä.

• FUCK OFF!!!!!!!!!!!!

Nii-i! Liian keinotekosesti muuttaa! Masennus kun on oikeesti todellista eikä sillee keinotekosesti poistettavissa. Masennus on niin ylevää...

• *vm*

Ja mikähän olisi se ei-keinotekoinen mielen muutos, joka parantaisi masennusta? Jokainen vakavasta masennuksesta kärsivä on kiitollinen kaikesta avusta vaivaansa eikä pidä lääkkeiden suomaa apua mitenkään "keinotekoisena". Jos vointi kohenee sillä, että aivokemiaan vaikutetaan lääkkein, se varmaankaan ei ole kovinkaan "keinotekoista", jos aivokemiassa lähtökohtaisesti on poikkeamia, jotka aiheuttavat masennusoireita.

• muutoksista
        *vm* kirjoitti:

Ja mikähän olisi se ei-keinotekoinen mielen muutos, joka parantaisi masennusta? Jokainen vakavasta masennuksesta kärsivä on kiitollinen kaikesta avusta vaivaansa eikä pidä lääkkeiden suomaa apua mitenkään "keinotekoisena". Jos vointi kohenee sillä, että aivokemiaan vaikutetaan lääkkein, se varmaankaan ei ole kovinkaan "keinotekoista", jos aivokemiassa lähtökohtaisesti on poikkeamia, jotka aiheuttavat masennusoireita.

Esimerkiksi jos masentunut on suunnilleen joka päivä kotona,käy pakollisesti vain kaupassa niin eihän se masennus lähde koskaan lääkkeillä.Lisäksi useimmat lihovat ja kunto heikkenee paljon.Nämä vaikuttaa mielialaan varmasti.

Itse on tehtävä pieniä muutoksia,Esim jos mahdollista,käy vaikka syömässä,kahvilla terassilla tai ajaa polkupyörällä lenkin joka ilta tai kävelee.Kiinnostava työ/koulutus ym on tärkeä myös.

Kaverit/ystävät?

• *vm*
        muutoksista kirjoitti:

Esimerkiksi jos masentunut on suunnilleen joka päivä kotona,käy pakollisesti vain kaupassa niin eihän se masennus lähde koskaan lääkkeillä.Lisäksi useimmat lihovat ja kunto heikkenee paljon.Nämä vaikuttaa mielialaan varmasti.

Itse on tehtävä pieniä muutoksia,Esim jos mahdollista,käy vaikka syömässä,kahvilla terassilla tai ajaa polkupyörällä lenkin joka ilta tai kävelee.Kiinnostava työ/koulutus ym on tärkeä myös.

Kaverit/ystävät?

Nämä parantavat tekemisetkö eivät onnistu, jos käyttää lääkkeitä? Väittäisin kyllä, että se on ihan päinvastoin. Monet vakavasti masentuneet eivät tee yhtään mitään ilman lääkitystä, tuskin pystyvät nostamaan lusikkaa suuhunsa.

• ..
        muutoksista kirjoitti:

Kaverit/ystävät?

Mitkä ihmeen kaverit/ystävät? Mitä ne on?

• nenää pidemmälle

Lihoin kans kun alotin uuden lääkkeen, en vaan muista minkä niminen kun on useempia tullut kokeiltua. Enkä kyllä lihonnut kun kymmenen kiloa, nuorena ihmisenä on vielä helppo pudottaa. Nyt sain uuden lääkkeen ja paino on lähtenyt matkalle kohti entisiä lukemia. Joten lääkkeet todellakin aiheuttavat lihomista, toiset suoraan hidastamalla aineenvaihduntaa ja toiset ruokahalua lisäämällä. Kaikki lääkkeet eivät lihota kaikkia, joten neuvosi ei ole perusteltu. Näin ei todellakaan käy väistämättä kaikille.

Mitä sinun sitten kannattaisi tehdä? Ensinnäkin vaadit lääkäriltä uudet lääkkeet. Kukaan ei voi pakottaa avohodossa olevaa potilasta syömään jotain tiettyä lääkettä. Vain hyvin harvoilla ensimmäinen kokeiltu lääke on toimivin. Jos lääkäri ei suotu määräämään toista lääkettä, vaihda lääkäriä. Tai lopeta ainakin tuo lääkitys, jos siitä ei kerran ole muuta kuin haittaa. Helpointa olisi kuitenkin vaihtaa lennossa uutteen lääkkeeseen, koska lopettaminen on yleensä aika tuskallista.

Jos akne ja ylipaino (jotka sinällään ovat varmasti valtava taakka) ovat suurimmat masennusta aiheuttavat tekijäsi, olet varsin onnekkaassa tilanteessa. Sinulla on fyysisiä ja konkreettisia masennuksen aiheuttajia, jotka ovat kaiken lisäksi hoidettavissa. Monet ovat tilanteessa jossa heitä ahdistaa ja masentaa, mutta he eivät tiedä miksi. Jos ongelmaa ei voida paikantaa, sitä ei voida myöskään korjata.

Ps. Paskapusseista en osaa sanoa mitään, itse suosin tarpeiden tekemisessä posliinista vesiklosettia.

• ......

Paitsi että lennossa ei saa mennä lääkkeitä vaihtamaan, mikä voi olla vaarana, jos vaihtaa lääkäriltä toiselle.

• hyvä itsetunto nyt

Ikävä lukea tuollaista.
      Minä söin mt-ongelmiin myös psyykenlääkkeitä, sain pahimman aknen mikä on mul koskaan ollut.
      Yhden lääkkeen käytön aikana lihoin yli 10 kg. Se sai minut sekoamaan, koska lihominen jätti pysyvät arvet vielä melko arkoihin paikkoihin... En syönyt kovin epäterveellisesti, leipää , hedelmiä tosin kiloittain, kuitenkin vaan lihoin.
      Ajat mitä oon elänyt lääkityksen kanssa ja hoidossa on olleet ehottamasti pahimpia mitä on ollu mun elämässä.
      ilman lääkkeitä olo oli parempi, tosin ajoittain hyvin masentunut.
      Kun olen päässyt lääkkeiden aiheuttamista ulkonäköä pilaavista sivuoireista eroon, itsetunto on noussut pohjalta aika lailla ylös. En vihaa itseäni, haluan itelleni hyvän elämän ja ajattelen itteni parasta, tosin kun ennen lääkkeiden kanssa.

Laihduin liikkumalla n 5 kertaa viikossa, mm. kävelin, pyöräilin. Aknesta pääsin eroon lähes kokonaan. Mulla menee paremmin nyt!

• fattest fat

"Yhden lääkkeen käytön aikana lihoin yli 10 kg. "

Mä olen lihonut yli 50kg.

Lihomiset on tullut silleen hyppäyksittäin aina kun joku uusi lääke aloitettu. Eka 30kg tuli muutamassa kuukaudessa, kun sain antidepresantti-neurolepti-kombon, sit kun alotettiin uus masis-lääke tuli seuraavat 20kg.

Nyt olen aikeissa lopettaa lääkkeet itse, lasken annokset alas pikkuhiljaa.

• Haitat esiin

Olisi tärkeää, että lääkärit ja lääkevalmistajat alkaisivat ottaa vakavasti useiden lääkkeiden sivuvaikutuksia osalle ihmisiä mm. lihominen. Myös keltarauhashormonipillereistä tulee osalle sivuvaikutuksia mm. hiustenlähtöä, aknea, hikoilua, turvotusta, turtumista, haluttomuutta, lihomista, mielialavaihtelua ja makeanhimoa ym. Toisaalta voi olla muutama hyvä vaikutus, mutta ei se auta jos muuten ei ole ok. Laihdutus ei ole erityisen helppoa, siksi haitat pitäisi huomioida jo alkujaan. Usein lääkäri pitää asiakkaan syynä lihomista ja kehoittaa vaan liikkumaan ja syömään oikein. :( Eikö asiakasta voisi kuunnella aina paremmin. Toki haittojen ilmaantuessa kannattaa varata aikaa, ja koittaa keksiä muuta. Sellainen valmiste ei sovi joka tuo painoa hirveästi.

• Cum grano salis

Korvien lisäksi lääkäreillä on myös silmät ja vaaka. Monesti valtavaa lihomista valittavat (useimmiten naiset) puhuvat silmin nähden palturia ja vaa'alle astuminen viimeistään todistaa puheet liioitteluksi.

Jos masennuslääke (mirtatsapiini) selvästi jatkaa lihottamista vielä kuukauden jälkeen, se pitäisi vaihtaa.

Jotkuthan eivät mielestään "syö paljon mitään", mutta lihovat silti. Tämä tarkoittaa, etteivät he valmista/syö kunnon säännöllisiä aterioita, vaan mitä milloinkin.

• PSYK:ERIK.lääk.

FLUOKSETIINI VÄHENTÄÄ RUOKAHALUA JA LAIHDUTTAA.......SOPII KAIKILLE

• Lääke-esittelijä

Fluoxetin, Seronil; Seromex ja saletisti natsaa!!!!!

• tyyt.

No ei tosin sovi kaikille fluoxetin.

Itse olen saanut sen avulla karistetuksi kiloja, liki 40 kg. Annos oli korkeimmillaan 80 mg/vrk. Fluoxetinia käytetään mm. BED:n ja bulimian hoidossa, hyvin tuloksin.

Kannattaa pyytää lääkevaihto jos lääkkeen käyttö selkeästi nostaa painoa (kerää nestettä, hidastaa aineenvaihduntaa jne.)

Itse sain avun Seronilista, mutta tiedän että ei se kaikille sovi.

• cum grano salis

Kiva, että joku kirjoittaa asian toisestakin puolesta. Jotkut paasaavat yleistävästi masennuslääkkeiden lihottavuudesta vailla parempaakin tietoa; toiset ovat laihtuneet masennuslääkityksen avulla.

• läskiksi meni
        cum grano salis kirjoitti:

Kiva, että joku kirjoittaa asian toisestakin puolesta. Jotkut paasaavat yleistävästi masennuslääkkeiden lihottavuudesta vailla parempaakin tietoa; toiset ovat laihtuneet masennuslääkityksen avulla.

Joo, mutta ihmettelen suuresti, jos paino on pudonnut mirtatsapiinin avulla.

Seronil, Zoloft, Efexor, omalla kohdalla en huomannut muutosta painossa suuntaan enkä toiseen, joten mistään dramaattisesta ei kyse ole voinut olla, toisin kuin mirtatsapiinin kanssa.

• DS

Totta on tuo että lääkkeet lihottaa. Lääkärit vaan väittää usein että se on ihan oma syy jos lihoo,mikä on hyvin törkeää,koska lääkäri jos kuka tietää sen kyllä kun vastaanotollaan näkee koko ajan lääkkeiden turvottamia ihmisiä. Lääkkeet nostavat painoa nopeasti 10-20kg, pitkään käytettynä enemmänkin. Lääkkeiden lopettamisen jälkeen paino laskee myös nopeasti takaisin normaaliksi. Lääkkeidenkäyttäjän kasvot ovat turvonneet muodottomiksi ja ihmistä on hyvin vaikea tunnistaa esim. vanhoista kuvista. Tiedän tämän hyvin koska olen ollut yksi heistä.

http://masennuslaakkeista.nettisivu.org
      http://masennus.nettisivu.org

• abilify sucks

Lihoin lääkkeillä 17 kiloa. Painoa oli pahimillaan 140 kg josta on olen saanut pois 14kg lääkkeiden jättämisen jälkeen. Olen syönyt monia mielialalääkkeitä ja kaikki lisäsivät ruokahalua sekä tuli valtava makeanhimo. Pahin oli psyykenlääke abilify 15mg päiväannoksella, jolla tuli 10kg painoa puolessa vuodessa.

• Aborttibloggari

Hei!

Hyvän aloituksen olet tehnyt kun tämän ketjun aloitit. Siis tämä on tosiaan tärkeä asia. Tässäkin asiassa lääkärti laiminlyövät potilaan täysin. Heidän pitäisi ehdottomasti huolehtia siitä, että potilaan ulkoinen olemus pysyy mahdollisimman hyvänä. Sen kuuluisi ehdottomasti kuulua ihan osana hoitoa.

Se että ihmisen ulkoinen olemus muuttuu - ja varsinkin lyhyessä ajassa - itselleenkin epämiellyttäväksi on valtava riksi. Se on itsestään selvää, että muodonmuutos aiheuttaa masennusta - siis lisää jo olemassa olevaa ongelmaa.

Luulisin, että ulkoisen olemuksen muutos voisi myös johtaa itsemurhaan ja ennen sitä eristäytymiseen. Koska tämä mielenterveydenhoito alkaa ottaa vastuuta siitä, että se on osallisena itsemurhien tapahtumisessa. Ovatko ehkä itsemurhat lisääntyneet samaan aikaan kun masennuslääkkeiden (mt-lääkkeiden syönti) on lisääntynyt. En todellakaan ihmettelisi. Mutta kun tilastoja katsotaan niin se tulkitaan varmaan siten, että itsemurhat johtuvat masennuksesta eikä selvitetä lääkkeiden esimerkiksi kehoon aiheuttamien muutosten osuutta tässä.

Minulle tulee surullinen olo kun näen, että joku ihminen on pilattu täysin aivan lyhyessä ajassa ja mietin, että mikä oli sen arvoista.

Ylipainoiset sairaaloissa pitäisi kaikki laittaa valvotulle laihdutuskuurille, jos he sellaista itse haluavat. Nyt näyttää olevan vain niin, että jokut viettävät laitoksissa aikaa jopa vuoden tai kaksi ja sinä aikana tähän seikkaan ei kiinnitetä mitään huomiota. Tuona aikana saisi jo hyvän laihdutuskuurin aikaiseksi ja ihmisen mieliala kohoaisi siitä. On todella kamalaa kun liikkumien vaikeutuu ja joidenkin lääkkeiden vuoksi ei edes saa kengännauhoja sidottua kuten joku täällä kirjoitti jo.

Laitan tämän ketjuni blogiini, sillä tämän aihe on todella tärkeä. Blogini löytyvät osoitteesta abortti.blogspot.com

• cum grano salis

Itsemurhat ovat vähentyneet masennuslääkkeiden käytön yleistymisen myötä.

30 kiloa ei kerry hetkessä kenenkään kehoon masennuslääkkeistä eikä muutenkaan.

Aha, että mielenterveydenhoidolle sysäät vastuun itsemurhista? Ja lihomisesta sysätään vastuu lääkkeille.

Johan tässä saakin itse elää kuin sika vatukossa. (Mikä tämän ketjun sekopäisistä vastauksistakin hyvin ilmenee: hällä väliä, ei kuria eikä rajoja.).

• Anonyymi
        cum grano salis kirjoitti:

Itsemurhat ovat vähentyneet masennuslääkkeiden käytön yleistymisen myötä.

30 kiloa ei kerry hetkessä kenenkään kehoon masennuslääkkeistä eikä muutenkaan.

Aha, että mielenterveydenhoidolle sysäät vastuun itsemurhista? Ja lihomisesta sysätään vastuu lääkkeille.

Johan tässä saakin itse elää kuin sika vatukossa. (Mikä tämän ketjun sekopäisistä vastauksistakin hyvin ilmenee: hällä väliä, ei kuria eikä rajoja.).

