tuollainen on mulle täysin utta. Miten rohkenen noin, Jaikal?
>> Minä vertasin itseäni Herraan Jeesukseen Kristukseen lukemalla evankeliumeja
Jeesukseen itsensä vertaaminen
65
92
Vastaukset
- niinpä niin
Jaikal on korottanut itsensä myös synnittömyydessään Jeesuksen veroiseksi, ellei jopa ylitsekin. Jaikal on luonut oman evankeliumin jossa kunnia ei kuulu Herralle vaan Jaikalille, yleisin sana Jaikalin teksteissä on lienee "Minä".
- tode*
täytyy taas ihmetellä teidän luetunymmärtämiskykyänne.
Kun vertailee itseään Jeesukseen, niin silloinhan pitää itseään Jeesuksen veroisena, hakien sille luulolleen todistusta.
En tiedä että ymmärsitkö kirjoitukseni väärin vai tahallaanko yrität saada minut huonoon valoon. Mutta jotta kenellekään ei jäisi epäselvyyttä niin minä kerron mitä minä tarkoitin ja tarkoitan kun sanon että vertasin itseäni Jeesukseen.
Tämä tapahtui ennen kuin koin pelastuksen kohdallani.
Minä olin Jumalan kutsun alla koska uskon asiat alkoivat kiinnostamaan minua. Minä olin saanut Jumalalta Jumalan Sanaa. Olin lukenut Matt 6:33 jakeen ja päättänyt tehdä juuri niin kuin Jeesus siinä jakeessa käskee minua tekemään.
Sitten jossakin vaiheessa minä sain postilaatikkooni uuden testamentin helpolle ruotsin kielelle käännettynä "levande bok". Minä luin siitä evankeliumeja kaikki vapaa-ajat. Jeesus Kristus tuli luetun Sanan kautta minua lähelle ja hyvin rakkaaksi. Minä olin siinä vaiheessa alkanut janoamaan ja kaipaamaan puhtautta ja viattomuutta ts. synnitöntä elämää. Syntini alkoivat painamaan ihan hirvittävästi. Lukiessani Jeesuksesta, minä huomasin että Jeesus ei tehnyt mitään syntiä. Hän teki vain hyvää ja aina kaikessa Jumalan tahdon elämässään. Minä olisin tahtonut olla sellainen ihminen kuin Jeesus on evankeliumeissa. Mutta minä koin että olin Jeesuksen rinnalla suuri syntinen. Vertasin siis itseäni Jeesukseen. Tässä oli tavaton kuilu kaipaamani puhtauden ja syntieni välillä. Vertasin siis omaa elämääni Jeesuksen elämään ja huomasin syntini tavattoman suuriksi. Olin ihan toivoton kunnes sain kokea Jeesuksen veren täydellisen puhdistuksen kaikista synneistäni. Huomasin nyt että olin saanut takaisin lapsuuteni puhtauden ja viattomuuden. Tämä perustui ja perustuu Jeesuksen täytettyyn työhön Golgatalla.
Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin?- tode*
mielenkiinnolla odotan minäkin, onko peku ymmärtänyt ja miten päin perin puolin! Moni muukin saisi antaa merkki ymmärtämisestään tai ymmärtämättömyydestään.
En tajua, kuinka joku voikaan löytää kirjoiouksistasi itsenä korottamista ja Jeesuksen yläpuolelle asettumista.
Kun sinä Mikko arvioit omaa hyvyyttäsi, keneen vertaat itseäsi?
Vertaatko itseäsi naapurin isäntään vai Jeesukseen Kristukseen?
Jos vertaat itseäsi naapuriin, sinä voit todeta olevasi aika hyvä ja onnistunut ihminen. "En ole niin paha kuin tuo naapuri". Mutta jos vertaat itseäsi Jeesukseen Kristukseen, sinä huomaat että olet suuri syntinen omien tekojesi perusteella. "En ole onnistunut elämään niin hyvin kuin Jeesus Kristus. Olen Jeesukseen verrattuna paha ihminen."Sinä siis voit olla naapuriin verrattuna aika hyvä ihminen mutta Jeesukseen verrattuna paha ihminen.
>>> jaikal; "Mutta jos vertaat itseäsi Jeesukseen Kristukseen, sinä huomaat että olet suuri syntinen omien tekojesi perusteella".
Paavali jopa sanoi itsestään, että hän "ON SYNTISISTÄ SUURIN". (Aikamuoto preesens, siis sillä hetkellä!)
Omia syntejä usein vähätellään, mutta naapurin syntejä suurenellaan.
Matt.7:3-5
>>>
7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> jaikal; "Mutta jos vertaat itseäsi Jeesukseen Kristukseen, sinä huomaat että olet suuri syntinen omien tekojesi perusteella".
Paavali jopa sanoi itsestään, että hän "ON SYNTISISTÄ SUURIN". (Aikamuoto preesens, siis sillä hetkellä!)
>>>
7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.Joskus näyttää siltä, että noilla Paavalin sanoilla puolustellaan syntiä. Paavali vastusti syntiä ja opetti muitakin vastustamaan jopa verille asti syntiä.
Saatanan enkeli rusikoi Paavalin lihanmieltä ja siksi Paavali joutui elämään, jopa riippumaan Jumalan Pojan uskossa tuon pahan enkelin takia. Paavali piti itseään syntisistä suurimpana, koska oli vainonnut Jumalan seurakuntaa ja antanut jopa nimensä heidän tappamisensa puolesta.
Paavali tiesi saaneensa tuon synnin anteeksi, mutta häneen jäi sen verran lihallisuutta, että hän ei jaksanut antaa sitä itse itselleen täydellisesti uskon kautta anteeksi, vaan riippui tuolta osalta Jumalan Pojan armossa.
Paavali opetti lain alaisia ja opetti vapautettuja ja monelle vielä lain allla olevalle tuo Paavalin hätähuuto synnistään antoi mahdollisuuden uskoa, että hänenkään veriruskeimmatkaan synnit eivät estä häntä tulemasta Jeesuksen uskoon. ei nimmaria kirjoitti:
Joskus näyttää siltä, että noilla Paavalin sanoilla puolustellaan syntiä. Paavali vastusti syntiä ja opetti muitakin vastustamaan jopa verille asti syntiä.
Saatanan enkeli rusikoi Paavalin lihanmieltä ja siksi Paavali joutui elämään, jopa riippumaan Jumalan Pojan uskossa tuon pahan enkelin takia. Paavali piti itseään syntisistä suurimpana, koska oli vainonnut Jumalan seurakuntaa ja antanut jopa nimensä heidän tappamisensa puolesta.
Paavali tiesi saaneensa tuon synnin anteeksi, mutta häneen jäi sen verran lihallisuutta, että hän ei jaksanut antaa sitä itse itselleen täydellisesti uskon kautta anteeksi, vaan riippui tuolta osalta Jumalan Pojan armossa.
Paavali opetti lain alaisia ja opetti vapautettuja ja monelle vielä lain allla olevalle tuo Paavalin hätähuuto synnistään antoi mahdollisuuden uskoa, että hänenkään veriruskeimmatkaan synnit eivät estä häntä tulemasta Jeesuksen uskoon.>>> ei nimmaria :"Joskus näyttää siltä, että noilla Paavalin sanoilla puolustellaan syntiä. Paavali vastusti syntiä ja opetti muitakin vastustamaan jopa verille asti syntiä".
- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria :"Joskus näyttää siltä, että noilla Paavalin sanoilla puolustellaan syntiä. Paavali vastusti syntiä ja opetti muitakin vastustamaan jopa verille asti syntiä".
Tapio522, onko publikaani valmis ja Jumalan valtakunnassa, vai onko hänellä synnin tunnistamisen ja tunnustamisen kautta mahdollisuus kasvaa Jeesuksen valmiiseen tekoon ja päästä sen kautta Jumalan valtakuntaan?
Matteus 21
20 Kun opetuslapset tämän näkivät, ihmettelivät he ja sanoivat: "Kuinka viikunapuu niin äkisti kuivettui?"
21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
23 Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
24 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
26 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
27 Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.
28 Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'.
29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan. ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522, onko publikaani valmis ja Jumalan valtakunnassa, vai onko hänellä synnin tunnistamisen ja tunnustamisen kautta mahdollisuus kasvaa Jeesuksen valmiiseen tekoon ja päästä sen kautta Jumalan valtakuntaan?
Matteus 21
20 Kun opetuslapset tämän näkivät, ihmettelivät he ja sanoivat: "Kuinka viikunapuu niin äkisti kuivettui?"
21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
23 Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
24 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
26 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
27 Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.
28 Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'.
29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.ei nimmaria kysyy:
"Tapio522, onko publikaani valmis ja Jumalan valtakunnassa, vai onko hänellä synnin tunnistamisen ja tunnustamisen kautta mahdollisuus kasvaa Jeesuksen valmiiseen tekoon ja päästä sen kautta Jumalan valtakuntaan"?- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
ei nimmaria kysyy:
"Tapio522, onko publikaani valmis ja Jumalan valtakunnassa, vai onko hänellä synnin tunnistamisen ja tunnustamisen kautta mahdollisuus kasvaa Jeesuksen valmiiseen tekoon ja päästä sen kautta Jumalan valtakuntaan"?Oletko lukenut Raamatusta Jumalan Ilmoitusta Jumalan Sanan kasvattamisesta pelastukseen?
Jos olet lukenut niin ymmärrät sen, että Jeesuksen käsky kasteesta ja opetuksesta toteutuu siellä missä uskotaan Jumalan Sana ja noustaan Sanan/Jeesuksen kautta ylös kasteen haudasta.
Miksi jotkut muuttavat preesens aikamuodon menneeseen aikaan johtuu siitä, että he eivät käsitä sitä, että Paavali kärsi ennen tehdyistä synneistään tänään.
Uudestisyntynyt uskovainen tietää, että Paavali ei tehnyt olevassa aikamuodossa syntiä, vaan oli tehnyt sen menneessä aikamuodossa, mutta ei kyennyt täällä maanpäällä antamaan sitä itselleen anteeksi. Hän siis kärsi tänään menneisyydestään.
Ethän sinä Tapio522 tosissasi väitä, että Jeesus ei vapautakkaan orjia, vaan puhuu vain? Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjuudeta ja kertoi Häneen uskovien ja Hänen Sanansa pitävien tulevan VAPAAKSI. Totuus tekee vapaaksi jo tässä ajassa. Jumalan valtakunnassa on rauha. Tapio522 kirjoitti:
>>>
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.>>>Paavali jopa sanoi itsestään, että hän "ON SYNTISISTÄ SUURIN". (Aikamuoto preesens, siis sillä hetkellä!)
Paavali todistaa toisessa paikassa; "kaikki ovat syntiä tehneet". Syntiensä tähden kaikki ihmiset ovat syntisiä. Paavali luki itsensä näiden kaikkien syntisten ihmisten joukkoon. Mutta Paavali viittasi "syntisistä suurin" sanoillaan entiseen vaellukseensa SYNTISENÄ Jumalan seurakunnan vainoojana. Eihän hän voi väittää olevansa syntisistä suurin Jeesukseen uskovana apostolina.
Paavali julisti Jumalan vanhurskaudesta joka lahjana ilman poikkeusta tulee uskon kautta jokaiselle ihmiselle joka uskoo Jeesukseen Kristukseen. Jumalan vanhurskaus merkitsi Paavalille enemmän kuin kaikki hänen syntinsä. Paavali erotti syntiset ja vanhurskaat ihmiset toisistaan. Jumalan vanhurskauden vastaanottaneena ei kukaan ole enää syntinen. Syntisen elämässä tapahtui täydellinen mullistus ja "vallankaappaus" uskoon tulossa. Uskoon tulo muutti syntisen aseman Jumalan edessä vanhurskaaksi Jumalan lapseksi. Paavali luki itsensäkin uskovien vanhurskasten joukkoon. Syntinen kuoli uskoontulossa ja uusi luomus syntyi (2 kor 5:14-21). Uusi luomus on Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Hän on vanhurskas ja Jumalalle erotettu ts. phitetty eikä hän siksi voi enää olla syntinen.
Gal 2:16-21 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."
Tämä mitä minä tässä kirjoitan, on kristinuskon alkeita jotka jokainen muutaman vuoden uskossa ollut uskova tulisi tietää ja ymmärtää. Siksi minä suuresti ihmettelen sinun tietämättömyyttäsi.
Paavalilla oli entisen syntisen elämänsä tähden niin suuri synnintunto että hän kutsui itseään kaikista syntisistä, ts. kaikista ihmisistä, siksi suurimmaksi syntiseksi. Tämä on täysin selvää Paavalin kirjeissä ja Apostolien teoissa. Paavali kertoo syynkin siihen miksi Jumala pelasti kaikkein suurimman syntisen. Hän nimittäin tahtoi todistaa Sauluksen pelastamisen kautta että kuka tahansa voi pelastua ja saada kaikki syntinsä anteeksi, siis suurimmatkin syntiset voivat saada kaiken anteeksi
"kaikki ovat syntiä tehneet" (Room 2:23).
"ja saavat lahjaksi vanhurskauden" (Room 2:24).
Apt 22:4 "Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,"
Apt 26:11 "Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka."
Gal 1:13 "Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin"
1 Tim 1:15-16 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi."- eenokki24
Tapio522 kirjoitti:
>>>
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä."En ole onnistunut elämään niin hyvin kuin Jeesus Kristus. Olen Jeesukseen verrattuna paha ihminen."
Näin kirjoittu jaikal tunnustaessaan palstalaisille olevat todellinen tekopyhä, teeskentelijä joka selityksissään johdattaa itseuskoiset helluntailaiset omavanhurskauteen jossa he jo muutenkin ovat rypemässä kuin siat.
- ei nimmaria
Jeesus on meidän esikuvamme ja vertaamineen Häneen on oikein tehty. Jumalan Sana tuli ihmiseksi ja Jumalan luomakuntaan esikuvaksi.
Esim. Mikko, jos sinulla tekee mieli alentaa, tai panetella, tai syyttää jotakin, niin sinä vertaat noita haluamiasi tekoja ajatusmaailmassasi Jeesuksen tekoihin ja et suostukkaan tekemään nota edellämainittuja huonoja tekoja, vaan käännyt ennen kuin ne ovat syntyneet sinussa teoiksi. Noin sen pitäisi mennä, eli jo ajatustasolle tullut synninhoukutus pitäsi Jeesusta katsoen hyljätä. Jeesukseen katsojilla on VOIMA siihen. Pyhä Henki on muistuttajana koko ajan ja siksi uskovaisella on varoitus synnistä voimassa joka hetki. Uskovaisen ei tarvitse tehdä syntiä.
Jeesus on todellinen esikuva ja parannuksen lähteelle johdattaja.- Mikko.
>>Uskovaisen ei tarvitse tehdä syntiä
- ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Mikko, sinunkaan ei tarvitse langeta syntiin, mutta jos vielä lankeat, niin saat nousta, jos et lankea tahallasi. Lankeaminen tapahtuu aina vahingossa.
Anna Sanan kasvattaa sinut, sillä vain Jumalan Sanalla on tuo kyky. Sanan kasvattaa puhdistaen halunkin rikkoa Jumalan laki ja joka on tuon kasvatuksen saanut ja jossa laki on noussut uskon kautta Jeesukseen pidetyksi on saanut Jumalan lupauksen täytenä kohdalleen. Jeesus lupaa, että joka pitää Hänen Sanansa ja tekee niiden mukaan, saa tulla vapaaksi. Synti on orjuus, kuuliaisuus Jumalan Sanalle on VAPAUS.
Meidän on kuoltava yhtäläisellä kuolemalla Kristuksen kanssa ja jos niin tapahtuu saamme nousta Hänen kanssaan ylöskin. - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Mikko, sinunkaan ei tarvitse langeta syntiin, mutta jos vielä lankeat, niin saat nousta, jos et lankea tahallasi. Lankeaminen tapahtuu aina vahingossa.
Anna Sanan kasvattaa sinut, sillä vain Jumalan Sanalla on tuo kyky. Sanan kasvattaa puhdistaen halunkin rikkoa Jumalan laki ja joka on tuon kasvatuksen saanut ja jossa laki on noussut uskon kautta Jeesukseen pidetyksi on saanut Jumalan lupauksen täytenä kohdalleen. Jeesus lupaa, että joka pitää Hänen Sanansa ja tekee niiden mukaan, saa tulla vapaaksi. Synti on orjuus, kuuliaisuus Jumalan Sanalle on VAPAUS.
Meidän on kuoltava yhtäläisellä kuolemalla Kristuksen kanssa ja jos niin tapahtuu saamme nousta Hänen kanssaan ylöskin.>>Mikko, sinunkaan ei tarvitse langeta syntiin, mutta jos vielä lankeat, niin saat nousta, jos et lankea tahallasi.
- ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
>>Mikko, sinunkaan ei tarvitse langeta syntiin, mutta jos vielä lankeat, niin saat nousta, jos et lankea tahallasi.
Opettele tuntemaan Jeesuksen opetukset, niin opit tietämään mikä on syntiä ja mikä ei. Jeesus opettaa lain mukaan ja vahvistaa kymmenen käskyn lain.
Uskovaisille kaikki on luvallista, sillä uskovainen ei riko lakia. Hän ei kertakaikkiaan halua rikkoa Jumalan pyhää, suojelevaa lakia.
Jos sinä tahallasi lankeat, niin oletko vielä päässyt Jumalan Sanan tuntemiseen? Sinä kärsit psyyken vaivoista kertomasi mukaan, mutta kunhan opit tunnustamaan Jumalan Sanan, niin sinä pääset vapauteen noista vaivoista.
Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella on LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. - Totta toriset
Mikko. kirjoitti:
>>Mikko, sinunkaan ei tarvitse langeta syntiin, mutta jos vielä lankeat, niin saat nousta, jos et lankea tahallasi.
Kyllä me kaikki lankeilemme syntiin, koska se paha riippuu edelleen meissä kiinni. Ainakin se pieni jäsenemme, kieli, on meissä kerkäs syntiä tekemään. Sillä me kiitämme ja kiroammekin. Jos emme aina sano ääneen, niin mielessämme kuitenkin teemme niin. Eihän meidän vanhaa luontoamme paljon tarvitse sohaista, kun välillä menetämme malttimme, ja sanomme tai ajattelemme jo pahasti.
Mutta meillä on Puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, ja Hänen tykönsä saamme aina uskalluksella käydä ja pyytää anteeksi, ja myös pyytää että Hän saisi pyhittää ja puhdistaa meitä alati, että saisimme tulla täyteen Hänen tahtonsa tuntemista.
Kerroit, että menet korvasieniä etsimään, että liekö sekin syntiä näin pyhäpäivänä?
Kyllä sinä siellä metsässäkin voit Herraasi kiitellä ja rukoilla. Jotka Häntä rukoilevat, ne rukoilkoot Hengessä ja totuudessa. Ei Hän ole päiviin eikä paikkoihin sidottu. Hän näkee meidät missä ikinä olemmekin.
Siunausta päivääsi! - ja tämä on fakta
ei nimmaria kirjoitti:
Opettele tuntemaan Jeesuksen opetukset, niin opit tietämään mikä on syntiä ja mikä ei. Jeesus opettaa lain mukaan ja vahvistaa kymmenen käskyn lain.
Uskovaisille kaikki on luvallista, sillä uskovainen ei riko lakia. Hän ei kertakaikkiaan halua rikkoa Jumalan pyhää, suojelevaa lakia.
Jos sinä tahallasi lankeat, niin oletko vielä päässyt Jumalan Sanan tuntemiseen? Sinä kärsit psyyken vaivoista kertomasi mukaan, mutta kunhan opit tunnustamaan Jumalan Sanan, niin sinä pääset vapauteen noista vaivoista.
Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella on LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN.ei nimmaria opettaa väärin. Ihminen lankeaa tahallaan ja tahtomattaan siitä huolimatta tunteeko Jumalan Sanaa. Jumalan Sana ei ei pelasta näiden syntien tekemiseltä koska ihminen on vain ihminen aina ja iänkaikkisesti. Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla oli sitten uskossa tai ei.
- ei nimmaria
ja tämä on fakta kirjoitti:
ei nimmaria opettaa väärin. Ihminen lankeaa tahallaan ja tahtomattaan siitä huolimatta tunteeko Jumalan Sanaa. Jumalan Sana ei ei pelasta näiden syntien tekemiseltä koska ihminen on vain ihminen aina ja iänkaikkisesti. Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla oli sitten uskossa tai ei.
Noihan sitä voi luulla! Pyydä uskonlahjaa, joka antaa sinulle voiman kasvaa Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta vapauteen. Ei se hetkessä tapahdu, mutta uskovaisille se totisesti tapahtuu, toisille hitaammin ja toisille nopeammin, sillä Jumalan Sana on voimallinen muuttamaan ihmisen uudeksi luomukseksi. Usko on paljon ihmeellisempi lahja, mitä siitä tietämättömät voivat edes käsittää.
Sana tuli tänne tekemään synninorjat vapaiksi. - ja tämä on fakta
ei nimmaria kirjoitti:
Noihan sitä voi luulla! Pyydä uskonlahjaa, joka antaa sinulle voiman kasvaa Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta vapauteen. Ei se hetkessä tapahdu, mutta uskovaisille se totisesti tapahtuu, toisille hitaammin ja toisille nopeammin, sillä Jumalan Sana on voimallinen muuttamaan ihmisen uudeksi luomukseksi. Usko on paljon ihmeellisempi lahja, mitä siitä tietämättömät voivat edes käsittää.
Sana tuli tänne tekemään synninorjat vapaiksi.Minä olen uskova siinä missä sinäkin mutta ymmärrän näköjään Raamattua paremmin. Pyydä sinä Jumalalta ymmärrystä ettet johda yksinkertaisia harhaan.
- Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella on LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN.Sinä olet siis lainalla uskossa? Mulla ei ole varaa leikki "lakihengellä yhtään", se sairastuttaa jos mikä ihmisen psykeen.
Vapauteen Kristus on meidät lunastanut ja minä ainakin haluan olla vapaa uskossani.
Totta kai näitä käskyjä sovelletaan elämässä, koska ne on annettu, ei kuitenkaan orjallisesti.
Ihminen lankeaa ja sillä selvä. Alappa seuraamaan ajatuksiasi, sanojasi ja tekojasi tietenkin, löydätkö siis aina vain synnittömän päivän? On se sinulle siinä mielessä hyvä, et sitten tarvitsekaan anteeksi antavaa ja armahtavaa Jeesusta lainkaan.
ps.pari kolme kiloa löysin korviksia... - ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Sinä olet siis lainalla uskossa? Mulla ei ole varaa leikki "lakihengellä yhtään", se sairastuttaa jos mikä ihmisen psykeen.
Vapauteen Kristus on meidät lunastanut ja minä ainakin haluan olla vapaa uskossani.
Totta kai näitä käskyjä sovelletaan elämässä, koska ne on annettu, ei kuitenkaan orjallisesti.
Ihminen lankeaa ja sillä selvä. Alappa seuraamaan ajatuksiasi, sanojasi ja tekojasi tietenkin, löydätkö siis aina vain synnittömän päivän? On se sinulle siinä mielessä hyvä, et sitten tarvitsekaan anteeksi antavaa ja armahtavaa Jeesusta lainkaan.
ps.pari kolme kiloa löysin korviksia...Sait hyvän sienisaaliin. En ole ollenkaan lain alla, koska laki kasvatti minut Kristukseen ja kuten sinäkin tiedät Kristuksessa, eli Jeesuksessa on vapaus.
Silloin kauan sitten jouduin lain kanssa vastastusten, mutta en jäänyt lain alle, vaan sain kasvaa vapauteen. Olen siis täysin vapaa, en minkään lain alla.
Ei Jeesus vapauta kansaansa synnin tekemiseen, vaan vapauttaa synnistä todelliseen Jumalan lapsen rauhaan ja iloon. - ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Sinä olet siis lainalla uskossa? Mulla ei ole varaa leikki "lakihengellä yhtään", se sairastuttaa jos mikä ihmisen psykeen.
ps.pari kolme kiloa löysin korviksia...Mikko, kirkastaako tämä Paavalin opetus sinulle uskovaisen suhdetta lakiin?
Galatalaiskirje 2
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut. Mikko. kirjoitti:
Mikko!
On ero synnin tekemisellä ja syntiin lankeamisella.
Uskosta osaton tekee syntiä jatkuvasti.
Uskova lankeaa syntiin mutta nousee jälleen.- Häpeä, Jumalaton!
jaikal kirjoitti:
Mikko!
Uskova lankeaa syntiin mutta nousee jälleen.Mitä valheopetusta jaikalilta! ei se niin mene, se menee näin;
Sekä uskova että uskoton sekä lankeavat että tekevät syntiä. - Mikko.
jaikal kirjoitti:
Mikko!
Uskova lankeaa syntiin mutta nousee jälleen.Kerroit että teet syntiä päivittäin, se on silloin jatkuvaa synnin tekoa.
- ---
Häpeä, Jumalaton! kirjoitti:
Mitä valheopetusta jaikalilta! ei se niin mene, se menee näin;
Sekä uskova että uskoton sekä lankeavat että tekevät syntiä.Mistä uskoton lankeaa?
- Hmmmmmmmmm?
--- kirjoitti:
Mistä uskoton lankeaa?
Omituinen kysymys; mistä uskoton lankeaa
- ei nimmaria
Totta toriset, kirosiko ja kiittikö Jeesus kielellään? Onko esikuvasi Jeesus, tai joku muu?
Käskeekö Jumalan Sana sinun kuolettaa Hengellä lihantahto ja mitä se sinulle tarkoittaa ja merkitsee?
Eikö sinun tarvisekkaan mennä kasteen hautaan ja nousta sieltä Pyhän Hengen kirkastaman Elävän Veden läpi uuteen elämään?
Eikö sinulle synti olekkaan orjuus ja etkö usko, että kuuliaisuus Jumalan Sanalle tekee ihmisestä aivan vapaan ja onnellisen?
Ei tänään ole lepopäivä, joten Mikko voi hyvällä omallatunnolla mennä sienimetsään. - Mestarin oppilas
Mikko
Itseään voi verrata Kristukseen. Hän on meille esikuva ja ihanne.
Kaikki me vertaamme itseämme esikuviimme, jaloihin ja kunnioittamiimme ihmisiin. Katso, Hän on enemmän kuin jalo ihminen.
Hän, sielun ja ruumiin lunastus, Jumalan Poika Jeesus Kristus.
Vertaaminen ei merkitse, että kuvittelisi olevansa Jeesuksen suuruinen.
Vertaamalla huomaa oman pienuutensa.
Vertaamalla voi oppia Hänestä. Hän on Mestari, me olemme oppipoikia tai raamatullisesti opetuslapsia. Tottakai oppilas vertaa omaa tasoaan Opettajansa ja Mestarinsa tasoon. MIten hän muuten voisi oppia lisää Hänestä.
Fil.2:5
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
Oman mielen vertaaminen Kristuksen mielen laatuun tuottaa aina tappion lihallemme, mutta voi tuottaa voiton hengellemme, jos osaamme soveltaaa oppimaamme oikein.- Mikko.
Mulla ei tee mieli verrata itseäni Jeesukseen, on Hän niin Pyhä.
- ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Mikko, etkö sinä käsitä, että Jumalan ainoa Poika tuli vertailunkin kohteeksi tullessaan Jumalan luomakunnan esikoiseksi, eli uskovaisen vanhimmaksi veljeksi?
Hän on esikuva, josta saamme peilata itseämme! - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Mikko, etkö sinä käsitä, että Jumalan ainoa Poika tuli vertailunkin kohteeksi tullessaan Jumalan luomakunnan esikoiseksi, eli uskovaisen vanhimmaksi veljeksi?
Hän on esikuva, josta saamme peilata itseämme!Olemme vain varjo Jeesuksesta, eikä sitäkään ( olkoon sitten vertaukseni)
- ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Olemme vain varjo Jeesuksesta, eikä sitäkään ( olkoon sitten vertaukseni)
Älähän nyt. Meidänhän on oikeus ja lupa kasvaa samanlaiseksi, mitä Jeesus oli ihmisen Pojan päivinä. Kasvua tapahtuu siellä, missä uskotaan Jeesuksen opetuksiin, eikä se kasvu tapahdu ihmisen voimasta, vaan totisesti se tapahtuu Jumalan voimasta.
Ei Jumalan valtakuntaan mennä syyllisenä, vaan syyttömänä. Jeesus uhrautui puolestamme, vaikka olikin täysin viaton syntiin ja kuolemaan. Usko palauttaa meillekin Paratiisi oikeudet, sillä Paratiisissa ihminen on viaton. Ensimmäisen Aadamin vika on poistettu sieltä, missä Jeesus on tullut Herraksi. Mikko. kirjoitti:
>>>Mulla ei tee mieli verrata itseäni Jeesukseen, on Hän niin Pyhä.
- ei nimmaria
ei nimmaria kirjoitti:
Älähän nyt. Meidänhän on oikeus ja lupa kasvaa samanlaiseksi, mitä Jeesus oli ihmisen Pojan päivinä. Kasvua tapahtuu siellä, missä uskotaan Jeesuksen opetuksiin, eikä se kasvu tapahdu ihmisen voimasta, vaan totisesti se tapahtuu Jumalan voimasta.
Ei Jumalan valtakuntaan mennä syyllisenä, vaan syyttömänä. Jeesus uhrautui puolestamme, vaikka olikin täysin viaton syntiin ja kuolemaan. Usko palauttaa meillekin Paratiisi oikeudet, sillä Paratiisissa ihminen on viaton. Ensimmäisen Aadamin vika on poistettu sieltä, missä Jeesus on tullut Herraksi.Sielun, eli psyyken terveys ja rauha on löydettävissä:
Matt. 11:29
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Ei Jumalan valtakuntaan mennä syyllisenä, vaan syyttömänä. Jeesus uhrautui puolestamme, vaikka olikin täysin viaton syntiin ja kuolemaan. Usko palauttaa meillekin Paratiisi oikeudet, sillä Paratiisissa ihminen on viaton. Ensimmäisen Aadamin vika on poistettu sieltä, missä Jeesus on tullut Herraksi.Aijotkos kasvaa samanlaiseksi kuin Jeesus?
- Mestarin oppilas
Mikko. kirjoitti:
Minun tekee mieli verrata itseäni itseäni Jeesukseen.
Se tekee nöyräksi.
Jos vertaa itseään vähemmän pyhiin kuin Jeesukseen, on vaarana, että alkaa pitää itseään muita parempana. Hyvät ja jalot Jumalan ihmiset eivät tietenkään pidä itseään muita parempina, mutta lihan mielelle vertailu saattaa koitua ansaksi.
Jeesukseen verrattaessa liha ei pääse konstailemaan. On Hän niin Pyhä.
Luulen, että käsitämme sanan vertailla / vertailu vähän eri tavalla tässä yhteydessä. Kysymys ei ole itsensä asettamisesta samaan ruotuun Jeesuksen kanssa ikään kuin olisimme vertailukelpoisia. Minun pointtini on vertailla vain siten, että katson Häntä ylöspäin ja pyrin pitämään esikuvanani.
Suomalainen sananlasku "Kaikki on hyvin, kun ei vertaa" on hyvä, kun on kyse toisten ihmisten oloista, omaisuudesta, tiedoista, kyvyistä ja lahjoista yms. inhimillisen elämän kuvioista. Sellainen vertaaminen voi johtaa ja usein johtaakin kateuteen.
Jeesukseen vertaaminen ei voi johtaa kateuteen, koska Hän on ylivertainen kaikesssa. - Mikko.
jaikal kirjoitti:
Vertaaminen itseään Jeesukseen, Jeesukselle oli annettu jo lihansa päivinä valta Taivaassa ja maanpäällä. Tavoitteletkos Jaikal samaa?
En ole tarvinnut verrata naapuriini, enkä arvioida paremmuuksia.
Olen pieni Mikko Lapin kairasta, onnellinenkin ja joskus onnetonkin. Mutta Herra on mulle hyvä! - ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Aijotkos kasvaa samanlaiseksi kuin Jeesus?
Olen jo vapaa ja rakastava ja laki on uskon kautta voimassa. Jeesuskin oli ihminen, kuten me muutkin ja joutui kasvamaan kuuliaisuuden ja nöyryyden kautta. Vaikka Hän olikin alkuperältään Jumalan AINOA Poika, niin Hänkin kasvoi samoin, kuin me muutkin uskovaiset. Hän oli riisuutunut valtaoikeuksistaan. Miten Hän muuten olisi meidän ESIKUVAMME?
Jeesus paastosi ja minäkin paastosin uskon alkutaipaleella monta kertaa. Jeesus söi, joi, keskusteli ja oli aina oikeudenmukainen ja rakastava. Hän nuhteli, Häntä viekoteltiin, Hän itki, suri, oli iloinen ja vapaa ja kaikkea sitä mitä mekin uskontaipaleella joudumme kokemaan. Hän oli todellinen Esikuva, ei vain jokin mainos, vaan todellinen ihminen. Jumalan oikeudet Hän otti vasta kuolemansa ja ylösnousemisensa jälkeen ja niitä oikeuksia minä en tavoittele. Haluan olla Hänen ystävänsä. Se riittää minulle. - Mikko.
jaikal kirjoitti:
>> Itsensä vertaaminen Jeesukseen vie ihmisen polvilleen Herran eteen pyytämään anteeksiantaamusta ja armoa.
- ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
>> Itsensä vertaaminen Jeesukseen vie ihmisen polvilleen Herran eteen pyytämään anteeksiantaamusta ja armoa.
Olet sinä Mikko yksi innokkaimmista synnin puolustajista. Jeesuksen ollessa esikuva ihminen oppii tietämään mikä on synti ja mikä ei. Jeesus on antanut meille täydellisen esikuvan. Lupeppas Jeesuksen opetuksia ja huomaa, että Jeesus täytti kaikissa opetuksissaan Jumalan lain.
Jeesuksella oli ihmisen Poikana ollessa kaikki valta ja tuon vallan Hän jätti kansalleen. Hänen kansansa on oikeuttettu antamaan syntejä anteeksi, tai sitomaan syntiin. Hänen kansallaan on armolahjat ja kai tiedät mitä niillä tehdään. Hänen kansansa keskuudessa on iloisia ja vapaita ihmisiä, sillä Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa.
Suurin osa ihmistä, heistäkin jotka sanovat uskovansa, vastustaa kaikessa JEESUKSEN PERINTÖÄ. Onko ihme sitten, jos ihmeitä ei tapahdu? - ?
ei nimmaria kirjoitti:
Olen jo vapaa ja rakastava ja laki on uskon kautta voimassa. Jeesuskin oli ihminen, kuten me muutkin ja joutui kasvamaan kuuliaisuuden ja nöyryyden kautta. Vaikka Hän olikin alkuperältään Jumalan AINOA Poika, niin Hänkin kasvoi samoin, kuin me muutkin uskovaiset. Hän oli riisuutunut valtaoikeuksistaan. Miten Hän muuten olisi meidän ESIKUVAMME?
Jeesus paastosi ja minäkin paastosin uskon alkutaipaleella monta kertaa. Jeesus söi, joi, keskusteli ja oli aina oikeudenmukainen ja rakastava. Hän nuhteli, Häntä viekoteltiin, Hän itki, suri, oli iloinen ja vapaa ja kaikkea sitä mitä mekin uskontaipaleella joudumme kokemaan. Hän oli todellinen Esikuva, ei vain jokin mainos, vaan todellinen ihminen. Jumalan oikeudet Hän otti vasta kuolemansa ja ylösnousemisensa jälkeen ja niitä oikeuksia minä en tavoittele. Haluan olla Hänen ystävänsä. Se riittää minulle.Miksi paastosit? Oletko juutalainen niinkuin Jeesuskin? Vai harrastatko muuten vain juutalaisille aikojen alussa annettuja perinnäistapoja jotka määrättiin väliaikaisiksi.
Mikko. kirjoitti:
Vertaaminen itseään Jeesukseen, Jeesukselle oli annettu jo lihansa päivinä valta Taivaassa ja maanpäällä. Tavoitteletkos Jaikal samaa?
En ole tarvinnut verrata naapuriini, enkä arvioida paremmuuksia.
Olen pieni Mikko Lapin kairasta, onnellinenkin ja joskus onnetonkin. Mutta Herra on mulle hyvä!>>>Vertaaminen itseään Jeesukseen, Jeesukselle oli annettu jo lihansa päivinä valta Taivaassa ja maanpäällä. Tavoitteletkos Jaikal samaa?
- ei nimmaria
? kirjoitti:
Miksi paastosit? Oletko juutalainen niinkuin Jeesuskin? Vai harrastatko muuten vain juutalaisille aikojen alussa annettuja perinnäistapoja jotka määrättiin väliaikaisiksi.
Siksi paastosin, kun Jeesuskin paastosi ja kertoi sen olevan tarpeellista. Onhan olemassa henkiä, jotka eivät lähde muuta kuin paastoamalla ja rukoilemalla. Olenhan toki juutalainen, sillä olen saanut sydämen ympärileikkauksen ja minut on oksastettu samaan Öljypuuhun, mihin juutalaisetkin on oksastettu ja saan samaa ravintoa mitä hekin Öljypuun mehevästä juuresta saavat. En kuitenkaan kerskaa, vaan olen nöyrästi armosta juutalaiseksi korotettu.
Ei todellinen juutalainen ole hän, joka on saanut lihaan tehdyn ympärileikkauksen, vaan hän, joka on saanut henkeen tehdyn ympärileikkauksen. Olen saanut Israelin kansalaisoikeudet. Mikko. kirjoitti:
>>>Sittenkin lankeilet syntiin Jaikal? HYVÄ, tulihan se sieltä!
- Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Olet sinä Mikko yksi innokkaimmista synnin puolustajista. Jeesuksen ollessa esikuva ihminen oppii tietämään mikä on synti ja mikä ei. Jeesus on antanut meille täydellisen esikuvan. Lupeppas Jeesuksen opetuksia ja huomaa, että Jeesus täytti kaikissa opetuksissaan Jumalan lain.
Jeesuksella oli ihmisen Poikana ollessa kaikki valta ja tuon vallan Hän jätti kansalleen. Hänen kansansa on oikeuttettu antamaan syntejä anteeksi, tai sitomaan syntiin. Hänen kansallaan on armolahjat ja kai tiedät mitä niillä tehdään. Hänen kansansa keskuudessa on iloisia ja vapaita ihmisiä, sillä Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa.
Suurin osa ihmistä, heistäkin jotka sanovat uskovansa, vastustaa kaikessa JEESUKSEN PERINTÖÄ. Onko ihme sitten, jos ihmeitä ei tapahdu?En ole mikään synnin puolustaja, minulla on omatunto ja polvet jotka notkistuvat tarvittaessa Herran puoleen ja tunnustan näin tapahtuu päivittäin.
Näin sanoo Jaikalikin, nyt olen hänen kanssaan samaa mieltä. Jaikalikin tekee syntiä päivittäin.
>>jaikal2.6.2011 15:17 0 Avaa
Niin Mikko! Emme kykene elämään yhtään päivää synnittömästi. - Mikko.
jaikal kirjoitti:
>>>Vertaaminen itseään Jeesukseen, Jeesukselle oli annettu jo lihansa päivinä valta Taivaassa ja maanpäällä. Tavoitteletkos Jaikal samaa?
Motiivi; että sinäkin alentaisit itsesi ihan tavalliseksi syntiin lankeavaksi pulliaiseksi. Tuossa alempana annoitkin jo tiedon että teet syntiä päivittäin, niinkuin me muutkin.
Vielä huomautan, en tarvitse naapureiden hyvyyttä vertailla itseeni, sillä on omassa itsessäni tietämistä tarpeeksi, kun taaperran päivän kerrallaan. - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Suurin osa ihmistä, heistäkin jotka sanovat uskovansa, vastustaa kaikessa JEESUKSEN PERINTÖÄ. Onko ihme sitten, jos ihmeitä ei tapahdu?Ihmeistä olisi kiinnostunut. Mitä ihmeitä kauttasi tapahtuu ja on tapahtunut "ei nimmari"?
- ?
ei nimmaria kirjoitti:
Siksi paastosin, kun Jeesuskin paastosi ja kertoi sen olevan tarpeellista. Onhan olemassa henkiä, jotka eivät lähde muuta kuin paastoamalla ja rukoilemalla. Olenhan toki juutalainen, sillä olen saanut sydämen ympärileikkauksen ja minut on oksastettu samaan Öljypuuhun, mihin juutalaisetkin on oksastettu ja saan samaa ravintoa mitä hekin Öljypuun mehevästä juuresta saavat. En kuitenkaan kerskaa, vaan olen nöyrästi armosta juutalaiseksi korotettu.
Ei todellinen juutalainen ole hän, joka on saanut lihaan tehdyn ympärileikkauksen, vaan hän, joka on saanut henkeen tehdyn ympärileikkauksen. Olen saanut Israelin kansalaisoikeudet.Et ole siis juutalainen. Juutalaiset ovat kansa etkä voi edes vertauskuvallisesti olla siis juutalainen. Olet suomalainen. Et ole myöskään saanut mitään Israelin kansalaisoikeuksia koska sellaista ei ole olemassakaan. Ihminen voi hakea kyllä Israelin kansalaisuutta jota sinä ilmeisesti suomalaisena ja suomessa asuvana et tarvitse. Ihmisessä ei ole mitään "henkiä" jotka paastoamalla häviäisivät. Et taida edes tietää miksi väliaikainen paastoaminen annettiin juutalaisille. Koko juttusi on aivan höpön köpö
- Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Jeesus paastosi ja minäkin paastosin uskon alkutaipaleella monta kertaa. Jeesus söi, joi, keskusteli ja oli aina oikeudenmukainen ja rakastava. Hän nuhteli, Häntä viekoteltiin, Hän itki, suri, oli iloinen ja vapaa ja kaikkea sitä mitä mekin uskontaipaleella joudumme kokemaan. Hän oli todellinen Esikuva, ei vain jokin mainos, vaan todellinen ihminen. Jumalan oikeudet Hän otti vasta kuolemansa ja ylösnousemisensa jälkeen ja niitä oikeuksia minä en tavoittele. Haluan olla Hänen ystävänsä. Se riittää minulle.Jeesuskin oli ihminen, kuten me muutkin ja joutui kasvamaan kuuliaisuuden ja nöyryyden kautta. Vaikka Hän olikin alkuperältään Jumalan AINOA Poika, niin Hänkin kasvoi samoin, kuin me muutkin uskovaiset. Hän oli riisuutunut valtaoikeuksistaan. Miten Hän muuten olisi meidän ESIKUVAMME?
Mistä vataoikeuksista Jeesus oli riisuutunut?
Jeesuksella oli jo tuolloin lihansa päivinä, KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ! - Mikko.
Mikko. kirjoitti:
Jeesuskin oli ihminen, kuten me muutkin ja joutui kasvamaan kuuliaisuuden ja nöyryyden kautta. Vaikka Hän olikin alkuperältään Jumalan AINOA Poika, niin Hänkin kasvoi samoin, kuin me muutkin uskovaiset. Hän oli riisuutunut valtaoikeuksistaan. Miten Hän muuten olisi meidän ESIKUVAMME?
Mistä vataoikeuksista Jeesus oli riisuutunut?
Jeesuksella oli jo tuolloin lihansa päivinä, KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ!"ei nimmarille" viestini.
Mikko. kirjoitti:
En ole mikään synnin puolustaja, minulla on omatunto ja polvet jotka notkistuvat tarvittaessa Herran puoleen ja tunnustan näin tapahtuu päivittäin.
Näin sanoo Jaikalikin, nyt olen hänen kanssaan samaa mieltä. Jaikalikin tekee syntiä päivittäin.
Niin Mikko! Emme kykene elämään yhtään päivää synnittömästi.Mikko!
Minä en ole missään kirjoituksessa enkä missään puheessani väittänyt eläväni synnittömästi edes yhtä päivää. Siitä huolimatta minä en elä synnissä synnin harjoittajana. Minä elän Jumalan armosta Jumalan armossa Kristuksessa Jeesuksessa pyhityselämää.
Yksikään uskova ei kykene elämään yhtään päivää täysin synnittömästi. Se edellyttäisi koko Jumala lain täyttämistä. Kuka siihen kykenee? Kuka kykenee täyttämään ensimmäisen käskyn? En minä ainakaan. Vajaaksi Herran ja lähimmäisen rakastaminen jää. Siksi minä olen armosta pelastettu.- Mikko.
jaikal kirjoitti:
Mikko!
Minä en ole missään kirjoituksessa enkä missään puheessani väittänyt eläväni synnittömästi edes yhtä päivää. Siitä huolimatta minä en elä synnissä synnin harjoittajana. Minä elän Jumalan armosta Jumalan armossa Kristuksessa Jeesuksessa pyhityselämää.
Yksikään uskova ei kykene elämään yhtään päivää täysin synnittömästi. Se edellyttäisi koko Jumala lain täyttämistä. Kuka siihen kykenee? Kuka kykenee täyttämään ensimmäisen käskyn? En minä ainakaan. Vajaaksi Herran ja lähimmäisen rakastaminen jää. Siksi minä olen armosta pelastettu.Se on hyvä että elää synnissä, koska on vain ihminen. Helposti kuitenkin uskova antaa kuvan niinkuin tuo "ei nimmaria", että ei saa lainkaan tehdä syntiä.
Siis ei kannata etsiä kasvua uskolleen, että ylettyisi Jeesuksen tasolle minkään vertaa, synti esteenä.
Jeesus ei ole mikään vertailukohde uskovalle, koska Jeesus eli täysin synnittömästi - Jeesus kehoitti
Mikko. kirjoitti:
Se on hyvä että elää synnissä, koska on vain ihminen. Helposti kuitenkin uskova antaa kuvan niinkuin tuo "ei nimmaria", että ei saa lainkaan tehdä syntiä.
Siis ei kannata etsiä kasvua uskolleen, että ylettyisi Jeesuksen tasolle minkään vertaa, synti esteenä.
Jeesus ei ole mikään vertailukohde uskovalle, koska Jeesus eli täysin synnittömästivertaamaan: Ottakaa Minun ikeeni päällenne ja oppikaa Minusta, sillä Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä: niin
te löydätte levon sieluillenne. (Matteuksen evankeliumi)
Vähänpä tällä palstalla on niitä, jotka ovat nöyriä - enemmän
on niitä, jotka tahtovat riidellä ja koroittaa omaa itseään. - Mikko.
Jeesus kehoitti kirjoitti:
vertaamaan: Ottakaa Minun ikeeni päällenne ja oppikaa Minusta, sillä Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä: niin
te löydätte levon sieluillenne. (Matteuksen evankeliumi)
Vähänpä tällä palstalla on niitä, jotka ovat nöyriä - enemmän
on niitä, jotka tahtovat riidellä ja koroittaa omaa itseään.Jos Jeesus kerta on Jumalan Poika tai itse Jumala, niin eihän ihminen voi verrata itse Jeesukseen itseään.
>>vertaamaan: Ottakaa Minun ikeeni päällenne ja oppikaa Minusta, sillä Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä: niin
te löydätte levon sieluillenne. - ---
Mikko. kirjoitti:
Johan Jaikal kirjoitti aikoja sitten, että "uskova lankeaa, mutta nousee jälleen". Mitä ihmettä tämä vetkuilu on?
- Mikko.
--- kirjoitti:
Johan Jaikal kirjoitti aikoja sitten, että "uskova lankeaa, mutta nousee jälleen". Mitä ihmettä tämä vetkuilu on?
On huomion arvoista Jaikali kun ilmoitti tekevänsä syntiä päivittäin, siis jatkuvasti.
Tuolla toisessa ketjussa taitaa tehdä syntia paraikaa juuri, tuomitsemalla, kehoittamalla olematta keskustelematta joillekin, mitätöimällä toisen uskon jne... - ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
En ole mikään synnin puolustaja, minulla on omatunto ja polvet jotka notkistuvat tarvittaessa Herran puoleen ja tunnustan näin tapahtuu päivittäin.
Niin Mikko! Emme kykene elämään yhtään päivää synnittömästi.Mikko, sinun uskosi mahdollisesti johdattaa sinut kasteen haudan kautta ylösnousemiseen. Jos sinä olet nyt Sanan alla ja huomaat ja tunnustat olevasi syntinen, niin silloin sinulla on mahdollisuus tehdä parannus. Jos et huomaisi syntiäsi, vaan olisit synnitön fariseus, niin silloin sinulla ei olisi mahdollisuutta nousta Sanan ja Pyhän Hengen, eli Veden ja Hengen kautta uuteen elämään.
Sanan puhdistamat eivät ole syntisiä, vaan he ovat totisesti puhtaita Jeesuksen kautta. He uskovat Jeesukseen ja seuraavat Häntä ja näin pitävät lain voimassa elävän veden virran voimasta. Jeesus sanoo uudestisyntyneille Jumalan omille lapsille, että "te olette puhtaa sen Sanan kautta, jonka olen teille puhunut."
Ei kukaan voi syntyä uudeksi muuta tietä. Jeesus johdattaa ihmisen sille ristille mille Hänet naulattiin lihansa päivinä. Hän antaa siihen täydelliset ohjeet vahvistamalla lain. Jokainen uskonlahjan saanut joutuu lain alle ja näkemään oman syntinsä ja joutuu naulaamaan lihantahdon samalle ristille mille Jeesus naulattiin lihansa päivinä. Risti ei kuitenkaan ole se, mihin ihmisen pitää jäädä, vaan todellisen parannuksen tehnyt saa mennä ahtaasta portista sisään avaralle paikalle.
En käsitä opetusta jossa kerrotaan uskovaisen olevan synnitön ja silti tekevän syntiä!
Ei Jeesus tullut tekemään kansastaan syntistä kansaa ja orjaa, vaan tuli totisesti VAPAUTTAMAAN kansansa synnin orjuudesta. - ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
Ihmeistä olisi kiinnostunut. Mitä ihmeitä kauttasi tapahtuu ja on tapahtunut "ei nimmari"?
Sanot olevasi ihmeistä kiinnostunut. Olen kokenut paljon ihmeitä, mutta kaikki ne ovat tapahtuneet Jeesuksen kautta. Jeesus elää ja on Jumala. Ihmisen Pojan päivät ovat muuttuneet Jumalan Pojan päiviksi ja Hän on palannut alkuperäänsä.
Jeesus on tehyt minulle suuret ihmeet. Olen saanut tulla terveeksi ja vapaaksi. Jopa ruumiin sairaudet Hän on poistanut. Kolmesti olin kuolemaisillani ja kolmesti sain hetkessä tulla terveeksi. Kukaan ihminen ei ollut tekemässä noita ihmeitä, vaan ne tulivat suoraan taivaasta. Suurin ihme on se, että Hän teki sieluni terveeksi ja sen jälkeen sain tulla vapaaksi ja pelottomaksi.
MInulla olisi paljon teille annettavaa, mutta te ette ota vastaan.
Armolahjojen omistajien kautta tapahtuu ihmeitä, mutta ne eivät ole ihmisen tekemiä, vaan Jumalan tekemiä. Jeesus antoi kansalleen oikeuden ihmeiden tekemiseen, mutta ihmiset ovat vain välittäjiä, eivät tekijöitä. Itse en ole saanut kokea ihmeitä välittäjien kautta, vaan aina ihmeeni ovat tulleet suoraan taivaasta.
Mitäkö ihmeitä olen saanut itse tehdä? En itse sitä edes tiedä, mutta minulle on silloin tällöin tultu kertomaan mitä on tapahtunut, kun olen kertonut Jeesuksesta, tai rukoillut jonkun ihmisen puolesta. Jotkut ovat kertoneet tulleensa terveeksi ruumiin puolesta ja jotkut ovat kertoneet saaneensa avun sielulliseen hätään ja pahaan oloon.
En yritä koskaan tehdä mitään ihmeitä, sillä minun sydäntäni lähinnä on kertoa Jeesuksesta ja Hänen teoistaan. Ihmeitä tapahtuu melkeinpä aina niin, että itse en tiedä osallistuneeni ihmeiden välitykseen, vaan saan kuulla niistä jäljestäpäin.
Oletko sinä Mikko saanut kokea ihmeitä?
- hellari83
Jeesukseen itsensä vertaaminen voi minusta auttaa siihen, ettei liikaa ylpisty Jumalan edessä ja näin luule olevansa jotakin tai parempi kuin joku toinen.
Se auttaa olemaan oikealla tavalla nöyrä. Opettaa kuuliaisuuteen. Auttaa myöskin parannuksen tekemiseen elämässä ja estää meitä tuntemasta että omilla teoillamme olisimme jotakin Jumalan edessä, kun me emme ole Jeesuksen vertaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873965
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5182944Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!411831Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1201582- 501400
Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221321Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti561292Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581247Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1291219Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.431105