Ai niin nyt on keskiviikko, mutta voi aloittaa sieltä. Lämpötilan mainitsen tässä koska se on ollut 27, huh ihan liikaa minulle, tosin on tuullut ja nyt on sitten kylmentynyt 10 asteella. Mikä oli viikon positiivisin kohokohtasi ??
Jollei mitään tule mieleen, olkoon tämä yöunesi.
http://www.youtube.com/watch?v=DnKWzng2xX4
Nyt viikon positiiviset kokemukset tähän
39
113
Vastaukset
- Tätähaluan.
Kyllä viikon positiivisin kokemukseni liittyy tulevaan lomaan. Sain tänään tilinauhan ja se ylensi kovin mieleni. Mutta pitää muistaa että jos nyt tuhlaan kaikki se kostautuu ja tuonnempana saan olla suu supussa.
Että se siittä.
Mutta on kesäkuu ja kesä siis....Se on ihanaa.
Kaikki ilmat sallittuja.Älä sitten tuhlaa ja syykin on selvillä. Hienoa kun pääset lomalle. toivottavasti haluamaasi paikkaan myöskin.
Olen nyt niin matkustuspelkoinen tähän maailmantilanteeseen johtuen, että olen päättänyt pysyä kotimaassa.
Hyvää lomaa sinulle:)
- Rattus sp.
Mietin ja mietin.. No, Nokian alentuneet kurssit eli ostin lisää kyseisiä osakkeita. Aika miinuspuolelle menee positiivisten kokemusten saldo, mutta joka viikosta ei tarvitse selvitä voittajana?
Nyt meinasin vetää viiniä väärään kurkkuun, sori. Mitä sinä niillä teet ? Olen elänyt ikäni ilman Nokian osakkeita eikä tee mieli ostaakkaan.
Ei tarvitse selvitä voittajana jos puhutaan elävästä elämästä. Riittää kun pärjää. Lämmintä huomista sinullekkin:))- vitsi oli mutta....
En koskaan osta osakkeita kun aikoinaan edesmennyt mieheni oli ostanut jotakin ja sitten kertoi pelleillessään minulle että kaikki meni.
Seoli minulle liikaa. - Rattus sp.
firefox58 kirjoitti:
Nyt meinasin vetää viiniä väärään kurkkuun, sori. Mitä sinä niillä teet ? Olen elänyt ikäni ilman Nokian osakkeita eikä tee mieli ostaakkaan.
Ei tarvitse selvitä voittajana jos puhutaan elävästä elämästä. Riittää kun pärjää. Lämmintä huomista sinullekkin:))Nyt pari vuotta olen sijoitellut itsenäisesti netin kautta. Mitä enemmän sijoituksia, sitä hauskempaa on kurssien seuraaminen ja myös talousuutisten seuraaminen :).
Älä kuitenkaan tukehdu :D. Kunhan saan puusavotan ohi, niin aion nauttia kesäisestä säästä (toivottavasti ei sada silloin) aurinkovarjon alla kuohuviiniä nautiskellen. Rattus sp. kirjoitti:
Nyt pari vuotta olen sijoitellut itsenäisesti netin kautta. Mitä enemmän sijoituksia, sitä hauskempaa on kurssien seuraaminen ja myös talousuutisten seuraaminen :).
Älä kuitenkaan tukehdu :D. Kunhan saan puusavotan ohi, niin aion nauttia kesäisestä säästä (toivottavasti ei sada silloin) aurinkovarjon alla kuohuviiniä nautiskellen.Voisin tulla auttamaan sua siinä puusavotassa. Suosiot. Vastaan miesten työn ja tuon omat eväät:))
- Rattus sp.
firefox58 kirjoitti:
Voisin tulla auttamaan sua siinä puusavotassa. Suosiot. Vastaan miesten työn ja tuon omat eväät:))
Kiitos kauniista ajatuksesta. Puusavotta alkoi huhtikuun puolivälistä ja loppuu ensi viikolla. Eli voiton puolella ollaan.. Ainoa ongelma on se, että aina kun ajelen puusavotasta koivikon ohi, näen siellä seuraavan työmaan :]. Pitäisi käydä harventamassa.. Joskus tuntuu siltä, että olen liian tunnollinen..
- Rattus sp.
vitsi oli mutta.... kirjoitti:
En koskaan osta osakkeita kun aikoinaan edesmennyt mieheni oli ostanut jotakin ja sitten kertoi pelleillessään minulle että kaikki meni.
Seoli minulle liikaa.Tuota ei pääse tapahtumaan minulle, kun tiedän päivitetyn tilanteen omasta salkustani. Tilanne, jossa hätkähtäisin, olisi sellainen, että kaikki maailmantaloudessa olisi aivan sekaisin. No, silloin millään ei olisi enää mitään väliä :). Suosittelen kyllä muillekin osakesijoittamista ja tiedon hankkimista sitä varten.
Rattus sp. kirjoitti:
Nyt pari vuotta olen sijoitellut itsenäisesti netin kautta. Mitä enemmän sijoituksia, sitä hauskempaa on kurssien seuraaminen ja myös talousuutisten seuraaminen :).
Älä kuitenkaan tukehdu :D. Kunhan saan puusavotan ohi, niin aion nauttia kesäisestä säästä (toivottavasti ei sada silloin) aurinkovarjon alla kuohuviiniä nautiskellen.Aloitin pörssipelin 1973.
Talon teko tyhjensi salkun täysin.
Uudelleen aloitus 80-luvun puolella.
Pääsääntöisesti kehitys ollut hyvä mutta takaiskujakin on tullut.
Pahin oli 2007 / 2008 vuoden vaihteen kahden puolen.
Olimme silloin nettikatveessa ja poissa ollessamme ehti jo melkein pahin tapahtumaan.
2008:n puolella panin hätäpäissäni Brasilian reilusti voitolla olleet osakkeet lihoiksi.
Myöhemmin saman vuoden puolella ostin kolmea, reilusti laskenutta kotimaista.
Ne helkutit jatkoivat laskuaan.
Pahimmillaan salkkuni oli, hajautuksesta hulimatta, pakkasella 6-numeroisen summan huippuun verrattuna.
Vieläkin olen siihen nähden tappiolla muutaman kymppitonnin vaikka olen yrittänyt paikata vahinkoa lyhyillä kaupoilla ja pienemmillä summilla.
Sen opin jo aikoinaan että minun on turha yrittää metsästää parasta mahdollista osto- tai myyntitilannetta.
Taakseen on myös turha katsoa muuten kuin oppimismielessä.
Mutta mielenkiintoista se on!- Rattus sp.
laiska-lasse kirjoitti:
Aloitin pörssipelin 1973.
Talon teko tyhjensi salkun täysin.
Uudelleen aloitus 80-luvun puolella.
Pääsääntöisesti kehitys ollut hyvä mutta takaiskujakin on tullut.
Pahin oli 2007 / 2008 vuoden vaihteen kahden puolen.
Olimme silloin nettikatveessa ja poissa ollessamme ehti jo melkein pahin tapahtumaan.
2008:n puolella panin hätäpäissäni Brasilian reilusti voitolla olleet osakkeet lihoiksi.
Myöhemmin saman vuoden puolella ostin kolmea, reilusti laskenutta kotimaista.
Ne helkutit jatkoivat laskuaan.
Pahimmillaan salkkuni oli, hajautuksesta hulimatta, pakkasella 6-numeroisen summan huippuun verrattuna.
Vieläkin olen siihen nähden tappiolla muutaman kymppitonnin vaikka olen yrittänyt paikata vahinkoa lyhyillä kaupoilla ja pienemmillä summilla.
Sen opin jo aikoinaan että minun on turha yrittää metsästää parasta mahdollista osto- tai myyntitilannetta.
Taakseen on myös turha katsoa muuten kuin oppimismielessä.
Mutta mielenkiintoista se on!Olen tyytynyt pienempiin voittoihin eli myynyt 25-30%:n voitolla. Myynyt, kunhan selkeästi olen jäänyt kulujen jälkeen voitolle. No, Nokia on pakkasella aikaisemmista sijoituksista, mutta maailma ei kaadu, jos edelleen laskee. Teen myös hajautusta. Ja aikaa minulla on odottaa kehittymistä.. Osakesalkku on myös kätevä säästämistapa. Olen sen verran hamsteri, että olen huomannut siirtäväni rahaa salkkuun hyvin herkästi.
Eräs kaverini, jonka opinnäytetyön kirjoitin, ilmoitti, että hän sai tutkintonsa läpi. Hienoa tavallaan mullekin. Tänään oli verenpaine 61/97. Pumpulla on siis ihan rela meininki, aivot ehkä vähän huonossa hapessa, mutta mihinpä niitä aivoja kesällä tarvii.
- nauti siis on kesä
No ei aivoja muuhun kuin vaikka mietiskelyyn, heittäytyy selälleen ketoon ja katselee pilviä sulkee silmat ja antaa aivojen levätä ja olla vaan.
- FF 58 No Pee
Anteeksi vaan mutta ammattilaisena rupesi enemmän kuin hymyilyttään. No jos tosi olisi ollut kyseessä, kiireesti apua paikalle. Taisi mennä jotenkin metsään opinnäytetyö ehkä, mutta mutta RR mittaaminen on perushomma joka pitäisi kaikkien osata jotka sitä työtä tekevät.
Minulle on ikäynyt ikävästi, ei siksi, että olisin tehnyt väärin. RR romahti ja lääkäri tuli takiliepeet liehuen paikalle. Samalla sattui kuolemantapaus. Siinä oli jotain koomista mutta elossa ollut selvisi, kiitos hyvän lääkärin. Kuollut ehditään aina tutkia. - planeetta sedna
FF 58 No Pee kirjoitti:
Anteeksi vaan mutta ammattilaisena rupesi enemmän kuin hymyilyttään. No jos tosi olisi ollut kyseessä, kiireesti apua paikalle. Taisi mennä jotenkin metsään opinnäytetyö ehkä, mutta mutta RR mittaaminen on perushomma joka pitäisi kaikkien osata jotka sitä työtä tekevät.
Minulle on ikäynyt ikävästi, ei siksi, että olisin tehnyt väärin. RR romahti ja lääkäri tuli takiliepeet liehuen paikalle. Samalla sattui kuolemantapaus. Siinä oli jotain koomista mutta elossa ollut selvisi, kiitos hyvän lääkärin. Kuollut ehditään aina tutkia.Opinnäytetyö, jonka kirjoitin, oli konetekniikan alalta. Terveydenhuolto ei vois vähempää kiinnostaa.
En sanonut, että verenpaineeni olisi mitenkään romahtanut. Poikkeuksellisen alhaisia lukemia on minulta mitattu työterveyshuollossakin aina silloin ja tällöin, Esim kerran pian polkupyörän selästä 60/95. Hoitsu kavahti sen verran, että lukemat nousivat mullakin toisessa mittauksessa 60/100aan. Pitää olla tosi taistelufiilis päällä tai sikarinkäryjä veressä, että paineet nousee samalle tasolle kavereiden kanssa. Molemmilta vanhemmilta peritty sukuvika tää alhainen paine ja ehkä numeroo liian isot veriputket.
Äitini täytti just 90 v ja systolinen paine siinä 120-125. Isälläni oli yli 80 vuotiaana systolinenpaine 110 ja joskus allekin, ja miestä huippas usein, kuten voi arvata. Lääkäri määräsi isälle suolakurkkua ja metvurstia. Kullostaa varmaan huvittavalta ammattilaisen korvissa, kun kaikkia käsketään välttämään suolaa? Alhainen verenpaine aiheutti lopulta isälle tapaturman, joka vei hänet hautuumaan polulle. Isän sisar taas laittoi aina yöksi kahvia termariin, jota sitten hörppäs, kun heräsi kesken unien heikossa hapessa. Eräänä aamulla 86-vuotiaana hänet löydettiin istuma-asennossa sängystään. Tais happi loppua totaalisesti. Mullekin tulee toisinaan yöaikaan tarve likkua ja nousta ylös, viimeksi viime yönä. Olen silti ihan terve.
Rek nimimerkillä ei onnistunut vastaamaan, siksi rekisteröimätön nikki. - lusiina4
Mites siul voi olla yläpaine alempi kuin alapaine ;-). Tarkoitit varmaan jotta 97/61.
No, hällä välii, rela-meininki kuiteskin.
Miun kohokohtain täl viikol loman lisäksi on se jotta lapsein valmistui ammattiin stipendin kera. Äiteen syräntä niin lämmittää.
Sain eilen tilin opiskelun ohessa tehdyistä töistä ja vaikka sanotaan, ettei raha tee onnelliseksi, niin olen kyllä onnellinen että sain tämän huushollini pyörittämiseen muutakin kuin valtion opintotuen... ja ihan itse ansaiten.
Tuosta aloituksen koiralaulusta omasta viikon kohokohdastani tulikin mieleeni, että näinhän se menee:
http://www.youtube.com/watch?v=NdpLn9x1FQcYmmärrän sinua. Ei tarvitse suuria juttuja ne pienetkin tekevät onnellisiksi.
Sama täällä:))firefox58 kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Ei tarvitse suuria juttuja ne pienetkin tekevät onnellisiksi.
Sama täällä:))Niin ja tuon lisäksi minulla alkoi kesäloma (4 päivää). Saan nauttia auringosta ja kesästä. Meillä oli tänään 28 astetta. En ajatellut matkustaa lomallani mihinkään.
http://www.youtube.com/watch?v=NcbAibPA2yY
Kun tuntuu, ettei mikään mene putkeen, kannattaa kuunnella tätä. Sori kun tuli sotkua.kaikille yvää ja rauhallista yötä. Toivottavasti jaksatte kuunnella tämän rauhoittavan loppuun asti.
http://www.youtube.com/watch?v=i5zwt3B8Weg&feature=relatedTaitas nyt vähän paineet laskea alaspäin täälläki, nimittäin aion hiukan löysätä tekemisiäni koulutuksen osalta, ainakin kuukaudeksi... Lomaakin odottelen joka alkaa heti juhannuksen jälkeen..:))))) Tiukkaa on ollutkin):
Koska oletettavasti olet hoitoalalla, tiedän.
Laske nyt niitä paineitasi ja muista työssä sitten, ettet ole joka asiassa vastuussa vaikka sellainen ajatusmalli on tiukasti käytössä.
Toivotan sinulle sydämestäni ansaittua lomaa, heh. tulipa väärin taas mutta korjaan. Toivotan sinulle ansaittua lomaa sydämestäni koska olet sen varmasti ansainnut:)Tulevaisuuden varaan.
Lähiviikkoina ei ole mitään myönteiseksi katsomaani tapahtunut.
Positiivisia uutisia odottelen ensi viikon keskiviikkona.
Saa nähdä.Lasse-boy, tulevaisuutta ei voi ennustaa, Tietää sen mikä edessä on väistämätöntä.
Positiivia ei tule:(firefox58 kirjoitti:
Lasse-boy, tulevaisuutta ei voi ennustaa, Tietää sen mikä edessä on väistämätöntä.
Positiivia ei tule:(Ei ennustus vaan tieto tulevasta!
Sitä odotan keskiviikkona!
Odotukseni on täysin realistinen!
Tieto vaikuttaa lähitulevaisuuden ratkaisuihini.
- stickme
Mun tarttee ikäväkseni sanoo ettei ollu kauheesti positiivista.
Päinvastoin, viikon alku oli vaikeampi kuin moneen aikaan.
Ainoa positiivinen asia oli etten sittenkään ole hullu, vaikk jo niin ajattelin.Muutkin siityi minu kannalleni...Noo, ole sopivasti hullu niin kaikki asiat ei käänny itseä vastaan. Menee huonosti jos niin käy.
Tulossa kovat ajat mutta nyt ainakin minä mietin kannattiko liittyä €:oon, Mielestäni ei.
Nämä rajat voisi ihan hyvin pienentää ja hämmentää sitä suolattomampaa soppaa.- stickme
firefox58 kirjoitti:
Noo, ole sopivasti hullu niin kaikki asiat ei käänny itseä vastaan. Menee huonosti jos niin käy.
Tulossa kovat ajat mutta nyt ainakin minä mietin kannattiko liittyä €:oon, Mielestäni ei.
Nämä rajat voisi ihan hyvin pienentää ja hämmentää sitä suolattomampaa soppaa.Kyl mun mielestä kannatti liittyä yhteisvaluuttaan.
Tarkoitushan oli muodostaa vahava talousalue muita suuria talousalueita vastaan, jeniä, dollaria.
Mutta ehkä asiat olis pitäny ensteks hoitaa kuntoon euroalueen sisällä, kuin et otetaan muutama epävakaa maa mukaan ja käsitellään niitten ongelmat sit aikanaan.
Ehkä noiden olis pitäny pistää talous kuntoon Ensin, sit vasta liittyä...
No niinhän se oli mutta missä nyt ollaan, sen kaikki tietää. Jos laitettaisiin pystyyn uusi äänestys...mitenkähän kävisi...
Jos tulee kansalaiskysely, vastaan kaikkin, että vastustan ehdottomasti, oli asia mikä hyvänsä.
Pysytään oman maan rajojen sisäpuolella ja se on ainoa hyvä asia.Taisipa se olla peräti 28. Ei liikaa, kaikki käy, ei se valittamisesta ainakaan muutu.
Tänään tosin ei puuhaillessa hiki virrannut ihan eilisen malliin. Se pieni ero.
Viikon positiivisin kohokohta tietysti torstai, ylimääräinen vapaapäivä pakkotyöstä.
Minun koira ei laula mutta muuten kyllä on kova juttelemaan.
Ja nythän on kukkien aika, vaikka unissa.
http://www.youtube.com/watch?v=ZZJhMKLH5kU- RIMMIR
No juuri nyt oli tämä kaunis torstai iltapäivä ja reipas kävelyretki tuolla merenrannalla sopivan lämpimässä säässä se mieltä nostattava asia.
Juuri tällä hetkellä on kohokohtana se ettei alakerran koiranpentu hauku.
En ole kyllä koskaan koiranpentua kasvattanut mutta hurjan kuulosta touhua tuo on.
Viikosta vielä monta päivää jäljellä tiedä vaikka mitä mukavaa ne tuo tullessaan. Maauimalassa olen viettänyt työpäivää tänään ja tän viikon kohokohta siis että maauimalat ovat auenneet...
- Onnellinen miäs
En oikein haluaisi kerskua, mutta kuitenkin. Vaikka syksy ei vielä saa, mutta minä sain. Aina ei ole niin, että syksy saa, mutt´ minä en.
- muualle meno paussi
Sul menee huomattavasti paremmin kuin meikäläisellä. Mullakin mies taitaa saada joka viikko, mutta minä en. Ihmettelen miksi aina sanotaan että naisilla on päänsärkyä, näin iän myötä sitä taitaa miehillälla kotioloissa naisia enemmän.
- Heikunkeikku
No joh, Tooosi mukavaa on tiedossa. Viikon kohokohta on tulossa. Haen illansuus mun Tukholman ystäväni tänne muutamaksi päiväksi. Ja se tietää sitä, että pistetään pelipöytä kuntoon:) Siitä onkin pitkä aika, kun oon pelaillut pelikorteilla.
Mig och Dig-peliä ja ruotsalaista paskahousua. 10 sentin panoksin:) Ei älkää naurako 10 senttisille, sillä jos häviää vaikkapa viiskytä senttiä, niin se Tuntuu, kuin olis hävinnyt 50 euroa, niin kovasti se harmittaa.
Ihan yes-juttu olis muuten häviäminen, mutta kumpainenkin ottaa KAIKEN irti voitostaan ja voittaja tuulettaa ja puheillaan puhuu NIIIIN suureellisia sanoja omasta paremmuudestaan, että johan se alkaa toista risomaan. Huolimatta, vaikka häviäjä sitten yhtä suureellisesti vähättelee toisen voittoa.
Ne ovat semmosia meidän kahdenkeskisiä juttuja, jotka ovat suorastaan kutkuttavan mukavia asioita.
Minigolfia sitten taas tavan mukaan. Rata mennään läpi ja laskemme, kumpi on voittanut useamman kerran ja hävinnyt sitten taas raottaa lompakkoa.
Samat "mukavat" suuvärkin pulputukset voittajan ja häviäjän välillä.
Täällä hieeeaaano ilma. Kohta lähden käväsemään pojan luona, että mummu saa nähdä todistukset. Ovat nyt parasta-aikaa kevätjuhlissa.
Yli-kiva fiilis:) - Meriläinen
Höh jotenkin tuntuu että sitä ei nyt ole.
No onhan, vielä elossa. Eika siinä ole jo jotakin :) - nelih
Kohokohta oli keskiviikkona kun työt loppuivat ja koko kesäinen pitkä viikonloppu (perjantai lomaa) vielä edessä.
Mukavaa ja rentouttavaa on ollut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4881845Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781567Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641368Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H181357- 110958
- 51909
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19906Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15761Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65756Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka10751