"Kielillä puhumisella" itsensä

ylentäminen toisten silmissä.

Alla olevaa on tekstiä eräs helluntailainen sanoo aidoksi Pyhältä Hengeltä saaduksi kielilläpuhumiseksi, jossa on sointu ja sävelkin.

"* "< Doum ihelk soim suskk septo to monnts mendae istoi suks medd monen to kols mort taip sel sko sucz lier facp innf ulep to menai gol bytg farl aim pto moo ilsk ann erz ties vvri kubr ihto skef garg omeis nopr mute sikf orei prir johir to muns avt eils me frge soliast prt mveus tuogg onems vauh sirk ,...>" ?"

Hän ei kuitenkaan halunnut sanoa että onko tuo omaa tai jonkun muun puhetta.
Hän ei myöskään osannut selittää tuota "kielillä puhumista" eikä tiennyt ketään muutakaan joka osaisi selittää, joten se on siten tuotu Raamatun vastaisesti esille.

Säveltä ja sointiahan tuossa ei ole ollenkaan ja sitä ei voi edes lausua yhteen putkeen vaan jokainen sana on sanottava erikseen (jokainen voi yrittää putkeen puhua tuota tekstiä).

Omaa tai toisen "kielillä puhumista" ei muutenkaan voisi kirjoittaa kirjaimellisesti oikein vaikka sen ensin olisi äänittänyt (netissä on paljon ääninäytteitä helluntailaisten "kielillä puhumisista").

Kyseessä on siis oikeasti tarkoitushakuisesti tehty teksti avausta varten.

18

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsi googlella mitä kieltä se on.

• eenokki24

minähän sanoin sinulle Pe-ku että lue Bibliaa 1776 niin huomaat kuinka Paavali käskee kielillä puhujaa anomaan että voisi selittää kielensä että muut rakentuisivat siitä kun puhuu salaisuuksia hengessä.
      Erillistä selittäjää ei ole vain kielillä puhuja selittää jos on lahja mutta jos ei ole puhukoon kotonaan.
      Minä kun puhuin "kielillä" (siansaksaa) niin vanhempi nainen alkoi selittämään ja "punainen varoitusvalo" eli vaikutus todisti että lahkoissa joka toinen selittelee jos puhut mohiskieltä tsyt-tsat pshii hojo-hojo.

Helluntailaiset kun eivät tunne Raamattua niin vääristävät sen tehden mielipiteistään ja "hengen vaikutuksesta" omia oppejaan ja niin on käynyt myös ko. kielilläpuhumisesta.
      Vai luuletko Pe-ku että Mohikaanin tasoiset ihmiset ovat hengelle alttiita niin että pystyvät parempaan kuin Apostolit ja Profeetat?
      Helluntailaisten henki on tosin altis mutta se on itse perkele joka heitä ravistelee tehden kummallisia tekoja joista seksuaaliset kontaktit ovat niitä toiseksi yleisempiä heidän parissaan.
      Eikö se Mohikaanikin ole tehnyt väärin naimahommissaan?

• Minä olen Raamatusta lukenut kaiken kielillä puhumisesta ja viesteissäni sen kertonut, vaan et ole viestejäni lukenut oikein.
        "Joka väärin lukee, se väärin vastaa"

Luulet kaiketi minun olevan helluntailainen, koska olen heille ystävällinen.
        Ateisti olen ja kaikille ystävällinen.

• eenokki24
        Pe.ku kirjoitti:

Minä olen Raamatusta lukenut kaiken kielillä puhumisesta ja viesteissäni sen kertonut, vaan et ole viestejäni lukenut oikein.

et ole lukenut "kaikkea" mutta kun luet Biblia 1776 niin sieltä voit järkesikin kautta saada oikean selvyyden ko. asiaan.
        ps. olen kyllä sellainen joka osaa kyllä lukea oikein.
        Ateistit ovat yleensä varsin rehellisiä sen myönnän, mutta helluntailaiset valehtelevat ja jopa tahallaankin vääristelevät Jumalan sanaa.

• eenokki24 kirjoitti:

et ole lukenut "kaikkea" mutta kun luet Biblia 1776 niin sieltä voit järkesikin kautta saada oikean selvyyden ko. asiaan.
        ps. olen kyllä sellainen joka osaa kyllä lukea oikein.
        Ateistit ovat yleensä varsin rehellisiä sen myönnän, mutta helluntailaiset valehtelevat ja jopa tahallaankin vääristelevät Jumalan sanaa.

Tuo sama asiahan on uudemmissa Raamatuissakin.

• eenokki24
        Pe.ku kirjoitti:

Tuo sama asiahan on uudemmissa Raamatuissakin.

ei se ole sama vaan uusimmissa käännöksissä on tämäkin kohta toisin käännetty ja kuinka ateisti voisikaan sitä huomata?

• taas opettamassa
        Pe.ku kirjoitti:

Minä olen Raamatusta lukenut kaiken kielillä puhumisesta ja viesteissäni sen kertonut, vaan et ole viestejäni lukenut oikein.

Kun peku olet ahkerasti lukenut Raamattua, niin olet varmaankin huomannut, että sen perusajatuksena on kaikessa se, että Jeesus tuli maan päälle, kulki täällä ihmisenä ja sai oppia sen mitä on olla ihminen. Kuitenkin Hän eli synnittömänä. Kun Hänen maallinen tehtävänsä oli loppuun suoritettu, niin Hänet ristiinnaulittiin, että Hänen sovituskuolemansa koituisi pelastukseksi kaikille niille, jotka ottavat Hänet vastaan. Siinä ei ole mitään erotusta kenenkään kohdalla. Tämä ennustushan oli annettu jo Eedenin Paratiisista karkoittamisen yhteydessä ensi kerran toistuen läpi Vanhan Testamentin ja toteutuen Uudessa Testamentissa. Ihminen itse saa päättää sen ottaako Jeesuksen vastaan Pelastajanaan vai kääntääkö tuolle tajoukselle selkänsä ja elää vieraana Herralle. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon eikä tee väkivaltaa pakottamalla ketään uskoon.

Kuten tiedämme, Jeesus ei jäänyt hautaan vaan nousi kolmantena päivänä kuolleista ja nousi taivaaseen Jumalan oikealle puolelle. Hän lähetti Pyhän Hengen maailmaan uskovilleen. Ei siis uskosta osattomille. Senkin sinä varmaan Raamattua lukeneena hyvin ymmärrät. Raamattu on myöskin selvästi sanonut,että jonakin hetkenä Jeesus saapuu noutamaan oman uskovista koostuvan seurakuntansa taivaaseen (niistä siis, jotka eivät elä synnissä. Ne joitten elämä on uskon tunnustamista, mutta silti synnissä elämistä ei ole siinä joukossa mukana, vaan heidän osansa on auttamatta jäädä tänne vihan aikaan ja se on heidän oma valintansa silloin.). Tämä ei siis ole maailman loppu, vaikka monet niin vääristellen mainitsevatkin. Tosin sitten kun seurakunta ja Pyhä Henki ovat poissa maan päältä täällä alkaa uskomattoman paha aika. Jeesus ei tahtoisi kenekään jäävän siihen aikaan! Siksi ovi on tänä päivänä kaikille avoina tulla Jeesuksen luokse ja ottaa Hänet vastaan Pelastajanaan ja Vapahtajanaan. Sinula on siis tieto. ota Jeesus vvastaan omaan elämääsi. Se on todella kannattava ratkaisu!

• taas opettamassa kirjoitti:

Kun peku olet ahkerasti lukenut Raamattua, niin olet varmaankin huomannut, että sen perusajatuksena on kaikessa se, että Jeesus tuli maan päälle, kulki täällä ihmisenä ja sai oppia sen mitä on olla ihminen. Kuitenkin Hän eli synnittömänä. Kun Hänen maallinen tehtävänsä oli loppuun suoritettu, niin Hänet ristiinnaulittiin, että Hänen sovituskuolemansa koituisi pelastukseksi kaikille niille, jotka ottavat Hänet vastaan. Siinä ei ole mitään erotusta kenenkään kohdalla. Tämä ennustushan oli annettu jo Eedenin Paratiisista karkoittamisen yhteydessä ensi kerran toistuen läpi Vanhan Testamentin ja toteutuen Uudessa Testamentissa. Ihminen itse saa päättää sen ottaako Jeesuksen vastaan Pelastajanaan vai kääntääkö tuolle tajoukselle selkänsä ja elää vieraana Herralle. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon eikä tee väkivaltaa pakottamalla ketään uskoon.

Kuten tiedämme, Jeesus ei jäänyt hautaan vaan nousi kolmantena päivänä kuolleista ja nousi taivaaseen Jumalan oikealle puolelle. Hän lähetti Pyhän Hengen maailmaan uskovilleen. Ei siis uskosta osattomille. Senkin sinä varmaan Raamattua lukeneena hyvin ymmärrät. Raamattu on myöskin selvästi sanonut,että jonakin hetkenä Jeesus saapuu noutamaan oman uskovista koostuvan seurakuntansa taivaaseen (niistä siis, jotka eivät elä synnissä. Ne joitten elämä on uskon tunnustamista, mutta silti synnissä elämistä ei ole siinä joukossa mukana, vaan heidän osansa on auttamatta jäädä tänne vihan aikaan ja se on heidän oma valintansa silloin.). Tämä ei siis ole maailman loppu, vaikka monet niin vääristellen mainitsevatkin. Tosin sitten kun seurakunta ja Pyhä Henki ovat poissa maan päältä täällä alkaa uskomattoman paha aika. Jeesus ei tahtoisi kenekään jäävän siihen aikaan! Siksi ovi on tänä päivänä kaikille avoina tulla Jeesuksen luokse ja ottaa Hänet vastaan Pelastajanaan ja Vapahtajanaan. Sinula on siis tieto. ota Jeesus vvastaan omaan elämääsi. Se on todella kannattava ratkaisu!

Jeesus oli ihmiselonsa päivinä syntinen (perisynti).

Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
        3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
        Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.

Jeesus oli "peri"-syntinen mutta ei langennut tekemään syntisiä tekoja.

Heb. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.

• eenokki24 kirjoitti:

ei se ole sama vaan uusimmissa käännöksissä on tämäkin kohta toisin käännetty ja kuinka ateisti voisikaan sitä huomata?

Mihin perustat väitteesi että ateistit on sokeita ja uudemmat Raamatut on väärennöksiä.

• eenokki24
        Pe.ku kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi että ateistit on sokeita ja uudemmat Raamatut on väärennöksiä.

perustan sen ateististen, jumalattomien uskosta ja uudestisyntymisestä vailla olevien kirkollisten idioottien mahdottomuuten, kääntää Raamattua.
        Heiltä puuttuu Henki ja uskoa ei heillä koskaan ole ollutkaan vain itse perkele heidän vasemmalla ja oikealla puolellaan ja joskun hartioilla istuen ohjasi näitä...idiootteja kun nämä perkeleen työmiehet väärensivät Jumalan sanaa..
        Väitellä nyt ateistienkin kanssa mutta olet kyllä rehellinen ateisti joka muuttaa suhtautumistapaani.
        Minun Raamatunkäännökseni matkasi ajassa taaksepäin aikoineen.
        Se on tuo Biblia 1776.
        Muut eivät kelpaa minulle muuten kuin joskun voin vertailla eri käännäksiä.
        Russelin raamattu ei kelpaa edes perspaperiksi mutta kahvipannun aluseksi kyllä samaten kuin koraani.

• eenokki24
        taas opettamassa kirjoitti:

pekukin haluaa olla Raamatun ja Jeesuksen yläpuolella järkineen ja viisauksineen.

• Oltko aivan tyhmä?
        eenokki24 kirjoitti:

perustan sen ateististen, jumalattomien uskosta ja uudestisyntymisestä vailla olevien kirkollisten idioottien mahdottomuuten, kääntää Raamattua.
        Heiltä puuttuu Henki ja uskoa ei heillä koskaan ole ollutkaan vain itse perkele heidän vasemmalla ja oikealla puolellaan ja joskun hartioilla istuen ohjasi näitä...idiootteja kun nämä perkeleen työmiehet väärensivät Jumalan sanaa..
        Väitellä nyt ateistienkin kanssa mutta olet kyllä rehellinen ateisti joka muuttaa suhtautumistapaani.
        Minun Raamatunkäännökseni matkasi ajassa taaksepäin aikoineen.
        Se on tuo Biblia 1776.
        Muut eivät kelpaa minulle muuten kuin joskun voin vertailla eri käännäksiä.
        Russelin raamattu ei kelpaa edes perspaperiksi mutta kahvipannun aluseksi kyllä samaten kuin koraani.

Mikä mielenvikainen tämä ihmisriepu on? Minulla on tuokin Biblia ja se on sanomaltaan aivan samanlainen kuin nykyisin käytetty kirkkoraamattukin.
        Kirjoitustyyli on joissain kohti, sanoisinko runollisempaan muotoon käännetty, ei muuta. Minulla on myös paljon vanhempiakin Raamattuja, eikä niidenkään sanoma muutu miksikään. Ota asioista selvää äläkä meuhkaa, tietämätön.

• eenokki24
        Oltko aivan tyhmä? kirjoitti:

Mikä mielenvikainen tämä ihmisriepu on? Minulla on tuokin Biblia ja se on sanomaltaan aivan samanlainen kuin nykyisin käytetty kirkkoraamattukin.
        Kirjoitustyyli on joissain kohti, sanoisinko runollisempaan muotoon käännetty, ei muuta. Minulla on myös paljon vanhempiakin Raamattuja, eikä niidenkään sanoma muutu miksikään. Ota asioista selvää äläkä meuhkaa, tietämätön.

vastaan tyhmällä idiootille hänet idioottimaisen tyhmyytensä mukaan
        Käännökset muuttavan Raamattua...

• Tänään löysin youtubesta yhden hyvän todistuksen josa henkilö kertoo henkikasteestaan, kielilläpuhumisen lahjasta ja sen selittämisestä. Erittäin mielenkiintoinen todistus. Kannattaa kuunnella (englanninkielinen).

Täällä:
      http://www.youtube.com/watch?v=MjpKiFK_Q3w&feature=related

• benedi

Minä puhun mm.venäjää...mutta ei Jumala kehoita minua puhumaan venäjää, suomalaisten uskovien kuullen, heille minä puhun suomea!

Venäläisille venäjää,....sitä on kielilläpuhuminen...mitenkäs apostolit olisivat voineet viedä evankeliumia pakanoille, jos
      nämä eivät ymmärtäneet apostolien puhetta?

Uskoon ei voi tulla jos on kuuro ja sokea ja mykkä, ulkopuolisen henkilön kautta

• tode*

Paavali oli kielitaitoinen, hallitsi mm. kreikan kielen, jolla pärjäsi tuohon aikaan pitkälle, ja tulkkeja käytetttiin ihan varmasti myös.
        Ei siis pidä ottaa RV:ssa eilen ollutta juttua ihan kirjaimellisesti. Ei sen pointti ollut siinä, että lähetystyö hoidettaisiin kielillä puhuen.

Mitä ihmettä tarkoitat tuolla viittauksella "kuuroihin, sokeisiin ja mykkiin"?

• benedi
        tode* kirjoitti:

Paavali oli kielitaitoinen, hallitsi mm. kreikan kielen, jolla pärjäsi tuohon aikaan pitkälle, ja tulkkeja käytetttiin ihan varmasti myös.
        Ei siis pidä ottaa RV:ssa eilen ollutta juttua ihan kirjaimellisesti. Ei sen pointti ollut siinä, että lähetystyö hoidettaisiin kielillä puhuen.

Mitä ihmettä tarkoitat tuolla viittauksella "kuuroihin, sokeisiin ja mykkiin"?

Mitä on sokeus?
        " Sillä minä en tahdo, veljet- ettette olisi oman viisautenne varassa...
        Tarkoitan niitä, jotka ovat pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneet Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden"

Esimerkkejä on paljon Raamatussa.
        Uskovatkin saattavat langeta abortin tekoon.
        " Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra
        tahi minäkö, joka saatan synnyttämään sulkisin kohdun"?
        Jes 66: 9
        Huomaa! Jumala tahtoo että lapsi syntyy,...sokea on ns. uskova äiti
        tai " he syövät sianlihaa,
        ja saastaiset liemet ovat heillä astioissansa" Jes 65: 4

Nämä uskovat, jotka syövät sianlihaa, hiiriä ja muuta inhottavaa Jes 66: 17..ovat umpisokeita.
        Profetta Jesaja puolestaan on hyvinkin näkevä!
        Jeesus antoi monille sokeille näön, ja voi sen tehdä tänäänkin.

Uskovat rakastavat Jeesusta, jotka eivät kuitenkaan häntä näe.
        Uskovat häneen vaikka eivät nyt häntä näe, ja ylistävät näkymätöntä Jumalaa, kirkastuneella ilolla.

Näkymätön Jeesus on heidän armonantajansa, ja silti tämä sokea kansa, tekee epäjumalia, kuvia jeesuksesta kunnioitustarkoituksessa huoneeseen asumaan.

" Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät Armonantajansa " Joona 2: 9

Tässä esimerkkejä sokeudesta, kuuroudesta ja mykeistä.

Epäjumalathan ovat mykkiä jumalia, ja sellaisia ovat Raamatun mukaan, niiden palvelijatkin!

• Inhottava realisti

"Kielillä puhuminen" on osoitus joukkohysteriasta ja eräänlaisesta psykoosista.

Jos joku todella alkaisi TODISTETUISSA OLOISSA puhua kieltä, jota ei kaiken järjen mukaan mitenkään voi osata, kysymyksessä olisi ihme.

Helluntailaisten hupatuksista on ihme kaukana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe