Venyttää kuvia?

miwatus90

Mitenköhän XP:ssä sais niin ettei tää venyttäis kuvia?

17

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fundamentalist

      Luulen, ettei XP mitään venytä vaan näyttösi automaattiskaalain.
      Laita Windowsin ja näyttösi kuvasuhde samaksi niin pysyy
      ympyrätkin pyöreinä.

      Antamillasi runsailla tiedoilla ei voi täsmällisempää sanoa.

    • miwatus90

      Näytön asetuksist sain resoluution niin että työpöydän pikakuvakkeet pieneni, mut kuvat pysyy edelleen venyneinä.. Seilaimessa ja tiedostojenkin kuvat on venyneitä.

      • Soikiaako?

        Ja sit ei muuta kuin näytön manuaali käteen ja etsi sieltä tieto näytön natiivista resoluutiosta ja aseta se käyttiksen näytön asetuksiin. Eiköhän ympyrät ole taas pyöreitä!


    • miwatus90

      ja mitenköhän tuokin toteutuu? :D en minä vaan osaa :)

      • axes22+22

        "ja mitenköhän tuokin toteutuu?"

        Toteutuu mikä?

        Neuvominen sellaisen näytön asetuksista josta sinä et vaivaudu
        mitään kertomaan?

        Ei mitenkään.


    • miwatus90

      no minulla on tällanen packard bell argo c2 läppäri.. ja näyttö on 17tuumanen.

    • http://www.google.com/?q=bell argo c2 screen dimensions
      Ja painoin "Haku"

      Antoi pikaisesti 1280 x 800 natiivi resoluutioksi joten sitä kannattaisi ilman muuta kokeilla :)

      Tosin tuossa puhuttiin 15.4" näytöstä.

      Jotenkin on sellainen tuntuma että tuo argo c2 ei ole koneen mallimerkintä vaan jotakin muuta. Muistaakseni ne mallinimet on lyhyempiä ja kryptisemmän tuntuisia esim HD2K-7XD tai KS23KK1 tms.

      Mallinumero voisi löytyä koneen pohjasta tarralapusta.

      • juuh...

        Mulla kun venytti kuvia .. ei ollut näytönohjaimen päivitys kohdallaan. Eli imuroin päivityksen netistä ja rupes pelittään.


    • miwatus90

      Koneen pohjassa oli tällanen X13-04658
      Pistin googleen tuon. jotain packard belliin liittyviä hakuja tuli mut en mä paljoa tajua.. packard bellin sivuiltakin oon yrittäny ettiä näytönohjainajureita, mut tähän malliin eikait taida enää löytyvän :/ alettava hankkiin vissii uutta konetta.. näytönohjaimen nimelläkin oon koittanu, mut eipä löydy.

      • juuh..

        Kokeileppa tätä ohjelmaa ,joka diagnosoi koneesi ja josta pitäis kait löytää tuo näytönohjainkin. En jaksa muistaa imuroinko ite mbnet-sivuilta ja oliko se sittenkin johtuva monitorin päivityksestä kiinni. kummatkin merkit löydät sieltä informaation kautta, kun lataat tuon ohjelmat aida 32.
        Mulla oli sellainen vika, että kun hiirellä veti niin kuvat venyi jne. päivitys korjasi sen.


      • juuh.
        juuh.. kirjoitti:

        Kokeileppa tätä ohjelmaa ,joka diagnosoi koneesi ja josta pitäis kait löytää tuo näytönohjainkin. En jaksa muistaa imuroinko ite mbnet-sivuilta ja oliko se sittenkin johtuva monitorin päivityksestä kiinni. kummatkin merkit löydät sieltä informaation kautta, kun lataat tuon ohjelmat aida 32.
        Mulla oli sellainen vika, että kun hiirellä veti niin kuvat venyi jne. päivitys korjasi sen.

        http://downloads.guru3d.com/EVEREST-Ultimate-Edition-5.00-download-1072.html

        tuo linkki unohtui .. toivottavasti oli apua.


    • juuh.
    • miwatus90

      tolla everestillä oon jo aikasemmin tehny. mulla on raportti koneen tiedoista.
      siin on näytönohjaimen nimet yms. kaikki tiedot.

      • juuh.

        Mulla tuli tuo kuvien venytys kun asensin uudestaan käyttöjärjestelmää tai vaihdoin monitoria, en muista tarkalleen kumpi oli, mutta onnistui kun hain tuon päivityksen mbnet -ajureista. Mikä näytönohjain sulla on ja vaihdoitko monitoria?


    • juuh.
    • miwatus90

      mitenkä vaihtanu monitoria?
      ai uus näyttö? tää on läppäri joten ei voi oikee hommata uutta näyttöö..:D heh..
      oon aika onneton tollasten ajureiden ettimisten kans..

      ja Näytönohjain ATI Radeon Xpress 200M (RC410M)

    • http://www.amd.com ajurieita voi myös kokeilla vaikka sanovatkin että kannettaville tulisi ladata valmistajan sivuilta ajurit. On toiminut hienosti joissakin kannettavissa.

      Tosin ajurit ei löydy ATI:n (AMD) sivuilta ihan normaalia reittiä vaan jostain radeon/emolevy osiosta. Jos etsii loogista reittiä tulee vastaan ilmoitus että ATI ei valmista ajureita Xpress 200M ohjaimelle vaan ne tulee ladata koneen valmistajan sivuilta.

      ps. Itse olen vaihtanut useampaan kannettavaan näytön :) Tiedä sitten tarkoittavatko aiemmat vastaukset kannettavaan liitettyä lisänäyttöä vai onko sekoitettu pöytäkoneeseen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      592
      16196
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14354
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      365
      9178
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      44
      5005
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      10
      4397
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      148
      2801
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      108
      1718
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1309
    9. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1217
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1215
    Aihe