Miksei teistä kukaan kommentoi siitä rajuilmasta mikä teidän kuntaanne koetteli? Vai onko sähköt vieläkin poikki?
Ukkosmyrskystä ?????
30
847
Vastaukset
- jtrbiutrb
Ihmisillä on varmaan ollut yllin kyllin tekemistä raivaamisen kanssa. Ei siinä ehdi nettitiedottamista harrastamaan. Lue Aamulehden sivuilta tuoreimmat uutiset.
- Wallrus
Suurin syy taitaa olla se, että siitä puhuminen koetaan juoruamiseksi? En tiedä.
Eipä tuota raivaamista nyt loppujen lopuksi kovin monella ole. Metsänomistajat ja isompien tilojen omistajat ovat tietysti eri asia. Meillä kaatui viisi puuta pihapiiristä. Uskomattoman hyvä tuuri, ettei kaatunut talon päälle. Metsällä ei ole vielä käyty.
Kaiken kaikkiaan taidettiin Parkanossa selvitä suhteellisen pienin vahingoin?
http://www.iltasanomat.fi/videot/kotimaa/myrskyava-parkano-tallentui-videolle/vid-1288392864740.html- metsuri..--
Vai pienin vahingoin,ehkä kannattaisi käydä muuallakin kuin keskustassa.Raivala,Lapinneva,Yliskylä ja poikkeusharju/varikon alue ovat pahimpia ja vahinkojen suuruusluokkaa voi vaan arvailla,mutta paljon se on.
- !=!=!=
Kyllä täällä sähköt on.SUUR KIITOS LEPPÄKOSKENSÄHKÖNVÄELLE,IHANILLE TYÖNTEKIJÖILLE.HIENOA JA RIPEETÄ TOIMINTAA OLOSUHTEISIIN NÄHDEN,MISSÄ KUNNOSSA LINJAT OLI MYRSKYN JÄLKEEN.KIITOS.
- =0)
Kiitos todellakin kuuluu Leppäkosken sähkön työntekijöille!! Nopeaa toimintaa, yötä päivää. Kannattaa suosia paikallista! =)
- Samaa mieltä
=0) kirjoitti:
Kiitos todellakin kuuluu Leppäkosken sähkön työntekijöille!! Nopeaa toimintaa, yötä päivää. Kannattaa suosia paikallista! =)
Erityisesti Leppäkosken ja pelastuslaitoksen henkilöstö sekä ne kolmostien raivaajat ansaitsevat suuren kiitoksen tekemästään työstä.
Samoin kiitos kaikille teille jotka omalla panoksellanne autoitte Parkanolaisia selviytymään.
- Kotka rankki ohutta
No, saivathan Leppäkosken ja pelastuslaitoksen miehet kohtuulliset ylityökorvaukset?
Eikä tässä nyt kuitenkaan ollut kyse mistään Japanin tsunamista tai New Orleansin hurrikaanista. - jess!!
Kateellisten panettelua! Kiitos tasapuolisesti pelastuslaitokselle, sähkölaitoksen miehille, sekä kaikille oman elämänsä sankareille!! Miksiköhän ihmisten on niin vaikea antaa toisille positiivista palautetta? Tällä kertaa, kun on vielä oikein aihettakin...
- yläpilveä
Ei minun ole vaikea antaa positiivista palautetta, mutta tuollainen ylitse pursuava suitsutus on huvittavaa. Ikään kuin Leppäkosken ja pelastuslaitoksen miehet olisivat tehneet pyyteetöntä vapaaehtoistyötä. He tekivät vain työtään ja heillä oli ylityö-, pyhätyö-, vapaapäiväkorvauksineen sekä muine mahdollisine lisineen madollisuus yli 300% ansioihin. Kyllähän tuo motivoi?
Toki tavalliset kansalaiset tekivät kuulemma vapaaehtoispohjalta paljon raivaustyötä ja he ansaitsevat vilpittömät kiitokset. Onneksi yhteiskunnassa on vielä heidän kaltaisiaan. - """"""""""
yläpilveä kirjoitti:
Ei minun ole vaikea antaa positiivista palautetta, mutta tuollainen ylitse pursuava suitsutus on huvittavaa. Ikään kuin Leppäkosken ja pelastuslaitoksen miehet olisivat tehneet pyyteetöntä vapaaehtoistyötä. He tekivät vain työtään ja heillä oli ylityö-, pyhätyö-, vapaapäiväkorvauksineen sekä muine mahdollisine lisineen madollisuus yli 300% ansioihin. Kyllähän tuo motivoi?
Toki tavalliset kansalaiset tekivät kuulemma vapaaehtoispohjalta paljon raivaustyötä ja he ansaitsevat vilpittömät kiitokset. Onneksi yhteiskunnassa on vielä heidän kaltaisiaan.Kuulehan kaveri,kai ittselläsikin on mahdollisuus saada työstäpalkka ja ylityökorvaukset jos olet töissä nehän ovat lakisääteiset kaikille. Hyvä sitä on narista toisten palkoista.No miten se suu laulais jos eivät olisi olleet töissä yötäpäivää?????Ei olisi sähköjä saatu niin äkkiä jos miehet olisi olleet VAIN päivällä 8h töissä mikä on heidän työaika.MITEN OLISIT SUHTAUTUNUT KUN OLISIT SOITTANUT JA SANONUT EI OLE SÄHKÖJÄ NIIN EI OLISI VASTATTU PUH.TAI NAUHA SANONUT PALATAAN ASIAAN ARKISIN KLO 7.00-16.OO.KUN MIEHET TULEE TÖIHIN????vASTAUSTA ODOTTAVA!!!!! Meneppä itseesi ja ajattele järjellä ei kateudella.Kyllä varmasti palo ja sähkömiehillä oli saada työt kuntoon ja autta ihmisiä siinä tilanteessa.Ei varmasti raha!!!AUTTAMISHALU ON VALTAVA HEILLÄ KUN OVAT VALINNEET AMMATIN.kIITOS HEILLE.Voithan itse vaihtaa alaa jos haluat,mutta pitää olla kunnon mies että pääsee paloopistoon ei sinne pääse ihan mitkä heput pääse.testit niin kovat että rannalle ruikuttaan jää moni!!!Vaikka luulee ittestänsä paljon.Kokeile!!!
- alvilla mailla
"""""""""" kirjoitti:
Kuulehan kaveri,kai ittselläsikin on mahdollisuus saada työstäpalkka ja ylityökorvaukset jos olet töissä nehän ovat lakisääteiset kaikille. Hyvä sitä on narista toisten palkoista.No miten se suu laulais jos eivät olisi olleet töissä yötäpäivää?????Ei olisi sähköjä saatu niin äkkiä jos miehet olisi olleet VAIN päivällä 8h töissä mikä on heidän työaika.MITEN OLISIT SUHTAUTUNUT KUN OLISIT SOITTANUT JA SANONUT EI OLE SÄHKÖJÄ NIIN EI OLISI VASTATTU PUH.TAI NAUHA SANONUT PALATAAN ASIAAN ARKISIN KLO 7.00-16.OO.KUN MIEHET TULEE TÖIHIN????vASTAUSTA ODOTTAVA!!!!! Meneppä itseesi ja ajattele järjellä ei kateudella.Kyllä varmasti palo ja sähkömiehillä oli saada työt kuntoon ja autta ihmisiä siinä tilanteessa.Ei varmasti raha!!!AUTTAMISHALU ON VALTAVA HEILLÄ KUN OVAT VALINNEET AMMATIN.kIITOS HEILLE.Voithan itse vaihtaa alaa jos haluat,mutta pitää olla kunnon mies että pääsee paloopistoon ei sinne pääse ihan mitkä heput pääse.testit niin kovat että rannalle ruikuttaan jää moni!!!Vaikka luulee ittestänsä paljon.Kokeile!!!
No, voi helvetti mikä taliaivo.
Minulla ei ole syytä olla kateellinen kenenkään palkoista. Olen tyytyväinen omaani.
Itse olen toisinaan töissä yötäpäivää, pyhänä ja arkena. Pelastuslaitoksen miehet hoitavat hommansa, sähköyhtiön miehet hoitavat hommansa ja minä hoidan hommani. Me kaikki saamme siitä työehtosopimuksen mukaisen korvauksen ja Suomi pyörii. Jokainen meistä on ammattinsa valinnut omien mieltymystensä ja motiiviensa mukaan. Jokaisen työpanos on tärkeä. Kun minun ammattikuntani lyö hanskat tiskiin, pysähtyy yhteiskunta viikossa. Jos siivoojat lopettavat työnsä, hukutaan aika nopeasti paskaan, jne. jne.
Kerroin siis vain, miten naurettavaa tuo ylenpalttinen suitsutus tässä tapauksessa oli. Itse olisin vastaavasta huomionosoituksista lähinnä vaivaantunut. - """"""""""""""""""""
alvilla mailla kirjoitti:
No, voi helvetti mikä taliaivo.
Minulla ei ole syytä olla kateellinen kenenkään palkoista. Olen tyytyväinen omaani.
Itse olen toisinaan töissä yötäpäivää, pyhänä ja arkena. Pelastuslaitoksen miehet hoitavat hommansa, sähköyhtiön miehet hoitavat hommansa ja minä hoidan hommani. Me kaikki saamme siitä työehtosopimuksen mukaisen korvauksen ja Suomi pyörii. Jokainen meistä on ammattinsa valinnut omien mieltymystensä ja motiiviensa mukaan. Jokaisen työpanos on tärkeä. Kun minun ammattikuntani lyö hanskat tiskiin, pysähtyy yhteiskunta viikossa. Jos siivoojat lopettavat työnsä, hukutaan aika nopeasti paskaan, jne. jne.
Kerroin siis vain, miten naurettavaa tuo ylenpalttinen suitsutus tässä tapauksessa oli. Itse olisin vastaavasta huomionosoituksista lähinnä vaivaantunut.Moi toinen taliaivo.Kun et kestä kirjoittelua,miksi otat osaa toisten kirjotteluun.Älä lue,Äläkä kirjoittele!!!!Kiitos kaikille.Ps.Olihan yle tv:kin kiinnostunut Parkanon asioista,Jos satuit näkemään ohjelman.Hienoa niille JOtka osallistuivat ohjelmaan kun sitä tehtiin.Varmaan olisit halunnut olla mukana!!ai niin ei sinne ketä vaain huolita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- yle areena
"""""""""""""""""""" kirjoitti:
Moi toinen taliaivo.Kun et kestä kirjoittelua,miksi otat osaa toisten kirjotteluun.Älä lue,Äläkä kirjoittele!!!!Kiitos kaikille.Ps.Olihan yle tv:kin kiinnostunut Parkanon asioista,Jos satuit näkemään ohjelman.Hienoa niille JOtka osallistuivat ohjelmaan kun sitä tehtiin.Varmaan olisit halunnut olla mukana!!ai niin ei sinne ketä vaain huolita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikä ohjelama oli kyseessä?
- hallan vaara
Moi toinen taliaivo.Kun et kestä kirjoittelua,miksi otat osaa toisten kirjotteluun.Älä lue,Äläkä kirjoittele!!!!Kiitos kaikille.Ps.Olihan yle tv:kin kiinnostunut Parkanon asioista,Jos satuit näkemään ohjelman.Hienoa niille JOtka osallistuivat ohjelmaan kun sitä tehtiin.Varmaan olisit halunnut olla mukana!!ai niin ei sinne ketä vaain huolita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minä kestän kirjoittelua kyllä, sinulla se näyttää ottavan lujille.
Kerroin miten huvittavaa oli tuo pelastuslaitoksen ja sähköyhtiön miesten yletön hehkutus ja sitten alkoi loka lentää. :D - """"""""""""""""""""
hallan vaara kirjoitti:
Minä kestän kirjoittelua kyllä, sinulla se näyttää ottavan lujille.
Kerroin miten huvittavaa oli tuo pelastuslaitoksen ja sähköyhtiön miesten yletön hehkutus ja sitten alkoi loka lentää. :DSinä D tunget nokkasi joka paikkaan valittamaan,olen seurannut pitkään tuota Desiintyvää kirjotusta.Minulla ei ole ongelmaa,sinä se otat jatkuvasti kantaa negatiiviseseti ja jos joku sanoo jotain sinulla on ainasama valitus.jos jotain sanoo loska lentää.Rupea ajettelemaan positiivisesti.Niin minäkin teen.Älä enää kirjota jos et kestä kun toisia kehutaan.Yle teki vartavasti ohjelman pätkän Parkanon myrskytuhoista,jossa asukkaat kertoivat tuhoista ja kaupunginjohtaja KIITTELI KAIKKIA OSAPUOLIA JAVAPAAEHTOSIA,oLI JOPASÄHKÖLAITOKSENPÄÄLIKKÖ SANOI SANANSA.
- Iso D
Sinä D tunget nokkasi joka paikkaan valittamaan,olen seurannut pitkään tuota Desiintyvää kirjotusta.Minulla ei ole ongelmaa,sinä se otat jatkuvasti kantaa negatiiviseseti ja jos joku sanoo jotain sinulla on ainasama valitus.jos jotain sanoo loska lentää.Rupea ajettelemaan positiivisesti.Niin minäkin teen.Älä enää kirjota jos et kestä kun toisia kehutaan.Yle teki vartavasti ohjelman pätkän Parkanon myrskytuhoista,jossa asukkaat kertoivat tuhoista ja kaupunginjohtaja KIITTELI KAIKKIA OSAPUOLIA JAVAPAAEHTOSIA,oLI JOPASÄHKÖLAITOKSENPÄÄLIKKÖ SANOI SANANSA.
Tungen nokkani joka paikkaan, koska täällä on käsittääkseni sana vapaa, eikä keskusteluihin osallistujia ole mitenkään rajattu? Pahoittelen ja pyydän anteeksi, jos olen väärässä.
Mitä muuta hän olisi voinut kuin kiitellä? Olihan siihen aihettakin.
Olenhan minäkin tuonut julki oman kunnioitukseni pyyteetöntä vapaaehtoistyötä tehneille. Sähkölaitoksen ja pelastuslaitoksenkin porukat teki hyvää duunia. Tiet saatiin auki ja sähköt päälle joutuisasti.
Minua siis huvitti tuo kirjoitus, jossa puhuttiin parkanolaisten selviytymisestä, ikäänkuin olisimme kokeneet New Orleansin kaltaisen katastrofin ja pelastuslaitoksen miehet olisivat laittaneet henkensä peliin pelastaakseen kansalaisia. :D :D :D - """"""""""""""""""""
Iso D kirjoitti:
Tungen nokkani joka paikkaan, koska täällä on käsittääkseni sana vapaa, eikä keskusteluihin osallistujia ole mitenkään rajattu? Pahoittelen ja pyydän anteeksi, jos olen väärässä.
Olenhan minäkin tuonut julki oman kunnioitukseni pyyteetöntä vapaaehtoistyötä tehneille. Sähkölaitoksen ja pelastuslaitoksenkin porukat teki hyvää duunia. Tiet saatiin auki ja sähköt päälle joutuisasti.
Minua siis huvitti tuo kirjoitus, jossa puhuttiin parkanolaisten selviytymisestä, ikäänkuin olisimme kokeneet New Orleansin kaltaisen katastrofin ja pelastuslaitoksen miehet olisivat laittaneet henkensä peliin pelastaakseen kansalaisia. :D :D :DVau tulihan sieltä positiivistakin tekstiä.Hienoa.Hyvää viikonloppua.
- Don't Worry, Be Happ
Vau tulihan sieltä positiivistakin tekstiä.Hienoa.Hyvää viikonloppua.
Totta kai. Lue nyt noita kirjoituksia alusta saakka, niin huomaat meidän palanneen lähtöruutuun.
Hyvää viikonloppua vain sinullekin. - Selviytymisestä
Iso D kirjoitti:
Minua siis huvitti tuo kirjoitus, jossa puhuttiin parkanolaisten selviytymisestä, ikäänkuin olisimme kokeneet New Orleansin kaltaisen katastrofin ja pelastuslaitoksen miehet olisivat laittaneet henkensä peliin pelastaakseen kansalaisia. :D :D :DVilpitön tarkoitukseni oli tuoda esiin kiitokseni heille, jotka lähipiiriäni auttoivat.
Valitsin sanani huolimattomasti, toivottavasti se ei aiheuttanut pahaa mieltä ainakaan heissä kenelle kiitokseni yritin kohdistaa.
Kiitos myös Sinulle, joka hymyssä suin jaksoit korjata huvittavan lipsahdukseni.
- frgg
Tuo edellinen kirjoitus näyttää taas kuinka jollain on intoa laskea muden ihmisten palkkaja jne. Kaupunki täynnä kateellisia.
- Kylmäpihlaja
Ei minulla ole mitään syytä olla kateellinen. Kerroin vain miten minä pääsen toisinaan tekemään tiliä, enkä usko pelastuslaitoksen miehillä olevan, ainakaan paljon huonommat työehdot, sähkölaitoksen miehistä puhumattakaan.
- turistiajoa........
Minä en ainakaan ole kateellinen. Mutta omaa pihaa raivatessa, jossa puita oli kaatunut kymmeniä niin ihmettelin tätä parkanolaisuutta. Ihmiset tulevat pihoihin asti lupia kyselemättä valokuvaamaan, videoimaan ja muuten taivastelemaan. Joka jiesuksen puuta piti tulla ihmettelemään ja valokuvauttaan itseään niiden kanssa. Äly hoi, menoa oli enemmän sivukaduilla täällä parkanossa, kuin Helsingin keskustassa.
Ymmärtäisin, jos ihmiset tulisivat tarjoamaan apua, mutta että tullaan vain seuraamaan kuinka työt sujuu ja tuodaan ne kakaratkin vahtaamaan työkoneiden viereen, jossa selvästi on merkitty turva-välit ko. laitteeseen...
Iso kiitos heille kaikille vapaa-ehtoisille auttajille joille se kuuluu. Ja ennekaikkea, kiitos hyvästä naapuri hengestä, kun kaikki naapurit olivat heti raivaamassa teitä yhteistuumin auki!
