Rikkaruohojen kitkentä

Rikkaruohon kitkijä

Mitä niksejä antaisitte rikkaruohojen kitkemiseen? Olen vuokrannut kaupungilta viljelypalstan. Siinä ei ole viljely aikoihin, joten se on saanut rehottaa villinä. Ja rikkaruohoja on ihan hirveästi. Aina kun luulee tehneensä kauhean urakan tuntitolkulla, löytyy samasta paikasta lisää juuria. Joka puolelta. En ole päässyt vielä edes laittamaan taimia ja siemeniä. Olen talikolla ja muilla työkaluilla niitä kaivellut ja käsin nyppinyt irti. Onko mitään työkalua, jolla ne saisi helposti maasta muuten kuin käsillä? Jos ottaa juuret hyvin pois, niin haittaako, vaikka peltoon jää vähän lehtiä ja pikku oksia? Viljelen nyt ensimmäistä kertaa kasvimaata. Kaikki vihjeet ovat tervetulleita.

3

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitkijä myös

Kovastipa olet uurastanut ja vielä aivan oikein! Eihän toki niitä kaikkia juuria saa maasta pois.Kylvä vain ja istuta.Voit peittää rivien välit jollain kateaineella.
      Itse jätän rikkaruohot maatumaan ja peittämään maan pintaa.Se estää
      kuivumista ja kuorettumista.Ei tosin ole kovin kauniin näköistä.
      Voit peittää maan pinnan vaikka mustalla muovilla, johon teet taimien kohdalle
      reiät.Omassa tarhassani olen kattanut myös kostean maan sanomalehdillä.
      Tarvitsee jotain painoa päälle, ettei kuivuessaan lähde lentelemään.
      Työniloa!

• Ap.

Kiitos vihjeistä ja kannustuksesta. Taidan tänään mennä kylvämään siemenet. Olen päättänyt tehdä niin, että nyt puolet palstasta (1 aari) olen kitkenyt kunnolla, joten taidan kylvää sinne puolelle jo siemenet. Sitten toista puolta alan työstää sen jälkeen. Pitää katsoa jotain kateaineita puutarhakaupasta samalla kun haen taimia. Mekin tulimme siihen tulokseen, että kaikkia juuria ei voi mitenkään saada pois, joten pitää vain sitten napsia niitä irti tarpeen mukaan.

Työn iloa ja hyvää puutarhakesää!

• kuivahti

Laita syksyllä heti sadon korjuunjälkeen rikkaruohon "kasvinsuojelua!!" Kyllä puutarhamyymälä neuvoo millä ne rikkaset poistuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7343
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      61
      5075
    3. 75
      4738
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4729
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4178
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3452
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2958
    8. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      49
      2550
    9. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2478
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      212
      2343
    Aihe