Uusio perhe ja lasten komentaminen

Jarmo p

Korjatkaa jos olette eri mieltä.Olemme uusio perhe ja meillä molemmilla on lapsi edellisestä suhteesta.Meillä yksi iso ristiriita joka koskee lapsen komentamista.Minun mielestä (olen mies) uusioperheessä me voimme molemmat komentaa myös toisen lasta.Ei tietenkään väkivaltaisesti.Mutta toinen osapuoli sanoo että ei saak omentaa kuin omaa lasta.Ja kaiken lisäksi hän ei komenna omaa lastaan koskaan muiden nähden,vaan antaa periksi aina jos tekee jotain.Kuulemma vain hänen lapsen isä saa komentaa miehenä hänen lastaan.No me asumme oulussa jal apsen isä asuu helsingissä.Soittaa kaksi kertaa vuodessa ja kerran käy katsoon.Nyt esim. viime viikonloppuna hänen lapsi löi toista lasta kepillä päähän ja tuli verta.En saanut komentaa koska oli kuulemma kiusausta.Ja sanoi että kyllä sen isä sitten komentaa kun tulee elokuussa katsoon poikaansa.Että muut ei saa puuttua.Mutta onko muita samaa mieltä olevia?Että uusioperheessä on oltava samat säännöt ja molemilla oikeus kieltää tai komenta sekä ohjatra toisen lasta?Ja kun asumme vielä saman katon alla.

63

2474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

En ole ollenkaan samaa mieltä vaimosi kanssa. Minusta jokaisen aikuisen velvollisuus on komentaa lasta ja puuttua lapsen tekemisiin jos lapsi on vaaraksi itselleen tai muille. Minä olen sanonut uudelle ihmiselleni että hänellä on täysi oikeus ja jopa velvollisuus komentaa lapsia ja kasvattaa heitä minun kanssani. Sama velvollisuus on myös ex:n uudella puolisolla. Kyllä minä komennan jopa naapurin lapsia kun he meillä ovat. Talon säännöillä mennään ja säännöt on aina samat kaikille. Ja kaikki aikuiset ovat velvollisia pitämään säännöistä kiinni ja komentamaan.

• käytettävä järkeä

Ahaa.. (olen nainen) ja sitä mieltä että asioista sovitaan kummankin lapsen kummankin vanhemman kanssa yhdessä. Ei omin pin aleta laittamaan toisten lapsia ruotuun ja sotilaalliseen kuriin. Jos lapsi on niin pieni että ei ymmärrä ja vaarantaa itseään ja toista, asia on eri, mutta sitä ohjataan ei kuriteta ja haukuta.

• maalaisjärkeä peliin

Uusperheen kummatkin aikuiset osapuolet tottakai ojentavat lasta jos on tarpeen. Lapsi tarvitsee rajoja ja rakkautta. Aikuisten tehtävä on opettaa lapselle moraali, etiikka ja rajat ja uusperheen yhdessä sopimat säännöt ja miten muita uusperheen jäseniä otetaan huomioon, kukaan ei osaa niitä jo valmiiksi syntyessään.

Jos et saa ojentaa omassa kodissasi, ulkoista itsesi vastuusta ja muuta omillesi, voithan aina vain deittailla naista jos edelleen siltä tuntuu...

• Oma tupa oma lupa

Sinä olet oikeassa ja vaimosi täysin väärillä jäljillä. Perheen aikuiset päättävät saannöt sekä ohjeet, joita perheessä noudatetaan, kuuluipa perheeseen sitten kenen lapsia tahansa. Normaali kuri ja ojennus pitää lapsilla olla.
      Meillä kumpikin meistä aikuisista komentaa, ohjaa, neuvoo, opastaa, auttaa ja on lapsen elämässä täpöllä mukana, juuri niinkuin aikuisten pitääkin.
      Kodissa mennään kodin säännöillä ja meillä ne säännöt pysyy samoina olipa sitten omat, naapurin tai lasten kaveri lapset kyseessä.
      Sellainen aikuinen joka ei ole lapsen elämässä mukana, ei voi sanoa kuinka missäkin eletää ja ollaan.

• dfkhjlö

haloo.. olisiko kiva kun ovesta astuu sisään ihminen, tuntematon ja alkaa latelemaan sääntöjään ym. Ei kuullosta järkevältä,, ja sitten suhde katkeaa ja taas kohta kotiin astelee uusi komentaja. Huhuh. Minusta jokainen kasvattakoon lapsensa itse , älkööt siihen toiset puuttuko. Kannustaa ja kehua saa toki,, muttei moittia eikä huutaa..

• uusiot meille ei tul

Minusta uusia suhteita ei pidä koskaan esitellä lapsille. Meillä on ollut tämä käytäntö aina. Mies ei ole tunut naisiaan koskaanmeille, eikä lapset ole koskaan heitä siis saaneet tavata.
        Siksi meillä onkin asiat kunnossa, kun ei ole kukaan tullut meille meitä haukkumaan.
        Meidän elämään ei kuulu ex miehen naiset. Emme tarvi heitä mihinkään.

Turhaan olisvat sotkeneet lisää meidän elämää, riittää että veivät isän pois perheestä, ja esti isää näkemästä meitä. Se riitti. Meille ei ole asiaa.

• tosiaan puutun

Heippa,jos lapsi huitoo toista lasta kepillä päähän,niin että verta tulee,niin voin satavarmasti sanoa että puutun asiaan,jos lapsen äiti on vaan sitä mieltä että isä sitten sanoo parin kuukauden päästä jotain...
        Jotain rajaa,jos lapsi satuttaa toista niin siihen puututaan,jos oma vanhempi ei saa mitään aikaiseksi,on jonkun muun velvollisuus tehdä jotain asialle,vähän maalaisjärkeä.

• kuria kuria vaan!

Ilman muuta komennat kakaroita, varsinkin jos ei oo omia. Ei ole oikein et vieraat kakarat mellastaa ja hajoittaa koko talon, kun omat ei sitä tee.
      Kyllä toisten lapset pitää laittaa komennukseen kun heidän omat vanhemmat ei sitä osaa.

• Taas!

Aloittaja on jälleen sama ihminen, joka useimmat ketjut täällä aloittaa. Tällä kertaa hän vain esiintyy miehenä. Ja sen lisäksi hän vastailee itsellensä, naisena. Hänen tekstinsä erottaa kyllä asioiden ilmaisun, kirjoitustyylin ja kirjoitusvirheiden perusteella.

Ja puhun nyt "en koskaan laskenut mieheni naikkosia lasten ja minun elämään" - henkilöstä, ja kaikki palstaa aktiivisesti lukevat tietävät kyllä kenestä puhun. Tällä henkilöllä on pahasti jotain hampaankolossa uusperheitä ja uusia puolisoita vastaan.

• Jarmo p

En ole aiemmin kirjoittanut tälle palstalle.Ja sen verran että se mitä ajan takaa on kun minun poikani tekee jotakin väärää sitä saa ja pitää komentaa.Ja ohjata oikeaan.Tämän olen myös sanonut naisystävälleni, että uusioperheessä saa kieltää molempien lapsia, jos ne tekee jotain väärää.Mutta naisystäväni mielestä ei saa,ja meillä siinä ristiriita.Ilmeisesti tämä TAAS! nimimerkki on sitä mieltä että jos lapsi tekee huhtikuussa jotain,lyö toista tai varastaa kaupasta.Niin ei saa kieltää?Vaan pitää odottaa kiun isä tulee elokuussa ja sanoo ettei niin saa tehdä.Aika vaikea kun lapsi 7v että odottais puoli vuotta kun ei äitikään puutu asiaan.Meinaatko TAAS! että lapsi muistaa ja tekee vaikka mitä siihen asti kun oikea isä käy sen pari tuntia minkä käy vuosittain katsomassa lastaan?Mun mielestä vaan uusioperheessä kuullu olla sellainen että molemmat osapuolet saa puuttua ja ohjata molempia lapsia.Se on tasa-arvoa.

• kuri ajallaan
        Jarmo p kirjoitti:

En ole aiemmin kirjoittanut tälle palstalle.Ja sen verran että se mitä ajan takaa on kun minun poikani tekee jotakin väärää sitä saa ja pitää komentaa.Ja ohjata oikeaan.Tämän olen myös sanonut naisystävälleni, että uusioperheessä saa kieltää molempien lapsia, jos ne tekee jotain väärää.Mutta naisystäväni mielestä ei saa,ja meillä siinä ristiriita.Ilmeisesti tämä TAAS! nimimerkki on sitä mieltä että jos lapsi tekee huhtikuussa jotain,lyö toista tai varastaa kaupasta.Niin ei saa kieltää?Vaan pitää odottaa kiun isä tulee elokuussa ja sanoo ettei niin saa tehdä.Aika vaikea kun lapsi 7v että odottais puoli vuotta kun ei äitikään puutu asiaan.Meinaatko TAAS! että lapsi muistaa ja tekee vaikka mitä siihen asti kun oikea isä käy sen pari tuntia minkä käy vuosittain katsomassa lastaan?Mun mielestä vaan uusioperheessä kuullu olla sellainen että molemmat osapuolet saa puuttua ja ohjata molempia lapsia.Se on tasa-arvoa.

"TAAS! nimimerkki on sitä mieltä että jos lapsi tekee huhtikuussa jotain,lyö toista tai varastaa kaupasta.Niin ei saa kieltää?Vaan pitää odottaa kiun isä tulee elokuussa ja sanoo ettei niin saa tehdä.Aika vaikea kun lapsi 7v että odottais puoli vuotta kun ei äitikään puutu asiaan."

Aika pottumoiseen asemaan se vaimosi laittaa lapsen bio-isänkin jos ja kun harvoin lasta tavatessaan lyödään heti lista käteen kaikista niistä kurinpitoa vaativista asioista joita on edellisen tapaamisen jälkeen sattunut,
        että kurinpito toimet heti tapaamisen alkuun ja isä lapsi kiva sitten siihen päälle jos lasta enää kiinnostaa.

Lapsi on kuin pieni koiranpentu, jos tekee jotakin väärin on moitteet annettava heti eikä jonkin ajan päästä. Silloin lapsi tajuaa mistä syystä moitteet tuli, eikä turhaan katkeroidu.

• Äkänen ämmä naapuri

Olen sitä mieltä, että jokaisessa perheessä sovitaan nämä asiat jo siinä vaiheessa, kun aiotaan lapsia hankkia tai niitä on tulossa tai jo olemassa kenellä tahansa ja kenen tahansa lapsia. Myöskin jokaisen aikuisen velvollisuus on puuttua epäsosiaaliseen käyttäytymiseen.

Yleisen yhteiskuntakelpoisuuden aikaan saamiseksi se on välttämätöntä. En voi ymmärtää, että lapset saa tehdä mitä tahansa ja missä tahansa.

Jos itse huomaan tapahtuvan asioita, jotka eivät täytä yhteiskuntakelpoisuutta, komennan lasta, vaikka minä en edes tuntisi lasta, jonka käytös tai tavat ovat huonoja.

• molemmilla oikeus

Kumpikin saa ja pitää komentaa.Eihän siitä mitään tule,jos lapsi huitoo toista lasta kepillä ja siitä asiasta komennetaan muutaman kuukauden päästä isän toimesta.
      Meillä ainakin molemmilla aikuisilla on oikeus komentaa kaikkia lapsia ja lapsenlapsia myös täällä taloudessa,kun ovat vierailemassa.Aina ei aikuisen silmä huomaa kaikkia "oman "lapsenlapsen edesottamuksia ja sen aikuisen velvollisuus on komentaa ja ohjata,joka huomaa tilanteet.

• ei saa ikinä

Molemmilla oikeus jos lapset ovat yhteiset. Mutta jos toinen on täysin vieras, niin ei sitten. Ei kukaan mene kenenkään kotiin kurmottamaan toisten lapsia.

En minäkään ole koskaan mennyt naapuriin ojentamaan toisten lapsia.

Se on säälittävää, että puututaan toisten lasten asioihin.

• wilma60

Ei kukaan menekään naapuriin lapsia komentamaan. Mutta kun kaksi aikuista ihmistä asuu samassa talossa ja koti on heidän yhteinen niin siinä saa kyllä komentaa omia, lainattuja ja jopa naapurin lapsia. En minä mene koskaan naapuriin naapurin lapsia komentamaan ja neuvomaan mutta kun nämä lapset ovat minun kodissani niin komennan kyllä. Ja jos tuolla kylillä näen lasten tekevän jotain typerää, esim. särkevän pulloja kadulle niin menen kyllä asiasta huomauttamaan ja kiellän moisen touhun. Siitäkin huoliamtta että en edes lapsia tunne.

• vain omat vanhemmat
        wilma60 kirjoitti:

Ei kukaan menekään naapuriin lapsia komentamaan. Mutta kun kaksi aikuista ihmistä asuu samassa talossa ja koti on heidän yhteinen niin siinä saa kyllä komentaa omia, lainattuja ja jopa naapurin lapsia. En minä mene koskaan naapuriin naapurin lapsia komentamaan ja neuvomaan mutta kun nämä lapset ovat minun kodissani niin komennan kyllä. Ja jos tuolla kylillä näen lasten tekevän jotain typerää, esim. särkevän pulloja kadulle niin menen kyllä asiasta huomauttamaan ja kiellän moisen touhun. Siitäkin huoliamtta että en edes lapsia tunne.

Niinpä, ei kuuluu edes kenenkään vieraan samassa talossakaan komentaa tai kiusata toisen lapsia. Se kuuluu VAIN vanhemmille, ei vieraille ihmisille.

• wilma60
        vain omat vanhemmat kirjoitti:

Niinpä, ei kuuluu edes kenenkään vieraan samassa talossakaan komentaa tai kiusata toisen lapsia. Se kuuluu VAIN vanhemmille, ei vieraille ihmisille.

Kukaan ei ole vieras omassa kodissaan. Sinä päivänä kun minun uusi rakkaani muuttaa meille pysyvästi asumaan niin tämä on hänen kotinsa ja hän on täysivaltainen aikuinen tässä talossa. Hänellä on velvollisuus kasvattaa ja komentaa lapsia siinä kuin minullakin. Sama velvollisuus hänellä on nytkin vaikka ihan saman katon alla emme virallisesti asukaan.

Minulle on vierasta tämä ettei kukaan vieras saa lasta komentaa. Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen velvollisuus on kasvattaa lapsia. Toki en minäkään mene naapuriin sääntöjä sanomaan mutta sillä naapurin lapsella on täysin samat säännöt meillä ollessaan kuin minun omilla lapsilla on. Kotonaan hän saa tehdä mitä haluaa mutta meillä minä tai rakkaani sanomme mitä saa tehdä ja mitä ei. Minusta kasvattaminen ja komentaminen ei ole kiusaamista vaan siinähän sitä lasta opetetaan "ihmismäisille" tavoille. Samalla tavalla koulussa opettajat kasvattavat ja komentavat lapsia. Koulussa onkin nykyään suuria ongelmia tottelemattomuuden suhteen ja liekö niin että lapset on opetettu siihen että vain oma vanhempi voi komentaa. Ja minusta se on todella väärin.

• naapurista päivää

... että lapsen komentaminen ja kiusaaminen kuuluu vain omalle vanhemmalle? Lopeta tuo lapsesi kiusaaminen ja heti.

• kuka noin toimii

Jos asuisit uuden miehen kanssa,niin väitätkö todella että sanot miehellesi että äläpäs komenna lastani,isänsä sitten joskus kommentoi jotain kun sattuu näkemään lasta ja sinun tapauksessasi siis ei koskaan.

• Minä en ainkaan
        kuka noin toimii kirjoitti:

Jos asuisit uuden miehen kanssa,niin väitätkö todella että sanot miehellesi että äläpäs komenna lastani,isänsä sitten joskus kommentoi jotain kun sattuu näkemään lasta ja sinun tapauksessasi siis ei koskaan.

Toisten lasten elämä ei kuulu uusioille. Heillä on niin hilliton halu haukkua miehen lapset, että ihmettelen millanen isä ottaa naisen, joka hillittömästi haukkuu hänen lapsiaan.

• hyvä tavaton

On sulla hömelö nainen jolla ei ole oikein tolkkua kasvatusasioissa. Olettehan uusperhe saman katon alla niin tottahemmetissä sinä komennat kaikkia lapsianne perheenpään oikeudella tasaveroisesti. Naisesi älytön periaate ei toimi kummenkaan lasten parhaaksi. Kohta teillä on ongelmatapaus ja siitä voidaan sitten syyttää vain uusperheen sekavaa kasvatusperiaatetta.

• vain omat

Ei kuulu haukkua.

• Minnimanna

Onko äidiltä kysytty lupaa? Ehdottomasti pitää kysyä, saako hänen lapsilleen huutaa kurkku suorana. Uskon että ei saa, luulisi isänkin pitävän lsten puolia.
        Kenenkään ulkopuolisen ihmisen ei pidä puuttua toisten ihmisten lasten elämään, siitä ei synny kun onglemia, joita ei ennen ole ollut.
        Sen näkee nyt mielentervysjonoissa, johin monet lapset nyt jonottaa, kun joutuvat perheissä silmätikuiksi.
        Onneksi omat on säästyneet moiseltä pyöritykseltä, kun isä ei lapsiaan enää halunnut nähdä.

• --------------
        Minnimanna kirjoitti:

Onko äidiltä kysytty lupaa? Ehdottomasti pitää kysyä, saako hänen lapsilleen huutaa kurkku suorana. Uskon että ei saa, luulisi isänkin pitävän lsten puolia.
        Kenenkään ulkopuolisen ihmisen ei pidä puuttua toisten ihmisten lasten elämään, siitä ei synny kun onglemia, joita ei ennen ole ollut.
        Sen näkee nyt mielentervysjonoissa, johin monet lapset nyt jonottaa, kun joutuvat perheissä silmätikuiksi.
        Onneksi omat on säästyneet moiseltä pyöritykseltä, kun isä ei lapsiaan enää halunnut nähdä.

Lissu heräsi.

• reviiri
        Minnimanna kirjoitti:

sun lapsillasi ei ole sitte mitään asiaa meille, jos kerran ei saa mitään sanoa, pysykööt sitte kotonaan tai menköön isälleen.

• 2 omaa ja 2 miehen

Luulen että kirjoittaja tarkoittaa normaaliin elämään kuuluvaa ojentamista/ ohjaamista. Ei huutamista. Äidille lapsi on kaikki kaikessa ja äiti varmasti ajattelee että hänen oma lapsensa on kokenut trauman siinä vaiheessa kun hän erosi lapsen isästä." Liiallinen " suojeleminen on kuitenkin karhun palvelus. Lapsi ei opi kunnioittamaan sinua kun oppii että voi kävellä sinun yli kaikessa, koska kyllä äiti antaa periksi.
      Tottakai lapsi osoittaa mielipahaa siitä että häntä komennetaan, mutta ei lapsi siihen haljoa. Äiti tuntuu hajoavan. Ongelman ydin on varmaan siinä että lapsen äiti kokee syyllisyyttä ja pahaa oloa että hänen lapsensa on kokenut eron ja HÄNTÄ sattuu enemmän se että hänen lasta ojennetaan. Vaimosi täytyisi selvittää omat tunteensa ja luottaa sinuun, luottaa siihen että et satuta lasta. Teidän pitäisi varmaan puhua keskenään ja laittaa paperille teidän perheen säännöt. Niin meillä on tehty.

• Lissu on dille

Niinhän aloittaja tarkoittikin, mutta tämä Lissu-ääliö kääntää kaiken nurinpäin.
        Jokainen muu ymmärsi mitä aloituksella takoitetaan, mutta ikävä kyllä lissu on NIIN tyhmä ettei ymmärrä.

• lissu ry
        Lissu on dille kirjoitti:

Niinhän aloittaja tarkoittikin, mutta tämä Lissu-ääliö kääntää kaiken nurinpäin.
        Jokainen muu ymmärsi mitä aloituksella takoitetaan, mutta ikävä kyllä lissu on NIIN tyhmä ettei ymmärrä.

Toisinpäin. Kyllä lissu ymmärtää. Kukaan vaan ei uskalla olla hänen kanssaan samaa mieltä koska siitä lissutellaan. Miksei kukaan uskalla olla omaa mieltä??

Ei tarvi olla samaa mieltä.

Jokasella on oma käsitys. Lissun tekstit on muuten luetuimpia ja enemmän puhettta ja vastauksia saava käsite. Lissu on paras.

Lissun tekstit puhuttaa.

Jos joku ei halua miehen naikkosia elämään, niin ei haluu. Ei siitä pidä tuomita hulluksi. Sanokaas miksi pitäisi huolia naikkoset lasten ja omaan elämään?

• hahahahaaaaaaaa
        lissu ry kirjoitti:

Toisinpäin. Kyllä lissu ymmärtää. Kukaan vaan ei uskalla olla hänen kanssaan samaa mieltä koska siitä lissutellaan. Miksei kukaan uskalla olla omaa mieltä??

Jokasella on oma käsitys. Lissun tekstit on muuten luetuimpia ja enemmän puhettta ja vastauksia saava käsite. Lissu on paras.

Lissun tekstit puhuttaa.

Jos joku ei halua miehen naikkosia elämään, niin ei haluu. Ei siitä pidä tuomita hulluksi. Sanokaas miksi pitäisi huolia naikkoset lasten ja omaan elämään?

Lissu puolustaa kantaansa itse, ei kukaan ole lissun kanssa samaa mieltä, koska lissun mielipeet on niin syvältä....

• wilma60
        lissu ry kirjoitti:

Lissun tekstit puhuttaa.

Näistä asioista on turha jankuttaa mutta aikani kuluksi kirjoitan. Jotenkin tuntuu että tällä palstalla sellainen ns. maalaisjärki on unohdettu ihan kokonaan. Jokainen puolustaa omaa kantaansa ja vain se oma tapa toimia on oikea. Jostain kumman syystä tänne kirjoittaa myös ne jotka eivät hyväksy uusperhettä ollenkaan. Mitä ihmettä sellaiset kirjoitukset täällä tekevät? Tämähän on tarkoitettu paikaksi jossa ihmiset voivat jakaa kokemuksiaan ja kenties auttaa jotakuta joka nyt kipuilee sen ongelman kanssa jonka kimpussa itse on ollut aikaisemmin. Mutta sellaista apua täältä ei todellakaan saa. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä. Minä ymmärsin alkuperäisen viestin niin että siinä kysytään voiko todella samassa kodissa asuva toinen aikuinen komentaa lasta. Komentaa, neuvoa mutta ei huutaa. En ymmärrä mistä ihmiset sen huutamisen vetivät esiin. Ehkä minä olen tyhmä ja typerä kun komennan ihan vieraita ja tuntemattomia lapsia. Jopa tänään puutuin uimarannalla parin pojan käytökseen.

Kun ero tulee niin siinä mies ja nainen eroaa toisistaan mutta lapsilla on edelleen molemmat vanhemmat. Vaikka isä nyt "naikkosen" kanssa asuu ja elää niin hän on lasten isä edelleen., ihan yhtä rakas isä kuin ennenkin. Eihän se isä miksikään muuksi muutu vaikka ero tuleekin. Eihän äitikään muutu vaikka eron jälkeen uuden ihmisen löytääkin. Mutta näistä ihmisistä huolimatta vanhemmuus säilyy vanhemmilla. En minäkään ole ex:n uutta puolisoa elämääni tarvinnut mutta lasten elämässä hän on mukana. Toki tuntuu pahalta nämä kirjoitukset joissa ex:ää ja "entisiä" lapsia moititaan mutta sekin on vain kestettävä. Kaikilla ei ole suurta sydäntä vaikka miehen ottaessaan tietävät että mukana tulee lapsia. Se on varmaan rakastumisen ensi huumassa todella vaikea muistaa ja sitten kun arki astuu esiin niin sitten ei olekaan enää niin kivaa ja mukavaa. Ei ne lapset ole aina suloisia ja ihania, valitettavasti.

• Lissu ry
        hahahahaaaaaaaa kirjoitti:

Lissu puolustaa kantaansa itse, ei kukaan ole lissun kanssa samaa mieltä, koska lissun mielipeet on niin syvältä....

Minä olen. Ja on muitakin. Sua vaan ken - kut - taa, kun et pysty samaan kun li- su!

• Hu - me - nta
        Lissu ry kirjoitti:

Minä olen. Ja on muitakin. Sua vaan ken - kut - taa, kun et pysty samaan kun li- su!

Meistä jokainen pystyy parempaan kuin Lissu, kukaan ei haöua tehdä samoin kuin Lissu, sen verran sairasta on Lissun touhut ja jutut.

• onnen perhe.
        Hu - me - nta kirjoitti:

Meistä jokainen pystyy parempaan kuin Lissu, kukaan ei haöua tehdä samoin kuin Lissu, sen verran sairasta on Lissun touhut ja jutut.

olet vaan kateellinen ja kat kera, mene hoiton.

• Miehensä vaimo
        onnen perhe. kirjoitti:

olet vaan kateellinen ja kat kera, mene hoiton.

Noup, olen onnellinen ja rakastettu. Lissu on sairas pelle= sinä=Lissu.

• Sairas-Pelle
        Miehensä vaimo kirjoitti:

Noup, olen onnellinen ja rakastettu. Lissu on sairas pelle= sinä=Lissu.

Jaa!

• 1710

Jos vain toisella on lapsia voi noudattaa periaatetta "oma vanhempi ojentaa". Kun niitä on molemmilla säännöt on oltava kaikille samat ja molempien aikuisten on voitava ojentaa kaikkia lapsia. Entä jos lapsille tulee kunnon käsirysy eivätkä molemmat aikuiset ole paikalla? Siinä vaan istutaan kädet ristissä ja odotellaan..
      Viimeistään murrosikäisenä puolisosi lapsi tulee hyppimään silmillesi koska ei näe tarpeelliseksi kunnioittaa sinua. Puhumattakaan siitä mitä oma lapsesi tilanteesta ajattelee. Ongelmat ei tule olemaan pieniä.

• jaa mitä?

Kun aikuiset asuvat yhdessä, komentavat lapsia kummatkin, riippumatta siitä onko komentaja biovanhempi vai ei. Eihän siitä perheytymisestä tule muuten yhtään mitään, halunnee biokin kuitenkin, että puolisonsa osallistuu vastuun jakamiseen, miksi muuten muuttaa yhteen?

• nyssykkä

Hyvä hyvä "jaa mitä?"

Lapset, olivatpa sitten kenen tahansa ovat kyläpaikassa, etävanhemman luona, kotonaan jne. niinkuin siellä kuuluu olla. Ne aikuiset asettavat rajat ja komentavat kaikkia yhtälailla. Jos pelisäännöt ei esim. naapurien lapsille kelpaa, niin eivät tule kyläilemään.

Onhan se lapsellekin outo tilanne esim uusioperheessä, jos komentamiskuviot aivan erimoiset eri lapsille. Esim. äidillä ja isäpuolella tai äitipuolella ja isällä. Toisen lapsen vanhempi kieltää jonkin asian ja toinen lapsi taas saa tehdä jotain samankaltaista, mistä toista kiellettiin. Kyllä siinä lapsienkin pää menee pyörälle kun epäoikeudenmukaisuus kukoistaa.

Nimimerkki "2 omaa ja 2 miehen" puhuu asiaa.

• ei ole lupa

Höpö höpö! Ei kellään ole lupaa haukkua toisten lapsia syyttä!
        Jokainen vanhempi tietää itse lapsensa, ei siinä tarvi kateelliseten naisten pyöriä ja haukkua toisten lapsia.
        Hoitakoot omat, jos osaa.

• hytykkä
        ei ole lupa kirjoitti:

Höpö höpö! Ei kellään ole lupaa haukkua toisten lapsia syyttä!
        Jokainen vanhempi tietää itse lapsensa, ei siinä tarvi kateelliseten naisten pyöriä ja haukkua toisten lapsia.
        Hoitakoot omat, jos osaa.

Ei kai kukaan kenenkään lapsia hauku. Ei kai sellaisesta nyt ole ollut puhe.En ole ikinä kuullut, että kukaan haukkuu toisen lasta päin naamaa. Siis komentamisesta "Jarmo p" puhui. Ne ovat eri asioita, jos ymmärrät.

• ei meille käy
        hytykkä kirjoitti:

Ei kai kukaan kenenkään lapsia hauku. Ei kai sellaisesta nyt ole ollut puhe.En ole ikinä kuullut, että kukaan haukkuu toisen lasta päin naamaa. Siis komentamisesta "Jarmo p" puhui. Ne ovat eri asioita, jos ymmärrät.

meillä ei ole kenkään lupaa haukkua lasia, exän katkerat naiset pysykööt possa haukkumasta, hoitakoot omiaan.

• uusiot haukkuvat
        hytykkä kirjoitti:

Kyllä nämä miesten uusikot haukkuvan ja yrittävät westää lapsia ja isää tapaamasta. Siitä syntyy riitaa, kun kukaan isä ei haluisi jättää lapsiaan eikä haluisi että iveras nainen alkaa haukkumaan hänen lapsiaan.

• kohtuusskaikes

Olen uusioperheessä. Mies muutti tänne lapseni ja minun luo. Jos hän alkaisi komentelemaan minun lasta heittäisin äijän pellolle. En missään nimessä halua että kukaan muu kuin minä kasvatan minun lasta tai rupeaa asettamaan sääntöjä,, siinähän se lapsi vasta sekaisin menee kun minä määräisin yhdet säännöt ja äijä alkaisi ladella omat säännöt ja komentaa omaanmalliin. Siis lapsihan menisi ihan sekaisin.. ja entäpä jos tämä suhde katkeaa ja tulee taas uusi mies.. ja hän sitten taas alkaisi komentamaan ja kasvattamaan minun lasta omaan malliin .. sehän olisi suorastaan lapsen henkistä väkivaltaa..tässä talossa lapsella on yhdet säännöt ja ne on minun määräämät.. ei mene lapsi sekaisin ketä kuunnella ja kuka ohjaa.. hän tietää että se mitä minä ja hän ( siis lapseni) sovimme se pitää eikä kukaan muu voi tulla viereen sössöttämään että eieieieieiei,,!!!!!!

Toisaalta kun mieheni lapset on täällä he saavat olla minun puolesta niinkuin haluavat.. mies pitää heitä ( siis omiaan) hoidossaan enkä puutu siihen. En komentele miehen lapsia enkä tuo esille omia mielipiteitäni miten miehen lapset piäisi tai olisi pitänyt kasvattaa.. se on mieheni ja hänen exvaimonsa vastuulla ja hoidossa.. lapset kun ovat heidän.. eivät minun!!

• kohtuuskaikess

Ai niin jäi mainitsematta vielä että en koskaan jätä hoitovastuuta lapsestani miehelleni eikä hän jätä hoitovastuuta lapsistaan minulle. Eli ei tule tilannetta esim. että miehen lapset olisivat täällä silloin kun mies ei olis. Sehän olisi hullua. En ole mikään lapsenlikka. Jos miehen lapset tulevat tänne niin silloin mies on ite paikalla hoitamassa heitä ,, isäähän ne lapset tulevat katsomaan ( eikä minua.)

Ja minä puolestani hoidan täällä asuvan lapsen.. nykyisen miehen ei tarvi olla lapsenvahti.. eikä han töittensä vuoksi edes pystyisi.

• varena

"Kohtuuskaikess"

Onpa eriytynyttä. Teillä siis elää kaksi erillistä kokoonpanoa aina silloin, kun miehen lapset tulevat. Ja kun elätte kolmisin lapsesi ja miehesi kanssa, niin mies on teidän kuvioissa vaan sellainen sivustaseuraajako.
        Aika taiteileminen varmaan.

Kirjoitit, että "...ja äijä alkaisi ladella omat säännöt ja komentaa omaan malliin".
        Pisti miettimään, että onko tosiaan kahden yhdessä asuvan ihmisen (nainen ja mies) kasvatusmetodit kuitenkin noin kaukana toisistaan.
        Luulisi, että on melko samanmieliset ja -periaatteelliset puoliskot, kun on kerran yhteen hynttyytkin lyöty.

Itse en anna miehen lasten olla meillä kuten itse haluavat, vaan niin kuin meillä ollaan. En voisi sivusta puuttumatta katsoa, kun toteuttavat kotonaanolotapojaan meillä. Onneksi mieheni olemme samanmielisiä, joten asiat sujuvat ja säännöistä pidetään kiinni.

Onko ne teillä olevat säännöt siis ainoastaan sinun määräämät, eli ettei miehellä ole niihin osaa eikä arpaa?

Meillä on pelisäännöt ajateltu yhdessä ja ne miellyttää molempia.

Mutta hyvähän se on, jos homma toimii noinkin, yksipuolisesti. Että toinen luovii siinä sivussa. Ja on vielä tyytyväinenkin.

• Kukin tavallaan

Minkäs takia te asutte yhdessä? No, seksikumppani aikuisilla on kyllä valtavan tärkeää, sillä kuten itsekin sanoit, että tulisi taas uusi mies kun tämä nykyinen saattaa lähteä livettiin. Sitten olisi taas uusi vieras mies opastamassa lastasi.

Ota kuitenkin huomioon, että lapsesi saa perheessä esimerkin äidiltään. Teillä se on äidin miesten vaihtuminen eikä perheenä yhteisin pelisäännöin toimiminen. Kukin tavallaan, mutta olisi parempi pedata lapselle positiivinen ja kestävä malli perheestä, eikä negatiivinen, jossa lapsi jää ulos sen toisen aikuisen elämästä jonka äiti pelkää ja olettaa kohta häipyvän kumminkin.

• varena
        Kukin tavallaan kirjoitti:

Minkäs takia te asutte yhdessä? No, seksikumppani aikuisilla on kyllä valtavan tärkeää, sillä kuten itsekin sanoit, että tulisi taas uusi mies kun tämä nykyinen saattaa lähteä livettiin. Sitten olisi taas uusi vieras mies opastamassa lastasi.

Ota kuitenkin huomioon, että lapsesi saa perheessä esimerkin äidiltään. Teillä se on äidin miesten vaihtuminen eikä perheenä yhteisin pelisäännöin toimiminen. Kukin tavallaan, mutta olisi parempi pedata lapselle positiivinen ja kestävä malli perheestä, eikä negatiivinen, jossa lapsi jää ulos sen toisen aikuisen elämästä jonka äiti pelkää ja olettaa kohta häipyvän kumminkin.

Hyvä kommentti "Kukin tavallaan".

• meillä näin

Ai ,jaaha.Kyllä meillä useinkin on tilanne,että olen kotona miehen lapsen kanssa tai hän minun lapsieni kanssa.Silloin komentaa se,kuka lasten kanssa on,ei siinä ole mitään kummallista.Ei tarvitse niin tarkasti jaotella,yhteistä taloutta tässä kai eletään...

• kohtuuskaikess

Meidän ei tarvi riehua tai asetella rajoja tosen lapselle.. he osaavat käyttäytyä muutenkin ihan kunnolla.
      Se, että en ala komentelemaan miehen lapsia tai hän minun osoittaa että kunnioitan hänen lapsiaan sellaisian kuin he ovat ja hän minun. Ehkä olemmekin kasvattaneet lapsemme aikalailla samoin jo ennenkuin olemme tunteneet.. meillä on ollut niin samalaiset kasvatusperiaatteet että ei ole tullut tarvetta alkaa ojentamaan tai kouluttamaan toisen lapsia puolin tai toisin.

• varena

No sittnehän se on ideaalinen tilanne Teillä.

• voi reppanaa!

Voe sinnuu katkaraa ihmistä! Tekstistä huomaa syvän kateellisuuden... vai kenties provo? Juu juu..näinhän se menee... oli miten oli...mut katkera ei kannata toisten lapsista olla.

• kohtuuskaikess

Niin on ja tätä rauhanomaista eloamme on takana jo 7 vuotta ja näillä mennään eteekinpäin onnellisina yhdessä.. toinen tostamme kunnioittaen!

• ovi lukossa

Meillä ei ainakaan kukaan vieras ihminen tule aukoon päätään mulle eikä lapsilleni!! Jos tulee sanomme kaksinverroin takasin. On turha tulla huuteleen jos omissa asioissa on vaikeuksia.

Ei varsinkaan ex miehen naiset, huh, niitä meillä ei suvaita, ei syötetä eikä kahviteta, eikä heille puhuta!

Emme siedä sitä, että tullaan urkkimaan ja likaamaan meidän koti. Jos ei siivoo jälkiään ei tulla meille. En päästä heitä sisään vaikka kuin pimpottais ovi kelloa.

Katkeria kun ovat niin tulisivat vaan haukkuman ja heittämään lättyä!

Mä laitoin oveen lapun, että naikkosilta päsy kielletty!

• uuuuuuu

hupaisaa, olet aika täti....

• hytykkä

Ei tuo voi totta olla "ovi lukossa". Ei kukaan fiksu ihminen tule toisen ovelle noin, koska silloinhan siinä olisi jo rikosilmoituksen paikka lähellä.

"Jos ei siivoo jälkiään ei tulla meille". Siis eihän kenenkään ex:n nykyiset nyt tule sen ex:n entiseen kotiin.
        Pihassa pyörähtää, kun lapsia tuo tai hakee. Eikä varmasti edes haluaisi mennä sisälle. Itse en ainakaan missään olosuhteissa menisi mieheni ex:n asuntoon edes käymään, en edes mieheni lasten juhlatapahtumiin. Ei tulisi kuuloonkaan.

Tuo kirjoituksesi ei voi oikeasti olla totta. Ei missään ole tuollaista. Kaikkihan haluaa nimenomaan pysyä entisistä asiallisella etäisyydellä, siis huom! asiallisella.

• ovet kiinni
        hytykkä kirjoitti:

Ei tuo voi totta olla "ovi lukossa". Ei kukaan fiksu ihminen tule toisen ovelle noin, koska silloinhan siinä olisi jo rikosilmoituksen paikka lähellä.

"Jos ei siivoo jälkiään ei tulla meille". Siis eihän kenenkään ex:n nykyiset nyt tule sen ex:n entiseen kotiin.
        Pihassa pyörähtää, kun lapsia tuo tai hakee. Eikä varmasti edes haluaisi mennä sisälle. Itse en ainakaan missään olosuhteissa menisi mieheni ex:n asuntoon edes käymään, en edes mieheni lasten juhlatapahtumiin. Ei tulisi kuuloonkaan.

Tuo kirjoituksesi ei voi oikeasti olla totta. Ei missään ole tuollaista. Kaikkihan haluaa nimenomaan pysyä entisistä asiallisella etäisyydellä, siis huom! asiallisella.

meille ei tulla haukkumaan, naikoset pysykööt jaukana, me emme hyväksy pysykööt poissa moiset perheen rikkojat.

• ihan puhtaana

Meillä on kyllä miehen ex käynyt.Ei urkkinut eikä liannut kotiamme,eli tällainen tapaus täällä.

• uskotoivomatonta

"Naikkosilta päsy kielletty!"

Hurjaa on meno!

• hilja.a

Ensinnäkin kenenkään lapsia ei komenneta eikä käsketä. Lapsia pyydetään. Armeijassa komennetaan.

Toiseksi, kyllä kasvatus hyvässä ja pahassa on hyvä sujua molemmalta vanhemmalta jotka ovat läsnä arjessa ja etävanhemmuudessa.

Varsinkin, jos on tarkoitus selvittää, että joku asia ei ole ok, niin siihen pitää puuttua heti eikä seuravana päivänä tai myöhemmin; lapsi ei asiaa enää muista.

Malttinsa menettäminen ja huutaminen ei ole kasvatusta. Se on vain agressiivisen mallin siirtämistä lapsille.

• törkeetä musta

Niin OMAT VANHEMMAT, mutta turha kenenkään ulkopuolisen ja umpikieron katkeran naisen on alkaa sotkemaan toisten perhe elämää ja lapsia. Se pitäisi kieltää. Jos on hyvä isä, kieltää uusien naisten puuttumisen hänen perhe elämään.

• varena
        törkeetä musta kirjoitti:

Niin OMAT VANHEMMAT, mutta turha kenenkään ulkopuolisen ja umpikieron katkeran naisen on alkaa sotkemaan toisten perhe elämää ja lapsia. Se pitäisi kieltää. Jos on hyvä isä, kieltää uusien naisten puuttumisen hänen perhe elämään.

Mutta ei sen uuden naisenkaan tarvitse heidän yhteisessä kodissaan aivan päätöntä menoa katsoa ja ihan vaan sen takia, kun ei voi sanan säilää suihkauttaa tämän toisen lapsille.

Asiasta voi ja pitää sanoa ihmismäisesti puolin ja toisin niille, jotka oleskelevat siellä saman katon alla. Sellaisen kohtelun lapsetkin toivottavat tervetulleeksi.

• juttu on näin
        varena kirjoitti:

Mutta ei sen uuden naisenkaan tarvitse heidän yhteisessä kodissaan aivan päätöntä menoa katsoa ja ihan vaan sen takia, kun ei voi sanan säilää suihkauttaa tämän toisen lapsille.

Asiasta voi ja pitää sanoa ihmismäisesti puolin ja toisin niille, jotka oleskelevat siellä saman katon alla. Sellaisen kohtelun lapsetkin toivottavat tervetulleeksi.

Kunhan muistaa että lapsia ja exää on myös toteltava! Exänja lastenkaan ei tarvi järkyttävää menoa kasoa miehen uusikoilta, komento an e taravii ettei ala hyppiin heidän silmille.

Jos uusikko alka komentelemaanmiestä, hänen exää ja lapsia, niin silloin exä ja laspet komentvat miehen ja iskä uutta naista. Tasapuolista tai sitten ei ollenkaan.

• ota lissu pilleri

Kuka komentelee entistä haahkaa ja kuka haluaisikaan? Eihän sillä virheellä ole mietään tekemistä uusperheen kanssa? Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Mies hoitakoon virheensä kanssa tappelun ja uusperhe yhdessä perheen sisäiset säännöt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe