Kysymys Jaikalille

???

Oletko yhdessäkään kirjoitukessasi ilmoittanut olevasi synnitön, kuten Jeesus oli?

50

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu siitä mitä sinä tarkoitat kysymykselläsi. Minä uskon ja omistan Jumalan Sanan kohdalleni. lue tästä vastaukseni.

Room 3 9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
      10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
      11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
      12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
      19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

2 Kor 5:14. Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
      15. ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
      16. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
      17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
      18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi

• selitä lyhyesti

Minä odotin jotakin omaperäistä, omin sanoin ilmaistua kannanottoa. Liian vaikeaa? Kyllä/ei riittää.

• Kysymykseesi on vaikea vastata koska en tiedä mitä sinä tarkoitat kysymykselläsi.

Jos tarkoitat uuden luomuksen omistamaa ja Jeesuksen vanhurskauteen perustuvaa lahjavanhurskautta, vastaus on; kyllä.

Jos tarkoitat minun omia tekojani ja saavutuksiani uskovana, vastaus on; en.

Mitä sinä siis tarkoitat kysymykselläsi, siitä riippuu myös vastaus.
        Edellä kerroin kummankin mahdollisen vaihtoedon vastauksen.
        Toivottavasti olet sen verran hengellinen Raamattua tunteva henkilö että ymmärrät vastauksen.

• Erikoinen ajatus
        jaikal kirjoitti:

Kysymykseesi on vaikea vastata koska en tiedä mitä sinä tarkoitat kysymykselläsi.

Jos tarkoitat uuden luomuksen omistamaa ja Jeesuksen vanhurskauteen perustuvaa lahjavanhurskautta, vastaus on; kyllä.

Jos tarkoitat minun omia tekojani ja saavutuksiani uskovana, vastaus on; en.

Mitä sinä siis tarkoitat kysymykselläsi, siitä riippuu myös vastaus.
        Edellä kerroin kummankin mahdollisen vaihtoedon vastauksen.
        Toivottavasti olet sen verran hengellinen Raamattua tunteva henkilö että ymmärrät vastauksen.

Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen. Pitäisi tuossa nyt jo huomata logiikan puute, eihän toisensa pois sulkevat asiat voi olla samanaikaisesti tosia koskaan.

• >>>jaikal:
      "Jos tarkoitat minun omia tekojani ja saavutuksiani uskovana, vastaus on; en".

Et ole siis synnitön omien "tekojesi ja saavutuksiesi" perusteella.

Olet siis "samalla kertaa vanhurskas ja syntinen"!

Lainaus linkistä:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html
      --
      3. Samaan aikaan vanhurskas ja syntinen

"Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen.
      Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus.
      Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas.
      Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas ja kestää Jumalan tuomiolla.
      Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.
      >>>

Uskonpuhdistajamme Luther muistuttaa meitä:
      "Ole varuillasi etsimästä sellaista pyhyyttä, ettet enää pidä itseäsi syntisenä.
      Sillä Kristus ei asu muissa kuin syntisissä" (Martti Luther).

Ei kannata koroittaa itseään Jumalan vertaiseksi!

• jaikali

Ihminen on joko

1. Syntinen (jokainen uskosta osaton on syntinen)
        2. Vanhurskas (jokainen uskova on vanhurskas)

Kukaan ei voi olla syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti niin kuin ei voi olla yö ja päiväkään samanaikaisesti (1 Tess 5:4-8).

Syntisellä ei tarkoiteta pahaa ihmistä.
        Vanhurskaalla ei tarkoiteta synnitöntä hyvää ihmistä.
        Vanhurskaalla tarkoitetaan uskovaa.
        Syntisellä tarkoitetaan uskosta osatonta ihmistä.

Näissä käsitteissä on kysymys ihmisen asemasta Jumalan edessä.
        Näin se on Raamatun ilmoituksen mukaan. Mutta ihmiset voivat olla eri mieltä koska eivät näe Jeesusta ja Hänen sovitustyötään eivätkä ymmärrä sitä. Minulle riittää Jumalan mielipide.

• jaikali

>>>Uskonpuhdistajamme Luther muistuttaa meitä:
        "Ole varuillasi etsimästä sellaista pyhyyttä, ettet enää pidä itseäsi syntisenä.

• jaikali kirjoitti:

Ihminen on joko

1. Syntinen (jokainen uskosta osaton on syntinen)
        2. Vanhurskas (jokainen uskova on vanhurskas)

Kukaan ei voi olla syntinen ja vanhurskas samanaikaisesti niin kuin ei voi olla yö ja päiväkään samanaikaisesti (1 Tess 5:4-8).

Syntisellä ei tarkoiteta pahaa ihmistä.
        Vanhurskaalla ei tarkoiteta synnitöntä hyvää ihmistä.
        Vanhurskaalla tarkoitetaan uskovaa.
        Syntisellä tarkoitetaan uskosta osatonta ihmistä.

Näissä käsitteissä on kysymys ihmisen asemasta Jumalan edessä.
        Näin se on Raamatun ilmoituksen mukaan. Mutta ihmiset voivat olla eri mieltä koska eivät näe Jeesusta ja Hänen sovitustyötään eivätkä ymmärrä sitä. Minulle riittää Jumalan mielipide.

Jaikalin esittämä ryhmittely on hänen oman mielikuvituksensa aikaansaama. Jumalan sana EI vahvista hänen fantasiaansa.

1.Johanneksen kirje:
        1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

Meissä asuu syntiä, jokaisessa, puhtaimmassakin meistä, tiedostamattomalla alueella. Se synti tulee poispantavaksi sitä mukaa kuin Jumalan Henki sen paljastaaa kuuliaisen vaelluksen ja totuudelle uskollisuuden kautta. Siitä puhuu 1.Joh.1:8.

Suoranaista tekosyntiäkin meille tulee hetkellisten tappioiden kautta. Mutta, tappioihin meitä ei ole missään määrätty. Niiltä opimme välttymään, kun seuraamme uskollisesti Jeesusta.

1) tiedostamaton synti: asuu meissä ja pannaan pois

2) tekosynti, lankeemukset: ne meidän tulee voittaa

3) synnin harjoittaminen: uskova EI SAA elää synnissä.

Kaikki kuuliainen vaellus ja synnin voittaminen perustuu Jumalan armoon ja Hänen rakkauteensa ja huolenpitoonsa meitä kohtaan.

• Mikko.
        jaikali kirjoitti:

>>>Uskonpuhdistajamme Luther muistuttaa meitä:

Auinakin synti asuu meissä, kaikenlainen synti, eli ei sitä ole luokiteltu SYNTI KUIN SYNTI.

Room. 7:17
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Room. 7:20
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu

Paavali vierittää syyt synnin niskoille ja ettei muka itse tekisi syntiä. Kyllä Paavali teki omana itsenään sytiä. Jos minä teen syntiä otan siitä itselleni vastuun..

• Arvasin että sinä Tapio olet tuon puska-aloituskysymyksen kirjoittaja.
        Mutta miksi ihmeessä sinä jatkuvasti kyselet minulta samaa asiaa?
        Olethan esittänyt saman kysymyksen aikaisemmin useita kertoja ja minä olen selittänyt sinulle asiaa. Et ole ymmärtänyt minua silloin.
        Onko nyt tapahtunut jotakin uutta että voisit nyt ymmärtää asiaa?
        Jos ei ole mitään uutta, miksi minun pitäisi vastata kysymyksiisi kun sinä et kuitenkaan ymmärrä?

• Mikko. kirjoitti:

Auinakin synti asuu meissä, kaikenlainen synti, eli ei sitä ole luokiteltu SYNTI KUIN SYNTI.

Room. 7:17
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Room. 7:20
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu

Paavali vierittää syyt synnin niskoille ja ettei muka itse tekisi syntiä. Kyllä Paavali teki omana itsenään sytiä. Jos minä teen syntiä otan siitä itselleni vastuun..

Vai olet sinä Paavalia viisaampi näissä hengellisissä asioissa niin että voit arvostella hänen Kirjoituksiaan???
        Sinunhan pitäisi olla Isossa Kirjassa opettamassa opettajia.
        Jokohan minä lähetän sinusta suositukset?

>>>Paavali vierittää syyt synnin niskoille ja ettei muka itse tekisi syntiä. Kyllä Paavali teki omana itsenään sytiä. Jos minä teen syntiä otan siitä itselleni vastuun..

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

Arvasin että sinä Tapio olet tuon puska-aloituskysymyksen kirjoittaja.
        Mutta miksi ihmeessä sinä jatkuvasti kyselet minulta samaa asiaa?
        Olethan esittänyt saman kysymyksen aikaisemmin useita kertoja ja minä olen selittänyt sinulle asiaa. Et ole ymmärtänyt minua silloin.
        Onko nyt tapahtunut jotakin uutta että voisit nyt ymmärtää asiaa?
        Jos ei ole mitään uutta, miksi minun pitäisi vastata kysymyksiisi kun sinä et kuitenkaan ymmärrä?

>>> jaikal: "Arvasin että sinä Tapio olet tuon puska-aloituskysymyksen kirjoittaja".

• Tapio522eikirj kirjoitti:

>>> jaikal: "Arvasin että sinä Tapio olet tuon puska-aloituskysymyksen kirjoittaja".

Se, joka lukee kirjoituksiani ilman negatiivisia ennakkoasenteita, ei tarvitse esittä minulle kysymyksiä selvästä asiasta.
        Vastaukset kysymyksiin on luettavissa kirjoituksissani jos niitä viitsii lukea. Joka ei viitsi lukea, älköön myöskään tehkö kysymyksiä minulle.

>>>Itse aloittajan kysymys on asiallinen, jonka mielelläni tekisin itsekkin sinulle yhä uudelleen vaikka joka ketjussa. Aihe on tärkeä.
        Hyvä on, että muutkin kyselevät ja kyseenalaistavat "synnittömyytesi".

• ei nimmaria
        jaikal kirjoitti:

Se, joka lukee kirjoituksiani ilman negatiivisia ennakkoasenteita, ei tarvitse esittä minulle kysymyksiä selvästä asiasta.
        Vastaukset kysymyksiin on luettavissa kirjoituksissani jos niitä viitsii lukea. Joka ei viitsi lukea, älköön myöskään tehkö kysymyksiä minulle.

>>>Itse aloittajan kysymys on asiallinen, jonka mielelläni tekisin itsekkin sinulle yhä uudelleen vaikka joka ketjussa. Aihe on tärkeä.

Jaikal, sinulla on oikeus todistaa Jumalan Pojasta, jonka uskon kautta ihminen saa tulla synnittömäksi. Älä kulje kahta tietä. Ei ihminen ole synnitön ja syntinen yhtäaikaa, vaan hän on joko synnitön, tai syntinen.

Sinä päivänä, kun ihminen ottaa uskonlahjan vastaan, on hän päässy armon alle ja siitä päivästä asti Jumala katsoo kasvatukseen ottamaansa Jeesuksen uhriveren kautta, mutta se ei tarkoita, että eikö Jumalan lapsi kasva synnittömyyteen. Armo riittää kasvaa synnittömyyteen.

Synti on laittomuutta ja yksikään laiton ei pääse Jumalan valtakuntaan.

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

>>> jaikal:
        "Se, joka lukee kirjoituksiani ilman negatiivisia ennakkoasenteita, ei tarvitse esittää minulle kysymyksiä selvästä asiasta.

>>> jaikal:
        "Se, joka lukee kirjoituksiani ilman negatiivisia ennakkoasenteita, ei tarvitse esittää minulle kysymyksiä selvästä asiasta.

Paavali oli nimenomaan SYNTISISTÄ, siis kaikista ihmisistä se suurin syntinen koska hän oli ENTISESSÄ ELÄMÄSSÄÄN syntisenä Saulus Tarsolaisena vainonnut Jumalan seurakuntaa ja näin Herraa Jeesusta Kristusta itseään. Tarviiko todistaa Jumalan Sanalla?

Syntinen Saulus kuoli Jeesuksen ristillä Jeesuksen kanssa (2 Kor 5:14). Kun Jeesus kuoli, kaikki ihmiset kuolivat Hänen kanssaan.
        Uusi ihminen apostoli Paavali syntyi uskoon tulossaan ( 2 Kor 5:17. Joh 1:13, 3:5-8). Kun Jeesus nousi kuolleista, uusi ihminen syntyi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

Saulus oli syntinen. Hän kuoli ja haudattiin kasteen hautaan.
        Paavali oli vanhurskas. Hän nousi kasteessa uuteen elämän Jeesuksen kanssa.

>>> jaikal:

Samoja talkkauksia sinulta mutta vastaan toisten lukijoiden tähden.

>>>Mitä sinä olisit muutamalla sanalla vastannut, jos joku sanoisi sinulle, että olet erittäin syntinen ihminen?

• -----
        ei nimmaria kirjoitti:

Jaikal, sinulla on oikeus todistaa Jumalan Pojasta, jonka uskon kautta ihminen saa tulla synnittömäksi. Älä kulje kahta tietä. Ei ihminen ole synnitön ja syntinen yhtäaikaa, vaan hän on joko synnitön, tai syntinen.

Sinä päivänä, kun ihminen ottaa uskonlahjan vastaan, on hän päässy armon alle ja siitä päivästä asti Jumala katsoo kasvatukseen ottamaansa Jeesuksen uhriveren kautta, mutta se ei tarkoita, että eikö Jumalan lapsi kasva synnittömyyteen. Armo riittää kasvaa synnittömyyteen.

Synti on laittomuutta ja yksikään laiton ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Se on totta, ihminen ei voikkaan olla yhtä aikaa sekä synnitön että syntinen.
        Raamattu kertoo että ihminen on syntinen. Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla.( Vain yksi esimerkki tässä)

• -----
        jaikal kirjoitti:

Samoja talkkauksia sinulta mutta vastaan toisten lukijoiden tähden.

>>>Mitä sinä olisit muutamalla sanalla vastannut, jos joku sanoisi sinulle, että olet erittäin syntinen ihminen?

Siitä huolimatta sinäkin olet syntinen jaikal. Jeesus otti synnin so, maailman pahuuden harteilleen, mutta ihminen pysyy syntisenä niin kauan kunnes hän saa ylösnousemuksen uudessa luomuksessa. Tämän Jeesus meille lunasti kuolemalla puolestamme jotta meissä olisi elämä tulevaisuudessa, ei vielä tässä syntisessä ruumiissamme.

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

Paavali oli nimenomaan SYNTISISTÄ, siis kaikista ihmisistä se suurin syntinen koska hän oli ENTISESSÄ ELÄMÄSSÄÄN syntisenä Saulus Tarsolaisena vainonnut Jumalan seurakuntaa ja näin Herraa Jeesusta Kristusta itseään. Tarviiko todistaa Jumalan Sanalla?

Syntinen Saulus kuoli Jeesuksen ristillä Jeesuksen kanssa (2 Kor 5:14). Kun Jeesus kuoli, kaikki ihmiset kuolivat Hänen kanssaan.
        Uusi ihminen apostoli Paavali syntyi uskoon tulossaan ( 2 Kor 5:17. Joh 1:13, 3:5-8). Kun Jeesus nousi kuolleista, uusi ihminen syntyi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

Saulus oli syntinen. Hän kuoli ja haudattiin kasteen hautaan.
        Paavali oli vanhurskas. Hän nousi kasteessa uuteen elämän Jeesuksen kanssa.

>>>jaikal: "Paavali oli nimenomaan SYNTISISTÄ, siis kaikista ihmisistä se suurin syntinen koska hän oli ENTISESSÄ ELÄMÄSSÄÄN syntisenä Saulus Tarsolaisena vainonnut Jumalan seurakuntaa ja näin Herraa Jeesusta Kristusta itseään. Tarviiko todistaa Jumalan Sanalla"?

• ei nimmaria
        ----- kirjoitti:

Raamattu kertoo että ihminen on syntinen. Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla.( Vain yksi esimerkki tässä)

Tietenkin jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla, jos ei tee parannusta ja ota Jeesuksen Uhria vastaan. Luuletko Jumalan jättävän kansansa laittomuutteen ja valtakuntansa ulkopuolelle?

Mitä Jeesus sanoo tästä? Eikö Itse Pelastaja kerro uskovaisen olevan PUHDAS sen Sanan kautta, jonka Hän on puhunut? Totisesti uskottu Sana tulee Pyhän Hengen kirkastuksella LÄHTEEKSI SYNTIÄ VASTAAN.

• ----- kirjoitti:

Siitä huolimatta sinäkin olet syntinen jaikal. Jeesus otti synnin so, maailman pahuuden harteilleen, mutta ihminen pysyy syntisenä niin kauan kunnes hän saa ylösnousemuksen uudessa luomuksessa. Tämän Jeesus meille lunasti kuolemalla puolestamme jotta meissä olisi elämä tulevaisuudessa, ei vielä tässä syntisessä ruumiissamme.

>>>Siitä huolimatta sinäkin olet syntinen jaikal.

• ----- kirjoitti:

>>>Raamattu kertoo että ihminen on syntinen. Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla.( Vain yksi esimerkki tässä)

• jaikal kirjoitti:

>>>Raamattu kertoo että ihminen on syntinen. Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla.( Vain yksi esimerkki tässä)

Room 3:23 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"

Niin ei siis Jumala jättänytkään ihmistä syntiseksi synnin valtaan

Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."

1 Kor 6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

• ei nimmaria
        ----- kirjoitti:

Päivän Sana:
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.

----------, uskotko, että tuo siirtäminen tapahtuu jo tässä ajassa uskovaisille, vai luuletko sen tapahtuvan jolloinkin muulloin ja jossakin muussa ajassa?

Kolossalaiskirje 1
        10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
        12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
        24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
        25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,
        26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
        27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
        28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
        29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.

• -----
        ei nimmaria kirjoitti:

Tietenkin jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla, jos ei tee parannusta ja ota Jeesuksen Uhria vastaan. Luuletko Jumalan jättävän kansansa laittomuutteen ja valtakuntansa ulkopuolelle?

Mitä Jeesus sanoo tästä? Eikö Itse Pelastaja kerro uskovaisen olevan PUHDAS sen Sanan kautta, jonka Hän on puhunut? Totisesti uskottu Sana tulee Pyhän Hengen kirkastuksella LÄHTEEKSI SYNTIÄ VASTAAN.

Ei mitään jossittelua "ei nimmaria". Parannuksen teko ei sitä poista eikä siihen liity.

• -----
        jaikal kirjoitti:

Room 3:23 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,"

Niin ei siis Jumala jättänytkään ihmistä syntiseksi synnin valtaan

Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."

1 Kor 6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

Samat sanat sinulle jaikal niinkuin "ei nimmarillekki".

• -----
        jaikal kirjoitti:

Se on totta jaikal, sinun osasi on helvetti tämän hetkisen tilasi mukaan.
        Mutta sinulla on mahdollisuus kääntyä vielä oikealle tielle.

• ei nimmaria
        ----- kirjoitti:

Vastaa ------------ rehellisesti kuulutko Jeesuksen jumaluuden kieltäjien joukkoon?
        Ainakin oppisi osoittaa sitä, sillä oppisi ei tunnusta Raamatun Jumalaa.

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

>>> jaikal: "Vai väitätkö Tapio että syntiset pääsevät taivaaseen"?

• ei nimmaria
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Huomio nyt Tapio522 se, että Jumala lupaa puhdistaa kaikesta synnistä ja vääryydestä. Aivan vamasti uskottu Jumalan Sana puhdistaa. Kasteen haudasta on noustava Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta uuteen elämään, muuten jää hautaan.
        Jeesus sanoo, että on synnyttävä uudeksi Vedestä ja Hengestä,jotta pääsee Jumalan valtakuntaan. Mitä sinä Tapio522 tuosta Jeesuksen Ilmoituksesta käsität ja miten siihen uskot?

>>>olemme pyhiä ja puhtaita Jumalan edessä-vaikka syntiturmelus onkin meissä vielä jäljellä.

>>>Kun tunnustan syntini (syntisyyteni), " on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa minullekin synnit anteeksi ja puhdistaa minutkin kaikesta vääryydestä".

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

>>>olemme pyhiä ja puhtaita Jumalan edessä-vaikka syntiturmelus onkin meissä vielä jäljellä.

jaikal, etkö usko;
        1. Joh.1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• -----
        ei nimmaria kirjoitti:

Vastaa ------------ rehellisesti kuulutko Jeesuksen jumaluuden kieltäjien joukkoon?
        Ainakin oppisi osoittaa sitä, sillä oppisi ei tunnusta Raamatun Jumalaa.

En tietystikään kiellä Jeesuksen jumaluutta vaan julistan niinkuin Raamattu opettaa että Jeesus ei ole Jumala mutta hänellä on jumalisuus.

• -----
        jaikal kirjoitti:

>>>Kun tunnustan syntini (syntisyyteni), " on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa minullekin synnit anteeksi ja puhdistaa minutkin kaikesta vääryydestä".

Typerää tinkaamista jaikalilta >> Kuinka monta syntiä sinulle jää jos sinä tunnustat kolmesta synnistäsi kolme>>??? Hei haloo jaikal!!!!
        Ihminen tekee syntiä tietämättäänkin, ajatuksissaankin. Ihminen on tässä ajassa syntinen kokoajan.

• Kadotustuomiotako
        ----- kirjoitti:

sinä täällä julistat nimim. ----- ?!

Jeesus kielsi lausumasta kenellekään kadotustuomiota !

On aivan eriasia sanoa, että syntinen menee helvettiin,
        kun että sanoo toiselle ihmiselle: "sinun osasi on helvetti" !

• jaikali
        Tapio522eikirj kirjoitti:

>>>jaikal: "Paavali oli nimenomaan SYNTISISTÄ, siis kaikista ihmisistä se suurin syntinen koska hän oli ENTISESSÄ ELÄMÄSSÄÄN syntisenä Saulus Tarsolaisena vainonnut Jumalan seurakuntaa ja näin Herraa Jeesusta Kristusta itseään. Tarviiko todistaa Jumalan Sanalla"?

>>>Vastauksesi perusteella Paavali erehtyi siis käyttämään väärää aikamuotoa. Paavalin pitikin sanoa: "OLIN SYNTISISTÄ SUURIN".

• Ymmärtämättömyytesi
        ----- kirjoitti:

Typerää tinkaamista jaikalilta >> Kuinka monta syntiä sinulle jää jos sinä tunnustat kolmesta synnistäsi kolme>>??? Hei haloo jaikal!!!!
        Ihminen tekee syntiä tietämättäänkin, ajatuksissaankin. Ihminen on tässä ajassa syntinen kokoajan.

tekee sen, että Jaikalin kirjoitukset kuulostavat typeriltä.

Jaikal on yrittänyt selittää palstalla sitä, mikä on uskovan
        asema Jeesuksessa, mutta suurin osa palstan itseään
        uskoviksi nimittävistä eivät ymmärrä yhtikäs mitään ja
        se osoittaa, ettei täällä ole montaakaan uskossaan
        kasvanutta, vaan sellaisia, jotka eivät ilmeisesti koe
        tarpeelliseksikaan kasvaa uskossaan ?!

• jaikali
        ----- kirjoitti:

>>>Ihminen on tässä ajassa syntinen kokoajan.

• -----
        Kadotustuomiotako kirjoitti:

sinä täällä julistat nimim. ----- ?!

Jeesus kielsi lausumasta kenellekään kadotustuomiota !

On aivan eriasia sanoa, että syntinen menee helvettiin,
        kun että sanoo toiselle ihmiselle: "sinun osasi on helvetti" !

En julista vaan jaikal itse sanoo joutuvansa kadotukseen näin;
        >>Jos minä olen syntinen, minun osani on helvetti

• -----
        Ymmärtämättömyytesi kirjoitti:

tekee sen, että Jaikalin kirjoitukset kuulostavat typeriltä.

Jaikal on yrittänyt selittää palstalla sitä, mikä on uskovan
        asema Jeesuksessa, mutta suurin osa palstan itseään
        uskoviksi nimittävistä eivät ymmärrä yhtikäs mitään ja
        se osoittaa, ettei täällä ole montaakaan uskossaan
        kasvanutta, vaan sellaisia, jotka eivät ilmeisesti koe
        tarpeelliseksikaan kasvaa uskossaan ?!