Turpa kiinni. Kyllä lihottavat ja juurikin hetkessä. Aineenvaihdunta syöpää ja mielisairaat ruokahalut syöt syöt syöt syöt syöt yöllä syöt syöt

• Yksi lääkkeitä syövä

No just joo. Itse sairastuin hyvin vakavasti murrosiässä, vakava masennus ja psykoosi. Sen takia olen syönyt yli 10 vuotta sekä Mirtatzapiinia että Zyprexaa, kumpikin lihottavia valmisteita. Zyprexa lisää ruokahalua ja Mirtatzapiini taas aiheuttaa sen, ettei tunne olevansa täynnä.

Lihoin kyllä niiden aloituksen jälkeen, jopa huikeat 50 kiloa. Mutta koskaan minulle ei ulkomuoto ollut se ykkösjuttu, koska oli oikeasti paljon vakavampiakin asioita mietittävänä. Silti onnistuin heti halutessani pudottamaan toisen vuoden aikana ne 50 kiloa kerralla pois. Nyt olen ollut monta vuotta BMI 19, vaikka ihan sama lääkitys on päällä.

Minä vain ihan oikeasti hyväksyin sen asian, että joskus ei pidä kuunnella sairaalloista nälkäänsä vaan hyväksyä se sivuoireeksi. Katson edelleen kalorit päivän syömisistä, ettei mene yli. Jos näyttää siltä, että tulen mässäilleeksi jonain päivänä valitsen joko sen, että liikun kunnolla ja poltan ne kalorit siten tai sitten otan usean kevyemmän päivän.

Nykyään lääkärit ihmettelevät, että miten pysyn näin hyvässä painossa, vaikka on tuo lääkitys. Vastaus on vain tahdonvoima ja kova yritys. Jos se painonnousu niin hirveästi haittaa niin sitten oikeasti yrittää kaikkensa ja hyväksyy sen, että itsehillintää voi harjoittaa näläntunteen kanssa, etenkin kun tietää, että se on sivuoire eikä sillä ole mitään yhteyttä todellisen energiantarpeen kanssa.

• hyvä itsetunto nyt

Mulle se mun ulkomuoto on se ykkösjuttu...

• itsellä tuli 30 kiloa seroquelin/ketipinorin takia, mutta 20 kiloa siitä putosi yhden kevään aikana. Siihen laihtumiseen tosin vaikutti jatkuva oksentelu.

• Pähkähullu

Päälle näkyy kuka on pursunut mt-lääkityksestä!

Sitä ei voi kieltää. Ainakin jos itse on syönyt mt-lääkkeitä, niin on oppinut tunnistamaan ihmisjoukoista ne, jotka syövät mt-lääkkeitä ja joiden kroppa on niillä tuhottu.

Mä sanoin suoraan, että jos syötätte mulle tota paskaa, niin teen itsemurhan. Mulla ongelmana myös se, että koska kroppa mt-lääkkeistä jäykistyy, niin tuli kovat kivut. Niistäkään ei välitetty. Nyt olen vuoden ollut ilman lääkkeitä ja kivut ovat kadonneet. Siis suoranaista kidutusta. Siis kidutusta!

Ja kun sanoin, että jos syötätte mulle tota paskaa, niin teen itsemurhan - mitään muuta syytä tehdä itsemurha ei mulla ole - niin siitä ne lättäsivät mulle pakkohoitoa lisää 3 kuukautta eikä vanhemmatkaan saaneet mua sieltä ulos, vaikka yrittivät.

Siis huomatkaa! MULLA EI OLE MITÄÄN MUUTA SYYTÄ TEHDÄ ITSEMURHA KUIN MT-YMPYRÖIDEN PYÖRITYKSET! Haluan vain olla vapaa ihminen ja pysyä niistä ympyröistä niin kaukana kuin mahdollista! Tuhoavat ihmisiä ja se on totta! Todellisen avun antamisesta niillä ei ole mitään tietoa. Se olisi esimerkiksi rahatilanteen järjestäminen ja kunnon töiden antaminen rahattomalle ja toimettomalle. Mutta pilleriä vaan rahavaikeuksiin ja toimettomuuteen! HULLUUTTA! MIELIPUOLISTA! Ei yhteiskuntamme ongelmista päästä sulkemalla ihmiset mielisairaaloihin. Monen syväkin masennus johtuu siitä, että tämä yhteiskunta ei enää toimi ja oireilee. Ja sen ihmiset oireilevat! Ja yhteiskunta on sen ihmiset.

Älkää syöttäkö naisille enää mt-lääkkeitä joka vaivaan. Syödään e-pillereitä ja mt-lääkkeitä ja ihan varmasti sillä on joku vaikutus sikiöihin ja näin suomalaisiin lapsiin. Ei ihme, että opettajat sanovat, että oppilasaines on huomattavasti heikentynyt varsinkin jo viimeisen 10 vuoden aikana!

SIIS TEHKÄÄ JOTAIN KUNNOLLISTA JA PIAN NÄIDEN ASIOIDEN TIIMOILTA!

• TEHKÄÄ JA TEHKÄÄ

Kenen rahapussista mielenterveyspuolen pitäisi käydä varastamassa rahaa potilaiden rahaongelmiin, jotka usein johtuvat siitä, etteivät mielenterveyspotilaat hallitse rahaa? Aikamoista lapsellista tuubaa täällä julistat.

Rahaongelmissa auttaa sosiaalitoimisto eikä mt-puoli.

Työvoimatoimistokaan mt-puoli ei ole. Sieltä voi saada työtä, mutta mt-potilailla ei ole monesti pätevyyttä mihinkään työhön ja monet eivät uskalla edes asioida työvoimatoimistossa saati että olisivat työkykyisiä.

Mt-puoli järjestää työkokeiluja ja työtoimintaa, josta terveimmät voivat päästä oikeisiinkin töihin.

• tosi tariinah

mulla seroquel nosti painoa vuodessa 20kg, vaikken siis millään tapaa syönyt enempää. ruokailutottumukseni tismalleen samat kuin ennen ko. lääkettä ja silti tuli painoa 20kg lisää. lopetin lääkkeen vuoden käytön jälkeen enkä aio koskaan enää niihin koskea

• vihanen naine

Ite lihoin 15 kiloa seroquelin ja ketipinorin ansiosta, vuodessa

• titityy**

Lihoin 11kg kolmessa kuukaudessa remeronilla ja ikinä en enää sellaiseen lääkkeseen koske. Samaan syssyyyn 3kg zyprexalla ja lopetin sen kesken. Sen jälkeen olen sanonut etten syö mitään lääkettä joka nostaa ruokahalua.

Ja kyllä ruokahalua se nostaa luonnottamasti joka johtaa lihomiseen. Että tämän niille pilkunn*ussijoille jotka eivät tajua että ne lääkkeet todellakin aiheuttavat lihomista. Vaikuttavat tuonne aivoihin sen vertaa.

Olen syönyt 7-vuotta seroquelia iltaisin että voi olla että se on vuosien aikana lisännyt painoa. Ei kuitenkaan niin selvästi kuin remeron ja zyprexa.

Abilify laittoi mut ylikierroksille, mutta päällepäin näytin aktivoituneen joten hoitaja ja lääkäri suuttuivat kun lopetin sen kuukauden jälkeen. Lääkäri laittoi myös b-todistukseen että olen vähän hoito/lääkevastainen sen vuoksi.

• Remeron-

Tuo on totta, mirtatsapiini syötättää ainakin aluksi. Ketä vähemmän, ketä enemmän. Sitä voi sanoa mieliteoksi, himoksi. (Olisiko raskaana olevilla naisilla jotain samantapaista?).Voi tehdä mieli jotain hyvää tai makeaa. Voi muuten ruokahalu lisääntyä ja määrät, jotka syö, muuttua ylettömiksi. Muistan että tein kerran spagettia ja jauhelihakastiketta, huomasin että ruokaa oli kolmen litran kattila lähes täynnä. Omituisella tavalla se kuitenkin seuraavaan aamuun mennessä oli kadonnut..

Arvelen, että mirtatsapiinin lihottavuus johtuu paljolti ruokailutottumuksista ja siitä, millaista ruokaa on tapana kotonaan pitää. Itse en osta koskaan valmisruokia tai mitään makeaa tai pullaa ja olen lähes vegetaristi, joten en lihonut. Eräs kaverinikaan ei ole lihonut mirtatsapiinista, koska lääke on pannut hänet liikkumaan: työmatkat kävellen tai pyörällä, lenkkeilyä, salia, uimahallia.

Toinen tärkeä juttu on mennä nukkumaan lääkkeen oton jälkeen eikä pysytellä jalkeilla. Siinä kyllä tulee pienessä pöhnässä mätettyä naamaansa mitä löytyy.

• TURPAKIIJASALILLE

lääkkeet eivät lihota,vaan se sonta mitä suuhusi mätät. syö terveellisesti,liiku,et liho. nykyihmiset mäkättää ja käkättää syyttää kaikkea muuta kun itseään

• titityy**

Tuollaiselle ihmiselle xyprexa-ja remeron-kuuri puoleksi vuodeksi. Tule sitten kertomaan kuinka lääkkeillä ei ole mitään vaikutusta. Taitais olla aika hiljaista. Jos on luetun ymmärtämisessä vikaa niin sanotaanpa vielä kerran: ne lääkkeet vaikuttavat aivoihin niin että nostavat ruokahalua sekä hidastavat aineenvaihduntaa. Aika sinnikäs saa olla jos huonovointisena masentuneena jaksaa vielä 100% enemmän kuin normaalisti tarkkailla syömisiään kun lääke lähettää aivoille käskyä:syö.

• nepa tepa
        titityy** kirjoitti:

Tuollaiselle ihmiselle xyprexa-ja remeron-kuuri puoleksi vuodeksi. Tule sitten kertomaan kuinka lääkkeillä ei ole mitään vaikutusta. Taitais olla aika hiljaista. Jos on luetun ymmärtämisessä vikaa niin sanotaanpa vielä kerran: ne lääkkeet vaikuttavat aivoihin niin että nostavat ruokahalua sekä hidastavat aineenvaihduntaa. Aika sinnikäs saa olla jos huonovointisena masentuneena jaksaa vielä 100% enemmän kuin normaalisti tarkkailla syömisiään kun lääke lähettää aivoille käskyä:syö.

Totta!

• Huoh!
        titityy** kirjoitti:

Siitä et kuitenkaan pääse yli etkä ympäri, että itsestä se lihominen on kiinni eikä siihen kukaan muu voi vaikuttaa kuin itse. Kaikki masentuneet nimittäin eivät liho Remeronista vaikka lähes kaikki tunnistavat ruokahalun lisääntymisen ja syömishimon.

Jos olet masentunut etkä jaksa tarkkailla syömisiäsi tai saa itseäsi liikkumaan, niin OK, omathan ovat kilosi kannettavaksi.

Ruoka-/juomapäiväkirja olisi kova sana jonkinlaisen realistisen kuvan saamiseksi siitä, paljonko niitä kaloreita oikeasti kertyy.

• titityy*
        Huoh! kirjoitti:

Siitä et kuitenkaan pääse yli etkä ympäri, että itsestä se lihominen on kiinni eikä siihen kukaan muu voi vaikuttaa kuin itse. Kaikki masentuneet nimittäin eivät liho Remeronista vaikka lähes kaikki tunnistavat ruokahalun lisääntymisen ja syömishimon.

Jos olet masentunut etkä jaksa tarkkailla syömisiäsi tai saa itseäsi liikkumaan, niin OK, omathan ovat kilosi kannettavaksi.

Ruoka-/juomapäiväkirja olisi kova sana jonkinlaisen realistisen kuvan saamiseksi siitä, paljonko niitä kaloreita oikeasti kertyy.

Niin jos ei jaksa liikkua niin silloin pitää lääkärin tajuta että ei ole hyvä että määrätään sellaista lääkettä josta USEIMMAT (eivät kaikki) lihovat useita kiloja. Jos lihominen loppuu kun lääkkeet lopetetaan niin kysehän on selvästi lääkkeen aiheuttamasta ruokahalun noususta. Kuten mulla, 3kk söin remeronia ja lihoin 11kg. Kun lopetin, lihominen loppui. Pidin siis taukoa lääkkeistä ja sitten määrättiin zyprexa, söin sitä vajaan kuukauden ja lihoin 3kg. Senkin kun lopetin lihominen loppui. Ja sitten menikin noin vuosi ja laihdutin kaikki tulleet kilot pois.

Jankuta vaikka kuinka paljon, mutta totuus on se että 80% psyykelääkkeen käyttäjistä lihoo niistä. Vaikka se ihminen laittaa itse sen ruoan suuhun, niin se syy minkä takia sitä ruokaa tekee mieli johtuu lääkkeistä. Ei tietystikään aina.

Sinä vaan vihaa lihavia, joten haluat syyllistää heidät. Että aika säälittävää oikeasti.

Ei tarvitse mitään ruokapäiväkirjaa, kun sen tietää jo muutenkin että sitä syö liikaa.

Ja toisekseen itse en ainakaan tiennyt että se remeron lihottaa, vasta kun jälkeenpäin. En ne lääkärit sitä mainosta.

• senki paska!

Sullahan se tässä taitaa olla suu täynnä sontaa kun sitä tännekin tuota tahtia suollat

• huokaus!
        titityy* kirjoitti:

Niin jos ei jaksa liikkua niin silloin pitää lääkärin tajuta että ei ole hyvä että määrätään sellaista lääkettä josta USEIMMAT (eivät kaikki) lihovat useita kiloja. Jos lihominen loppuu kun lääkkeet lopetetaan niin kysehän on selvästi lääkkeen aiheuttamasta ruokahalun noususta. Kuten mulla, 3kk söin remeronia ja lihoin 11kg. Kun lopetin, lihominen loppui. Pidin siis taukoa lääkkeistä ja sitten määrättiin zyprexa, söin sitä vajaan kuukauden ja lihoin 3kg. Senkin kun lopetin lihominen loppui. Ja sitten menikin noin vuosi ja laihdutin kaikki tulleet kilot pois.

Jankuta vaikka kuinka paljon, mutta totuus on se että 80% psyykelääkkeen käyttäjistä lihoo niistä. Vaikka se ihminen laittaa itse sen ruoan suuhun, niin se syy minkä takia sitä ruokaa tekee mieli johtuu lääkkeistä. Ei tietystikään aina.

Sinä vaan vihaa lihavia, joten haluat syyllistää heidät. Että aika säälittävää oikeasti.

Ei tarvitse mitään ruokapäiväkirjaa, kun sen tietää jo muutenkin että sitä syö liikaa.

Ja toisekseen itse en ainakaan tiennyt että se remeron lihottaa, vasta kun jälkeenpäin. En ne lääkärit sitä mainosta.

Mutta minähän nimen omaan en vihaa lihavia enkä halua syyllistää heitä. Sanoin tuossa vain yksinkertaisen totuuden.

Lihavat itse (ilmeisesti sinä myös) luulevat läskiensä kiinnostavan joitakin muita, koska ITSE tuntevat syyllisyyttä ja vihaavat läskejään.

Siinä ei ainakaan auta paasaaminen lääkkeiden väistämättömästä lihottavuudesta, jolla sysätään vastuu itseltä pois. Halutaan vain huojentaa itsesyytösten taakkaa.

Psyykelääkkeitä käyttävillä on useimmiten passiivinen, lihottava elämäntapa ja huonot ruokailutottumukset. Alemmissa sosiaaliekonomisissa luokissa yleensäkin on tutkitusti huonommat elintavat. Luullakseni psyykepotilaat käyttävät myös enemmän lihottavaa alkoholia (mistä on myös tutkimustietoa).

(Luuletko tosiaan, että lääkärit voivat luetella potilailleen kaikki lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset tai tietää, mitkä vaikutukset ovat millekin potilaalle mahdollisesti ilmaantuessaan erityisen ongelmallisia ja siten etukäteen valistamisen arvoisia. Ennen vanhaan lääkkeistä ei ollut mitään tutkimuksiin perustuvaa tietoa pakkausselosteessa. Nykyään on, ja useimmat ovat lukutaitoisia. Tosin jotkut saavat oireita pelkästä lukemisesta, oli se sitten pakkausseloste tai lääkärikirja.).

• Pettynyt.
        huokaus! kirjoitti:

Mutta minähän nimen omaan en vihaa lihavia enkä halua syyllistää heitä. Sanoin tuossa vain yksinkertaisen totuuden.

Lihavat itse (ilmeisesti sinä myös) luulevat läskiensä kiinnostavan joitakin muita, koska ITSE tuntevat syyllisyyttä ja vihaavat läskejään.

Siinä ei ainakaan auta paasaaminen lääkkeiden väistämättömästä lihottavuudesta, jolla sysätään vastuu itseltä pois. Halutaan vain huojentaa itsesyytösten taakkaa.

Psyykelääkkeitä käyttävillä on useimmiten passiivinen, lihottava elämäntapa ja huonot ruokailutottumukset. Alemmissa sosiaaliekonomisissa luokissa yleensäkin on tutkitusti huonommat elintavat. Luullakseni psyykepotilaat käyttävät myös enemmän lihottavaa alkoholia (mistä on myös tutkimustietoa).

(Luuletko tosiaan, että lääkärit voivat luetella potilailleen kaikki lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset tai tietää, mitkä vaikutukset ovat millekin potilaalle mahdollisesti ilmaantuessaan erityisen ongelmallisia ja siten etukäteen valistamisen arvoisia. Ennen vanhaan lääkkeistä ei ollut mitään tutkimuksiin perustuvaa tietoa pakkausselosteessa. Nykyään on, ja useimmat ovat lukutaitoisia. Tosin jotkut saavat oireita pelkästä lukemisesta, oli se sitten pakkausseloste tai lääkärikirja.).

"(Luuletko tosiaan, että lääkärit voivat luetella potilailleen kaikki lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset tai tietää, mitkä vaikutukset ovat millekin potilaalle mahdollisesti ilmaantuessaan erityisen ongelmallisia ja siten etukäteen valistamisen arvoisia. Ennen vanhaan lääkkeistä ei ollut mitään tutkimuksiin perustuvaa tietoa pakkausselosteessa. Nykyään on, ja useimmat ovat lukutaitoisia. Tosin jotkut saavat oireita pelkästä lukemisesta, oli se sitten pakkausseloste tai lääkärikirja.)".

Itselleni sanottiin, ettei kannata huolehtia niistä lääkeselosteessa mainituista haittavaikutuksista. Kuulema niitä saa vain häviävän pieni osa. Tosiaan, älä niistä turhia huoli ja muuta sellaista "syö vain lääkkeesi huoletta" roskaa. MIstä lie saaneet opin niihin puolustuspuheisiin/haittavaikutuslistan v'ähättelemiseen. Sen sijaan kovasti lääkettä kehuttiin aivan erinomaiseksi.

Sitten kun sain vaikeitakin haittavaikutuksia, niin ei uskottu kuin yleisimmät (pahointvointi, hikoulu). Väitettiin vain että koska niin harva niitä saa, niin tuskin sinäkään olet saanut, johtunee jostain aivan muusta. Vi**u mitä roskaa. Yörgh.

• 19+2

Vääntäisin nyt oikein rautalangasta mallia, vaan kun sitä on hyvin vaikeaa saada tämän viestin liitteeksi; KAIKKI LÄÄKKEET VAIKUTTAVAT IHMISIIN ERITAVOIN.

Sairastuin itsekin masennukseen ja sitä aloitettiin hoitamaan. Ensin määrättiin yhtä lääkettä, sitten toista. Oli muitakin oireita, mutta "masentunut kokee vaivoiksi sellaisiakin asioita jotka eivät ole todellisia, ja tuntee kipua herkemmin". Joopa joo. Ensin tuntui että lääkkeet auttoivat, sitten vointi heikkeni. Määrättiin lisää lääkettä jonka johdosta voin aina vain huonommin, ja selkeä painon nousu alkoi.
      Kyllästyin jatkuvaan pahaan oloon, ja harvojen ystävieni tsemppauksen ansiosta jaksoin vielä ajatella hetkittäin järkevästi. Aloin vähentämään lääkitystä omatoimisesti. Vähentäminen tapahtuu hiljalleen, tietenkin, ja hetken päästä huomasin voivani paremmin. Lopetin lääkityksen kokonaan.
      Kun olin ollut jonkin aikaa ilman lääkitystä, menin taas lääkäriin. Kunnollisten tutkimusten jälkeen löytyi fyysisiä sairauksia jotka aiheuttavat mm. masennusta. Kun löydettyjä sairauksia alettiin hoitamaan, sain oikeat lääkkeet oikeisin vaivoihin, alkoi vointi kohenemaan kokonaisvaltaisesti. Mutta koska ensin hoidettiin "väärää diagnoosia", keskityttiin vain sivuoireeseen sairauden sijaan, ehti pysyviäkin vaurioita syntyä. Surullista.

Liian herkästi mätkäistään masennusdiagnoosi ja sen mukaiset mömmöt kouraan. Niiden mömmöjen kanssa tervepäisempikin ihminen lamaantuu.

• marjatta xxxxxxx

Suu poikki!
        Kehtaatkin. Mustan tuntuu että sä saat jotain sairasta, vahingoniloista tyydytystä siitä että toiset ihmiset lihovat. Veikkaan että sulle on käynyt niin ja tämä on keinosi laittaa vahinko kiertämään.

Olet sairas ja toivon että haet apua. Hyvää kesää kaikesta huolimatta.

• ....................
        marjatta xxxxxxx kirjoitti:

Suu poikki!
        Kehtaatkin. Mustan tuntuu että sä saat jotain sairasta, vahingoniloista tyydytystä siitä että toiset ihmiset lihovat. Veikkaan että sulle on käynyt niin ja tämä on keinosi laittaa vahinko kiertämään.

Olet sairas ja toivon että haet apua. Hyvää kesää kaikesta huolimatta.

Vaivaako sinua paranoia tai epäluuloisuus, kun tuota täällä huudat täysin mielipuolisellakin tavalla. Eikös tämä ole masennuspalsta?

• tumppi muna varonen
        .................... kirjoitti:

Vaivaako sinua paranoia tai epäluuloisuus, kun tuota täällä huudat täysin mielipuolisellakin tavalla. Eikös tämä ole masennuspalsta?

mitä sanoit
        en saanut selvää
        kuulin vain läskiesi hyllyvän

• laulu katuhuorien
        tumppi muna varonen kirjoitti:

mitä sanoit
        en saanut selvää
        kuulin vain läskiesi hyllyvän

Oh, you? A total failure. Please go away and leave people alone here, OK?

• karmea totuusssss

inhottavaa touhua tällainen lihotus

• hohhoijaa...

lähes kymmentä eri sorttia mielialalääkkeitä syönyt, muutamia jopa useamman vuoden ajan mutten ole kyllä ikinä niistä lihonut vaan jopa laihtunut, eikä minulla ole ikinä ollut akneakaan

• i don't like you
    • Pelastunut

no itselle oli tärkeämpää että sain nukuttua ja etten hautonut itsemurhaa kokoajan, siis mirtatsapiini pelasti minut vaikka tuli kiloja joku 8kg. Aluksi en tajunnut , että teki mieli syödä kokoajan ja kun aloin HILLITSEMÄÄN itse haluani ja liikuin, paino ei enää noussut.

• Yöh

Voisiko olla, että sen sijaan että "otit itseäsi niskasta kiinni", kävikin niin, että ajan kanssa "lääkkeesi" toiminta muuttui, ei aiheuttanut enää yhtä voimakasta ruokahalun kasvua? Tosiaan: Nämä lääkeiksikin kutsutut mitkä lie myrkyt vaikuttavat aivan eri tavoin "lääkityksen" alkaessa, keskivaihella ja loppupuolella ja tietenkin eri ihmisillä: joillekin ruokahalun kasvaminen voi olla paljon voimakkaampaa kuin vaikka sinulla.

Käsittämätöntä että kaiken tämän jo esille tulleen negatiivisen uutiosinnin myötä (mm. paljastuneet huijaukset. Valkikoitu lääketutkimusten julkaisu mm.) vielä löytyy niitä lääkeuskovaisia jotka kehtaavat näitä "lääkkeitä" varauksetta ylistää. Oksettaa.

• Tyytyväinen

No mulla ei ainakaan ole ollut mitään vastaavia ongelmia. Ei mitään sivuvaikutuksia ja kroppakin on hyvässä kunnossa. Ihanaa kun pääsin siitä masentuneesta mielialasta, ainoa mikä harmittaa on etten aloittanut jo kauan sitten vaan kärsin turhaan monta vuotta. Koska minulla oli samanlaisia ennakkoluuloja joita nyt yrität ruokkia.

• Näistä myrkyistä.

Vastaus viestiin "tyytyväinen" :

Varaudu siihen, ettei tuo alkupilvi kestä kauaa. Vähän samoin kuin missä tahansa päihteessä, toleranssi nousee. Sulle voi hyvinkin tulla eteen tilanne, että joudut nostamaan annosta saadaksesi pilvesi takaisin. Lopulta joudut vaihtamaan lääkettä jne. Näihin lääkkeisiin liittyy niin paljon *****, että oksat pois ja veikkaanpa etä kestää vielä vuosia, että näiden lääkkeiden todelliset kasvot (jotka muistuttanevat jokseenkin huonosti hoiidetun sian peräpäätä) paljastuvat. Vähän kuin vaikka tupakkateollisuuden kohdallla.

• Anonyymi

Jep. Minua huvittaa ihmiset jotka alkuvaiheessa käyttöä kehuvat masennuslääkkeitään maasta taivaaseen. Olin toki itsekin sellainen. Siinä missä muihin psykotroppisiin aineisiin, myös masennuslääkkeisiin liittyy vieroitusoireet, toleranssi, kehon mukautuminen niihin ja mahdollisia epäsuotuisia vaikutuksia jatkuvasta käytöstä eli teho ei pysy samana jne. Nämä kaikki tuli vuosien aikana enemmän kuin tutuksi.

Siinä missä muut psykotrooppiset aineet voi tuhota elämää, voi myös psykiatrian tarjoamat aineet, vaikka ne on labrassa tehty ja niitä muka kutsutaan nimellä lääke. Siinä missä joku vetää kokaiinia liian usein, olemalla aivot vuosia kyllästettynä 24/7 psykiatrian kemikaaleilla, elämä voi mennä pilalle esim seksuaaliset halut hävitä, tulla tuskallisia haittoja jne. Ne on etenkin pitemmillä käyttöajoilla kokeellista luonnotonta aivojen ja hermoston peukalointia osin tavoilla mitä ei ymmärretä ja sen seurauksena voi olla paljon inhimillistä kärsimystä ja luonnottomia seurauksia (esim PSSD, akatisia, vieroitusoireistot, ihmisten tunne-elämän sekoittuminen vuosien huumauksen jälkeen jolloin he ei tajua aina edes lääkkeiden negatiivisia vaikutuksia käytön aikana itseensä). Voin luvata että mikään ei ole niin tuskallista kuin joskus herätä ja tajuta missä valheessa on elänyt ja tajuta se että vuosien käytön jälkeen ei koskaan tule saamaan kokea sitä millaiseksi ihmiseksi olisi voinut kehittyä ilman itsensä vuosien huumaamista aineilla. Kaikki haitat ei aina palaudu vaan voi havaita itsessään negatiivisia muutoksia vuosien välittäjäaineiden keinotekoisesta muokkauksesta. Olen surrut kadotettua itseäni josta sain osia takaisin kun lopetin nuo aineet. Seksuaalisen toiminnan ongelmat on yksi ulottuvuus noiden tuhoavista vaikutuksista.

Psykiatria ei hahmota että kyse on psykotrooppisista psykoaktiivisia ominaisuuksia sisältävistä mukautumista aiheuttavista aineista vaan on maalannut ruusunpunaisen kuvan 'lääkkeistä' millä hoidetaan jotain sairautta minkä psykiatria on määritellyt ja kehitellyt kauniita tarinoita lääkkeiden mahtavista vaikutuksista. Valitettavasti ne ei ole totta.

Kuten muidenkin psykiatrian aineident ja bentsodiatsepiinien, myös nykyisten masennuslääkkeiden käyttöä tullaan jossain vaiheessa vähentämään ja koko hoitokeino kaikessa hiljaisuudesaa tullaan lakaisemaan maton alle ja siirrytään seuraaviin. Viime vuosina on alkanut jo kymmeniä vuosia määräystä myöhemmin olemaan kriittisempää puhetta vieroitusoireista. Iso osa kansasta on lääkkeissä psykiatrian toimesta ja vielä kuulemme psykiatrian puhuvien päiden toistelevan mitä hyötyä niistä on.

Psykiatrit ja lääkeyhtiöt eivät ole kiinnostuneita terveydestänne ja seurauksista vuosien lääkkeenkäytöstä. Jos oikessti oltaisiin kiinnostuneita, haittojen ja riskien tutkimus olisi keskiössä. Valtio on typerä kun kaataa isoja rahoja hoitomalliin mikä on haitallinen ja joillekin jopa elämän tuhoava, eikä useinkaan ratkaise asioita. Huumattuna terapialässytys, sekö on oikeasti ainoa tapa ratkaista tunne elämän ongelmia??

Oma kokemukseni vuosien käytöstä on : masennuslääkkeet ovat erittäin haitallisia mahdollisesta hyödystä riippumatta.

Pidän psykiatrian tapaa lääkitä ja huumata laajan määrän väestöstä vastuuttomana. Millä oikeudella he laittaa ison osan kansasta lääkkeisiin vielä vääristelemällä syitä miksi lääkkeitä tulee käyttää? Psykiatria on syöpä jonka oppien takia yhä useamman lyhyt lääkärivisiitti päättyy psykotrooppisen aineen määräämiseen. Eikä voi vain syyttää medikalisaatiota vaan myös psykiatrian oppeja siitä kuinka elämänongelmia huumataan. Sitä kuinka heille ihmisen tunne-elämä rajoittuu geeneihin ja kemiallisiin reaktioihin ja kehon biologiaan. Ihmiskuva psykiatriassa on irvokas.

Psykiatria ei varoittele eikä pelottele käytön jälkeen jatkuvista neg.seurauksista. eikä potilaiden huolia oteta tosissaan kun he niitä kuvaavat. Voin luvata että lääkärinne tulevat katsomaan teitä epäuskoisesti jos valitatte jostain jatkuvista haitoista lääkkeen jälkeen. Teitä ei uskota, kellään ei kiinnosta. Sitten se sympaattinen lääkärinne onkin hyvin erilainen joka antoi teille reseptinne (Kunnia lääkäreille jotka ottaa lääkeharmit vakavasti ja kuuntelee potilasta). Potilaat jotka käyttävät aineita pitkään ovat osa ihmiskoetta jonka seurauksiin psykiatreilla on vain yksi väittämä usein "ei näiden lääkkeiden pitäisi aiheuttaa tällaista". Jos pitkä käytrö kuitenkin aiheuttaa harmia elämänlaadussa, ei ketään kiinnosta.

Jotkut yrittävät epätoivoisesti etsiä sitä samaa suotuisaa vaikutusta yhä uusista pillereistä tai annosnostoista, mutta se on vain hetkellinen lääkkeen tekemä epätasapainotila mitä aivot erehtyvät pitämään suotuisana. Kuten muissakin huumeissa, se ei ole merkki mistään suotuisasta asiasta.

Aivoissa ei ole kemiallista epätasapainoa mikä lääke korjaa eikä ole mitään estettä että ajan kanssa ihminen alkaa terveellä tavalla voida paremmin

Tässä oma tarinani
        Suotuisa vaikutus ei kestänyt pitkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Minua huvittaa ihmiset jotka alkuvaiheessa käyttöä kehuvat masennuslääkkeitään maasta taivaaseen. Olin toki itsekin sellainen. Siinä missä muihin psykotroppisiin aineisiin, myös masennuslääkkeisiin liittyy vieroitusoireet, toleranssi, kehon mukautuminen niihin ja mahdollisia epäsuotuisia vaikutuksia jatkuvasta käytöstä eli teho ei pysy samana jne. Nämä kaikki tuli vuosien aikana enemmän kuin tutuksi.

Siinä missä muut psykotrooppiset aineet voi tuhota elämää, voi myös psykiatrian tarjoamat aineet, vaikka ne on labrassa tehty ja niitä muka kutsutaan nimellä lääke. Siinä missä joku vetää kokaiinia liian usein, olemalla aivot vuosia kyllästettynä 24/7 psykiatrian kemikaaleilla, elämä voi mennä pilalle esim seksuaaliset halut hävitä, tulla tuskallisia haittoja jne. Ne on etenkin pitemmillä käyttöajoilla kokeellista luonnotonta aivojen ja hermoston peukalointia osin tavoilla mitä ei ymmärretä ja sen seurauksena voi olla paljon inhimillistä kärsimystä ja luonnottomia seurauksia (esim PSSD, akatisia, vieroitusoireistot, ihmisten tunne-elämän sekoittuminen vuosien huumauksen jälkeen jolloin he ei tajua aina edes lääkkeiden negatiivisia vaikutuksia käytön aikana itseensä). Voin luvata että mikään ei ole niin tuskallista kuin joskus herätä ja tajuta missä valheessa on elänyt ja tajuta se että vuosien käytön jälkeen ei koskaan tule saamaan kokea sitä millaiseksi ihmiseksi olisi voinut kehittyä ilman itsensä vuosien huumaamista aineilla. Kaikki haitat ei aina palaudu vaan voi havaita itsessään negatiivisia muutoksia vuosien välittäjäaineiden keinotekoisesta muokkauksesta. Olen surrut kadotettua itseäni josta sain osia takaisin kun lopetin nuo aineet. Seksuaalisen toiminnan ongelmat on yksi ulottuvuus noiden tuhoavista vaikutuksista.

Psykiatria ei hahmota että kyse on psykotrooppisista psykoaktiivisia ominaisuuksia sisältävistä mukautumista aiheuttavista aineista vaan on maalannut ruusunpunaisen kuvan 'lääkkeistä' millä hoidetaan jotain sairautta minkä psykiatria on määritellyt ja kehitellyt kauniita tarinoita lääkkeiden mahtavista vaikutuksista. Valitettavasti ne ei ole totta.

Kuten muidenkin psykiatrian aineident ja bentsodiatsepiinien, myös nykyisten masennuslääkkeiden käyttöä tullaan jossain vaiheessa vähentämään ja koko hoitokeino kaikessa hiljaisuudesaa tullaan lakaisemaan maton alle ja siirrytään seuraaviin. Viime vuosina on alkanut jo kymmeniä vuosia määräystä myöhemmin olemaan kriittisempää puhetta vieroitusoireista. Iso osa kansasta on lääkkeissä psykiatrian toimesta ja vielä kuulemme psykiatrian puhuvien päiden toistelevan mitä hyötyä niistä on.

Psykiatrit ja lääkeyhtiöt eivät ole kiinnostuneita terveydestänne ja seurauksista vuosien lääkkeenkäytöstä. Jos oikessti oltaisiin kiinnostuneita, haittojen ja riskien tutkimus olisi keskiössä. Valtio on typerä kun kaataa isoja rahoja hoitomalliin mikä on haitallinen ja joillekin jopa elämän tuhoava, eikä useinkaan ratkaise asioita. Huumattuna terapialässytys, sekö on oikeasti ainoa tapa ratkaista tunne elämän ongelmia??

Oma kokemukseni vuosien käytöstä on : masennuslääkkeet ovat erittäin haitallisia mahdollisesta hyödystä riippumatta.

Pidän psykiatrian tapaa lääkitä ja huumata laajan määrän väestöstä vastuuttomana. Millä oikeudella he laittaa ison osan kansasta lääkkeisiin vielä vääristelemällä syitä miksi lääkkeitä tulee käyttää? Psykiatria on syöpä jonka oppien takia yhä useamman lyhyt lääkärivisiitti päättyy psykotrooppisen aineen määräämiseen. Eikä voi vain syyttää medikalisaatiota vaan myös psykiatrian oppeja siitä kuinka elämänongelmia huumataan. Sitä kuinka heille ihmisen tunne-elämä rajoittuu geeneihin ja kemiallisiin reaktioihin ja kehon biologiaan. Ihmiskuva psykiatriassa on irvokas.

Psykiatria ei varoittele eikä pelottele käytön jälkeen jatkuvista neg.seurauksista. eikä potilaiden huolia oteta tosissaan kun he niitä kuvaavat. Voin luvata että lääkärinne tulevat katsomaan teitä epäuskoisesti jos valitatte jostain jatkuvista haitoista lääkkeen jälkeen. Teitä ei uskota, kellään ei kiinnosta. Sitten se sympaattinen lääkärinne onkin hyvin erilainen joka antoi teille reseptinne (Kunnia lääkäreille jotka ottaa lääkeharmit vakavasti ja kuuntelee potilasta). Potilaat jotka käyttävät aineita pitkään ovat osa ihmiskoetta jonka seurauksiin psykiatreilla on vain yksi väittämä usein "ei näiden lääkkeiden pitäisi aiheuttaa tällaista". Jos pitkä käytrö kuitenkin aiheuttaa harmia elämänlaadussa, ei ketään kiinnosta.

Jotkut yrittävät epätoivoisesti etsiä sitä samaa suotuisaa vaikutusta yhä uusista pillereistä tai annosnostoista, mutta se on vain hetkellinen lääkkeen tekemä epätasapainotila mitä aivot erehtyvät pitämään suotuisana. Kuten muissakin huumeissa, se ei ole merkki mistään suotuisasta asiasta.

Aivoissa ei ole kemiallista epätasapainoa mikä lääke korjaa eikä ole mitään estettä että ajan kanssa ihminen alkaa terveellä tavalla voida paremmin

Tässä oma tarinani
        Suotuisa vaikutus ei kestänyt pitkään.

Voin luvata että tämä ei jää tähän psykiatria.

Kerroitte valheita, epätotuuksia ja määrätessänne lääkkeet, valehtelitte syitä miksi niitä tarvii. Jätitte kertomatta mitään vieroitusoireista ja väititte että lääkkeet voi lopettaa milloin vain ja kerroitte kaunista tarinaa siitä kuinka lääke ei aiheuta riippuvuutta. Elin vuosia valheissanne kunnes heräsin ja kyseenalaistin, ja aloin katsoa valheitanne kriittisin silmin. Valitettavasti tuossa vaiheessa haitat alkoi olemaan jo merkittäviä.

Koska olette laittaneet suuren osan kansasta lääkkeille ja koko systeemi ohjaa elämänongelmissaan olevan ihmisen usein pilleripurkille, tulee tietty osa saamaan suuria haittoja. Koska ihmisille määrätään lääkkeitä niin paljon se haittoja saaneiden määrä tulee olemaan ihan merkittäväkin, joilla tulee olemaan tarinoita lääkkeiden puhkaisemasta inhimillisestä kärsimyksestä mikä on ihan omassa luokassaan ja voi varastaa pitkiäkin aikoja elämästä. Nykyään on sosiaalinen media ym ja haitat ei tule jäämään salaisuudeksi.

Jokainen yksi tuhottu ihmiselämä ja merkittävät harmit on liikaa. Teille vain yleinen MUKA koettu hyöty lääkkeistä on merkittävin asia, unohdatte sen osan kuka saa harmia kuittaamalla sen osan vain tyyliin "se on harvinaista". Onko oikeasti kun lääkkeitä määrätään niin paljon? Onko hyötykään sitä etenkään pitemmällä tähtäimellä mitä lupaatte? Kuinka moni maksaa ison hinnan vieroitusoireista?

Kuinka paljon oikeasti teette sen eteen että kukaan ei saa harmia vai oletteko oikeasti enemmän keskittyneet siihen että promoatte lääkkeitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin luvata että tämä ei jää tähän psykiatria.

Kerroitte valheita, epätotuuksia ja määrätessänne lääkkeet, valehtelitte syitä miksi niitä tarvii. Jätitte kertomatta mitään vieroitusoireista ja väititte että lääkkeet voi lopettaa milloin vain ja kerroitte kaunista tarinaa siitä kuinka lääke ei aiheuta riippuvuutta. Elin vuosia valheissanne kunnes heräsin ja kyseenalaistin, ja aloin katsoa valheitanne kriittisin silmin. Valitettavasti tuossa vaiheessa haitat alkoi olemaan jo merkittäviä.

Koska olette laittaneet suuren osan kansasta lääkkeille ja koko systeemi ohjaa elämänongelmissaan olevan ihmisen usein pilleripurkille, tulee tietty osa saamaan suuria haittoja. Koska ihmisille määrätään lääkkeitä niin paljon se haittoja saaneiden määrä tulee olemaan ihan merkittäväkin, joilla tulee olemaan tarinoita lääkkeiden puhkaisemasta inhimillisestä kärsimyksestä mikä on ihan omassa luokassaan ja voi varastaa pitkiäkin aikoja elämästä. Nykyään on sosiaalinen media ym ja haitat ei tule jäämään salaisuudeksi.

Jokainen yksi tuhottu ihmiselämä ja merkittävät harmit on liikaa. Teille vain yleinen MUKA koettu hyöty lääkkeistä on merkittävin asia, unohdatte sen osan kuka saa harmia kuittaamalla sen osan vain tyyliin "se on harvinaista". Onko oikeasti kun lääkkeitä määrätään niin paljon? Onko hyötykään sitä etenkään pitemmällä tähtäimellä mitä lupaatte? Kuinka moni maksaa ison hinnan vieroitusoireista?

Kuinka paljon oikeasti teette sen eteen että kukaan ei saa harmia vai oletteko oikeasti enemmän keskittyneet siihen että promoatte lääkkeitä?

Moni on joutunut ja joutuu maksamaan ison hinnan vieroitusoireista. Vieroitusoireista kärsivän tie on yksinäinen kuljettavaksi. Terveydenhuollosta, perheestä ja ystäväpiiristä ei useimmiten ymmärtäjiä löydy.

"Pitkä matka kotiin on, jo iltaa huokuu maa
        Hiiltyy kehrä auringon ja painuu metsän taa
        En tiedä miksi kiirehdin, kun kotona mua kuitenkin
        Vaan tyhjä vuode odottaa, sua en nähdä saa
        Yksinäinen pitkä tie, yksinäistä miestä vie
        Matkan jälkeen kulkijaa vain muistot odottaa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni on joutunut ja joutuu maksamaan ison hinnan vieroitusoireista. Vieroitusoireista kärsivän tie on yksinäinen kuljettavaksi. Terveydenhuollosta, perheestä ja ystäväpiiristä ei useimmiten ymmärtäjiä löydy.

"Pitkä matka kotiin on, jo iltaa huokuu maa
        Hiiltyy kehrä auringon ja painuu metsän taa
        En tiedä miksi kiirehdin, kun kotona mua kuitenkin
        Vaan tyhjä vuode odottaa, sua en nähdä saa
        Yksinäinen pitkä tie, yksinäistä miestä vie
        Matkan jälkeen kulkijaa vain muistot odottaa"

Kiitos hienoista kirjoituksista ja runosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos hienoista kirjoituksista ja runosta.

Oletko ajatellut että voisit kirjoittaa jonnekin isommallekin foorumille näistä aiheista, esim. Mad in Finland. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ajatellut että voisit kirjoittaa jonnekin isommallekin foorumille näistä aiheista, esim. Mad in Finland. :)

"Oletko ajatellut että voisit kirjoittaa jonnekin isommallekin foorumille näistä aiheista, esim. Mad in Finland. :)"

Voisin kirjoittaakin, mutta ehkä vasta vuoden-parin päästä. Yritän edelleen toipua liian nopeasta paroksetiinivieroituksestani, joka oli pahin rökitys, mihin olen koskaan joutunut. Ehkä siksi, että olen erityisherkkä. Traumojen takia tunnekokemukseni on ollut pitkään kokonaan poissa. Nyt se on palaamassa, mutta hitaasti. Minulla on edelleen häiriöitä muistissa, tarkkaavuudessa ja hahmotuksessa. Keskustelujen seuraaminen TV:stä tuottaa vaikeuksia. Kärsin anhedoniasta ja motivaationi tehdä mitään on vähäistä. Itsetuhoisia ajatuksia pyörii päässä lähes päivittäin.
        Lääkäreiltä ja hoitajilta ei ymmärrystä ole tullut. Masennuslääkkeiden haitoista kärsivät henkilöt eivät tule kuulluksi. Ongelma taitaa olla maailmanlaajuinen.

• fgsgwrg

Mullakan ei paino ole noussut tahi muita ongelmiakaan ei ole ilmaantunut.
      Aamulla Venlafaxin 75 mg ja illalla 25 mg Levozin.
      en tutustu trollaajan kirjalinkkiin, se ponnahtaa esiin milloin missäkin ketjussa.

• sonja85

Minä olen kohta lopettanut lääkkeet, syön enää kaikkein pienintä annosta ja tuntuu, että vasta saanut ruokahalun takaisin. Laihduin lääkkeiden aikana.

• läskii

kyllähän lääke voi lihottaa.myös e-pillerihän voi lihottaa. mutta onko se läskiä vai turvotusta nestettä yms. niin sitä voi olla vaikea sanoa. lääke myös voi pahentaa ummetusta joka voi taas puolestaan nostaa painoa. voihan lääke myös hidastaa aidosti aineenvaihduntaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11233
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2222
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1619
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe