Oma valtio romaneille?

Gerald Judeman

Yksi perustelu Israelin valtion perustamiselle oli se, että juutalaiset eivät olisi voineet elää rauhassa ilman itsenäistä valtiota.

Koska juutalaiset ovat vaikutusvallallaan monopolisoineet holokaustiin liittyvien kysymysten käsittelyn, ei ole kaikille selvää, että tuolloin tuhottiin myös muita etnisiä ryhmiä, kuten romaneja. Kuten juutalaiset, myös romanit ovat olleet historiansa aikana jatkuvassa muuttoliikkeessä vainojen vuoksi. Kuitenkin vain juutalaisille myönnettiin oikeus perustaa oma valtionsa.

Valtion tai jonkin muun autonomisen alueen perustaminen ei kuitenkaan tullut kysymykseen muualle kuin väitettyyn Pyhään Maahan. Jos romanit olisivat myöskin keksineet jonkin Pyhän Maan ja vaatineet valtiota sinne, ei se olisi kuitenkaan onnistunut, koska heillä ei ole vaikutusvaltaa. Juutalaisilla sitä taas on, onhan Yhdysvaltain pankkisektori pitkälti juutalaisten hallinnassa ja poliitikkojen kannaltahan tilanne on se, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Taloudellista ja poliittista apua siis irtosi Israelin valtion alkutaipaleelle ja sitä riittää myös tulevaisuudessa. Vastapalvelukseksi Pyhä Maa edesauttaa osaltaan Yhdysvaltojen intressien toteutumista Lähi-Idässä.

Tekstini ei ole antisemitismiä, enkä myöskään ole kiistänyt holokaustin tapahtumista millään tavalla. Älkää siis sensuroiko tekstiäni. Olen tällä palstalla ensimmäistä kertaa ja en tiedä, millainen sensuurilinja täällä on.

10

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet siis

      tällä palstalla ensimmäistä kertaa ja silti jo tiedät millainen sensuurilinja täällä on????

      Ovatko romanit ilmaiseet toiveen perustaa oma valtio? Minä en ole huomannut mitään sellaista. Sitä vastoin on monia kansoja, joilla on kiinnostusta omaan valtioon, mutta ainakaan vielä sellaista ei ole saatu muodosteltuksi.

      Jos sanot, että juutalaiset ovat monopolisoineet holokaustin käsittelyn, niin käytä natsien omia aineistoja. Saksalaiseen tapaan heillä oli pakonomainen tarve tilastoida kaikki. Samoihin lukuihin pääset heidänkin tiedoilllaan.

      Miksi alat puhumaan USA:n pankkisektorista, koska Israel perustettiin YK:n päätöksellä? Heti päätöksen jälkeen USA itse asiassa alkoi perumaan päätöstään.

      Jos tekstisi ei ole mielestäsi antisemitismiä, niin miksi edes mainitset sitä?

      • Gerald Judeman

        Yhdysvallat kyllä tuki YK:n päätöstä Palestiinan jakamisesta juutalaisten ja arabien valtioiksi. Yhdysvallat tukee myös tänä päivänä Israelia, koska sillä on veto-oikeus YK:ssa. Tuki on erityisen runsasta niin retoriikan kuin käytännönkin tasolla silloin kun Yhdysvalloissa on vallan kahvassa uskonnollinen oikeisto, esimerkkinä heidän entinen presidenttinsä George W. Bush. Demokraattien ollessa presidentteinä korkeintaan heristetään varovaisesti sormea, jos Israelin toimet Pyhän Maan suojelemiseksi menevät hieman yli.

        Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta en tiedä yhtäkään yhdysvaltalaista merkittävää vallassa olevaa poliitikkoa, joka ei jollakin tasolla antaisi ymmärtää tuntevansa sympatioita Israelia kohtaan. Israelin arvostelu olisi poliittinen itsemurha juurikin uskonnollisen oikeiston vuoksi ja heitä täytyy kaikki poliitikkojen ainakin jossakin määrin nuoleskella vallan kahvaan päästäkseen.


      • Mitä yrität
        Gerald Judeman kirjoitti:

        Yhdysvallat kyllä tuki YK:n päätöstä Palestiinan jakamisesta juutalaisten ja arabien valtioiksi. Yhdysvallat tukee myös tänä päivänä Israelia, koska sillä on veto-oikeus YK:ssa. Tuki on erityisen runsasta niin retoriikan kuin käytännönkin tasolla silloin kun Yhdysvalloissa on vallan kahvassa uskonnollinen oikeisto, esimerkkinä heidän entinen presidenttinsä George W. Bush. Demokraattien ollessa presidentteinä korkeintaan heristetään varovaisesti sormea, jos Israelin toimet Pyhän Maan suojelemiseksi menevät hieman yli.

        Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta en tiedä yhtäkään yhdysvaltalaista merkittävää vallassa olevaa poliitikkoa, joka ei jollakin tasolla antaisi ymmärtää tuntevansa sympatioita Israelia kohtaan. Israelin arvostelu olisi poliittinen itsemurha juurikin uskonnollisen oikeiston vuoksi ja heitä täytyy kaikki poliitikkojen ainakin jossakin määrin nuoleskella vallan kahvaan päästäkseen.

        lopulta todistella kirjoituksillasi? Palestiinan jakoa juutalais- ja arabivaltioksi siis tukivat USA (monen muun maan tavoin) ja perusteilla oleva Israel. Sen jälkeen Jordania ja Egypti kähvelsivät itselleen arabeille tarkoitetun valtion. Mikset ole haukkumassa arabimaita nykyisen tilanteen synnyttämisestä?

        Myöskin puhuminen jostain Pyhästä Maasta on kummallista tässä yhteydessä. Israel ainakin on hyvin maallinen valtio ja suurimmalle osalle israelilaisista uskonnolla ei ole mitään merkitystä elämässä.

        Yhdysvallat tukee Israelia, koska laskee että Israel on alueen ainut maa, jossa voi olettaa olevan pitkällä aikavälillä USA:lle myönteinen hallitus. Se on suurvallan normaalia politiikkaa. Miksi tässäkin yhteydessä poimit pelkästään Israelin esille, kun USA tukee yhtä paljon myös Egyptiä? Onko tämäkin niiden juutalaisten pankkiirien salajuoni?


    • näin olen havainnut

      Tuota viimeistä kappalettahan ei yleensä tarvitse kirjoittaa jos puhuu muista kuin juutalaisista. Muita voi kritisoida aiheesta mutta juutalaisille se on antisemitismiä.
      Toimit siis juuri niin kuin sionistieliitti vaatiikin toimimaan.
      Mutta silti se syyttää sinua antisemitismistä sillä juutalaisten oikeita rikoksiakaan ei saa arvostella kuten esim. amerikkalaisten tai suomalaisten saa.
      Sionistit ovat omasta mielestään aina oikeassa ja heillä on lupa vihata muita mutta sitä ei ole muilla suhteessa heihin.
      Sellaisia tapauksia.

      • Gerald Judeman

        No. Äiti sanoo, että aina kannattaa olla kohtelias...


      • Havaittua sinusta

        Itse puhut siitä, että juutalaisia saisi arvostella siinä missä muitakin. Sen jälkeen vaihdatkin sanaksi sionismin ja sinuahan ei saa syyttää antisemitismistä, koska sinä puhut antisionismista. Kuvitteletko että tuollainen sanakeikarointi menee läpi?Jos puhuisit juutalaisista, niin kirjoituksesi olisi sitä kaikkein perinteisintä rasismia. Sinun mukaan on olemassa juutalaiseliitti, joka vaatii meitä toimimaan tietyllä tavalla.

        Sionistit ovat lähinnä israelilaisia. Kuinka voit väittää, että he ovat aina mielestään oikeassa, jos he ovat keskenäänkin hyvin erimielisiä?


    • Siis valtioita pitäisi perustaa sen perusteella keitä Natsit aikoinaan vainosivat: eli homoille, sosiaalidemokraateille ( tekivät aluksi yhteistyötä Hitlerin kanssa, mutta Hitler oli hieman nopeampi aloittaessaan eliminoinnin) papeille, jotaka vastustivat natseja sekä tienetkin romaaneille.

      Historia tuntee juutalaisten asutuksen lähi-dässä, kyse on tuhansiavuosijatkuneesta asutuksesta ja sivistyksestä.

      En ainakaan ole koskaan kuullut homojen tuhatvuotisesta sivilisaatiosta, en myöskään pidempiaikaisesta menestyksestä demareitten tai romaanien suhteen.

      Romaanien arvellaan lähteneen liikkeelle jostain Intian suunnalta: joten minne romaanivaltio pitäisi sitten perustaa: ainakaan mitään valtiota ei ole kerrottu romaaneilla olleen.

      Myös valtion perustamiseen tarvittava varallisuus. Israel perustettiin juutalaisten omaisuuden turvin: pitäisikö homo, demari, tai romanivaltion perustamisen kustannukset ottaa joltain toiselta.

      Valtion perustaminen edellyttää myös jonkin laista sivistystasoa, jo pelkkä yleinen lukutaito auttasi asiaa.

      Ja lisäksi tietenkin tahto kantaa vastuu valtion perustamisesta.

      Eli missä olisi edellytykset romaanivaltion perustamiselle. Ei juuri näy olevan.

      NINEL

      • vain menolippu

        Ehdotan, että täältä lähetetään nuo romanikerjäläisia tuekvat anarkistiterroristit selvittämään sopivaa paikkaa maailmalta, mahdollisimman kaukaa täältä. Heillä näyttää olevan tarvittava pätevyys mm. rakennustaidoista, vedätyksestä ja virkamiesten "kiristyksestä":

        http://mediaseuranta.blogspot.com/2011/06/iltalehti-anarkistit-ilmoittautuivat.html
        ja
        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/romanien_puolustajat_tekivat_maali-iskun/

        Ja nämä kaupunginhallituksen Punavihervasurit antanevat virkamiesapua:
        http://www.vihrealanka.fi/uutiset/romanien-puolesta-järjestettävä-mielenosoitus-saa-tukea-näiltä-julkkiksilta

        Heidät suojattineen voidaan pikaisesti lähettää uuteen valittuun kohteeseen starttirahat kourasta. Satavarmasti ne irtoo valtion ja kunnan budjetista kuten tähänkin asti. Me veronmaksajat annanmme ne tällä kertaa mielellämme. Tuskin kukaan purisee...


      • rahavainkiertää
        vain menolippu kirjoitti:

        Ehdotan, että täältä lähetetään nuo romanikerjäläisia tuekvat anarkistiterroristit selvittämään sopivaa paikkaa maailmalta, mahdollisimman kaukaa täältä. Heillä näyttää olevan tarvittava pätevyys mm. rakennustaidoista, vedätyksestä ja virkamiesten "kiristyksestä":

        http://mediaseuranta.blogspot.com/2011/06/iltalehti-anarkistit-ilmoittautuivat.html
        ja
        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/romanien_puolustajat_tekivat_maali-iskun/

        Ja nämä kaupunginhallituksen Punavihervasurit antanevat virkamiesapua:
        http://www.vihrealanka.fi/uutiset/romanien-puolesta-järjestettävä-mielenosoitus-saa-tukea-näiltä-julkkiksilta

        Heidät suojattineen voidaan pikaisesti lähettää uuteen valittuun kohteeseen starttirahat kourasta. Satavarmasti ne irtoo valtion ja kunnan budjetista kuten tähänkin asti. Me veronmaksajat annanmme ne tällä kertaa mielellämme. Tuskin kukaan purisee...

        Alkuperäiseen ajatukseen perustaa romaneille valtio toteaisin, että he ovat lähteneet muinoin Intiasta kiertolaiksi maailmalle. Pääelinkeinona kerjääminen, varastelu, ryöstäminen ja muunlainen ihmisten huijaaminen. Miten he voisivat elättää itsensä yhdessä valtiossa?
        Pitäähän olla ulkopuolisia pölhöjä, joiden taskusta raha siirtyy heille!


      • haaveita vain
        rahavainkiertää kirjoitti:

        Alkuperäiseen ajatukseen perustaa romaneille valtio toteaisin, että he ovat lähteneet muinoin Intiasta kiertolaiksi maailmalle. Pääelinkeinona kerjääminen, varastelu, ryöstäminen ja muunlainen ihmisten huijaaminen. Miten he voisivat elättää itsensä yhdessä valtiossa?
        Pitäähän olla ulkopuolisia pölhöjä, joiden taskusta raha siirtyy heille!

        Siinä se koko jutun kluu onkin. Pelkkä ajatuskin hivelee, miten vapaamatkustajat ja samalankaltaiset hyysärit sekä heitä puolustavat ja vedättämäksi ajautuneet vihervasemmistopäättäjät yrittäisivät saada maan hallitusta kasaan.

        Ja se budjetin teko vasta olisikin hupaisaa seurata, kun kellään heistä ei olisi aina auki olevaa veronmaksajien kukkaroa, jolla mällätä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe