Mistä saadaan Kosher

9+4

Missä kasvatetaan Kosher vihannekset ?

Voiko Kosher ruokaa tilata jostain ?

38

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

vihannekset ovat aina kosher. Varsinaisia kosher- tuotteita voi ostaa , Malminkadulla toimii kauppa joka myy niitä, mutta ei niissä ole muuta erityistä kuin että juutalaisen lain vaatimuksia on valmistuksessa noudatettu .

• 15+5

Eivätkö kosher vihannekset ole luomukasvatettu ?

Onko kosher vain valmistustapa ?

Olen lukenut jostain, että Israelissa ei käytetä enää kasvimyrkkyjä / torjunta-aineita tuholaisten hävittämisessä, vaan kokeillaan luonnonmukaisia menetelmiä.

--------------------

Tulevatko kertomasi Malminkadun myymälän tuotteet Israelista ?

• ...

Torah ei anna mitään ohjetta vihannesten kasvattamiseen eikä mikään vihannes ole lain mukaan kielletty nautittavaksi.Kasvikset, hedelmät, vihannekset, viljat ym ovat kaikki sallittuja ne eivät voi olla ei-kosher muuta kuin jos ovat käyneitä (hapan) jolloin niistä valmistetuja tuotteita ei voi nauttia pääsiäsen aikaan.
        Israelissa pyritään siirtymään luomuun, en tiedä miten pitkällä nyt ollaan. Tutkimusta on tehty pitkään siitä miten päästä eroon kemialliisista torjunta-aineista jotta luontoa ja ihmisiä säästettäisiin myrkyiltä. Yleensä Israel on joka alalla tutkimuksen etu- eikä takapäässä, joten yhtä ja toista on varmaan kehitetty.
        Malminkadun tuotteet tulevat useista eri maista. Kaupan pitäjä vaihtui juuri, siellä on nyt nuoret naiset Ranskasta ja Israelista, käy kysymässä.

• 20+11
        ... kirjoitti:

Torah ei anna mitään ohjetta vihannesten kasvattamiseen eikä mikään vihannes ole lain mukaan kielletty nautittavaksi.Kasvikset, hedelmät, vihannekset, viljat ym ovat kaikki sallittuja ne eivät voi olla ei-kosher muuta kuin jos ovat käyneitä (hapan) jolloin niistä valmistetuja tuotteita ei voi nauttia pääsiäsen aikaan.
        Israelissa pyritään siirtymään luomuun, en tiedä miten pitkällä nyt ollaan. Tutkimusta on tehty pitkään siitä miten päästä eroon kemialliisista torjunta-aineista jotta luontoa ja ihmisiä säästettäisiin myrkyiltä. Yleensä Israel on joka alalla tutkimuksen etu- eikä takapäässä, joten yhtä ja toista on varmaan kehitetty.
        Malminkadun tuotteet tulevat useista eri maista. Kaupan pitäjä vaihtui juuri, siellä on nyt nuoret naiset Ranskasta ja Israelista, käy kysymässä.

Kiitos vastauksesta.

Suomalaista ruokaakin on aina pidetty suhteellisen puhtaana, mutta nykyisin ei enää saa edes suomalaisia porkkanoita. Juuri tänään huomasin kuinka vihannes- ja juurestiskillä luki vain Espanja, Italia, Portugal, Puola, Chile, Kreikka.
        Porkkanatkin olivat espanjalaisia.

Israelilaiset appelsiinit ja ihanat mehevät kreipit voi popsia luottavaisesti mutta - viime aikoina on kuulunut maailmalta kaikenlaista, joten noista muista maista ei oikein tiedä.

• 8+6
        20+11 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Suomalaista ruokaakin on aina pidetty suhteellisen puhtaana, mutta nykyisin ei enää saa edes suomalaisia porkkanoita. Juuri tänään huomasin kuinka vihannes- ja juurestiskillä luki vain Espanja, Italia, Portugal, Puola, Chile, Kreikka.
        Porkkanatkin olivat espanjalaisia.

Israelilaiset appelsiinit ja ihanat mehevät kreipit voi popsia luottavaisesti mutta - viime aikoina on kuulunut maailmalta kaikenlaista, joten noista muista maista ei oikein tiedä.

20 11 vastaus oli kolmelle pisteelle.

• "8+6":lle
        8+6 kirjoitti:

20 11 vastaus oli kolmelle pisteelle.

Kiitos tarkennuksesta "20 11":n viestin vastauksen kohteesta.

:-)

• Minä jo hetken
        "8+6":lle kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta "20 11":n viestin vastauksen kohteesta.

:-)

ajattelin ...

• ainakaan Saksasta

ei kannata tilata.

• 15+18

Mene sinä vain juomaan verta, sinulle se on annettu jopa sakramentiksi.

Minua ei kiinnosta kristityn mielipide tässä asiassa ja kysymys on minun.

------------

EHEK bakteeria epäillään jopa al Qaidan bioaseeksi, se on vakava juttu.

Mistä enää kohta löytää turvallista ruokaa.

• kysytään ihmetellen

> Mistä enää kohta löytää turvallista ruokaa.

Ja vastaus on viesteissä annettu, mutta ollaan ylpeitä nöyryyden sijaan, vaikka tietysti kyse voi olla myös vakavammasta, etten sanoisi saastumisesta.

• 4+7

Ruumis on Messiaan.....????

Mitä iloa ruumiina olosta on.

• Onko näissä

viesteissä mitään tolkkua? Eipä näytä olevan, kun ruumiit mielessä!

• Muistelen jonkun ...

kirjoittaneenkin krematoriosta ja hyvin sopii eräille viihtyä ruumiidensa kanssa sellaisia kirjoittavien parissa.

• Tosiaan eloa

tarvitaan kuolleisiin luihin ja lihoihin ja nahkoihin tietyissä piireissä.

• Ei edes

tästä asiasta voitu keskustella asiallisesti. Kun Jeesusta ei mitenkään muuten saatu ängettyä "keskusteluun" mukaan, niin liitettiin muuten vaan. Alkuperäinen kirjoittaja halusi vaan tiedustella asiaa, mutta sekin piti vesittää.

....ja suraavaksi haukkumaan minut, kun en ymmärrä mistään mitään.

• yök yök

Siis täysin uskomatonta. Todella kammottavaa Jessua-tuputusta.

• juutalaisuuspalsta

Kylläpä taas pommitetaan Yeshualla tätä palstaa. Yeshuapapukaijat vauhdissa.

• Kyllä muuten ei

kärsitä tervettä opetusta kosherista ja sen todellisesta hengellisestä merkityksestä. Aika on paha niinkuin Nooan ja Sodoman päivinä.

• Kosher-huulilta:

´Ahdistuksessani minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle. Herra, pelasta minun sieluni valheellisista huulista, petollisesta kielestä. Mitä hän sinulle antaa ja mitä siihen vielä lisää, sinä petollinen kieli? Väkivaltaisen teräviä nuolia ynnä kinsteripensaan tulisia hiiliä! Voi minua, että minun täytyy oleskella muukalaisena Mesekissä, asua Keedarin majojen keskellä! Kauan on minun sieluni täytynyt asua niiden seurassa, jotka rauhaa vihaavat. Minä pidän rauhan, mutta jos sanan sanon, niin he ovat sotaan valmiit.´ (Psalmi 120)

• ziz77us

Itsekin olen kiinnostunut kosher ruuasta, aion keskittyä ja tutkia aihetta siirtyä vähitellen kosher ruoan pariin.
      Afrikassa käytetään DDT viljelmillä, esim hedelma yms.
      Taitaa olla niin ettei kohta saa enää puhdasta ruokaa vaan kaikkiin lisätään myrkkyjä, leivät valkaistaan eli puhdistetaan vitamiineista yms.

• baal_beelsebub

Ovatko sienet Kosher?
      Ne eivät ole kasvia, eivätkä eläimiä?

• aloittaja........

baal _....

Mielenkiintoinen kysymys, ehkä kolmepistettä (...) kertoo, minä en osaa sanoa.

• ...

sienet ovat sallittuja

• ziz77us

Älkää syökö minkään puun hedelmiä, älkääkä edes koskeko niihin ettette kuolisi, mutta käärme ovelin kaikista kedon eläimistä sanoi, ette suinkaan kuole.
      Aadam ja Eeva alkoi vastoin ohjeita syödä puun hedelmiä jotka on täynnä tanniineja eli myrkkyjä, kaikki suoraan maasta kasvavat palkokasvit yms hedelmät ovat terveellisiä eikä mitään tanniineja niissä.
      Esim puun hedelmiä, tyrni marja, omena, oliivi
      suosittelen tilalle Lakka, kaalit, porkkana, yms.

• ziz77us

Pakko vielä mainita että esim perunan lehdistä saa keitoon, kuten porkkanan varsi on syötävää samoin on lakan laita, kun taas ei mustikan ja vadelman joiden varret on puuta toki pieniä.

• akileija.......

Sinulla mahtaa olla mormonien raamattu. :)

• Raamatun.mukaan

Jeesuksessa ja paremmassa liitossa juutalaisuudesta on ihan kaikki verta lukuunottamatta puhdistettu ruokana ihmisille. Tietenkään ei kannata kenenkään syödä ympäristömyrkkyjä.

• kaksi_kysymystä

Onko juutalaisten ja muslimien eläimen teurastustapa samallainen?
      Silpooko juutalaiset vielä pikkupoikien sukuelimiä vai onko se jo mennyttä brutaalia historiaa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe