ILMAN DIAGNOOSIA: AUTTAKAA - kamalia kipuja

ww2222

Mulla siis mun kivut alko ihan oudosti.... oli vasymysta, jalat oli raskaat, kihelmointia ja nipistelya sormissa oli ollu jo vuosia, kamalaa ahistusta myos/Paniikkihairiota. Sitten 'se' iski... Tuli repiva, tuikkiva, polttava kipu kasivarsiin, sormiin, jalkoihin.. itkin oisin kun en mitaan apua saanu kipuihini. Kaikki verikokeissa naytti normaalia. Lihasvoimat lahti, nukahtelin, iho kutisi, tuli punasia nappyloita, sain kummallisia hengitysahistus/allergia kohtauksia. Kivut olivat siis tosi pahoja... en usko miten olen voinut kestaa niita niin kauan.. Sitten.. alkoi ihoa kuumottaa, tuli polttavan kuuma olo iholla ja koko vartaloon, vaikka ei kuumetta. Niskaa ja selkaa poltti. Tuntui etta jos pidan katta ylhaalla niin veri menee liikaa sormiin. Sormet meni akkia punakseks. Sitten verenpaineet alkoi heitella. Nyt on laakkeet siihen. Laakari yrittaa selvittaa mika vaivaa. Reumatest nayttaa arvoa 15:sta, mika on aika alhainen. Kuumeinen olo jatkuu, ja suonia ja niveleita puristaa ja 'vetaa' - kirvelee...sormet jaykat.. Olo on jaykka kuin silakalla aamuisin noustessa sangysta... mika mua voi vaivaa???

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteerio..

      No Sulla on sit samanlaista kuin mullakin. Ei nyt ihan joka kohdassa. Mulla ei oo paniikkihäiriötä.

      Mulla on kylläkin diagnosoitu nivelereuma (johon tuo oireisto ei taida oikein sopia), nivelrikko (eikä tähänkään) Sjögrein oireyhtymä (ehkä ei tähänkään), mut vaikea-asteinen firbromyalgia (ja tähän tuo oireilu parhaiten osuu).

      Mut sitten on vielä yks tekijä. Saatat olla yliherkkä erinäisille lisäaineille (kuten minä E621:selle) ja se aiheuttaa järkyttäviä oireita. Kun olen saanut tuota lisäainetta, puolesta tunnista eteenpäin alkaa kehittyä kuumeinen olo, ihon pinta muuttuu kuumaksi, nousee hiki, alkaa mieletön uupumus, lähes nukun istualleni, ja kahden tunnin sisällä kudoksiin (ensin käsivarsiin ja siitä se leviää kaikkialle) mieletön kipu, kuin sähkövirta ritisten polttaisi kudoksia, johon ei tehoa minkäänlainen lääkitys.

      Samanlaisia oireita saan myös lihasta ja teollisuuden lihajalosteista, sokerista, valkeasta viljasta eli esim. vehäjauhotuotteista, kofeiinista, suklaasta, tavallisesta teepensaan lehtiteestä.

      Tätä samaa aiheuttavat hivenen lievemmässä muodossa myös ruoka-aineet (esim. herne, kypsä peruna, maissi) yms.

      Vaikka oireeni ovat hirvittävän rajuja, kukaan ei ole koskaan kyennyt sanomaan, onko tämä erillinen oireilu - sairaus, vai liittyykö tämä fibromyalgiaan, vai reumaan? Kaikki ovat vain käsitelleet tätä kokonaisvaltaiseen reumaan liittyvänä.

      Mutta sitten, sain 10 kuukauden ajan biologista lääkitystä - Orencia:aa ja kas, tuo reagointiherkkyys katosi. Enpä tullutkaan kipeäksi, vaikka tuosta räkäviinerin söinkin, tai lihaa söin.

      Mutta sitten paukahti syöpä, ja Orencia jouduttiin lopettamaan, ja nyt olen mielettömän kipeä taas.

      • 33eeee

        Mites pitaisiko pyytaa testi laajempaan allergiakokeeseen? En kylla tiia et miten toi verenpaine vois allergiataipumukseen liittya?


    • Tätä lääkärit eivät

      tunnista. Hoito-ohje on testin lopussa.

      ....jatkuu.
      2. Haisematon homeiden-cocktail. Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
      - Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira.
      Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
      Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy "outoon" käyttäytymiseen.

      Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen.
      Masentaa - ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että "vika on korvien välissä", vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
      Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli "outoja oireita":
      - Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen "Ding"-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa (14). Tällainen jos mikä masentaisi, mutta onneksi tajusin heti mistä on kysymys.
      - Toinen tosi inhottava oire on kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja "pinna palaa" heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen (6) asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään!
      Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että "Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!"
      Jos satut törmäämään näihin oireisiin, niin tiedät jo ennakolta mistä on kyse!

      Tämä oiretesti perustuu satojen KosteusVaurioHomeToksiinille(KVHT) altistuneiden eri henkilöiden saamiin oireisiin ja sairastumisiin.
      Ohje a, b, c, d, e, f, g, h sarakkeiden täyttöön:
      Merkkaa a-sarakkeen laatikkoon a sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske a-sarakkeen osumat yhteen alas a-yhteenvedon kohdalle.
      3-4 viikon päästä merkkaa b-sarakkeen laatikkoon b sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske b-sarakkeen osumat yhteen alas b-yhteenvedon kohdalle.
      Jne.

      a|b|c|d|e|f'|g|h|
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
      Jatkuu...

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

      • 9kikkkk

        voiko olla homeallergia vaikka kokeissa ei homeallergiaa nakyny?

        Alhainen ALTISTUS polylle...


      • Sivut uusiksi

        Karmeat sivut, noin niinkuin toteuttamisen näkökulmasta. Kuka noi on töhertänyt?

        Voisi käyttää vähän enemmän asettelua ja keventää sivujen ulkoisa olemusta. Tuollaista tiivistä täyteen ängettyä tekstiä jaksa mikään kahlata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe