Yleiseen pohdintaan!
MILLAINEN ON "LUONNOLLINEN IHMINEN" (1.Kor.2:14)?
94
215
Vastaukset
- body
Meidän tulee olla luonnollisia ihmisiä, ei mitään taivastelijoita, sillä me elämme lihan uumiissa ja ajassa, emmekä ole hengellisessä ruumiissa.
Paavalilainen taivastelu on täällä ajassa jonninjoutavaa viisastelua. Sitäkin voi harrastaa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tavallisen elämän kanssa.
Kun uskosta tehdään illuusio joka ei toimi ajassa, niin se turhaa taivastelua.- kuka on luonut?
Näin on kirjoitettu: Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut
Johanneksen ilmestys 4
1. Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
2. Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
3. Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
4. Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
5. Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
6. Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
7. Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
8. Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".
9. Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
10. lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut". - silmävoidetta
kuka on luonut? kirjoitti:
Näin on kirjoitettu: Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut
Johanneksen ilmestys 4
1. Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
2. Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
3. Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
4. Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
5. Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
6. Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
7. Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
8. Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".
9. Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
10. lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
11. "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".Ostakaa silmävoidetta, jos ette näe sanasta totuutta:
Johanneksen ilmestys 3
1. "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
4. Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
6. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
7. Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
8. Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
13. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
* Tapio522 kysyy? "< " ?
* Joh3:36. Joka uskoo Poikaan, ( =Jeesuksen jumaluuteen) sillä on iankaikkinen elämä. Nutta joka ei ole kuulianen Pojalle, ei ole näkevä eälmää, vaan Jumalan VIHA pysyy hänen päällään.>" .
* Luonnollinen ihminen, Ei ole Kristuksessa, Ef2:12,13. Hän on ilaman toivoa ja Jumalaa maailmassa 2:12. Hän on perkeleen lapsi, Joh8:44. Hän on kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä,Ef 2:1. On Jumalan vihan alainen ja on jo tuomittu, Ef 3:18.
* Ja vauvakaste ei voi tästä tilasta ihmistä pelastaa, sen voi käsittää jo omalla järjelläänkin?
* luonnollisesta tilasta voi päästä ainoastaan UUDESTISYNTYMISEN kautta. Ja se on 1Kor 12:13 keroottu, että tulee syntä Hengestä, ja Henegn kautta päästä tuntemaan Kristus sisäisesti. Ja tähän ei vauvakasteen armo riitä, se yhdistää ehkä kirkkoon, mutta ei uudestisynnytä elävään uskoon, vaan ihminen jää luonnolliseen tilaan syntymänsä jälkeen, ja tulee itsestään vastuulliseksi kun eroittaa hyvän pahasta, siihen saakka ihminen on Kristuksen lunastyön perusteella otollinen Jumalalle, koska ei ole itse vielä tehnyt tekosyntejä. Ns. perisynti on on sovitettu silloin, kun Kristus Jeesus naulittiin ristiin ihmisen hyväksi
.
* " Jumala OLI Kristuksessa, ja sovitti maailman itsensä kanssa." Ja maailma olemmem me ihmiset, ja Jumala itse sanoo, että sovitti meidät Kristuksessa, siispä on aivan loogista ja ymmärryksellä vastaan otettavissa se tosiasia, että vauva kuuluu tämän sovituksen sisäpuolelle, siihen asti, kunnes on kyllin vanha itse ymmärtämään tilansa Jumalan edessä.
* Aikuiseksi tultuamme meidän tulee itse valita, uskommeko Jumalan Poikaan vaiko emme? Siihen saakka olemme tämän Golgatan työn suojeluksessa ja Jumalalle otolliset Kristuksen tähden.>>>>Mohikaani_27:* Aikuiseksi tultuamme meidän tulee itse valita, uskommeko Jumalan Poikaan vaiko emme? Siihen saakka olemme tämän Golgatan työn suojeluksessa ja Jumalalle otolliset Kristuksen tähden>>>>>>>>
.Pyhä tarkoittaa Jumalalle erotettua(esine tai henkilö).
Uskovat ovat eroitetut ikuisesti Jumalalle , ”pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan” (Hebr. 10:10)
EI-USKOVAN AVIOPUOLISON JA LAPSEN PYHYYS
1.Kor.7:14-16
>>
7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; MUUTOINHAN TEIDÄN LAPSENNE OLISIVAT SAASTAISIA, mutta nyt he ovat pyhiä.
7:15 Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
7:16 Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
>>>
Eräs ahkera nettikirjoittaja moittii minua: "Sinulle on kerrottu jo sata kertaa": "Lapset ovat pyhitettyjä uskovien vanhempien kautta. Sen takia lapset menevät taivaaseen".(Lainaus)
---
Mitähän tarkoitetaan sillä, että EI-USKOVA AVIOPUOLISO JA LAPSET ovat pyhitettyjä uskovan aviopuolison kautta?
Millä tavalla he ovat pyhitettyjä?
Mikä tekee heistä taivaskelpoisia?
Paavali kirjoittaa heidän lapsistaan: ”…, MUUTOINHAN TEIDÄN LAPSENNE OLISIVAT SAASTAISIA, mutta …”.
Mitä Paavali tarkoittaa ”lasten saastaisuudella?
Juudaan kirje 1
12 "He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."
16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden."
2.Pietarin kirje 2
12 "Mutta niin kuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja - h ä v i ä m ä ä n , , s y n t y n e e t - e l ä i m e t, n i i n - j o u t u v a t - m y ö s - n ä m ä, - kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,"
Sopinee kysyä: Vaivataanko maailmassa eläneiden lukemattomia eläinten sieluja helvetissä loputtoman iankaikkisesti samalla tavalla niin kuin tuntemattoman asian herjaajia?- Jeesus on tie
Sitä hän siis Paavali tarkoittaa mitä sanoo.
Ilman uudestisyntymistä (vedestä ja Hengestä) ei kukaan VOI nähdä Jumalan valtakuntaa.
Joh. 3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Joh. 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.- Jeesus on esikoinen
"Ilman uudestisyntymistä (vedestä ja Hengestä) ei kukaan VOI nähdä Jumalan valtakuntaa."
Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen syntien anteeksi saamisen kasteella ja heti sen jälkeen Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä.
Jeesus pääsi sisälle Jumalan valtakuntaan.
"Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. " - raamattutunti
Jeesus on esikoinen kirjoitti:
"Ilman uudestisyntymistä (vedestä ja Hengestä) ei kukaan VOI nähdä Jumalan valtakuntaa."
Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen syntien anteeksi saamisen kasteella ja heti sen jälkeen Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä.
"Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. "Luonnollinen ihminen on sellainen, jonka sydämessä ei asu Pyhä Henki.
Hän on ihastunut ulkoisiin seremonioihin ja tapoihin, ilman että hän
sydämessään nöyrtyisi ja tunnustaisi tarvitsevansa pelastusta.
Hänelle riittää se, että nimi on jossain kirkon kirjassa.
Tapio vastaa itse esittämäänsä kysymykseen:
"1. Kor. 2:14
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti". - Jeesus on tie
raamattutunti kirjoitti:
Luonnollinen ihminen on sellainen, jonka sydämessä ei asu Pyhä Henki.
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".Ilman USKOA on mahdoton olla otollinen.
Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta." - Jeesus on tie
"Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. "Tiesitkö että Jeesuksella ei ole koskaan ollut yhtään OMAA syntiä, lisäksi hän on paitsi ihminen mys Jumala.
Johanneksen kasteella taas ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kasteen kanssa jonka hän asetti kuoleista ylösnousemisen jälkeen.
Johannet katstoi vedellä parannukseen, mutta Jeesuksen kasteessa kastetaan Jeesukseen itseensä:
Siis!
- Jeesuksen kärsimiseen.
- Jeesuksen kuolemaan (pois synnistä).
- Jeesuksen kuolleista ylösnousemiseen.
Jeesus on tie jota pitkin käyden päästään Jumalan valtakuntaan.
Jeesus on vielä siitä ihmeellinen tie, että sitä ei kävellä itse omin jaloin,
vaan TIE ITSE VIE KULKIJAT PERIULLE.
Näin pääsee rampakin perille.
Näin pääsee väsynytkin kulkija perille.
Kunhan pysyy USKOSSA, kaksin käsin kiinni Kristuksessa (jossa kaikki Jumalan lupaukset TULEVAT LUNASTETUIKSI. Minkä JUmala on luvannut, sen hän myös täyttää, - USKON KAUTTA HERRAAN JEESUKSEEN. - Jeesus on esikoinen
Jeesus on tie kirjoitti:
Tiesitkö että Jeesuksella ei ole koskaan ollut yhtään OMAA syntiä, lisäksi hän on paitsi ihminen mys Jumala.
Johanneksen kasteella taas ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kasteen kanssa jonka hän asetti kuoleista ylösnousemisen jälkeen.
Johannet katstoi vedellä parannukseen, mutta Jeesuksen kasteessa kastetaan Jeesukseen itseensä:
Siis!
- Jeesuksen kärsimiseen.
Kunhan pysyy USKOSSA, kaksin käsin kiinni Kristuksessa (jossa kaikki Jumalan lupaukset TULEVAT LUNASTETUIKSI. Minkä JUmala on luvannut, sen hän myös täyttää, - USKON KAUTTA HERRAAN JEESUKSEEN.Kerrotaankonäissä Raamatunkohdissa Jeesuksesta?
Jesaja
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Roomalaiskirje:
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
Voiko oikea Jumala tuntea Jumalanpelkoa?
Pitääkö oikean Jumalan valita hyvän ja pahan välillä? - ☼╔╤╩╬╩╤╗☼
Kerrotaankonäissä Raamatunkohdissa Jeesuksesta?
Jesaja
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Roomalaiskirje:
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
Voiko oikea Jumala tuntea Jumalanpelkoa?
Pitääkö oikean Jumalan valita hyvän ja pahan välillä?Kerrotaan!
Raukat ei vaan uskalla sitä tunnustaa, kun horjuttaa tollaset totuudet niiden uskon perusteita!
Hyviä kysymyksiä sinulla muuten!
Käytät aivojasi, koska kätilösi muisti antaa sulle niiden käyttöohjeet!
Muille noille kolminaisuusharhassaan eläville raamattukurssien aivopestyille papukaijaraukoille ei kätilö muistanut antaa aivojen käyttöohjeita!
Krääk anna keksi krääk anna keksi krääk hallelujjaa krääk hallelujjaa krääk!
Ymmärrät hyvin Raamattua!
(Salaisuutena kerron sulle! Älä kerro muille! Olen ryyppäillyt tänään pari-kolme tuntia vahvaa kaljaa ja Koskenkorvaa! Kohta tuun niin känniin että rupeen puhuun eilen syömääni kaurapuuroa! Pitää lopettaa sitä ennen, jos vain ajoissa tajuaisin!
Ikivanha isäni, vielä elossa oleva, kieltää aina miltei kaikkea mitä sanon. Helluntailainen kolmisenkymmentä vuotta, siis rakas isäni! Todella rakas!
Minäkin hänelle!
Hän uskoo helluntailaisten uskomuksiin esim. maailman iästä, vaan teknillisen koulun käyneenä, uusien tehdaslaitosten suunnittelijana ja rakentamisen valvojana ja sitten niiden käytön ohjaajana, ei ole ainakaan siinä, kemiaa lukeneena, voinut myöntää muiden uskisten tavoin, että Jeesuksen tekemä viini olisi ollut alkoholitonta! "Ehtaa ainetta" sen on pitänyt olla, koska alkoholin suodattaminen viinistä ei ole onnistunut kuin vasta "nykypäivinä"!
KIITOS SUOMEN KOULULAITOKSEN!
MAAPALLOKIN ON MILTEI PYÖREÄ, EIKÄ AINAKAAN ENÄÄN (ihan) LITTEÄ!
KIITOS SUOMEN KOULULAITOKSEN!
Vieläkin ikivanha isäni, ehkä "vain uskonsa vuoksi", tai sitten vain minua harmittomasti kiusatakseen, toteaa lievästi hymyillen tinkauksiini, että kyllä se maailma Raamatun mukaan luotiin 5500 vuotta sitten.
Taitaa vain kiusata mua, omaa vaari-ikäistä poikaansa.
Kun kysyn keltä tahansa, että kuka sen sieltä Raamatusta laski, tään Telluksen iän, niin eihän sitä kukaan tiedä.
MINÄ TIEDÄN, vaan olen unohtanut.
Kerron sen heti kun löydän sen muistiinpanoistani.
Lupaan koska eihän se mikään salaisuus ole, ihmisten unohtama vain.
Kysympähän tuossa tuota ihmisiltä. Ole hiljaa!)
KUKA ON LASKENUT MAAN JA KAIKEN SEN PÄÄLLÄ OLEVAN IÄKSI 5500 VUOTTA?
(ole hiljaa ja kuunnellaan mitä vastaavat!)
ESIINTYYKÖ JUMALPERHEESSÄMME SKITSOFRENIAA?
ONKO MONTA JUMALAA YKSI SKITSOFRENIJUMALA
vai ovatko yksinkertaisesti vain ihmiset jumalineen skitsofrenejä?
Löytääkö Jeesus enään uskoa yhteen Jumalaansa, tänne maan päälle palattuaan?
EI!
Kokee vain sen saman minkä Paavalikin:
Ap.t. 14:11
Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme." Jeesus on tie kirjoitti:
Tiesitkö että Jeesuksella ei ole koskaan ollut yhtään OMAA syntiä, lisäksi hän on paitsi ihminen mys Jumala.
Siis!
- Jeesuksen kärsimiseen.
Kunhan pysyy USKOSSA, kaksin käsin kiinni Kristuksessa (jossa kaikki Jumalan lupaukset TULEVAT LUNASTETUIKSI. Minkä JUmala on luvannut, sen hän myös täyttää, - USKON KAUTTA HERRAAN JEESUKSEEN.* Sanot; "< Johanneksen kasteella taas ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kasteen kanssa jonka hän asetti kuoleista ylösnousemisen jälkeen. >" ?
* On sillä esikuvallinen merkitys, Jeesus käski seurata Häntä, ja Hän antoi esimerkin mennä kasteelle, niin kuin Hänkin meni, ja tämä Jeesusken käytännön esimerkki sukee täysin vauvakasteen pois ?
* Ja se liittyy myös meidän vanhurskauttamisen, koska Jeesus sanoi Johannekselle, " Salli nyt, näin täyttää koko vanhurskaus."raamattutunti kirjoitti:
Luonnollinen ihminen on sellainen, jonka sydämessä ei asu Pyhä Henki.
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".Jep, luonnollinen ihminen on sellainen, joka on oppinut, omaksunut
ja tehnyt maailman viisaudesta oman ajattelunsa perustan.
Sylivauvat eivät ole ehtineet itselleen vääryydentekoa opettaa
sillä verukkeella, että "aikuisten maailma ei ole niin mustavalkoinen",
"nopeat syövät hitaat", "on vain pakko joskus liata kätensä, jos haluaa
selvitä tässä maailmassa" tai muuta vastaavaa.
Minun mielestä ajatus syntien sovittamisesta maksamalla korvaukset
viattoman verellä syyllisten teoista kuulostaa lähinnä vain
epäoikeudenmukaisuudelta itseltään ja saa Jumalan näyttämään
vain jonkinlaiselta anekauppiaalta.
Maailma on täynnä asioita, jotka ovat ainutlaatuisia, korvaamattomia ja
joiden arvoa ei siksi voi mitata eikä niillä voi kauppaa käydä. Jumala
kuitenkin näin tekee, jos kirkon keskiaikaisia sovitusoppeja on uskominen.
Minä en ymmärrä Raamatun sanoja syntien hinnan maksamisesta
tuolla ylläolevalla tavalla, vaan vertaan sitä enemmänkin siihen, miten
isä uhraa itsensä hyppäämällä 100 km/h kulkevan rekan eteen
saadakseen tönäistyä tiellä pallopelejä leikkineen lapsensa pois sen tieltä.
Tuo tuollainen isä todellakin maksaa lapsensa tekojen hinnan.
Ja niin kuin sanoin minä vertaan Jeesuksen tekoa tähän, joka ei
kuitenkaan tarkoita sitä, että tämä tietenkään kuvaisi sitä joka asiassa
ja joka näkökulmasta. Tuo on vain vertaus.
Itse käsitän sovituksen Jumalan ja ihmiskunnan välien palauttamisena
ja korjaamisena, jonka Jeesus sai aikaiseksi sillä, että hän otti takaisin
sen vallan ja aseman, jonka ensimmäinen Aadam hävisi paholaiselle,
näin saattaen Jumalan avulla ihmiskunnan edustajana ihmiskunnan
takaisin siihen asemaan, joka sillä alunperin oli luomakunnassa Jumalan
lapsina.Jeesus on esikoinen kirjoitti:
"Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. "Kyllä, ilman uudestisyntymistä vedestä (kääntymys ja liitto
Jumalan kanssa, jonka sinettinä on Jumalan henki)
ja hengestä (ylösnousemus) ei Jumalan valtakuntaan
pääse vaan joutuu kadotukseen.Jeesus on tie kirjoitti:
Siis!
- Jeesuksen kärsimiseen.
Kunhan pysyy USKOSSA, kaksin käsin kiinni Kristuksessa (jossa kaikki Jumalan lupaukset TULEVAT LUNASTETUIKSI. Minkä JUmala on luvannut, sen hän myös täyttää, - USKON KAUTTA HERRAAN JEESUKSEEN.Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus on synnitön ja että Jeesus on ihminen.
Selvästi eikä edes epäselvästi tai rivien välissä se kuitenkaan sano, että
Jeesus olisi Jumala. Sen sijaan sekä Jeesus itse että Jumala kieltää sen, että
Jeesus olisi Jumala.
Miten niin Johanneksen kasteella ei muka ole mitään tekemistä
Jeesuksen kasteen kanssa? Vesikasteessa kastetaan parannukseen
eli uuteen elämään tässä ajassa ja tässä ruumiissa. Henkikasteessa
kastetaan ylösnousemukseen ja sen kautta iankaikkiseen elämään
tulevassa maailmanajassa eli Jumalan valtakunnassa. Johannes kastoi
vain vedellä, mutta Jeesus molemmilla, sillä Jumala oli hänelle antanut
vallan niin tehdä.>>> Jeesus on tie: "Ilman uudestisyntymistä (vedestä ja Hengestä) ei kukaan VOI nähdä Jumalan valtakuntaa".
---
Aivan!
"Jos JOKU ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan" (Joh.3:5).
Mitä sinä ymmärrät ei-uskovan aviopuolison ja lapsen pyhyydellä (1.Kor.7:14-16)?
Entä lasten saastaisuudella (jae 14!)?
Jeesus on LUOMAKUNNAN ALKU, [Ilm.3:14]
Ymmärrykseni mukaan luomakunnan alku on luomakuntaa. Ruohon alku on ruohoa, puun alku on puuta, eläimen alku on eläintä ja ihmisen alku on ihmistä. Samalla tavalla luomakunnan alku on luomakuntaa.
Kumotkaa Jumalan sanalla jos voitte!- ☼╔╤╩╬╩╤╗☼
HALLOO!
ONKO SIELLÄ KETTÄÄN?
Ps. 14:2
Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
No onhan siellä ainakin ekivaari!
Jumala sinua siunatkoon ekivaari!
Siunatkoon myös minua!
(Juoppous on kiroukseni! En mahda sille mitään! Pitää ainakin pari kertaa kuukaudessa ottaa mutta yleensä on tahtonut mennä jopa kerran viikkoon. Aikoinaan 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa, tahtoi mennä jokapäiväiseksi mutta "sovin itseni kanssa, että vain viikonloppuisin, työviikon jälkeen"!
Ylpeä olen siitä, etten päivääkään ole ollut työttömänä! Tämän päivän työttömiin en viittaa, koska minun aikanani työtä tekevä sai aina töitä.
Tänään ei työtä tekevät saa työtä, vaikka kuinka haluaisivat ja vaikka kuinka raittiita olisivat. Tunnen heidän kanssaan!
Nyt ei ole jatkuvaa tarvetta viinaan, vaan saattaa mennä pari kolmekin kuukautta, ennenkuin tulee ihan pakko. Olen koko ikäni ollut vain yhden illan ryyppyveikko mutta nyt viimeisten parin, kolmen vuoden aikana on tullut elämääni parin, kolmen päivän putket. Krapula piti aina olla välissä.
Nytkin varasin juotavaa kolmeksi päiväksi, kun en tiedä että mikä on mieli huomenna tai ylihuomenna.
Rukoile Eki ja te muutkin kaverini mun puolestani!
Teihin vain voin luottaa, Jumalan lisäksi!
(Miksi pakanat pauhaavat, miksi kieltävät Jumalan?)
- raamattutunti
Jeesus on mailmankaikkeuden LUOJA!!
Kol 1:16
"Sillä Hänessä luotiin kaikki, mikä on taivaissa ja man päällä, näkyväiset ja näkymättömät,
olkoon ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON
LUOTU HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN."
Hän on yksi Elohimin persoonista!
Tokihan Jeesus otti orjan muodon ja tuli lihaksi, kuten mekin, mutta tämä
oli vain väliaikainen olotila.
Nyt Hän on taas totinen Jumala ja Iankaikkinen elämä, 2. Joh 5:20Miksi kaikki on luotu Jeesuksen KAUTTA?
Miksi niin sanotaan, miksi ei sanota, että hän Jeesus, Jumalan Poika loi kaikki?
Siksi, että Jumala loi kaikki Jeesuksen kautta.
Jumala on Kaikkivaltias, Taivaan ja Maan Luoja.
Gen 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Väitätkö, että näin ei ollut. Raamatussa ei puhuta mitään elohimin persoonista.
Vaan Jumala toimi yhdessä Jeesuksen kanssa, Poikansa kanssa.
Raamatussa sanotaan näin:
.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;.
Sinä sanot, että Jeesus Jumala on välimies. Itsensä ja minkä välillä, kysyn vain.
Ja nyt ylösnoustuaan Jeesus istuu Jumalan, Isänsä oikealla puolella.
Etkö sitäkään usko?
Col 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.1.Johanneksen kirje 5:19 jae puhuu Jumalasta, josta Jeesus ja me olemme, joten 5:20 jakeen "Hän" viittaa Isään Jumalaan, "josta kaikki on", [1.Kor.8:6]
19 "Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."
20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."Jos Jeesuksen alamaisuus Isälle olisi ollut vain väliaikainen tila, ei Jeesus enää rukoilisi Jumalaa ylösnousemuksensa jälkeen, niin kuin hän nyt tekee:
Roomalaiskirje 8
27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE MEIDÄN EDESTÄMME."
Hebrealaiskirje 7
25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Papit rukoilevat Jumalaa, ei Jumala;
Hebrealaiskirje 5
5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "SINÄ OLET MINUN POIKANI, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "SINÄ OLET PAPPI IANKAIKKISESTI Melkisedekin järjestyksen mukaan."- ☼╔╤╩╬╩╤╗☼
Raamattutuntiko?
Mustan Raamatun!
Tämä ei ole mikään Mustan Raamatun kannattelijoille ............... mutta eikös se musta raamattu kiellä Jumalan, asettaen Hänen paikalleen luodun.........
No, tervetuloa sitten Mustine Raamattuinesi tälle Helluntailaispalstalle!
TULIT IHAN OIKEALLE PALSTALLE pilkkaamaan Jumalaa! - ☼╔╤╩╬╩╤╗☼
ekivaari kirjoitti:
Jos Jeesuksen alamaisuus Isälle olisi ollut vain väliaikainen tila, ei Jeesus enää rukoilisi Jumalaa ylösnousemuksensa jälkeen, niin kuin hän nyt tekee:
Roomalaiskirje 8
27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE MEIDÄN EDESTÄMME."
Hebrealaiskirje 7
25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Papit rukoilevat Jumalaa, ei Jumala;
Hebrealaiskirje 5
5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "SINÄ OLET MINUN POIKANI, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "SINÄ OLET PAPPI IANKAIKKISESTI Melkisedekin järjestyksen mukaan."Hämmästyttävää, kuinka väkevän eksytyksen vallassa olevat eivät ymmärrä Jumalan Sanaa, sinun kauttasi annettuna!
Se, että se eksytys on jo tapahtunut n. (vuodesta 325 alkaen) noin kauan, menee yli heidän ymmärryksensä.
Sen eksytyksen pitäisi tapahtua NYT, heidän ymmärryksensä mukaan, eivätkä he voi tajuta sitä, että se olisi jo ollut vaikuttamassa vuodesta 325 lähtien!
Jumala antaa vastamyrkkyä eksytykselleen, sinun muodossasi Eki!
Me muut olemme sinua tukemassa työssäsi!
Minua muuten on hämmästyttänyt ihmisten ymmärrättömyys ja itsekeskeisyys!
He eivät anna meille mitään arvoa Raamatuntuntemuksessamme!
Jos asteissa sadassa laskettaisiin Raamatun ymmärryksemme, niin tuntuu aina yhtä kummalta ottaa arvostelua joltain kahden pisteen helluntalaiselta papukaijalta kun on itse yli 90, 90-99 tietämykseltään JUMALASTA, Raamatun kautta! Minäkin sain tässä jokin aika sitten lapun, jossa oli jakeita minulle.
Ihan kuin olisin täysin Raamattua tuntematon.
Olen neljännesvuosisadan tutkinut Raamattua ja tiedän ja tunnen sen!
Se on "Raamattukoulun käyneille hallelujjaapapukaijoille" täysin ymmärryksensä ulkopuolella oleva kirja!
He eivät sitä ymmärrä!
Se on vain heille pelkkä talismaani!
Sitä pitää käsissä muiden nähden pitää ja mitä kallein Iso Kirja, niin sitä hurskaammalta näyttää!
Rukoile Eki mun puolestani! Ekivaari on Jumalan asialla! ☼╔╤╩╬╩╤╗☼ kirjoitti:
Raamattutuntiko?
Mustan Raamatun!
Tämä ei ole mikään Mustan Raamatun kannattelijoille ............... mutta eikös se musta raamattu kiellä Jumalan, asettaen Hänen paikalleen luodun.........
TULIT IHAN OIKEALLE PALSTALLE pilkkaamaan Jumalaa!"Ef. 2:3
"....joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja OLIMME LUONNOSTAMME VIHAN LAPSIA NIINKUIN MUUTKIN;....". "
Efesolaiskirje ja ko. jae kuvastaa dualistista ajattelua puhtaimmillaan. Siinä asetetaan henki ja materia vastakkain henki ensisijaisena.
Siinä kuvitellaan, ei yhtään vähempää, että maailma voitaisiin muuttaa ajatuksen voimalla. Todellisen elämän edellytykset kunakin aikakautena tulisi tyystin unohtaa. Sen tilalle tulisi rakentaa pilvilinna ja kätkeytyä sen sisälle odottelemaan rukouksen ym. voimaa, mikä tekisi maailmasta paremman.
Esillä oleva jae suorastaan pakottaa ihmisen irtaantumaan todelisuudesta. Muuten ei ole sovelias "hyvään maailmaan", joka joskus jostain yllättäen tulee.
Ruoan lämmittämistä varten tarvittavia hellapuita ei saa pilkkoa. Sen tilalle tulee saattaa unelma kuolemattomasta kuolemasta -uskosta johonkin, josta kenelläkään ei ole tietoa. Tämä usko sitten lämmittäisi perunat kypsiksi, koska hellapuiden pilkkominen on luonnollinen reaktio ja siten vihamielinen reaktio.
Omituinen lausunto vihan lapsista.
Kertoisiko aikuisena uskoon tulleet, että heidän psyykensä olisi ollut pakanana vihan syövyttämä?
Olitteko ennen uskoon tuloanne petoja?- t ä m ä auttaa
☼╔╤╩╬╩╤╗☼ kirjoitti:
Hämmästyttävää, kuinka väkevän eksytyksen vallassa olevat eivät ymmärrä Jumalan Sanaa, sinun kauttasi annettuna!
Se, että se eksytys on jo tapahtunut n. (vuodesta 325 alkaen) noin kauan, menee yli heidän ymmärryksensä.
Sen eksytyksen pitäisi tapahtua NYT, heidän ymmärryksensä mukaan, eivätkä he voi tajuta sitä, että se olisi jo ollut vaikuttamassa vuodesta 325 lähtien!
Jumala antaa vastamyrkkyä eksytykselleen, sinun muodossasi Eki!
Me muut olemme sinua tukemassa työssäsi!
Minua muuten on hämmästyttänyt ihmisten ymmärrättömyys ja itsekeskeisyys!
He eivät anna meille mitään arvoa Raamatuntuntemuksessamme!
Jos asteissa sadassa laskettaisiin Raamatun ymmärryksemme, niin tuntuu aina yhtä kummalta ottaa arvostelua joltain kahden pisteen helluntalaiselta papukaijalta kun on itse yli 90, 90-99 tietämykseltään JUMALASTA, Raamatun kautta! Minäkin sain tässä jokin aika sitten lapun, jossa oli jakeita minulle.
Ihan kuin olisin täysin Raamattua tuntematon.
Olen neljännesvuosisadan tutkinut Raamattua ja tiedän ja tunnen sen!
Se on "Raamattukoulun käyneille hallelujjaapapukaijoille" täysin ymmärryksensä ulkopuolella oleva kirja!
He eivät sitä ymmärrä!
Se on vain heille pelkkä talismaani!
Sitä pitää käsissä muiden nähden pitää ja mitä kallein Iso Kirja, niin sitä hurskaammalta näyttää!
Rukoile Eki mun puolestani! Ekivaari on Jumalan asialla!Paha vaari eksymyksen tiellä, ehkä tämä auttaa:
Jaakobin kirje 5
1. Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
2. Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;
3. teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
4. Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
5. Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.
6. Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.
7. Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.
8. Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
9. Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.
10. Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.
11. Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen.
12. Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.
13. Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
17. Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18. Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.
19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden. - armo on hyvä
t ä m ä auttaa kirjoitti:
Paha vaari eksymyksen tiellä, ehkä tämä auttaa:
Jaakobin kirje 5
1. Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
2. Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;
3. teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
4. Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
5. Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.
6. Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.
7. Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.
8. Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
9. Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.
10. Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.
11. Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen.
12. Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.
13. Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
17. Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18. Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.
19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.Älä käännä armoa irstaudeksi:
Juudaksen kirje 1
1. Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.
2. Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.
3. Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
4. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
5. Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
6. ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;
7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
8. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
9. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
10. Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12. He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15. tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
16. He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
17. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18. sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21. ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23. toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24. Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25. hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen. - jalat lampuissa
armo on hyvä kirjoitti:
Älä käännä armoa irstaudeksi:
Juudaksen kirje 1
1. Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.
2. Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.
3. Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
4. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
5. Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
6. ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;
7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
8. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
9. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
10. Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12. He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15. tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
16. He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
17. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18. sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21. ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23. toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24. Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25. hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.Tämä on ilmestys, saatu enkelin kautta:
Johanneksen ilmestys 1
1. Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
2. joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
3. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4. Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5. ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6. ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
9. Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
10. Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11. joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
12. Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
16. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
19. Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa." - Ja joka voittaa
jalat lampuissa kirjoitti:
Tämä on ilmestys, saatu enkelin kautta:
Johanneksen ilmestys 1
1. Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
2. joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
3. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4. Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5. ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6. ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
9. Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
10. Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11. joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
12. Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
16. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
19. Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."Jumalan sana on paljon mieluisampaa lukea kuin harhaoppisten valitusvirret:
Johanneksen ilmestys 2
1. "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:
2. Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
3. ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
4. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
6. Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
7. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
8. Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:
9. Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
10. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
11. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
12. Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:
13. Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu.
14. Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
15. Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
16. Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
18. Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
19. Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20. Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
24. Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
25. pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.
26. Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
27. ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -
28. ja minä annan hänelle kointähden.
29. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" - kuka on arvollinen
Jonah kirjoitti:
Miksi kaikki on luotu Jeesuksen KAUTTA?
Miksi niin sanotaan, miksi ei sanota, että hän Jeesus, Jumalan Poika loi kaikki?
Siksi, että Jumala loi kaikki Jeesuksen kautta.
Jumala on Kaikkivaltias, Taivaan ja Maan Luoja.
Gen 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Väitätkö, että näin ei ollut. Raamatussa ei puhuta mitään elohimin persoonista.
Vaan Jumala toimi yhdessä Jeesuksen kanssa, Poikansa kanssa.
Raamatussa sanotaan näin:
.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;.
Sinä sanot, että Jeesus Jumala on välimies. Itsensä ja minkä välillä, kysyn vain.
Ja nyt ylösnoustuaan Jeesus istuu Jumalan, Isänsä oikealla puolella.
Etkö sitäkään usko?
Col 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.Kuka on arvollinen, ihminen vaiko Jeesus ?
Johanneksen ilmestys 5
1. Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
2. Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
3. Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
4. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
5. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
11. Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat. - vihan päivä
kuka on arvollinen kirjoitti:
Kuka on arvollinen, ihminen vaiko Jeesus ?
Johanneksen ilmestys 5
1. Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
2. Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
3. Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
4. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
5. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
11. Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14. Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.Kuka voi kestää, paha harhaopettaja vaiko harras kristitty ?
Johanneksen ilmestys 6
1. Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2. Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3. Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4. Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.
5. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7. Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8. Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
12. Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
13. ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
14. ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
15. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
17. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?" - on enkeleitä
☼╔╤╩╬╩╤╗☼ kirjoitti:
Raamattutuntiko?
Mustan Raamatun!
TULIT IHAN OIKEALLE PALSTALLE pilkkaamaan Jumalaa!On monta huuhaa julistajaa, mutta enkeleitä on tässä vain neljä:
Johanneksen ilmestys 7
1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Johanneksen ilmestys 8
1. Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.
2. Ja minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä, ja heille annettiin seitsemän pasunaa.
3. Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui alttarin ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle alttarille, joka oli valtaistuimen edessä.
4. Ja suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen.
5. Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä.
6. Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.
7. Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
8. Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
9. ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
10. Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
11. Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
12. Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.
13. Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!"
- älä seuraa pahaa
Raamattu sanoo: älä seuraa pahaa, mutta miksi jotkut ovat vihan lapsia, toivottavasti asia tulee selkeämmäksi näiden jakaiden kautta:
Kolmas Johanneksen kirje 1
1. Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä totuudessa rakastan.
2. Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.
3. Minua ilahutti suuresti, kun veljet tulivat ja antoivat todistuksen sinun totuudestasi, niinkuin sinä totuudessa vaellatkin.
4. Minulla ei ole suurempaa iloa kuin se, että kuulen lasteni vaeltavan totuudessa.
5. Rakkaani, sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi.
6. He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on.
7. Sillä hänen nimensä tähden he ovat matkalle lähteneet eivätkä ota pakanoilta mitään.
8. Me olemme siis velvolliset ottamaan semmoisia vastaan, auttaaksemme yhdessä totuutta eteenpäin.
9. Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
10. Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
12. Demetrius on kaikilta, jopa itse totuudeltakin, saanut hyvän todistuksen; ja mekin todistamme hänestä samaa, ja sinä tiedät, että meidän todistuksemme on tosi.
13. Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle, mutta en tahdo kirjoittaa sinulle musteella ja kynällä,
14. sillä minä toivon pian näkeväni sinut, ja silloin saamme suullisesti puhella.
15. Rauha sinulle! Ystävät tervehtivät sinua. Tervehdys ystäville, kullekin erikseen.- miten kiusauksiin
Monia kiusauksia ja te voitte oppia sanasta miten suhtautua:
Jaakobin kirje 1
1. Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle.
2. Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
3. tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
4. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
5. Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
6. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
7. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
8. kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
9. Alhainen veli kerskatkoon ylhäisyydestään,
10. mutta rikas alhaisuudestaan, sillä hän on katoava niinkuin ruohon kukka.
11. Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä.
12. Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13. Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
17. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
18. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
19. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
20. sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. - niin tai näin
miten kiusauksiin kirjoitti:
Monia kiusauksia ja te voitte oppia sanasta miten suhtautua:
Jaakobin kirje 1
1. Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle.
2. Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
3. tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
4. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
5. Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
6. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
7. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
8. kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
9. Alhainen veli kerskatkoon ylhäisyydestään,
10. mutta rikas alhaisuudestaan, sillä hän on katoava niinkuin ruohon kukka.
11. Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä.
12. Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13. Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
17. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
18. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
19. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
20. sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.Aihe josta keskustelimme, miksi opettaa, jos ei ole siihen pätevä, katsotaan mitä sana sanoo asiasta:
Jaakobin kirje 3
1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
3. Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
4. Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
7. Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
8. mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10. samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12. Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
Jaakobin kirje 4
1. Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
5. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
6. Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
8. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
9. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
10. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
13. Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" -
14. te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu -
15. sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon".
16. Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
17. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. - luonnostaan!
niin tai näin kirjoitti:
Aihe josta keskustelimme, miksi opettaa, jos ei ole siihen pätevä, katsotaan mitä sana sanoo asiasta:
Jaakobin kirje 3
1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
3. Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
4. Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
7. Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
8. mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
9. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10. samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12. Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
Jaakobin kirje 4
1. Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
5. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
6. Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
8. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
9. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
10. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
13. Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" -
14. te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu -
15. sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon".
16. Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
17. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.Tapio kysyi:
Onko lihasta syntynyt vauva "luonnollinen ihminen"?
"Ef. 2:3
"....joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja OLIMME LUONNOSTAMME VIHAN LAPSIA NIINKUIN MUUTKIN;....".
Tapio on tälläkin palstalla yrittänyt tuoda esille luterilaisen kirkon kehittä-
mää harha- oppia, että vauva olisi luonnostaan syntinen ja vihan lapsi.
Tuossahan Paavali sanoo:
"Me ENNEN vaelsimme lihan himoissa..."
Vauvahan ei ole vaeltanut ennen vielä missään.
Nimim. raamattutunti tyrmää lopullisesti Tapion käsityksen vauvojen syntisyydestä:
Jeesushan sanoo, että lapset ottavat vastaan (luonnostaan) Jumalan
valtakunnan, JOTEN HE EIVÄT OLE siinä mielessä luonnollisia
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.
"Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI..."
Tapio kysyy: "Mitä lapsen pitäisi tehdä "LUONNOSTAAN"?
Vastaus: EI MITÄÄN! Hän saa levätä turvallisesti Jumalan kämmenellä:
Joh 10:29
"Eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Tämä todistaa sen, että vauvat eivät tarvitse mitään kastetta kelvatakseen
Jumalalle, joten Tapion oppi sai kuoliniskun. Siksiköhän Tapio vaikeni? luonnostaan! kirjoitti:
Tapio kysyi:
Onko lihasta syntynyt vauva "luonnollinen ihminen"?
"Ef. 2:3
"....joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja OLIMME LUONNOSTAMME VIHAN LAPSIA NIINKUIN MUUTKIN;....".
Tapio on tälläkin palstalla yrittänyt tuoda esille luterilaisen kirkon kehittä-
mää harha- oppia, että vauva olisi luonnostaan syntinen ja vihan lapsi.
Tuossahan Paavali sanoo:
"Me ENNEN vaelsimme lihan himoissa..."
Vauvahan ei ole vaeltanut ennen vielä missään.
Nimim. raamattutunti tyrmää lopullisesti Tapion käsityksen vauvojen syntisyydestä:
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.
"Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI..."
Tapio kysyy: "Mitä lapsen pitäisi tehdä "LUONNOSTAAN"?
Vastaus: EI MITÄÄN! Hän saa levätä turvallisesti Jumalan kämmenellä:
Joh 10:29
"Eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Tämä todistaa sen, että vauvat eivät tarvitse mitään kastetta kelvatakseen
Jumalalle, joten Tapion oppi sai kuoliniskun. Siksiköhän Tapio vaikeni?>>> luonnostaan:"Tämä todistaa sen, että vauvat eivät tarvitse mitään kastetta kelvatakseen Jumalalle, joten Tapion oppi sai kuoliniskun. Siksiköhän Tapio vaikeni"?
--
En ole ehtinyt kirjoitella.
Kärsivällisyyttä!
(Tosin syyttävien kirjoitusten suhteen on joskus hyvä vaietakkin ja sivuuttaa ne.)
Mitä sinä sanot EI-USKOVAN AVIOPUOLISON JA LASTEN PYHYYDESTÄ(1.Kor.7:14-16)?
Millaisesta pyhyydestä on kyse?
Millainen lapsi on SAASTAINEN ("..MUUTOINHAN TEIDÄN LAPSENNE OLISIVAT SAASTAISIA, mutta …”., 1.Kor.7:14)?- luonnostaan
Tapio522 kirjoitti:
>>> luonnostaan:"Tämä todistaa sen, että vauvat eivät tarvitse mitään kastetta kelvatakseen Jumalalle, joten Tapion oppi sai kuoliniskun. Siksiköhän Tapio vaikeni"?
--
En ole ehtinyt kirjoitella.
Kärsivällisyyttä!
(Tosin syyttävien kirjoitusten suhteen on joskus hyvä vaietakkin ja sivuuttaa ne.)
Mitä sinä sanot EI-USKOVAN AVIOPUOLISON JA LASTEN PYHYYDESTÄ(1.Kor.7:14-16)?
Millainen lapsi on SAASTAINEN ("..MUUTOINHAN TEIDÄN LAPSENNE OLISIVAT SAASTAISIA, mutta …”., 1.Kor.7:14)?Tuo tarkoittaa varmaan vain luterilaisia lapsia!
Mikähän siinä on, että Tapion pitää kaivelelamalla kaivella eri Raamatun
kohtia saadakseen tukea epäraamatulliselle opille vauvojen syntisyydestä?
Jos yksi kohta osoittaa hänen olevan harhassa, niin sitkeästi hän penkoo muita
kohtia, joilla voisi puolustaa harha-oppiaan.
Kuten tuo 1. Kor 7:14
Tuossahan viitataan edellisen jakeen lausuntoon:
"älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, HYLJÄTKÖ MIESTÄÄN!!!
Jos vaimo hylkäisi miehensä, niin sen seurauksena lapset olisivat avioliiton
pyhyyteen nähden saastaisia!!!
Avioerohan olisi ollut tuollaisessa tapauksessa synti!
Ei tuossa tarkopiteta sitä pyhyyttä, jolla päästään taivaaseen!!!
On se vaikeaa Tapiolle ymmärtää Jumalan sanaa!
Hän ei vaan pysty vieläkään myöntämään, että vauvat ovat
sovitettuja:
"Nimim. raamattutunti tyrmää lopullisesti Tapion käsityksen vauvojen syntisyydestä:
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.
Jännää nähdä, minkä verukkeen taakse Tapio seuraavaksi pakenee. - ei nimmaria
luonnostaan kirjoitti:
Tuo tarkoittaa varmaan vain luterilaisia lapsia!
"älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, HYLJÄTKÖ MIESTÄÄN!!!
sovitettuja:
"Nimim. raamattutunti tyrmää lopullisesti Tapion käsityksen vauvojen syntisyydestä:
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.
Jännää nähdä, minkä verukkeen taakse Tapio seuraavaksi pakenee.En ole Tapio, mutta olen hänen kanssaan tuossa vauvojen syntiasiassa yhtämielinen. Raamattu sanoo kaikkien olevan synnin alle myytyjä. Antakaa lasten tulla Jeesuksen luokse kastamalla heidät ja opettamalla heitä.
En ole lukenut Tapio522 ja sinun välistäsi keskustelua, mutta entuudestaan tiedän, että Tapio uskoo kaikkien olevan synnin alle myytyjä ja, että kaikkien on sen takia saatava kaste ja opetus. Siis saatava mahdollisuus Jumalan tuntemiseen ja sen kautta kasvuun Sanan kautta pelastukseen. Jumala antoi pakanoillekin parannuksentien ja siksi kaikkien uskovaisten pitää päästä tuolle tielle, jos aikoo pelastua.
Älkää estäkö lapsilta kastetta ja opetusta. - Tapio522eikirj
luonnostaan kirjoitti:
sovitettuja:
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.
Jännää nähdä, minkä verukkeen taakse Tapio seuraavaksi pakenee.luonnostaan, kysyin sinulta:
Millainen lapsi on SAASTAINEN ("..MUUTOINHAN TEIDÄN LAPSENNE OLISIVAT SAASTAISIA, mutta …”., 1.Kor.7:14)?
Vastasitko myös, millaisesta pyhyydestä "SAASTAISEN" lapsen kodalla on kyse?
(Ei-uskovan puolison pyhyydestä vastasitkin hyvin: "Ei tuossa tarkoiteta sitä pyhyyttä, jolla päästään taivaaseen"!!!) luonnostaan kirjoitti:
sovitettuja:
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.
Jännää nähdä, minkä verukkeen taakse Tapio seuraavaksi pakenee.Joka elää lähellä Kristusta, hänen ei tarvitse pelätä uskonsa menettämistä, vaikka eläisikin uskottomien parissa.
Kristus on voimakkaampi.
Paavali ei pitänyt lapsiakaan ”saastaisina" uskovan vanhemman kautta (Muutoinhan he ovat saastaisia (1.Kor.7:14).
Paavali ei siis kehoita purkamaan seka-avioliittoja , eivätkä niistä syntyneet lapset saastuta Jumalan pyhää kansaa.
Kun Paavali sanoo, että toinen puoliso ja lapset ovat ”pyhitettyjä” toisen uskovan puolison kautta, niin hän ei tarkoita pelastettua eikä syyllisyydestä vapaata ihmistä.
Tässä ei ole siis kyseessä pyhyys Jumalan edessä.
Jo edellä 6. luvussa Paavali opettaa, että kasteessa Pyhä Henki puhdistaa ihmisen synnistä (Apt.2:38) ja pyhittää Jumalan omaksi. Isä Jumala julistaa kastetun vanhurskaaksi eli vapauttaa hänet syyllisyydestä.
”Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet PESON, TE OLETTE PYHITETYT, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä” (1. Kor.6:11).
Aamupurtavaa tai jotain...
Ei vauvoilla mitään erityisasemaa ole, vaan samalla tavalla he ovat
synnittömiä kunnes syntiä tekevät. Kyse on vain siitä, että mitä nuorempi,
sitä vähemmän on ehtinyt maailman, paholaisen, pahojen henkien ja
muiden ihmisten opastuksella ehtinyt turmella itseään harjoittelemalla
ja opettelemalla vääryyden tekemistä.
Ei ihmisluonnossa itsessään mitään syntiä sinänsä ole, sillä jos
olisi, niin Jeesuskaan ei olisi ihmisenä voinut olla synnitön eikä
Raamattu, että hänen ihmisyytensä on toisenlaista kuin meidän
vaan päinvastoin se korostaa, että Jeesus oli kaikessa meidän
muiden kaltainen lukuunottamatta sitä, että hän ei syntiä tehnyt.
Ongelma ihmisluonnon suhteen niin Jumalan kuin ihmisen näkökulmasta
ei siis ole mikään kuviteltu perisynti vaan ihmisen kuolevaisuus, joka
ei kuulunut Jumalan alkuperäiseen suunnitelmaan.
Ja paholainen sitten käyttää tuota kuolevaisuutta ja siihen liittyvää
ihmisten kuolemanpelkoa hyväkseen sanoen heille, että tekemällä
syntiä ja muita hyväksikäyttämällä pystyt selviytymään tässä maailmassa
ja taistelemaan kuolemaa vastaan viivyttäen sen tuloa. Ja tuohon ansaan
kaikki paitsi Jeesus ovatkin langenneet, mutta ei pakosta vaan ihan
omaa typeryyttään ja ajattelemattomuuttaan.
(2 Peter 2:19)
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
(Hebrews 2:14)
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,
(Hebrews 2:15)
ja päästämään vapaiksi kaikki, jotka kuoleman pelosta olivat koko ikänsä olleet orjina.
(1 Corinthians 15:53)
Tämän katoavan on näet pukeuduttava katoamattomuuteen ja kuolevaisen kuolemattomuuteen.
(1 Corinthians 15:54)
Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu.
(1 Corinthians 15:55)
Missä on voittosi, kuolema? Missä on pistimesi, kuolema?
(1 Corinthians 15:56)
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
(1 John 4:17)
Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole,
(1 John 4:18)
vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.
Asiaan liittyy toki myös tuo 1.Kor.2:14, sillä ihminenhän voi aina kieltäytyä
synnin tekemisestä, jos haluaa, mutta harva niin tekee, sillä kuinka
monella on selkärankaa taistella vääryyttä vastaan, jos ajattelee, että
siitä ei mitään hyötyä itselle, sillä joka tapauksessa joutuu kadotukseen?
Kun Paavali puhuu luonnollisesta ihmisestä, niin hän vain puhuu ihmisestä
sellaisena kuin ihminen on ilman Jumala, kuten myös tässä:
(1 Corinthians 15:32) Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan".
(Romans 8:20)
Kaiken luodun on täytynyt taipua katoavaisuuden alaisuuteen, ei omasta tahdostaan, vaan hänen, joka sen on alistanut. Luomakunnalla on kuitenkin toivo,
(Romans 8:21)
että myös se pääsee kerran pois katoavaisuuden orjuudesta, Jumalan lasten vapauteen ja kirkkauteen.
Jos siis jotain siis ihmisluonnon turmeltuneisuudesta voi sanoa,
niin kyse on juuri siitä, mitä Paavali kutsuu "tavalliseen ihmistapaan"
ajattelemiseksi eli maailman viisaudeksi, jonka ydin on se, että
yritetään ihmisvoimin taistella oman minän, oman suvun ja lajin
jatkumisen puolesta niin kuin jumalattomilla tapana on kyseenalaisia
keinojakin kaihtamatta.
(Romans 8:4)
jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.
...
(Romans 8:8)
Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
...
(Romans 8:10)
Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
(Romans 8:11)
Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
(Romans 8:12)
Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.christus.victor, oletko sinä pohtinut lasten ja ei-uskovan aviopuolison "pyhyyttä" (1.Kor.7:14-16)?
1. Kor. 7:14-16 on ainut kohta Raamatussa, jossa ihmistä sanotaan "pyhäksi" ilman uskoa.
1. Kor. 7. luvussa Paavali antaa neuvoja avioliittoasioissa.
Uskovat pohtivat Korintossa, saiko kristitty hylätä aviopuolisonsa, jos tämä ei ollut uskossa.
Tässä yhteydessä mainitaan, että ei-uskovan aviopuolison lisäksi heidän lapsensa ovat myös "pyhiä". (MUUTEN OVAT SAASTAISIA, jae 14!)
Tästä monet tekevät johtopäätöksen; koska lapset ovat pyhiä, heitä ei tarvitse kastaa. He kelpaavat Jumalalle sellaisenaan.Tapio522 kirjoitti:
christus.victor, oletko sinä pohtinut lasten ja ei-uskovan aviopuolison "pyhyyttä" (1.Kor.7:14-16)?
1. Kor. 7:14-16 on ainut kohta Raamatussa, jossa ihmistä sanotaan "pyhäksi" ilman uskoa.
1. Kor. 7. luvussa Paavali antaa neuvoja avioliittoasioissa.
Uskovat pohtivat Korintossa, saiko kristitty hylätä aviopuolisonsa, jos tämä ei ollut uskossa.
Tässä yhteydessä mainitaan, että ei-uskovan aviopuolison lisäksi heidän lapsensa ovat myös "pyhiä". (MUUTEN OVAT SAASTAISIA, jae 14!)
Tästä monet tekevät johtopäätöksen; koska lapset ovat pyhiä, heitä ei tarvitse kastaa. He kelpaavat Jumalalle sellaisenaan.En valitettavasti ole kaikkea ehtinyt vielä miettimään.
Tuskin ikinä ehdinkään, kun vain ihminen olen.
Kyllä minä silti kastaisin jos lapsikasteeseen uskoisin
tai ainakin sitten, kun lapsi itse ymmärtää asiat, niin
antaisin hänen kyllä kasteelle mennä, jos hän itse kokee
sen tahdokseen. Eihän siitä, että seurakunnan edessä
sitoutuu Jumalaan, mitään haittaa ainakaan ole, vai onko?
Itse näkisin tuossa tekstissä ainakin sen, että uskovalla
puolisolla on tai ainakin voi olla pyhittävä vaikutus
lapsiin ja ehkä jopa puolisoon, jos hän heitä uskoon opettaa
sanoin ja teoin ollen esimerkkinä, jne.
En kuitenkaan usko, että lapset tai puoliso lopulta
pelastuvat ilman omaa uskoaan, sillä ei kai kukaan
voi uskoa toisen puolesta?
- body
Täällä on kovin paljon raamatullista tietoa, -taitoa sekä -opetusta, mutta miten lie lähimmäisen rakkaus.
Totuus on oivallinen tuhon väline ja sillä uskikset osaavat kivittää.Kyllä. Näinhän se on. Itsekään en
todellakaan ole täydellinen. Kysyisin,
että voiko elämän ja kuoleman asioista
puhua kiihtymättä kuinka helposti,
jos ainoat vaihtoehdot on totuus
ja valhe, joista vain toinen johtaa
pelastukseen kadotukselta?
Veikkaan, että jokainen kuitenkin
(toivottavasti) sanoisi, että haluaa
kiistakumppaninsa pelastuvan, jos
vain mitenkään mahdollista.
On hyvä kysyä, onko Jeesuksen yleinen sovitus, henkilökohtainen sovitus, (Room.6:3?). Onko Jeesus sovittanut meidät myös ruumiin puolesta? Mitä esim uskonpuhdistaja opettaa tästä, Raamatun valossa?
"Me uskomme ruumiin ylösnousemukseen" (apostolinen uskontunnustus). Kristityn ruumis on "Pyhän Hengn temppeli" (1.kor.6:19). Koska kristityn tulee kirkastaa Jumala ruumiissaan (1.kor.6:20), se merkitsee, että kasteessa myös ruumis tulee Jumalan armon kohteeksi, eli se pyhitetään. Siksi ruumista sanotaan Pyhän Hengn temppeliksi. Isokatekismus opettaa: "kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat kaste, niin täytyy myös ruumiin ja sielun elää iankaikkisesti. Sielu pelastuu sanan tähden, jonka se uskoo, ruumis siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kun se on ruumiille mahdollista. Ruumiimme ja sielumme, eivät voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan pyhiksi ja autuaiksi. Tällaista ei voisi ikinä saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella tai teoilla."
Kristitty uskoo kirkastetun ruumiin saamisen tulevassa elämässä. Kuten nykyinen ruumis on yhteydessä ensimmäiseen Aadamiin, samoin ylösnousmusruumis yhteydessä toiseen Aadamiin, Kristukseen. (Kol.2:12).>>> weha: "On hyvä kysyä, onko Jeesuksen yleinen sovitus, henkilökohtainen sovitus",
Helluntailaisen Raamatun opettajan JUHANI KUOSMASEN opetuksia ko. asiasta (Raamatun opetuksia, sivut 108-109):
" Kun Jeesus kuoli ristillä, otettiin pois perisynnin syyllisyys (JK myöntää siis perisynnin olemassaolon!).
Koska Jumala on sovittanut kaikki itsensä kanssa, hän ei lue lapsille heidän perisyntiään.
Niinkuin Aadamin lankeemus koitui luonnostaan lapsille kadotukseksi, samoin koituu "yhden ihmisen vanhurskauden teko" heille elämän vanhurskauttamiseksi (Room. 5:18).
Lapsen olemus ja elämä on vanhurskautettu Jeesuksen uhrityön perusteella.
Näin sekä pakanakodin että kristityn perheen lapsi pelastuu Jeesuksen sovitustyön tähden LUONNOSTAAN..." (Lainaus loppu).
Kuosmasen mielestä siis Kristuksen "kollektiivinen työ (ns. yleinen vanhurskauttaminen) hyödyttää ihmistä (lasta) ja pelastaa hänet ilman niitä välineitä, joiden kautta Jumala omalta puoleltaan lahjoittaa sen ihmisen omaksi (ilman sanaa ja kastetta) ja vastaanotettavaksi.
Jumalan valtakuntaa ei siis tarvitse ottaa vastaan henkilökohtaisesti, vaan se tulee lapsen osaksi automaattisesti "syntymälahjana".
Jossain vaiheessa sitten kuitenkin vaaditaan vielä "vedestä ja Hengestä"-syntymistä (Joh. 3:5).
Mitä lisää siinä uudestisyntymässä tapahtuu, kun on kuitenkin jo syntyessään Jumalan lapsi?- raamattutunti
Tapio522 kirjoitti:
>>> weha: "On hyvä kysyä, onko Jeesuksen yleinen sovitus, henkilökohtainen sovitus",
Helluntailaisen Raamatun opettajan JUHANI KUOSMASEN opetuksia ko. asiasta (Raamatun opetuksia, sivut 108-109):
" Kun Jeesus kuoli ristillä, otettiin pois perisynnin syyllisyys (JK myöntää siis perisynnin olemassaolon!).
Koska Jumala on sovittanut kaikki itsensä kanssa, hän ei lue lapsille heidän perisyntiään.
Niinkuin Aadamin lankeemus koitui luonnostaan lapsille kadotukseksi, samoin koituu "yhden ihmisen vanhurskauden teko" heille elämän vanhurskauttamiseksi (Room. 5:18).
Lapsen olemus ja elämä on vanhurskautettu Jeesuksen uhrityön perusteella.
Näin sekä pakanakodin että kristityn perheen lapsi pelastuu Jeesuksen sovitustyön tähden LUONNOSTAAN..." (Lainaus loppu).
Kuosmasen mielestä siis Kristuksen "kollektiivinen työ (ns. yleinen vanhurskauttaminen) hyödyttää ihmistä (lasta) ja pelastaa hänet ilman niitä välineitä, joiden kautta Jumala omalta puoleltaan lahjoittaa sen ihmisen omaksi (ilman sanaa ja kastetta) ja vastaanotettavaksi.
Jumalan valtakuntaa ei siis tarvitse ottaa vastaan henkilökohtaisesti, vaan se tulee lapsen osaksi automaattisesti "syntymälahjana".
Jossain vaiheessa sitten kuitenkin vaaditaan vielä "vedestä ja Hengestä"-syntymistä (Joh. 3:5).
Mitä lisää siinä uudestisyntymässä tapahtuu, kun on kuitenkin jo syntyessään Jumalan lapsi?Tapio kysyy:
"Jumalan valtakuntaa ei siis tarvitse ottaa vastaan henkilökohtaisesti, vaan se tulee lapsen osaksi automaattisesti "syntymälahjana".
Mitä lisää siinä uudestisyntymässä tapahtuu, kun on kuitenkin jo syntyessään Jumalan lapsi?"
Tuossa vauvakasteessa ei todella tapahdu mitään lisää Jeesuksen sovitustyöhön, siilä
MAAILMAN SYNTI ON SOVITETTU!!!!
Lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan henkilökohtaisesti silloin, kun ymmärtää sen merkityksen!!!
Siihen saakka sovitus on hänen kohdallaan voimassa, kuten Raamattu
lupaa:
Room 3:24
"Ja KAIKKI SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN, Hänen armostaan,
sen lunastuksen kautta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi, uskon kautta Hänen vereensä, osoittaaksensa
vanhurskauttaan, KOSKA HÄN ON JÄTTÄNYT RANKAISEMATTA ENNEEN TEHDYT SYNNIT."
Jumalan hyväksyminen EI VAADI IHMISELTÄ MITÄÄN tekoja tai seremonioita!
Tapio ei näköjään vieläkään tajua, että uudestisyntymistä tarvitsee VAIN
SELLAINEN, JOKA ON HENGELLISESTI KUOLLUT!!!
Vauvahan ei sitä ole, joten mihin hän tarvitsee uudestisyntymistä???
- Amenta vastaa:
Juuri näin!
Ainoastaan kasteessa stnnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5).
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan".
ihminen/ joku/ kukan tahansaMiksihän moni opettaa toisin; On synnyttävä "SANASTA JA HENGESTÄ" (Joh.3:5)?
Jo Raamatun alkulehdillä sanotaan: "Jumalan HENKI liikkui VETTEN päällä (1.Moos.1:2)- raamattutunti
Tapio522 kirjoitti:
Miksihän moni opettaa toisin; On synnyttävä "SANASTA JA HENGESTÄ" (Joh.3:5)?
Jo Raamatun alkulehdillä sanotaan: "Jumalan HENKI liikkui VETTEN päällä (1.Moos.1:2)Siksi, kun "vesi" tuossa tarkoittaa juri Jumalan sanaa:
Jeesus vahvistaa sen seuraavassa luvussa:
"Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isopa eikä ikinä janoa,
vaan se vesi HÄNESSÄ (HUOM Hänessä. EI KASTEALTAASSA) tulee sen
veden
lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." Joh 4:14
Pietari vahvistaa saman asian:
1. Piet 1:23
"Te olete uudestisyntyneet ELÄVÄN SANAN KAUTTA."!
Luterilainen kirkko vaan on väärentänyt tuon "vesi"-sanan tarkoittamaan
vauvakastetta! Tapio522 kirjoitti:
Miksihän moni opettaa toisin; On synnyttävä "SANASTA JA HENGESTÄ" (Joh.3:5)?
Jo Raamatun alkulehdillä sanotaan: "Jumalan HENKI liikkui VETTEN päällä (1.Moos.1:2)Ensimmäinen historiassa tunnettu julistaja, joka alkoi opettamaan kohtaan (Joh. 3:5) liittyen harhaoppia
"kohdassa (Joh. 3:5) sanan 'vedestä' kirjaimellinen ymmärtäminen on poissuljettava!"
oli Zwingli 1500-luvulla. Tuo Zwingli esitti monia muitakin törkeitä harhaoppeja.
Älkää hyväksykö tuotakaan kohtaan (Joh. 3:5) liittyvää Zwinglin harhaa, vaan lukekaa tästä tervettä apostolista opetusta kohdasta (Joh. 3:5):
>>Asiayhteydessä (Joh. 3:1-4:3) esiintyy sana "vesi" kahdesti. Varmaankin ymmärrät, että kohdassa (Joh. 3:23) sana "vettä" tarkoittaa konkreettista ainetta, sellaista, jota virtaa esimerkiksi Jordanin virrassa. Onkin selvää, että on ymmärrettävä kirjaimellisesti ellei ole pakottavia syitä poissulkea kirjaimellisesti ymmärtämistä. Tämä oli toinen sanan "vesi" esiintymiskohta tuossa asiayhteydessä. Toinen on (Joh. 3:5). Siinäkään kohdassa ei ole mitään ehdotonta ja pätevää ja selkeää syytä poissulkea kirjaimellista ymmärtämista. Kohdan (Joh. 3:5) ilmaisussa "synny vedestä ja Hengestä", sana "Hengestä" on ymmärrettävä kirjaimellisesti, siis viitaten Pyhään Henkeen, ei mihinkään "tunnelmaan kokouksessa" tms. Johdonmukaisesti myös sana "vedestä" on ymmärrettävä kirjaimellisesti, jolloin se tietysti tarkoittaa kastamista.>> (http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/uskossa-mutta-ei-viela-uudestisyntynyt)- raamattutunti
JEV238 kirjoitti:
Ensimmäinen historiassa tunnettu julistaja, joka alkoi opettamaan kohtaan (Joh. 3:5) liittyen harhaoppia
"kohdassa (Joh. 3:5) sanan 'vedestä' kirjaimellinen ymmärtäminen on poissuljettava!"
oli Zwingli 1500-luvulla. Tuo Zwingli esitti monia muitakin törkeitä harhaoppeja.
Älkää hyväksykö tuotakaan kohtaan (Joh. 3:5) liittyvää Zwinglin harhaa, vaan lukekaa tästä tervettä apostolista opetusta kohdasta (Joh. 3:5):
>>Asiayhteydessä (Joh. 3:1-4:3) esiintyy sana "vesi" kahdesti. Varmaankin ymmärrät, että kohdassa (Joh. 3:23) sana "vettä" tarkoittaa konkreettista ainetta, sellaista, jota virtaa esimerkiksi Jordanin virrassa. Onkin selvää, että on ymmärrettävä kirjaimellisesti ellei ole pakottavia syitä poissulkea kirjaimellisesti ymmärtämistä. Tämä oli toinen sanan "vesi" esiintymiskohta tuossa asiayhteydessä. Toinen on (Joh. 3:5). Siinäkään kohdassa ei ole mitään ehdotonta ja pätevää ja selkeää syytä poissulkea kirjaimellista ymmärtämista. Kohdan (Joh. 3:5) ilmaisussa "synny vedestä ja Hengestä", sana "Hengestä" on ymmärrettävä kirjaimellisesti, siis viitaten Pyhään Henkeen, ei mihinkään "tunnelmaan kokouksessa" tms. Johdonmukaisesti myös sana "vedestä" on ymmärrettävä kirjaimellisesti, jolloin se tietysti tarkoittaa kastamista.>> (http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/uskossa-mutta-ei-viela-uudestisyntynyt)Taas väärin.
Jo montanolaiset ja markionilaiset tajusivat, että kastevesi e Ei POISTA SYNTEJÄ, ja he näkivät jo tuolloin, n 200-luvulla sen syvän rappiotilan, mihin
kirkkolaitos oli vajonnut, kehittäessään tuollaisia pelastusautomaatteja.
Missähän JEV:n johdonmukaisuus on, kun Jeesus vahvistaa seuraavassa
luvussa, että "vesi tarkoittaa" Jumalan sanaa:
Joh 4:14
"Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa,
vaan se vesi tulee HÄNESSÄ ( HUOM EI KASTEALTAASSA) sen veden
lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
Onkohan JEV usein juonut kastevettä?
Jes 55:10
"Niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..." raamattutunti kirjoitti:
Taas väärin.
Jo montanolaiset ja markionilaiset tajusivat, että kastevesi e Ei POISTA SYNTEJÄ, ja he näkivät jo tuolloin, n 200-luvulla sen syvän rappiotilan, mihin
"Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa,
"Niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..."Tuo "lahkoraamattutunti" väärentää kohdan (Jes. 55:10) ja lisää sinne sanan "vesi" (hepr. "majim"), jota sanaa siinä kohdassa ei edes esiinny!
Ja "lahkoraamatuntunti" näemmä on väärentänyt kohdan (Joh. 3:23) tällä tavalla (ymmärtää sen johdonmukaisesti oppinsa mukaisesti näin):
"Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon ***JUMALAN SANAA***; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä."
Sillä tuolle "lahkoraamattutunnille" Ramatussa esiintyvä sana "vesi" (kreik. "hydoor") tarkoittaa "Jumalan sanaa"!
Tuo "lahkoraamattutunti" on myös siis väärentänyt Kaanaan häistä kertovan kohdan (Joh. 2:7) näin:
"Jeesus sanoi heille: 'Täyttäkää astiat ***JUMALAN SANALLA***'. Ja he täyttivät ne reunoja myöten."
Miten nuo palvelijat täyttivät ne konkreettiset kiviset astiat Jumalan sanalla? Kyllä tuo "lahkoraamattutunnin" oppi onkin villi!
Mutta kyllä "lahkoraamattutunnille" varmaan kelpaa tämäkin kohdan (Joh. 3:23) väärennös:
"Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon ***SIEMENTÄ***; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä."
Tuohonkin tapaan tuon Zwinglin 1500-luvulla julistaman väärän käsityksen kannattajat pyrkivät väärentämään Raamattua!
"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: 'Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä.'" (Joh. 4:10)
Sekoitat pahasti luvun (Joh. 3) kohtien (Joh. 3:5) ja (Joh. 3:23) yhden sanan ilmaisun "vesi" luvun (Joh. 4) kahden sanan muodostamaan ilmaisuun "elävä vesi" (ks. (Joh. 4:10)).
www.opetuksia.netraamattutunti kirjoitti:
Taas väärin.
"Niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani...">>> raamattutunti: "Jo montanolaiset ja markionilaiset tajusivat, että kastevesi Ei POISTA SYNTEJÄ,.."
raamattutunti kirjoitti:
Taas väärin.
"Niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani...">>> raamattutunti: Onkohan JEV usein juonut kastevettä?
"Niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..."- hauska oppi
JEV238 kirjoitti:
Tuo "lahkoraamattutunti" väärentää kohdan (Jes. 55:10) ja lisää sinne sanan "vesi" (hepr. "majim"), jota sanaa siinä kohdassa ei edes esiinny!
Ja "lahkoraamatuntunti" näemmä on väärentänyt kohdan (Joh. 3:23) tällä tavalla (ymmärtää sen johdonmukaisesti oppinsa mukaisesti näin):
"Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon ***JUMALAN SANAA***; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä."
Sillä tuolle "lahkoraamattutunnille" Ramatussa esiintyvä sana "vesi" (kreik. "hydoor") tarkoittaa "Jumalan sanaa"!
Tuo "lahkoraamattutunti" on myös siis väärentänyt Kaanaan häistä kertovan kohdan (Joh. 2:7) näin:
"Jeesus sanoi heille: 'Täyttäkää astiat ***JUMALAN SANALLA***'. Ja he täyttivät ne reunoja myöten."
Miten nuo palvelijat täyttivät ne konkreettiset kiviset astiat Jumalan sanalla? Kyllä tuo "lahkoraamattutunnin" oppi onkin villi!
Mutta kyllä "lahkoraamattutunnille" varmaan kelpaa tämäkin kohdan (Joh. 3:23) väärennös:
"Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon ***SIEMENTÄ***; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä."
Tuohonkin tapaan tuon Zwinglin 1500-luvulla julistaman väärän käsityksen kannattajat pyrkivät väärentämään Raamattua!
"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: 'Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä.'" (Joh. 4:10)
Sekoitat pahasti luvun (Joh. 3) kohtien (Joh. 3:5) ja (Joh. 3:23) yhden sanan ilmaisun "vesi" luvun (Joh. 4) kahden sanan muodostamaan ilmaisuun "elävä vesi" (ks. (Joh. 4:10)).
www.opetuksia.netHah, hah, hah
Kyllä JEV osaa olla hauska.
Empä ole ennen tavannut noin typeriä väännöksiä, kuin mitä JEV tekee!
Taitaa keinot olla jo vähissä, kun noin hauskaksi heittäytyy.
Ilmankos hän on täysin pihalla raamatullisesta kasteesta. Onkohan tullut
juotua liikaa tuota kastevettä?
- weha.
Kastevedessä on Jumalan sana.
- näin on
Pakanauskonnoissakin on tuollaisia materialistisia oppeja, jossa materialle annetaan
mystisiä voimia.
Hindutkin uskovat siihen, kun sukeltavat Gangesiin!
Tosin vapaaehtoisesti eikä pakosta kuten vauvakasteessa! näin on kirjoitti:
Pakanauskonnoissakin on tuollaisia materialistisia oppeja, jossa materialle annetaan
mystisiä voimia.
Hindutkin uskovat siihen, kun sukeltavat Gangesiin!
Tosin vapaaehtoisesti eikä pakosta kuten vauvakasteessa!"näin on", etkö usko, että kristillinen kaste on muutakin kuin pelkkää vettä?
Kristillisessä kasteessa on kahdenlaiset asiat:
1) vesi eli materia
2) Isä ja Poika ja Pyhä Henki
Onko tämä mielestäsi mystiikkaa (magiaa)?weha, aivan!
Samat asiat, kuin luomistöissäkin; Vesi, Henki ja sana!
2. Kor. 5:17
"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut".
Gal. 6:15
"Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan UUSI LUOMUS".Tapio522 kirjoitti:
weha, aivan!
Samat asiat, kuin luomistöissäkin; Vesi, Henki ja sana!
2. Kor. 5:17
"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut".
Gal. 6:15
"Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan UUSI LUOMUS".Raamattu puhuu kahdenlaisista vesistä; taivaanvahvuuden ylä-, ja alapuolella olevista vesistä. [1.Ms.1:7,20] Elävää vettä ovat vain ylhäältä tulevat vedet. Vain ylhäältä tulevat opetuksen vedet tekevät sanan eläväksi:
5.Mooseksen kirja 32
2 "Sateena pisaroikoon minun opetukseni, KASTEENA VALUKOON PUHEENI, niin kuin vihma vihannalle, niin kuin sadekuuro ruohikolle."- raamattutunti
Tapio522 kirjoitti:
"näin on", etkö usko, että kristillinen kaste on muutakin kuin pelkkää vettä?
Kristillisessä kasteessa on kahdenlaiset asiat:
1) vesi eli materia
2) Isä ja Poika ja Pyhä Henki
Onko tämä mielestäsi mystiikkaa (magiaa)?Tapiolle:
Kristillisessä kasteessa Pyhä Henki on kastettavan SYDÄMESSÄ , EIKÄ VEDESSÄ.
Joh 7:38
"Joka uskoo minunn, hänen sisimmässään on, ninkuin Raamattu sanoo,
juokseva elävän veden virrat,
mutta sen Hän sanoi HENGESTÄ, joka niiden piti saaman, jotka uskovat Häneen."
Tapion opissa nuo elävän veden virrat juoksevat kastemaljassa??????
Kaadetaankohan nuo "elävän veden virrat" eli Pyhä Henki viemäriin kastetilaisuuden jälkeen?
Niin, jokainen saa vapaasti käännellä pyöritellä mieleisellään tavalla tätä kasteasiaa, mutta todellisuus on se, ettei ihmisen olemus/mieli muutu kasteen kautta eli vauvakin kehitys jää tähän tilaan;
1. Kor. 2:14
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".
Kun vauna aikuistuu, niin hänestäkin kasvaa tuo luonnollinen ihminen eli hän ei ota vastaan Jumalan aivoituksia.
Ihmisen on välttämätöntä syntyä uudesti ja vasta tämän jälkeen hän mahdollistuu kasvamaan Jumalan aivoitusten tuntemisessa,- ollessaan uudessa luomuksessa.ml213, Kun usko tulee kuulemisesta, sopii se kastettuun lapseen erinomaisesti, että usko voisi säilyä kasvaa ja tulla tunnustavaksi uskoksi. Hieman myöhemmin tällainen lapsi, tekee uskon kautta parannusta omista tekosynneistä.
- raamattutunti
Voisitko Weha vastata, montako tapaa sinulla on syntien anteeksisaamiseksi?
Eikö usko Herraan Jeesukseen olekkaan riittävä?
Ap 10:43
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, JOKA USKOO HÄNEEN, saa
synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."
Nyt Weha mitätöi aikaisemmat puheensa, kun kirjoittaa:
"Hieman myöhemmin tällainen lapsi, tekee uskon kautta parannusta omista tekosynneistä."
Tuohan on sinun aikaisemman kirjoittelu mukaan ihmistekoa!!! Etkö sitä
tajua?
Elätköhän laput silmillä sillä en minä ainakaan ole havainnut, että nuo
väkisin vauvana kastetut tekisivät parannusta!
Mutta, jos se vauva ei uudestisynny, niin taatusti se ei ota vastaan Jumalan tahdon mukaista opetusta ja sano Jumalan Poikaa Herrakseen.
Jumalatonta ihmistä on mahdoton kasvattaa ja opettaa ja kulkemaan tiellä,- joka johtaa pelastukseen.Parannus, mielenmuutos ja usko ovat kaikki yksin Pyhän Hengen tekoja.
Joh.6:63. "Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä".
Fil.2:13. "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".- onnittelen!
Kerrankin Weha puhuu asiaa!
"Parannus, mielenmuutos ja usko ovat kaikki yksin Pyhän Hengen tekoja."
Siksi tuo pakollinen vauvakaste EI VOI OLLA JUMALAN TYÖTÄ, sillä
Jumalaa kukaan ei voi määrätä!
Jumalan työ ei ole riippuvainen siitä, sattuuko kastemaljassa olemaan vettä tai
onko pappi sopinut oikean ajan vauvakasteelle!!!
"Tuuli puhaltaa missä tahtoo",, eikä papin tai kummien komennuksella!
Olisiko Jumalan työ noin huonoa, koska valta-osa vauvakastetuista viis veisaa
koko uskosta!
Tuohon:Joh.6:63. "Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä".,
voisi lisätä myös sen, että VESI EI MITÄÄN HYÖDYTÄ pakollisena seremoniana.
"
Weha alkaa oppia!!!! - raamattutunti
Miksi Weha et vastaa esittämmäni kysymykseen:
"Montako tapaa sinulla on syntien anteeksisaamiseksi?"
Eikö tämä riitäkkään:
"Ap 10:43
* "lahkoraamattutunti", ainakin nämä 4 eri tapaa syntien anteeksisaamiseksi sinulla on (ainakin liikkeessäsi on hyväksyttynä) !!! * :
1. tapa: "Julistat synnit anteeksi" jollekin kastamattomalle ei-uskovalle. Sitten sanot hänelle: "Nyt kun olet syntisi anteeksisaanut, nyt kasteelle!, nyt on lupa kastaa sinut!" Väität, että Raamattuun on kirjattuna ja luvattuna ajallemme tuollainen tapa.
2. tapa: Väität tämän sisältöisesti:
"Raamattuun on kirjattuna ja luvattuna ajallemme ... ja jos sitten rukoilet tosissasi syntejäsi anteeksi, niin siinä hetkessä saat syntisi anteeksi jo ennen mahdollista kastamistasi Jeesuksen Kristuksen nimeen ... ja sitten kun olet tuolla 'uskoontulorukouksellasi' saanut syntisi anteeksi, sen jälkeen on lupa kastaa sinut ja sinun tulee antaa kastaa itsesi!" Tämä on niin sanottu "uskoontulorukous" -tapa (toinen nimitys tälle on "pelastusrukous" -tapa)!
3. tapa: Väität tämän sisältöisesti:
"Raamattuun on kirjattuna ja luvattuna ajallemme ... ja heti siinä hetkessä kun alat pitämään totena julistukseni, siinä hetkessä saat syntisi anteeksi jo ennen mahdollista kastamistasi Jeesuksen Kristuksen nimeen".
4. tapa: Yhdistellään noita kolmea ensimmäistä tapaa.
Ehkä sinulla on vielä tämä:
5. tapa: Väität tämän sisältöisesti:
"Raamattu lupaa ... ja jos sitten annat rahaa meidän hyvään tarkoitukseemme, niin saat syntisi anteeksi."
Kyllä minä tiedän, että nämä ovat käyttössäsi olevat yleiset tavat.
Sinulla "lahkoraamattutunti" on siis ainakin nuo 4 ensimmäistä tapaa syntien anteeksisaamiseksi. Ovelasti vain peittelet niitä ja ilmoitat ne vasta siinä vaiheessa kun olet saanut ihmisen tarpeeksi hyvin lahkosi koukkuun.
* "lahkoraamattutunti" * , sinun tulisi luopua noista tavoistasi. Usko nämä molemmat! :
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." (Apt. 10:43)
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)- hauska oppi
Heh, heh
JEV:llä on sitten vilkas mielikuvitus ja erinomainen taito väärentää
toisten sanomisia. Taitaa olla huumorimiehiä.
Mihin unohtui se vesitoimitussekuntti tai olikohan se minuutti???
Niin, tai pitikö sitä totenapitää veden maaginen pelastusvoima vai oliko se
vain poikkeustapaus? Niitähän JEV:llä riittää. - raamattutunti
hauska oppi kirjoitti:
Heh, heh
JEV:llä on sitten vilkas mielikuvitus ja erinomainen taito väärentää
toisten sanomisia. Taitaa olla huumorimiehiä.
Mihin unohtui se vesitoimitussekuntti tai olikohan se minuutti???
Niin, tai pitikö sitä totenapitää veden maaginen pelastusvoima vai oliko se
vain poikkeustapaus? Niitähän JEV:llä riittää.Tapiolle.
Sinä kysyit aloituksessa:
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti". - raamattutunti
raamattutunti kirjoitti:
Tapiolle.
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".Taisi Wehakin poistua palstalta huomatessaan olleensa väärässä!!!
Miksi Weha et vastaa esittämmäni kysymykseen:
Eikö tämä riitäkkään:
"Ap 10:43
synnit anteeksi Hänen nimensä kautta." raamattutunti kirjoitti:
Tapiolle.
"Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".>>> "Jeesushan sanoo, että lapset ottavat vastaan (luonnostaan) Jumalan
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.....vieläkö jatkat kysymyksiäsi"- lisää kysymyksiä
Tapio522 kirjoitti:
>>> "Jeesushan sanoo, että lapset ottavat vastaan (luonnostaan) Jumalan
ihmisiä!!!
He ovat sovitettuja.....vieläkö jatkat kysymyksiäsi"Kysellään vaan.
Mitä sinä tarkoitat tuolla erityisellä kyvyllä, joka lapsella pitäisi olla?
Littyykö se jotenkin kummien tai vanhempien kykyyn? Vain olisko
se kyvyttömyyttä?
Mitä tarkoitat tuolla "missä mielessä"??? Kenen mielessä? Milloin?
Miten sinä ymmärrät "luonnollisesti luonnostaan" tai "luonnottomasti
luonnollisesti" tai luonnostaan luonnottomasti"merkitykset? Tai
oliko se päinvastoin? - Tapio522eikirj
lisää kysymyksiä kirjoitti:
Kysellään vaan.
Mitä sinä tarkoitat tuolla erityisellä kyvyllä, joka lapsella pitäisi olla?
Littyykö se jotenkin kummien tai vanhempien kykyyn? Vain olisko
se kyvyttömyyttä?
Mitä tarkoitat tuolla "missä mielessä"??? Kenen mielessä? Milloin?
Miten sinä ymmärrät "luonnollisesti luonnostaan" tai "luonnottomasti
luonnollisesti" tai luonnostaan luonnottomasti"merkitykset? Tai
oliko se päinvastoin?>>> lisää kysymyksiä: "Miten sinä ymmärrät "luonnollisesti luonnostaan" tai "luonnottomasti luonnollisesti" tai luonnostaan luonnottomasti"merkitykset? Tai oliko se päinvastoin?
- weha.
"Tuuli puhaltaa missä tahtoo",, eikä papin tai kummien komennuksella!
weha: Pyhä Henki tahtoo toimia sanan ja sakramenttien kautta. On siis kyse sanan ja vedem huminasta:
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan".
Raamatun lisäksi, myös perimätiedot opettaa, että kysymys Joh.3:5, on kasteesta.
Weha: " Jeesuksen Armo tarjotaan meille sanassa, eli yleisessä saarnassa, ripissä,erikoisen kongreettisesti Kasteessa ja ehtoollisessa"- raamattutunti
Sekoitat nyt käsitteitä!
Jumalan armohan tarjotaan meille monella eri tavalla, mutta se on
ERI ASIA KUIN SYNTIEN ANTEEKSISAAMINEN!!!
Eikä ollut kysymys Pyhän Hengen toiminnasta, VAAN MITEN VOI SAADA
SYNTEJÄ ANTEEKSI!!!
Sinä et näköjään pääse eroon tuosta harha-opista, että Joh 3:5 tarkoittaisi kastetta!!!
Niinhän ei ole vaan Jeesus vahvistaa seuraavassa luvussa, että tuo "vesi"
tarkoittaa Jumalan sanaa:
"Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä
janoa, vaan se vesi tulee hänessä ( ei siis kastemajassa) sen veden
lähteeksi,
joka kumpuaa iankaikkiseen elämään,"
Vai tarkoitatko todella, että pelkkä ulkoinen seremonia voisi taata syntien
anteeksisaamisen???Syömällä voisi saada synnit anteeksi????
Eli tämä ei pitäisikään paikkaansa:
Ap 10:43
Riittää, kun käy ehtoollisella tai kuuntelee saarnaa?????
Raamattu ei opeta niin!
"
- weha.
Apostoli Paavali lausuu, että ehtoollisessa tulemme osallisiksi Kristuksen ruumiista ja verestä.
1 Kor. 10:16: Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka me murramme eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
Apostoli Paavali lausuu, että se, joka kelvottomasti nauttii ehtoollisen, on syyllinen - ei leipään ja viiniin - vaan Kristuksen ruumiiseen ja vereen.
1 Kor. 11:27: Joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, on oleva syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen.
Asetussanat ovat jumalallisen asetuksen ja testamentin sanoja.
Gal. 3:15: Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
Luther: "Asia on sellainen, miksi Kristuksen suu sen esittää ja sanoo. Hän ei saata valehdella eikä pettää."Muuttuvatko leipä ja viini ehtoollisessa Kristuksen ruumiiksi ja vereksi?
Leipä ja viini eivät muutu ehtoollisessa Kristuksen ruumiiksi ja vereksi, kuten paavikirkko opettaa, vaan leipä pysyy leipänä ja viini viininä koko ajan. Mutta samalla, kun ehtoollisessa syömme siunatun leivän, saamme leivässä Kristuksen tosi ruumiin, ja kun juomme siunattua viiniä, saamme viinissä Kristuksen tosi veren.
1 Kor. 10:16: Katso edellä.
Kuinka monenlainen syöminen ja juominen tapahtuu pyhässä ehtoollisessa?
Pyhässä ehtoollisessa tapahtuu kolmenlainen syöminen ja juominen: luonnollinen, hengellinen ja sakramentillinen.
Luonnollinen syöminen ja juominen tarkoittaa tavallista syömistä. Ehtoollisessa leipä ja viini syödään luonnollisella tavalla kuten ruoka.
Kuka nauttii ehtoollisen hyödykseen?
Jokainen ehtoollisvieras tosin nauttii Kristuksen ruumiin ja veren leivässä ja viinissä, mutta hyödykseen vain se, joka uskoo nuo Kristuksen sanat ja omistaa sydämessään, mitä ne lupaavat ja lausuvat.
Hengellinen syöminen ja juominen tarkoittaa uskoa Kristukseen. Uskossa näet me nautimme Kristuksen lunastustyön hedelmää, syntien anteeksiantamusta. Lue Joh. 6:47-58. Tätä hengellistä syömistä on aina harjoitettava. Huomio: Joh. 6:47-58 ei puhu ehtoollisen nauttimisesta, vaan vain tästä hengellisestä syömisestä.
Sakramentillinen syöminen ja juominen tapahtuu ainoastaan pyhän ehtoollisen sakramentissa, sillä vain siinä saamme suullamme ottaa vastaan ja yliluonnollisella tavalla syödä ja juoda Kristuksen tosi ruumiin ja veren. Tämä tapahtuu samalla, kun syömme leivän ja juomme viinin.- raamattutunti
Weha, voisitko olla kopioimatta noita pitkiä Lutherin kirjoituksia. Tämähän
on keskustelupalsta, joten ellei sinulla ole omia mielipiteitä, niin ole vaiti. Ehtoolinenhan on Kristuksen kuoleman muisto-ateria, joten sellainen, joka ei
ole uskonut Hänen uhrikuolemaa omalle kohdalleen EI TULISI NAUTTIA LAINKAAN EHTOOLLISTA, sillä hän syö ja juo tuomioksensa!!
Et Weha pystynyt osoittamaan tuossakaan yhtään kohtaa Raamatusta, että
ehtoollista syömällä saisimme syntimme anteeksi. Sitä ei Lutherkaan pystynyt osoittamaan!
Ehtoollinenhan kuuluu vain uskoville ja 1. Kor 11:28 kehoittaa ehtoolliselle
osallistuvaa koettelemaan ja tutkimaan itseään. SIIS ENNEN EHTOOLLISPÖYTÄÄ!!!
Toisinsanoen, jos hänellä on syntiä sydämellään, hän pyytää niitä anteeksi
ENNEN ehtoollista, joten ehtoollisen nauttiminen ei poista syntejä!!!
Eli ehtoollisen nauttiminen ei poista syntejä! Lutherkin sen vahvistaa:
"Uskossa näet me nautimme Kristuksen lunastustyön hedelmää, syntien anteeksiantamusta. "
"Kuka nauttii ehtoollisen hyödykseen?
Jokainen ehtoollisvieras tosin nauttii Kristuksen ruumiin ja veren leivässä ja viinissä, mutta hyödykseen vain se, joka uskoo nuo Kristuksen sanat"
Lutherkin tajuaa, että VAIN USKOSSA eli uskomalla Jeesuksen sovintotyöhön, saamme syntimme anteeksi! Pelkkä ehtoollisen nauttiminen ei sitä tee! - Tapio522eikirj
raamattutunti kirjoitti:
Weha, voisitko olla kopioimatta noita pitkiä Lutherin kirjoituksia. Tämähän
on keskustelupalsta, joten ellei sinulla ole omia mielipiteitä, niin ole vaiti. Ehtoolinenhan on Kristuksen kuoleman muisto-ateria, joten sellainen, joka ei
ole uskonut Hänen uhrikuolemaa omalle kohdalleen EI TULISI NAUTTIA LAINKAAN EHTOOLLISTA, sillä hän syö ja juo tuomioksensa!!
Et Weha pystynyt osoittamaan tuossakaan yhtään kohtaa Raamatusta, että
ehtoollista syömällä saisimme syntimme anteeksi. Sitä ei Lutherkaan pystynyt osoittamaan!
Ehtoollinenhan kuuluu vain uskoville ja 1. Kor 11:28 kehoittaa ehtoolliselle
osallistuvaa koettelemaan ja tutkimaan itseään. SIIS ENNEN EHTOOLLISPÖYTÄÄ!!!
Toisinsanoen, jos hänellä on syntiä sydämellään, hän pyytää niitä anteeksi
ENNEN ehtoollista, joten ehtoollisen nauttiminen ei poista syntejä!!!
Eli ehtoollisen nauttiminen ei poista syntejä! Lutherkin sen vahvistaa:
"Uskossa näet me nautimme Kristuksen lunastustyön hedelmää, syntien anteeksiantamusta. "
"Kuka nauttii ehtoollisen hyödykseen?
Jokainen ehtoollisvieras tosin nauttii Kristuksen ruumiin ja veren leivässä ja viinissä, mutta hyödykseen vain se, joka uskoo nuo Kristuksen sanat"
Lutherkin tajuaa, että VAIN USKOSSA eli uskomalla Jeesuksen sovintotyöhön, saamme syntimme anteeksi! Pelkkä ehtoollisen nauttiminen ei sitä tee!>>> raamattutunti: "Weha, voisitko olla kopioimatta noita pitkiä Lutherin kirjoituksia".
- weha.
Kasteessa vesi ei ole tavallisessa käytössä, sillä siihen liittyy Jumalan sana. Luther: "Kaste onkin aivan jumal'vettä, mutta ei sen vuoksi, että kastevesi itsessään olisi jalompaa kuin muukaan vesi, vaan siksi, että siihen liittyy Jumalan sana ja käsky."
2 Moos. 20:24: Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
Luther: "Jumalan nimeen kastaminen ei näet ole kasteen saamista ihmiseltä, vaan itse Jumalalta. Vaikka siis kaste saadaankin ihmiskäden välityksellä, se on todella itse Jumalan aikaansaannos."
Keitä on kastettava?
Herramme Kristuksen käskyn mukaan on kastettava kaikkia kansoja, siis kaikkia elossa olevia ihmisiä sekä lapsia että aikuisia seuraavaa järjestystä noudattaen:
Kun on kastettava sellaisia, joita jo voidaan opettaa, on heille ensiksi opetettava kristillisen opin pääkohdat. Sen jälkeen heidät kastetaan, kun he samalla tunnustavat uskonsa Kristukseen.
Ne pienet lapset, jotka syntyvät kristillisen seurakunnan keskuudessa, on ensin kastettava ja sitten opetettava. Samoin on tehtävä niille lapsille, jotka seurakunta saa heidän huoltajansa luvalla kasvattaa kristillisessä uskossa ja opettaa.
Miten pyhä kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen?
Koska me puemme pyhässä kasteessa uskon kautta päällemme Herran Jeesuksen Kristuksen, niin hänen vanhurskautensa peittää kaikki syntimme, sekä perisynnin että tekosynnit, ja meidät pestään puhtaiksi hänen verellään.
Gal. 3:27: Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Apt. 2:38: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi.
Apt. 22:16: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Hebr. 10:22: Käykäämme esiin vakain sydämin, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä.
Mitä tällainen vedellä kastaminen merkitsee? Se merkitsee sitä, että meissä oleva vanha ihminen on kaikkine synteineen ja pahoine himoineen jokapäiväisen katumuksen ja parannuksen kautta upotettava ja kuoletettava ja että sen sijaan joka päivä on tuleva esiin ja nouseva uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä. Missä tämä on kirjoitettuna? Apostoli Paavali sanoo Roomalaiskirjeen kuudennessa luvussa: Me olemme yhdessä Kristuksen kanssa haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Mikä on vanha ihminen?
Raamattu tarkoittaa meissä olevalla vanhalla ihmisellä eli vanhalla Aadamilla koko syntiturmelustamme, jonka olemme perineet Aadamilta ja joka pysyy meissä kuolemaan asti. Jokaisella ihmisellä on vanha ihminen.
Ef. 4:22: Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten.
Luther: "Mikä on vanha ihminen? Se on sitä, mikä meissä on Aadamilta perittyä. Sitä, mikä on kiukkuista, vihamielistä, kateellista, epäsiveellistä, ahnetta, laiskaa, ylpeää, vieläpä epäuskoista, sitä, mikä on kaikkien paheiden tahraamaa ja jossa luonnostaan ei itsessään ole mitään hyvää."- weha.
Saako kasteen uusia?
Oikein toimitettua kastetta ei saa uusia, sillä se on Jumalan teko, eivätkä hänen tekonsa tarvitse uusimista eikä korjailemista. Jos joku on erehtynyt menemään uudestaan kasteelle, hän saa tunnustaa sen synniksi ja turvata ensimmäisen eli oikean kasteensa liittoon.
Ef. 4:5: Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.
Mitä tällainen vedellä kastaminen merkitsee? Se merkitsee sitä, että meissä oleva vanha ihminen on kaikkine synteineen ja pahoine himoineen jokapäiväisen katumuksen ja parannuksen kautta upotettava ja kuoletettava ja että sen sijaan joka päivä on tuleva esiin ja nouseva uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä. Missä tämä on kirjoitettuna? Apostoli Paavali sanoo Roomalaiskirjeen kuudennessa luvussa: Me olemme yhdessä Kristuksen kanssa haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. - raamattutunti
Miksi TAAS kopioit Lutherin pikiä selityksiä???
Tuo selityshän lähtee hakoteille heti kättelyssä, kun Luther kysyy:
"Keitä on kastettava?
Herramme Kristuksen käskyn mukaan on kastettava kaikkia kansoja, siis kaikkia elossa olevia ihmisiä sekä lapsia että aikuisia seuraavaa järjestystä noudattaen:"
Näin Raamattu ei opeta!
Jeesushan EI KÄSKENYT KASTAMAAN KAIKKIA KANSOJA, vaan ainoastaan
opetuslapsia, eli niitä jotka uskoivat julistetun sanan!!!
Näin apostolitkin tekivät:
He julistivat ENSIN evankeliumia ja sen jälkeen kastoivat vain ne, jotka
uskoivat:
Ap 2:41
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
Apostolit EIVÄT KASTANEET KAIKKEA KANSAA!
Joten, kun Lutherin lähtökohta on väärä niin koko tuo pitkä sepustus on vailla pohjaa!
Lähetyskäskyssähän käsketään ENSIN opettamaan ja vasta sen JÄLKEEN kastamaan.
"Lähtekäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, kastakaat heitä nimeen
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen ja opettakaat heitä..."
Eihän kirkko edes opeta vauvoja , ei ennen eikä jälkeen kasteen!!! Käske-
täänkö
Raamatussa odottamaan vuosia ennenkuin kastettavaa voi opettaa?
Joten Lutherin väite, että kasteessa saadaan synnit anteeksi kuuluu siihen
kuuluisaan "oletettujen satujen" joukkoon. - raamattutunti
weha. kirjoitti:
Saako kasteen uusia?
Oikein toimitettua kastetta ei saa uusia, sillä se on Jumalan teko, eivätkä hänen tekonsa tarvitse uusimista eikä korjailemista. Jos joku on erehtynyt menemään uudestaan kasteelle, hän saa tunnustaa sen synniksi ja turvata ensimmäisen eli oikean kasteensa liittoon.
Ef. 4:5: Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.
Mitä tällainen vedellä kastaminen merkitsee? Se merkitsee sitä, että meissä oleva vanha ihminen on kaikkine synteineen ja pahoine himoineen jokapäiväisen katumuksen ja parannuksen kautta upotettava ja kuoletettava ja että sen sijaan joka päivä on tuleva esiin ja nouseva uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä. Missä tämä on kirjoitettuna? Apostoli Paavali sanoo Roomalaiskirjeen kuudennessa luvussa: Me olemme yhdessä Kristuksen kanssa haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.Oikein toimitettua kastetta ei tarvitse uusia, mutta väärin toimitettu kaste on Raamatun mukaan uusittava:
Ap 19:2
joten, koska Raamattu ei tunne vauvakastetta, niin sitä ei voida pitää kasteena.
Se on ainoastaan siunaus, jossa käytetään apuna vettä!
Siltä puuttuvat kaikki raamatullisen kasteen elementit:
usko, vapaaehtoisuus, vanhan ihmisen hautaaminen!
Siksi uskoontullut ei uusi kastettaan, antaessaan kastaa itsensä, kuten kaikki
Raamatun uskoontulleet tekivät!
Luonnossakin vastasyntynyt pestään, samoin on Jumalan lapseksi syntyneen laita.
Pesemällähän ei ketään synnytetä! - Tapio522eikirj
raamattutunti kirjoitti:
Oikein toimitettua kastetta ei tarvitse uusia, mutta väärin toimitettu kaste on Raamatun mukaan uusittava:
Ap 19:2
joten, koska Raamattu ei tunne vauvakastetta, niin sitä ei voida pitää kasteena.
Se on ainoastaan siunaus, jossa käytetään apuna vettä!
Siltä puuttuvat kaikki raamatullisen kasteen elementit:
usko, vapaaehtoisuus, vanhan ihmisen hautaaminen!
Siksi uskoontullut ei uusi kastettaan, antaessaan kastaa itsensä, kuten kaikki
Raamatun uskoontulleet tekivät!
Luonnossakin vastasyntynyt pestään, samoin on Jumalan lapseksi syntyneen laita.
Pesemällähän ei ketään synnytetä! - lisää kysymyksiä
Tapio522eikirj kirjoitti:
Mitä sinä tarkoitat tuolla vanhempien ja kaverien painostuksella?
Kummeja vai vauvan vanhempia?
Vai kenties yleistä meilipidettä?
Puhutaanko Raamatussa kastettavan motiiveista? Missä?
Onko vauva kuullut Pyhästä Hengestä ennen kastettaan?
Puhutaanko tuossa 1. Kor 12:10
kasteesta? - Tapio522eikirj
lisää kysymyksiä kirjoitti:
Mitä sinä tarkoitat tuolla vanhempien ja kaverien painostuksella?
Kummeja vai vauvan vanhempia?
Vai kenties yleistä meilipidettä?
Puhutaanko Raamatussa kastettavan motiiveista? Missä?
Onko vauva kuullut Pyhästä Hengestä ennen kastettaan?
Puhutaanko tuossa 1. Kor 12:10
kasteesta?lisää kysymyksiä....kysymyksesi viittaavat (jos oikein ymmärrän sinua) taas siihen, ettet usko Jeesuksen sanoja (Mark.10:15), vaan asetat ehtoja ja esteitä pienen lapsen pääsemiseksi sisälle Jumalan valtakuntaan....kuten kummit, yleisen mielipiteen, kyvyn kuulla jne.
Mitä muita esteitä asetat, etkä salli LASTEN TULLA TAI TUOTAVAN Jeesuksen tykö (Mark.10:14)?
- Tapio522eikirj
Helluntailainen, JUHANA LEHMUSKOSKI, entinen luterilainen pappi, kirjassaan YKSI KASTE (RV –82) sanoo ”perisynnistä”:
”Koska pieni lapsi on täysin kehittymätön pahan tekemisessä, siinä ei myöskään ole turmelusta” (sivu 79).
”Pieni lapsi on samassa tilassa, jossa Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ennen lankeemustaan” (sivu 79).
”Pienet lapset, jotka eivät vielä pysty vihaamaan Jumalaa, ovat kokonaan vapaat perisynnistä” (sivu 81).
Uskoisin, ettei monikaan helluntailainen ajattele samoin, kuin Lehmuskoski, mitä Raamattu puhuu perisynnistä.
Vai olenko väärässä?
Ps 58:4: ”Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta”.
Room. 5:12: ” Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet”.
(Perisynnin tähden pieni lapsikin voi kuolla jo heti syntymänsä jälkeen.) - weha.
Mitä se mitä luopunut kansankirkko tekee?
Esim. Luthersäätiö oikealla asialla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi453696Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4653534Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302979Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!882095- 1501749
- 1051700
- 1221465
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541410Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401192Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61085