On tämä nyt järkyttävää, kun Kokoomus leikkaa tulevassa hallituksessa lapsilisiä ym... perusturvaa ja Perussuomalaiset makaavat oppisitiossa. En usko, että PS:ten kannatus kauan nousee, kun köyhtyneet äänestäjät tajuavat, että äänestin Perussuomalaisia aivan turhaan.
SDP olisi tarvinnut hallitusneuvotteluihin Perussuomalaisia köyhiä puolustamaan, mutta ei niin ei. Luuletko Soini tosissasi, että minä valjastin ääneni yhden asia liikkeeksi? On aivan käsittämätöntä, että hylkäsit Suomen köyhät yhden Portugalin takia, olen niin pettynyt tuohon päätökseen.
Jos SDP onnistuu puolustamaan köyhiä kokoomuksen vyöryä vastaan, niin äänestyskopissa jo kunnallisvaaleissa mieli muuttuu. On vähän erikoista se, että joudun rukoilemaan sitä, ettei Vasemmistoliitto ja SDP taivu Kokoomuksen edessä. Minulla on sellainen tunne, että ääneni meni hukkaan!
Kohta ex-perussuomalainen
10
97
Vastaukset
- Onko tietoa?
Tietääkö pettynyt äänestäjä, neuvotteliko Perussuomalaiset ja Sosialidemokraatit näiden puolueiden yhteisestä hallituspohjasta? Tällä pohjalla täydennettynä samansuuntaisesti ajattelevilla pienpuolueilla olisi ollut mahdollisuus tehdä kunnollinen perusturvaremontti ja kääntää Eurotukipolitiikkaa järkevämpään suuntaan.
Olen tätä joskus kysynyt, mutta en saanut vastausta.
Voihan ihme vieläkin tapahtua. Neuvottelut voivat päätyä umpikujaan ja on haettava uutta pohjaa.
Tällä palstalla lienee sellaisia, jotka tietävät hallitustunnustelujen alkuvaiheesta, ennen kuin Perussuomaliset ilmoittivat oppositioaikeistaan. - Pettynyt äänestäjä
>>Tietääkö pettynyt äänestäjä, neuvotteliko Perussuomalaiset ja Sosialidemokraatit näiden puolueiden yhteisestä hallituspohjasta?
- Toinen pettynyt
Samaa mieltä. Moni vähävarainen äänesti perussuomalaisia koska uskoivat perussuomalaisten puheet, että tavallisen kansan puolia pidetään. Nyt kuitenkin puolue on todella osoittautunut yhden asian puolueeksi; eli vastustetaan lähinnä maahanmuuttoa ja vastustettiin Portugali-pakettia (jota vastaan loppupeleissä vain Vasemmistoliitto äänesti yhtenäisesti). Itselle nämä asiat eivät olleet päällimmäisenä mielessä kun ääneni annoin ja jos nyt SDP ja Vasemmisto ovat tulevassa hallituksessa ja ajavat hyvin vähävaraisten asioita, niin ääneni menee seuraavalla kerralla vasemmalle.
- se nyt meni aivan na
Toki jos Perussuomalaiset olisivat saaneet vieläkin enemmän ääniä, he olisivat voineet aivan yksin ajaa tämän maan talouden pysyvään lamaan. Se ei tietenkään olisi ollut järkevää, sillä silloinhan Soinikin olisi joutunut ministeriksi, mutta ei sellainen virka sovi niin hienon miehen vartalolle.
Soinilla oli mielessä vaalimenestys, joka tähtää hänen omaan taloudelliseen menestykseen. Ja se nyt meni aivan nappiin. Puolueelle tulee tuntuvat korvaukset menestyksestä ja siitä riittää toki puheenjohtajallekin, joka omistaa koko puolueen. Kyllä puolue kannattaa taloudellisesti ihan hyvin. Nyt pitää korjata talteen sitä rahaa mitä tyrkytetään, sillä jo seuraavissa vaaleissa saattaa olla suuri vaalitappio edessä. - Pettynyt äänestäjä.
On vähän valju olo. Minulla on vaimo työttömänä ja kaksi lasta. Poikani on päiväkodissa viivästyneen puheenkehityksen vuoksi, puheterapeutin ja lääkärin suositus.
Kun eilen luin, että lapsilisiin ja päivähoitoon meinataan iskeä, niin ajattelin herrajumala, tuohan iskee juuri meihin ja kovaa. Samassa rukoilin, että demarit ja vasemmistoliitto pitäkää pintanne. Hetken päästä jo harmitti se, että äänestin puoluetta, joka ei ole minua siellä puollustamassa ja vitutus oli suuri.
Nyt tämä vitutus on purettu kirjallisen muotoon ja loppuu tähän.
- siivet poikki
Tuloshan sama. Katainen edellytti, samojen leikkausten ja EU:N tukemista hllitukseen pääsylle. Odotellaan, kun kaatu ja sitten.
- ääliöt inisee!
Älä valita. Teidän juntta äänesti kataisen kanssa miljardeja Portugaliin ja vuosi sitten Kreikkaan. Eikö tolvanoilla ole mitään logiikkaa. Repikkää nyt sitten lapsiperheiltä, opiskelijoilta ja eläkeläisiltä ne törsäämänne miljardit. Persut eivät lähteneet tuhlailun tielle koska rahaa nyt vain ei ole kaikkien huonojen sijoittajien takuisiin. Eikö demareille ole vielä selvää mitä kapitalismi on ja kuinka se toimii. Ei näköjään koska teidän mielestä pankkien luottotappioden maksajia ovat lapsiperheet, eläkeläiset jne. Äly hoi äläjätä.
Jos olisitte olleet säästölinjalla persujen kanssa hallitustunnusteluissa, persut olisivat teidän kanssa rakentamassa hyvinvointia niillä miljardeilla jotka byt velkaa lisäten törsäsitte eteläeuroopan maille tai oikeammin keskieuroopan isoille pankeille. Lopettakaa ininä ja peskää nyt itse likapyykkinne! sen kataisen kanssa.
Ps. Onhan teillä vasurit, rkp, kristilliset ja viherpunikit ja muut takinkääntäjät apuna. - ex perSS
Soini antoi wanhoille puolueille vapaat kädet hoitaa asioita miten tykkää, itse luikki puskiin huutelemaan. Soini järjesti äänestäjille todellisen poliittisen petosjytkyn.
- etelä-pohojanmaa
Jahas jahas... täälläkin näitä "kepulaisia" jotka yrittävät pilata PersusSuomalaisten mainetta ja kannatusta, mutta uskokaa nyt ettette tule siinä onnistumaan!
- Paskanjauhantaa
Kiksikää lisää näitä namu juttuja ? Siskon poika sahalla töissä ensimmäisenä tikku sormeen ja sairaslomaa . Perussuomalaisten vika kun niitten edustaja on sahuri , tälläsiä paskajuttuja vaan lisää jos joku lukee minä en .nyt loppu .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245261Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303728No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452470Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv351715Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241624- 501588
- 411580
- 231501
- 141342
- 291333