Amerikka tuhoutuu tornadoihin

KIIRE-

26

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • filadelfi

Katso, Herran nimi tulee kaukaa, hänen vihansa leimuaa, ja sankka savu tupruaa...
      Tämä Jes.30:27 lopunajan aloitusjae on jo ennakkovaroitusta tulevasta eksytyksen ajan turmion seulasta, josta Herra pelastaa omansa juhliin, 29.

• -

Kiva jumala teillä. Tykkääköhän tuo tappamisesta? Saa kiksejä?

• -

Vau. Koko Amerikka tuhoutuu. Tuota vauhtia ("vain" puolitoista sataa kuollutta parissa viikossa) se kestää muutaman tuhat vuotta, edellyttäen että syntyvyys romahtaa nykyisestä murto-osaan. Hallelujaa.

Eikö kukaan profeetoista huomannut että Suomessa oli eilen trombi, joka viskeli paria soutuvenettä kaupan pihalla? Suomi tuhoutuu!

• -?-

Huomasin myös sen,että Suomen yli liikkui voimakas myrskyrintama Keski-ja muun Suomen yli suunnilleen lounaasta koilliseen.Puita kaatui teille ja muuta kamalaa.

Jopa sähkötkin katkesivat jossakin! Tämän on pakko olla merkki siitä,että koko Suomi tulee joutumaan pimeyteen syntiensä ja niskurointinsa takia!

Sen on pakko tapahtua viimeistään syksyllä,kun venäläiset aloittavat sen jokavuotisen rangaistuksena tulevan hyökkäyksensä Suomeen!

Sekin on mahdollista,että Suomeen iskee megaluokan maanjäristys ja maanvajoama!

• filadelfi
        -?- kirjoitti:

Huomasin myös sen,että Suomen yli liikkui voimakas myrskyrintama Keski-ja muun Suomen yli suunnilleen lounaasta koilliseen.Puita kaatui teille ja muuta kamalaa.

Jopa sähkötkin katkesivat jossakin! Tämän on pakko olla merkki siitä,että koko Suomi tulee joutumaan pimeyteen syntiensä ja niskurointinsa takia!

Sen on pakko tapahtua viimeistään syksyllä,kun venäläiset aloittavat sen jokavuotisen rangaistuksena tulevan hyökkäyksensä Suomeen!

Sekin on mahdollista,että Suomeen iskee megaluokan maanjäristys ja maanvajoama!

Sentähden kristittyjen tulisi rukoilla että voisimme viettää rauhallisia aikoja, ehkä Herra vielä armahtaa ja edes lykkää rangaistusta, vetoamalla hänen pitkämielisyyteen jota olemmekin saaneet kokea.
        Sodan aikana Suomi varjeltiin itsenäisenä myös Neuvostoliitto/Venäjän evankelionnin tähden.

• 234r
        filadelfi kirjoitti:

Sentähden kristittyjen tulisi rukoilla että voisimme viettää rauhallisia aikoja, ehkä Herra vielä armahtaa ja edes lykkää rangaistusta, vetoamalla hänen pitkämielisyyteen jota olemmekin saaneet kokea.
        Sodan aikana Suomi varjeltiin itsenäisenä myös Neuvostoliitto/Venäjän evankelionnin tähden.

Olen aina ihmetellyt tuota rukoiluhommaa. Eikö jumalalle riitä yksi rukous yhdestä asiasta yhden ihmisen esittämänä? Kuinka monta henkilöä/rukousta tarvitaan esimerkiksi estämään keskikokoisen pyörremyrskyn sattuminen jonkin tietyn kylän kohdalle?

Eikö sotia rukoilemalla voiteta. Ihan tappelemalla ja tappamalla vähän tehokkaammin kuin naapuri. Sotilaat ne sotaa käyvät, eivät papit.

• Inhottava realisti
        filadelfi kirjoitti:

Suomi "pelastui" sodissa monien yhteensattumien ja veteraanien uhrausten ansiosta.

Tutustu tosiseikkojen suhteen historiaan.

• yksin armosta

Jumalan ominaisuus on pyhyys. Häntä ei voi lähestyä kevytmielisesti ja tietoisesti syntiä tehden. VT on täynnä mielenkiintoisia kertomuksia siitä, kuinka esim. Jumalan vuorta, jolla hän antoi 10 käskyä, ei saanut lähestyä kukaan israelilainen, kuoleman uhalla. Ainoastaan Mooses sai nousta vuorelle.

Jumala on sama tänään. Ainoastaan Jeesuksen veren tähden saamme lähestyä Häntä. Ja huom, ainoastaan siksi. Jeesuksen veri poistaa syntimme Jumalan silmissä, niin että niitä ei edes muisteta.

Muistan, kun kerroin koulussa lapsille rakastavasta Jumalasta ja Jeesuksesta. Meno meni aika villiksi, hauskaa tuntui olevan. Sanoin, ettei Jumalaa voi lähestyä miten vain. Hän on Kuningas. Ei kukaan voi mennä Kuninkaan eteen halveksien häntä. Häntä tulee kunnioittaa. (Taisi olla lasten mielessä `vippaa vitonen`- meininki.) Tuo puhe auttoi heitä. He alkoivat ymmärtää, mitä on kunnioitus.

Herran pelko on viisauden alku. Vaikka me tiedämme Jumalan rakastavan meitä, koska hän antoi Jeesuksen, me saamme myös pelätä Häntä. Me pelkäämme Häntä, sillä me näemme, mitä Hän voi tehdä ihmiselle. Ihminen on kuin ruoho, kun tuuli puhaltaa hänen ylitsensä, ei häntä enää ole. "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."

Tämä vastaus taisi olla kyllä enemmän tuolle viiva-nimimerkille.

• fsdfsdbg

Toivon todellakin, ettet enää työskentele opettajana. Kouluopettajan tehtävä ei ole kaupata uskoaan lapsille. Onneksi nykyään tuollainen ei enää onnistu, kenkää tulee melko nopeasti jos opettaja alkaa hihhuloitumaan.

• filadelfi
        fsdfsdbg kirjoitti:

Toivon todellakin, ettet enää työskentele opettajana. Kouluopettajan tehtävä ei ole kaupata uskoaan lapsille. Onneksi nykyään tuollainen ei enää onnistu, kenkää tulee melko nopeasti jos opettaja alkaa hihhuloitumaan.

Suomi sivistyi aikoinaan Mikael Acrigolan Raamatun käännästyön ansiosta ensimmäisinä takapajuisena pohjoisena kansana, josta kunnia kuuluu iankaikkiselle elävälle Jumalalle. Olemme varjeltuneet isien ja äitien opetttaessa väkevän Jumalan vanhurskaudesta. Kokeneet sivistyksen ansiosta profetian paljastaessa Stalinin suomen valloituksen jota hän suunnitteli ennalta varustaessa runsaasti sotakalustoa ja junavaunuja rajan tuntumaan, siirtääkseen suomalaiset Uralin kaivospakkotyöhön, mutta n.v.-52 rukouksen vaikutuksesta hän kuoli.
        Hän olisi käyttänyt ensimmäisen, ja tulevan viimeiseen liittyvän maailmanvallan Assyrian tavoin pakkoväensiirron.

• Inhottava realisti

Suosittelen uskonnon opettamisen suhteen erittäin harkitsevaista otetta. Nykylapsiin paatos ei uppoa - seuraukset ovat useimmiten pikemminkin päinvastaiset.

Kunnioitus sinänsä on kyllä asia, joka EI pahaa lapsille tee.

• Inhottava realisti
        filadelfi kirjoitti:

Suomi sivistyi aikoinaan Mikael Acrigolan Raamatun käännästyön ansiosta ensimmäisinä takapajuisena pohjoisena kansana, josta kunnia kuuluu iankaikkiselle elävälle Jumalalle. Olemme varjeltuneet isien ja äitien opetttaessa väkevän Jumalan vanhurskaudesta. Kokeneet sivistyksen ansiosta profetian paljastaessa Stalinin suomen valloituksen jota hän suunnitteli ennalta varustaessa runsaasti sotakalustoa ja junavaunuja rajan tuntumaan, siirtääkseen suomalaiset Uralin kaivospakkotyöhön, mutta n.v.-52 rukouksen vaikutuksesta hän kuoli.
        Hän olisi käyttänyt ensimmäisen, ja tulevan viimeiseen liittyvän maailmanvallan Assyrian tavoin pakkoväensiirron.

Äläpä hössötä!

Argicola aloitti Raamatusta siksi, että se oli noihin aikoihin oikeastaan ainoa mahdollinen valinta. Agricolallakin OLI taustansa, kuten tietänet.

Sinulla tuskin on todisteita rukousten vaikutuksesta Stalinin kuolemaan?

• reginarento....
        fsdfsdbg kirjoitti:

Otappas ensin selvää peruskoulun uskonnon opetuksen opetussunnitelmasta, ja opetusvelvollisuudesta, ennen kuin tulet tänne kirjoittelemaan mutu-juttujasi.

• yksin armosta
        fsdfsdbg kirjoitti:

Tiesitkös, että opetin uskontoa koko koululle ja rehtori ja muut opettajat olivat koko ajan takanani. Joka ikisellä luokalla uskonto nousi lasten lempiaineeksi ja minusta tuli tosi suosittu. Meillä oli todella hauskaa.

Vähän aikaa sitten näin noita lapsia, jotka ovat nyt jo isoja, ja he halasivat minua ja yksi jätkä sanoi heti, että olet kyllä paras uskonnonopettaja ikinä. Toinen sanoi säästäneensä kaikki uskonnonvihkot ja toisiakin nyökytteli. Luokan ilmapiiri oli erinomainen eikä ketään kiusattu.

Jokainen opettaja tai vanhempi tuo ilman muuta oman arvomaailmansa lapsen elämään. Se välittyy, halusi sitä tai ei. Niinpä sinäkin, kun kasvatat omia lapsiasi, "tuputat" heille arvomaailmaasi. Ilman arvoja ei kukaan elä. Uskosta on vääristynyt kuva, jos kuvittelee sen olevan irti arjesta!

• Inhottava realisti
        yksin armosta kirjoitti:

Tiesitkös, että opetin uskontoa koko koululle ja rehtori ja muut opettajat olivat koko ajan takanani. Joka ikisellä luokalla uskonto nousi lasten lempiaineeksi ja minusta tuli tosi suosittu. Meillä oli todella hauskaa.

Vähän aikaa sitten näin noita lapsia, jotka ovat nyt jo isoja, ja he halasivat minua ja yksi jätkä sanoi heti, että olet kyllä paras uskonnonopettaja ikinä. Toinen sanoi säästäneensä kaikki uskonnonvihkot ja toisiakin nyökytteli. Luokan ilmapiiri oli erinomainen eikä ketään kiusattu.

Jokainen opettaja tai vanhempi tuo ilman muuta oman arvomaailmansa lapsen elämään. Se välittyy, halusi sitä tai ei. Niinpä sinäkin, kun kasvatat omia lapsiasi, "tuputat" heille arvomaailmaasi. Ilman arvoja ei kukaan elä. Uskosta on vääristynyt kuva, jos kuvittelee sen olevan irti arjesta!

On mukava kuulla, että onnistuit työssäsi. Sinun kannattaa ehkä palata työhön takaisin, koska olet omien sanojesi mukaan käsittääkseni kotona?

Arvoja voi olla kasvatuksessa ilman tiukkaa uskonnollisuuttakin. Tiedän valitettavan monia uskonnollisia vanhempia, joiden kasvatus sujuu erittäin kysenalaisesti.

Siitä päätellen, miten jotkut ihmiset täällä kirjoittelevat, käyttäytymiskoulutus ei kaikille aikuisillekaan pahaa tekisi.

• yksin armosta
        Inhottava realisti kirjoitti:

On mukava kuulla, että onnistuit työssäsi. Sinun kannattaa ehkä palata työhön takaisin, koska olet omien sanojesi mukaan käsittääkseni kotona?

Arvoja voi olla kasvatuksessa ilman tiukkaa uskonnollisuuttakin. Tiedän valitettavan monia uskonnollisia vanhempia, joiden kasvatus sujuu erittäin kysenalaisesti.

Siitä päätellen, miten jotkut ihmiset täällä kirjoittelevat, käyttäytymiskoulutus ei kaikille aikuisillekaan pahaa tekisi.

Luulen, että ongelma on nimenomaan siinä, että sana ei tule lihaksi. Jos Jumalan sana ja ohjeet tulevat eläväksi arjessa, ei uskonnollista muotomenoa tarvitsee korostaa. Sitähän Jumala tahtoo, että me elämme hyvää tehden ja toisiamme (ja Häntä) arvostaen.

Kiitos sanoistasi. Kyllä minä onnistuin. Eri asia sitten on, haluanko sitä enää.

• Inhottava realisti
        yksin armosta kirjoitti:

Luulen, että ongelma on nimenomaan siinä, että sana ei tule lihaksi. Jos Jumalan sana ja ohjeet tulevat eläväksi arjessa, ei uskonnollista muotomenoa tarvitsee korostaa. Sitähän Jumala tahtoo, että me elämme hyvää tehden ja toisiamme (ja Häntä) arvostaen.

Kiitos sanoistasi. Kyllä minä onnistuin. Eri asia sitten on, haluanko sitä enää.

Itse siirryin toiselle koululle täksi vuodeksi ja sain eilen kuulla, että saan jatkaa samalla koululla myös ainakin pari seuraavaa vuotta. Se tuntui hyvältä, koska entinen kouluni on uskoakseni ennemmin tai myöhemmin lakkautuksen alla tai ainakin pienenemässä. Nykyisessä koulussani minulla on parinkymmenen oppilaan luokka ja työ on motivoivaa.

En tiedä, mikset enää työhön halua. Minulle työ ainakin on tärkeähkö osa elämää. Kukin elää tavallaan. Eipä asia minulle kuulu.

• yksin armosta
        Inhottava realisti kirjoitti:

Itse siirryin toiselle koululle täksi vuodeksi ja sain eilen kuulla, että saan jatkaa samalla koululla myös ainakin pari seuraavaa vuotta. Se tuntui hyvältä, koska entinen kouluni on uskoakseni ennemmin tai myöhemmin lakkautuksen alla tai ainakin pienenemässä. Nykyisessä koulussani minulla on parinkymmenen oppilaan luokka ja työ on motivoivaa.

En tiedä, mikset enää työhön halua. Minulle työ ainakin on tärkeähkö osa elämää. Kukin elää tavallaan. Eipä asia minulle kuulu.

Tiedän, että Sinulla on hyvät arvot ja olen siksi iloinen, että olet opettajana. Luulen, että olet uskovaisempi kuin moni luuleekaan. Eipähän siihen muuta tarvita kuin vakaa aikomus seurata Häntä niin hyvinä kuin huonoina päivinä, tuli mitä tuli. Ja hän auttaa.

Tuohon opetustyöhön - jonkinlaista kaitsemistahan se on. Nautin niistä aineista, joista itse pidin. En ole kuitenkaan luontaisesti kovin innostunut lasten parissa työskentelystä. Enkä varsinkaan kymmenien asioiden hoitamisesta. Samoin huomaan, että nautin suht pienestä opetusryhmästä, jossa saa k e s k u s t e l l a. Jouduin isoon kouluun, inhottavaa... Lapset eivät saaneet enää piirtää lattioilla eikä kukaan keskustellut m i s t ä ä n...

• -
        filadelfi kirjoitti:

Agricolan (ei Acrigola...) ajoista on jo vierähtänyt aikaa, eikä enää nykyään päde samat keinot opetuksessa kuin silloin pätivät. Jos tätä raamattuaspektia laajennetaan kielenopetusmielessä Suomen ulkopuolelle, aikanaan Brittein saarilla oli englantia puhuvalta kansalta englanniksi käännetyn raamatun lukeminen kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla Kardinaali John Henry Newmanin käskystä. Ja kyllähän täälläkin on kirkko repinyt aikanaan kansan selkänahasta irti monen komean pytingin rakennuskulut. Toki kielellemme käännetty raamattu oli roolissa lukutaidon kehittymisessä, mutta kirkko ei koskaan ole pitänyt siitä, että raamatulle tuli kilpailijoita, olivat ne mitä tahansa. Onneksi lukemista ei enää opeteta kiertokoulussa katetkismusta jankkaamalla..

Ja Stalinin kuoleman varmaa syytä ei kai tiedä juuri kukaan. Arvailut liikkuvat syfiliksen, Gerovitalin (strykniinipohjainen Romanialainen "nuorennuslääke" yliannostuksen ja Lavrenti Berijan hänelle juottaman myrkyn välillä. Jos rukoilu hänet tappoi, miksi vasta vuonna 1953? Luulisi aihetta moiseen ollut enemmän 40-luvulla. Nuorena miehenä Stalin, tai silloin vielä Džugašvili, oli muuten pappiskoulun priimus :) On väitetty, että yhdessä erittäin uskovien, ankarien ja väkivaltaisten vanhempiensa kanssa juuri tuo pappiskoulu erittäin ankarine kurinpitotoimineen muokkasi Josefista miehen, joka hänestä tuli päästyään valtaan. Eli hirmuhallitsijan.

• -
        filadelfi kirjoitti:

Ja muistetaanpa sekin, että ilman Stalinia ja Neuvostoliittoa Suomi voisi nykyään olla Natsi-Saksan osavaltio. Ja ilman Hitleriä entinen Neuvostoliiton vasalli, joka ehkä nykyään olisi samassa tilanteessa Eestin ja muiden Baltian maiden kanssa. Sen verran paljon nuo kaksi veijaria sitoivat toistensa voimia että taisivat siinä sivussa pelastaa Suomen.

• Inhottava realisti
        yksin armosta kirjoitti:

Tiedän, että Sinulla on hyvät arvot ja olen siksi iloinen, että olet opettajana. Luulen, että olet uskovaisempi kuin moni luuleekaan. Eipähän siihen muuta tarvita kuin vakaa aikomus seurata Häntä niin hyvinä kuin huonoina päivinä, tuli mitä tuli. Ja hän auttaa.

Tuohon opetustyöhön - jonkinlaista kaitsemistahan se on. Nautin niistä aineista, joista itse pidin. En ole kuitenkaan luontaisesti kovin innostunut lasten parissa työskentelystä. Enkä varsinkaan kymmenien asioiden hoitamisesta. Samoin huomaan, että nautin suht pienestä opetusryhmästä, jossa saa k e s k u s t e l l a. Jouduin isoon kouluun, inhottavaa... Lapset eivät saaneet enää piirtää lattioilla eikä kukaan keskustellut m i s t ä ä n...

Minulla on päinvastaisia kokemuksia.

Olen ollut jo toistakymmentä vuotta kolmeopettajaisella koululla ja nyt siirryin isommalle koululle. Yhdysluokassa minulla oli tunne, etten ehtinyt keskustella asioista riittävästi. Nyt, parinkymmenen oppilaan kanssa tilanne on ollut aivan toinen.

En enää millään haluaisi palata yhdysluokkaan, koska pieni ryhmä on joissakin asioissa etu, joissakin ei.

Makunsa jokaisella.

• Tuom.

Tarkoittanet sitä, että ei tuo omaa kantaansa esille. Siinä se harkitseva ote juuri onkin, että ymmärtää opettaa objektiivisesti. Kaikissa muissakin oppiaineissa on sama kysymys. Jos ammatti-identiteetti on kohdallaan, niin ei mielellään tuo esille omaa ammattiaan . Ei uskonnon opetussuunnitelmassakaan sisälly aineeseen profeetallisuutta. Taidatte olla aika nuoria ammatti-identiteettiään ja muutakin identiteettiään vielä etsiväisiä.
      Mutta täytyyhän se joskus löytyä.

• -

On kunniaksesi ainakin sanottava ettet pyri edes peittelemään ylimielistä ja halveksuvaa asennettasi kanssakeskustelijoitasi kohtaan.

• Tuom.
        - kirjoitti:

On kunniaksesi ainakin sanottava ettet pyri edes peittelemään ylimielistä ja halveksuvaa asennettasi kanssakeskustelijoitasi kohtaan.

Jollakin on nyt ihan omia ongelmia tykönänsä. Minulla ei ole mitään tarvetta halveksia kanssakeskustelijoita. enkä ole niin tehnytkään. Mutta jotain tietämystä ja kokemuksia on itsellänikin elämästä ja ammateista. Joten on ihan asiallista, että neuvon nuorempia harkitsemaan, mitä julkisesti kirjoittaa.

Mutta jos joku kommentti tuntuu loukkaavalta, niin kyllä pyrin sen pikkaisesti korjaamaan. Mutta kuulisin ensinnäkin sen halveksivan osion kirjoituksissani, niin vosin sen sitten korjata??

• -
        Tuom. kirjoitti:

Jollakin on nyt ihan omia ongelmia tykönänsä. Minulla ei ole mitään tarvetta halveksia kanssakeskustelijoita. enkä ole niin tehnytkään. Mutta jotain tietämystä ja kokemuksia on itsellänikin elämästä ja ammateista. Joten on ihan asiallista, että neuvon nuorempia harkitsemaan, mitä julkisesti kirjoittaa.

Mutta jos joku kommentti tuntuu loukkaavalta, niin kyllä pyrin sen pikkaisesti korjaamaan. Mutta kuulisin ensinnäkin sen halveksivan osion kirjoituksissani, niin vosin sen sitten korjata??

Jos kanssakeskustelijan ikää käytetään aseena hänen mielipiteidensä nollaamiseen, ollaan melko heikoilla jäillä. Enpä oikein usko tässäkään viestiketjussa ihan lapsia kirjoittelevan. Sitä paitsi sinä et edes tiedä kenenkään ikää, oletat vain itse omaavasi "oikean" kannan ja jos joku ei sitä kantaa jaa, on hän nuori ja kypsymätön. Ei se noin mene.

• Inhottava realisti
        Tuom. kirjoitti:

Kuules Tuom.

Minua alkaa nyt jotensakin kyrsiä Sinun asenteesi tähän keskusteluun. Vielä jokin aika sitten pystyimme keskustelemaan, mutta nyt tuntuu kuin olisit täysin muuttunut ja siirtynyt samanlaiselle jatkuvien loukkausten ja persoonaan tarttumisten linjalle kuin eräs multinikki. Mitä on tapahtunut?

En tiedä, miksi aikoinaan tulin maininneeni ammattini. Olen vaatimattomasta taustasta ja myönnän kyllä toisaalta olevani ylpeä siitä, että olen itseni saanut jotenkin koulutettua. Suvussani elämänhallinta ja "normaali" perhe-elämä eivät ole mitenkään itsestäänselvyyksiä.

Tällä EN kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin jotenkin leveilemässä koulutuksellani tai ammatillani. Opetusala on ala muiden joukossa. Se siitä.

Sinä Tuom. et tiedä MITÄÄN ammatti-identiteetistäni. Et mitään.

Olen joskus kertonut olevani ihan aikuisenikäinen, yli nelikymppinen. Opetustyötä on tullut tehtyä vakituisesti 90-luvulta lähtien. En ole mikään aloittelija työssäni.

Sinä Tuom. et myöskään tiedä mitään siitä, miten ammattini hoidan. Siitä huolimatta Sinulla on otsaa ilkeämielisesti kommentoida ajatuksiani vain siksi, että olen kanssasi eri mieltä jostakin uskonnon asiasta!

Sinulla ei Tuom. ole aavistustakaan siitä, miten opetan uskontoa tai mitään muitakaan oppiaineita. Epäilen, ettet ole itse ikinä opettanut luokallista lapsia nyt tai aiemminkaan. Jos olet, hyvä. Jos et, kannattaa keskittyä luennoimaan uskonnosta toisille uskovaisille. Ainakaan minulla ei ole otsaa arvioida toisten ammatillisia kykyjä tai identiteettiä sen mukaan, onko joku uskossa tahi ei.

"Suosittelen uskonnon opettamisen suhteen erittäin harkitsevaista otetta. Nykylapsiin paatos ei uppoa - seuraukset ovat useimmiten pikemminkin päinvastaiset.

Kunnioitus sinänsä on kyllä asia, joka EI pahaa lapsille tee."

En etsimälläkään löydä tekstistä mitään loukkaavaa tai sellaista, mikä ei totta olisi. Vaikka uskonto onkin oppiaineena edelleen tunnustuksellista, opetusmetodit ovat muuttuneet. Ilmeisesti minun olisi erään surullisenkuuluisan tapauksen lailla tuomittava oppilaat, homot ja naispapit suoraan Helvettiin! Kunnon metodit kehiin jo alakoulussa, vai mitä? Sillä tavalla kasvatetaan suvaisevaisia ihmisiä...

Mikä teitä uskovaisia vaivaa? Onko teiltä kadonnut kokonaan tavallinen taito ymmärtää erilaisia mielipiteitä? Ovatko myös tavalliset käyttäytymis- ja kohteliaisuusssäännöt kadonneet teiltä? Tuoko on teidän tulkintanne Jeesuksesta ja hänen ajatuksistaan?

Toivon, että alat joskus vastailla suoriin kysymyksiini, joita esitän. On melkoisen munatonta puuha huudella puskista kaikenlaista, mitä sattuu mieleen tulemaan ja jättää sitten käymättä asia loppuun saakka. Yleensä salilla on hieman erilaisia tyyppejä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      308
      5544
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5109
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4176
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3514
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3143
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      74
      3027
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2207
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2148
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2098
    Aihe