Jaikal paljastuu tosiaankin typeräksi. minä olen tiennyt sen aina että muutamat jotka itseään täällä ylentävät, heidät alennetaan. Jumalan puhdas sana panee heidät polvilleen ja näyttämään typeryksiltä.

• -----
        jaikali kirjoitti:

>>>Ihminen on tässä ajassa syntinen kokoajan.

Raamattu juuri sanoo näin ja se on ainoa auktoriteetti uskolleni.
        Ihminen on syntinen siitä ei pääse yli eikä ympäri vaikka miten kääntäisi ja vääntäisi sen omaksi edukseen ja mieleiseksensä malliksi.
        Ja kaikista ei ole tosiaankaan opettajaksi, kuten esim, sinusta jaikal koska olet monissa kohdin unohtanut Jumalan oman ilmoituksensa.
        Tämä on kuitenkin avoin keskustelupalsta kaikille ja paljonhan täällä hyviä ja toisistaan poikkeavia mielipiteitä onkin. Ja niin pitää ollakkin. Siitähän sitä keskustelua sitten syntyy vaikka palstahan on perustettu uskontojen uhreille
        tässä tapauksessa helluntailaisuuden, mutta uudistuksen myötä se on "epävirallisen virallista".

jaikal, etkö usko;
        1. Joh.1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Tapio.

Ei Jaikal usko tuota jaetta.

Hän on synnitön ja puhdas ja viaton, niinkuin Jeesus oli aikanaan. Näin hän on itse todennut tällä palstalla aiemmin. Hän on sisällä automaattipesukoneessa, joka puhdistaa automaattisesti.

Siinä pesukoneessa ei tarvita pesuainetta, Jumalan armoa. Vaikka siellä likaisena syntisenä pyöritäänkin.

Toivottavasti ei mene pää niin pyörälle, että taju katoaa täysin.

Vielä on toivoa, jos joku pysäyttää koneen.

Semper, paina pysäytysnappia. Se on siellä ylhäällä. :)

• Jonah kirjoitti:

Tapio.

Hän on synnitön ja puhdas ja viaton, niinkuin Jeesus oli aikanaan. Näin hän on itse todennut tällä palstalla aiemmin. Hän on sisällä automaattipesukoneessa, joka puhdistaa automaattisesti.

Siinä pesukoneessa ei tarvita pesuainetta, Jumalan armoa. Vaikka siellä likaisena syntisenä pyöritäänkin.

Tai pistä pulveria lisää koneeseen, Semper. :))

No, tämä oli sellaista "humoristista" kielenkäyttöä. Kun en jaksa aina "jankuttaa".

Olen ehkä oppinut sinulta, Semper tällaisen terävän kielenkäytön, jota arvostan kirjoituksissasi, vaikkakaan en pidä sanojasi tuomitsemisena, niinkuin moni muu tekstisi käsittää.

Ymmärrän, että tarkoituksesi ei ole tuomita, vaan kertoa totuus. Ja siihenhän me kaikki pyrimme, totuuteen. Matkalla olemme, niin sinä kuin minäkin.

Uskomme päämäärä on sielujen pelastus. Ja tähän päämäärään pääsemme vain kilpailemalla sääntöjen mukaan. Jos ei niin tee, ei saa seppelettä.

2Ti 2:5 Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.

Säännöt on kerrottu raamatussa. Siunausta kaikille sääntöjä etsiville.

• ei nimmaria
        ----- kirjoitti:

En tietystikään kiellä Jeesuksen jumaluutta vaan julistan niinkuin Raamattu opettaa että Jeesus ei ole Jumala mutta hänellä on jumalisuus.

------------ tuon tiesinkin jo avatessani ensimmäisen viestisi. Sinä et tunnusta Jumalan Poikaa ja sen takia sinä et käsitä uskon oppia, jonka kautta sinulla olisi mahdollisuus tulla tuntemaan Jumalan ainoa Poika, Jumala, joka tuli tänne suoraan taivaasta neitsyen kautta.