Eri asia on nämä ihmettelijät, kattokaa peiliin ja hävetkää. Tämä oli pikku myräkkä, jonka seurauksena kyllä oli suhteelliset tuhot... Teidän käytöksen jälkeen jo toivoin uutta myräkkää, kunnollista, että oikeasti olisitte päässeet taivasteleen tuhoja kun taloja olisi mennyt maan tasalle ja ihmis vahinkoja syntynyt..
Kuten aikasemmin todettu, me emme ole Japanissa tms.......- turistiajoa........
Niin siis, piti sanoa, en ole kateellinen vaan vittuuntunut siihen kuinka ihmiset täällä käyttäytyy........
- noooo?!?!
turistiajoa........ kirjoitti:
Niin siis, piti sanoa, en ole kateellinen vaan vittuuntunut siihen kuinka ihmiset täällä käyttäytyy........
MIkäli tuhoa ei olisi tapahtunut sinun pihallasi, olisit varmasti lähtenyt sitä muualle katsomaan. Ihmisen luonto vain on sellainen.
Olisit lyönyt tuijottelijoille hanskat käteen. - Rönnskär
noooo?!?! kirjoitti:
MIkäli tuhoa ei olisi tapahtunut sinun pihallasi, olisit varmasti lähtenyt sitä muualle katsomaan. Ihmisen luonto vain on sellainen.
Olisit lyönyt tuijottelijoille hanskat käteen.Minä ainakin kiersin autolla katselemassa tuulen aikaansaannoksia, mutta ei minulla olisi kyllä olisi ollut pokkaa mennä kenenkään pihoihin pällistelemään, kuvaamisesta puhumattakaan. Jos ei osaa kunnioittaa ihmisten iksityisyyttä se on tyhmyyttä.
- noooo?!?!
Rönnskär kirjoitti:
Minä ainakin kiersin autolla katselemassa tuulen aikaansaannoksia, mutta ei minulla olisi kyllä olisi ollut pokkaa mennä kenenkään pihoihin pällistelemään, kuvaamisesta puhumattakaan. Jos ei osaa kunnioittaa ihmisten iksityisyyttä se on tyhmyyttä.
Olet oikeassa pihoihin menosta, en sitä huomannut tarkentaa. Mutta muuten luontainen uteliaisuus vetää ihmisiä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, tahdikkuutta ei silti pitäisi unohtaa.
- Riittäis jo
Täytyy kyllä ihmetellä kommenttiasi "parkanolaisuudesta". Voisin lähestulkoon taata, että niin tultaisiin vastaavassa tapauksessa toisten pihoille myös Tampereella, Merikarvialla, Lapualla tai Sodankylässä. Niin tai jopa siellä Helsingin keskustassa (jos siellä olisi puita, jotka voisivat hullussa myrskyssä kaatua).
Tuollainen "parkanolaisuudesta" jauhaminen pitäisi vain pystyä ihmisen lopettamaan. Siinä näyttää vain oman yksinkertaisuutensa. Siis siten, että ei ymmärrä, että ihmiset ovat kateellisia, uteliaita, rumia, ahneita ja ties mitä joka ainoassa Suomen kaupungissa tai kunnassa. Pari mainitsemastani paheesta kuuluu jopa kuolemansynteihin, jotka ovat olleet olemassa jo kauan ennen Parkanoa tai parkanolaisia.
On hyvä opetella sen verran terve itsetunto, että voi ylpeydellä puhua omasta kotipaikastaan. Näin tekevät monen paljon pienemmänkin pitäjän asukkaat; he kertovat ylpeydellä olevansa kotoisin jostain parin tuhannen asukkaan kyläpahasesta, koska se on heidän kotinsa!
Ajatelkaa joskus positiivisesti, tai alatte itse näyttää juuri sellaisilta parkanolaisilta, joista te itse jaksatte täällä parjata.
Amen.
- gmjfhrf
Eräässäkin paikassa ihmiset taisivat keskittyä vain kauhisteluun ja taivasteluun ja unohtivat lapsensa täysin. Olisi ollut tahdikasta katsoa lapsiensa perään, eikä antaa niiden leikkiä ja pyöriä metsureiden tiellä kun teitä yritettiin saada kiireellä auki.
Kun asiasta mainittiin vanhemmille, he suuttuivat... Kummallista touhua.- Hä?
Mikä myrsky, mikä Parkano?
- Tä?
Hä? kirjoitti:
Mikä myrsky, mikä Parkano?
Iniseekö täällä joku?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p555705Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752872Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella202095No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401905Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611819- 191798
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5154881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy831152Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah69986