Voit nyt tuoda esille tuon ilmoituksen Raamatusta, jossa sanotaan, että Jeesus EI OLE Jumala, vaan Hänellä on jumalisuus! En ole ikinä törmännyt tuollaiseen Raamatussani, joten olen kiinnostunut sen näkemään.

• ei nimmaria
        Jonah kirjoitti:

Tapio.

Jonah, sinä et tunnusta Jumalan AINOAA Poikaa ja siksi vääristelet ja valehtelet jatkuvasti Jumalan lapsista. Olen nähnyt jaikalin kertovan olleensa, huom. olleensa syntinen ja saaneensa armon. Minäkin olin syntinen ja sain armon kasvaa Jumalan Sanan kautta vapauteen. Yritäppäs kumota tuokin asia ja Jeesuksen LUPAUS, joka on kaikille Jumalan lapsille annettu.

Jumalan lapsen EI TARVITSE jäädä synnin orjaksi.

• ei nimmaria
        jaikal kirjoitti:

Jaikal, huomioi se, että Jumala LUPAA puhdistaa syntinsä tunnustavat kaikesta vääryydestä. Ihmisestä tulee puhdas Jumalan ahjossa ja sen jälkeen ihminen on vanhurskas ja pyhä. Armo riittää ihmisen puhdistuksen ajan. Ihminen on syntinen niin kauan, kuin ei ole vielä puhdistunut Sanan ja Pyhän Hengen VOIMASTA. Armon alla hän saa kasvaa Jumalan tuntemisen/Vanhurskaan kautta puhtaaksi ja kelvolliseksi Jumalan valtakuntaan. Jumala siirtää Itse puhdistamansa lapsen Poikansa perustamaan valtakuntaan.

• jaikal kirjoitti:

>>> jaikal: "Kun olet tunnustanut syntisyytesi ja saanut syntisi anteeksi ja ottanut vastaan Jumalan vanhurskauden Kristuksessa, oletko vieläkin syntinen"?

• ei nimmaria
        Tapio522 kirjoitti:

>>> jaikal: "Kun olet tunnustanut syntisyytesi ja saanut syntisi anteeksi ja ottanut vastaan Jumalan vanhurskauden Kristuksessa, oletko vieläkin syntinen"?

Tapio522, mitä syntiä sinun on pakko tehdä. Tietämättäsi toki teet syntiä ja lankeemuksiakin sattuu, mutta mikään ei ole pakkoa Jumalan puhdistamalle. Jeesus lupaa tehdä valituistaan VAPAITA ja kaikki on luvallista vapaille, sillä he EIVÄT HALUA rikkoa Jumalan käskyjä. Laittomuus on syntiä ja en usko sinun Tapio522 olevan laiton. Jeesuksen usko ja Jumalan voima pitävät käskyt, eli lain voimassa ja sen takia uskovainen on vapaa ja elää Jumalan valtakunnassa, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Malakia kolmosessa kerrotaan miten Herra tulee äkkiä Tempeliin ja liiton enkeli on Hänen kanssaan. Jeesus on tullut ja puhdistaa kansaansa kuin kultasepän tuli, tai pesijän saippua. Liiton enkeli tuo tuota puhdistavaa Jumalan Sanaa vielä tämän yhden kerran tänne puhtaana ja puhdistavana.

Jos sinä löydät lakia rikkovaa rakkaudettomutta, kadetta, tai mitä tahansa itsestäsi, niin silloin se pitää tunnustaa Jumalalle. Vain tunnustetut synnit tulevat puhdistetuiksi.

Se, että kovinkaan moni ei saa enää siirtoa Jumalan Pojan perustamaan valtakuntaan johtuu siitä, että ihmiset eivät tunnista ja tunnusta syntejään, vaan pitävät ne itsessään luullen, että Jeesuksen veri jatkuvasti suojaa heidän syntejään. Jeesuksen veri ei suojaa syntejä, vaan puhdistaa synnistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      187
      3965
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      518
      2944
    3. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      41
      1831
    4. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      120
      1582
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      50
      1400
    6. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      22
      1321
    7. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      56
      1292
    8. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1247
    9. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      129
      1219
    10. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      43
      1105
    Aihe